Clubhouse

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Verbazend dat hier nog geen ervaringen staan over Clubhouse.

Ik zit nu een week op Clubhouse en algemeen is de ervaring vrij positief.

Ik heb al hilarische momenten meegemaakt. Veel café-praat en in deze tijden is dat een verademing, zeker als de huidige gebruikers redelijk high profile zijn (elitair?) , met CEO's, mediapersonen, veel marketeers reclame- en communicatiemensen. De sfeer is eerder positief en dus nog niet zo toxisch als andere social media.
Daar bovenop vele praat-rooms met maatschappelijke thema's. Daar is het woke gehalte vrij hoog en word je als blanke man zeer snel beschuldigd van misogynie of racisme.

Het doet me echt denken aan het begin van het internet. Alles is nog zeer positief, tech en business related. Ook veel meta: rooms die gaan over Clubhouse, wat het is en wat het kan worden.
Ik krijg ook een gevoel als bij het begin van Twitter, Meerkat.
Het is social audio en dat auditieve maakt het toch vrij uniek tegenover andere socials: het is zeer direct, je hoort de personen, hun stem, hun intonatie, hun accent, etc. Anders dan op twitter gaat het om de personen zelf en niet hun social media team. En ook pedofielen kunnen er zich niet uitgeven als minderjarige.
Het doet me ook wat denken aan de Citizen Band (CB) waar mensen konden communiceren, in groepen, vanuit hun huiskamer.
De betere rooms zijn goede versies van talkradio of podcasts.

Het boeiende is dat het platform zo vers is en dat niemand weet welke kant het uit zal gaan, ook de stichters niet, die via wekelijkse townhall meetings op het platform communiceren met hun gebruikers

Desondanks vrees ik dat de sfeer snel gaat veranderen als er meer en andere gebruikers op Clubhouse komen.

Wat zijn jullie ervaringen?
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Mmm, kan interessant zijn.
Nog niet kunnen proberen omdat ik geen invite heb.

Ook ben ik zelf van de message boards generatie. Leuke daaraan is dat je wat kan nadenken, wat kan opzoeken, later kan inpikken, zaken kan teruglezen e.d. Als introverter persoon, weet ik niet of het directe, luidop spreken, mijn ding zal zijn. Op café en andere plaatsen ben ik ook meestal de wat stiller persoon. Totdat ik me er goed voel, met mensen waarmee ik kan spreken, die ik ken. Dan pas kom ik los.

Dus geen idee of het iets voor mij is.
Misschien eerder om mee te luisteren...
-*-
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

En de taal? Alleen Engels of zijn er ook anderstalige rooms want dat kan ook een struikelblok zijn.
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1544
Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 94 keer

I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik kan altijd wel een invite gebruiken ;-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja, luisteren kan uiteraard ook. Wat dat betreft is het vergelijkbaar met podcast en radio talkshows. Met dat verschil dat je ook het woord kan vragen aan de moderator.

Taal: alle talen van de wereld maar je komt uiteraard terecht in de kamers die je kiest op basis van je interesses of van de mensen die je volgt.

Invites: de invites zijn nog zeldzaam, maar als je wil deelnemen, registreer je en geef toegang tot je adresboek (f*** privacy!) en als daar iemand al lid is krijgt die een melding en kan die je uitnodigen zonder dat het hem een invite kost.

Als er hier op userbase al wat clubhousers zijn kunnen we eens een userbase room openen. Let op: daar zijn geen avatars maar echte namen. Benieuwd of de maatschappelijke discussies daar dan ook zo hard gaan.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

R2D2 schreef:mediapersonen, veel marketeers reclame- en communicatiemensen.
Zal dus niet lang meer zo interessant zijn.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Op dit moment nog wel: die zitten daar in persoonlijke naam, op verkenning en zeer aanspreekbaar. Pioniers tijd dus.
En zijn dus (nog) geen merken of advertising. Uiteraard wel al wat “influencers” maar die bedienen voornamelijk hun eigen volgers en die make-up madammen kan je wel vermijden.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Marsmillo

Dat kan net de kracht van clubhouse worden. Je geraakt na een tijdje vertouwd met je party dat je wel wil praten.

Ikzelf heb nog geen invite gekregen van Elon, wss te druk bezig met auto's en raketten. :-)
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Is het niet zo'n clubje van "je mag er niet in als je geen uitnodiging hebt" en dus wil iedereen erin… truuken van de Makro :)
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Dat dacht ik ook, maar:
1, éénmaal binnen is het echt wel fijn om binnen te zijn
2, het is de manier voor clubhouse om hun opschaling in de hand te houden. Ze zitten permanent op de limieten van hun capaciteit te werken. Je merkt dat doordat sommige functies niet altijd vlot werken op drukke momenten. Ze groeien bijzonder snel en kunnen door die invites het groeitempo (enigszins) wat sturen.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

R2D2 schreef:Invites: de invites zijn nog zeldzaam, maar als je wil deelnemen, registreer je en geef toegang tot je adresboek (f*** privacy!) en als daar iemand al lid is krijgt die een melding en kan die je uitnodigen zonder dat het hem een invite kost.
Het enige wat ik me van Clubhouse herinner is een artikel dat aangaf dat je privacy er een absoluut dieptepunt is (en men blijkbaar geen lessen heeft getrokken uit andere platformen).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Als je om je privacy geeft moet je inderdaad niet in Clubhouse komen. Maar dat geldt voor alle social media.

Ik let wel op wat ik daar zeg want als je niet totally woke bent wordt je al dadelijk beschuldigd van vrouwenhaat of racist.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Worden er hier invites uitgedeeld? :-)

Welke privacy issues zijn er?
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

R2D2 schreef:Ik let wel op wat ik daar zeg want als je niet totally woke bent wordt je al dadelijk beschuldigd van vrouwenhaat of racist.
Klinkt bijzonder vermoeiend...
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik luister dan ook voornamelijk.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mijn persoonlijke pet peeve bij dat woke volkje is beschuldigd worden van mansplaining.
Nee, als man iets uitleggen aan een vrouw omdat ze het niet snapt, of haar corrigeren omdat ze fout is, is niet perse mansplaining...
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1894
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

ITnetadmin schreef:Nee, als man iets uitleggen aan een vrouw omdat ze het niet snapt, of haar corrigeren omdat ze fout is, is niet perse mansplaining...
Dat is ook geen mansplaining, zolang dat niet ongevraagd gebeurt of indien jij foutief denkt dat ze er niks van kent(zoals een astronaute uitleg geven over ruimtevaart terwijl jij er zelf nog nooit geweest bent).
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Nee, "ongevraagd" maakt het ook geen mansplaining.
Het is ook geen mansplaining wanneer het foutief gebeurt (bv amateur die experte foutief corrigeert) omwille van non-gender redenen (bv wanneer de expertise of credentials niet duidelijk zijn).

Enkel als het met een "condescending" (neerbuigende) toonaard gezegd of geimpliceerd wordt, omdat het een vrouw betreft; of wanneer de expertise van de vrouw genegeerd wordt enkel en alleen omdat het een vrouw betreft.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”