Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 maa 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

Begin december ben ik overgeschakeld op EDPnet. Op zich was ik best tevreden van scarlet, maar hogere snelheid en een vriendelijker doe-het-zelf beleid deed me besluiten om over te schakelen op EDPnet.

- Op 25/11 heb ik mijn aanvraag gedaan op de site van EDPnet en daarbij mijn easyswitch code meegegeven: Hiermee gaat alles vanzelf! Handig toch?
- Een tijdje later krijg ik mijn nieuwe fritzbox modem toegestuurd (beste modem/router die ik ooit gehad heb overigens) en op 07/12 merk ik dat ik geen vdslverbinding meer kan maken met scarlet. Fritzbox geinstalleerd met edpnet credentials, en alles werkt perfect. 2 dagen later is ook telefonie in orde. Ik blij.
- Op 28/12 krijg ik een bericht van edpnet: Ze laten me weten dat ze de easyswitch overdracht niet in orde krijgen, want ze krijgen na meermaals proberen nul respons van scarlet. Dus vragen ze of ik zelf scarlet kan contacteren. Ok dan, op 29/12 bel ik naar scarlet, en zij laten me weten dat ik de opzeg via de site moet doen (let op, vdsl werkt ondertussen al bijna een maand niet meer). Ik krijg nu een bevestigingsmail dat mijn opzeg ontvangen is en mijn diensten op 29/12 worden stopgezet.
- Op 31/12 krijg ik opnieuw dezelfde bevestigingsmail, alleen staat er nu 31/12 als datum :?. Alsook krijg ik een factuur voor heel de maand december, hoewel ik maar een paar dagen in december gebruik heb gemaakt van hun diensten. Nu ja, om gezeik te voorkomen betalen we die maar, hoewel die kosten helemaal niet voor mij zouden moeten zijn/
- Op 04/01 terug een mailtje van edpnet: scarlet heeft aan hen laten weten dat de easyswitch niet doorging omdat de diensten reeds stopgezet waren :?. Euh?
- Op 03/02 krijg ik een factuur van scarlet: 45 euro voor mijn trio abonnement voor de maand januari. Ietwat gepikeerd bel ik nu naar scarlet. Zij hebben hun excuus klaar: "jamaar, telefonie is niet opgezegd". Ik weet donders goed dat ALLES opgezegd is geweest, zowel via easyswitch code als via scarlet site. Dame dringt aan, maar jammer voor hen hebben zij zowel naar mij als naar edpnet gemailed dat al mijn diensten opgezegd zijn, alsook is mijn telefoonnummer begin december getransfereerd geweest. Na hierop te wijzen biedt ze toch maar aan om de factuur te crediteren. "En mijn abonnement dan?" "ja, ik krijg het niet opgezegd, zal het escaleren".
- Op 17/02 krijg ik een telefoontje van scarlet: Met de vraag of ik als scarlet klant geen interesse heb om mijn gsm abonnementen ook bij hen te zetten. Verbouwereerd door het lef heb ik de dame toch eens de huid volgescholden. Sorry! Jij doet ook maar je job!
- Op 22/02 (vandaag) krijg ik opnieuw een reminder voor een onbetaalde factuur. Ik bel terug naar scarlet. Die creditering? "Nog niet in orde, maar ik zal het escaleren". Is mijn abonnement nu opgezegd? "Nog niet in order, maar ik zal het escaleren".

Het helpt niet dat scarlet BIJZONDER moeilijk bereikbaar is: Ze hebben hun email en online formulier kanaal volledig afgesloten en via de telefoon hang je minstens een halfuur aan de lijn voor je iemand kan spreken.
Ik ben iemand die geregeld eens van leverancier verandert. Verander regelmatig van energieleverancier via groepsaankoop, al een paar keer van ISP veranderd, maar zoiets absurds als bij scarlet heb ik nog NOOIT meegemaakt. Weet iemand of dit daar de normale gang van zaken is, of heb ik hier nu echt zoveel pech?
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Mailen en bellen werkt niet met dat soort bedrijven. Aangetekend schrijven sturen met verwijzing naar uw eerdere opzeg en creditering van onterechte facturen eisen.
Zet een deadline erop, bvb. 2 weken. Indien niet in orde na 2 weken ombudsman telecom inschakelen.
Met aangetekend schrijven sta je recht in uw schoenen en hebben ze geen poot om op te staan. Dat schudt ook aan andere bomen dan de zoveelste eerstelijnsmedewerker.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb de indruk dat die bedrijven bij problemen gewoon de ombudsman telecom gebruiken als helpdesk. Dan pas zal je gehoor krijgen :idea:
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Betreffende Easyswitch, het is logisch dat het niet werkte in uw geval.

1) Telefonie (vast en mobiel) zitten niet standaard inbegrepen in Easyswitch, maar moeten expliciet gemeld worden indien ze opgezegd (dus niet overgedragen naar andere provider) moeten worden. Gebeurd dat niet, dan blijven deze gewoon actief.
Easyswitch is namelijk enkel van toepassing op internet en tv.

2) Je had tv bij Scarlet, maar Edpnet biedt geen tv abo aan. Edpnet kon dus niet het Scarlet tv abo opzeggen, maar enkel internet.
Probleem: Easyswitch is steeds alles opzeggen bij overstap, maar nooit gedeeltelijk. Gedeeltelijk = geen Easyswitch en zelf de opzeg doen.

https://www.bipt.be/consumenten/faq/easy-switch
Wanneer kan ik Easy Switch niet gebruiken?
Als u een tariefplan voor professionelen heeft
Als u enkel voor televisie van operator wenst te veranderen maar niet voor internet of omgekeerd (gedeeltelijke migratie).
U moet dan zelf de diensten opzeggen bij de operator die u verlaat.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Zo easy is die easy switch dan precies toch niet :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 maa 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

Dit was iets dat ik nagekeken heb. De opzegfunctie had ik immers al eerder tegengekomen op de klantensite. Scarlet beweert echter zelf dat ik easy switch moet gebruiken en dat zelf opzeggen zelfs ongewenst is:
Afbeelding
Let op het gebruik van meervoud 'diensten', en de vermelding van telefoonnummers. EDPnet belooft ook naadloos diensten over te zetten met easyswitch. Als wat jij beweert waar is, is scarlet ronduit misleidend en kan ik alleen concluderen dat ze hier bewust klanten die willen weggaan in de val lokken.
Los van dat, een zwak excuus van scarlet aangezien mijn diensten WEL stopgezet waren (en mijn oude telefoonnummer ook netjes bij nieuwe provider zat), alleen de facturatie liep nog door: In december heb ik dan op de 'correcte' manier een opzeg gedaan, en die opzeg (en bijhorende facturatie/herinneringen) krijgt men blijkbaar ook nog altijd niet opgezegd. Daarbij viel ook op dat men aan de telefoon excuses probeerden te verzinnen, maar dat ik jammer voor hen de bevestigingsmails van de opzeg via de klantensite bijgehouden heb.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Herkenbaar, bij mijn ouders was het zelfs van One maar Trio, heeft maanden geduurd. Chance dat ik metingen van snelheid van de lijn deed dagelijks, dus ik kon exact zeggen vanaf welke dag de snelheid omlaag was gegaan :). Het excuus was toen een nieuw intern systeem, als het nu nog aansleept is het nochtans al niet meer zo nieuw.
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 407
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 33 keer

Welkom bij de club jimmyvh.

Bij mij zijn ze er in geslaagd om mijn abonnement op te zeggen (wegens stopzetten ADSL-technologie). En daar kwam ik pas achter toen ik geen internetverbinding meer had.

Ik had nog via de klantendienst contact opgenomen omdat ik geen verbinding meer had en verder dan "andere modem proberen, kabels nakijken" kwamen ze niet. Die wisten daar niet eens dat mijn abonnement stopgezet was.

Pas toen enkele dagen later hun brief kwam dat ze mijn aanvraag tot opzeg (ik heb geen aanvraag tot opzeg gedaan, dat ging volledig van hen uit) behandeld hebben en dat mijn abonnement per die datum afliep (brief kwam pas aan na die datum), pas toen wist ik hoe de vork aan de steel zat.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Freec
Pro Member
Pro Member
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 feb 2021, 11:04
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 22 keer
Recent bedankt: 1 keer

Idem zelfde ongeveer meegemaakt. Via support naar de website gestuurd worden voor de opzeg. Opzeggen via de website (met onmiddelijke ingang opze), en dan reageren ze niet op het opzegticket. Week later bellen, en dan regelt de dame het aan de telefoon :roll: en heb je dus een week teveel betaald. Bij topicstarter is het nog erger :-(
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Vind hun klantendienst tegenwoordig ook echt beneden alle peil. Ja, ja, ok... "het is een budgetproduct", maar toch.

Al sinds november wachten wij op een terugbetaling van een onterecht aangerekende herrinneringskost. Nog nooit een factuur van hun te laat betaald... Sinds hun 'nieuwe facturatiesysteem' is hun service echt waardeloos. De verbruiksteller, bijvoorbeeld, werkt ook gewoon al maanden niet meer.

Daarvóór liep elk contact altijd vrijwel oké. Twee keer gemaild, binnen de paar dagen antwoord, decoder kunnen wisselen, gratis nieuwe afstandsbediening ontvangen, ... Nu worden e-mails helemaal niet meer beantwoord en lossen ze telefonisch niets op. "We sturen je een mailtje met een oplossing." Vier maand later en na twee keer terugbellen, is het nog altijd 'in behandeling'.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Sinds december internet en telefonie overgeschakeld naar EDPnet, alleen heeft Scarlet dat blijkbaar nog niet door. In mijn Scarlet-account kan ik zien dat mijn abonnement al 4 keer werden stopgezet. En toch lukt hun systeem erin om begin februari af te komen met een factuur voor januari 2021. Gelukkig heb ik mijn domiciliëring in hun systeem stopgezet.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Het is radio 2 ook niet ontgaan dat er problemen zijn bij scarlet
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25 ... l-twee-ma/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Gsm nummeroverdracht gedaan naar andere provider. Scalet factuur liep gewoon door tot einde facturatie periode.
Na mijn klacht via webformulier een reactie van hen gekregen dat ze mijn opzeg schriftelijk gingen bevestigen en het teveel betaalde bedrag gingen terugstorten. Na 4 weken nog steeds geen bevestiging of terugbetaling ontvangen.

Misschien ging ik best terug bij een Vandenborre winkel, waar ik mijn abonnement aangegaan ben , om terug te laten stoppen. Maar nu met al dat Corona gedoe, had ik geen zin om naar de stad te rijden.

Na deze ervaring zal ik niet snel geneigd zijn om er terug te keren. Dan vind ik moedermaatschappij Proximus toch iets correcter.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Jack Daniels schreef:Het is radio 2 ook niet ontgaan dat er problemen zijn bij scarlet
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25 ... l-twee-ma/
Ik heb al 5 afspraken gekregen voor de aansluiting die telkens de dag voordien worden afgezegd.
Dat is duidelijk, Scarlet gebruikt het afspraken systeem moeder Proximus.
Ik heb dat bij mijn verhuis ook meegemaakt. :bang:
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 maa 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

Update: Vandaag nieuwe factuur gekregen voor de maand februari, bovenop de andere openstaande facturen die nog steeds niet gecrediteerd zijn.
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Iedereen die problemen ondervindt met Scarlet kan het best klacht indienen bij http://www.ombudsmantelecom.be/ want het loopt bij Scarlet duidelijk de spuigaten uit, https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/25 ... l-twee-ma/
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

Je moet dan eens proberen een Scarlet abonnement over te dragen... ik heb dat moeten ikv overdracht van een kot in Gent waar mijn dochter huurder was en het bestaande abo werd overgedragen. Het wordt niet meer kafka dan dat. Luister goed.

Je vult een overdrachtformulier in met beide partijen. Maar daarna kan (wil denk ik dan) Scarlet omwille van de privacy wetgeving niet de login overdragen van de een naar de andere. Ik zou dan denken... laat de ontvanger een account aanmaken, geef hem een klantennummer en daarna draagt Scarlet de installatie over van overdrager naar ontvanger. Maar dat gaat dus niet om één of andere reden.

Het gevolg is dat als de overnemer niet betaalt, want ja, hij krijgt geen facturen. En de overlater krijgt boetes door onbetaalde facturen, maar kan niet meer in het online systeem. (Vraag me niet meer de reden waarom niet, maar dit was bij ons het geval).

Ik kan - en wil - het niet helemaal navertellen hoe nu juist wat kwam, maar alle water-gas-electricteit was in een handomdraai geregeld, en het internet-abo heeft bij ons geduurd van augustus tot januari tot dit in orde was.

Het helpt inderdaad niet dat ze telefonisch haast niet te bereiken zijn.
Als ik 20 minuten in wacht sta, dan krijg ik geheid zelf een telefoon na 10 minuten.
En jawel... ik neem dan wél de telefoon op voor mijn klanten.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

jutuiz schreef: Je vult een overdrachtformulier in met beide partijen. Maar daarna kan (wil denk ik dan) Scarlet omwille van de privacy wetgeving niet de login overdragen van de een naar de andere. Ik zou dan denken... laat de ontvanger een account aanmaken, geef hem een klantennummer en daarna draagt Scarlet de installatie over van overdrager naar ontvanger. Maar dat gaat dus niet om één of andere reden.
Eigenlijk zouden ze gewoon niet moeilijk moeten doen over de dure activatiekost in deze. Die willen ze gewoon cashen natuurlijk. Ik wou eens bij hen van Trio naar Loco gaan en ik moest nieuwe activatiekost betalen (domiciliering). Ik vroeg argumentatie en nooit gekregen. Met tussenkomst van ombudsman hebben ze die dan laten vallen, maar wel adhv een korting van 5euro per maand ofzo en na ze hadden zelf de termijn van ombudsman overschreden (met herinnering).

Vervolgens direct domicilie stop gezet en de schuld bij Scarlet laten oplopen tot 99eur ongeveer en afgetrapt. Paar maand later kreeg ik plots een creditnota, hun boekhouding wordt toch op punt gehouden :lol:
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Op 26 november 2020 volledig en probleemloos overgestapt naar EDPnet. Scarlet blijft gewoon facturen sturen alsof ik nooit ben overgestapt. Telefonische helpdesk is traditiegetrouw onbereikbaar, op klachten via hun contactformulier reageren ze raar of zelden en als ze reageren krijg je een nietszeggende uitleg en zal er een dossier opgemaakt worden ... maar die blijven steeds zonder gevolg. Nieuwe facturen en bijhorende maningen blijven toekomen.
Na verschillende interventies van de Ombudsdienst Telecom geeft Scarlet half maart toe dat er iets misgegaan is bij de opzeg. Alle openstaande facturen worden gecrediteerd. So far, so good.
Op 1 april 2021 zet Scarlet de kers op de taart: zij geven mijn vast telefoonnummer, dat bij EDPnet zit, aan één van klanten. Dat er daarbij het één en ander misgaat hebben zij niet door: ik kan niet meer gebeld worden, de oproep gaat naar de nieuwe klant, maar ik kan nog wel bellen met mijn nummer. Daar gaan we dan voor het zoveelste dossier bij de Ombudsdienst Telecom.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

Ik heb de indruk dat die bedrijven bij problemen gewoon de ombudsman telecom gebruiken als helpdesk (wie betaald die mensen?). Dan pas zal je gehoor krijgen :idea:
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 maa 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

Hier zijn na veel vijven en zessen bijna alle facturen gecrediteerd geraakt, enkel degene die ik ten onrechte betaald heb staat nog open.
Blijkbaar hebben ze daadwerkelijk geen flauw idee hoe een abonnement stop te zetten, want wat is hun oplossing na 5 maanden? Zet gewoon de facturen zelf op 0 euro en stuur dit naar de klant: Dus heb ik vandaag een nieuwe factuur voor de maand maart gekregen, maar met de melding dat niets betaald moet worden. Is toch al een verbetering. Hopelijk laten ze mijn telefoonnummer met rust.
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

@jimmyvh als je moet wachten tot Scarlet iets oplost dan is het sint-juttemis. Ze geraken nooit verder dan een dossiertje maken. Ik zou in jouw geval de Ombudsdienst Telecom inschakelen want je hebt maar een beperkte tijd om die onterecht ingevorderde facturen te protesteren en terugbetaald te krijgen.
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 maa 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

De ombudsdienst is al een tijdje het pingpongspelletje aan het spelen voor mij, de creditering van deze facturen kwam er dankzij hen, en ook pas na meerdere pogingen.
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Ik heb juist klacht nummer 6 ingediend bij de ombudsdienst telecom: Scarlet stuurde mij een factuur voor mijn telefoonnummer dat ze op 1 april aan iemand anders hebben toegewezen ...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ik volg het scarlet subforum normaal niet maar zag de titel van deze thread in het overzicht.
Blijkbaar is er op 10 jaar niets veranderd.

Ik was DXadsl klant tot zij in december 2011 hun diensten stopzetten en hun klanten overhevelden naar Scarlet. Ik was daar niet mee opgezet en heb per direct opgezegd omdat ik niet akkoord ging met de migratie (verandering van contract geeft recht op gratis opzeg).
De opzeg werd bevestigd met referentie nummer en ik stopte de domiciliëring. Dezelfde dag had ik al inloggegevens van EDPnet, ik heb dus nooit ingelogd via Scarlet.

In november 2012 (dik 10 maanden later) kreeg ik een brief van een gerechtsdeurwaarder/incasso uit Antwerpen wegens onbetaalde facturen. Ik heb hen gebeld en ze vonden geen opzeg van mij terug. Zelfs met de referentie die ik als antwoord op mijn opzeg kreeg vonden ze niets terug. Een copy van de opzegbevestiging hebben ze daarna aanvaard en er werd een "creditnota" opgemaakt.

Geen idee welk soort administratie men daar voert maar als je een niet-klant zonder voorgaand contact na zo lang direct een incasso op de nek stuurt dan scheelt er iets.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik had net hetzelfde idee als jij on4bam...

Ik ben er 13 jaar geleden gaan lopen nadat de klantendienst me letterlijk voor leugenaar uitschold, ondanks dat ik hun brieven met de feiten in mijn handen had.
Geen idee waar scarlet zijn helpdeskmedewerkers en opvolgsysteem haalt, maar erg kieskeurig zijn ze daar blijkbaar nog altijd niet.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

cadsite schreef:Geen idee waar scarlet zijn helpdeskmedewerkers en opvolgsysteem haalt, maar erg kieskeurig zijn ze daar blijkbaar nog altijd niet.
Helpdesk heb ik niet gecontacteerd, het was het incassobureau.

Mss proberen ze (ex)klanten zo naar Px te pushen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 127 keer

ter info: ook voor actieve klanten blijkt het een drama

context:
-ik was al eens bij scarlet in de persiode 2010-2013. Geheel zonder problemen destijds
-op 09/2020 opnieuw naar scarlet gegaan

probleem:
-1e + 2e factuur bevatte "extra tv box" (die ik nooit heb gehad) en daarmee samenhangend ook tv replay teveel
-3e factuur opnieuw prijs + 149€ aangerekend voor "niet terugsturen tv box" (toen werd het helemaal absurd natuurlijk)
-sinds 4e factuur is de replay weg maar de "extra tv box" blijft hardnekkig staan

=> telkens gebeld en telkens CN en "dossiertje aanmaken". Ik heb het gehad en betaal wat de factuur had moeten zijn, ga bij de volgende promo van proximus* die me aanstaat terug naar daar.

nota: andere scarlet zaken die storen:
-onzin dat 2 gelijktijdtige serieopnamen niet kunnen. Box en online opname kan net zoals bij proximus. Softwarematig bewust irritant doen is dat.
-DNS servers van scarlet die regelmatig sputteren
-online beheer van je abbonnement trekt op niets, werkt simpelweg niet
-uploadsnelheid blijkt me toch meer te storen dan verwacht
-opnames niet meer kunnen instellen met pickx app stoort me toch meer dan verwacht

*naast proximus overweeg ik ook EDPnet nog wel. Op zich in de tv box bijna niet meer nodig met netflix/disney/appletv+ in huis & chromecast voor vrt/canvas/..... maar toch is het nog altijd handig om de opname-lijst af te gaan :-)
jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 maa 2017, 12:59
Bedankt: 1 keer

Nieuwe maand, nieuwe automatische factuur die naar nul euro gezet is :lol:
Zou de kous voor hen nu effectief af zijn? Krijg ik nu voor de rest van mijn leven 0 euro facturen omdat hun software simpelweg niet voorzien is om een abonnement stop te zetten?

Voor mij prima hoor, maar dan wil ik wel huurgeld beginnen vragen voor de bewaring van hun digicorder en modem die ik blijkbaar niet bij het grof vuil mag zetten.
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Nieuwe maand en hoi hoi nieuwe factuur. Ondanks 5 bemiddelingen via de Ombudsdienst Telecom over onterechte facturen en telkenmale de stellige bevestiging van Scarlet dat er geen openstaande facturen zijn, dat ik sinds 26 nov 2020 14u02 niet meer bij hen aangesloten ben en dat alle problemen nu écht opgelost zijn, kreeg ik op vrijdag nu weer ineens een factuur voor nummerweergave. The soap continues ...
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Moet ook toegeven dat, ondanks dat ik absoluut niets te klagen heb over de kwaliteit van hun diensten zelf, de administratie nu toch echt in de soep loopt.
Vóór hun nieuw systeem één keer een foutje op de factuur gehad: meteen in orde gebracht. Een afstandsbediening die door onze eigen fout stuk was: gratis en snel vervangen.

Maar de €10 die verkeerd werd aangerekend in november... nog steeds helemaal niets. Gaat natuurlijk niet om veel geld, maar het klopt toch niet en zou toch snel moeten opgelost raken. Elke keer als je belt, "zoeken ze naar een oplossing"... al 7 maand. :???:
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

@Pluim je kunt best de Ombudsdienst Telecom inschakelen want anders kan je gegarandeerd achter die 10 EUR fluiten. De periode om een factuur te betwisten is beperkt in de tijd.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

gewoon via mijn scarlet opzeggen, gaat zeer vlot, op 1dag in orde.
ahrand
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 27 keer

silencer schreef:gewoon via mijn scarlet opzeggen, gaat zeer vlot, op 1dag in orde.
Dit kan ik 100% tegenspreken. Ik heb het zo geprobeerd en nog 5 maanden (foutieve/halve/incorrecte) facturen gehad.
Pas na aangetekende dreigbrieven is het gestopt.
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 55
Lid geworden op: 12 feb 2021, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 9 keer

Bij Scarlet is er niets 'simpelweg' ... behalve nadat je bij hen weg bent, dan is het 'simpelweg' al 6 maanden miserie met onterechte facturen, onterecht inpikken van telefoonnummer, ... Zelfs na heel wat interventies van de Ombudsdienst Telecom blijft die miserie 'simpelweg' duren ook al beweert Scarlet bij iedere klacht dat de problemen 'simpelweg' opgelost zijn ...
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

fmcstaartmees schreef:@Pluim je kunt best de Ombudsdienst Telecom inschakelen want anders kan je gegarandeerd achter die 10 EUR fluiten. De periode om een factuur te betwisten is beperkt in de tijd.
Je hebt absoluut gelijk. Voor het bedrag dacht ik het niet te doen, maar valt eigenlijk niets te verliezen... Zal die man eens mailen ;) bedankt!
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4027
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 102 keer

Wat met de bbox3, mag je die houden ?
Gebruikersavatar
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 17 jan 2008, 18:55
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 70 keer

Bij Proximus moest ik zelfs mijn gekochte bbox3 terugeven…. ik dacht het niet :twisted:
Victory Not Vengeance
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2968
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Normaal "leen" je die Bbox-3 en moet je die na opzegging abonnement terug afgeven.
Op je factuur staat : Uitrusting Modem bbox-3 = 0 €
Schermafdruk op 2021-08-01 21-54-01.png
(6.67 KiB) Nog niet gedownload
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Één familielid heeft recent opgezegd bij scarlet en moest de bbox3 niet teruggeven. Ging uiteraard niet over de + versie.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”