ING lion account wordt betalend

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Sedert jaar en dag Keytrade klant. Geen reden tot klagen, ik "verdien" behoorlijk wat met de 5cent/verrichting, meer dan wat ik aan intrest zou opstrijken.
Omdat ik mijn OVH rekening via de KT visakaart betaal komt ik jaarlijks ook aan het aantal minimumtransacties om die kaart gratis te houden.

Slechts één enkele keer een probleem gehad met een CC betaling, maar dat kwam omdat ik vergeten was om in de instellingen de juiste toegelaten regio te autoriseren..

Niet OK: als je de pin code van je visa kaart wil wijzigen moet je dat 'bevestigen' oor 2 cash afhalingen in een automaat.. ( de logica hiervan ontgaat me)

Snelheid van overschrijvingen heb ik eerlijk gezegd nog niet echt last van gehad, iedereen die van mij geld moest krijgen heeft dat netjes op tijd, omgekeerd krijg ik ook voldoende snel mijn centen.

Op de site en in de app kan ik alles vinden en doen wat ik voor dagelijks bankieren nodig heb. Enige vervelende : als ik een complete overschrijving scan dan wordt de begunstigde altijd samengesteld door naam+adres+gemeente (de drie lijntjes op de overschrijving), wat steevast resulteert in een 'veld te lang' fout.. Ik scan nu veld per veld..

Helpdesk, telefonische en e-mail bereikbaarheid: absoluut een ramp qua reactiesnelheid, maar anderzijds dan wel altijd (na enige tijd) correct antwoord gekregen op mijn beperkt aantal vragen..
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Hmmm... ook ING hier en ik ga denk ik ook de overstap maken naar KeyTrade bank. Maar 1 ding is me wel nog niet duidelijk: als ik cash wil afhalen kan dit natuurlijk niet in een native automaat maar zal dit bij KBC/ING/etc automaten moeten gebeuren. Ik neem aan dat ik dan wel een bijkomende kost zal moeten betalen, correct? Dit is nu wel nog gratis voor mij aangezien ik met mijn ING kaart naar hun automaten kan gaan.
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Nee, daarvoor krijg je 5 cent betaald. Cf. https://www.keytradebank.be/files/docum ... ent_nl.pdf
Die 5 cent wordt wel slechts voor één geldafhaling per dag verrekend.

Het enige waarvoor Keytrade een stevige kost rekent, zijn betalingen en geldopnames met de debetkart buiten de eurozone. Stel dat je in Zwitserland een koffie zou willen betalen met die debetkaart, komt daar sowieso 2 euro extra bij, plus 0,4% van het totale bedrag, plus nog eens 1,4% koersopslag.
Een betaling met hun (gratis) Visa-kaart daarentegen blijft beperkt tot 1,4% koersopslag. (Geldafhalingen blijven wel aangerekend worden volgens de formule van de debetkaart, dus 2 euro + 1,8% kosten.)
Cf. https://www.keytradebank.be/files/docum ... iff_nl.pdf
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Thanks! Heb het er over gehad met de vrouw des huizes en ze betrouwt een internet-only bank niet. :bang: Ze zou eerder voor Beobank willen gaan. Het ziet er afgaande op hun website ook geen slechte keuze uit en mij is het eender dus dan zal het Beobank worden dan maar!
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

antutu schreef:Thanks! Heb het er over gehad met de vrouw des huizes en ze betrouwt een internet-only bank niet. :bang: Ze zou eerder voor Beobank willen gaan. Het ziet er afgaande op hun website ook geen slechte keuze uit en mij is het eender dus dan zal het Beobank worden dan maar!
Je hoeft je natuurlijk ook niet tot 1 rekening te beperken. Heb zelf ook sinds jaaaaren een keytrade rekening als hoofdbank. Geenenkel probleem ook niet voor speciale verrichtingen type veel geld ineens overschrijven.

En weet dat de 50 euro actie blijkbaar terug loopt. Als je de link wil om je zo in te schrijven en 50 euro te verdienen dan stuur je maar een PM.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

de 50 euro actie staat gewoon op hun website dacht ik, geen referral nodig.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Ik had die gratis ING eigenlijk enkel om cash te kunnen storten aan een automaat (schoonmoeder staat er op om haar wekelijkse boodschappen die we doen voor haar cash te betalen... )

Daar moet ik met KT nog even een alternatief voor vinden, want je kan wel kosteloos in om het even welke automaat geld afhalen, maar storten kan geloof ik nergens
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kbc basis rekening? Gratis en je kan storten via automaat.

Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bij HelloBank ook, op voorwaarde dat je je ID-kaart laat inlezen in een BNP kantoor(is in Corona tijden wel een beetje lastig).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Die cash gebruiken om de inkopen de week erop mee te betalen?
Zo doe ik het...

Een mens zou het vergeten, maar cash is nog steed een aanvaard betaalmiddel.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ken anders genoeg zaken waar ze geen cash aanvaarden wel voornamelijk take-away/eethuizen.
En daarnaast is dat gerommel met briefjes/munten nogal onhandig/ouwerwets/traag.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Stroper schreef:Ik ken anders genoeg zaken waar ze geen cash aanvaarden wel voornamelijk take-away/eethuizen.
Cash is een wettig betaalmiddel. Mocht men mij weigeren om daarmee te betalen laat ik met plezier mijn bestelling staan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
A teaspoon of baking
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 22 mei 2020, 20:22
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 6 keer

devilkin schreef:Kbc basis rekening? Gratis en je kan storten via automaat.
Iemand ervaring met Belfius Pulse?
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik heb een pulse maar die gebruik ik niet dus kan je niet helpen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik heb al jaren een Belfius Pulse omdat onze lening daar zit. Werk er dagelijks mee en vindt het een prima product. Enige nadeel bij Belfius (voor mij) is dat er nog geen Apple Pay ondersteuning is... Ik mis het niet, maar instantbetalingen zijn ook nog niet gratis mogelijk. Het kost bij Belfius 1,25€ per transactie :lol:
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

A teaspoon of baking schreef:
devilkin schreef:Kbc basis rekening? Gratis en je kan storten via automaat.
Iemand ervaring met Belfius Pulse?
Met Belfius Pulse, kan je geen geld storten op een rekening, enkel met een betaalde rekening.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Stroper schreef:
A teaspoon of baking schreef:
devilkin schreef:Kbc basis rekening? Gratis en je kan storten via automaat.
Iemand ervaring met Belfius Pulse?
Met Belfius Pulse, kan je geen geld storten op een rekening, enkel met een betaalde rekening.
Dikke zever. Je kan perfect geld storten via de automaten op je rekeningen.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef: Dikke zever. Je kan perfect geld storten via de automaten op je rekeningen.
Nochtans, toen ik dat vroeg kon het niet.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Vaganzza schreef:
Stroper schreef: Met Belfius Pulse, kan je geen geld storten op een rekening, enkel met een betaalde rekening.
Dikke zever. Je kan perfect geld storten via de automaten op je rekeningen.
Jep, ik heb ook een Belfius Pulse en stortingen (cash geld op de rekening zetten) lukken perfect, zonder meerkost.

@toen ik het vroeg
Aan een loket? Volgens mij zijn de loketten bij Belfius al bijna 10 jaar cashloos?
Storten moet je altijd aan een automaat doen.
Laatst gewijzigd door heist_175 26 apr 2021, 14:33, in totaal 1 gewijzigd.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

cadsite schreef:
svermassen schreef:
cadsite schreef: Belfius: geen haar op mijn hoofd dat dit overweegt. Ik ben niet vergeten dat dit een stuk Dexia is en dat ze massa's mensen doelbewust bestolen hebben.
Hello bank is beter? Fortis en die hebben ons gepluimd met hun klucht :roll:
Ietske,maar nog steeds nogo, net zoals fortis.
Maar bon, daar ging het niet over.
Oei Arco slachtoffer.
Indertijd was te lezen voor de A.v statuten wijziging .
Mogelijk maken uittreding tegen te houden.
Dus de fout Bij Dexia of bij u zelf ?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

heist_175 schreef: @toen ik het vroeg
Aan een loket? Volgens mij zijn de loketten bij Belfius al bijna 10 jaar cashloos?
Storten moet je altijd aan een automaat doen.
Had het geprobeerd aan de automaat en de knop storten was uitgevinkt.
Daarna gevraagd aan loket hoe die knop actief kon worden.
Toen zeiden ze me ID laten scannen en overstappen op betalende rekening.
(Ik sluit niet uit dat zoiets afhankelijk is van de medeweri/ het kantoor).
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Dat moet dan wel aan de medewerker liggen + graag willen omzetten naar een betalende rekening. Buiten dat je aan het loket geen verrichtingen kunt laten doen, is er in feite geen verschil met de andere betalende rekeningen (buiten die verzekeringen of kredietkaart uiteraard).

Het kan ook zijn dat de automaat "vol" zat en daardoor geen briefjes meer kon aanvaarden.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb vandaag gebeld omdat wij 2 bankkaarten gelinkt hebben aan een ING lion. Blijkbaar hoeven we geen 1,9 euro / maand te betalen omdat ons hypothecair krediet van ons huis bij ING zit. Kleine meevaller dus.. ik wilde het maar delen.
Gebruikersavatar
monty_burns_007
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 maa 2010, 19:09
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Nexus1980 schreef:Ik heb vandaag gebeld omdat wij 2 bankkaarten gelinkt hebben aan een ING lion. Blijkbaar hoeven we geen 1,9 euro / maand te betalen omdat ons hypothecair krediet van ons huis bij ING zit. Kleine meevaller dus.. ik wilde het maar delen.
waar kan ik dit ergens officieel terugvinden bij ING ?

Kan dit niet terugvinden in het aangepast ING Lion reglement dat ingaat 1 juli 2021 :

https://www.ing.be/Assets/nuid/document ... Future.pdf
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

monty_burns_007 schreef:
waar kan ik dit ergens officieel terugvinden bij ING ?

Kan dit niet terugvinden in het aangepast ING Lion reglement dat ingaat 1 juli 2021 :

https://www.ing.be/Assets/nuid/document ... Future.pdf
De medewerker aan de telefoon zei dat dit nog verstuurd ging worden. Ik zou zeggen.. bel even
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die rekeningen allemaal betalend maken is mss leuk om wat extra te cashen op korte termijn, maar anderzijds gaan ze ook wel het een en ander verliezen ook.

Wij hebben er ooit onze hypothecaire lening gehad, maar rond 2013-2014 (toen de leningen laag stonden) vertrokken omdat ze ons zelfs geen beter aanbod wilden maken. Rekeningen zijn blijven bestaan en daar werden nog wel redelijk wat transacties (vooral domiciliëringen) mee verricht. Ook ons pensioensparen stond bij ING. VISA werd ook nog gebruikt.

Nu vraag gesteld of we ons pensioensparen nog konden verderzetten bij hen zonder er een rekening te hebben maar dat bij een andere bank te domiciliëren. Antwoord: 'Neen, niet mogelijk.'

Waarop ik droog meld dat het pensioensparen dan ook weg zal gaan. Een hoop commerciële zever die volgde dat we dan mss toch maar moesten overwegen die +/- 25€/jaar te betalen en alles bij hen te laten. Eeeeuuuuuhmmmm, nee? Maak uw rekening dan niet betalend hé ...

We storten dit jaar nog vol (je mag blijkbaar maar fiscaal attest van 1 instelling per jaar indienen op je belastingsbrief) en zeggen de boel op.

We hebben dit jaar ook 1 rekening gehad waar blijkbaar wat kosten vanaf zijn gegaan waardoor die enkele euro's in het rood stond. Niet opgemerkt en dan x aantal maanden later een brief ontvangen: saldo aanvullen en 10€ kosten betalen voor de brief. Triestig ... Hadden ze ons een stomme mail gestuurd dat er een bericht voor ons was, hadden we het ook gezien ...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb alvast mijn Keytrade na 13 jaar nog eens wakker gemaakt en alles van ing ernaar over gezet.
Nog even wachten en dan verdwijnt de rekening.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

pfuhu schreef:Een hoop commerciële zever die volgde dat we dan mss toch maar moesten overwegen die +/- 25€/jaar te betalen en alles bij hen te laten. Eeeeuuuuuhmmmm, nee? Maak uw rekening dan niet betalend hé ...
:-D
We storten dit jaar nog vol (je mag blijkbaar maar fiscaal attest van 1 instelling per jaar indienen op je belastingsbrief) en zeggen de boel op.
Mogelijks zijn de regels veranderd, maar nog niet zo lang geleden mocht dat wel.
Bij een overstap van Rabobank (die gingen toch stoppen met pensioensparen) naar Belfius in het midden van het jaar, heb ik gewoon beide bedragen opgeteld. De fiscus wist ook dat het van 2 verschillende financiële instellingen kwam, want het totaalbedrag was op voorhand al ingevuld.

waardoor die enkele euro's in het rood stond. Niet opgemerkt en dan x aantal maanden later een brief ontvangen: saldo aanvullen en 10€ kosten betalen voor de brief.[/quote]
Herinner u Citibank? De beste klant is een klant die af en toe in het rood staat, zodat je giga-intresten kan vragen, maar binnen de paar weken ook terug "aanzuivert". Dat zijn maffiapraktijken, hoewel het zo ongetwijfeld in de AV staat.
Vergelijk de debit- en creditintresten eens. Hallucinant.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik had het gevoel dat die kosten van 10€ werden aangerekend omdat de interesten niks opbrengen. 12% jaarlijkse interest op een tekort van enkele euro's brengt niet veel op hé (halve euro/jaar ofzo?). Maar om dan meer kosten voor een brief aan te rekenen als dat er geld te weinig op de rekening staat ...
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

Ik heb het al op mail gehad:
Om te blijven investeren in kwalitatieve diensten voor onze klanten, hebben we besloten om de voorwaarden van de zichtrekeningen aan te passen. De wijzigingen gelden vanaf 1 juli 20211.

Om welke wijzigingen gaat het?

Invoering van een maandelijks forfait voor de ING Lion Account zichtrekening

Er komt een maandelijks forfait van 1,90 euro per rekening. Dat wordt automatisch verrekend op de eerste werkdag van elke maand, als vergoeding voor de maand ervoor.

Hebt u een ING Lion Account? Dan gebeurt de eerste maandelijkse verrekening op maandag 2 augustus 2021. Dat komt overeen met het forfait van juli. Denk er dus aan dat er vanaf augustus 2021 genoeg op uw rekening staat om dat forfait te betalen. Zo vermijdt u dat u onder nul gaat.

Goed om te weten


In het forfait van de ING Lion Account zitten 36 geldopnemingen in euro per debetkaart per jaar aan geldautomaten (van ING en andere banken) in de SEPA-zone2. Vanaf de 37e geldopneming wordt 0,50 euro per geldopneming aangerekend.
Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar of als de rekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van een hypothecair krediet bij ING.


Aanpassing van het forfait voor de Groene ING-Rekening

Er komt een maandelijks forfait van 4,50 euro3 per rekening (in plaats van het jaarlijkse forfait van 44 euro). Dat wordt automatisch afgetrokken op de eerste werkdag van de maand, als vergoeding voor de maand ervoor.

Hebt u een Groene ING-Rekening? Dan gebeurt de eerste maandelijkse verrekening op maandag 2 augustus 2021. Dat is het forfait voor juli. Op 1 juli 2021 krijgt u wel 22 euro terug. Dat bedrag komt overeen met de 6 maanden van het jaarlijkse forfait dat u al betaald hebt voor het tweede semester van 2021.

Meer info?

Neem een kijkje op ing.be/voorwaarden-prive-rekeningen.

Vanaf 30 april 2021 vindt u alle tarieven en reglementen van toepassing vanaf 1 juli 2021 op ing.be/tarieven.


Met vriendelijke groeten,

Frank Plehiers
Directeur Klantendienst
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

dupondje schreef:Ik heb het al op mail gehad:
als de rekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van een hypothecair krediet bij ING.
Let dus op, als je beiden een rekening hebt en er gaat van 1 rekening hypotheek, dan zal de andere wel betalend worden.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Klopt. Wij gaan eerst vanmiddag gesprek hebben met hypotheekwinkel, kunnen we ons voordeel doen door te verhuizen van bank met de lening gaat alles er weg. Anders gaat het loon van ons beiden op de gezamelijke en gaan de eigen rekeningen dicht bij ING.
Kreeg een mailtje terug van "Ja maar je kan 3 keer afhalen bij eender welke bank nu (kost anders 0,5 Euro) en je hebt de ING deals waar je zelfs geld mee kan verdienen". Heb ze daarnet eens bekeken, das geen verlies.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Die deals...
Ik heb 2 keer mee gedaan en geen enkele keer heb ik er geld voor gekregen.
Op mails reageren ze niet en als je belt gaan ze 'terugbellen'.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 737
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

pfuhu schreef:Nu vraag gesteld of we ons pensioensparen nog konden verderzetten bij hen zonder er een rekening te hebben maar dat bij een andere bank te domiciliëren. Antwoord: 'Neen, niet mogelijk.'...
BNP doet het dan duidelijk anders... Mijn pensioensparen is het enige wat ik daar heb, ik stort maandelijks vanop mijn Keytrade. En als ik teveel stort, zodat ik boven het grensbedrag uitkom, dan storten ze net netjes en redelijk snel gewoon terug..
Gebruikersavatar
Zorba
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 875
Lid geworden op: 08 nov 2010, 18:29
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 66 keer

cadsite schreef: Let dus op, als je beiden een rekening hebt en er gaat van 1 rekening hypotheek, dan zal de andere wel betalend worden.
Goed om te weten. Mijn persoonlijke Lion Account gaat weg en ik ga mijn Keytrade opnieuw gebruiken.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Het moederhuis in NL heeft zonet 1 miljard winst gedraaid het afgelopen kwartaal, winst, geen omzet. Dit om even te context te begrijpen waarom ze nu geld moeten vragen aan iedereen..
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Idem hier ik ga een oplossing zoeken voor mijn belegingen, afbouwen en pensioensparen en dan opdoeken alles naar een andere bank waar ik zit. En misschien ga ik daar wel naar een betalend pakket.

Ik heb problemen met de manier waarop, goede klant redelijk portefeuille, dat ze het betalend maken, ok, maar wees eerlijk. Steek geen diensten zoals geldafdalingen en wat nog allemaal er in. Voor mij is dit meer en technische rekening dan een dagdagelijkse. Ik zou begrijpen dat ze de stekker uit het product trekken voor nieuwe aanvragen etc.

Ik heb al een aanvaring gehad met hen toen ze zonder communicatie ooit mijn Ing Lion pro omgezet hebben naar een business rekening die veel kost, die gaat er ook uit dit jaar.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hier inmiddels geregeld dat de hypotheek er weg gaat. Dus binnenkort even kijken of ik de eco-lening kan laten domicilieren van een rekening bij een andere bank en dan vliegen ze.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik wacht nog op de bankkaart van keytradebank en dan vliegen ze ook.
Mijn collega heeft ook zijn rekening weg gehaald.

Ze zullen wel winst halen bij velen die de €1,9/maand gaan betalen, maar als ik wat rondhoor zijn er toch ook veel die er gaan lopen. :beerchug:
Laatst gewijzigd door cadsite 07 mei 2021, 10:14, in totaal 1 gewijzigd.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 47 keer

cadsite schreef:Ik wacht nog op de bankkaart van binkbank en dan vliegen ze ook.
Een bankkaart van Binck?

De mensen die een gratis rekening hebben brengen niets op (want het geld op de rekening kost alleen maar geld voor de bank.
Dusja, op zich wel logisch dat ze gewoon geld voor beginnen vragen.
Wat maakt het nu uit dat er duizenden klanten met een gratis rekening weggaan? Die zijn alleen maar een kost.
De weinige klanten waarbij het opbracht (omdat ze daardoor bv een ander betalend product afnamen) zullen het niet maken.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”