TV Vlaanderen - APP TV

Alles over TV en Internet via satelliet
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Perfect!
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik zou deze nemen bij Love Duo er vervanging van Love Trio. Di lijkt me flexibeler dan Orange V?
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Zijn ze eigenlijk al bezig met een Apple TV app? Dat houdt me echt tegen om over te stappen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 887
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

De Apple tv app is volgens de klantendienst in ontwikkeling.

Ik gebruik het nu al een drietal maanden op een Nvidia shield (android tv). De werking is stabiel en de aanwezige functies werken correct. Opnames wordt nog aan gewerkt maar je kan wel programma’s opnieuw opvragen of van begin herstarten.

Meest teleurstellende is echter de kwaliteit van de stream. Deze is slechts een 4 mbit en 720p.

Maar al bij al tevreden klant en deze week overgeschakeld van proximus met tv naar edpnet met de tv vlaanderen app.
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

petrol242 schreef:Mijn bedenkingen voorafgaand te abonneren :
* Ik ben in een vorig leven lang sat gebruiker geweest bij TVV en ik heb er nog steeds een beetje een wrang gevoel bij over hoe ze hun klanten behandelden, vooral naar betalingen en abonnementen toe.
* Ook het decriptie debacle ben ik nog niet vergeten.
* Het aanbod lijkt alleszins aantrekkelijk gezien ik al jaren bij Edpnet ben en afhankelijk ben van één of andere TV-aanbieder en dan kwam ik al snel bij Telenet uit die ik eigenlijk liever kwijt dan rijk ben.
* Ik lees hier dat er ook zich toch wel wat (hopelijk tijdelijke) kinderziekten voordoen.
* Op de website staat te lezen dat online betalingen kunnen via paypal, credit card en bancontact tot je jezelf wil abonneren en op een domiciliëring stoot. En laat nu net dat zijn waar ik mij zorgen over maak, gezien de problemen in het verleden. De maandelijkse opzeg gaat problemen geven! Als men daar echt een domiciliëring wil doordrukken blijft mijn scepsis dus.

Mochten ze de app betalend maken via paypal teken ik in. Ze hebben echt mijn bankrekeningnummer niet nodig om mij (terug) klant te maken.
Ik kan hier toch wel even bevestigen. Ik heb in mei een satteliet abonnement gesloten dat ik binnen de opzegperiode heb opgezegd. Om daarna op App-tv over te gaan. We zijn nu een half jaar en 20 mails verder en er bougeert niets. Die klantendienst dat is.... als ik me beleefd uitdruk een groep mensen die ...mekaar werk aan het geven zijn. Ik kan dat niet anders omschrijven, want veel dienst of veel klant is er daar niet aan.

Zodra ik een alternatief heb. Bye bye TV Vlaanderen.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Jelly schreef:De Apple tv app is volgens de klantendienst in ontwikkeling.

Ik gebruik het nu al een drietal maanden op een Nvidia shield (android tv). De werking is stabiel en de aanwezige functies werken correct. Opnames wordt nog aan gewerkt maar je kan wel programma’s opnieuw opvragen of van begin herstarten.

Meest teleurstellende is echter de kwaliteit van de stream. Deze is slechts een 4 mbit en 720p.

Maar al bij al tevreden klant en deze week overgeschakeld van proximus met tv naar edpnet met de tv vlaanderen app.
Mijn eerste indruk:
- Deze middag aangevraagd via de website en direct kunnen tv kijken! Domiciliering moeten ingeven, maar dat ging vlot.
- Ik kijk via een Android TV Xiaomi Mi Box S en dat werkt zonder problemen! Echt goede eerste indruk! Alles is misschien minder gelikt dan een decoder, maar werkt wel snel en streams zijn snel geladen!
- Op mijn iPhone, iPad en MacBook Air werkt ook alles prima!
- Alle 6 Eleven sport kanalen staan bij mijn App TV Basic abonnement. Ik kan dus Belgisch voetbal kijken! Dus dit alles voor 15 euro is dat allemaal wel goedkoop! :beerchug:

Nu 30 dagen testen en dan valt de beslissing! :-)
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
Gebruikersavatar
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 866
Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 125 keer

Dag iedereen

Weet er iemand iets meer over hoe TVV deze streams aanbiedt?
Hosten zij zelf? Maken ze gebruik van AWS? Of van welke hostingservice maken ze gebruik?


We hebben hier namelijk last van haperende streams terwijl er nog voldoende bandbreedte beschikbaar is. (Kan ik zien door verbruik live te monitoren)

Gisterenavond (25/11) was het nog erger en dit komt overeen met AWS die moeilijkheden had. Vandaar mijn vermoeden dat TVV AWS gebruikt.

(Heb dit ook gepolst bij klantendienst, maar deze zijn bijzonder traag. Ik zal jullie een update geven in het geval ze mij toch een duidelijk antwoord geven)

-EDIT 26/11 14u:
De helpdesk van TV Vlaanderen heeft geen idee op wat hun services draaien. Of dit AWS of iets anders is.
Advies van helpdesk: Kijken of er vanavond nog problemen zijn en zo niet, dan weten we het antwoord.

MVG
Milan
RhinoBE
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2015, 10:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Mijn algemene eerste indrukken zijn positief. Applicatie op Android TV en Android zelf werken voortreffelijk.

Voordelen
- goedkoop
- overal tv kijken
- switchen van kanaal gaat vlot maar op Android TV moet je wel een menu openen.
- Replay tv

Nadelen
- streams lijken mij lagere kwaliteit 720 /4mbit.
- framerate lijkt mij aan de lage kant als je kabel tv gewoon bent. De vloeiendheid is er niet. Iemand die dat ook opmerkt?
- kleuren zijn precies niet helemaal wat het moet zijn. Het voelt wat flets en overbelicht aan. Zeker op mijn plasma tv is dat zichtbaar. Iemand ook deze indruk? Heeft vermoedelijk te maken met kwaliteit van de stream
- doorspelen of pauzeren niet mogelijk, zeker bij VTM kanalen.... . Komt daar nog verandering in denken jullie?

Ik overweeg net zoals tomikon om love duo te nemen. Ik ben die digibox zo moe als koude pap.

Jammer dat Proximus zo duur is, hun IPTV is ook zéér goed vind ik.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

Belgissschenaap schreef: Weet er iemand iets meer over hoe TVV deze streams aanbiedt?
Hosten zij zelf? Maken ze gebruik van AWS? Of van welke hostingservice maken ze gebruik?
De data wordt gehaald bij tvvvideolive.solocoo.tv en een tracert gaat richting leaseweb

Code: Selecteer alles

traceroute to tvvvideolive.solocoo.tv (185.24.175.1), 64 hops max, 52 byte packets
 1  mymodem (192.168.1.1)  2.381 ms  3.934 ms  38.664 ms
 2  1.224-247-81.adsl-dyn.isp.belgacom.be (81.247.224.1)  50.984 ms  165.930 ms  218.963 ms
 3  lag-58-100.iarmar4.isp.proximus.be (91.183.244.18)  57.534 ms  33.592 ms  12.249 ms
 4  lag-15-1000.ibrmar5.isp.proximus.be (91.183.246.182)  52.163 ms  19.184 ms  40.737 ms
 5  brx-b1-link.telia.net (62.115.40.121)  66.359 ms  16.669 ms  20.459 ms
 6  adm-bb4-link.telia.net (62.115.116.190)  55.047 ms  61.300 ms
    adm-bb3-link.telia.net (62.115.116.188)  62.577 ms
 7  adm-b6-link.telia.net (62.115.116.125)  39.223 ms
    adm-b6-link.telia.net (62.115.117.115)  72.621 ms  65.945 ms
 8  leaseweb-ic-308104-adm-b3.c.telia.net (62.115.48.210)  32.993 ms  112.239 ms  68.802 ms
 9  * * *
RhinoBE
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 25 feb 2015, 10:03
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Solocoo is van het Nederlandse bedrijf Stream Group. Dit bedrijf is eigendom van het Luxemburgse bedrijf M7 Group. Als ik snel even Google.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

RhinoBE schreef:Mijn algemene eerste indrukken zijn positief. Applicatie op Android TV en Android zelf werken voortreffelijk.

Voordelen
- goedkoop
- overal tv kijken
- switchen van kanaal gaat vlot maar op Android TV moet je wel een menu openen.
- Replay tv

Nadelen
- streams lijken mij lagere kwaliteit 720 /4mbit.
- framerate lijkt mij aan de lage kant als je kabel tv gewoon bent. De vloeiendheid is er niet. Iemand die dat ook opmerkt?
- kleuren zijn precies niet helemaal wat het moet zijn. Het voelt wat flets en overbelicht aan. Zeker op mijn plasma tv is dat zichtbaar. Iemand ook deze indruk? Heeft vermoedelijk te maken met kwaliteit van de stream
- doorspelen of pauzeren niet mogelijk, zeker bij VTM kanalen.... . Komt daar nog verandering in denken jullie?

Ik overweeg net zoals tomikon om love duo te nemen. Ik ben die digibox zo moe als koude pap.

Jammer dat Proximus zo duur is, hun IPTV is ook zéér goed vind ik.
Ik kan me grotendeels aansluiten bij je!

Ik heb wel nog enkele opmerkingen:
- Zenders zijn niet live te pauzeren. Dit is erg onhandig als je kinderen in huis hebt!
- kwaliteit is op sommige kanalen minder dan HD.
- In de AndroidTV app mis ik het zappen met cijfers, + en - om snel te zappen tussen zenders

Verder merk ik dat het inderdaad Nederlandse streams zijn. Op sommige zenders krijg je de Nederlandse reclame ipv de Vlaamse. Geen probleem, maar toch een schoonheidsfoutje.

Ik heb het abonnement van 15 euro en kan idnerdaad zonder problemen naar het Belgisch voetbal kijken! Erg mooi voor deze prijs!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
jerommeken
Starter
Starter
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 maa 2011, 19:12
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb vandaag ook de TV Vlaanderen app geïnstalleerd en stel vast dat die goed en snel werkt. Kan zijn dat ik op nog wat bugs bots maar voorlopig: perfect.
De eerste maand is gratis en nadien kost het abonnement maar 10€ voor meer dan 30 tv-stations.
Ik heb de losse apps van VRT Nu en VTM Go ook geïnstalleerd en die hebben soms wat meer mogelijkheden maar het is handiger om een platform te hebben waar je gemakkelijk door de stations kan zappen. Ook mijn huisgenoten vinden dit gemakkelijker.

Ook de Nvidia Shield TV is nieuw en doet zijn werk perfect. Ik ga nog een week proefdraaien met de Shield en de TVV app en als dat blijft bevallen dan wordt de Wiggo gedowngrade naar een Yugo Connect. Dat scheelt een pak euro's. In ons geval gaan we van 138€ naar 73€. Dat is mede mogelijk omdat 2 van de 3 gsm abonnementen door de werkgevers worden overgenomen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik had het een tijd geprobeerd. Dan opgezegd.
Dan omdat ik het effectief ging gebruiken terug in gebruik genomen en geactiveerd.

Waren ze me vergeten facturen te sturen... Dus krijg ik in januari toch nog het deel van oktober tot december aangerekend in 1 keer...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Mijn zoon heeft voor onze mancave in de tuin een tadaam abonnement aangeschaft waardoor mijn abonnement op App TV overbodig is geworden.
Tadaam levert toch wel een betere beeldkwaliteit...

Nu ben ik eens nieuwsgierig hoe snel ze de domiciliëring gaan annuleren en de opzeg in zijn geheel gaan verwerken. Ik heb in het verleden al miserie gehad met TVV, maar net zoals de aanschaf App TV als de opzeg geef ik ze het voordeel van de twijfel. Wordt vervolgd.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

Kunnen jullie inloggen met de app? Hier lukt het niet
Via browser wel op de pc, maar das niet handig op een smarttv
de koe zegt boe
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Berichten: 257
Lid geworden op: 14 sep 2012, 23:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer
Recent bedankt: 3 keer

Via de app op mijn tablet geen probleem.
Ten minste als je bedoeld dat je via de app kan kijken

Mvg
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Plots zie ik 1,93 Euro op mijn bankrekening verschijnen.
Terugstorting TV Vlaanderen.

Ik moet wel zeggen, ik heb ze zelf nog geen Euro uitgegeven...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik kreeg nog deze uitleg over de Apple TV app:
het is niet alleen technisch verhaal maar ook de rechtenhouders (zowel zenders en contentleveranciers) moeten hiermee akkoord gaan. Zolang op dat vlak geen toestemming wordt gegeven, kan dat project niet uitgerold worden.
Sorry maar ik snap het verschil niet tussen rechten voor een gewone app en een Apple TV app... Of ligt dat nu aan mij?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 15 keer

Vaganzza schreef:Ik kreeg nog deze uitleg over de Apple TV app:
het is niet alleen technisch verhaal maar ook de rechtenhouders (zowel zenders en contentleveranciers) moeten hiermee akkoord gaan. Zolang op dat vlak geen toestemming wordt gegeven, kan dat project niet uitgerold worden.
Sorry maar ik snap het verschil niet tussen rechten voor een gewone app en een Apple TV app... Of ligt dat nu aan mij?
Volgens mij zit het verschil in rechten bij het soort apparaat waar je iets op bekijkt. In dit geval dus een mobiel apparaat of een TV. Rechten voor iets af te spelen op een TV zouden duurder zijn geloof ik.
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Maar wat is dan het verschil tussen appletv en chromecast? Een chromecast is in definitie toch hetzelfde zoals een AppleTV? Zeker de nieuwe versie met een app op de chromecast zelf.
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 03 nov 2020, 20:31
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 15 keer

Roygenz schreef:Maar wat is dan het verschil tussen appletv en chromecast? Een chromecast is in definitie toch hetzelfde zoals een AppleTV? Zeker de nieuwe versie met een app op de chromecast zelf.
Goed punt, niet bij stilgestaan. Dan heb ik geen idee...
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik geloof er niets van, dit heeft niet met rechten te maken. Wel met de, nog steeds, luiheid van de providers om het nut niet in te zien van zo'n app. Dit is gewoon de marketingtaal om dat niet te moeten zeggen.

Het zal eens duren tot een serieuze partij daarmee effectief begint zoals in NL. Het zal potten breken, gegarandeerd. Vroeg of laat komt dat er.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

Heb een vermoeden dat het gewoon om de kosten gaat voor de app toe te voegen,
Bij apple moet je jaarlijks betalen voor een app toe te voegen in hun App Store, en bij Google is dat eenmalig betalen en je mag zoveel apps toe voegen dat je wilt,
Heb ook eenmaal de kost betaald voor een app toe te voegen in Google apps en die bestaat nog na 6 jaar,
Voor apple betaal je al rond de 250€ per jaar voor toevoeging wat ik persoonlijk veel geld vind en bij Google is het rond de 100€.
Denk eerder dat het daarom is, voor het kleine aantal klanten dat via apple zouden kijken zo een kost elk jaar zal teveel zijn.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

250 EUR is peanuts voor een bedrijf als M7...
thomiwilli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 19 apr 2020, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Dat van die kosten is toch pure zever?
1) is inderdaad een peulschil voor zo’n bedrijf (zeker vergeleken met het potentieel klanten gewin)
2) ze hebben al een app in de App Store, ze moeten die gewoon Apple TV compatibel maken
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

3) Ze hebben al een Android TV app.
Hoppetabenjamin
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 feb 2018, 12:34
Bedankt: 1 keer

Onlangs iemand van de klantenservice gesproken.
Een app voor de appletv is in de maak.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Hoppetabenjamin schreef:Onlangs iemand van de klantenservice gesproken.
Een app voor de appletv is in de maak.
Volgens mij zijn ze dat nog aan het schrijven met een griffel op een lei. :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat, Canaaldigitaal, Starlink ...”