Hallo,
Sinds geruime tijd wil de DVD/CD-R combo in mijn laptop geen (originele) muziekcd's meer spelen. De drive heeft precies moeite om de audiocd's te herkennen, er is een constant gezoem en gedraai en vindt gewoon de tracks niet. En als het dan eens lukt en er wordt een track afgespeeld dan is het geluid abominabel....heel vervormd en met geruis en gekraak. Er is blijkbaar niks mis met de drive, want DVD's worden zonder problemen weergegeven, ook het geluid is prima. Andere muziekbestanden op de pc zoals MP3, WAV, Ogg enz. worden ook zonder problemen gespeeld. Dus met de geluidsinstellingen, soundcard en speakers is zeker niks mis. Heb al opnieuw codecs geinstalleerd, DMA aan/uit, digitaal lezen aan/uit.... niks hielp tot nu toe.
Ook de player heeft geen invloed; zowel Windows Media Player 10 als WinAmp enz, het resultaat blijft hetzelfde....niet te doen dus.
Wie heeft er hier een paar goei tips voor dit geval ??
Thanks,
Mooch
DVD/CD-R Combo wil geen muziekcd's meer spelen
Wilde gok: probeer eens wat oudere muziekcd's waar zeker geen kopiëerbeveiligingen opstaan.
Misschien heeft het daar iets mee te maken...
-
- Pro Member
Speelt de CD tegoei af op ne standalone CDplayer (hifi ofzo) ?
Neen helemaal niet.... heeft niks met de CD zelf te maken.... oudere of nieuwe, maakt geen verschil uit.Krekkie schreef:Wilde gok: probeer eens wat oudere muziekcd's waar zeker geen kopiëerbeveiligingen opstaan.
Ja op een gewone player of zelfs op mijn desktop PC geeft het geen enkel probleemFST schreef:Speelt de CD tegoei af op ne standalone CDplayer (hifi ofzo) ?
Hmm neen toch niet.... van gelijk welke platenfirma, het blijft problemen geven.... zoals eerder gezegd, het ligt niet een de CD's zelf maar moet iets zijn met de drive of één of ander instelling in software of driver etc....Ofloo schreef:Je hebt toch laatst geen sony cd's gebruikt
Edit By Sub Zero :
Even wat posts samen gezet.
Een firmware upgrade kan misschien helpen, je kan ook eens proberen de drive opnieuw te installeren. Helpt dit niet vrees ik voor een defecte drive.
Kan je gewone software cd's "Automatisch" laten afspelen??
Edit: linkje naar firmware
http://forum.rpc1.org/portal.php
Greetz
Weetgraag
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik doe een wilde gok, maar misschien hapert er wel iets aan de schrijfkop van je combo drive. Er zitten namelijk verschillende koppen in voor cd, en voor dvd. Misschien aan je pcboer eens een ander toestel vragen, en in dezelfde windows configuratie stoppen, om te zien of dat je probleem kan oplossen. Zo ben je dan al een stuk zekerder waar je probleem zich situeert...Mooch schreef:Hallo,
Sinds geruime tijd wil de DVD/CD-R combo in mijn laptop geen (originele) muziekcd's meer spelen. De drive heeft precies moeite om de audiocd's te herkennen, er is een constant gezoem en gedraai en vindt gewoon de tracks niet. En als het dan eens lukt en er wordt een track afgespeeld dan is het geluid abominabel....heel vervormd en met geruis en gekraak. Er is blijkbaar niks mis met de drive, want DVD's worden zonder problemen weergegeven, ook het geluid is prima. Andere muziekbestanden op de pc zoals MP3, WAV, Ogg enz. worden ook zonder problemen gespeeld. Dus met de geluidsinstellingen, soundcard en speakers is zeker niks mis. Heb al opnieuw codecs geinstalleerd, DMA aan/uit, digitaal lezen aan/uit.... niks hielp tot nu toe.
Ook de player heeft geen invloed; zowel Windows Media Player 10 als WinAmp enz, het resultaat blijft hetzelfde....niet te doen dus.
Wie heeft er hier een paar goei tips voor dit geval ??
Thanks,
Mooch
Groeten
Ik heb het es geprobeerd met software cd's en daar kreeg ik hetzelfde effect.... de drive die blijkbaar blijft zoeken en het heeft zelfs een crash veroorzaakt. Nog es met een muziek cd.... zelfde resultaat. Dan met een DVD, no problemo, beeld en geluid prima.Weetgraag schreef:Een firmware upgrade kan misschien helpen, je kan ook eens proberen de drive opnieuw te installeren. Helpt dit niet vrees ik voor een defecte drive.
Greetz
Weetgraag
Een firmware update heb ik (nog) niet gedaan, wegens schrik dat de drive helemaal naar de vaantjes is na een verkeerde update.
Nog ter info, het betreft een Matshita DVD-RAM UJ-813S
Alvast bedankt voor de nuttige info !
Ah wist niet dat er verschillende koppen waren voor zowel DVD als CD-RW.Pedro44 schreef: Ik doe een wilde gok, maar misschien hapert er wel iets aan de schrijfkop van je combo drive. Er zitten namelijk verschillende koppen in voor cd, en voor dvd. Misschien aan je pcboer eens een ander toestel vragen, en in dezelfde windows configuratie stoppen, om te zien of dat je probleem kan oplossen. Zo ben je dan al een stuk zekerder waar je probleem zich situeert...
Groeten
Bedankt voor de info..... misschien is er toch een defect aan één van de koppen dan.
Ik heb zo een donkerbruin vermoeden wat er met mijn drive gebeurd is.
Deze link opende mijn oogskes :
http://ukcdr.org/issues/cd/docs/damage.shtml
Inderdaad, enige tijd geleden heb ik een copy protected CD gekocht en hier in de drive laten spelen en later ook geript voor op mijn MP3-player....weliswaar na enige pogingen maar het lukte toch uiteindelijk.
Sindsdien moet dat gebeurd zijn en is het CD gedeelte van de drive naar de vaantjes.
Tsja, en nu ook dat geval met Sony en die rootkit..... 't is toch echt proper van die gasten.
What's next ??????
Case closed (voor mijn geval hier toch)
Deze link opende mijn oogskes :
http://ukcdr.org/issues/cd/docs/damage.shtml
Inderdaad, enige tijd geleden heb ik een copy protected CD gekocht en hier in de drive laten spelen en later ook geript voor op mijn MP3-player....weliswaar na enige pogingen maar het lukte toch uiteindelijk.
Sindsdien moet dat gebeurd zijn en is het CD gedeelte van de drive naar de vaantjes.
Tsja, en nu ook dat geval met Sony en die rootkit..... 't is toch echt proper van die gasten.
What's next ??????
Case closed (voor mijn geval hier toch)
Laat het spul herstellen en stuur de rekening aan het adres van Sony
(sarcastisch)
Maar dan moet je wel kunnen bewijzen dat hun software daar de schuld van is...
(in geval van, hou maar je factuur bij) LoL

Maar dan moet je wel kunnen bewijzen dat hun software daar de schuld van is...
(in geval van, hou maar je factuur bij) LoL