Itsme + eID (connective signID plugin) registreren lukt niet

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
G33RT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 23 keer

Heeft er hier iemand ervaring in hoe men een Itsme account kan aanmaken met je identiteitskaart en een eID kaartlezer ?

In het verleden ben ik tot 4 maal toe hier in geslaagd maar nu krijg ik het niet meer voor mekaar.
De makkelijkste oplossing is als je je bankkaart + digipass zou gebruiken maar als je bijvb. Argenta als bank hebt is dit niet mogelijk.

Zo te zien is het probleem dat de browser niet ziet dat de benodigde software reed geïnstalleerd is.

1. via https://my.itsme.be/nl/register
2. alle gegevens ingevuld en de aanbevolen software gedownload en installeert.

Hij ziet niet dat de Connective SignID is geinstalleert en gaat niet verder.
En telkens als ik het opnieuw probeer krijg ik deze melding:
Om door te gaan moet Connective SignID geïnstalleerd zijn
Deze software is vereist voor identificatie met een kaartlezer

Dus er moet iets mis zijn en ik zie ook dat vele anderen dit probleem ook hebben en anderen weer niet.

Heb reeds verschillende browser probeert maar overal hetzeflde liedje.

Zelfs de hulp pagina van Connective helpt mij niet om het aan de praat te krijgen:
https://documentation-archive.connectiv ... ndows.html

Iemand een idee ?
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
simontwp
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 sep 2020, 15:51
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Ik had hetzelfde voor. Kunnen oplossen, kan echter niet alle details voor de geest halen. Dit zijn de grote lijnen: De browser draait in een sandbox en kan dus niet zomaar lokale apparaten aanspreken. Om dit te omzeilen doet de browser calls naar een localhost servlet op poort X.

Maar blijkt dat die servlet (van connective Signid) niet echt beschikbaar was (je kan het zien in de browser via dev tools). Ik weet niet meer hoe ik heb opgelost, maar het had iets te maken met dat ding uit te voeren in vanuit console (command line). Daar zag ik dan dat die applicatie op zich weer andere dingen startte - maar met een andere poort dan diegene die nodig was voor Itsme (de poort op localhost die ik via localhost gezien had).
Op een of andere manier heb ik dat dan aangepast en heb ik itsme terug kunnen activeren, na telefoon wissel.

Mijn probleem deed zich voor op een Windows 11 systeem.

Dit is vast en zeker onvoldoende info om het zomaar even op te lossen, maar ik kan het niet nakijken want de computer waarmee ik dit oploste ligt op zo’n 150 km van mij anders zou ik het wel terug even uitpluizen.
Proximus Bizz Fiber (+boost + fixed ip)
USG Pro
UniFi Switches: 48 POE-500W + 24
UniFi AP HD (3)
media: Nvidia shield, Apple TV, proximus v7 decoders
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

Welke browser gebruik je?
Probeer een anders browser.

Met Crome zou het toch moeten lukken.

Mbg
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mij is het ook niet gelukt. Verschillende keren geprobeerd. Wel telkens gelukt met de KBC app.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Exact hetzelfde hier :
* nieuwe GSM (dus heractivatie nodig)
* bij de AXA bank (dus enkel activatie via ID kaart mogelijk)

Het lukt me al enkele weken langs geen kanten, die Connective ID wil niet werken.
Al verschillende browsers geprobeerd (en Chrome is mijn dagelijkse browser), allemaal hetzelfde probleem.
Bij Itsme verwijzen ze naar hun hulppagina's en doen alsof ik er niets van snap (wat ik ook nog geloofde totdat ik dit bericht zag).

Ik log ondertussen in bij de overheid met m'n ID kaart en de e_ID middleware, maar ik wil m'n Itsme terug ...
openaf
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 02 jul 2008, 14:26
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 1 keer

Zijn de popups in uw browser toegestaan ?
tizzen33
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 maa 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer

Ik had laatst ook een probleem na het wisselen van phone. Account eerst blokkeren via https://my.prd.itsme.be/block en daarna kon ik opnieuw activeren.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

openaf schreef:Zijn de popups in uw browser toegestaan ?
Ja, de Itsme en Connective ID websites ook al eens in een veilige zone gezet ... geen verschil

@tizzen33 je klink als de helpdesk van Itsme. Daar gaat het niet om, we volgen de juiste procedures. Het is de connetive ID plugin die niet wil starten. Heeft niets met activeren of deactiveren of de juiste stappen volgen te maken.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

ahrand schreef:
openaf schreef:Zijn de popups in uw browser toegestaan ?
Ja, de Itsme en Connective ID websites ook al eens in een veilige zone gezet ... geen verschil

@tizzen33 je klink als de helpdesk van Itsme. Daar gaat het niet om, we volgen de juiste procedures. Het is de connetive ID plugin die niet wil starten. Heeft niets met activeren of deactiveren of de juiste stappen volgen te maken.
het is van mij pas gelukt op computer 4 met de combi macOS + Chrome. Ervoor 3 verschillende windows 10 geprobeerd met browsers Edge, Chrome en Firefox maar steeds die Connective ID die zogezegd niet geïnstalleerd was
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

hier eerst ook altijd hetzelfde probleem, plugin niet gevonden, telkens opnieuw, met alle browsers.

Het is me gelukt door eventjes te kijken wat er aan de hand was.
de plugin draait op basis van een lokale exe signid en signid-sandbox. de fqdn signid-api.connective.eu voor deze plugin wordt toch via dns opgezocht maar verwijst gewoon naar je loopback adres 127.0.0.1. Volgens mij lust mijn dns server dit niet en gaf dus altijd dns not resolved voor deze hostname.

Dan maar de 'oude' truuk uit de doos om signid-api.connective.eu toe te voegen aan je hosts file en voila dan lukt het.
chrome op windows 10...
Niet echt aan te raden maar het heeft ons hier toch vooruit geholpen.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Ik weet niet of dit relevant is in deze context, maar helpt een andere middleware installeren?
https://www.dioss.com/nl/support/eidmiddleware_support
Ik weet dat ik hier één keer zo'n terugkerend probleem heb weten op te lossen.
Jakub
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 maa 2022, 17:39

keerekeerweere schreef: Dan maar de 'oude' truuk uit de doos om signid-api.connective.eu toe te voegen aan je hosts file en voila dan lukt het.
Ik heb hetzelfde probleem. Hoe heb je het "hosts file" precies gewijzigd?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Jakub schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Hoe heb je het "hosts file" precies gewijzigd?
Dat vraag ik me ook af want signid-api.connective.eu verwijst volgens verschillende DNS servers steeds naar 127.0.0.1
G33RT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 23 keer

Bedankt allemaal voor jullie reacties !

Ik heb de volgende browsers getest, EDGE, Chrome en Firefox.
Allemaal de plugin handmatig geinstelleert en daarna getest op de website van Connective en werd als correct geinstelleert aangegeven.
Itsme heeft mij opgebeld en mij handelingen laten doen in EDGE en Chrome maar tervergeefs.
Nu hebben ze een ticket aangemaakt om naar de experts te sturen die het van nader gaan bekijken, nog niks gehoord van hun.
Ben niet blijven zitten met de Itsme support en maar ook Connective zelf gecontacteert.
Zij geven gelijkaardige instructies die ik van Itsme heb ontvangen dus ben ik nog niet verder :bang:

Ik vond het maar gek dat de browser niet zag dat de Connective SignID Production software reeds geinstalleert was en hij bleef daar maar op hangen.
Dacht bij mijn eigen ik gan mijn zoon zijn MAC Airbook gebruiken en zien wat dat geeft, en ik had identiek hetzelfde probleem :-o

Ondertussen is er een nieuwere versie van SignID verschenen namelijk de 3.5.18 dat voorheen was dit de 3.5.16
Dit hielp ook niet :roll:

Maar een paar dagen geleden was ik een VPN verbinding aan het maken met een Belgische VPN Server en ik wist niet meer dat die nog actief was maar ik probeerde nogmaals de Itsme en BINGO hij ging gewoon verder 8)

Heb dit daarna nogmaals getest en het lukte iedere keer opniew :banana:

Als ISP heb ik EDPnet en misschien zijn zij geblacklisted ofzo ik weet het niet maar ik ga het allersinds door geven aan hun en aan Itsme.

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben :-)
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Hier ook edpnet, en zelfde probleem. Toevoegen aan host file heeft het probleem opgelost. Bedankt!
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

EotT schreef:Hier ook edpnet, en zelfde probleem. Toevoegen aan host file heeft het probleem opgelost. Bedankt!
Hier ook EDPNet en het zelfde probleem, maar een leek en geen idee wat nu die oplossing eigenlijk is.
Wat toevoegen aan welke host file ? Hoe ?
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 657
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
Bedankt: 301 keer

Ahrand, hieronder een beschrijving wat je moet doen:
  • Het hosts bestand kan je in deze locatie vinden: %WinDir%\System32\Drivers\Etc
  • Open het hosts bestand met een tekstverwerker (bv Kladblok/Notepad) in administratieve mode.
  • Voeg onderstaande lijn toe aan het einde van het bestand:

    Code: Selecteer alles

    127.0.0.1       signid-api.connective.eu
  • Sla het bestand op.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Bedankt,
echter,
geen enkel verschil.
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

EotT schreef:Ahrand, hieronder een beschrijving wat je moet doen:
  • Het hosts bestand kan je in deze locatie vinden: %WinDir%\System32\Drivers\Etc
  • Open het hosts bestand met een tekstverwerker (bv Kladblok/Notepad) in administratieve mode.
  • Voeg onderstaande lijn toe aan het einde van het bestand:

    Code: Selecteer alles

    127.0.0.1       signid-api.connective.eu
  • Sla het bestand op.
Zie nu pas de opvolgberichten… dat was dus de oplossing in mijn geval. Ook alle browsers eens sluiten en de shift-f5 om expliciet te refreshen. Toen werkte het bij mij.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Ja ! Toch gelukt, ik had eerst niet de juiste rechten om het aan te passen en op te slaan.
In orde nu, thx aan het forum !
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Welke developer heeft dat bedacht... een hostname te gebruiken voor localhost :bang:
G33RT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 23 keer

De support van Conective wist mij te zeggen dat het waarschijnlijk te wijten is aan DNS problemen van mijn ISP wat in dit geval EDPnet is.
Heb dat dan even gemeld bij edpnet en zij vroegen om een IP trace te doen van de Itsme website maar ik neem aan dat ze connective bedoelen.
Dus heb ik signid-api.connective.eu gebruikt dat IP 68.183.8.180 heeft.

Code: Selecteer alles

tracert 68.183.8.180

Tracing route to 716259.cloudwaysapps.com [68.183.8.180]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  R7800-Router [192.168.1.1]
  2    11 ms    11 ms    11 ms  bras-03bkc.bxl.be.edpnet.net [213.219.132.16]
  3    12 ms    11 ms    12 ms  router01.bruix.be.edpnet.net [212.71.11.1]
  4    12 ms    12 ms    12 ms  router02.bruix.be.edpnet.net [212.71.1.230]
  5    17 ms    17 ms    17 ms  router01.adamtel.nl.edpnet.net [212.71.1.70]
  6    24 ms    24 ms    24 ms  fra2-edge1.digitalocean.com [80.81.195.151]
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *        *     Request timed out.
 14     *        *        *     Request timed out.
 15     *        *        *     Request timed out.
 16     *        *        *     Request timed out.
 17     *        *        *     Request timed out.
 18     *        *        *     Request timed out.
 19     *        *        *     Request timed out.
 20     *        *        *     Request timed out.
 21     *        *        *     Request timed out.
 22     *        *        *     Request timed out.
 23     *        *        *     Request timed out.
 24     *        *        *     Request timed out.
 25     *        *        *     Request timed out.
 26     *        *        *     Request timed out.
 27     *        *        *     Request timed out.
 28     *        *        *     Request timed out.
 29     *        *        *     Request timed out.
 30     *        *        *     Request timed out.
Hoe kan nu het probleem opgelost worden zonder het host bestand aan te passen, ik dacht gewoon bij DNS in je router 1.1.1.1 of 8.8.8.8 te gebruiken ?
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Vaako schreef: Dus heb ik signid-api.connective.eu gebruikt dat IP 68.183.8.180 heeft.
Dan is er iets misgelopen met je DNS request.

Code: Selecteer alles

connective.eu :
A	
TTL:
15 minutes 
DATA:
68.183.8.180

Code: Selecteer alles

signid-api.connective.eu :
A	
TTL:
1 hour 
DATA:
127.0.0.1

signid-api.connective.eu verwijst normaal wel degelijk naar 127.0.0.1
connective.eu verwijst naar 68.183.8.180
DarkV schreef:Welke developer heeft dat bedacht... een hostname te gebruiken voor localhost :bang:
Wel ik zou zeggen dat het niet zo slecht bedoeld is. Indien de plugin niet meer lokaal moet draaien kan men vanuit de dns console dit aanpassen om naar een andere host te leiden. Maar of dat nu net effectief is en de meest veilige manier is een ander verhaal.

Heel ongebruikelijk is het niet, achter de 127 range staan trouwens een hele hoop mogelijke ip adressen. Waar men in het kader van ipv4 adressen die opgeraken al meermaals heeft naar gekeken om daar een stuk van af te snoepen. Of dat nu een goed idee is, is dan weer een andere vraag.
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
G33RT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 23 keer

Vandaag terug reactie gehad van Connective.
Deze wiste mij te zeggen:
Het lijkt er op dat de DNS instellingen van de router de problemen veroorzaken.
Hiervoor is een workaround gegeven in de configuratie van de router bij "DNS rebind protection” hier kan u dan signid-api.connective.eu ingeven.
Image_2022-03-31_14-48-19.png
(121.96 KiB) Nog niet gedownload
Daar ik een Netgear router gebruik met DD-WRT firmware moet ik dit zo oplossen onder tabs:
services -> services -> Dnsmasq -> Additional Dnsmasq Options
Deze regel ingeven onder het "Additional Dnsmasq Options" veld: rebind-domain-ok=signid-api.connective.eu
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vaako schreef:Vandaag terug reactie gehad van Connective.
Deze wiste mij te zeggen:
Het lijkt er op dat de DNS instellingen van de router de problemen veroorzaken.
Dat is nogal kort door de bocht... zij ZELF veroorzaken dit probleem met hun 127.0.0.1 !
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Hier dezelfde problemen gehad. Ik had dit topic al eens zien passeren en hier eens komen neuzen omdat ik er niet aan uit raakte. Even op de werklaptop een VPN naar het werk gelegd zodat hij die DNS servers gebruikt en plots werkte alles zonder problemen.

Dit is dus duidelijk een DNS probleem. Maar wat een schijtmanier is heel die itsme niet om geregeld te krijgen. Ik heb dit nu voor mijn schoonvader moetn doen (switch van smartphone). Je wordt doorgestuurd vanuit de app naar een website op pc die een foutmelding geeft, tenzij je er https:// voor zet. Daarna kom je dan terecht op de Engelstalige uitleg die uitblinkt in onduidelijkheid. Je moet eerst je account blokkeren via link 1 en dan deblokkeren via link 2. Die links zijn niet aanklikbaar. Uiteindelijk moet je die connective software erop zetten (die al op mijn pc stond!) en blijft het daarop hangen. Pas wanneer ik VPN naar het werk opzet (om dan via die DNS servers te werken) marcheert het plots. Nieuwe versies van de connective software wordt naast de oude gezet, ze setup haalt de oude er niet af. * zucht *

Ik heb op het werk vaak te maken met eID en itsme toestanden, het is echt één hoop schijterij.

Screenshot hieronder: eerste DNS request = via fritzbox, tweede request is een halve minuut later, met VPN connectie naar het werk, waarbij DNS server van het werkt resolved ipv de fritzbox. Dat men hier linken legt met EDPnet is waarschijnlijk omdat de meeste EDPnet klanten ook met fritzboxen werken, ik zit privé bij Proximus en gebruik de cloudflare DNS servers via DNS over TLS.

Afbeelding
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

vverbeke schreef:Hier dezelfde problemen gehad. Ik had dit topic al eens zien passeren en hier eens komen neuzen omdat ik er niet aan uit raakte. Even op de werklaptop een VPN naar het werk gelegd zodat hij die DNS servers gebruikt en plots werkte alles zonder problemen.

Dit is dus duidelijk een DNS probleem. Maar wat een schijtmanier is heel die itsme niet om geregeld te krijgen.
ik kan me volledig aansluiten bij voorgestelde workaround en vooral de eindconclusie :bang:
Al een paar uur tijd mee verspeeld, maar eindelijk opgelost...
Digicafé
Plus Member
Plus Member
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 apr 2022, 11:29
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Gisteren mijn echtgenote op nieuwe smartphone terug live gebracht voor It's me... werkte perfect.
Het is een ingewikkeld procédé en dat begrijp ik gezien de beoogde cruciale beveiliging maar als je goed leest en tot in het kleinste detail doet wat er staat, zonder afwijkingen van "ik weet hoe dat moet" lukt het best aardig.

Het niet altijd kommer en kwel.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

Digicafé schreef:Het is een ingewikkeld procédé
het is uitgebreid maar niet ingewikkeld als je stap voor stap de uitleg volgt. En voor een groot deel van de bevolking zal het ook direct zo werken. Maar als je pech hebt en voor de 101ste keer de melding komt dat de Connective plugin moet geïnstalleerd worden, en mits prutsen in de host file, VPN's of DNS settings het werkende krijgen, is toch triestig.

Toeval of niet, maar hier ook Fritzbox (wel bij Scarlet)
cougare
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 21 nov 2007, 13:24
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 9 keer

Allemaal goed bedoeld, niet altijd kommer en kwel, maar mijn ma heeft paar weken terug exact deze miserie gehad ( op scarlet netwerk denk ik), en vandaag nog mijn schoonbroer (op proximus netwerk).

Dus ik durf wel te stellen dat er iets serieus schort aan hun procedure in de praktijk .
Sponske
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mei 2003, 17:01
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dank je voor deze post!!

Ik heb het kunnen oplossen door de dns van mijn netwerkkaart aan te passen.
by default geeft mijn dhcp server als dns het ip van mijn router.

Ik heb in mijn netwerkkaart het ip aangepast naar:
primary dns: 1.1.1.1
secundary dns: 195.238.2.21

Nadien werkte het bij mij ook terug om mijn itsme te unblocken.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Dus... het is bad practice om private en/of local ip-adressen in een publiekelijke DNS te registreren.
Dit om DNS rebinding attacks tegen te gaan.

Het is best practice om dit te blokkeren op je forwarder.

Ik lees hier vooral Fritzboxen, die blokkeren dit standaard, dat is goed.
Maar... voor deze applicatie is dit problematisch.
De oplossing is hier al gegeven:
Signis-api.connective.eu whitelisten in de DNS rebinding opties van de fritzbox.

Is dit de oplossing? In feite niet, dit is een workaround.
Echter is de tegenpartij de enige die een echte oplossing kan implementeren... En dat zullen ze dus niet doen.
SINGHG G
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2022, 19:30

beste,het lukt mij niet , wilt u mij stapsgewijs uitleggen wat ik moet doen .
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Ik had hetzelfde probleem met eender welke browser onder Windows 11. Na wat nietszeggende 'support' van Itsme was hun conclusie dat hun plugin niet altijd werkt op Windows 11 :eek:
Uiteindelijk heb ik kunnen activeren bij iemand met MacOS.
Gebruikersavatar
cyberbug
Premium Member
Premium Member
Berichten: 727
Lid geworden op: 08 okt 2005, 14:37
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 1 keer
Contacteer:

ik heb hem net aan google aut toegevoegd met EID en passwoord gereset (vergeten) werkt nu perfect

En heb je ooit een communicatie over de resultaten gezien?

ik dacht dus ookn eigenlijk is dit al een centraal systeem voor alle authenticatie methodes.
log in via it's me, EID of andere auth methode
VB door via https://eservices.minfin.fgov.be/myminf ... ges/public op de knop Meld u AAN te klikken...
dit loopt allemaal via het CZAM portaal...
en die mobile APP waarmee je oa kan aanmelden bij de overheid is gewoon, Google authenticator of Duo mobile, Amazon AWS of eender welke MFA authenticator app als deze...
https://iamapps.belgium.be/sma/selfMana ... totp/step1
Greetz cyberbug

Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een beetje raar om deze discussie in deze thread te voeren, vind ik. Heeft niets met het probleem van TS te maken.

[Mod]
Discussie over alternatief voor Itsme verplaatsts:

Te machtig en te duur: overheid wil af van monopolie Itsme en bouwt eigen alternatief
jajest
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mei 2005, 18:09
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

hier ook edpnet en zelfde probleem.

Het kan heel eenvoudig opgelost worden door je primary DNs server even die van bijvoorbeeld google (8.8.8.8) te gebruiken ipv de DNs van edpnet.

Voor de leken:
hou windows toets ingedrukt in combinatie met de letter R (RUN venstertje verschijnt)
tik hier in: ncpa.cpl en druk op OK
een overzicht van je netwerkkaarten verschijnt
identificeer je actieve netwerkkaart en klik erop met de rechters muistoets en kies EIGENSCHAPPEN
dubbelik op "Internet Protocol V4 TCP/IPv4)
in onderste deel v/h venster verander DHCP AUTOMATISCH naar GEBRUIK DEZE DNS (radio button naar onderste bolleke zetten)
vul in als te gebruiken DNs server: 8.8.8.8 en klik op OK
klik zoveel keer op OK totdat alle vensters gesloten zijn.
Voila ! het werkt.
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Ook bij EDPNEt en dankzij Userbase toch op minder dan een half uur (zucht) het probleem opgelost gekregen.

Ik wil er nog aan toevoegen dat bij mij, na het ingeven van de pincode van m'n eID er nog een 'oeps, something went wrong' kwam. Bleek te wijten aan Adblocker die moest gedeactiveerd worden.

Ik vraag me toch wel af wie, zonder ict-skills, dergelijke zaken in zo'n situatie kan aan de praat krijgen...
Pössl
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2022, 17:45

Ik heb sedert een paar dagen hetzelfde probleem en heb het bij mij op een eenvoudige manier kunnen oplossen.
Ik werk met win 10 en google chrome
1° google chrome volledig verwijderen, geen update uitvoeren
2° In de map downloads alle connective bestandjes verwijderen
3° google chrome terug installeren van de website
4° connective plugin downloaden en installeren wanneer het gevraagd wordt
5° card reader in de pc steken en dan chrome opstarten

Hopelijk werk dit ook bij anderen
sdecoster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 03 dec 2013, 23:11
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 16 keer

Stap1 lijkt mij al vrij verregaand.

Stap 2 is zinloos imho

Dan wijzig ik liever mijn dns settings eigenlijk (al vind ik het erg dat zelfs dat moet)

Verstuurd vanaf mijn IN2013 met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”