Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:Mijn vader, 65+, gaat effectief pas ná mij zijn 2de spuit krijgen. Te gek voor woorden.
Ondertussen dringt het door hoe absurd dit is... mogelijk dus toch 8 weken voor iedereen ?

https://www.hln.be/binnenland/wordt-tus ... ~a2d4d130/
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 840
Lid geworden op: 28 jan 2006, 18:21
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ter info: donderdagavond opgeroepen als 40-er via qvax, vrijdagochtend om 8u pikuur derin.
De dag zelf een tintelend gevoel in het hoofd langs de zijde waar de pikuur is gezet (nu nog wat) en zaterdag vermoeid en de ganse dag een méh gevoel.. vandaag is het beter.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

CCatalyst schreef:Sci en Sano
Doe je erom of weet je effectief niet dat het simpelweg Sciensano is ???
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Dat doet hij al even bewust zo :banana:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef:Enkele een punt onder 0 leidt tot een effectieve daling..
Zoals de grafiek in augustus dus ook een periode onder nul gaat.
Maar niet meer sinds 25/08

Afbeelding

Misschien moeten we hier een topic open "cursus statistiek voor beginners"?
Ik zie in wel meer topics mensen gewoon de data staalhard ontkennen, bizar.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

heist_175 schreef: Maar niet meer sinds 25/08
Dat klopt ook, maar die stijging is nog niets ivm wat daarna in september komt, om het dan nog niet over de "rebound" van oktober te hebben die je uit je grafiek geknipt hebt.

Er is geen reden om niet aan te nemen dat de "Antwerpse aanpak" die kleine stijging ook in de kiem had kunnen smoren, maar met de open scholen was die aanpak niet meer haalbaar. Het succes van die snelle isolering en mitigatie berustte immers deels (maar dus niet enkel) op de gesloten scholen. Juist, onmiddellijk de scholen sluiten is een essentieel onderdeel van een snelle isolatie en neutralisatie van een opkomende golf, maar het is zeker niet het enige onderdeel.

Daarnaast zou dat ook de tweede golf van landelijk niveau niet tegengehouden hebben, ze zou ze enkel wat uitgesteld hebben, want er was geen enkele wil om die te voorkomen. Dat zou evenwel betekenen dat de stijging dan niet meer zou vallen in de periode dat de nieuwe regering 110% van haar aandacht aan de benoemingen en postjes aan het besteden was, waardoor ze misschien sneller zou reageren dan ze deed, maar dat zijn hypotheses. Ook bij de derde golf reageerde ze weer veel te traag.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 06 jun 2021, 18:48, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

En daar gaan we weer over de discussie van de scholen :bang:

Ik ben het echt zat.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

boonpwnz schreef: Ik ben het echt zat.
Tja, we moeten niet ontkennen dat we nu bij de slechtste cijfers van de EU zitten, en daar zijn redenen voor. Met vandaag bijna 1 op 50 leerlingen (2 klassen) in quarantaine - weeral een verdriedubbeling tov de vorige referentieperiode - blijven de cijfers in het onderwijs ongemeen hard stijgen. En zoals je zelf al gezegd hebt, hoe gaat het in september weer gaan lopen? Vergeet niet, het ging goed los vanaf half september vorig jaar, in oktober was het hek helemaal van de dam.

De discussie kan nu wel even naar de achtergrond dankzij de vakantie die eraan komt, maar ze zal niet verdwijnen, zoveel is zeker.

Het goede nieuws is evenwel dat de federale regering officieel afstand gedaan heeft van de "scholen open houden"-politiek nav de pauspaze, dus met dat precedent zien de kaarten er voor dit najaar er al heel wat beter uit. Ik denk/hoop ook niet dat andere sectoren zich zouden laten rollen zoals ze vorig jaar gedaan hebben.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

DarkV schreef:
heist_175 schreef:Mijn vader, 65+, gaat effectief pas ná mij zijn 2de spuit krijgen. Te gek voor woorden.
Ondertussen dringt het door hoe absurd dit is... mogelijk dus toch 8 weken voor iedereen ?

https://www.hln.be/binnenland/wordt-tus ... ~a2d4d130/
Niet vergeten: "this is Belgium hé".
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

CCatalyst schreef:
Tja, we moeten niet ontkennen dat we nu bij de slechtste cijfers van de EU zitten, en daar zijn redenen voor. Met vandaag bijna 1 op 50 leerlingen (2 klassen) in quarantaine - weeral een verdriedubbeling tov de vorige referentieperiode - blijven de cijfers in het onderwijs ongemeen hard stijgen.
als je cijfers gebruikt. Gelieve ook de correcte te gebruiken
1,36% zatten in quarantaine in de periode 10/05 tem 23/05
1,82% zatten in quarantaine in de periode 26/04 te 09/05

Dus geen verdriedubbeling maar een daling met ongeveer 25%

Bron: https://onderwijs.vlaanderen.be/sites/d ... 10526.xlsx
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

quovadis schreef: Dus geen verdriedubbeling maar een daling met ongeveer 25%
Ik baseerde me op de nationale cijfers, niet op CLB want *kuch*. Blijft ook in Vlaanderen alleen te hoog. Nu, examens komen eraan dus het ergste ligt achter ons.

Vraag me af of op 1 september 2021
* de klassen voldoende geventileerd gaan zijn
* de klassen over een CO2-meter gaan beschikken
* kansarmen hun computer en internet al gekregen gaan hebben

Laat me raden, drie keer nee? Hetzelfde als 1 september 2020?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

CCatalyst schreef:
quovadis schreef: Dus geen verdriedubbeling maar een daling met ongeveer 25%
Ik baseerde me op de nationale cijfers, niet op CLB want *kuch*. Blijft ook in Vlaanderen alleen te hoog. Nu, examens komen eraan dus het ergste ligt achter ons.

Vraag me af of op 1 september 2021
* de klassen voldoende geventileerd gaan zijn
* de klassen over een CO2-meter gaan beschikken
* kansarmen hun computer en internet al gekregen gaan hebben

Laat me raden, drie keer nee? Hetzelfde als 1 september 2020?
dan mag je altijd je bron van de cijfers geven :wink:

En ivm examens: opnieuw beperk je de scholen tot het secundair onderwijs. Basisonderwijs blijft gewoon doorgaan met aanwezigheden op school
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tomby schreef:
CCatalyst schreef:Sci en Sano
Doe je erom of weet je effectief niet dat het simpelweg Sciensano is ???
Omdat iemand z'n articulatie wat speciaal is is dat volgens CCatalyst plots de referentie voor het schrijven van de naam van de organistie (terwijl die nergens maar dan ook nergens enige referentie maakt naar die spelling). :bang:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sciensano is een federale wetenschappelijke instelling en het federale onderzoekscentrum voor de volksgezondheid, de diergezondheid en de voedselveiligheid van België. De naam is een samentrekking van de Latijnse woorden scientia ('wetenschap' of 'kennis') en sanitas ('gezondheid'). De instelling heeft als motto "levenslang gezond" en telt anno 2018 meer dan 700 medewerkers.
Als Van Gucht dus ScienSano zegt is dat "Scien Sano" en niet "Sci En Sano"

[youtube]zJq8Mar7wUI[/youtube]

Iedereen Content nu ?
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

De universiteit van Antwerpen heeft een chatbot ontwikkeld om vragen over vaccins te beantwoorden. AI haalt informatie uit de verschillende officiële bronnen.
https://ca.clips.uantwerpen.be
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

"Generatie ‘geen tijd’ is aan de beurt: vakantie, werk en kroost sturen vaccinaties in de war" (Deze kop in "Het Nieuwsblad").

Misschien 's nachts vaccineren ? :beerchug:

Intriest.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Daar is niks intriest aan, denk je nou echt dat iedereen alles gaat laten vallen om om een spuit te gaan ?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

iceke schreef:Daar is niks intriest aan, denk je nou echt dat iedereen alles gaat laten vallen om om een spuit te gaan ?
die mensen gaan wel en masse tijd vrij kunnen maken en alles laten vallen voor hun negatieve vakantietesten.
daarna uiteraard nog boos zijn op de labo's omdat die neit gemaakt zijn om eind juni/begin augustus 1 miljoen testen te doen op 14 dagen tijd. Dit dan voor pure luxe
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat druk zetten kan nooit kwaad, we hebben het laatste jaar weinig "pure luxe" gehad :angel:
Als vaderke staat persé wilt dat iedereen een spuit krijgt gaan ze wat flexibeler uit de hoek moeten komen voor zij die persé op reis willen (of willen gaan feesten).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

iceke schreef:Als vaderke staat persé wilt dat iedereen een spuit krijgt gaan ze wat flexibeler uit de hoek moeten komen voor zij die persé op reis willen (of willen gaan feesten).
Als er zijn die per sé op reis willen gaan, gaan ze wat flexibeler uit de hoek moeten komen om hun vaccin nog te krijgen.
Sommigen beschouwen een (buitenlandse) reis echt als een mensenrecht. :bang:
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Net uit quarantaine, zoonlief positief en in isolatie. Vrees dat het niet de laatste keer gaat zijn, de poolparties worden al op de agenda gezet :D
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef: Sommigen beschouwen een (buitenlandse) reis echt als een mensenrecht. :bang:
Vakantie is dan ook een recht, daar is lang genoeg voor gevochten :angel:
Ik heb 2 weken vakantie op een jaar, ik ga echt niet middenin mijn vakantie naar huis komen om me te laten vaccineren (of mijn vakantie verleggen)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ik zou al die vakantiegangers gewoon op AZ zetten, ongeacht leeftijd,
zijn ze netjes op tijd terug en 8 weken is tijd genoeg

mo heel die vakantie toont wel iets leuks

alle landen beconcurreren mekaar met de rapste te zijn en dan telt men 1 spuitje
voor vakantie en buitenlanders eist men dan wel plots ineens 2 spuitjes

Belgie krijgt een vaccinatiepas uiteraard niet geregeld, deze week een reportage daarover gezien en blijkbaar trekken alle betrokken diensten de paraplu open dat ge naar een andere dienst moet :)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

iceke schreef:
heist_175 schreef: Sommigen beschouwen een (buitenlandse) reis echt als een mensenrecht. :bang:
Vakantie is dan ook een recht, daar is lang genoeg voor gevochten
Het is een nogal bekrompen interpretatie om vakantie gelijk te stellen aan een (buitenlandse) reis...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

1207 schreef:ik zou al die vakantiegangers gewoon op AZ zetten, ongeacht leeftijd,
zijn ze netjes op tijd terug en 8 weken is tijd genoeg
He ? Meer bedden en meer personeel was toch niet bespreekbaar ? :angel:
We gingen deze crisis toch niet oplossen met meer hulp, we gingen dit oplossen met minder besmettingen :bang:
heist_175 schreef: Het is een nogal bekrompen interpretatie om vakantie gelijk te stellen aan een (buitenlandse) reis...
Natuurlijk, maar het is ook absurd om te denken dat iedereen gaat thuis blijven van vakantie wanneer dit toegelaten is.
(kan mij het schelen, ik ga ze in ieder geval niet in het AZ of IC wensen zoals sommigen hier)

Soit, het is allemaal een beetje naast de kwestie, als onze overheid de vaccinatiegraad zo hoog mogelijk wil, gaan ze een beetje flexibeler moeten zijn. Uit solidariteit, uit schrik, om op vakantie te gaan of naar een festival, maakt dan niet zoveel uit.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

iceke schreef: Vakantie is dan ook een recht, daar is lang genoeg voor gevochten :angel:
Ik heb 2 weken vakantie op een jaar, ik ga echt niet middenin mijn vakantie naar huis komen om me te laten vaccineren (of mijn vakantie verleggen)
Gij hebt juist enkele maanden vakantie gehad, nu niet komen zeuren over twee weken extra he :lol:
En gij ging u niet laten vaccineren, maar wel rusische roulette spelen, dus daar moet je niet voor terugkomen,
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

1207 schreef: Belgie krijgt een vaccinatiepas uiteraard niet geregeld, deze week een reportage daarover gezien en blijkbaar trekken alle betrokken diensten de paraplu open dat ge naar een andere dienst moet :)
Die moet er van de EU maar zijn tegen 1 juli.
Pas dan zullen we kunnen oordelen of België (en de andere EU-landen) het geregeld hebben gekregen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Allez,kijk nu
Bedrog met bezetting op intensieve: Duitse ziekenhuizen manipuleerden bezettingsgraad
Een rapport van de Federale Rekenkamer (BRH) onthult een van de grootste schandalen tijdens de coronapandemie in Duitsland. Duitse ziekenhuizen manipuleerden de bezettingsgraad op intensieve zorg, zodat ze financiële steun van de overheid zouden krijgen.

https://www.hln.be/buitenland/bedrog-me ... ~a0fa5d93/
We mogen dus stellen dat het in België zowat gelijkaardig is. Maar je hebt natuurlijk van die sujetten die steevast stellen: dit kan in België niet/nooit gebeuren. Aan de gasten die hier dwepen met bezettingsgraad op IC: dat moet nogal een knal geweest zijn als zo een ballon doorprikt wordt?
Bron: niet HLN maar wel Bild.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Jack Daniels schreef: We mogen dus stellen dat het in België zowat gelijkaardig is. Maar je hebt natuurlijk van die sujetten die steevast stellen: dit kan in België niet/nooit gebeuren. Aan de gasten die hier dwepen met bezettingsgraad op IC: dat moet nogal een knal geweest zijn als zo een ballon doorprikt wordt?
en waarom zouden we dit mogen stellen? Heb je daar enige info of een bron over? Of ben je weer aan het fantaseren?
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Toch niet wat ik hoorde van familieleden die werken op IZ.

Mooie veralgemening alweer, en vooral, een mooie blijk van respect voor de mensen die in de zorg werken.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

quovadis schreef:en waarom zouden we dit mogen stellen?
En waarom zouden we dit niet mogen stellen? Of heb jij een bron die kan bevestigen dat dit niet/nooit/nergens het geval is geweest in België? Dat er niet gemanipuleerd werd met IC om meer geld in het laatje te krijgen? Of ben je naïef?
Enne Devilkin: het zijn niet degenen die op IC werken die voor de manipulatie zorgen hee. Dat gebeurt een paar verdiepingen boven die mensen hun hoofd. Daar wordt er met cijfers gegoocheld. Booking.com kreeg ook 65 miljoen coronasteun van de NL overheid terwijl er tientallen ontslagen vielen en riante bonussen uitgekeerd werden aan topmanagers. Dus ja, waarom zou het hier niet gebeuren? Of zijn ziekenhuizen hier heiliger dan de paus?
Als het regent in Parijs...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Jack Daniels schreef: Als het regent in Parijs...
DeCroo heeft gisteren geen klets gekregen, nochtans kreeg Macron enkele dagen geleden wél een klets.
Wie kan echter bewijzen dat DeCroo geen klets kreeg? Of moeten we weer de mainstream media geloven die heel zeker een complot én een doofpotoperatie op touw hebben gezet om de klets die DeCroo kreeg toch te verzwijgen.

@ballon
Als er rapporten zijn voor België, als er geruchten zijn, laten we die dan bovenspitten.
Maar op basis van een rapport uit Duitsland concluderen dat we in België slechte data hebben/hadden, dat laat ik voor fabeltjesfuikers :).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

heist_175 schreef:Als er rapporten zijn voor België, als er geruchten zijn, laten we die dan bovenspitten.
Maar op basis van een rapport uit Duitsland concluderen dat we in België slechte data hebben/hadden, dat laat ik voor fabeltjesfuikers :).
Nochtans heeft een krant, die u nauw aan het hart ligt, al een ballonnetje opgelaten:
https://www.demorgen.be/nieuws/kunnen-z ... ~b3252522/
Zo krijgt een ziekenhuis per gevuld bed op de covidafdeling iedere dag 234 euro extra van de federale overheid.
En nog eentje
https://www.ninefornews.nl/nu-pas-komt- ... nacijfers/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Jack Daniels schreef:
heist_175 schreef:Als er rapporten zijn voor België, als er geruchten zijn, laten we die dan bovenspitten.
Maar op basis van een rapport uit Duitsland concluderen dat we in België slechte data hebben/hadden, dat laat ik voor fabeltjesfuikers :).
Nochtans heeft een krant, die u nauw aan het hart ligt
Het is niet omdat jij denkt dat ik een socialist ben, dat ik dat ook ben. Ik lees DeMorgen niet, ik heb een abonnement op DeStandaard.
https://www.demorgen.be/nieuws/kunnen-z ... ~b3252522/
Zo krijgt een ziekenhuis per gevuld bed op de covidafdeling iedere dag 234 euro extra van de federale overheid.
Nou, we zijn een maand verder en ik heb nog niets daarover gelezen.
Ik zeg dus niet dat het niet gebeurt (sjoemelen met bezettingsgraad etc), ik heb geen weet van degelijke/betrouwbare rapporten in BE die dat aantonen.
Ongeacht wat ze in DE daarover naar boven spitten of gespit hebben.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Vrij explosief artikel over IC in Duitsland
https://www.artsenvoorvrijheid.be/blog/ ... atienten/µ
Wat België betreft: hier wordt een onderzoek tegengehouden nog voor het goed en wel gestart is. En als er al een onderzoek aan bod komt in de pers en dat nefast is voor de regering, dan wordt de journalist opgepakt (Sint-Truiden) of worden er huiszoekingen georganizeerd bij de boodschapper iin kwestie (artikels over oVLD, Sihame, Lachaert, Greet Valck, Conner...)
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 11 jun 2021, 10:34, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Jack Daniels schreef:
quovadis schreef:en waarom zouden we dit mogen stellen?
En waarom zouden we dit niet mogen stellen? Of heb jij een bron die kan bevestigen dat dit niet/nooit/nergens het geval is geweest in België? Dat er niet gemanipuleerd werd met IC om meer geld in het laatje te krijgen? Of ben je naïef?
en nu enige bron voor uw gefantaseer :lol:


en jij poneert een stelling nl dat er gefoefeld is dan moet jij die ook kunnen onderbouwen mits bronnen en dergelijke. Niet andersom he :-). Anders kan je zomaar iedereen gaan beschuldigen van alles en nog wat en de bewijslast bij de beschuldigde leggen. Wat natuurlijk van de pot gerukt is. :nono:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

quovadis schreef: en nu enige bron voor uw gefantaseer
staan hier al
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Jack Daniels schreef:
quovadis schreef: en nu enige bron voor uw gefantaseer
staan hier al
die link van de morgen? Waar er nergens gesjoemel wordt vastgesteld? Of die link naar een HLN artikel die hetzelfde is waar er dus ook nergens gesjoemel wordt vastgesteld?

Dus opnieuw heb je bronnen van uw gefantaseer? Of mag ik je ook beschuldigen van zaken die je niet kan bewijzen dat je ze niet gedaan hebt? :banana:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Jack Daniels schreef:En als er al een onderzoek aan bod komt in de pers en dat nefast is voor de regering, dan...
DeStandaard heeft recent een aantal artikels gepubliceerd die tot heel wat zenuwachtigheid en activiteit binnen de Vlaamse regering geleid heeft.
-> megastallen en de impact (stikstof en andere) op de omgeving
-> PFOS/PFAS vervuiling in Zwijndrecht, waar nu zelfs een parlementaire onderzoekscommissie naar/over komt

Buiten een artikel in DeMorgen dat verwijst naar mogelijke fraude, heb ik hier nog niets zien verschijnen over fraude in ziekenhuizen?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

quovadis schreef:Waar er nergens gesjoemel wordt vastgesteld? Of die link naar een HLN artikel die hetzelfde is waar er dus ook nergens gesjoemel wordt vastgesteld?
Manipuleren sommige ziekenhuizen hun coronacijfers om daar financieel beter van te worden? Overheidsdocumenten wijzen in die richting.
Staat nochtans gewoon in de inleiding van het artikel
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”