Welke camerabewaking aanschaffen?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 691
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Aan m'n voor en achterdeur steken nog altijd 2 cat5 kabeltjes uit voor een camera.

Iemand een tip voor een bewakingscamera die eenvoudig en goed werkt, makkelijk te installeren is en goed tegen het water kan? Graag ook wat uitleg erbij als het kan
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Eufy heeft wel enkele leuke camera's maar bedoel je echt bewakingscamera van firma die dit bvb 24/7 monitord of eerder zelf af en toe eens na te zien.

Denk 95% voor camera's bvb van Eufy of google zelf zijn gewoon draadloos, zoals bvb een deurbell met camera, etc
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Moest ik nu een camera overwegen zou ik zeker eens kijken naar de beter cameramerken met nachtzicht zonder IR-leds (die trekken namelijk nogal wat webben en beestjes aan). Bv. zoiets als een Hikvision met ColorVu.
En natuurlijk niets in de cloud, maar lekker lokaal.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 691
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Ik weet zelf niet echt wat de mogelijkheden zijn. Liefst niet al te duur....

Er ligt 4 paar. Ik kan 4 draden gebruiken voor 100mbit ethernet en heb dan nog 2 paar voor de voeding....
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Als je camera PoE doet, dan kan je volledige Gbit halen op je netwerkkabel. Passive PoE (zoals TS tussen de lijnen door voorstelt) zou ik ten allen prijze vermijden.
Computer(k)nul
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

NuKeM schreef:En natuurlijk niets in de cloud, maar lekker lokaal.
Ben wel best tevreden over m'n Unifi camera's (in combinatie met een UDM Pro, dus niets in de cloud)... al capture ik de streams ook nog met BleuIris welke nog steeds een betere motion detection doet.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Sinna schreef:Als je camera PoE doet, dan kan je volledige Gbit halen op je netwerkkabel. Passive PoE (zoals TS tussen de lijnen door voorstelt) zou ik ten allen prijze vermijden.
Stel je hier voor dat OP een camera neemt die meer dan 100 Mbit/s nodig heeft? Qua opslag kan dat dan wel een probleem vormen...

Of is er een andere reden waarom men Passive PoE zou moeten vermijden, behoudens het feit dat het gewoon een wat verouderde technologie is?
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik volg hier even. Ben ook nog op zoek naar een NVR met een camera of 4. Max 500€ voor alles.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Ik gebruik Reolink camera's icm een synology nas. Redelijk tevraden van.
Is wel enkel nuttig voor en kleine hoeveelheid camera's want synology laat je ene license kopen per camera
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

gunmaster schreef:Ik gebruik Reolink camera's icm een synology nas. Redelijk tevraden van.
Is wel enkel nuttig voor en kleine hoeveelheid camera's want synology laat je ene license kopen per camera
Ik heb idd ook een Synology Nas maar vindt die licenties pokke duur om deze te gebruiken. Vandaar liever een standalone NVR.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Iemand die bepaalde camera's al gebruikt in combinatie met iCloud+?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Nog even terzijde: heb je al een alarm?
Anders zou ik eerst investeren in een alarm als het voor afschrikken van inbrekers is.

Camera's zijn daarvoor zo goed als nutteloos.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Heb een tijd terug deze bundel van reolink gekocht en zeer tevreden van:

https://www.epine.nl/camerashop/beveili ... erasysteem
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Sasuke schreef:Heb een tijd terug deze bundel van reolink gekocht en zeer tevreden van:

https://www.epine.nl/camerashop/beveili ... erasysteem
Ik ben begonnen met 1 camera van reolink met een SD-card,het voordeel is dat je via internet live kunt kijken en de opnames kunt bekijken zonder dat je een dynamisch DNS moet gebruiken. Er is ook geen abonnement vereist.
Daarna heb ik bovenstaande set gekocht, hierbij zit poe ingebouwd en zijn de opnames sneller zichtbaar.
Sinds 2 weken heb ik van reolink een 4k set gekocht.
Opnames zijn scherper,ook tevreden van.
Bij mij kan bij geen van de camera's regen aan en ik heb een aantal juctionboxen afgeprint met mijn 3d printer om de kabels netjes weg te werken. Tevens zijn de bijgeleverde kabels geen twisted UTP.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb een ubiquity unifi setup ongeveer 1,5 jaar en werkt perfect. G3 Camera vooraan + achteraan met POE. Dus cat5 (wel best koper draadjes) is voldoende. Kwaliteit dik in orde. Alleen best Ubiquity als router hebben want dan kan je probleemloos POE doorgeven.

Ik heb geopteerd om de beelden rechtstreeks (als er beweging is in bepaalde vooropgestelde zones zijn) op de nas te bewaren omdat ik al een synologie had. De ubiquity software werkt binnen docker. Er hoeft ook geen licentie of abbo geld betaald te worden. Setup is redelijk eenvoudig. Ik heb gewoon tutorial gevolgd op youtube. De kabels trekken vond ik het moeilijkst :lol:

Voordeel is als je al een nas hebt of overweegt dat de setup dan wel goedkoop is. (140 € / camera) je kan er ook als je dat wil nadien uitbreiden. Ook het stroomverbruik blijft dan ook binnen de perken omdat je niet hoeft te combineren met een domme en dure NVR.

Als je voor veiligheid gaat zou ik niet opteren voor wifi gestuurde camera. Er is mij verteld dat dit signaal heel gemakkelijk te verstoren is.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Ik gebruik ook overal reolink cameras en de nvr.
Zeer tevreden van, en gemakkelijk in te stellen
De app kan ook blijven werken als hun servers offline gaan, je moet dan gewoon poorten openzetten en een dyndns service gebruiken.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:
Sinna schreef:Als je camera PoE doet, dan kan je volledige Gbit halen op je netwerkkabel. Passive PoE (zoals TS tussen de lijnen door voorstelt) zou ik ten allen prijze vermijden.
Stel je hier voor dat OP een camera neemt die meer dan 100 Mbit/s nodig heeft? Qua opslag kan dat dan wel een probleem vormen...

Of is er een andere reden waarom men Passive PoE zou moeten vermijden, behoudens het feit dat het gewoon een wat verouderde technologie is?
Ik implementeer enkel Passive PoE als het niet anders kan: je moet altijd indachtig zijn dat er stroom staat op 4 van de 8 aders. Toestellen die hier niet op voorzien zijn, kunnen daar behoorlijk door beschadigd worden. Daarom markeer ik die poorten steeds. PoE (IEEE 802.3af/at/bt) voert eerst een handshake uit om te zien of er überhaupt stroom geleverd mag worden.

Meer leesvoer op The Hazards of Passive PoE en Power over Ethernet fundamentals.
Computer(k)nul
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Sinna schreef: Ik implementeer enkel Passive PoE als het niet anders kan: je moet altijd indachtig zijn dat er stroom staat op 4 van de 8 aders. Toestellen die hier niet op voorzien zijn, kunnen daar behoorlijk door beschadigd worden. Daarom markeer ik die poorten steeds. PoE (IEEE 802.3af/at/bt) voert eerst een handshake uit om te zien of er überhaupt stroom geleverd mag worden.
Dat klopt, en daarom markeer je inderdaad die poorten (en de terminering van de kabel). Maar anders zie ik niet echt het probleem.

Als je nog veiliger wil spelen steek je 802.3af op de kabel en dan ter hoogte van de camera een 802.3af to Passive PoE adapter zoals deze.

Nu, ik denk niet dat er nog zoveel Passive PoE camera's beschikbaar zijn, vandaag de dag zijn de meeste 802.3af.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 691
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Sasuke schreef:Heb een tijd terug deze bundel van reolink gekocht en zeer tevreden van:

https://www.epine.nl/camerashop/beveili ... erasysteem
synology lijkt mij wel goed, maar te duur voor mij.

Bovenstaand systeem ligt me wel, maar ik heb 1 probleem. Ik zou willen een camera hangen in m'n loods, maar deze dient binnen te komen via
een 4 poort switch. Kan deze dan wel aangesloten worden?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Nexus1980 schreef:De ubiquity software werkt binnen docker. Er hoeft ook geen licentie of abbo geld betaald te worden. Setup is redelijk eenvoudig. Ik heb gewoon tutorial gevolgd op youtube.
Unifi Video (wat je op PC kon draaien) is niet meer ondersteund en vervangen door Unifi Protect wat enkel nog kan draaien op een UDM Pro, UNVR of CKG2+.

Het docker verhaal lijkt me dus niet gesupporteerd met alle risico's vandien. De goedkoopste oplossing is vandaag via de CKG2+

Meer info over Unifi Protect kan je vinden op https://eu.store.ui.com/collections/unifi-protect
Laatst gewijzigd door DarkV 14 okt 2021, 14:44, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Als je nog veiliger wil spelen steek je 802.3af op de kabel en dan ter hoogte van de camera een 802.3af to Passive PoE adapter zoals deze.
Ik heb vergelijkbare zitten om de camera's vanaf de PoE-switch te kunnen voeden (en dus ook te kunnen powercyclen mocht dat nodig zijn). Ze zitten wel aan de kant van de switch, niet aan de kant van de camera. Goede tip!
Computer(k)nul
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb momenteel cheap ali-express camera'tjes van 1080P met POE draaien die behoorlijk beeld geven. Kostprijs: 20 euro per camera. Upgrade naar Colorvue's van Hikvision is gepland, maar nog niet begroot :)

(Camera's steken op aparte VLAN zonder internet-access, dus geen schrik voor de chinezen)

Heb een beetje vanalles geprobeerd om beelden op te nemen. Een cheapass NVR, wat te beperkt was. Een hele tijd Xprotect van Milestone (gratis tot 8 camera's), maar veel te zwaar en omslachtig. Een NAS voor 10 camera's is onbetaalbaar in licenties ...

Sedert een half jaar overgeschakeld naar Blue Iris. Licentie kopen moet wel (rond de 50-60€ als je wat zoekt). Draait op een cheapass occasie optiplex-systeempje (verbruik +/- 25-30 watt). Wél belangrijk op te letten dat je minstens een CPU kiest die Quicksync ondersteunt voor decoding (vanaf 6th generation intel dacht ik).
Leukste van al: Blue Iris heeft sinds kort ingebouwde ondersteuning naar AI-objectherkenning via Deepstack. Eerst op 2 camera's toegepast en echt zelden nog een 'vals alarm' van motion detection (door persoonsherkenning). Nu pas ik dit op alle camera's toe (thuis en die van m'n ouders die via wifi-bridge verbonden zijn) en heb ik een Nvidia Quadro die ik nog had voorzien aangezien die veel performanter deze AI kan uitvoeren als een CPU (want de CPU kon niet meer volgen aangezien quasi alle beelden met AI geverifieerd worden.

Totaalkost van occasie-pc-tje, blueiris-licentie en app: +/- 250 €. Quadro niet meegerekend, die had ik nog liggen.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

DarkV schreef:
Nexus1980 schreef:De ubiquity software werkt binnen docker. Er hoeft ook geen licentie of abbo geld betaald te worden. Setup is redelijk eenvoudig. Ik heb gewoon tutorial gevolgd op youtube.
Unifi Video (wat je op PC kon draaien) is niet meer ondersteund en vervangen door Unifi Protect wat enkel nog kan draaien op een UDM Pro of UNVR.

Het docket verhaal lijkt me dus niet gesupporteerd met alle risico's vandien. De goedkoopste oplossing is vandaag via de CKG2+

Meer info over Unifi Protect kan je vinden op https://eu.store.ui.com/collections/unifi-protect
Je kunt alles inderdaad draaien op een unifi cloud key plus(met ingebouwde ssd of HD) Dus niet noodzakelijk een UDM Pro of UNVR. Aangezien je toch de controler ergens moet draaien is de cloud key de eenvoudigste oplossing, als deze dan ook nog de unifi Protect met opnames an de cameras voor zich neemt is dit een zeer compacte en betrouwbare oplossing die bovendien niet duur is. Ik draai hier al geruime tijd mee en heb nog nooit enige problemen ondervonden. het terugzoeken van beelden gaat zeer vlot en de automatische opnames met bewegingsdetectie doen het ook goed.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

lucdec schreef: Bovenstaand systeem ligt me wel, maar ik heb 1 probleem. Ik zou willen een camera hangen in m'n loods, maar deze dient binnen te komen via
een 4 poort switch. Kan deze dan wel aangesloten worden?
Je bent niet verplicht de ingebouwde switch van de NVR te gebruiken. Ik gebruik die zelf ook niet eigenlijk.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 691
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Sasuke schreef:
lucdec schreef: Bovenstaand systeem ligt me wel, maar ik heb 1 probleem. Ik zou willen een camera hangen in m'n loods, maar deze dient binnen te komen via
een 4 poort switch. Kan deze dan wel aangesloten worden?
Je bent niet verplicht de ingebouwde switch van de NVR te gebruiken. Ik gebruik die zelf ook niet eigenlijk.
Ik mag dus gewoon 1 of meerdere van die camera's aansluiten op een switch. Hoe komt (komen) die dan binnen op die NVR ? Kan je dat eens
uitleggen aan een bijna leek:)

Nog een bijkomend vraagje: Kan die NVR ook als eenvoudige nas ingezet worden?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

lucdec schreef: Ik mag dus gewoon 1 of meerdere van die camera's aansluiten op een switch. Hoe komt (komen) die dan binnen op die NVR ? Kan je dat eens
uitleggen aan een bijna leek:)
Zonder speciale configuraties is het zo dat elk toestel dat "achter" uw router zit - wat in vele thuisgevallen het apparaat van de provider is (de modem) - vrij met elkaar kan praten, toch voor zover je zelf geen bijkomstige routers plaatst. Uw camera's kunnen dus uw NVR detecteren en data doorsturen, ongeacht of ze nu aan de switch van de NVR of ergens anders aan hangen.

In de praktijk is dat doorgaans met een soort van "discovery" protocol waarbij de NVR regelmatig zijn aanwezigheid op uw netwerk bekendmaakt door een "advertentie" met "ik ben een NVR" en zijn IP-adres te sturen naar alle toestellen op uw netwerk, waaronder uw camera's. Uw camera's herkennen dat en kunnen dan ermee verbinden. Ook het omgekeerde kan: de camera's adverteren hun aanwezigheid op uw netwerk en je kan dan in de NVR die camera's met een klik eenvoudig toevoegen.

Het belang van de router zit hem erin dat die "advertenties" niet langs een router naar een ander netwerk kunnen passeren, ze gaan dus niet naar uw provider of de toestellen van uw buren, maar als je zelf een tweede router in uw netwerk installeert kunnen ze ook niet daarlangs (langs een switch is geen probleem).
lucdec schreef:Nog een bijkomend vraagje: Kan die NVR ook als eenvoudige nas ingezet worden?
Als je daar andere software op kan zetten in principe wel. Maar laat ik over aan ervaringsdeskundige.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Je kan de NVR niet als eenvoudige NAS gebruiken (proprietary OS), de NVR kan de camera's ook vinden op basis van IP adres.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Sasuke schreef:Je kan de NVR niet als eenvoudige NAS gebruiken (proprietary OS), de NVR kan de camera's ook vinden op basis van IP adres.
Nee, dat klopt, maar andersom wel. De Nas wel als NVR. Dit was en is voor mij nog altijd de beste oplossing.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3977
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Ik heb hier bijna alles van het merk Dahua.
Zowel camera's als NVR.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb een Axis M3116-LVE, goed en niet te duur en de camera's van een paar 2N IP Verso intercoms samen met Angelcam.
Die houdt de opnames voor 7 dagen online met event registratie. Je kunt ook 30 dagen nemen. Dus geen NVR nodig.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

CCatalyst schreef:
Sinna schreef:Stel je hier voor dat OP een camera neemt die meer dan 100 Mbit/s nodig heeft? Qua opslag kan dat dan wel een probleem vormen...
Een camera met meer dan 100 MBit/s? Dat zal de TS vast niet willen spenderen :-)
Die builden zijn ook al H264/265 compressed.

Misschien dat dit een interessant startpunt is ?


Zelf een hoop hikvision turret cams here, nachtweergaves is super. Ziet vaak nog kleuren terwijl ik bijna niks meer zie.
Neem zeker niet iets waar de IR leds rond de lens zitten. En beter wat extra verlichting dan de nightvision te gebruiken.
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 691
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Ik had me bijna zo een reolink cameraset gekocht, maar wil toch eerst weten hoe die dome camera's
kunnen geïnstalleerd worden.
Bij mij komt een ethernetkabel uit de muur. Kan ik deze kabel en de camerakabels mooi in de voet wegwerken? Lijken mij een hele hoop kabels
en een kleine voet..... iemand ervaring mee?
https://lucidar.me/en/ip-camera/reolink-rlc-520/
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Je kan de kabels niet wegwerken in de voet
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

Sasuke schreef:Je kan de kabels niet wegwerken in de voet
Ik heb onderstaande met mijn 3D printer geprint. Dit zorgt voor een nette afwerking.
https://www.thingiverse.com/thing:4426888
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Mooie oplossing !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

devastator schreef:
Zelf een hoop hikvision turret cams here, nachtweergaves is super. Ziet vaak nog kleuren terwijl ik bijna niks meer zie.
Neem zeker niet iets waar de IR leds rond de lens zitten. En beter wat extra verlichting dan de nightvision te gebruiken.
Welk type/model? Colorvu's?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Die ik toen gekocht heb zijn precies niet meer leverbaar, maar het is van dit type (ultra low light): https://www.alarmsysteemexpert.nl/nl/ca ... low-light/
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 691
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 71 keer

Ik heb ook nog volgende vraag:

https://www.epine.nl/pagina.php?id=7737 ... RLK8-520D4

Die dome camera's, is dit enkel voor aan het plafond te hangen? Bij mij zouden die aan de muur dienen te komen, maar heb ik dan rechtopstaand beeld op de monitor? Iemand een idee?
achaos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 143
Lid geworden op: 04 mei 2006, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 10 keer

lucdec schreef:Ik heb ook nog volgende vraag:

https://www.epine.nl/pagina.php?id=7737 ... RLK8-520D4

Die dome camera's, is dit enkel voor aan het plafond te hangen? Bij mij zouden die aan de muur dienen te komen, maar heb ik dan rechtopstaand beeld op de monitor? Iemand een idee?
Ik heb er ook tegen de muur hangen, je kan de camera’s in de behuizing draaien. De behuizing kan je ook draaien zodat je de camera’s naar links of rechts kan oriënteren..
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb ook een dome an Unifi tegen de muur hangen en in de software kan ik deze in alle richtingen kantelen.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”