ING lion account wordt betalend

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb al even een ING Lion account als 2de rekening.
Er zat een bericht in de app en (gelukkig) heb ik dat eens gelezen.

Ik zie dat ze vanaf augustus €1,9/maand in rekening brengen! Laat je dus niet ver(r)assen.
Die rekening verdwijnt dus.

Dat wordt een overstap naar keytrade denk ik.
Via bancompare.be kan ik starten met €50 op de rekening. Zijn er hier mensen die via een peter-actie ofzo ook zoiets kunnen geven?
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9747
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Is helaas een trend, zelfs bij Argenta kan je nu betalen als je niet tevreden bent met de afgeslankte basisrekening :cry:

Eerst mensen lokken met gratis rekening als je online werkt en eens men het kantorennetwerk afgebouwd heeft en een pak mensen op straat gezet, kan je gewoon betalen om alles zelf te doen. Gelukkig brengt zo'n rekening geweldig veel op :roll:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Mijn hoofd-rekening zit bij argenta, hun tarief formule begrijp ik veel beter.
Gratis: alles wat je nodig hebt
Opties: betalen
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Bedankt om te laten weten! Was mij ook niet opgevallen. Heb ook nog een "slapende" rekening daar. Dat gaat snel niet meer het geval zijn.
Dizzy schreef:Is helaas een trend, zelfs bij Argenta kan je nu betalen als je niet tevreden bent met de afgeslankte basisrekening :cry:

Eerst mensen lokken met gratis rekening als je online werkt en eens men het kantorennetwerk afgebouwd heeft en een pak mensen op straat gezet, kan je gewoon betalen om alles zelf te doen. Gelukkig brengt zo'n rekening geweldig veel op :roll:
Een deel van de race to the bottom die je op alle vlakken van onze maatschappij ziet helaas. En je kan zeggen "iedereen moet zijn boterham verdienen", dat is zo. Maar dat is, IMHO, niet van toepassing op banken, zeker na al het gedoe van 13 jaar geleden. Elk jaar meer en meer winsten op kap van hun personeel (en zéker in het geval van ING) en hun klanten. Geen enkele maatschappelijke meerwaarde krijg je ervoor terug.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

cadsite schreef:Ik zie dat ze vanaf augustus €1,9/maand in rekening brengen! Laat je dus niet ver(r)assen.
Die rekening verdwijnt dus.
Een forfait van 1.9 Euro, een forfait omvat 36 geldopnemingen in Euro per jaar, vanaf de 37e is 0.5 Euro per geldopneming :bang:
Wij zitten daar met onze lening, 2 rekeningen + een gezamenlijke...
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Hoeveel cash geldopnames doen mensen zo per jaar? Ik denk dat het veel is als ik er 10 doe..
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Mwa ik denk dat het afhangt van persoon tot persoon en zeker bij de oudere bevolking is vaak cash nog aanwezig. Ikzelf zit aan 10-15 per jaar maar dat is hoofdzakelijk omdat ik niet zonder wil staan in de winkel als mijn kaart niet werkt.
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb ook al jaren een slapende ING Lion account rekening, het is zelfs zo lang geleden dat ik er nog iets mee gedaan heb, dat ik na het lezen van deze post eens gaan kijken ben: 3 euro op de zichtrekening.
Als daar nog eens kosten afgaan, gaan we negatief beginnen werken... :roll:

Hoe zeg ik die rekening op? Fysiek naar in kantoor?
Want in de ING app kan dat enkel voor spaarrekeningen, niet voor zichtrekeningen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Staat daar iets van op de website van ING?
De Lion Account voor zelfstandigen staat ook niet meer vermeld, dus daar zal vermoedelijk hetzelfde gebeuren :bang:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Rekening afsluiten ziet er eenvoudig uit bij ING;
https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... se-account

Bij Argenta kan dat in elk geval niet online.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat is het enige voordeel aan dure banken is dat ze alles wel voorzien online haast.

Ik weet dat ik bij beobank voor mijn rekening te sluiten ook van alles moest doen.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

svenska schreef: Hoe zeg ik die rekening op? Fysiek naar in kantoor?
Want in de ING app kan dat enkel voor spaarrekeningen, niet voor zichtrekeningen.
Dat kan altijd via de bankoverstapdienst(bij alle banken ook online), zolang er geen hypotheek aan vasthangt.
Let wel: sommige bedrijven doen moeilijk om domiciliëring en over te zetten(hoewel wettelijk verplicht).
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Stroper schreef: Dat kan altijd via de bankoverstapdienst(bij alle banken ook online), zolang er geen hypotheek aan vasthangt.
Let wel: sommige bedrijven doen moeilijk om domiciliëring en over te zetten(hoewel wettelijk verplicht).
Geweldige tip! Net gedaan, en KBC zal de ING rekening laten sluiten. Die 3 euro zal dus overgezet worden :wink:
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

MClaeys schreef: Een forfait van 1.9 Euro, een forfait omvat 36 geldopnemingen in Euro per jaar, vanaf de 37e is 0.5 Euro per geldopneming :bang:
Wij zitten daar met onze lening, 2 rekeningen + een gezamenlijke...
Het is 3 opnames per maand, vanaf de 4de gejost.
Dit staat er ook nog bij:
Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar of als de rekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van een hypothecair krediet bij ING.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

svenska schreef:
Stroper schreef: Dat kan altijd via de bankoverstapdienst(bij alle banken ook online), zolang er geen hypotheek aan vasthangt.
Let wel: sommige bedrijven doen moeilijk om domiciliëring en over te zetten(hoewel wettelijk verplicht).
Geweldige tip! Net gedaan, en KBC zal de ING rekening laten sluiten. Die 3 euro zal dus overgezet worden :wink:
Het is ook zelfs zo als je naar het kantoor van KBC gaat dat zij je spaarrekeningen ook kunnen overnemen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik lees op spaargids toch wel wat mensen die Keytrade niet meer zo'n goede bank vinden. Ik denk dat, wanneer je gratis rekeningen wilt hebben, er 2 goede alternatieven zijn:

1. Belfius Pulse
2. Hello bank (zeker voor mensen met Mobile Vikings, want kan je 5 VP per maand mee verdienen)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

WalterB1 schreef:

Bij Argenta kan dat in elk geval niet online.
Niet online, wel via mail.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

svermassen schreef:Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar of als de rekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van een hypothecair krediet bij ING.
Maar enkel de gezamenlijke is in gebruik voor een hypothecair krediet. Dus nog steeds 3.8 Euro per maand omdat men toen zei "hey het is een gratis rekening en aan te raden je loon afzonderlijk te laten storten op een eigen rekening (waar we het wel mee eens zijn). Maar je loon moet wel bij ING". De 3 per maand stond in men bericht op het eerste zicht niet in, maar heb ik misschien over gelezen. Het blijft een belachelijke regeling ook al haal ik zelden af.

Totaal 55,6 Euro per jaar voor een telkens slechter wordende dienstverlening, misschien toch maar eens men hypotheekgegevens naar hypotheekwinkel sturen. :beerchug:
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Vaganzza schreef:Ik lees op spaargids toch wel wat mensen die Keytrade niet meer zo'n goede bank vinden. Ik denk dat, wanneer je gratis rekeningen wilt hebben, er 2 goede alternatieven zijn:

1. Belfius Pulse
2. Hello bank (zeker voor mensen met Mobile Vikings, want kan je 5 VP per maand mee verdienen)
Mijn hoofd-rekening zit bij argenta, daar ben ik best tevreden over.
Belfius: geen haar op mijn hoofd dat dit overweegt. Ik ben niet vergeten dat dit een stuk Dexia is en dat ze massa's mensen doelbewust bestolen hebben.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 920
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Is het mogelijk om je rekeningnummer te behouden bij overstap zoals met GSM nummer? :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

devilkin schreef:
Niet online, wel via mail.
Bij de invoering van de kostenstructuur wou ik wat opkuis doen bij Argenta en alle overbodige rekeningen sluiten. Heb toen via de app dat verzocht, gaat naar Argenta hoofdkantoor. Het was dus een bericht via een beveiligde route, via de app zelf. Ben toen doorverwezen naar het kantoor daarvoor. Misschien dat ik het kan doen met een mail naar het kantoor. Heb het maar zo gelaten. Uiteindelijk heb ik er geen nadeel van.

@ bollegijs Neen. Daar is wel eens sprake van geweest maar dat is er niet, overdracht van rekeningnummer.

Ik meen mij te herinneren dat dit bestaat of heeft bestaan in Duitsland. Werkte met twee rekeningnummers dacht ik. Een persoonlijk, dat je kon meenemen. Dat rekeningnummer is het externe. Dat rekeningnummer ga je effectief gebruiken als eindgebruiker en communiceren. En dan een intern rekeningnummer dat verborgen blijft. Het externe gaat men koppelen aan het intern op een of andere wijze. Zoals bij OVH eigenlijk met het telefoonnummer als je het laten overdragen.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

cadsite schreef: Belfius: geen haar op mijn hoofd dat dit overweegt. Ik ben niet vergeten dat dit een stuk Dexia is en dat ze massa's mensen doelbewust bestolen hebben.
Hello bank is beter? Fortis en die hebben ons gepluimd met hun klucht :roll:
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

Staat er al ergens een officieel volledig tariefblad online, met alle uitzonderingen en modaliteiten?
Ik vind op https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... egulations immers de regeling vanaf 01/07/2021 nog niet terug.

Ik zie hier voorgaande post die claimen dat er geen maandelijkse kost is voor ING rekening van waaruit hypo krediet betaald word. Waar dit vandaan komt is me niet duidelijk.

Geen kost bij hypo was tot nu het geval voor de 10€ jaarlijkse kost voor 2e rekeninghouder. Of dit nog actueel is, idem onduidelijk.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

svermassen schreef:
cadsite schreef: Belfius: geen haar op mijn hoofd dat dit overweegt. Ik ben niet vergeten dat dit een stuk Dexia is en dat ze massa's mensen doelbewust bestolen hebben.
Hello bank is beter? Fortis en die hebben ons gepluimd met hun klucht :roll:
Ietske,maar nog steeds nogo, net zoals fortis.
Maar bon, daar ging het niet over.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

lirec schreef:Staat er al ergens een officieel volledig tariefblad online, met alle uitzonderingen en modaliteiten?
Geen kost bij hypo was tot nu het geval voor de 10€ jaarlijkse kost voor 2e rekeninghouder. Of dit nog actueel is, idem onduidelijk.
Bij ING via Twitter effe nagevraagd:
https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... conditions

Is ook voor de business-versie.
Wordt trouwens niet meer aangeboden zag ik.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

svenska schreef:
Stroper schreef: Dat kan altijd via de bankoverstapdienst(bij alle banken ook online), zolang er geen hypotheek aan vasthangt.
Let wel: sommige bedrijven doen moeilijk om domiciliëring en over te zetten(hoewel wettelijk verplicht).
Geweldige tip! Net gedaan, en KBC zal de ING rekening laten sluiten. Die 3 euro zal dus overgezet worden :wink:
Kan dit ook als je al klant bent bij KBC? Kan je bv zeggen “sluit mijn ING rekening af en zet alles over op mijn huidige KBC rekening” ?
Gebruikersavatar
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1903
Lid geworden op: 23 feb 2004, 15:03
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ja, want dat heb ik zo gedaan. Het resterende bedrag van de ING rekening gaat over op mijn bestaande KBC rekening, en KBC zegt de rekening voor mij op bij ING.
Je doet dit via de Mobile app (vreemd genoeg niet in de Touch), onder Aanbod, Betalen, Toon meer, Gebruik de bankoverstapdienst en zet je rekening over.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nu ook dat bericht in de app gekregen.
En dat komt NIET overeen met de link die ik hier juist poste. :nono:
Is dat nu zo moelijk van dezelfde tekst te nemen. :bang:
texarcanaa
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 27 feb 2009, 13:04
Locatie: Niverance
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 7 keer

svermassen schreef: Dit staat er ook nog bij:
Er is geen maandelijks forfait voor een rekening voor titularissen tussen 18 en 25 jaar of als de rekening gebruikt wordt voor de terugbetaling van een hypothecair krediet bij ING.
Ik heb zonet eens op de link hierboven vermeld gekeken, alsook mijn berichten in de ING app, maar ik vind niks terug ivm hypothecair krediet.
Kan je eens zeggen/tonen waar je dat gevonden hebt?

Vanaf 30/04/2021 zou de link met de nieuwwe tarieven beschikbaar zijn op ing.be/tarieven
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Vaganzza schreef:Ik lees op spaargids toch wel wat mensen die Keytrade niet meer zo'n goede bank vinden. Ik denk dat, wanneer je gratis rekeningen wilt hebben, er 2 goede alternatieven zijn:
Wat versta je onder "niet meer zo'n goede bank"?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als iemand die Keytrade bank als tweede bank heeft(naast KBC), vind ik dat ze toch wel een waardeloze app hebben(zeker als online bank).
* Als ik een overschrijving doe wordt het bedrag van mijn rekening niet onmiddellijk geupdate.
* Betalen met de kaart komen pas na een paar uur door(of op maandag als je op vrijdagnamiddag of in het weekend) een betaling doet.
* Bij het einde/begin van de maand vaak problemen om in te loggen.
* Maestro reserveringen gebruiken het dubbele bedrag ipv. het echte bedrag.
* Geen Bancontact integratie.
* Als je ooit eens moet telefoneren, kan zeer lang aan de telefoon hangen(gelukkig heb ik het nog maar 1x nodig gehad).

omwille van die 5cent en de goedkopere tarieven voor Visa zijn ze leuk als tweede bank, maar ik zou Keytrade absoluut niet aanraden als hoofdbank.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Stroper schreef:Als iemand die Keytrade bank als tweede bank heeft(naast KBC), vind ik dat ze toch wel een waardeloze app hebben(zeker als online bank).
* Als ik een overschrijving doe wordt het bedrag van mijn rekening niet onmiddellijk geupdate.
* Betalen met de kaart komen pas na een paar uur door(of op maandag als je op vrijdagnamiddag of in het weekend) een betaling doet.
* Bij het einde/begin van de maand vaak problemen om in te loggen.
* Maestro reserveringen gebruiken het dubbele bedrag ipv. het echte bedrag.
* Geen Bancontact integratie.
* Als je ooit eens moet telefoneren, kan zeer lang aan de telefoon hangen(gelukkig heb ik het nog maar 1x nodig gehad).

omwille van die 5cent en de goedkopere tarieven voor Visa zijn ze leuk als tweede bank, maar ik zou Keytrade absoluut niet aanraden als hoofdbank.
Wat bedoel je met geen Bancontact integratie?
Dat van die maestro reservering is inderdaad bijzonder lastig en onverdedigbaar eigenlijk. Ik kan niet zeggen dat ik echt last heb van de andere issues.

Ik gebruik hen privé als enige bank momenteel (heb ook nog een slapende gratis Hello bank, dat was een gewone BNP rekening die ik heb omgezet, maar die gebruik ik niet). Ik heb nog wel bij BNP de rekening/creditcard van mijn vennootschap, die kan ik gebruiken als Keytrade wat raar doet. En dat is spijtig genoeg nodig soms. Hun VISA kaarten hebben ook de neiging om 1-2x per jaar transacties te weigeren zonder verklaarbare reden, vooral bij webshops. Je kan dan bellen en dan "fixen" ze het, wat dan de oorzaak is heb ik er nog nooit uitgekregen.
Moest je geen andere rekening als backup hebben dan zijn ze inderdaad was "lastig" soms.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

powaq schreef: Wat bedoel je met geen Bancontact integratie?
Dat je nog de aparte Payconiq/Bancontact app nodig hebt om betalen met Bancontact-QR te doen.
Bij de grootbanken zit dat ingebakken in de app zelf en heb je die aparte app niet nodig(al kan het feit dat de grootbanken aandeelhouders zijn van Bancontact hier misschien voor iets tussenzitten).
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

svermassen schreef:Bij ING via Twitter effe nagevraagd:
https://www.ing.be/nl/retail/daily-bank ... conditions
bedankt! :bdaysmile:
dat is wel stevig verstopt => ik vind er nergens een link naartoe :!:

Helaas zeggen ze daar nog altijd niet veel meer => Het is feitelijk dus nog wachten op de uitgebreide pdf met alle details.

Die PDF met alle details zou vanaf 30/04/2021 beschikbaar komen....tja, stuurje communicatie dan ook pas op 30/04 eh ING :bang:

Ik vrees een beetje dat ze er korte metten mee maken en is't voor iedereen 1,9€ per maand (+ mogelijk behoud van de 10€ jaarlijks voor 2e rekeninghouder.) Ook voor mij die vastzit wegens hypothecair krefiet bij hen. Het staat me uiteraard vrij mijn rekeningen op te zeggen, maar dan kunnen ze me 5x zo hard pakken want contractueel kunnen ze dan mijn rentetarief gevoelig verhogen....to be continued....
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

texarcanaa schreef: Vanaf 30/04/2021 zou de link met de nieuwwe tarieven beschikbaar zijn op ing.be/tarieven
Smeerlappen, ze hebben die tekst aangepast. :bang:
Dat van de 3 per maand staat er wel nog.
Dat is dan dokken voor ons ook.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Stroper schreef:
powaq schreef: Wat bedoel je met geen Bancontact integratie?
Dat je nog de aparte Payconiq/Bancontact app nodig hebt om betalen met Bancontact-QR te doen.
Bij de grootbanken zit dat ingebakken in de app zelf en heb je die aparte app niet nodig(al kan het feit dat de grootbanken aandeelhouders zijn van Bancontact hier misschien voor iets tussenzitten).
Right ja, dat zit er inderdaad niet in. Mij nooit opgevallen omdat ik altijd die payconic/BC app gebruik omdat daar alle rekeningen gegroepeerd in zitten wat wel handig is.
Uw theorie van dat de grootbanken in de hoedanigheid van aandeelhouders de oorzaak zouden zijn zou me niet verbazen eerlijk gezegd.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ook Crelan doet mee aan de prijsverhogingen, de I-rekening krijgt een andere naam (behoud het rekeningnummer) en beperkt tot 1 debetkaart waarmee afhalingen aan andere automaten betalend zal worden.

Waardeloos is toch een groot woord voor keytrade app. Ik vind hun softkey nog redelijk handig, is een 'bakske' minder en 2 stap authenticatie voel ik me veiliger dan bij sommige andere banken (vermoed dat de meeste mensen gebruiksgemak verkiezen boven veiligheid).

Payconic daar heb ik de aparte app voor (daar is argenta mee gelinkt) .. om een betere integratie in de app ga ik alvast geen geld (extra) betalen. Zolang het maar mogelijk is.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Heb al lang een rekening bij Keytrade. Wat keyplannen, beetje aandelen. Zichtrekening. Had er ooit een visakaart maar nu niet meer wegens niet nodig. Niet ontevreden over. Geen fan van de layout van de website en app maar die werkt.

Echt snel zijn ze niet bij overschrijvingen en sommige zaken moeten per briefpost en dat gaat traag. Maar alles is gratis. Ze betalen u zelfs . Heb eens met debitkaart stuk gemaakt door mijn eigen fout en ze hebben mij gratis een nieuwe gegeven.

Geen warme gevoelens over maar zeker geen klachten. Natuurlijk, ik heb bijna nooit contact met Keytrade zelf.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Vaganzza schreef:Ik lees op spaargids toch wel wat mensen die Keytrade niet meer zo'n goede bank vinden. Ik denk dat, wanneer je gratis rekeningen wilt hebben, er 2 goede alternatieven zijn:

1. Belfius Pulse
2. Hello bank (zeker voor mensen met Mobile Vikings, want kan je 5 VP per maand mee verdienen)
Dan heeft men nog KBC basisrekening en AXA met hun 2Start zichtrekening maar vanaf beide rekeningen kan men wel geen instant overschrijvingen doen en kan men evenmin een kredietkaart koppelen en geldopvragingen aan niet-KBC of niet-AXA automaten is betalend.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb een AXA Start2bank rekening, daar kan je gewoon een Visa aan koppelen hoor. De rest klopt wel, maar stoort me niet.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”