De besognes van de nieuwe Telenet TV-box

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik zie nergens nog dat je 50 euro moet betalen?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Prijslijst van Telenet: https://www2.telenet.be/content/dam/www ... 021-v2.pdf
Ivm de 50€:
Wil je je gehuurde (HD) Digibox of Digicorder wisselen naar een nieuwer model? Dan
betaal je hiervoor een eenmalige bijdrage van € 35.
Wil je je gehuurde (HD) Digibox(en) of Digicorder(s) wisselen naar een TV-box? Dan
betaal je hiervoor eenmalig € 50.
pagina 13
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

wisselen naar een nieuwe tv box
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Niemand hier die met de nieuwste versie last heeft van regelmatige, korte geluidsonderbrekingen ?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

koenraaddeconinck schreef:Niemand hier die met de nieuwste versie last heeft van regelmatige, korte geluidsonderbrekingen ?
Ik had dat een tijd als ik naar het journaal keek maar nadien bleek het gewoon telkens te zijn als Jan Jambon in beeld was. Gewoon wegzappen en het is opgelost.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

koenraaddeconinck schreef:Niemand hier die met de nieuwste versie last heeft van regelmatige, korte geluidsonderbrekingen ?
Toevallig een Samsung tv? Blijkbaar een bekend probleem.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Dizzy schreef:Ik had dat een tijd als ik naar het journaal keek maar nadien bleek het gewoon telkens te zijn als Jan Jambon in beeld was. Gewoon wegzappen en het is opgelost.
De mijne heeft dat bij alle politici: helaas valt alleen het geluid dan uit. Beter zou nog zijn dat ook het beeld dan tijdelijk weg viel :lol:

To the point:

Inderdaad, Samsung TV. TN geeft nergens compatibiliteitsproblemen aan met bepaalde TV- merken, hetgeen me logisch lijkt.

Verder: bij TN kan je zelf Samsung TV's aankopen ???

EDIT: op 2° TV boven - ook Samsung - met TV-box versie 1 stelt dit probleem zich niet.
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

koenraaddeconinck schreef:
Dizzy schreef:Ik had dat een tijd als ik naar het journaal keek maar nadien bleek het gewoon telkens te zijn als Jan Jambon in beeld was. Gewoon wegzappen en het is opgelost.
De mijne heeft dat bij alle politici: helaas valt alleen het geluid dan uit. Beter zou nog zijn dat ook het beeld dan tijdelijk weg viel :lol:

To the point:

Inderdaad, Samsung TV. TN geeft nergens compatibiliteitsproblemen aan met bepaalde TV- merken, hetgeen me logisch lijkt.

Verder: bij TN kan je zelf Samsung TV's aankopen ???

EDIT: op 2° TV boven - ook Samsung - met TV-box versie 1 stelt dit probleem zich niet.
Een topic bij netweters: https://www.netweters.be/t5/De-nieuwe-T ... d-p/119268
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Inderdaad, heb ik al aangehaald dat het daar een topic is.

Heb zelf al herhaaldelijk via dit forum aan de moderator @suzy gevraagd om dit op te lossen en nu ook via messenger het probleem aangekaart bij TN.

Op de Netweters gelezen dat het probleem momenteel onder de loup zou genomen worden "engeneering" bij TN. Dat is al een aantal maanden zo zonder resultaat.

Als het blijft duren, ruil ik mijn V2 box in voor de V1 aangesloten boven, ook op Samsung TV die geen last heeft van dit fenomeen.

Moet dus m.i. toch bug zijn in firmware V2 box ????
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Denk eenvoudige oplossing gevonden te hebben voor geluidsonderbreking: geluid stond op Dolby digital 5.1- modus > terug aangepast naar "automatisch" en probleem lijkt van de baan;

Had het probleem zowel bij weergave via TV als Denon versterker. Zal nu nog eens moeten checken via hifi.

Dus toch bug in firmware ... ?
Chukky2
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 jul 2014, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Sylvester schreef:Volgens mij is er nog geen topic hierover.
Eerst en vooral het oude zeer bij Telenet: ik ben er nog steeds van overtuigd dat men mij in de winkel heeft gezegd dat de TV-box inbegrepen was bij overschakeling naar One-up.
Ik ben een tijdje geleden overgeschakeld naar One-up, maar toen waren de TV-boxen niet voorradig. Dus ik mocht 'tijdelijk' mijn oude digicorders houden. Dat zou blijven werken, wel voorlopig met de oude Yelo-TV apps.
Onlangs ben ik gaan vragen naar de TV-box en ze waren nu wél voorradig, maar.... ik moest 50 euro betalen.
Naar Telenet gebeld, naar de winkel geweest, zelfde liedje... Waarschijnlijk is dit al vaker gezegd: jaaaren trouwe klant, vanaf het eerste uur huur betaald voor de digicorder, nu bij het overschakelen ga ik wéér elk jaar huur moeten betalen, én dan moet ik ook nog eens als dank voor trouwe klant 50 euro extra betalen.

Dit terzijde...
Negatief:
- TV gids preview : kan beter. Lettertjes van geselecteerd programma (onderkant) zijn veel te klein.
- TV gids zichtbaarheid zeer slecht: scheiding tussen balkjes bijna niet zichtbaar (afhankelijk van het type TV). Tussen de donkergrijze blokken zitten zwarte lijntjes :roll:
- geen infrarode afstandsbediening meer voor sturing van TV-box zelf, dus mijn universele remote van Logitech kan er niet mee om
-

Positief:
- reageert zeer snel t.o.v. de digicorder
- draadloze (RF) afstandsbediening
- Koppeling met apps, instelmogelijkheden voor opnames op afstand mogelijk (apps, browser) zonder dat de TV-box aan staat.
- Koppeling met andere toestellen in de (hdmi)keten, bv. receiver.
- verbruikt aanzienlijk minder

Ik heb hier one met kabel tv . Dat kost me 86 euro per maand.
Ik zie daar niets meer van huur op de factuur , is gewoon internet +1gsm +tv (tv box + kabel) +een gratis data sim
Ik weet dat nieuwe tv klanten direct de nieuwe tv box meekrijgen , maar van aparte huur zie ik niets meer . (20 euro moet ik gewoon bijbetalen , dus zonder kabel was het 66 euro .
Zo staat het ook op de telenet site
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

koenraaddeconinck schreef:Niemand hier die met de nieuwste versie last heeft van regelmatige, korte geluidsonderbrekingen ?
Dat niet, op 2 Samsungs.
Wat ik wel heb op 1tje boven op de slaapkamer: af en toe, niet altijd, na een minuut of 2 valt het beeld weg, maar geluid blijft. Soms voor 30 sec, meestal voor een minuut of 5 tot 10.
Echt bizar.. en het ligt niet aan de tv, want ik kan overschakelen op de chromecast of kabel of…
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Iemand die weet of een tv-box achter een switch nu al dan niet kan / aangewezen is ?

Als ik het niet verkeerd voor heb, is het voor TN "officieel" geen probleem om een tv-box achter een switch te plaatsen.

Mijn schoonbroer heeft maar 1 aansluiting voor LAN in zijn woonkamer. Deze inbouw-aansluiting is rechtstreeks aangesloten op zijn telenet-modem.

Op deze aansluiting is een Netgear 108 ProSafe unmanaged 8-poorts switch aangesloten.

Direct op de switch zijn dan een receiver, NAS, zijn TV én zijn TV-box aangesloten alsook een blue-ray speler.

Hij heeft al enige tijd om de haverklap te kampen met problemen in die zin dat bij het bekijken van opnames meestal, de TV-box begint te bufferen en dit gevolgd door de melding "Oeps, uw modem is de verbinding met het internet verloren. Probeer de modem en vervolgens uw TV-box opnieuw op te starten".

Bij rechtstreekse aansluiting in de "inbouw-LAN-aansluiting", stelt dit probleem zich niet.

Verder heeft hij geen problemen met TN- services.

Zijn tv-box werkt nu normaal maar zijn NAS kan hij niet draadloos aansluiten i.t.t. de andere toestellen.

Kan het probleem het gevolg zijn van een storing veroorzaakt door de switch? Heeft het zin een andere unmanaged switch aan te kopen? Of zijn powerlines hier een alternatief. Wat dit laatste betreft, lees ik dat deze toestelletjes 1000 Mbps beweren te halen maar dat je aan het einde van de rit maar 50 à 60 Mbps haalt. De elektriciteit werd bij hem 2 jaar geleden volledig vernieuwt.

Wat zouden jullie adviseren? Desnoods tv-box over wifi en rest op LAN?

Hartelijk dank bij voorbaat voor jullie reacties.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

koenraaddeconinck schreef: Kan het probleem het gevolg zijn van een storing veroorzaakt door de switch?
Slechte kabel, toevloed van verkeer op switch, configuratiefout, ...

Is dit gewoon 1 switch achter de modem of zitten er nog zaken tussen?
koenraaddeconinck schreef:Heeft het zin een andere unmanaged switch aan te kopen?
Niet zonder eerst de oorzaak te bepalen. Huidige switch is qua specs tenminste geen probleem.
koenraaddeconinck schreef:Of zijn powerlines hier een alternatief.
Powerline is een tijdelijke oplossing in afwachting van het leggen van netwerkkabel, het is geen structurele oplossing, en komt daarnaast idd met beperkingen.
koenraaddeconinck schreef:Wat zouden jullie adviseren?
Diagnostische packet capture op kabel tussen TV-box en switch.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

CCatalyst schreef:
koenraaddeconinck schreef: Kan het probleem het gevolg zijn van een storing veroorzaakt door de switch?
Slechte kabel, toevloed van verkeer op switch, configuratiefout, ...

Is dit gewoon 1 switch achter de modem of zitten er nog zaken tussen?
Neen, de switch is met een netwerkkabel aangesloten op een inbouw lan / netwerkaansluiting die rechtstreeks naar de modem loopt.
koenraaddeconinck schreef:Heeft het zin een andere unmanaged switch aan te kopen?

Niet zonder eerst de oorzaak te bepalen. Huidige switch is qua specs tenminste geen probleem.
OK, thx voor het advies.
koenraaddeconinck schreef:Of zijn powerlines hier een alternatief.

Powerline is een tijdelijke oplossing in afwachting van het leggen van netwerkkabel, het is geen structurele oplossing, en komt daarnaast idd met beperkingen.
OK, die optie laat ik al vallen.
koenraaddeconinck schreef:Wat zouden jullie adviseren?

Diagnostische packet capture op kabel tussen TV-box en switch.
Packet capture ?? Dus proberen met andere netwerk kabel ??

Heel veel dank voor de reactie alleszins !!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

koenraaddeconinck schreef:Packet capture ?? Dus proberen met andere netwerk kabel ??
Als je een managed switch hebt liggen kan je in de meeste gevallen daarmee een packet capture doen. Indien niet, kan je het met een netwerktap doen, maar dat zal je vermoed ik niet hebben liggen. Je kan ook op Linux met 2 netwerkinterfaces een tap configureren, wat wel wat ervaring vereist.

Nu, ik heb geen TV-box dus ik antwoord vanuit het generieke probleem en vanuit professionele ervaring, misschien dat iemand met ervaring met een TV-box hier raad kan geven. Of iemand een voorstel voor diagnostiek kan geven zonder kosten of geavanceerde configuraties.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Zeer veel dank Ccatalyst voor de adviezen maar ik heb niet direct een 'managed switch' ergens voor de hand. Ook de bijkomende uitleg ivm Linux is voor mij iets te hoog gegrepen.

Mijn schoonbroer heeft wel niet de ethernetkabel gebruikt die meegeleverd was met de box. Dus die heb ik alvast vervangen en zodoende kan een kabel probleem al uitgesloten worden. Aan een unmanaged "domme" switch kan je niets configureren bij mijn weten.

Verder: hij heeft op zijn TV HDMI 1.4 hdmi kabels die blijkbaar naast beeld en geluid ook nog eens een netwerksignaal kunnen doorgeven. Voor alle zekerheid heb ik dus gewoon de hdmi van telenet die meegeleverd was laten steken maar zijn TV via wifi verbonden. Wie weet kunnen die hdmi 1.4 kabels die netwerksignalen doorgeven niet interfereren met het tv-box signaal ... ? Dit is een poging tot logisch denken want dan wisselen én tv én tv-box netwerksignalen uit terwijl de tv box deze al ontvangt van de modem ...
Misschien een zeer brakke en dwaze redenering maar ik kan maar proberen, niet waar ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

koenraaddeconinck schreef:Aan een unmanaged "domme" switch kan je niets configureren bij mijn weten.
Met de Netgear "Switch Configuration Utility" kan je toch de ProSAFE Plus 8-Port Gigabit Switch configureren.
Dus zo "dom" is deze switch niet (heeft ook een management web interface).
In sommige gevallen is het zelfs noodzakelijk om een switch manueel een ander IP adres te geven, om conflicten met de router te vermijden (voorbeeld als ze beide 192.168.0.1 als default IP hebben.
koenraaddeconinck schreef:Mijn schoonbroer heeft maar 1 aansluiting voor LAN in zijn woonkamer. Deze inbouw-aansluiting is rechtstreeks aangesloten op zijn telenet-modem.
Best ook eens die aansluiting controleren (UTP tester?)
Of eens kijken op de gigabit switch of je op de poort die met deze LAN aansluiting verbonden is 2 ledjes branden (=1000 Mbps link).
koenraaddeconinck schreef:Of zijn powerlines hier een alternatief?
Desnoods tv-box over wifi en rest op LAN?
Zowel Powerlines als WiFi zijn een alternatief, maar niets gaat boven een goede bedrade verbinding!
Hoewel ik uit ervaring kan zeggen dat een TV-Box ook perfect werkt als je goede WiFi hebt ...
Als je de switch verdenkt, dan is het een kleine kost (25€) om een andere switch te kopen (vb TP-Link TL-SG108).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

philippe_d schreef:Zowel Powerlines als WiFi zijn een alternatief, maar niets gaat boven een goede bedrade verbinding!
Den draad, nefast voor de bewegingsvrijheid maar een wereld van verschil voor de verbindingssnelheid, leerde ik al van Vermaelens Projects. Tenzij je uiteraard tegen den draad wil ingaan of hij tot op den draad versleten is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

koenraaddeconinck schreef:Verder: hij heeft op zijn TV HDMI 1.4 hdmi kabels die blijkbaar naast beeld en geluid ook nog eens een netwerksignaal kunnen doorgeven. Voor alle zekerheid heb ik dus gewoon de hdmi van telenet die meegeleverd was laten steken maar zijn TV via wifi verbonden. Wie weet kunnen die hdmi 1.4 kabels die netwerksignalen doorgeven niet interfereren met het tv-box signaal ... ? Dit is een poging tot logisch denken want dan wisselen én tv én tv-box netwerksignalen uit terwijl de tv box deze al ontvangt van de modem ...
Misschien een zeer brakke en dwaze redenering maar ik kan maar proberen, niet waar ...
Ik denk niet dat je met een "HDMI met Ethernet" kabel iets verkeerd kan doen. Ethernet wordt via de HDMI kabel alleen doorgegeven als zowel de HDMI poort op het TV toestel, alsook de HDMI poort op de TV-Box "ethernet over HDMI" ondersteunen.

Ethernet over HDMI klinkt misschien mooi in theorie (je moet maar één apparaat verbinden met je LAN, alle andere aangesloten apparaten krijgen dan internet via de HDMI kabel), maar is wel beperkt tot 100 Mbps.
Dus liever ieder apparaat apart van ethernet voorzien :-)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Dank voor al jullie reacties.

Ik heb nu gewoon de kabel van Telenet aangesloten en ... al 2 dagen geen problemen meer ...

Ik ga, gezien jullie info over HDMI via ethernet, nu ook hun TV weer eens op de switch zetten.

Ook de Netgear switch configuration app ga ik eens uitproberen en zien wat je daarmee kan uitspoken bij mij thuis ...

Ik houd jullie op de hoogte. Nogmaals dank aan iedereen voor de posts en een prettig paasweekend toegewenst alvast.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik heb Ethernet over HDMI, aka HDMI Ethernet Channel, nog nooit in de praktijk werkende gezien.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Eerst en vooral een voorspoedig nieuw jaar toegewenst aan alle UB'ers.

Wat de TV- box betreft, word ik al enige tijd - niet permanent maar om de 2 à 3 weken - geconfronteerd met het probleem dat - enkel bij het bekijken van opnames - de tv-box begint te 'sputteren' in die zin dat beeld en geluid haperen of blijven stil staan met de melding "bufferen", gevolgd door "telenet netwerk overbelast" en soms codes waarvan k niet altijd de tijd heb om deze te noteren.

Verder werkt alles sedert medio juli vorig jaar na herstellingen aan de installatie bij meerdere buren, perfect.

Ook terwijl hoger beschreven probleem zich voordoet, blijven andere diensten perfect werken. WIFI ook met draadloos downloadsnelheid tot 930 Mbps en 39.6 à 39.9 up, gewoon TV kijken OK, vaste tel. OK.

Ik heb de TV-box al eens gereset naar fabrieksinstellingen en toen was het probleem opgelost. De laatste 3 à 4 keren, was het probleem automatisch opgelost de dag(en) nadien. Aan mijn installatie is niets verandert.

Al zonder overdrijven min. 5 keren geprobeerd tel. de klantendienst te bereiken en na een kwartuur tot een half uur wachten, gewoon ingehaakt. Dan maar via Messenger een bericht met niets zeggend antwoord van medewerkster (TV box resetten, kabels veranderen, modem herstarten = aan altijd dezelfde blablabla).
Dan maar via mail geprobeerd al 3 keer. 1 keer heeft men mij proberen terug te bellen op mijn gsm maar ik was te laat om te antwoorden. Vervolgens sms met nr. dat ik mocht bellen (niet 01566666 maar een ander) maar ook zonder enige respons.
Blijkbaar heb je meer kans om de Lotto te winnen dan nog een medewerker van de TN helpdesk te bereiken.

Iemand die ook al te maken gehad heeft met dit probleem met de TV- box ?

Dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik kan alleen meegeven dat op een Telenet TV-box alle opnames vanuit de Telenet-cloud worden gestreamd via de internetverbinding.
"telenet netwerk overbelast" is dan een duidelijke foutboodschap: het probleem ligt niet bij de klant, maar bij een gebrek aan capaciteit in de Telenet-cloud. Met andere woorden de Telenet-videoservers zijn overbelast en kunnen niet elke klant een ononderbroken videostream aanbieden.

Het enige wat je kan doen is een logboek bijhouden met tijdstippen wanneer deze overbelasting zich voordoet en dit logboek om de paar maanden aan Telenet overmaken.

Een betere oplossing is terug een Digicorder in huis halen zodat je opnames lokaal vanaf de ingebouwde harde schijf worden afgespeeld.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

raf1 schreef: 03 jan 2023, 19:40 Een betere oplossing is terug een Digicorder in huis halen zodat je opnames lokaal vanaf de ingebouwde harde schijf worden afgespeeld.
Dank voor de reactie Raf. Zal inderdaad de tijdstippen goed monitoren en periode doorspelen aan TN in de hoop dat een oplossing nu geen anderhalf jaar op zich laat wachten.

Wat die digicorders betreft: mijn vader, ikzelf en meerdere familieleden hebben al meermaals te horen gekregen dat deze niet meer verkrijgbaar zijn + 1x overgestapt of beter gezegd 'gedwongen' richting een TV- box is er geen weg meer terug. Zo vernomen in meerdere TN- winkels ...
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Heb het buffering probleem ook gehad in december tot het beeld vast liep. Is ook de eerste keer sinds ik de box in gebruik heb sinds juni.
Heb toen de stekker uitgetrokken zodat het heropstartte, en het probleem was opgelost.
Nadien nog 1X buffering gehad, maar dit is vanzelf over gegaan. Hout vasthouden, natuurlijk ;-).
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Is mijn gevolg van acties in het kader van winst optimalisatie: TN bespaart op klantendienst (niet dat die nu zo performant was), server capaciteit en ongetwijfeld ook andere resources. Klant is de dupe. Zo eenvoudig is het.
En ze weten maar al te goed dat er geen alternatief is gezien de beperkte uitrol van Px. En zo is de cirkel weer rond ...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Er is een alternatief: https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-internet/ of https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/orange-tv
Als je natuurlijk ALLES in een gebundelde aanbieding bij één leverancier koopt, dan ben je getrouwd met je leverancier en zal de eventuele scheiding heel moeilijk en pijnlijk zijn.
levi1700
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 02 okt 2013, 09:20
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

Nochtans is Orange tv ook enkel in bundel te verkrijgen. En je betaalt €4 minder dan Telenet One, dan heb je wel geen data sim, geen terugkijk tv en geen 300gb data op uw mobiel. ( One vergelijken met Love pack trio met 1 sim met go plus en vaste lijn) en dan komt er vervolgens 15/1 nog een prijsstijging van Orange.

Tv Vlaanderen is een alternatief mede door de terugkijk TV, maar je moet kunnen leven met de SD beeldkwaliteit, maar zeker interessant mede door de prijs.
Meermaals overwogen, maar wederhelft is voorstander vh gebruiksgemak van Telenet. SD beeld op een 55’’ is ook geen vooruitgang.

Heb hier al meermaals gezien om Telenet buiten te gooien, maar zonder fiber, is er geen waardig alternatief, dat het gebruiksgemak geeft, dat Telenet geeft ( heel belangrijk voor mijn wederhelft)
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

levi1700 schreef: 05 jan 2023, 09:31 Heb hier al meermaals gezien om Telenet buiten te gooien, maar zonder fiber, is er geen waardig alternatief, dat het gebruiksgemak geeft, dat Telenet geeft ( heel belangrijk voor mijn wederhelft)
Volledig akkoord met uw wederhelft.

En waarom naar andere providers gaan? Ze gebruiken identiek hetzelfde netwerk als de duopolisten (PX & TN) met dezelfde gebreken ...

Je betaalt minder voor mindere specs ... Dat is i.m.o. het enige "verschil".

Bovendien heb ik PX al gehad - ADSL dan - en dat was één en al miserie. Het was kiezen tussen TV kijken of surfen en als dan niemand aan het surfen was, was de TV- kwaliteit ronduit bedroevend (blokjes, asynchroon beeld en geluid, ...). Er zijn hier 4 of 5 techniekers geweest die telkens de installatie volledig hebben vernieuwd. Finaal gingen ze een super-expert sturen die besoot ... dat ons beeld gestoord werd door de elektricititeitsleiding van de spoorweg die hier in de buurt passeert.
Ik ben met hem naar die leidingen gaan kijken waarvan ik wist dat ze er niet waren want ... hier passeren alleen diesel treinen :beerchug: Dan was het onze automatische garagepoort die storing veroorzaakte op de PX TV. Toen ik vroeg hoe het kwam dat er ook storing was bij het niet gebruiken van de poort is de man het met de figuurlijke staart tussen de benen afgebold.

PX en TN hun service gaat in sneltempo naar beneden. Als zij dan door een andere provider die hun lijnen gebruikt gecontacteerd worden voor defecten bij klanten, kan ik me moeilijk voorstellen dat de goodwill nog groter is dan voor hun eigen klanten en nogmaals, deze is al zeer bedenkelijk.

Waarom de markt niet open gooien op een Europees niveau? Of eventueel andere manieren om te maken dat er meer concurrentie is.

Tout court betalen we - opnieuw in 'Belgium' - te veel voor de technologie die we krijgen en zeker voor de service die TN & PX bieden .... This is Belgium.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

We betalen zoveel omdat de telecommanagers weten dat de Belgen graag betalen, ze hebben het me zelf gezegd :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Dizzy schreef: 05 jan 2023, 15:43 We betalen zoveel omdat de telecommanagers weten dat de Belgen graag betalen, ze hebben het me zelf gezegd :)
Is dat niet een beetje de wereld omkeren? Ze hebben stelselmatig zelf de prijs verhoogd en er voor gezorgd dat de specs van hun producten "verbeterden" om zo ook een reden te hebben om prijzen te verhogen. Zo ook voor hun basispakketten.

Verder zijn er ook maatschappelijke ontwikkelingen: kinderen die tegenwoordig geen internet hebben, kunnen niet meer mee op school. Zonder internet, kun je quasi je eigen bankrekeningen niet meer beheren etc. Ook daarvan hebben operatoren geprofiteerd.

Ik denk dat Belgen evenmin graag betalen maar hier ook voor keuzes geplaatst worden die er eigenlijk geen zijn.

Hangt er maar van af hoe je het bekijkt en uitlegt.

In deze vraag ik me ook af hoeveel mens bv. Play More abonnementen hebben, abo's op sportzenders, etc. Bij elk contact met de klantendienst van TN - die nu niet meer bereikbaar is - werden ze vroeger door de strot geduwd. Je kreeg ze 2 weken of een maand gratis.

Ik heb een OnePlus met ICONIC TV en abo's voor de smartphones. Ik ga niets meer betalen voor bv. 10 giga internetsnelheid of nog meer zenders. Mede gezien de service die geboden wordt - of beter gezegd niet geboden wordt - is met mijn huidig pakket het maximum dat ik aan deze zaken wil spenderen bereikt.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik gebruik deze boutade om een instelling te duiden die bij velen (dus niet alle) Belgen aanwezig is. Men accepteert al die verhogingen en men handelt niet door te veranderen van aanbieder. De managers die dit verkondigen weten dat en kunnen dus in de klanten hun gezicht vertellen dat Belgen graag betalen, voor velen klopt het gewoon. In Nederland moet je met zo'n zaken toch voorzichtiger zijn want Nederlanders (niet allemaal) zijn eerder "lekker goedkoop" ingestelde mensen die prijsbewust zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”