Tadaam vraagjes

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

M'n ouders verhuizen naar een nieuwbouwappartement en ik overweeg Tadaam te kiezen voor hen. Het zijn geen zware gebruikers, enkel TV en wat mailtjes. Ik heb een paar vragen voor personen die al Tadaam hebben.

1.
De Base ontvangst waar ze gaan wonen is zéér goed (volgens BIPT-site), echter wonen ze straks in op het middelste verdiep van een 5 etage nieuwbouwappartement (veel beton, maar wel met GSM mast vlakbij). Zijn er gebruikers die denken dat dit een issue zou kunnen zijn.?

2.
Mag de modem op een andere plaats gezet worden dan de Android-TV bak? Ik ben quasi zeker van wel, maar toch even om 100% zeker te zijn. Modem bv. dicht bij raam (of de plaats waar we de beste ontvangst detecteren), en dat de Android-bak die aan de TV midden in het appartement staat dan via Wifi connectie maakt met de modem?

3.
Als we voor het 50 euro abo kiezen, dan mogen er 3 streams tegelijk afgespeeld worden. Wil dat zeggen dat bv. gezinslid één thuis kan TV-kijken via de Tadaam bak, en gezinslid 2 op een andere locatie via een vreemde Wifi-verbinding (vb. onze EDPnet thuis) via dezelfde login? Enfin. Laten we een kat een kat noemen en zeggen dat ik hier mogelijkheden zie om mijn eigen TV-abonnement buiten te kicken.

4.
De modem wordt ook meegenomen naar het appartement aan de kust. Ik ga ervan uit dat de Android-TV thuis blijft en dat we daar een Chromecast aan de (Samsung-)TV hangen, en dat dat via de app out of the box zal werken? Correct?

thx!
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eerste vraag nee, rest ja
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Eerste ervaring met Tadaam.

Inderdaad nee + 3 x ja.

En wow.
Goede communicatie.
Een snelle levering.
De eenvoud van dit systeem is ronduit verbazingwekkend.
Ik moet teruggaan naar m'n eerste Sonos-installatie om zo'n "wow, out of the box" ervaring te hebben met iets dat Wifi-gelinkt is.
De Tadaam app is ook een toonbeeld van eenvoud.
Het feit dat je er een Android-TV bakje bijkrijgt mét afstandsbediening is top.

We gaan het nu nog testen aan de kust.

Maar ik ben alvast fan.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

jutuiz schreef:Eerste ervaring met Tadaam.

We gaan het nu nog testen aan de kust.

Maar ik ben alvast fan.
Zal rap stoppen het fan zijn aan de kust in de weekends.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Heb het nu 14 dagen aan zee getest, 1 keer heeft dat ding moeilijk gedaan..al bij al ben ik er tevreden van, enkel geen Netflix draaien op full Quality en je komt Wonderwell toe met die 300gig.
Op een regenachtige dag een paar uur naar disney+ kijken + YouTube op de tablet + surfen op de laptop was +/- 10 gig per dag
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik het als standaard internetaansluiting. Het tv gedeelte gebruik ik zelfs niet.
Thuis wordt heel veel Netflix, Disney+, tv Vlaanderen replay, vrtnu, vtmgo, .... gekeken + thuiswerk. Nog nooit in de problemen gekomen.
En ook in Middelkerke appartement aan de zeedijk vorig jaar geen problemen gehad. Topper voor mij
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Hier was het een tegenvaller, maar de vlotheid van installeren, tv box enzo was best goed. Misschien als ooit het tv aanbod beter wordt combineren met een edpnet ofzo.
maxpower
Member
Member
Berichten: 64
Lid geworden op: 15 apr 2013, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

Ja , mijn eerste indruk was ook positief maar er is toch nog veel ruimte voor verbetering. De tv-uitzendingen lopen regelmatig vast of veel buffering , box springt soms zonder reden naar een ander menu , de afstandsbediening dient eigenlijk niet om tussen kanalen te zappen dwz heel omslachtig steeds via een tussenstap.

Eens de 5G apparatuur overal hangt gaat dit soort aanbod wel verkopen als trein.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Een lang verhaal kort.

We hebben onze Tadaam installatie opgezegd binnen de proefperiode.
Ik vind het zonde want het was een super systeem.

Maar ja... het was voor oudere mensen en éénmaal ik alles netjes geïnstalleerd en uitgelegd had krijg ik 4 vragen:

1. "kunnen we zappen?"

Wel heu, niet echt, maar kijk als je zus en zo doet, dan is dat ongeveer hetzelfde..."
Dat was al een teken aan de wand...

2. "Kunnen we naar Flikken Maastricht kijken"?

Naar wat? Holland? Heu, ik kan de tijd niet noemen dat ik naar een zender heb gekeken, laat staat een Nederlandse zender.
Wel ja... heu, ik zal moeten NPO installeren, ja en moet je uit de App gaan, en dan...

3. "Kan we teletekst ondertitels zien?"

:eek: Echt geen flauw idee dat ze dat nog gebruikten. Ik wist zelfs niet dat dat nog up&running is.
Maar kijk, blijkbaar wel. En met een nuttig gebruik... als er één aan de telefoon is, dan is het gemakkelijker de TV te volgen met de ondertitels aan. :idea:

4. "Ah ja, dat is nu toch wel raar, we kunnen hier de Arabische, Italiaanse, Spaanse en zelfs Breizh TV kijken, maar Focus-WTV en de zelfs de Hollandse zenders waar we elke dag naar kijken staan er niet tussen? ".

Bon. Om dan uit te leggen dat ze moeten via Webcaster trachten WTV te streamen (want de app van WTV stuurt zelfs geen livestream door, laat staan een castable stream), dat gaat natuurijk te ver. Ik snap het persoonlijk ook wel niet - er zal wel een politieke reden zijn - dat die lokale zenders totaal afwezig zijn op streamingplatformen. Maar goed, elk maakt zijn rekening.

Over en out. Iets te voortvarend geweest.

Er waren zeker matchen met de doelgroep (2de woonst, laag internetverbruik, ze hadden twee keer een goede 4G ontvangst, én ze kunnen overweg met PC en Smartphone...), maar de berg was te hoog.

Edit: de problemen die tot stopzetting leidden liggen dus niet aan Tadaam. Met TV Vlaanderen hebben we hetzelfde voor.
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Vraag mij af hoe het eruit ziet voor tadaam. Veel mensen op het forum die vertrokken zijn sinds ze tegen de FUP aanlopen.
Voor mijn gebruik op locatie perfect, maar snap dat het net tekort schiet voor veel mensen, ook voor die prijs + dat je er een tv abo moet bijnemen dat geen geweldige tv ervaring oplevert voor velen zo blijkt.

Zou echt een goed product zijn met een realistischere fup ( ervanuitgaand dat het netwerk dit aan kan op de betreffende locatie ) en de mogelijkheid tot een internet only.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Indigiswe schreef:Vraag mij af hoe het eruit ziet voor tadaam. Veel mensen op het forum die vertrokken zijn sinds ze tegen de FUP aanlopen.
Voor mijn gebruik op locatie perfect, maar snap dat het net tekort schiet voor veel mensen, ook voor die prijs + dat je er een tv abo moet bijnemen dat geen geweldige tv ervaring oplevert voor velen zo blijkt.

Zou echt een goed product zijn met een realistischere fup ( ervanuitgaand dat het netwerk dit aan kan op de betreffende locatie ) en de mogelijkheid tot een internet only.
De mensen die blijven die gaan natuurlijk geen posts maken over Tadaam waarbij ze niet tevreden zijn.

Hier ondertussen al bijna 2 jaar klant en nog nooit last gehad van de FUP terwijl ik er geregeld maar dan 1TB heb verbruikt volgens de info op wedsite van Tadaam. Ook met de tv ervaring niets dan positief (moet wel zeggen dat ik behalve sport niets kijk op tv dus mijn ervaring is beperkt). En dat je gewoon de 4g router kan meepakken naar een nadere plaats is al meermaals handig gebleken
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”