RapidXS/Multifiber weg bij Fiberklaar?

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Plaats reactie
biot
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 11 okt 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 9 keer

ik merk dat RapidXS/Multifiber niet meer bij de lijst van providers staan op de website van Fiberklaar.

Het was altijd al wat eigenaardig -- beide zijn fronts voor dezelfde Nederlandse hostingfirma -- maar de prijzen en producten leken hoopgevend in deze rotte Belgische markt. Heeft iemand al effectief een lijn opgeleverd gekregen via die twee? Zo ja, iets gehoord over stopzetting?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Wat gek. Op hun website blijven enkel edpnet en proximus over. Mobile Vikings is ook verdwenen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Ik heb meteen een mail gestuurd naar RapidXS om te vragen of er iets gewijzigd is. Zeer vreemd, zeker als Mobile Vikings er ook niet meer tussen staan. Het waren ook de enige met symmetrische snelheden. Als straks blijkt dat het echt gedaan is met deze constructie, is het terugkeren naar de oude dagen van belachelijke asymmetrische snelheden...
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Lees mee
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Euh...???
Mobile Vikings biedt het aan via het glasvezelnetwerk van Proximus wanneer dat beschikbaar is
https://itdaily.be/nieuws/communicatie/ ... -internet/
https://www.mijntelco.be/blog/mobile-vi ... -internet/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
nvdeynde
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Ongelofelijk, dat kan alleen in Belgie. Fiberklaar is 50% van Proximus en rest een buitenlandse investeringsgroep,

Edpnet gaat ook geen eigen apparatuur plaatsen in de glasvezelwijkcentrales dus afnemen via Wholesale bij Proximus zoals VDSL.

https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=440

Concurrentie is maw nihil: men kan enkel de profielen afnemen die Proximus aanbiedt.

Achtereen liggen hier 2 glasvezelkabels op mijn gevel die niet werken. The Last Mile ligt hier al meer dan 1 jaar: er is geen enkele binnenaansluiting gemaakt. De fiber is niet actief ( regio Dendermonde, wijk Keur )

Het stemt mij weinig hoopvol.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Massaal fiberklaar contacteren voor meer info?
Mogelijks een foutje dat ze dan corrigeren en anders zal er mogelijks na veel vragen toch iets publieks gezegd worden?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

nvdeynde schreef:Achtereen liggen hier 2 glasvezelkabels op mijn gevel die niet werken. The Last Mile ligt hier al meer dan 1 jaar: er is geen enkele binnenaansluiting gemaakt. De fiber is niet actief ( regio Dendermonde, wijk Keur )
Ik woon ook op het Keur. The Last Mile ligt (dacht ik) tot Posthoornstraat. Korte Dijkstraat en richting Mechelse steenweg nergens aansluiting. Bovendien duur om aan te sluiten bij TLM. Bij mij dus ook geen kabel van TLM.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
nvdeynde
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Volgens mij zit op de kabel van The Last Mile, voor de wijk Keur Dendermonde geen signaal.

De overschot van de kabel steekt letterlijk in een put onder de grond voor de spoorwegbrug aan de Mechelsesteenweg.

Die kabel is niet opgeleverd, zelfs al vraag je een aansluiting bij de enige provider die erop zit (Fiberweb ) denk niet dat men die gaat opleveren. Waar staan trouwens de glasvezelwijkcentrales van The Last Mile in Dendermonde ( buiten centrum ) ?

Fiberweb schrijft enkel over Dendermonde centrum en Sint-Gillis, Baasrode . https://www.fiberweb.be/

Iemand met een actieve aansluiting ?

Fiberweb heeft wel prijs van de goedkoopste abonnementen onlangs verlaagd: 100/100 voor 30€ is niet slecht.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Maanden geleden mail gestuurd naar TLM. Nooit reactie op gekregen. Denk dat het een doodgeboren kind is. Waar TLM wel goed in is: hun camionette parkeren vlak voor de deur van een zaal waar op dat moment een info avond doorgaat van Fiberklaar.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
jan5787
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2021, 22:56
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 24 keer

Als je kijkt bij bepaalde gemeentes zoals:
https://www.fiberklaar.be/nl/projecten/sint-niklaas

Staan er vanonder wel nog 4 vakken voor de providers en bij element inspecteren zie je zo ook nog staan
Schermafbeelding 2022-08-14 140034.png
(27.13 KiB) Nog niet gedownload
Hopelijk heeft iemand gewoon de svg's per ongeluk verwijderd, maar wel raar dat EDP en proximus er wel nog staan
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Jack Daniels schreef:Maanden geleden mail gestuurd naar TLM. Nooit reactie op gekregen. Denk dat het een doodgeboren kind is. Waar TLM wel goed in is: hun camionette parkeren vlak voor de deur van een zaal waar op dat moment een info avond doorgaat van Fiberklaar.
Idem hier.
Een tweetal weken geleden spraken ze me aan op tweakers en zegden me om hen via de site te contacteren voor meer info.
Ik heb dat onmiddellijk gedaan, maar niks reactie... :roll:
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

Heb vorige week een starterspakket gekocht bij TLM voor 50 euro, deze is betaald maar nog niks ontvangen…
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Als je op de site van rapidxs.be een adres-controle doet, staat er nog wel dat ze glasvezel kunnen leveren in samenwerking met Fiberklaar. Zal dus hopelijk inderdaad maar een foutje zijn!
Edit: en als je op de pagina met de 2 lege provider-vakjes doorklikt naar één van de providers, dan staan ze er wel nog alle 4. Oef :)
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

JAMIN001 schreef:Heb vorige week een starterspakket gekocht bij TLM voor 50 euro, deze is betaald maar nog niks ontvangen…
Hou ons op de hoogte over The last Mile.

Hun kabels na half jaar eens deftig op de gevel gehangen hier in de regio ( *deftig - ze liggen niet meer helemaal over de voetpaden gestrooid )
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
bogon
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 dec 2020, 14:23
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 7 keer

JAMIN001 schreef: 14 aug 2022, 16:28 Heb vorige week een starterspakket gekocht bij TLM voor 50 euro, deze is betaald maar nog niks ontvangen…
Best hen blijven opbellen ('s namiddags).
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Reactie ontvangen, gisteren al, van RapidXS. Wou gisteren posten, maar de website was net down.
Het gaat door, wij sluiten aan via Fiberklaar.

Ze zijn geïnformeerd over het ontbreken van ons in desbetreffende lijst.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

momenteel staan er 4 prviders onderaan de link bij fiberklaar
https://www.fiberklaar.be/nl/providers
van links naar rechts, en van boven naar onder staan achtereenvolgens:

Edpnet / Proximus / Multifiber / rapidXS
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Ik vermoed dat het een fout zal geweest zijn bij het bewerken van dat onderdeel. Het belangrijkste is dat die twee providers nog steeds deelnemen. Concurrentie is goed voor de consument en de innovatie.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

profke schreef: 16 aug 2022, 10:56 momenteel staan er 4 prviders onderaan de link bij fiberklaar
https://www.fiberklaar.be/nl/providers
van links naar rechts, en van boven naar onder staan achtereenvolgens:

Edpnet / Proximus / Multifiber / rapidXS
Dat is dan nog steeds fout. Mobile vikings gaat ook met fiberklaar in zee. Hadden ze trouwens als primeur aangekondigd op een info avond in het gildenhuis te sint gillis Dendermonde.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

Jack Daniels schreef: 18 aug 2022, 19:31
profke schreef: 16 aug 2022, 10:56 momenteel staan er 4 prviders onderaan de link bij fiberklaar
https://www.fiberklaar.be/nl/providers
van links naar rechts, en van boven naar onder staan achtereenvolgens:

Edpnet / Proximus / Multifiber / rapidXS
Dat is dan nog steeds fout. Mobile vikings gaat ook met fiberklaar in zee. Hadden ze trouwens als primeur aangekondigd op een info avond in het gildenhuis te sint gillis Dendermonde.
inderdaad, dit is ook wat er op hun website staat:
Mobile Vikings is een dochteronderneming van Proximus, en het internet thuis van Mobile Vikings wordt geactiveerd op het VDSL- en fibernetwerk van Proximus, en ook via het Fiberklaar-netwerk. We bieden twee abonnementen aan:

Unlimited fast internet (theoretische max. download 100 Mbps / max. upload 40 Mbps)
Unlimited superfast internet (theoretische max. download 1 Gbps / max. upload 500 Mbps) -> enkel beschikbaar via fiber.
https://support.mobilevikings.be/hc/nl/ ... e-Vikings-
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

We bieden twee abonnementen aan:

Unlimited fast internet (theoretische max. download 100 Mbps / max. upload 40 Mbps)
Unlimited superfast internet (theoretische max. download 1 Gbps / max. upload 500 Mbps) -> enkel beschikbaar via fiber.
Altijd van die bizarre abonnementen... waarom geen 100/100, 250/250, ...
YordiDR
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mei 2022, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer


DarkV schreef:Altijd van die bizarre abonnementen... waarom geen 100/100, 250/250, ...
Ik vermoed om extra te kunnen overcomitten over gpon aangezien die 2.48Gbps down is en 1.24Gbps up.

Sent from my BE2029 using Tapatalk

leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

DarkV schreef: 25 aug 2022, 19:49
We bieden twee abonnementen aan:

Unlimited fast internet (theoretische max. download 100 Mbps / max. upload 40 Mbps)
Unlimited superfast internet (theoretische max. download 1 Gbps / max. upload 500 Mbps) -> enkel beschikbaar via fiber.
Altijd van die bizarre abonnementen... waarom geen 100/100, 250/250, ...
is dat niet omdat proximus gebruik maakt van GPON en sommige andere bedrijf PON
dus de ene shared de fiberlijn, de andere is meer een point-to-point fiberlijn
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

De aanleg van de glasvezels gebeurt anders wanneer Proximus of Fiberklaar het doen. De laatste geeft elke woning een unieke vezel. De hardware die momenteel ingezet wordt door de verschillende aanbieders (waaronder RapidXS en Multifiber) is bij allemaal GPON, omdat deze in aankoop goedkoper is.

Reguliere GPON biedt down/up aan tot 2,5Gbps/1,25Gbps. Dat het vreemde abonnementen zijn, is afhankelijk van wie de wholesale doet. In dit geval dus Proximus. Er is ergens een document met een oplijsting van de verschillende wholesale-abonnementen en hun snelheden. Wil Fastfiber 500/200 aanbieden dan zullen ze dat profiel ook moeten afnemen. Voor zover ik die prijzen heb gezien, kunnen zij aan die verkoopprijs quasi onmogelijk een 500/200-profiel afnemen en nog steeds winst maken erop.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zie ze bij Fiberklaar er nog gewoon bij staan (of weer bij staan?) en als ik een postcodecheck doe bij multifiber:
Wij kunnen u glasvezel leveren op xxxadresxxx, 2300 in Turnhout in samenwerking met Fiberklaar Oud-Turnhout
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

Kreeg van fiberklaar te horen dat weserve (rapidxs, multifiber,...) nog geen contract hebben getekend bij fiberklaar? Mijn fiberklaar lijn is volgend fiberklaar actief, maar weserve kan die blijkbaar nog niet opleveren. Heb contact opgenomen met rapidxs en ik zal zien wat ze gaan vertellen.
Fiberklaar verteld, als ik aansluiting aanvraag bij proximus kan ik gelijk direct gebruiken ???
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Als ze geen contract getekend hebben bij Fiberklaar, waarom staan RapidXS en Multifiber dan wel op hun website als providers?? Daar zie ik alvast de logica niet van in...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

Vaganzza schreef: 30 aug 2022, 16:35 Als ze geen contract getekend hebben bij Fiberklaar, waarom staan RapidXS en Multifiber dan wel op hun website als providers?? Daar zie ik alvast de logica niet van in...
inderdaad. mogelijk is er tussendoor iets foutgelopen. ik zal zien wat rapidxs verteld. ik heb nu enkel het verhaal van fiberklaar gehoord.

ofwel wat ik vermoed, is dat rapidxs wel contract hebben met fiberklaar. maar dat mijne contract niet is aangemeld bij fiberklaar. Vandaar dat rapidxs dan geen melding krijgt dat die fiberlijn van fiberklaar klaar is.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Benieuwd, ik zou dan denken dat er nog geen overeenkomst is om jouw POP te benutten met rapidXS routing materiaal.
Vraag mij af of er nu al iemand RapidXS op fiberklaar heeft? Hebben ze wel al apparatuur in de POPs van Fiberklaar gestoken?
Dat is namelijk de grootste kost voor RapidXS. Iets wat hier eigenlijk nog niet aan bod is gekomen.

btw, hier kunnen gebruikservaringen gepost worden:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... it=RapidXS

Tot op heden nog van niemand iets gehoord over hun aansluiting bij RapidXS/multifiber
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

leeyuentuen schreef: 30 aug 2022, 16:30 Kreeg van fiberklaar te horen dat weserve (rapidxs, multifiber,...) nog geen contract hebben getekend bij fiberklaar? Mijn fiberklaar lijn is volgend fiberklaar actief, maar weserve kan die blijkbaar nog niet opleveren. Heb contact opgenomen met rapidxs en ik zal zien wat ze gaan vertellen.
Fiberklaar vertelt, als ik aansluiting aanvraag bij proximus kan ik gelijk direct gebruiken ???
Dan zou ik toch niet twijfelen. Vraag voorlopig een abonnement bij Proximus, en van zodra RapidXS klaar is om te leveren kan je toch overschakelen?
Bij Proximus zijn particuliere contracten altijd voor onbepaalde duur, dus altijd opzegbaar ...
Vaganzza schreef: 30 aug 2022, 16:35 Als ze geen contract getekend hebben bij Fiberklaar, waarom staan RapidXS en Multifiber dan wel op hun website als providers?? Daar zie ik alvast de logica niet van in...
Misschien wat voorbarig, op basis van onderhandelingen die nog niet helemaal gefinaliseerd zijn (of afgesprongen) ??
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Het blijft dan nog raar als niet alles rond is, ze toch voorbarig providers op hun website vermelden... Ik denk niet dat Fiberklaar dat zou doen. Ik vermoed toch dat anderen ook interesse zullen tonen om via FK internet aan te bieden, maar deals nog helemaal niet rond zijn. Die staan ook niet op de website...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza schreef: 31 aug 2022, 07:50 Het blijft dan nog raar als niet alles rond is, ze toch voorbarig providers op hun website vermelden... Ik denk niet dat Fiberklaar dat zou doen. Ik vermoed toch dat anderen ook interesse zullen tonen om via FK internet aan te bieden, maar deals nog helemaal niet rond zijn. Die staan ook niet op de website...
Er staat ook niet zo veel op de website. Proximus (geen uitleg nodig), EDPNet (die bieden al Fiber aan via proximus via proximus profielen en hebben geen extra hardware nodig. En dan RapidXS/Multifiber wat hetzelfde bedrijf schijnt te zijn. Hier staan wel ervaringen (gaat daar via fluvius glasvezel zo te zien) https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2044640 (via Fluvius glasvezel).
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Ik denk dat enkel Proximus de fiberkabel gaat leggen
Telenet gaat niet investeren in de fiberkabel heb ik ergens gelezen
leeyuentuen
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 mei 2022, 19:13
Bedankt: 10 keer

philippe_d schreef: 30 aug 2022, 23:11 Dan zou ik toch niet twijfelen. Vraag voorlopig een abonnement bij Proximus, en van zodra RapidXS klaar is om te leveren kan je toch overschakelen?
Bij Proximus zijn particuliere contracten altijd voor onbepaalde duur, dus altijd opzegbaar ...
reden waarom ik nog wacht is voor die vaste ip en vermijden van installatiekosten

anders had ik ook zogoed bij edpnet of mobile vikings kunnen gaan
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

glda19 schreef: 31 aug 2022, 10:03 Ik denk dat enkel Proximus de fiberkabel gaat leggen
Telenet gaat niet investeren in de fiberkabel heb ik ergens gelezen
Telenet legt nu reeds glasvezel onder de grond voor aansluiting in woningen. De aannemers die voor Fiberklaar werken, leggen ook meteen glasvezel van Telenet (of tenminste, de buizen waarin de glasvezel geblazen zal worden). De uitrol daarvan is later begonnen, waardoor Telenet met een serieuze achterstand start. Ondertussen proberen ze met hun Docsis 4.0-praat mensen te overtuigen om klant te blijven.
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Ik had dat ergens gelezen Telenet en Proximus een samenwerking of een bepaalde overeenkomst hadd n gesloten en daarin stond dat van we investeren niet in fiberkabel
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Dat is dus de praat tegen fiber en voor Docsis 4.0. Ik wil gerust een foto gaan maken van de haspel glasvezelbuizen van Telenet die hier om de hoek liggen :-D
YordiDR
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 mei 2022, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 9 keer

Flying schreef:Dat is dus de praat tegen fiber en voor Docsis 4.0. Ik wil gerust een foto gaan maken van de haspel glasvezelbuizen van Telenet die hier om de hoek liggen :-D
Idem hier, ik heb ze 3x wachtbuizen fiberklaar zien leggen en 2x wachtbuizen telenet fiber (stond letterlijk op de haspel). Wanneer ze die gaan aansluitbaar maken weet ik niet maar voor niets gaan ze die ook niet leggen...

Sent from my BE2029 using Tapatalk

JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 sep 2018, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

buthead schreef: 14 aug 2022, 18:30
JAMIN001 schreef:Heb vorige week een starterspakket gekocht bij TLM voor 50 euro, deze is betaald maar nog niks ontvangen…
Hou ons op de hoogte over The last Mile.

Hun kabels na half jaar eens deftig op de gevel gehangen hier in de regio ( *deftig - ze liggen niet meer helemaal over de voetpaden gestrooid )
Update: heb mijn 50 euro terug gekregen
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”