Scarlet via fiber

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Berichten: 398
Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 65 keer

Scarlet staat er ook in… maar is dus een strategie van Proximus om klanten bijna direct te laten overschakelen.
https://www.bruzz.be/economie/proximus- ... 2022-01-21
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Scarlet via fiber zou heel interessant kunnen zijn. Stel je voor, en triple pack voor bv 45 euro
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Met nog steeds een 50/4 verbinding zeker...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Voor sommige gebruikers is 50/4 ruimschoots genoeg.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
Ratface
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 jan 2012, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer

Akkoord, maar dan is fiber niet 'heel interessant' als hierboven vermeld, toch? Dan betaal je gewoon €5 meer voor hetzelfde product. Het zal de mensen wel worst wezen via welke technologie ze hun scarlet internet binnenkrijgen.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

1 heel belangrijk voordeel:
Je krijgt deze snelheid ZEKER.

Bij de huidige locaties nog geen meerwaarde, maar lange afstand van een straatkast en je valt onder de limieten. Met fiber dus niet
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Belgissschenaap schreef: Je krijgt deze snelheid ZEKER.
waar heb jij die garantie in de voorwaarden kunnen vinden?

Nergens!

Dus droom verder...
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1113
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Hij bedoelt dat fiber niet onderhevig is aan dezelfde beperkingen van VDSL. Dus geen gerommel meer met slechte lijnwaarden en onzekere DLM profielen. Uiteraard heb je als particulier geen garantie a la SLA, maar in de praktijk zal je de geadverteerde snelheid gewoon halen.
TeLugo
Member
Member
Berichten: 59
Lid geworden op: 28 sep 2021, 20:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 2 keer

Fiber heeft andere nadelen, zo is er door de keuze van proximus om een gedeelde capaciteit op de fiber naar de centrale te voorzien.

Op drukke tijdstippen zal je dus geen volle capaciteit kunnen gebruiken richting de centrale, enigszins vergelijkbaar zoals bij coax het geval is op piekmomenten.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Dat is een theoretisch probleem dat geen nadeel is van fiber, maar een nadeel van de keuze hoe fiber uit te rollen.
Dit zou perfect kunnen om gigabit symmetrisch te doen. Je hebt louter de juiste switchingapparatuur nodig.

Ik heb ook veel liever een point to point uitrol, maar dat zijn keuzes.

BTW, met elk medium en elke manier van toepassen heb je ook altijd een vertragend element.
Overal waar verbindingen samen komen, zullen ze ook moeten vertrekken. Deze POP's hebben ook een theoretische limiet die ze kunnen verwerken, dus ook met point to point.

Glasvezel als medium, en zo moet je het bekijken, heeft 1 nadeel ten opzichte van koperen verbindingen. Herstellen en aansluiten is kostelijker.
Bandbreedte, ongevoeligheid aan ruis, niet corrosiegevoelig, lange afstanden zijn de grote voordelen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

We zitten hier nu al 2 pagina's vol te schrijven met speculaties over een eventueel Scarlet abonnement via fiber ...
Maar Scarlet heeft geen fiber aanbod, en is blijkbaar ook niet van plan om op korte termijn fiber aan te bieden :x

In de regio's waar Proximus zijn telefoonkabel stopzet, hebben Scarlet klanten nu al een brief gekregen, waarbij SCARLET éénzijdig het internet abonnement opzegt (met een vooropzeg van één jaar in sommige gevallen). Er komt dus op korte termijn geen Scarlet fiber aanbod?

zie ook: https://www.techzine.nl/nieuws/infrastr ... -probleem/
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Voorlopig kunnen geimpacteerde Scarlet klanten migreren naar Proximus waarbij ze 2 jaar lang dezelfde prijs zullen betalen die ze nu bij Scarlet betalen.

In die 2 jaar tijd gaat Scarlet ook een fiber aanbod lanceren. Wanneer/wat/hoeveel zijn zaken die niemand kan beantwoorden.

Na die 2 jaar kunnen de geimpacteerde klanten bij Proximus blijven (aan de Proximus prijs en condities) of terug overschakelen naar het tegen dan gelanceerde Scarlet aanbod.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9738
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 591 keer
Recent bedankt: 39 keer

Ja, maar Scarlet is Proximus en Scarlet wist dus van de plannen van Proximus ivm fiber. DE vraag is waarom Proximus via Scarlet geen fiberaanbod heeft voorzien? Mijn gok is dat men door deze aanpassing een hoop mensen denkt te kunnen overhalen om bij PX te komen en een deel zal er blijven en meer betalen want he, dat is toch wat de Belg graag doet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Om dan op termijn de stekker helemaal uit Scarlet te trekken wegens.... te weinig klanten.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1891
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 154 keer

Het probleem is natuurlijk dat er niet echt een alternatief is als je TV erbij wilt hebben(Scarlet is de enigste reseller van ProximusTV). Als je enkel internet nodig hebt, dan kan je natuurlijk kijken naar EdpNet.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2963
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Daarom dat ik - als Scarlet Trio-klant - ook aan het uitkijken ben naar edpnet icm. de TV Vlaanderen app, maar dat komt meteen een stuk duurder uit dan de €40 die ik nu per maand betaal.
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik ben zelfs nog Internet+TV klant, geen trio.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ben hier alvast overgestapt van PX Start naar Scarlet Loco sinds een tiental dagen, so far so good...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik begrijp het verband niet met Fiber?
Dit topic ging toch over Scarlet via Fiber?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De mogelijkheid benutten om 2 jaar geen prijsverhoging te moeten slikken... :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

OK, nu zie ik het verband :-)

Ik zag ook toevallig op de Proximus site de prijslijst voor Internet Start (dat vanaf 1/05/22 wijzigt van naam naar "Internet Essential").
Hierbij viel mij een nieuw product op: Internet Fiber 50 aan dezelfde prijs als Internet Start (25.00€ per maand vanaf 1/5).
https://www.proximus.be/dam/jcr:e500aa4 ... ~cache.pdf

Ik vind geen verder info of specs voor "Internet Fiber 50" :-( .
Waarschijnlijk is dat het fameuze Fiber aanbod dat je 2 jaar zal kunnen krijgen aan de prijs van het oude VDSL2 aanbod?
Mensen die denken dat ze een 120/20 Fiber abonnement zullen krijgen voor de oude prijs zullen misschien bedrogen uitkomen, als ze "Fiber 50" krijgen (aan dezelfde snelheid en prijs van hun oud abnnement :-D .
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

philippe_d schreef:Ik vind geen verder info of specs voor "Internet Fiber 50" :-( .
Meer dan waarschijnlijk een spookproductje voor de lastige klanten waarbij het VDSL2-netwerk wordt afgeschakeld.
Dus 50 Mbps down/ 4 Mbps up en 100 GB datalimiet, zoals Internet Start via VDSL2.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Juist, mijn PX Start 100GB limiet begon krap te worden, daarom nu de overstap naar Scarlet Loco...
En zonder installatie/activatiekost!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://www.tv-internet-abonnement.be/p ... arlet/loco
Ik liever 100/40 UNLIMITED dan 50/4 (=1/10 van EDP!) en 500 GB limiet.(en slechte helpdesk + brolmodem).
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Binnenkort zouden hier grote wegenwerken moeten beginnen(die zijn al enkele keren uitgesteld),en ook Proximus is van de partij,ben eens benieuwd of ook hier een fiber zal komen,indien wel zal ik dan een brief krijgen van Scarlet,vrees ik ook al heb ik nog altijd Scarlet One(53 eur),mocht het zo zijn zal het ook voor mij EDPNET worden met de app van tv vlaanderen,deze van 15 euro dan.TV (Samsung UE43TU8000) is nog geen twee jaar oud.
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Als er fiber komt, zal het wel nog minimaal 1 normaal 2jaar duren voordat ze telefoon lijn afsluiten.
Die telt pas vanaf het moment dat de fiber in de huizen gelaten wordt. Dus nog tijd zat.

Is trouwens nog helemaal niet gezegd dat er fiber komt. Proximus heeft nog veel werken waar ze geen fiber steken hoor ;)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Uw reactie stelt mij wel wat gerust,maar ja hoe dan ook,fiber is een nieuwe markt,met nieuwe prijzen het blijft dan ook wel intrresant voor proximus om iets te hebben wat Scarlet is daarom is het niet te begrijpen dat er nog geen enkel art. is,die nog maar verwijst naar Scarlet Fiber.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Bedankt: 1 keer

Iedereen een fijne dag, lang geleden dat ik hier nog was.

Proximus en Scarlet? Idd dat is minder, geen alternatief zoals ik hier lees en problemen om Proximus binnen te krijgen. Vraag me ook af hoe het zit met de powerlines die ik gebruik, gaat dat ook niet meer werken?

Typisch weer Belgisch of moet ik Vlaams zeggen.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:We zitten hier nu al 2 pagina's vol te schrijven met speculaties over een eventueel Scarlet abonnement via fiber ...
Maar Scarlet heeft geen fiber aanbod, en is blijkbaar ook niet van plan om op korte termijn fiber aan te bieden :x

In de regio's waar Proximus zijn telefoonkabel stopzet, hebben Scarlet klanten nu al een brief gekregen, waarbij SCARLET éénzijdig het internet abonnement opzegt (met een vooropzeg van één jaar in sommige gevallen). Er komt dus op korte termijn geen Scarlet fiber aanbod?

zie ook: https://www.techzine.nl/nieuws/infrastr ... -probleem/
Gisteren tweemaal contact gehad en Scarlet komt voor einde 22 met fiber, jaren lid en heel teverden ik weet ook wel dat dsl voorbij gestreefd is maar ik weiger iets te nemen wat ik niet gebruik nm die hoge snelheden, ik zal dus wel zien wat er aan komt. Zeker voor mijn huidige prijs.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Zou MV niet in de plaats van Scarlet komen? Zo kunnen ze hun TV aanbod enkel bij Px houden en betalen de mensen ineens een pak meer dan tov bij Scarlet zou zijn.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Het is iedereen hier wel duidelijk dat Proximus zijn Scarlet alleen gebruikt om bijv. EDPnet en TV Vlaanderen te counteren,en dat lukt ze zeer goed,eens mensen echt veel meer (bijv. vanaf een 8 euro per maand meer) zouden moeten betalen dan zal men (Uiteindelijk) meer geneigd zijn om op zoek te gaan naar alternatieven zeker nu in de actuele tijd waarin we leven.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Ik zou alleszins niet te veel hoop meer koesteren om via Scarlet goedkoop fiber te kunnen bestellen.

De vennootschap van Scarlet is sinds 1 oktober stopgezet. Het is nu louter een merk van Proximus.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Bedankt: 1 keer

dragonflo schreef: 01 nov 2022, 12:20 Ik zou alleszins niet te veel hoop meer koesteren om via Scarlet goedkoop fiber te kunnen bestellen.

De vennootschap van Scarlet is sinds 1 oktober stopgezet. Het is nu louter een merk van Proximus.
Scarlet staat ook niet meer in de domiciliëring, is sedert deze week aangepast naar 'Proximus'
Fiber is reeds een stuk in de straat hier aangelegd, dat wordt dus weerom een nieuwe aansluiting langs de tuin. Met opnieuw een kastje erbij en ik weet nog niet wie dan provider gaat worden, in feite wordt je als klant totaal niet op de hoogte gehouden.
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Gisteren een brief ontvangen van Scarlet met de mededeling dat ik moet overstappen aar Proximus of moet oprotten naar een andere provider ..... ( scarlet Trio in centrum Gent ) Ik betwijfel dus dat er fiber zal komen tegen het einde van het jaar... mogelijks zal Scarlet verdwijnen.
Gebruikersavatar
Rudi.$
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 jan 2007, 21:00
Locatie: Beveren
Bedankt: 1 keer

Ja Matthias ik denk dat je gelijk hebt, maar klant vriendelijk is het in ieder geval niet.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Dat beloofd met scarlet :O mijn installatie staat nu eind december gepland.

Misschien doen ze alleen nog vdsl of tot eind dit jaar aansluiten
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

smeerlappen, en nog vlug promo doen ook. Hier zal toch veel commentaar op komen als ze iedereen met Trio verplichten naar duurder pakket?
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Waarschijnlijk zullen ze gewoon van scarlet een tegenhanger voor edpnet maken naast MV.
Zolang vdsl er is en dan uitfaseren bij fiber
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Hoe het zal worden :

Enkel merken
Proximus met 2 dochtermerken Scarlet & Mobilevikings ( je ziet op de ip spaces reeds dat dit quasi volledig geïntegreerd is, zelfde pools - routing )

Proximus - mainstream, uitgebreids nieuwste hardware focus op x play producten
Mobile vikings - proberen te vissen uit de vijver van cable cutters, die snelheid en volume willen maar geen klassieke tv
Scarlet - budget zoekers reuse van oudere decoders, modems, minder support uren etc, ...

Fiber bij Scarlet geloof ik niet direct, zal er ooit wel komen als er meer fiber dan VDSL is. Waarschijnlijk is het nu zo dat een scarlet klant op fiber zetten totaal geen rendabele business case is. Dus of verlies of klant kwijt, men gokt dat een deel naar Prx gaat en het andere deel waren ze toch al kwijt.
CyberThijs
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 18 jan 2011, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 15 keer

Ik kreeg gisteren de mail van Scarlet dat ze hun tv interface gaan upgraden. Het viel me op dat de header-afbeelding als alt text "Scarlet Fiber" heeft. Waarschijnlijk een copy/paste foutje van hun kant, maar het doet wel vermoeden dat ze (ooit al eens?) communicatie hebben voorbereid daarrond.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”