Welk van deze banken is het best voor mobiele betalingen?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Door de corona kom ik niet vaak meer buiten, en omdat ik daardoor elke dag nutteloos op een irritante bobbel zit (de portefeuille in mijn achterzak) leg ik die heel vaak gewoon ergens in huis af. Maar vaak ben ik dan zonder weg, en in de winkel sta ik dan aan de kassa mooi te schilderen zonder mijn portefeuille.

Ik probeerde de laatste keer dat ik het voorhad eens met Payconiq te betalen icm NFC. Dat opende prompt de Google Pay app die me vroeg een kaart toe te voegen. Ik betaal al in de Play Store met VISA dus alles was al ingevuld en ik drukte op OK, maar daarna kreeg ik de melding dat mijn bank (ING) niet ondersteund wordt. En dat blijkt idd zo te zijn..

Nu zou ik een rekening willen openen bij een ondersteunde bank en daar zo'n €500 opzetten zodat ik altijd kan betalen met Google Pay als ik weer eens zonder portefeuille weg ben.

Maar ben bang voor addertjes onder het gras (verborgen jaarlijkse kosten oid?)

Welke van de banken in Google's lijstje waar ik naar heb gelinkt, zijn betrouwbaar en zonder verborgen kosten achteraf?
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
mathiasb
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 nov 2020, 18:42
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik al enkele jaren Hello bank. Voornamelijk omdat ik ook Mobile Viking ben en er elke maand wat punten voor krijg.

Daarnaast is de auto spaar functie best een geinig dingetje.
Tarieven vind je hier: https://www.hellobank.be/docs/default-s ... d4afa3_296
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

* Hello bank
* KBC Basisrekening
* Revolut
* N26

Als je nog een gewone bank wilt, denk ik dat je bij KBC nog het beste zit. De HelloBank app is nu niet echt... euh... vlot :p
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als Google pay geopend wordt ipv. PayconiqBancontact dan is dat omdat de standaard is voor Tap&Pay. Dat kan je normaal gezien wijzigen in de instellingen. Let wel dat dit enkel in België werkt. GooglePay werkt wel in het buitenland.

Los daarvan:
Een deel van die banken zijn buitenlandse neobanken en die moet je aangeven aan je belastingen. Bovendien bieden ze, muv. de betalende bunq variant enkel Mastercard/Visa die in België in kleinere winkels niet altijd aanvaard worden. Verborgen kosten zijn er evenwel niet.

HelloBank lijkt mij dus het beste/goedkoopste alternatief(maar wel de slechtse app :P ).
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Stroper schreef:Als Google pay geopend wordt ipv. PayconiqBancontact dan is dat omdat de standaard is voor Tap&Pay. Dat kan je normaal gezien wijzigen in de instellingen. Let wel dat dit enkel in België werkt. GooglePay werkt wel in het buitenland.
HO-LY SHIT!!!!!! My mind has exploded.

Ik had toen in de winkel de Payconiq app geopend omdat ik had gehoord dat je er NFC betalingen kan mee doen. Maar GPay verscheen en ik dacht dat Payconiq gewoon werkte via GPay (heb totaal geen verstand van die dingen).

Maar dankzij jouw post ben ik in mijn instellingen beginnen graven en inderdaad, de GPay app stond aangeduid als standaard. Wat er dus gebeurde was dus gewoon dat Payconiq werd afgesloten en GPay werd geopend om de transactie uit te voeren.

Dan heb ik geen andere bank nodig! :D Buitenlandse betalingen doe ik toch niet.

Duizendmaal dank voor je post. Normaal gezien zal het nu dus moeten lukken! :D

Kan ik trouwens voor meer dan €50 betalen? Er zal dan normaal gezien een keypad verschijnen zeker op mijn scherm? En dan zal ik nog eens moeten tikken tegen de terminal om die ingevoerde code door te geven, right?
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

antutu schreef: Kan ik trouwens voor meer dan €50 betalen? Er zal dan normaal gezien een keypad verschijnen zeker op mijn scherm? En dan zal ik nog eens moeten tikken tegen de terminal om die ingevoerde code door te geven, right?
Juist.
Al geef je m.i. niet de code door in die laatste stap, want die is bij payconiq backend geverifieerd. Je geeft het succes van die validatie door
(Edit: Je geeft ook niet de code van de kaart, maar de code vd payconiq app in, hé)
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik vind de KBC zeer handig, zowel om online als in winkels te betalen. NFC-betalingen via telefoon doe ik eigenlijk niet veel omdat niet alle automaten daar mee om kunnen, en dan moet je toch nog kaart uithalen.
Bijkomend voordeel KBC-app: je kan er ook mee tanken bij Q8 (zoals met de Extra-app van Colruyt, pomp kiezen en tanken maar). Heb er ook mijn nummerplaat ingestoken voor Qpark en 4411, en ook nog soms een extra cashback via de Deals (als ik ze niet vergeet te activeren).
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Gisteren betaald met de gsm* en het werkte ditmaal vlekkeloos. :D

Bij de eerste winkel keek m'n aan de kassa raar op alsof Jezus was neergedaald, en bij de tweede winkel werd het zelfs resoluut geweigerd toen ik mijn gsm boven haalde: De winkelier: "wij ondersteunen geen gsm's" Waarop ik: "ja maar, ik zie dat boogjes-logo van contactloos betalen, dat gaat gewoon werken hoor, dit is zoals een bankkaart..." Waarop de winkelier (ditmaal duidelijk geïrriteerd): "ik zeg je dat gsm's niet worden ondersteund" En ik kreeg bijgevolg de kans niet om het te proberen.

Ik denk dat hij dat qr-code systeem in gedachten had van Payconiq zelf, en dat zal die winkel inderdaad momenteel niet aanbieden. Hij was zich er vast niet van bewust dat je gewoon met je bankkaart kan betalen via de gsm. En vermoedelijk wisten ze dat ook niet in de eerste winkel, afgaande op de verwonderde reactie. :lol:

Volgens mij weet zo'n terminal toch het verschil niet tussen de app en een reguliere bankkaart met NFC chip? Op mijn bankafschrift zie ik bij de verrichting waar ik het wel mocht proberen ook gewoon 'Betaling Bancontact' staan en als betaalmiddel mijn ING kaart (inclusief het nummer v/d betreffende kaart), krak hetzelfde als alle betalingen die ik in winkels heb gedaan met mijn gewone ING bankkaart. Nergens is er ook maar het minste spoor naar Payconiq. Dus de terminal denkt wel degelijk dat het mijn ING kaart is, dus het zou wel degelijk hebben gewerkt in die tweede winkel.

De winkeliers in ons eenvoudige Belgenlandje zijn er hier blijkbaar nog niet helemaal klaar voor, voor al dat technologisch geweld. :)

*Disclaimer: ben me bewust van het feit dat een gsm en smartphone niet hetzelfde zijn. Ik krijg daar soms wel 'ns de internetpolitie voor op m'n dak. Maar ik typ dit op, jawel, een smartphone en dus is gsm korter en makkelijker te typen. :P
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
Taaner242
Plus Member
Plus Member
Berichten: 184
Lid geworden op: 25 sep 2019, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 25 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wacht tot je met een van deze afkomt... https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... ables.html
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Met de iPhone betalen: dat valt goed mee. Daar kijken de meesten aan de kassa al niet meer van op, is mijn ervaring.

Maar als ik met mijn Apple Watch betaal, dan kijken er ook nog heel veel alsof ik een übermensch ben :angel: En eerlijk gezegd: ik betaal altijd met de Apple Watch als ik kan. Da's pas echt een verbetering, zeker met het mondmasker die je moet dragen. Gewoon 2x op aan-uit knop duwen, tegen betaalterminal houden en klaar :)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

antutu schreef: Volgens mij weet zo'n terminal toch het verschil niet tussen de app en een reguliere bankkaart met NFC chip? Op mijn bankafschrift zie ik bij de verrichting waar ik het wel mocht proberen ook gewoon 'Betaling Bancontact' staan en als betaalmiddel mijn ING kaart (inclusief het nummer v/d betreffende kaart), krak hetzelfde als alle betalingen die ik in winkels heb gedaan met mijn gewone ING bankkaart. Nergens is er ook maar het minste spoor naar Payconiq. Dus de terminal denkt wel degelijk dat het mijn ING kaart is, dus het zou wel degelijk hebben gewerkt in die tweede winkel.

De winkeliers in ons eenvoudige Belgenlandje zijn er hier blijkbaar nog niet helemaal klaar voor, voor al dat technologisch geweld. :)
Mogelijks heeft dat te maken met het feit dat een Belgische bankkaart zowel het Maestro en het Bancontact-schema bevat(en dan kiest de winkelier wel schema de voorkeur geniet). Terwijl een telefoon vaak enkel met Maestro(GooglePay & ApplePay) of Bancontact(PayconiqByBancontact App) werkt.
Mogelijks is dit dus een winkelier die enkel Bancontact(of enkel Maestro) aanvaard en het al heeft zien foutlopen.
Ofwel vreest hij dat je met Maestro betaalt en dan is enkele centen duurder dan Bancontact.
antutu schreef: *Disclaimer: ben me bewust van het feit dat een gsm en smartphone niet hetzelfde zijn. Ik krijg daar soms wel 'ns de internetpolitie voor op m'n dak. Maar ik typ dit op, jawel, een smartphone en dus is gsm korter en makkelijker te typen. :P
*Als je echt wil mierenneuken een GSM is zelfs geen (mobiele) telefoon/dumbphone. Het is de naam van een standaard voor Mobiel bellen(vgl met het Amerikaanse CDMA). Enkel in Belgie is het een beetje ingeburgerd geraakt.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Ik gebruik de payconiq app al sinds het prille begin.
Tegenwoordig als vervanging/opvolger van de bancontact kaart.

Als de draadloze bancontact onderteund kan worden is dat inderdaad ook zo voor de app.
Gaat niet altijd even vlot op elke lezer.
Soms moet je meerdere keren aanbieden of wat langer ertegen houden.

Die GPay beschouw ik een beetje als de Visa van vroeger : dat is voor in het buitenland
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Taaner242 schreef:Wacht tot je met een van deze afkomt... https://www.kbc.be/particulieren/nl/pro ... ables.html
Mijn vriendin heeft zo een ring... In elke winkel wel bekijks voor de eerste keer Afbeelding
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Misschien een domme vraag, maar moet je op de smartphone eerst een app openen om te betalen via nfc? Of hou je de telefoon gewoon in slaapstand voor het toestel en werkt dat ook?
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Als dat laatste zou werken is elke gevonden telefoon een goudmijn.


Ik gebruik de telefoon enkel om te betalen wanneer ik mijn kaarten vergeten ben.

Eergisteren de eerste gehad die me ging betalen met payconic. Jongeren zijn daar vlugger mee weg.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

9livesuni schreef:Als dat laatste zou werken is elke gevonden telefoon een goudmijn.


Ik gebruik de telefoon enkel om te betalen wanneer ik mijn kaarten vergeten ben.

Eergisteren de eerste gehad die me ging betalen met payconic. Jongeren zijn daar vlugger mee weg.
ApplePay : twee keer klikken op homeknop en tegen toestel houden. Geen app te openen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb nog nooit betaalt met men telefoon en of ik het ooit zou doen idk.

Ik heb meestal mijn gsm in men zakken en zit met men boodschappen voor me. Dus in feite haal ik liever dan men bankkaart uit dan men gsm. Soms heb ik zelfs mijn gsm niet bij me als ik naar de winkel ga. Dus voor mij zijn die dingen nutteloos.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik heb ook niet direct het gevoel dat je telefoon voor een toestel houden sneller gaat dan je bankkaart, kwestie van voorkeur.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Snelste is voor mij ofwel m'n horloge (garmin pay) of m'n bankkaart.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

@devil

Horloge begrijp ik zeker dat dat sneller gaat maar je smartphone zit bij mij toch in mijn zakken terwijl je horloge aan je pols zit dus dat scheelt.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Off-topic, maar als je last hebt van de bobbel in je achterzak: ik gebruik al jaren een Secrid (Slimwallet) naar volle tevredenheid. Zo gemakkelijk dat ik de smartphone nemen minder handig vind dan de betaalkaart. Zou niet meer terugwillen naar een klassieke portefeuille.
ooh. shiny.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

rolandvc schreef:
9livesuni schreef: Geen app te openen.
De handeling die je uitvoert opent de app toch. Ik denk niet dat je apple pay kan gebruiken zonder authenticatie. Ik hoor het graag mocht dit wel het geval zijn.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Apple Pay met Apple Watch is veruit het snelste en gemakkelijkste omdat je nooit naar een code gevraagd wordt en je die al om de arm hebt. Wat dus wel gebeurt bij iPhone (als FaceID niet kan door mondmasker, minder een probleem met TouchID). Met bankkaart zit je ook met die code die gevraagd wordt met bepaalde betalingen (grootte of random).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

https://www.payconiq.be/nl/particulier/ ... -de-winkel
"Zeg aan de kassa dat u via Tap & Pay met de Payconiq by Bancontact-app wil betalen, het te betalen bedrag verschijnt op de betaalterminal aan de kassa. Haal uw smartphone uit slaapstand (ontgrendelen hoeft niet)."

En ik vind het gemakkelijker om de smartphone uit m'n zak te halen, dan in m'n portemonnee te zoeken naar de juiste kaart eigenlijk...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

antutu schreef:Door de corona kom ik niet vaak meer buiten, en omdat ik daardoor elke dag nutteloos op een irritante bobbel zit (de portefeuille in mijn achterzak) leg ik die heel vaak gewoon ergens in huis af. Maar vaak ben ik dan zonder weg,...
Ook hier wordt er weer een probleem gecreëerd dat er geen is. De portefeuille doe ik al jaren niet meer in de achterzak van mijn broek. Door op de portefeuille te zitten begonnen na verloop van tijd kaarten allerhande te plooien of te scheuren zodat ze onbruikbaar werden. De portefeuille gaat gewoon in de binnenzak van mijn jas. Probleem opgelost. Het ontgaat mij trouwens volledig waarom je jezelf pijn en irritatie wil aandoen door op die bobbel te gaan zitten. Maar als ik het goed begrijp denk je er wel aan om de smartphone mee te nemen maar niet de portefeuille?? Je zou zomaar eens een alcohol of andere controle tegen komen. Tja agent, rijbewijs en ID kaart heb ik niet mee. Heeft u ook iets aan mijn smartphone?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef:Ook hier wordt er weer een probleem gecreëerd dat er geen is. De portefeuille doe ik al jaren niet meer in de achterzak van mijn broek. Door op de portefeuille te zitten begonnen na verloop van tijd kaarten allerhande te plooien of te scheuren zodat ze onbruikbaar werden. De portefeuille gaat gewoon in de binnenzak van mijn jas. Probleem opgelost.
Die secrid is gewoon een portefeuille die in je zijzakken past. :wink:
Bovendien heb ik het vaak te warm voor een jas.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Stroper schreef: Die secrid is gewoon een portefeuille die in je zijzakken past. :wink:
Bovendien heb ik het vaak te warm voor een jas.
Ik reageerde op antutu. En die stopt zijn portefeuille gewoon in de achterzak van zijn broek.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb N26 stopgezet omdat ik een brief kreeg van de belastingdienst over buitenlandse rekeningen. Eigenlijk was het meer een soort waarschuwing van we zien het deze keer door de vingers maar volgende keer moet je dat aangeven op je aangifte. Ik heb toen al mijn buitenlandse rekeningen opgezegd, want ik had ze alleen voor het gemak (ook een Nederlandse voor ideal en N26 is Duits) en niet om grote geldbedragen op te zetten ofzo en zou me dan meer gedoe opleveren dan gemak.

Dus ik zou er dan een kiezen die een Belgische Iban aan kan bieden. Overigens werkt mijn klasieke Belfius rekening ook heel gemakkelijk, mobiele betalingen met de app, facturen scannen, een code op een website scannen voor een betaling dat werkt ook allemaal vrij gemakkelijk eigenlijk. Ik heb ook nog ING maar daar doe ik eigenlijk weinig meer mee (ik moest switchen naar Belfius vanwege de hypotheek).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Dan nog moet je dat aangeven bij CAP: ik had een rekening, ze is afgesloten op datum xx/yy/1234
-> 3, e + 3, f

Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef:Dan nog moet je dat aangeven bij CAP: ik had een rekening, ze is afgesloten op datum xx/yy/1234
-> 3, e + 3, f
dat ze het eens zelf doen.
ik heb ooit idd ook n26 aangevraagd (want 5 minuten werk en een doorzichtige kaart), nooit gebruikt,
komen de belastingen ineens "hey je hebt hier een rekening".
tof, klopt.
zie het nu ook maar zelf dat ik ze niet meer heb.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”