wat gebruiken om tv te zien zonder kabel

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

https://www.firesticktricks.com/pvr-ipt ... -kodi.html

VRTNu, VTMGo, alsook GoPlay zijn makkelijk op te zetten via PVR-IPTV-simple-client. Link hierboven geeft een duidelijke manier aan om dit te doen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Installeren is een makkie, gwn plugi's en dan overkoepelende.

Gewoon de manier dat login gegevens werken is nog verouderd. Een instelling met mail en wachtwoord.
Maar geen melding of deze dan al dan niet correct zijn.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Belgissschenaap schreef:Ben Kodi eens aan het uittesten of ik dit gebruiksklaar kan krijgen voor mijn ouders.
Ik heb dit hier ook draaiende onder de vorm van LibreELEC op een RPi.
Knap van de ontwikkelaars om dit allemaal werkend te krijgen en te onderhouden en ook leuk om dit zelf aan de praat te krijgen voor thuisgebruik.

Dit aan iemand aanprijzen die er verder geen kaas van gegeten heeft is een ander verhaal.
Nu eens een Widevine probleem, dan eens Inpustream Adaptive of een wijziging van één of andere API... Vroeg of laat is er wel een oplossing of een workaround, maar een duurzaam alternatief voor wie een box van Orange, Telenet of Proximus gewend is vind ik het niet en zal bij dergelijke gebruikers tot veel teleurstelling en frustratie leiden.

Veel succes gewenst bij de support.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Zo denk ik er ook over.
Het is leuk als extra, maar er exclusief op rekenen is voor mij een brug te ver.
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

Belgissschenaap schreef:Dag iedereen

Ben Kodi eens aan het uittesten of ik dit gebruiksklaar kan krijgen voor mijn ouders.
VRTNU VTM go en regionale zenders zijn alvast gelukt.

Nu een belangrijke vraag:
Voor go Play (https://github.com/add-ons/plugin.video.viervijfzes) krijg ik steeds deze error:
[plugin.video.viervijfzes] [resources.lib.modules.player] User does not exist.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Heb al meermaals credentials opnieuw ingegeven, zonder soelaas.
Ik weet ook niet waar ik deze vraag het best plaats, vind niet meteen een forum via de github.

Bijkomstig:
Verdere zoekopdracht eens kijken hoe ik het best BBC en met name (BBC First HD) kan toevoegen als dit al kan.

Er is een BBC iPlayer add-on in Kodi, je hebt wel een VPN nodig. Maar bij mij buffert die constant, onmogelijk om te bekijken (met Nvidia Shield).
Heb ook een native app van BBC iPlayer voor Shield, maar zelfde probleem.
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

jollito schreef:
Belgissschenaap schreef:Dag iedereen

Ben Kodi eens aan het uittesten of ik dit gebruiksklaar kan krijgen voor mijn ouders.
VRTNU VTM go en regionale zenders zijn alvast gelukt.

Nu een belangrijke vraag:
Voor go Play (https://github.com/add-ons/plugin.video.viervijfzes) krijg ik steeds deze error:
[plugin.video.viervijfzes] [resources.lib.modules.player] User does not exist.

Iemand een idee hoe dit op te lossen? Heb al meermaals credentials opnieuw ingegeven, zonder soelaas.
Ik weet ook niet waar ik deze vraag het best plaats, vind niet meteen een forum via de github.

Bijkomstig:
Verdere zoekopdracht eens kijken hoe ik het best BBC en met name (BBC First HD) kan toevoegen als dit al kan.

Er is een BBC iPlayer add-on in Kodi, je hebt wel een VPN nodig. Maar bij mij buffert die constant, onmogelijk om te bekijken (met Nvidia Shield).
Heb ook een native app van BBC iPlayer voor Shield, maar zelfde probleem.
BBC komt er steeds achter dat ik (nord)vpn gebruik. Soms lukt het om een programma op te starten maar na x minuten komt de foutmelding. Zowel in kodi als BBC app zelf
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Sinds vorige week lukt het afspelen van Goplay content niet meer via Kodi.

Ik zou het dus niet aanraden voor mensen die het zelf niet kunnen oplossen...
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer


BBC komt er steeds achter dat ik (nord)vpn gebruik. Soms lukt het om een programma op te starten maar na x minuten komt de foutmelding. Zowel in kodi als BBC app zelf
Op welk toestel gebruik je dit? Bij een smart tv moet je bv ook dns instellingen veranderen.

Ik gebruik het al jaren zonder problemen op een android tv box. Werkt voor itv player, 5 player, All 4, BBC iplayer en npo start.
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

phil48 schreef:

BBC komt er steeds achter dat ik (nord)vpn gebruik. Soms lukt het om een programma op te starten maar na x minuten komt de foutmelding. Zowel in kodi als BBC app zelf
Op welk toestel gebruik je dit? Bij een smart tv moet je bv ook dns instellingen veranderen.

Ik gebruik het al jaren zonder problemen op een android tv box. Werkt voor itv player, 5 player, All 4, BBC iplayer en npo start.
Aha interessant, ik heb een nvidia shield. Kan je me verdere instructies bezorgen ivm de dns instellingen? (eventueel via pm)
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Moet je dan ook voor elke zender een aparte app installeren zoals nu bv vrtnu en vtmgo en goplay
En hoe weten we welke programma's er spelen op welke zender
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

phil48 schreef:Ik gebruik het al jaren zonder problemen op een android tv box. Werkt voor itv player, 5 player, All 4, BBC iplayer en npo start.
Welke vpn gebruik je? Vaak is het een kat-en-muis spelletje tussen content-aanbieders en vpn-providers.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Lazio schreef:
Aha interessant, ik heb een nvidia shield. Kan je me verdere instructies bezorgen ivm de dns instellingen? (eventueel via pm)
Voor een smart tv gebruik je smart dns - een aparte functie van nord vpn.

https://support.nordvpn.com/General-inf ... artDNS.htm

Voor de rest is het net als bij ons met VTM go app enzoverder, elke zendergroep heeft zijn eigen app (bijvoorbeeld All Four voor o.m. Channel 4, 4Seven , More 4 enz.)

Om het werkend te krijgen moet je eerst de VPN aanzetten op een Engelse server, dan een een UK email adres aanmaken en daarna kan je bij BBC en co registreren. Het fysieke adres dat je bij registratie moet opgeven zoek je dan via Google, een McDonalds in Manchester of zo.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Gelukkig heb ik mijn FTA satellietschoteltje nog... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Al kan je daarmee geen (oudere) programma's opvragen of dingen binge watchen. Je moet live kijken of vanalles opnemen, zoals in de oude tijd. Ook fijn natuurlijk. Ik deed het ooit ook zo. Maar nu ligt de schotel op zolder, want dit heeft zoveel meer mogelijkheden.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

SPR schreef:Sinds vorige week lukt het afspelen van Goplay content niet meer via Kodi.
Vreemd, Vanavond gekeken naar de laatste De Mol aflevering (was zondag op TV) Geen probleem met Goplay en Kodi (LibreElec 10.0.2)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 863
Lid geworden op: 22 aug 2006, 01:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 11 keer

Moet je voor voor vier vijf , VTM VRT allemaal aparte apps installeren zoals ik nu doe op mijn tablet.
En waar vinden we wat er speelt of heeft gespeeld op de verschillende zenders
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat zijn per programmagroep (vrtnu, vtmgo, goplay) aparte kodi add-ons.
Een programmagids krijg je via de add-on iptv manager.

https://github.com/add-ons
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

phil48 schreef:
Lazio schreef:
Aha interessant, ik heb een nvidia shield. Kan je me verdere instructies bezorgen ivm de dns instellingen? (eventueel via pm)
Voor een smart tv gebruik je smart dns - een aparte functie van nord vpn.

https://support.nordvpn.com/General-inf ... artDNS.htm

Voor de rest is het net als bij ons met VTM go app enzoverder, elke zendergroep heeft zijn eigen app (bijvoorbeeld All Four voor o.m. Channel 4, 4Seven , More 4 enz.)

Om het werkend te krijgen moet je eerst de VPN aanzetten op een Engelse server, dan een een UK email adres aanmaken en daarna kan je bij BBC en co registreren. Het fysieke adres dat je bij registratie moet opgeven zoek je dan via Google, een McDonalds in Manchester of zo.
Als ik het goed heb is het dus nodig om zowel de smart dns functie als een vpn te gebruiken op mijn android box om BBC te kunnen kijken?
Moet je de smartdns functie dan telkens aanpassen als je weer belgische streaming apps wilt gebruiken?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

glda19 schreef:Moet je voor voor vier vijf , VTM VRT allemaal aparte apps installeren zoals ik nu doe op mijn tablet.
En waar vinden we wat er speelt of heeft gespeeld op de verschillende zenders
Op mijn Xiaomi TVstick worden de apps van VRT en VTM afzonderlijk gebruikt, en via kodi gebruik ik de GoPlay add-on. Maar alle drie worden dagelijks vooraf aangestuurd vanop mijn desktop PC om de favorietenlijst actueel te houden, en de tv-gids te volgen...
PS: heb niets gemerkt recent ivm kodi/goplay problemen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

on4bam schreef:Vreemd, Vanavond gekeken naar de laatste De Mol aflevering (was zondag op TV) Geen probleem met Goplay en Kodi (LibreElec 10.0.2)
Via Retrospect lukt het bij mij niet, hij kan geen gegevens meer ophalen.

Dus er is ook een Goplay add-on merk ik op, dan ga ik dat eens proberen want eerlijk, van Retrospect valt mijn haar uit.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Retrospect wordt hier enkel gebruikt om 2 voor 12 te kijken niet naar de "locals".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Lazio schreef:
Als ik het goed heb is het dus nodig om zowel de smart dns functie als een vpn te gebruiken op mijn android box om BBC te kunnen kijken?

Moet je de smartdns functie dan telkens aanpassen als je weer belgische streaming apps wilt gebruiken?
Smart dns moet niet als je via een box + vpn kijkt. Dat is enkel nodig als je rechtstreeks op je smart tv naar iplayer wil kijken.

Bij mij staan de Belgische apps op de smart tv, samen met prime video, kodi, netflix etc.

Wil ik npo start of UK channels kijken, open ik de vpn op mijn android box.
Lazio
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 jul 2008, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 4 keer

phil48 schreef:
Lazio schreef:
Als ik het goed heb is het dus nodig om zowel de smart dns functie als een vpn te gebruiken op mijn android box om BBC te kunnen kijken?

Moet je de smartdns functie dan telkens aanpassen als je weer belgische streaming apps wilt gebruiken?
Smart dns moet niet als je via een box + vpn kijkt. Dat is enkel nodig als je rechtstreeks op je smart tv naar iplayer wil kijken.

Wil ik npo start of UK channels kijken, open ik de vpn op mijn android box.
Helaas dan, enkel nordvpn wordt altijd gedecteerd door BBC op mijn android box. Ik kan nog een programma opstarten als ik er snel bij ben, maar na x minuten stopt het dan en krijg ik een draaiende cirkel gevolgd door een error. Ook via kodi BBC add-on lukt het niet met een vpn.

Gebruik je een specifieke # server voor UK op nordvpn?
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Ik krijg een 'There is no live stream available for play*' als ik iets wil starten op LE + hun app & IPTV manager vanuit de EPG.
De programma's in de EPG voor play* kanalen zijn ook nog niet juist qua tijd, zijn allemaal 2u later.

Werkt dat bij jullie?
Heppie NY!
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Lazio schreef:
Helaas dan, enkel nordvpn wordt altijd gedecteerd door BBC op mijn android box. Ik kan nog een programma opstarten als ik er snel bij ben, maar na x minuten stopt het dan en krijg ik een draaiende cirkel gevolgd door een error. Ook via kodi BBC add-on lukt het niet met een vpn.

Gebruik je een specifieke # server voor UK op nordvpn?
Nee, gewoon de op dat moment "fastest". Denk ook niet dat het aan nordvpn ligt, ze hebben tig servers in de UK...

Zal vermoedelijk van box tot box afhangen - zo werkt het bij mij ook niet (meer) op een Samsung tablet. De box moet de app updates (die net zoals bij VRT nu e.d. geregeld verschijnen) ook verwerken natuurlijk, anders lukt het niet.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ernie schreef:Ik krijg een 'There is no live stream available for play*' als ik iets wil starten op LE + hun app & IPTV manager vanuit de EPG.
De programma's in de EPG voor play* kanalen zijn ook nog niet juist qua tijd, zijn allemaal 2u later.

Werkt dat bij jullie?
Er zijn geen live streams van GoPlay. Telenet zou zich daarbij in zijn eigen voet schieten.
Veel van hun programma's zijn wel beschikbaar om uitgesteld te bekijken.

Is het tijdverschil enkel bij GoPlay? Anders zou ik denken aan een foutief ingestelde systeemtijd.
Ernie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 959
Lid geworden op: 08 jun 2011, 06:35
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 50 keer

Owkee, dacht dat vermits het in de EPG stond je dat kon afspelen.
Zijn die groene bolletjes in de EPG een indicatie dat je dat kan bekijken?

Ja, enkel van de play zenders.
Had ook al gevonden dat je een time offset kunt instellen maar dan is de rest niet meer juist.
Heppie NY!
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Iemand die weet hoe je Kodi kan updaten naar 19.4 opeen Google tv?
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Nee, Kodi 19.4 is niet beschikbaar in playstore.
Iets met niet conform met de regels, niet compatibel met Android 11
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”