Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Cuba is ook het land waar ze extreem inzetten op vaccinatie. Zelfs tweejarigen worden er geprikt. Zouden vaccins dan toch werken :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

1207 schreef: moest die "wonderpil" echt werken zouden zij het al heel lang gebruiken.
Doen ze ook al lang. Alleen is het geen 'pil'. Tegelijk met een voorzorg slagen ze er wel in om als arm land toch een uitstekende zorg te kunnen bieden aan de bevolking.
phil48 schreef:Zouden vaccins dan toch werken :lol:
Heeft er hier ooit iemand het tegendeel beweerd? :roll:
Alleen zetten de Cubanen niet al hun troeven in op vaccinatie. Ze testen wel degelijk ook op antigenen, werken curatieve middelen uit en hebben TOI nooit los gelaten. Ondanks het hoge aantal positieven sinds juli van dit jaar houden ze de zware zieken een pak lager dan hier. En dat zonder Moderna, Pfizer,AstraZeneca, J&J,...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Gelukkig maar, want zij kunnen niet terecht bij de FED/ECB voor een geld-infuus...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 883
Lid geworden op: 28 maa 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 183 keer
Bedankt: 97 keer

phil48 schreef:Zouden vaccins dan toch werken
Increases in COVID-19 are unrelated to levels of vaccination
...Iceland and Portugal. Both countries have over 75% of their population fully vaccinated and have more COVID-19 cases per 1 million people than countries such as Vietnam and South Africa that have around 10% of their population fully vaccinated
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Weet er iemand om welke stoffen / tekorten het gaat?

https://www.hln.be/medisch/belgische-on ... ~adcd294a/

In een ouder artikel heeft hij het over selenium:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201217_95862933

Nu heb ik voor de covid crisis al zelf wat zaken opgezocht, en heb dus in huis:

- algemene multivitamine
- zink supplement
- selenium supplement (pas na de lockdowns ontdekt via kennis die herboriste is)
- propolis immuno+ (van Ladrome) wat algemeen helpt tegen wintermoeheid / vermoeidheid
- vit d3 is 3000IU per bolletje (van pharma nord)

Verder doe ik sinds covid veel meer sport, ga veel meer buiten ook wandelen, en probeer mijn gewicht op een vast aantal kilo's te houden.

Een leverancier heeft covid gehad, en heb hem direct op propolis immuno+ gezet en na een week was 't ergste over.

En spijtig, maar mijn dubbel gevaccineerde ma met Pfizer, heeft net een test ondergaan omwille van een zware "verkoudheid" met pijn bij hoesten, dus ook propolis weer aangehaald, morgen gaan we uitslag van de PCR weten en dan weten we of het al dan niet een doorbraakinfectie is. Vriendin heeft 2 weken terug ook gelijkaardigdie klachten gehad (tevens pijn bij hoesten en piepende longen - is wel overgegaan), bij mij was het gelukkig enkel keelpijn en vermoeidheid, en m'n apotheker zelftest was negatief. Was toen vooral moe en keelpijn, dus propolis tabletten zitten zuigen alsof het snoepjes waren en het ging wel snel over.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Er zijn momenteel een aantal heel hardnekkige verkoudheden in omloop. We krijgen daar nu dus terug mee te maken en onze algemene respons op cronavirussen zit zowat in de kelder.

De middeltjes die de afweer zouden versterken... het is nog altijd je eigen lichaam dat hiervoor in staat.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, de (lagere) scholen. Mochten ze effectief iedereen testen, er zou wat uitkomen...
Maar standaard worden kinderen niet getest. Enkel als er een zwaar vermoeden is eventueel (mensen in de omgeving positief).
Jammer genoeg ervaringsdeskundige.
Zoon (8j) had hoofdpijn, koorts en draaierig. Op maandag naar de dokter => testen doen ze niet => beetje uitzieken => zou tegen woensdag moeten gedaan zijn. Woensdag staat hij op met nog steeds koorts en duizelig etc... => toch getest => positief.
In zijn klas waren intussen nog 5 kinderen ziek (verkoudheden en zo) => 1 iemand heeft zich laten testen die negatief was.
Dus in principe is hij de enige in de school, maar hij kan het maar op school hebben opgelopen. Wij twijfelden nog even of het niet van onze dochter (5j) kwam, maar die is nu positief (dus na de oudste). Maar zolang er geen testen zijn, is er dus ook geen probleem...

Vraag is, is het eigenlijk ook een probleem? Degene die wilden zijn gevaccineerd, en kinderen worden er amper ziek van. Het is een illusie te denken dat we nooit meer ziek kunnen worden hé. Laten we dan niet beter effectief alles los? Want nu zitten onze kinderen in isolatie en quarantaine, terwijl er nog massa's gelijke gevallen gewoon rondlopen. Misschien toch beter gaan voor groepsimmuniteit nu ipv rekenen op een derde prik?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

woutervh schreef:
Vraag is, is het eigenlijk ook een probleem? Degene die wilden zijn gevaccineerd, en kinderen worden er amper ziek van. Het is een illusie te denken dat we nooit meer ziek kunnen worden hé. Laten we dan niet beter effectief alles los? Want nu zitten onze kinderen in isolatie en quarantaine, terwijl er nog massa's gelijke gevallen gewoon rondlopen. Misschien toch beter gaan voor groepsimmuniteit nu ipv rekenen op een derde prik?
In pre corona tijden zaten in de deze periode van het jaar ook veel kinderen ziek thuis met buikgriep en dergelijke. Dat ook bij volwassenen de verkoudheden boomen is ook normaal in deze tijd van het jaar. Net zoals straks ook de gewone griep weer zal toeslaan. Dat waren dingen die je vorige winter dankzij de corona maatregelen (mondmaskers, handen ontsmetten, afstand houden, geen kinderfeestjes thuis...) niet zag natuurlijk.

Allemaal het gevolg van back to normal. Daarin volg ik de huisartsen, als iedereen met een hoestje meteen een corona test moet doen, dan zullen ze werkdagen van 24 uur moeten draaien. Onmogelijk dus.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De verkoudheden die we nu zien hebben een zwaarder klinisch verloop dan voor de coronacrisis omdat onze imuun respons terug wakker moet worden dus zo rechtlijnig zou ik het niet stellen als "back to normal". Zeker niet omdat er nog steeds een pandemie heerst.
Twee weken terug heb ik dat aan de lijve mogen ondervinden.

Testen, testen en blijven testen en maatrelen opleggen bij positief is meer dan ooit noodzakelijk.
woutervh schreef: Vraag is, is het eigenlijk ook een probleem? Degene die wilden zijn gevaccineerd, en kinderen worden er amper ziek van.
Ja het is een probleem. Eigenlijk is je huisarts in de fout gegaan om niet onmiddellijk te testen. Er is hierdoor geen contactracing gebeurd. Niemand weet wie, waar en hoe er besmettingen zijn rond gegaan. Hiervoor gaan we de rekening nog gepresenteerd krijgen omdat er van TOI nog amper sprake is.
En ik lees hier weer 'groepsimmuniteit' en dan vermoed ik de boel los laten? Maar daar kan je pas op inzetten wanneer er een deftige curatieve behandeling bestaat.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:
woutervh schreef: Vraag is, is het eigenlijk ook een probleem? Degene die wilden zijn gevaccineerd, en kinderen worden er amper ziek van.
Ja het is een probleem. Eigenlijk is je huisarts in de fout gegaan om niet onmiddellijk te testen. Er is hierdoor geen contactracing gebeurd. Niemand weet wie, waar en hoe er besmettingen zijn rond gegaan. Hiervoor gaan we de rekening nog gepresenteerd krijgen omdat er van TOI nog amper sprake is.
En ik lees hier weer 'groepsimmuniteit' en dan vermoed ik de boel los laten? Maar daar kan je pas op inzetten wanneer er een deftige curatieve behandeling bestaat.
Dat zijn richtlijnen van bovenaf blijkbaar. Enkele weken terug naar een andere dokter geweest met mijn dochter, en die zei net hetzelfde...
En die contact tracing, sorry maar dat blijft toch ook een lachtertje. Ze zijn er toegegeven wel heel snel bij. Binnen het half uur nadat we een positief resultaat kregen, werden we opgebeld. Dan moesten we de contacten van de zoon voorleggen. Hij was toevallig naar een verjaardagsfeestje gemoeten op zaterdag in een binnenspeeltuin. Ze vroegen de verantwoordelijke van dat verjaardagsfeestje (de mama dus) om ook haar kind in quarantaine te houden voor 10 dagen (was zelfs eerst zijzelf). Terwijl het daar vol kinderen loopt, en het echt niet enkel het kind dat jarig was waar onze zoon mee contact gehad heeft natuurlijk. Ook was hij op vrijdag nog naar school geweest, waar er in zijn klas reeds 5 kinderen ziek waren. Er werden geen testen opgelegd, er werd zelfs niemand gecontacteerd. De directeur heeft dan maar zelf een stille hint gegeven aan de ouders dat er wel wat zieken in die klas zaten en één iemand positief. Gisteren werd ik voor de eerste maal gecontacteerd door iemand van het CLB ivm mijn dochter dan. Maar dat was ook een heel snel telefoontje, precies alsof ze "moesten". En toen ze hoorden dat zij het waarschijnlijk van haar broer had, en we al 10 dagen thuis zaten, was't voor hen ok.

Zoals ik zei, ofwel doe je de ene manier "testen, testen, opvolgen, thuiszetten, uitschakelen, ...." ofwel laat je alles los. Maar het misbaksel waar we nu mee zitten is het echt niet
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

petrol242 schreef:En ik lees hier weer 'groepsimmuniteit' en dan vermoed ik de boel los laten? Maar daar kan je pas op inzetten wanneer er een deftige curatieve behandeling bestaat.
Als ik in het rond kijk dan lijkt er van Corona alvast geen sprake meer te zijn... recent Open Monumentendag in Brussel... nergens nog mondmaskers te zien, Litlle Amal reuzenstoet in Borgerhout... nergens nog mondmaskers te zien (buiten onszelf als het ons te druk werd, quasi de uitzondering).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Recent vond ik de officiële cijfers van de UK

https://assets.publishing.service.gov.u ... eek_36.pdf

Op pagina 14 staat voor mij een interessante tabel (die we in België niet te zien krijgen?):

Table 4. COVID-19 cases by vaccination status between week 32 and week 35 2021

Kijken we naar de leeftijd 40->49, dan waren er 97,881 cases, waarvan:

15,106 Not vaccinated
67,349 Second dose ≥14 days before specimen date

en dan de report van week 40, zelfde leeftijdsrange, 101,094 cases:

Table 2. COVID-19 cases by vaccination status between week 36 and week 39 2021

11,662 Not vaccinated
78,643 Second dose ≥14 days before specimen date

Waarom wordt het aantal covid cases bij gevaccineerden steeds groter en de cases bij niet gevaccineerden nemen aanzijnlijk af?
Je kan deze reports gewoon vinden via google, reports van meerdere weken:
google.png
(43.06 KiB) Nog niet gedownload
Weet er iemand waar ik deze cijfers voor België vind?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8273
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ik vind het ook niet meteen. Het staat volgens mij enkel in de confidentiële versie van de rapporten van Sci en Sano die het publiek niet te zien krijgt.

Vlaanderen heeft iig al een tijdje geleden aan de ziekenhuizen gevraagd om voortaan te rapporteren hoeveel COVID-patienten gevaccineerd zijn, wellicht om een case te kunnen maken voor een COVID-paspoort. Die data wordt iig al verstrekt, maar wordt ook niet gepubliceerd, vermoedelijk omdat de evolutie niet loopt zoals men had verwacht. Ergo Vlaanderen pusht (voorlopig) niet (meer) voor het paspoort. Gelukkig maar.

Ik denk niet dat er een reden is om te denken dat de situatie hier anders zou verlopen dan in andere landen. Alleen zal het later komen gezien onze vaccinatiecampagne zo traag op gang gekomen is. Maar ook bij ons is het aantal ziekenhuisopnames weer in stijgende lijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

CCatalyst schreef: Ik denk niet dat er een reden is om te denken dat de situatie hier anders zou verlopen dan in andere landen. Alleen zal het later komen gezien onze vaccinatiecampagne zo traag op gang gekomen is. Maar ook bij ons is het aantal ziekenhuisopnames weer in stijgende lijn.
Als je naar de UK kijkt dan lijkt het wel op een pandemie van gevaccineerden, zij zijn nu de grote meerderheid in besmettingen.
Ik denk niet dat het hier anders is, maar recent las ik in een NL krantenartikel dat het RIVM deze opsplitsing niet wou vrijgeven, omdat mensen de verkeerde conclusies zouden trekken.

Ik denk eerder dat het vrijgeven van de werkelijke data de officiële lezing en de politiekers wel eens flink zou kunnen ondermijnen.

Wel straf dat de UK zo in zijn blootje staat met die cijfers
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Percentages zouden iets heel anders zeggen.
Uiteraard liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis, ze zijn ook met veel meer.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

on4bam schreef:Percentages zouden iets heel anders zeggen.
Uiteraard liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis, ze zijn ook met veel meer.
Pagina 13 kan je toch zelf rekenen wat het percentage is van dubbel gevaccineerden per leeftijdscategorie:

https://assets.publishing.service.gov.u ... eek_40.pdf

Vanaf 30+ is het leeuwedeel met covid besmetting dubbel gevaccineerd.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

ub4b schreef:
on4bam schreef:Percentages zouden iets heel anders zeggen.
Uiteraard liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis, ze zijn ook met veel meer.
Pagina 13 kan je toch zelf rekenen wat het percentage is van dubbel gevaccineerden per leeftijdscategorie:

https://assets.publishing.service.gov.u ... eek_40.pdf

Vanaf 30+ is het leeuwedeel met covid besmetting dubbel gevaccineerd.
Ja, maar daar zie je enkel de verhoudingen tussen zieken... Niet het totale aantal gevaccineerden VS niet gevaccineerden in de leeftijd categorie. Dus niet wie er niet ziek is.
Als je het in extremis stelt:
Stel dat 1 persoon/100 niet gevaccineerd is, en 99% wel, is het nogal wides dat er meer gevaccineerden zullen opgenomen worden
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Afbeelding

Of dat goed is of niet, moet je zelf maar concluderen.
Maar de cijfers tussen beide groepen zijn "niet bepaald" gelijkaardig...

Daarenboven is het niet duidelijk of de 100K waar het tegen uitgezet wordt, of dat (niet) gevaccineerden zijn of niet, of gewoon de volledige bevolking.

Wat de data zou moeten voorstellen is hoeveel besmettingen er zijn bij 2de dosis tov aantal 2de dosis bv, idem 1ste dosis en idem niet-gevaccineerd.
Idealiter is dat wat ze hierboven weergeven met "per 100K".
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Vanaf 30+ zie je een terugloop van besmettingen per 100.000 bij de niet gevaccineerden, en bij 40+ en hogere schijven is het best wel significant:
besmettingen.png
(55.9 KiB) Nog niet gedownload
Volgens de andere screenshots zijn de gevaxten wel beter beschermd tegen ziekenhuisopnames en de dood.

Je zou die rates over meerdere weken moeten vergelijken, om te zien of het afneemt, want de werking van de vax neemt normaal wel sterk af.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik zou toch wel oppassen met onvolledige cijfers. We weten niet wat er onder de radar aan het doorzetten is.

Wat ik wel weet is dat vaccinatie geen garantie geeft om een besmetting te voorkomen of om ze door te geven.

Ik ben al iig blij dat het debat hier efkes deftig gevoerd wordt.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

En wat iedereen weet en ziet is dat alles terug open is, de mondmaskers verleden tijd zijn, en iedereen kort op elkaar gaat staan en massaal verkoudheden doorgeeft…
… en er toch geen exponentiële stijging is zoals we in het verleden steeds kregen zelfs al na beperkte versoepelingen.

Enige verschil met het voorbije jaar is dat de vaccinatiegraad hoog begint te worden.
Wat moest dat zijn als overal 99,999% gevaccineerd werd.

Maar de onheilsprofeten mogen gerust hun “deftig debat” verder voeren hoor :lol:

Voor alle anderen is het leven terug zo goed als normaal. 8)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

duizend schreef:En wat iedereen weet en ziet is dat alles terug open is, de mondmaskers verleden tijd zijn, en iedereen kort op elkaar gaat staan en massaal verkoudheden doorgeeft…
… en er toch geen exponentiële stijging is zoals we in het verleden steeds kregen zelfs al na beperkte versoepelingen.
In supermarkten valt het op dat mensen geen enkele afstand meer houden, alle regels overboord.
duizend schreef: Enige verschil met het voorbije jaar is dat de vaccinatiegraad hoog begint te worden.
Nee, vorig jaar was er 1.5m + ontsmetten + mondmaskers, en geen vax
Nu zijn er op normale plaatsen geen regels, en leeuwedeel Vlaanderen vaxxed

Dus veel meer factoren die veranderd zijn!!
duizend schreef: Wat moest dat zijn als overal 99,999% gevaccineerd werd.
Er is geen verschil in virale lading tussen vaxxed en non-vaxxed, zie eerdere geposte studie
duizend schreef: Maar de onheilsprofeten mogen gerust hun “deftig debat” verder voeren hoor :lol:

Voor alle anderen is het leven terug zo goed als normaal. 8)
Er zijn mensen die op basis van de UK weekcijfers (en de cases per vaccinatiegraad; die voor de vaxxed steeds slechter worden, en voor non-vaxxed steeds beter) voorspellen dat ADE en Acquired Immunodeficiency Syndrome aan het toenemen zijn, en dat er voor sommige leeftijden tegen eind van het jaar geen immuniteit meer is (tegen niks!) en voor de 30+ tegen maart 2022.

Echter ik kan deze logica niet valideren (en daarom post ik dan ook de link niet), maar het is wel een feit dat er sinds de vaxxerrondes meer oversterfte is, dat kan je vlot terugvinden op euromomo, begin gewoon midden 2021 naar de oversterfte te kijken:

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Ik ben erg benieuwd wat er naar het eind van het jaar gaat gebeuren op gebied van oversterfte, en wat er gebeurt na de 3e prik en de invoed op de oversterfte. In de media is het angstvallig stil rond oversterfte, en enige bijwerkingen of plotse dood (bvb al die sporters die uitvallen of zware hartproblemen krijgen), worden nooit gelinkt aan het vaccin ... ik heb hetzelfde gezien bij mijn ma, 3 weken na de 2e pfizer prik, ziekte van menière en er wordt geen rapportering gedaan want de neuroloog gelooft niet dat er enig verband is, dus zo komt het al nooit in de stats.

Maar mRNA nano vetbolletjes blijven niet in de injectiesite, en lokken op andere plaatsen een expressie van de spike uit. Dat zorgt dus op ongewenste plaatsen voor inflammatie of bloedklonters.

Ik heb dus wel degelijk schrik voor een grote uitval door ADE en Acquired Immunodeficiency Syndrome, en als dit waar is, dan heeft deze wereld weldra geen enkele zin meer, want de wereld wordt dan The Last Of Us "for real".

De onheilsprofeten zeggen dat eind van het jaar -> maart 2022 er toch effecten zouden moeten zijn, dus we gaan het weldra weten.
De euromomo oversterfte kan je niet zomaar negeren.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

on4bam schreef:Uiteraard liggen er meer gevaccineerden in het ziekenhuis, ze zijn ook met veel meer.
Inderdaad... en de vraag is ook wat de ratio is op intensieve of zelfs bij de sterfgevallen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die vraag mag je niet meer stellen sinds 07/2021... maar die vraag heeft imho ook weinig nut.
Ofwel hou je de volgende golf tegen (of is er geen volgende golf meer) ofwel hou je die niet tegen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

iceke schreef:Die vraag mag je niet meer stellen sinds 07/2021... maar die vraag heeft imho ook weinig nut.
Ofwel hou je de volgende golf tegen (of is er geen volgende golf meer) ofwel hou je die niet tegen.
Zo binair is het natuurlijk niet.
Als de golf al (fel) verzwakt wordt, zal iedereen al lang tevreden zijn.

Afbeelding
Aantal besmettingen was +/- gelijk sinds 15/08, maar sinds 01/10 zitten we terug met een stijging.
Ik zou er niet al te gerust op zijn dat we zonder kleerscheuren de winter doorkomen.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik had ergens op het forum half oktober naar voren geschoven, maar een deel van de berichten is verloren gegaan met het overzetten van userbase op een andere server. Spijtig genoeg zit ik er niet ver naast en dat doet mij dus helemaal geen plezier, maar het zat er gewoonweg aan te komen.

Ik wil maar meegeven dat de cijfertjes er niet zo fraai uit zien. Experten beginnen elkaar voor de zoveelste keer tegen te spreken of nuanceren de dreiging.
Hopelijk zal het zonder veel erg zijn...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef: Ik wil maar meegeven dat de cijfertjes er niet zo fraai uit zien. Experten beginnen elkaar voor de zoveelste keer tegen te spreken of nuanceren de dreiging.
Hopelijk zal het zonder veel erg zijn...
de besmettingscijfers stijgen is perfect logisch als je alles los laat en mensen terug gaan leven.

Als ik mij maandag moet laten testen omwille van een buurvrouw en ik ben per ongeluk positief zonder 1 enkel symptoom dankzij het vaccin?
dan ben ik vooral boos als ik volgende week niet naar ontwerp-brugge mag,

moet ik dan echt thuis blijven omwille vd 20% vaccinweigeraars of wat is het plan eigenlijk?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

1207 schreef: de besmettingscijfers stijgen is perfect logisch als je alles los laat en mensen terug gaan leven.

moet ik dan echt thuis blijven omwille vd 20% vaccinweigeraars of wat is het plan eigenlijk?
:bang: voor die niet gevaccineerde hoef jij idd niet thuis te blijven...het enige dat jij je moet afvragen = of je dat risico wel wil lopen met ondertussen 50.000 doorbraak infecties :angel:

Ik vind het ongelooflijk knap dat je alles in de schaal van die vaccins wil gooien..."ik ben gevaccineerd en het kan me dus allemaal niks meer schelen" :bang:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

1207 schreef:Als ik mij maandag moet laten testen omwille van een buurvrouw
Hangt ervan af wat je met die buurvrouw hebt uitgevreten :banana:
1207 schreef:moet ik dan echt thuis blijven omwille vd 20% vaccinweigeraars of wat is het plan eigenlijk?

Nee, dan moet je thuis blijven omwille van jouw besmetting.

Ondertussen zit Van Gught zich in alle mogelijke bochten te wringen en spreekt zich constant tegen. Enerzijds zegt hij dat het merendeel van de opnames niet gevaccineerden zijn en in een ander verslag zegt hij dat het fifty-fifty is?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Hij zei ook dat uit een recent Frans onderzoek blijkt dat wie gevaccineerd is 9x minder kans maakt om met corona in het ziekenhuis te belanden.

Toch cijfers waar ze in Brussel beter eens over nadenken.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Uiteraard heb je 9x minder kans om als gevaccineerde in het hospitaal terecht te komen, voorlopig toch nog, omdat het enkel covid-19 vaccins zijn. Maar dat zegt ook weeral niks, absoluut niks over transmissie. Ik hou wederom mijn hart vast.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

petrol242 schreef:Maar dat zegt ook weeral niks, absoluut niks over transmissie. Ik hou wederom mijn hart vast.
Net zoals het niks zegt dat ook gevaccineerden in het ziekenhuis behandelen. Want we weten niet wélk vaccin ze hadden (en of het in België of elders werd gegeven), we weten niet of ze onderliggende aandoeningen hebben, we weten niet wanneer ze het vaccin kregen, we weten zelfs niet of ze voor covid in het ziekenhuis liggen of dat het gewoon bleek bij de test toen ze binnenkwamen dat ze positief waren.

Nogmaals. Gevaccineerd zijn is geen vrijgeleide om alle maatregelen overboord te gooien. Maar ik voel me veiliger in een restaurant met 90 procent gevaccineerden rond mij dan in één waarin ik de enige gevaccineerde ben.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef: Nee, dan moet je thuis blijven omwille van jouw besmetting. s?
maar waarom?
het idee vh vaccin is om het leven te hervatten. Als je dat blijft blokkeren dan heeft een vaccin niet meer zo veel zin.

mensen die eveneens gevaccineerd zijn zijn beschermd tegen zowel besmetting als ziekteverloop.
Door alles open te gooien zal IEDEREEN in het komende half jaar wel eens besmet raken, dat is zelfs geen hogere wiskunde meer.

De enige die de ziekenhuizen in problemen kunnen brengen zijn de vaccinweigeraars. Meot ik me voor hen dan opsluiten?

in die zin vind ik de besmettingscijfers irrelevant momenteel. Hoeveel van die mensen zijn gevaccineerd en werden per ongeluk ontdekt omwille vd buurvrouw of die leerling in de klas?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

1207 schreef:maar waarom?
Als jij positief test, ondanks vaccinatie, ga je in quarantaine. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
1207 schreef:mensen die eveneens gevaccineerd zijn zijn beschermd tegen zowel besmetting als ziekteverloop.
Sorry dat is fout! Tegen Covid-19 grotendeels, tegen besmetting amper.
1207 schreef:in die zin vind ik de besmettingscijfers irrelevant momenteel
Daar maak je spijtig genoeg, sorry dat ik het zeg, nogmaals een grote fout. Elke besmetting is er één teveel. Ze voeden de pandemie en uiteindelijk komt een eventuele besmetting van jou waar jij hopelijk geen last van hebt, via via bij iemand terecht die er niet zo gelukkig mee is. Maar om dat te beseffen moet je zicht op en begrip van de dynamiek hebben van de pandemie.

Ik vind het ongelooflijk dat het gevaar nog altijd zo gemakkelijk onder de mat wordt weg geveegd terwijl de tekenen aan de wand straal genegeerd worden. De hersenspoeling over de blijkbaar absolute oplossing zijnde vaccinaties hebben goed hun werk gedaan en daarom verwijt ik niemand iets. We worden gewoon barslecht, ik zou bijna durven zeggen opzettelijk, ingelicht en met een kluitje in het riet gestuurd.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

petrol242 schreef: Daar maak je spijtig genoeg, sorry dat ik het zeg, nogmaals een grote fout. Elke besmetting is er één teveel. Ze voeden de pandemie en uiteindelijk komt een eventuele besmetting van jou waar jij hopelijk geen last van hebt, via via bij iemand terecht die er niet zo gelukkig mee is.
Die ene voor wie vaccinatie niet nodig was? Eigen keuze dan wel. Moet de rest van de bevolking dan maar weer in lockdown, omdat het aantal besmettingen stijgt? Geef eens een oplossing in plaats van altijd hetzelfde te herhalen.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

petrol242 schreef: Daar maak je spijtig genoeg, sorry dat ik het zeg, nogmaals een grote fout.
inderdaad, vergeten te vermelden dat de bescherming geen 100% is (nog niet)
maar als je zegt dat je pas vanaf 100% bescherming terug normaal mag leven zijn vaccins nutteloos
Elke besmetting is er één teveel.
niet akkoord
we hebben beslist de maatschappij terug te openen dus hoort het virus erbij
mensen die geen vaccin willen nemen pakken doelbewust het risico op besmetting. Echte pechvogels nu? ik hoop dat het vaccin van generatie 2 en 3 hen ook beschermd maar daarvoor de andere 97% nu mee opsluiten? Daar moet men over klappen.
om dat te beseffen moet je zicht op en begrip van de dynamiek hebben van de pandemie.
dat zijn de keuzes die je maakt
als je kiest om de maatschappij te openen moet je consequent zijn
ik wou 200 euro uitgeven voor sheeran maar ik heb het niet gedaan. Het risico om de week ervoor per ongeluk positief te testen en da geld kwijt te zijn is me te groot.
de besmettingscijfers zullen tegen kerstmis ontploffen en dan krijg je automatisch 2 discussies
1) wat sluit je terug
2) wat is de ratio opnames tussen gevaccineerd en neit gevaccineerd? en als dat compleet zou doorslagen richting neet-gevaccineerd?

hier zijn al zo'n dingen gepasseerd dat amper 3% vd opnames volledig gevaccineerd is.
op de 800 opnames vandaag praten we dan over 25 echte pechvogels
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

phil48 schreef:Geef eens een oplossing in plaats van altijd hetzelfde te herhalen.
Heb je mijn bijdragen dan helemaal niet gelezen? Ik heb hier al genoeg zaken naar voren gebracht, zoals curatieve middelen, multi-target vaccins en sanitaire maatregelen. Lees het nog maar eens na. En ja, zo lang ik de verkeerde dingen hier lees zoals het door elkaar gooien van covid-19 en SARSCoV-2 of een blind vertrouwen in enkel en alleen de vaccins dan zal ik blijven herhalen wat er vanuit de wetenschap naar voren komt. Het is soms angstaanjagend om te zien wat er daar allemaal al van uitgekomen is.
1207 schreef:hier zijn al zo'n dingen gepasseerd dat amper 3% vd opnames volledig gevaccineerd is.
Volgens VG betreft de helft van de opnames gevaccineerden. Maar dat baart mij het minste zorgen maar daar wordt steeds en steeds maar naar verwezen. Transmissie is velen malen belangrijker vanuit epidemiologisch standpunt. De opnames geven een zwaar vertekend beeld van de pandemie waardoor we die niet onder controle gaan kunnen houden. De aanzet is reeds gegeven.

Het gaat wat mij betreft ook niet over keuzes maken als het over de pandemie gaat. Dat zijn gewoon de feiten. Het virus zal er inderdaad altijd zijn en moeten we heel omzichtig omspringen, zeker nu, want het zal niet tot Kerstmis duren.
Wat we er mee aanvangen, ja, dat zijn keuzes.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Transmissie is velen malen belangrijker vanuit epidemiologisch standpunt.
maar is dat standpunt belangrijk eens je beslist de maatshcappij open te gooien en het virus los te laten? uiteraard zullen we tegen kerstmis opnieuw over duizenden besmettingen per dag praten. Dat hou je niet meer tegen maar die keuze is gemaakt.

je kunt niet de maatschappij open gooien, dan besmettingen proberen tegen te houden en gevaccineerden bij een besmetting behandelen alsof we nog steeds in april 2020 zitten.

Wat is de impact op de ziekenhuizen? Daar draait het al 2j om trouwens.
Volgens Van Gucht veroorzaakt 20% vd bevolking, de niet-gevaccineerden, dus momenteel 50% vd ziekenhuisopnames? Hoe zit het op ic? ook 50/50 of is daar het aandeel niet-gevaccineerden nog groter? Wat bij het dagelijkse sterftecijfer? Hoeveel volledig gevaccineerden zitten daar nog?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

petrol242 schreef:
phil48 schreef:Geef eens een oplossing in plaats van altijd hetzelfde te herhalen.
Heb je mijn bijdragen dan helemaal niet gelezen? Ik heb hier al genoeg zaken naar voren gebracht, zoals curatieve middelen, multi-target vaccins en sanitaire maatregelen.
curatieve middelen, ja hoor, welke ?
multi-target vaccins, ja hoor, welke ?
sanitaire maatregelen, nogmaals welke ?

Ondertussen is alles open, veegt iederen zijn ... aan de afstands en andere regels en blijft de exponentiele stijging uit.
Dankzij de vaccins die zeer zeker werken tegen transmissie (maar geen 100%) en tegen ernstige complicatie (ook geen 100%)
en het zou nog veel beter zijn als 99,999% gevaccineerd was.

Maar laat ons vooral de onheilsprofeet en de doemdenker blijven uithangen.

Het is de moment om te doen waar Iceke al bijna twee jaar van droomt: doet uw goesting, laat alles los en blijf doorgaan zolang de zorg niet in de problemen komt
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Dat heeft toch helemaal niks te maken met onheilsprofeet of doemdenkerij.
Petrol kijkt kritisch en gefundeerd naar de zaken.
En communiceert dat ook op gedegen wijze. :thumbs:
Net zoals een academicus betaamt.
Groot verschil mijn inziens.
duizend schreef:Het is de moment om te doen waar Iceke al bijna twee jaar van droomt: doet uw goesting, laat alles los en blijf doorgaan zolang de zorg niet in de problemen komt
Ja, ja, pas (kritisch) gaan nadenken indien er zich een probleem voordoet...
Haha, ja, lijkt me één slimme en duzend anderen met "een mening". :-)

Laat me denken aan die "slimme" waar het huis "nog niet" in brand stond. :lol:
En die "slimme" vertegenwoordigt nog steeds duzenden anderen...
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”