Bij welke registrar een .net domein registreren ?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Blijkbaar is OVH gestopt met domeinen, of het zit goed verborgen op hun site. Waar vind ik nog domeinen terug bij OVH, of evt: waar kan ik tegenwoordig goedkoopst .be, .com, .vlaanderen , .net etc registeren??
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zit tegenwoordig bij Freenom. Volgens eigen zeggen rekenen die gewoon de kostprijs aan zonder zelf winst te nemen.
Hebben .net en .com En heel veel rare TLD's maar niet .be en .vlaanderen

https://www.freenom.com/en/pricechart.html

Iemand een gedacht hoe .vlaanderen het doet eigenlijk? Zelfs de Vlaamse overheid gebruikt dat bijna niet. Ik ken buiten sport.vlaanderen geen enkele .
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

De prijzen voor een .NET swingen idd de pan uit. Ik zat vroeger bij TransIP voor mijn .NET domeinnaam, maar sinds 2 jaar heb ik ze bij Cloudflare geplaatst (https://www.cloudflare.com/products/registrar/). Ik heb nog nergens scherper gevonden.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ikzelf zit bij cloudflare en vimexx (afhankelijk van wie de tld heeft).

Voor renewals van org domeinen kwam ik het goedkoopste uit bij cloudflare.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Ik wil nog wel een lans breken voor https://porkbun.com/ - scherpe prijzen (al kunnen ze net niet concurreren met cloudflare, logisch, want die doen hun winst elders) en fijn bedieningspaneel.
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ik heb m'n eigen domeinnamen (en die van userbase :-)) nog bij bNamed, die hebben een stevige selectie.
.net is daar zo te zien € 29,65
.vlaanderen is € 27,95

Op het werk hebben we alles bij Combell/Register:
.vlaanderen: € 30,19
.net: € 18,09
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat zijn toch echt enorme prijsverschillen.Bij Freenom is het €5,97 voor een .net
pwr
Pro Member
Pro Member
Berichten: 293
Lid geworden op: 14 aug 2004, 08:46
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 7 keer

KRL100 schreef:Blijkbaar is OVH gestopt met domeinen, of het zit goed verborgen op hun site.
Op de site ovh.nl zijn er toch nog domeinnamen? > https://www.ovh.nl/domains/
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

WalterB1 schreef:Bij Freenom is het €5,97 voor een .net
Wel, we hebben het voordeel dat er in deze markt prijstransparantie is over wat de registrars moeten betalen, zodat we weten hoeveel winst of verlies ze maken. De wholesale price voor een .net is $9.95 per jaar, waarvan $9.02 naar VeriSign de TLD registry gaat, en $0.93 naar ICANN. Het is daarmee trouwens duurder dan een .com ($8.57). Er zijn geen "volumekortingen," de prijs is wat ze is.

Als Freenom dat aan 5.97 EUR ($7.05) verkoopt is dat dus met verlies, dat via de (koppel)verkoop van andere producten gecompenseerd moet worden, of door de "bait-and-switch" tactiek van GoDaddy: spotgoedkope initiele registratie, heel dure renewals. Als het niet op de een of andere manier gecompenseerd wordt, kan het spelletje niet blijven duren.

CloudFlare is uniek dat ze idd rechtstreeks de wholesale price doorrekenen zonder iets eraan te koppelen. Then again, CloudFlare heeft - in tegenstelling tot andere cloudbedrijven - in haar bestaan ook nog nooit winst geboekt; ze maakt elk jaar meer dan honderd miljoen dollar verlies. Het is nog maar de vraag hoelang de investeerders daar nog mee willen leven.

Ik betaal $15 per .net per jaar bij OpenSRS, wat dus nog een winstopleg is van 50% bij de eindverkoper, en daarmee is er dan ook geen plicht om nog andere producten bij te kopen en ook de renewal price is identiek. Als ik hierboven prijzen zie die richting de 30 EUR gaan heb ik daar toch vragen bij, dat zijn al winstmarges van 200% (en nog meer als je ook de voordelige wisselkoers rekent), zonder dat er eigenlijk iets van support of maintenance moet aan gebeuren. Maar bij die 5.97 EUR stel ik me evenzeer vraagtekens. Een prijs tussen de 12,50 EUR en 20 EUR lijkt me correct, zonder koppelverkoop weliswaar.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”