Ik heb nieuw speelgoed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Sinds gisteren de LatteGo 5400. Nu maar experimenteren met bonen enzo :). Byebye Dolce Gusto cups, deze week nog een cup ontploft en dat was de druppel om toch nog es te kijken of hij ergens op voorraad was.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Ontploft! Kan dat ook al?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Nuja, een plof en overal prut om op te kuisen. Ze ging niet onderaan open en de bovenkant van de cup sprong los. En cups die niet goed open gingen kwam wel vaker voor (gewoonlijk lopen ze dan gewoon over ipv ploffen).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sasuke schreef: Verder best wel tevreden van die Aruba AP's .
Hoe zitten die qua prijs? (in vgl met bvb unifi)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
keerekeerweere
Plus Member
Plus Member
Berichten: 197
Lid geworden op: 09 nov 2008, 10:47
Locatie: Opwijk
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 20 keer

Sinds een paar dagen een hdmi matrix in gebruik.
Voor snel te switchen tussen laptop werk en thuis laptop op een 2e scherm
Om snel een raspberry pi te installeren
ook een oude 32" tv bijkomend op aangesloten, wel leuk de teams meeting op groot scherm thuis
hdmi-matrix-small.jpg
hdmi-matrix-small.jpg (14.5 KiB) 4000 keer bekeken
Bijlagen
hdmi-matrix.png
(173.95 KiB) Nog niet gedownload
Orange Internet + Boost 400/40 - OPNSense - VOIP OVH on Fritz!Box 7390
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Lian-Li A4-H2O (hier vergeleken met een Dan A4-SFX)

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Aruba is sowieso een pak duurder dan Unifi. Ben zelf, voor thuis, heel tevreden over het TPlink Omada ecosysteem. Goedkopere AP’s maar echt wel goed en krachtig.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

Sasuke schreef:Aruba is sowieso een pak duurder dan Unifi. Ben zelf, voor thuis, heel tevreden over het TPlink Omada ecosysteem. Goedkopere AP’s maar echt wel goed en krachtig.
En indien ze niet meer ondersteund worden . . . Openwrt erop en een openwisp controller erachter ;-)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

devilkin schreef:Hoe zitten die qua prijs? (in vgl met bvb unifi)
Aruba is echt Enterprise ipv Unifi dat eerder crossover prosumer/SMB is, maw ze worden gemaakt voor een markt die veel meer kan betalen en de prijs is navenant. Wel uitstekende apparatuur. Unifi is ook uitstekend, maar het speelt wel een klasse lager.

Ik weet niet 100% hoe met Aruba is maar enterprise-gear wordt steeds moeilijker om te houden als privegebruiker. Vroeger kon je die tweedehands of op de grijze markt kopen en klaar. De industrie schakelt echter meer en meer over naar verplichte softwarelicentiemodellen die buiten het budget vallen (als je al een manier vindt om ze te kopen) en zonder dewelke je de apparatuur niet kan draaien.

Dat is een zeer spijtige evolutie want ook klassieke homelabs worden op die manier onmogelijk gemaakt (toch met moderne apparatuur). Maar de aandeelhouder wilt immer stijgende winsten en dividenden of hij kegelt de CEO buiten, en met hardware alleen lukt dat al een tijdje niet meer, deels omdat de kwaliteit van enterprise-hardware over de jaren verbeterd is terwijl de vooruitgang wat is gaan vertragen. Het gemor over die licentiemodellen neemt wel toe, dus het is nog maar de vraag of dit oneindig kan doorgaan, zeker bij een langere recessie.

Dat gezegd zijnde, ik heb bij mij thuis ook enkel Aironet AP's :-)
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1056
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

smol upgrade:

van een 30 jaar oud Aldi bureaustoeltje naar dit:
Afbeelding

https://benskantoormeubelen.nl/BenS%20807H-Synchro-3
Wereld van verschil, is evident.

Vreemde vaststelling: Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik een bureaustoel kocht. Die van den Aldi hebben mijn ouders nog gekocht voor mij...
Bijlagen
D00207AH-01-1-800x800.jpg
(199.17 KiB) Nog niet gedownload
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Kan je die elleboogsteunen verwijderen?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1056
Lid geworden op: 25 jun 2007, 17:19
Locatie: 8930 Rekkem
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer

AnD schreef:Kan je die elleboogsteunen verwijderen?
Je kan ze er helemaal afvijzen. Elke steun zit vast in het zitdeel met 3 bouten. Of anders gezegd: als je de stoel in elkaar zet, sla je de stap van "steunen monteren" over.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

Gloednieuwe Nokia X10 aan de helft van de prijs :banana:
En nog het gevoel dat ik teveel betaald heb gezien de magere specs :lol:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9745
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Voor het gebruiksgemak een KVM 3 poorten:
https://www.amazon.nl/gp/product/B09DTZ5PJJ/

en een hdmi-switch (bi-directioneel) om de beamer en de tv-box te switchen zondern kabels te versteken:
https://www.amazon.nl/gp/product/B07K2PW2RQ

Afbeelding Afbeelding
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Avenger 2.0 schreef:Gloednieuwe Nokia X10 aan de helft van de prijs :banana:
En nog het gevoel dat ik teveel betaald heb gezien de magere specs :lol:
Nokia was vroeger de top.
Op gebied van smartphones lopen ze achter, nog steeds.

Ik heb een reserve toestelleke gekocht op 2de hands , toestel was nog gesealed, nog niet open geweest en aan 125€ en ik weet dat ik een hele goede koop heb gedaan.

Redmi 10 128GB. (Niet de note maar gewoon redmi 10).
Natuurlijk koop je zoiets niet voor zijn camera zoals video recording en foto's, dat zijn dan ook meteen de zwakste punten vh toestel wat normaal is.

Maar de snelheid en zeker het scherm en de software voelen heel goed aan tot nu toe. Uiteraard niet zo snel als een top phone maar wel sneller dan ik had verwacht van een toch goedkope phone, draait vrij snel en vlot.
Ook 90hz scherm.

Ook 5000mah batterij die het ook goed doet.
Wel gemiddeld gebruik vandaag, rond dacht ik 10u30 vd lader en nu nog 50% over, wel geen zwaar gebruik. Dit is zeker heel goed. Vooral laatste uren heel wat zitten surfen en fb etc...
Geen 5G maar dat hoeft niet persee, 4G en 4G+ heeft die , is voldoende. Alsook dual sim, moetk nog eens testen maar zal wel oke zijn.
Natuurlijk mee zijn 4GB gaat die nogal snel alles herladen als het in de achtergrond staat. Gamen nog niet getest maar denk dat zware games mss niet vlot gaan draaien op dit toestel maarja, gamen doe ik via de pc.
Voelt ook goed in de hand aan.
Zat al meteen screenprotector op en een goede case er ook nog eens bij.

Wie weinig maalt om video recording en fotos trekken en nieveel geld wil uitgeven aan een smartphone maar toch goede software wil, goed in de hand liggend, groot scherm en verrassend een mooi scherm ook en die ook best nog vrij snel is ook, dit is zeker een aanrader. Heeft android 11.
Mss nog aan mijn ma door geven later.
Nu nog wachten op mijne s22 ultra.

2de keer dat ik een xiaomi heb, de 1ste die ik had was een midrange en die was belange zo goed niet als de redmi die ik nu heb, ook 3 dubbele voor betaald. Dacht dat het de 10t was toen. Lompe bak dat dat was, software was toen niet top, ook sites laden duurde soms echt lang alsof die moeite had ofzo.
Redmi 10 heb ik die problemen niet.

https://www.mediamarkt.be/nl/product/_x ... lsrc=aw.ds
Tttsss
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een Axis M1065-LW IP camera om Minouche en haar 3 kittens in't oog te houden als we even weg zijn.

Afbeelding

En 2 stuks HP EliteDesk 800 G8 mini (4V670EA#UUG) om 2 stuks NUC gen 6 te vervangen op kantoor.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door seagull 26 feb 2022, 21:46, in totaal 2 gewijzigd.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Sasuke schreef:Nieuwe iPad Mini met Folio case en Spigen screen protector. Qua scherm en snelheid serieuze upgrade t.o.v. iPad 2017
Voor wat gebruik je de mini zoal?
Ik twijfel hard, de mini is goed... maar scheelt toch enkele centimeters beeldscherm
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik gebruik die vooral om te lezen en licht Office werk, vnl e-mail en Teams. Browsen en dingen kopen ook. Ik had hiervoor de 9.7” iPad en de mini is toch veel handzamer. De nieuwe heeft een 8.3” scherm dus de grootte valt heel goed mee.

Ik gebruikte ook een Amazon kindle om te lezen, maar dat was eigenlijk te dun/licht/klein en lag nooit goed in de hand. De iPad mini wel.

Het is mijn meest gebruikte device als ik thuis ben.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Even een update over de batterijduur vd redmi 10.
In heel vele jaren ist de 1ste keer dat ik een smartphone heb die ik niet plat krijg haha. Ik moet al echt de heavy stuff voor gebruiken (op wifi), dan zou het mss lukken.

De uren dat het scherm aanstaat en ik op fb en twitter en instagram kijk en dergelijke meer, rond 10u30 vd lader en nu nog 57% over. Wtf ;).
Op wifi welteverstaan maar dit gaat niet bij de andere toestellen die ik heb gehad, bij die moet ik makkelijk 1 keer bijladen per dag.
Gewoon top.
Tttsss
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Gazelle Orange Limited in het Saturn Blue Mat. Vandaag de offerte laten opmaken en binnen gebracht voor lease via het werk (dus nog even wachten op goedkeuring).
Men vrouw vond de kleur mooi en het model wel mooi, en het vrouwenmodel was ook op stock. Gezien haar elektrische fiets versleten is (een oude stadsfiets elektrisch) en ze ook dichterbij gaat werken binnenkort meteen ook in zelfde kleur aangeschaft.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1461
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Verleden week de Viofo 129 plus duo (dashcam) gekocht
Het is wat prullen eer je de juiste settings vindt maar voorlopig tevreden

Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

https://www.proximus.be/nl/id_cr_samsun ... tml/?ot=JO

Ondertussen heb ik effe het beest in bezit en het is effectief een beest.
249€ + earbuds pro erbij.

Ik zou een volledig A4 blad kunnen volschrijven over deze phone.

Om het wat kort te houden;
Int begin was de batterijduur niet goed, zeker de 1ste dag een ramp maar een samsung toestel past zich normaal aan aan uw gebruik en optimaliseerd de boel en je kan zelf wat stuff aanpassen en ik moet zeggen dat ik nu zeker op wifi althans zeer tevreden van ben vd batterijduur.
Op 4G heb ik nog niet kunnen testen voor een volledige dag maar normaal gezien zuipt dat wel een stuk meer, dat is geweten, is bij iedere phone zo.
Uiteraard is video recording een zuiperd. Niks nieuw voor mij maar nog niet grondig getest ivm batterijduur, komt nog.
Maar mijn normaal dagelijks gebruik zeker op wifi is zeer goed.

Het scherm is kwijl, in zonlicht ook steengoed.
Toestel is uiteraard snel maar toch doe je best 2-3 tal aanpassingen door animaties verwijderen aan te zetten in de settings, max performance ook aanduid in de settings en de developer settings activeerd en daar de animatie alle 3 op 0.5 zet. De phone is dan speedy gonzalez.

Ik hou ook enorm vd samsung software en toch miste ik iets en vond ik een app voor genaamd one hand operation+.
Software samsung is zeer goed.
Al moet ik zeggen maat van mij wel wat probleem kende en ik niet, raar.

De s pen is een leuke toevoeging , ik zal het niet constant gebruiken maar wel voor bepaalde zaken o zo handig.
Bv foto nemen is handig dankzij die s pen.
Of stel je zeer snel iets moet noteren maarja, je hebt niet altijd papier en stylo bij je , ideaal die s pen.

En de camera zeker voor foto's is top en zeker wat die zoom betreft, dat is echt wel wow vind ik zeker overdag.
Ik trek foto van een verkeersbord war ik 300m van sta, een zoom van 30 meters en ik zie het nog duidelijk. Ook een auto nummerplaat enz... echt wel zot ze. Natuurlijk heb je bij zo verre zoom wel kwaliteitsverlies maar toch zie je nog detail en is het niet zo dat hje de foto niet kan tonen voor dit of dat. Het kan nuttig zijn voor bepaalde zaken.
10x zoom is sowieso subliem, je ziet geen kwaliteitsverlies of toch zeer miniem, echt zo goed is het.

Ik zal een voorbeeld geven wrm zoom zo belangrijk is:
Ik ga bv naar de voetbal gaan kijken, ook in Spanje enzo...
En dan zat ik eens int midden vh stadion ong int midden en ik heb toen fotos getrokken en ook zitten inzoomen maar dan besef je nu van, damn zeg, wrm was toen dien ultra er niet ;).
Want dat maakt echt een wereld van verschil.

Ook de selfie camera is heel goed.
Fingerscan is ook zeer goed.

De s22 ultra is gewoon de top, mijn beste phone ooit.
Een perfecte smartphone nee , die bestaat niet maar sommige modellen mits nog een beetje verbetering aan een aantal dingetjes zit er niet zover meer van.
Tttsss
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Een nieuwe iPad Air 64GB in blauw vandaag geleverd:

Afbeelding

Prachtige nieuwe kleur! Is momenteel alles aan het instellen of beter gezegd aan het overzetten van de iPad Pro. Buiten TouchID moet ik niets instellen, zoals we Apple kennen :-D
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 01 jul 2013, 07:16
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Hier een 256GB versie onderweg voor de dochter, ik ben benieuwd .
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Robrecht schreef:Hier een 256GB versie onderweg voor de dochter, ik ben benieuwd .
Een iPad of een s22 Ultra? :).
Tttsss
Robrecht
Plus Member
Plus Member
Berichten: 118
Lid geworden op: 01 jul 2013, 07:16
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Apple iPad Air 2022 10.9 inch 256 GB Wifi Blauw :banana:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Stom tussendoor vraagje (en off-topic), maar kan je met iPads ook die Air Tags tracken? Ik bedoel dan die laatste meters, niet gewoon de Find My Device.
Want ik zou in onze fietsen eentje willen inwerken als beveiliging, maar we zijn geen iPhone users. De kleinste iPad of een occasie voor de domotica zpi wel welkom zijn.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Ik dacht van wel, maar ik vind die airtags niet zo schitterend.
Er moet effectief een IPhone in de buurt zijn of je ziet je tag niet.

Ik heb in mijn Ekster portefeuille een kaartje dat op zonne-energie werkt van Chipolo.
Dat werkt ook zonder iPhone in de buurt. Ik dacht dat die ook soortgelijke tags maken.

Found it: https://chipolo.net/en/products/category/chipolo
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Maar de "kracht" van de airtag was dacht ik dat er geen app nodig was, enkel een iPhone (of iPad? ) in de buurt (en zo zijn er wel veel tegenover gsm's met een specifieke app).
Tnx voor de tip, ik zal die Chopolo's eens bekijken.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb bij samsung ook de smarttag gekocht.
1ste dat ik moest doen was al meteen de batterij veranderen haha.
Tgoghja, zoiets is toch meer een gimmick he, voor de show, het kan altijd eens handig zijn ja dat wel daarom heb ik het gekocht.
Maar denk niet datk het veel zal nodig hebben.
Het gebeurt wel eens dat ik mijn sleutels niet vond maar dat gebeurt geen 5 keer per jaar maar heb toen wel 5 min verloren om te zoeken dus als je dan mee uw smartphone opt geluid kan afgaan gaade toch iets minder tijd verliezen.
Ben ook voor de goedkoopste smarttag gegaan want dat is geen 50€ of meer waard, 22€ hebk betaald voor het mijne.
Tttsss
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef:Stom tussendoor vraagje (en off-topic), maar kan je met iPads ook die Air Tags tracken? Ik bedoel dan die laatste meters, niet gewoon de Find My Device.
Want ik zou in onze fietsen eentje willen inwerken als beveiliging, maar we zijn geen iPhone users. De kleinste iPad of een occasie voor de domotica zpi wel welkom zijn.
Je kan airtags gebruiken met een iPad-> https://support.apple.com/nl-be/HT210973
Let wel: Airtags zijn in de eerste plaats gemaakt om verloren voorwerpen te vinden, geen diefstalbeveiliging.
Aangezien Airtags potentieel misbruikt kunnen worden om iemand te stalken zijn er verschillende tegenmaatregelen ingebouwd.
Airtags die te lang niet in de buurt van de eigenaar zijn, zullen beginnen te biepen en als je een iPhone hebt zal je gewaarschuwd worden als een Airtag(die niet de jouwe is) constant in je buurt is, en voor Android is er een app beschikbaar om te kijken of je gevolgd wordt met een Airtag: https://play.google.com/store/apps/deta ... ckerdetect .
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

MClaeys schreef:Tnx voor de tip, ik zal die Chopolo's eens bekijken.
Het probleem van Chipolo, net zoals alle Tile etc... is gewoon dat werkt met een gigantisch mesh netwerk gevormd door alle gebruikers. De userbase daarvan is dermate laag dat als je een tag ergens vergeten bent, het heel lang kan duren eer die eens opgepikt wordt door een andere gebruiker. Apple heeft daar door hun enorme userbase een gigantisch competitief voordeel.
Heb zelf ooit een Chipolo gratis gekregen bij mijn firmawagen. Maar veel nut heb ik daar niet van gehad, want ook thuis als je je sleutel kwijt was, kon je die laten beepen, maar ook dat ging dan weer alleen als die binnen de bluetooth range van je telefoon zat.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die airtag "beveiligingen" tegen stalking zijn ook al volledig ontkracht trouwens. Het zijn gewoon dingen die privacy schendend zijn, eender wat apple ermee bedoelde.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9745
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ik heb dat nooit begrepen dat product, het was toch overduidelijk dat er foute dingen mee kunnen en dat dat dus ook zou gebeuren. Voor een merk als Apple vind ik het onbegrijpelijk dat ze hun imago met zoiets willen besmeuren. Hoe kan je enerzijds hameren op bescherming van privacy en anderzijds met zo'n product afkomen?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Stroper schreef:Airtags die te lang niet in de buurt van de eigenaar zijn, zullen beginnen te biepen en als je een iPhone hebt zal je gewaarschuwd worden als een Airtag(die niet de jouwe is) constant in je buurt is, en voor Android is er een app beschikbaar om te kijken of je gevolgd wordt met een Airtag
Ghoh, ik ben niet altijd de snelste, maar een gepikte velo als ik uit de winkel kom of van de trein stap zal ik wel vrij snel door hebben denk ik. Is eigenlijk ook het enige waar we het voor zouden gebruiken (I know, zijn ze niet voor gemaakt maar lijken ze wel nuttig voor).
Ter referentie, meer dan de helft van de tijd dat ik men sleutels zoek heb ik ze al in men hand, dus daar heeft het geen nut voor (dan ben ik waarschijnlijk langer op zoek naar die iPad) .


OT:
Eindelijk de knoop doorgehakt voor de terrasoverkapping. Finale opmeting is gebeurd. Pijnlijk voor de spaarboek maar gaat ons zoveel meer tuingenot bezorgen dat het dat wel waard zal zijn. Ineens met verlichting, zonnewering en screens bij.
In de zelfde kleur dan de ramen en de iets klassiekere afwerking (zoals de ramen).
Jeor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 03 dec 2020, 22:51
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 2 keer

Welke overkapping is het geworden en op basis waarvan gekozen?

Er bestaan er tegenwoordig zoveel die allen gelijkaardig zijn dat we niet meer weten waar de verschillen zitten
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1606
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 63 keer

MClaeys schreef: Eindelijk de knoop doorgehakt voor de terrasoverkapping. Finale opmeting is gebeurd. Pijnlijk voor de spaarboek maar gaat ons zoveel meer tuingenot bezorgen dat het dat wel waard zal zijn. Ineens met verlichting, zonnewering en screens bij.
In de zelfde kleur dan de ramen en de iets klassiekere afwerking (zoals de ramen).
Was al duur voor corona en zal er nu inderdaad niet beter op geworden zijn. Maar troost u, de prijzen zie ik niet onmiddelijk terug (of ooit) dalen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Jeor schreef:Welke overkapping is het geworden en op basis waarvan gekozen?
Comfort Line afdak met Verano zonnewering en screens.
Eerlijk, twas de enige firma die met tal van staaltjes langs kwam, zelf afkwam met "hey, s'avonds zit de zon daar, screens zou een meerwaarde zijn" terwijl we daar zelf niet aan gedacht hadden. Meteen toen ik over de domotica sprak meedacht van ok, das mogelijk op die of die manier, 2 keer komen opmeten is, etc...
De verschillen in overkappingen zelf waren niet noemenswaardig.
Het formaat wijkt wel net af van standaardmaten, wat ons deed afzien van een zelfbouwpakket (en de screens) . Geen zin om te moeten prutsen met inkorten enzo.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Maar zie eens wat er na lang wachten eindelijk geleverd is...
IMG_1181.jpeg
(3.54 MiB) Nog niet gedownload
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

En hoeveel lawaai maakt het ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”