Fritzbox 7530 telenet vaste lijn?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Hoi!

Ik gebruikte mijn 7530 als DECT basestation, ik was erg tevreden hierover omdat we de optie hadden om buitenland te blokkeren.
We hebben helaas erg veel last van "microsoft India" telefoontjes.

Nu ben ik over geschakeld naar Telenet, echter hebben ze niet de optie om buitenland ingaand te laten blokkeren.

Dus vroeg ik me af of het mogelijk is om de RJ11 poort naar mijn fritzbox te laten gaan, zodat ik de telefooncentrale functie kan behouden.

Vriendelijk bedankt!
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jammer genoeg niet.
Volgens mij heeft de 7530 geen vaste-lijn ingang meer (alleen IP telephony).

Met een 7490/7590, of gelijk welk ander model met een vaste-lijn ingang zou dat wel kunnen:
  1. TEL1 uitgang van de kabelmodem (RJ11) verbinden met de DSL/TEL ingang (RJ45) van de Fritz!Box (via de Y-kabel).
  2. vaste lijn instellen in de Fritz!Box (Telefonie > eigen nummers > nummer toeveoegn > vastenet nummer.
  3. toestel dat aangesloten (was) op de kabelmodem nu aansluiten op de RJ11 uitgang van de Fritz!Box.
Let wel: inkomende buitenlandse nummers blokkeren zal alleen kunnen als jouw Telenet lijn de betalende optie "ken je beller' heeft (CLIP), of als je een "TOP lijn" hebt (bijvoorbeeld bij een OneUp bundel).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 803
Lid geworden op: 24 okt 2014, 22:17
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 70 keer

Bedankt voor de informatie Philippe!

Ik heb een tweedehandse 7590 gekocht, hier werkt het vlekkeloos mee!
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”