Base 25% korting levenslang (zomer 2022)

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Hoi... Is dit al ergens geschreven op het forum?

Base heeft sinds begin de zomer een promo op abonnementen... 25% korting levenslang, zolang je in dezelfde formule blijft, etc.
Dus Base 15 aan 11€, Base 20 aan 15€, Base 29 aan 21€, etc

Bestaande klanten kunnen genieten als ze naar een duurdere formule overstappen. (Wat met de korting dan zowat hetzelfde kost). Wel pech voor bestaande klanten in duurste formule, voor hen geen promotie beschikbaar :-/

Dit is dus nog interessanter dan de -5 euro promotie die ze al een paar keer hebben aangeboden :)

Promo loopt nog tot eind augustus ongeveer

PS: ik ben Base klant maar heb geen andere banden met Base ... Gewoon effe delen ;)
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

Bestaande klanten kunnen dan beter naar hey telecom denk ik.
Die met een 5GB en 10 GB abbo kunnen naar hey 15.
en degene met 70 GB abbo, als die enkele maanden met 40GB toekomen (kunnen ook naar hey 25.

En nieuwe klanten die een 10GB abo willen (wat het gros is denk ik) kunne beter gelijk naar hey.
(en dan ga ik ervanuit dat dit allemaal klanten van 26j+ zijn)

Ik vraag met nu wel af wat Proximus Mobilevikings/Scarlet mobile gaat doen van (nieuwe) promo :wink:
Greetz cyberbug

Afbeelding
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

cyberbug schreef:Bestaande klanten kunnen dan beter naar hey telecom denk ik.
Ik had er nog niet van gehoord, maar ze hebben wel interessante prijzen. En de extra data na enkele maanden is ook leuk.
Wat voor mij het serieuze addertje onder het gras is bij Hey, is de 10€ per GB kostprijs als je over je limiet bent gegaan. Dat zal iedereen wel s overkomen, en kost meteen heel veel..
Dat is veel hoger dan bij Base, waar je verder surft aan dezelfde prijs als binnen de basisformule. Bij Base draag je de niet gebruikte data ook over naar de volgende maand. Dus fluctuatie in verbruik is niet meteen verloren.

Maar ja, hoe meer providers, hoe meer vreugde :)
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

Even mijn ervaring:

Mijn vriendin omgeschakeld van mobile vikings naar BASE15 met deze actie (€11 per maand).
Migratie niet helemaal 'smooth' verlopen.

-Vorige week maandag aangelogd op de BASE site via itsme. In itsme zat het foute (oude) adres. Dit proberen recht zetten via KBC (in touch stond het juiste adres). Geen soelaas, via de ID kaartlezer de identiteitskaart uitgelezen om dit recht te trekken bij itsme (kan BASE niets aan doen)
-SIM aangevraagd op maandag, uiteindelijk pas vrijdag in de brievenbus (laat verstuurd of BPOST traag?)
-Activatie moest op de site van BASE via het GSM nummer en de SIM-kaart nummer. Hier kregen we telkens de melding 'oeps, er liep iets mis'
-BASE gecontacteerd via het 0800 nummer. Zij hadden de SIM-kaart nummer van de oude en de nieuwe kaart nodig, gelukkig makkelijk gevonden online bij MV.
Activatie zou plaatsvinden nog vrijdag avond of anders op maandag volgens de dame van BASE. Op vrijdag 23u30 nog steeds verbinding bij MV, we dachten dat het voor maandag zou zijn.
Zaterdag ochtend toch geen service meer, nieuwe simkaart in het toestel gestoken en ze zat op het base netwerk. Mobile settings kwamen ook direct binnen via push, direct online! (Klantenservice toch niet goed op de hoogte van activaties in het weekend?)
-In de MyBASE app zagen we dat haar abbo pas zou ingaan op zondag! Op zaterdag zat ze op een (tijdelijk) profiel waar ze maar 200MB mobiele data had. Gelukkig niet veel gepland die dag en het meeste via WiFi kunnen doen, maar dit vonden we eigenlijk niet kunnen.
-We proberen de limiet 'buiten bundel' te wijzigen van 'onbeperkt' naar €5, hier krijgen we ook telkens de melding 'oeps, er liep iets mis'. Ook hiervoor contact opgenomen met de klantendienst.

Geen easy peasy lemon sqeezy verhaal dus jammer genoeg. Klantendienst nodig voor activatie, klantendienst nodig om limiet te wijzigen en slechts 200MB op de dag van activatie, kan beter..
dena
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 27 maa 2009, 13:48
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Bij deze kan ik bovenstaande alleen maar bevestigen.

Ook de overstap naar Base gemaakt voor 3 personen in ons gezin.
Vandaag de nieuwe SIM kaarten ontvangen. Activatie online geprobeerd, maar gaf de melding 'oeps, er liep iets mis'.
Contact opgenomen met Base. De medewerker die ik aan de lijn kreeg zei dat dit normaal was. Mijn nummer stond nog actief bij de vorige provider, daarom zou de activatie online niet werken. Ik moest gewoon wachten tot ik via de oude provider geen service meer had en dan de activatie doen.
Zelf vond ik dit al een raar antwoord. Stel dat ik mijn brief met nieuwe SIM kaart nog niet had en plots de service bij mijn oude provider wegvalt? Bij een overgang moet je toch altijd zelf op één of andere manier de overdracht starten.
Maar volgens de medewerker was dat bij hen de manier van werken. Ik bleef het raar vinden.
Daarop kwam ik op bovenstaand bericht, wat mijn twijfel bevestigde. Er moest toch via de klantendienst een overdracht gestart worden.

Met die info opnieuw contact opgenomen. De medewerker die ik nu aan de lijn kreeg kon mij, na de nodige uitleg, wel verder helpen.
GSM nummer + oude SIM-kaart nummer + nieuwe SIM-kaart nummer moeten doorgeven. Op zijn beurt heeft de medewerker de technische dienst moeten contacteren.
Na dit telefoontje, dat +/- 15 min heeft geduurd, was de overdracht snel in orde. (kan ook wel zijn omdat het van Telenet naar Base was en dat toch om dezelfde firma gaat ?)

Was dus inderdaad geen makkelijke overgang en als de medewerkers van de klantendienst dit voor elke nieuwe klant moeten doen... ocharme.

Trouwens, de optie 'limiet buiten bundel' aanpassen via de app geeft ook een foutmelding.
Hiervoor zal ik nog eens moeten terugbellen ;-)
Laatst gewijzigd door dena 22 aug 2022, 14:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

Wat betreft het instellen van de limiet, ik zie in de call volgende response terug komen:

Code: Selecteer alles

"cause" : "Unexpected Service Error - 422 : [  code : CBM-BL-UPD-00003 , type : LOGIC , message : There is already Sales Order that has not been processed yet  ]",
Er loopt daar toch vanalles mis bij BASE.
Er is een ticket aangemaakt bij de technische dienst, to be continued :-)
stybola
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 sep 2019, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer

Ik zette hier een week of twee terug ook een familid over, sinds zaterdag pas actief.

Hier was het enkel simkaartnummer die foutief bleek te zijn. Oude simkaart van pay en go die dus blijkbaar vier cijfers teveel heeft vooraan ofso... Dat was hun uitleg.

Na te bellen met de klantendienst (en een niet al te vriendelijke dame, omdat ik de persoon zelf niet was) kwam dit snel in orde. Halfuur later direct actief. Nochtans had de dame in kwestie gezegd dat ze in't weekend niemand overzetten...

Veel moeite voor iets wat waarschijnlijk een pak simpeler kan mits een betere service van Base uit.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

Update:
-Limieten zijn ondertussen aanpasbaar, geen idee of ze iets hebben aangepast of niet. Geen reactie meer gehad op mijn helpdesk ticket.
De factuur voor de eerste maand is ondertussen betaald, ik vermoed dat het eerder daaraan ligt gezien de foutmelding uit de API Call.
-De reden waarom er de eerste dag maar 200MB data was en dat de factuur ook hoger was dan 11 euro: ze gaan ervan uit dat de activering 6 dagen duurt na bestelling. Wij hadden de overdracht gedaan op dag 5, dus moesten we 1 dag betalen voordat het abbonement 'echt' begon -> slecht geregeld imo, maar gelukkig maar 1 malig
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Berichten: 344
Lid geworden op: 05 sep 2019, 14:15
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 23 keer

cyberbug schreef: 20 jul 2022, 10:54 Bestaande klanten kunnen dan beter naar hey telecom denk ik.
Die met een 5GB en 10 GB abbo kunnen naar hey 15.
en degene met 70 GB abbo, als die enkele maanden met 40GB toekomen (kunnen ook naar hey 25.

En nieuwe klanten die een 10GB abo willen (wat het gros is denk ik) kunne beter gelijk naar hey.
(en dan ga ik ervanuit dat dit allemaal klanten van 26j+ zijn)

Ik vraag met nu wel af wat Proximus Mobilevikings/Scarlet mobile gaat doen van (nieuwe) promo :wink:
BASE biedt wel als enige onbeperkte data elke eerste van de maand. Dat maakt het makkelijker om een een vaste internetverbinding te vervangen door getetherde smartphone, zoals ik onlangs gedaan heb (BASE 15). En de overgang verliep vlekkeloos.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”