TSA bagage sloten zijn waardeloos

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Naïef om te denken dat ze veilig zijn natuurlijk, maar dat het zo eenvoudig is.


Hoe kan je je bagage nu veilig sluiten ?
Met een goed slot, maar dan kans dat je slot kapot wordt gemaakt of erger, je koffer als de douane er in wil.

Koffer open breken.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

Zodra je je bagage terug in eigen bezit hebt kan je uiteraard een ander slot er op doen. Je mag alleen een niet-TSA slot niet gebruiken wanneer het "onderweg" is. Praktisch is anders, ...
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 784
Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Die lopers van de TSA slotjes zijn al jaren op de zwarte markt te verkrijgen... je moet niet eens staan prullen met sleuteltjes of schroevendraaiers. En plus, eerlijk, die slotjes zijn rommel eerste klasse. Heb er al enkele moeten overknippen. Zonder moeite knip en open.

Trouwens, staar je daar niet blind op, alles in stof trek je zo kapot of zoals werd getoond, een ritssluiting stelt niets voor. Zelfs in harde koffers is nog steeds het lipje van de rits of het plastic van de koffer zelf de zwakste schakel.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9748
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Alles is open te krijgen en dat de sloten geopend kunnen worden was al langer bekend, dat is nl het doel (controle). Het is beter dan uw koffer totaal gesloopt. Soms krijg je dan een sticker op de bagage met de melding dat deze geopend werd door de controle. Heb het ooit gehad door batterijen die te zeer op elkaar verpakt waren.

Anderzijds is het me nog niet overkomen dat een koffer gepikt was en slechts 1 keer niet mee met vlucht. Het risico dat je koffer buiten de luchthaven gestolen wordt is veel groter. Let op je bagage is dus veel beter dan welk slot ook.

Het ergste dat ik meegemaakt heb is een lange busreis waarbij de bagage onder de bus werd bewaard. Later bleek dat andere passagiers ook een varken en een korf kiekens mee hadden en dat deze zeer dicht bij mijn koffer gelegen hadden. Het varken noch de kiekens hadden echter iets gepikt :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die lopers zijn al jaren in omloop.
En alle TSA approved slotjes zijn makkelijk door te knippen.
De TSA is zelfs zo lui dat ze vaak niet eens naar het sleuteltje zoeken, maar gewoon direct doorknippen.

Ik ken veel amerikanen die vaak met duur materiaal reizen (bv fotografen, ITers) die allang een oplossing gevonden hebben voor binnenlandse vluchten.
Nl het steken van een pistool (bv een startpistool) in de bagage.
Dan valt die onder de federale wapenwet, ipv onder TSA, en wordt een goeie sluiting en zwaar (non-TSA approved) slot verplicht, alsook mag de TSA in dat geval de bagage in geen geval openmaken zonder de aanwezigheid van de eigenaar.

En tis niet alleen dat slotje.
Bagages met mechanische sluiting zijn niet zo makkelijk meer te vinden.
En alles met een rits kan makkelijk opengemaakt worden; gewoon effe een balpen ertussen.
Als men dan achteraf met die rits over en weer gaat, is die zo weer toe en ziet de eigenaar niks verkeerd.
Dat is ook de reden dat ik altijd mijn bagage laat inwikkelen in van die beschermingsplastiek.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Als reactie op de topic titel... water is nat :wink:
Natuurlijk zijn TSA sloten rommel, ze moeten "gemakkelijk te openen zijn" en zijn per definitie dus niet veilig.

Ooit eens een papier in de bagage gevonden van de TSA maar dat was voor de slotjes. We lieten toen de sloten van onze koffers open maar we deden er wel een extra riem rond. Op de meeste vluchten hadden we ook transfers maar we zijn nooit iets kwijt geraakt. We hebben gelukkig al lang geen last meer van de TSA 8)

Van verloren bagage kunnen we we meespreken maar de koffers werden steeds naar huis gebracht, gemakkelijk eigenlijk :-D
Eén keer was het wel belachelijk. We waren te vroeg op LHR aangekomen vanuit de US en vroegen of we alsnog de vroegere vlucht naar BRU konden nemen. Not possible.. Bagage moet steeds bij de passagier blijven, dus wachten en op de voorziene vlucht waar we in BRU geen bagage terugvonden. Uiteindelijk kwam de bagage met dezelfde vlucht een dag later aan.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Je kan die TSA sleutelsets zelfs online terugvinden om 3D te printen...
Als ik een TSA-(hang)slotje heb, vul ik steeds het sleutelgatje op met iets zodanig het TSA sleutelslot onbruikbaar is.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dit kanaal heeft mijn ogen doen openen;
https://www.youtube.com/channel/UCm9K6r ... igLoZOh6FQ

Opmerkelijk hoe weinig bescherming sloten bieden. Sommige zijn zo waardeloos dat iedereen met een keuterstokje het kan openen, andere vereisen kunde. Maar open gaan ze allemaal, vaak zeer snel, wie weet wat hij/zij doet.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ik heb vorig jaar een lockpicking setje gekocht om te gebruiken bij het geocachen. Het oefenslot, deels in doorzichtig plastic, liet zich vlug verschalken. Een oud hangslot dat ik nog had liggen duurde wat langer maar eens het gelukt was om dat te openen ging het bij volgende pogingen steeds vlotter.
Zondag heb ik het voor het eerst "in het wild" geprobeerd maar het slot was sterker. Volgende keer beter.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

on4bam schreef:Ik heb vorig jaar een lockpicking setje gekocht om te gebruiken bij het geocachen.
Dat staat ook op mijn todo lijstje.
Advies ivm goeie sites of sets?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

ITnetadmin schreef:Advies ivm goeie sites of sets?
Gewoon gekocht op bol... €20. Momenteel niet meer verkrijgbaar maar deze is zowat dezelfde.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Met 2 paperclips op de juiste manier geplooid lukt het meestal ook wel.
De meeste cijfersloten kan je voelen, bij het geocachen nog nooit een code nodig gehad :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Een niet TSA slot wordt door de douane gewoon open geknipt als ze je bagage willen controleren.
Jaren geleden meegemaakt op een vlucht naar Marseille.
Sinsdien TSA slot of geen slot. Beter dan valies kapot.
Maar meestal alleen handbagage.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”