Voip Proximus gekoppeld aan MS Teams

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sasuke schreef:Wat zijn dan de kritische vragen ?
Het gaat het vooral rond hun VMS product dat ze mee verkopen en waar de noodzaak en tarrifiering totaal onduidelijk van is.
Sasuke schreef:Hoor eens bij Fonzer ? Of via PM bij mij (partner) ?
Het betreft hier een bedrijf waarvoor telefonie cruciaal is... ik weet dat er kleinere spelers zijn die eveneens een aanbod hebben maar daar wil ik het risico niet nemen dat het fout gaat (en ik beweer heus niet dat het fout gaat of dat de grote spelers beter zijn maar ik denk dat je me wel begrijpt).
selder schreef:Wij hebben een bestaand 100 reeks nummer geporteerd van Proximus naar Teams, die nummers zijn dus nu beschikbaar in Teams, en het enig bedrijf waar we contact hebben gehad is Microsoft.
Kan je vertellen wat de kost hiervan is (eventueel privé) en op basis van wat deze is (aantal channels, aantal externe nummers, aantal interne nummers, aantal gebruikers, ...)... ik dacht namelijk dat het dial plan van Microsoft namelijk niet echt goedkoop was.

Trouwens ook nieuwsgierig naar de features die je gebruikt binnen Teams voor telefonie (zijn deze voldoende).
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Als telefonie cruciaal is, dan mag de kost ook navenant zijn, niet ? Of indien cruciaal, maar toch enkel nood aan standaard features dan zou ik, eerlijk, toch bij analoge telefonie blijven. Dat is nog altijd stabieler dan VOIP ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Sasuke schreef:Als telefonie cruciaal is, dan mag de kost ook navenant zijn, niet ?
Het bedrijf is niet van die omvang dat kost geen issue is. Met cruciaal bedoel ik dat het "betrouwbaar" moet zijn en ik niet op spelers wil terugvallen die bijvoorbeeld OpenSource SBC's gebruiken zonder enige support van Microsoft (en dus het risico lopen dat het van de ene op de andere dag niet meer werkt). Het is dus gewoon een afweging die ik maak voor welke omgeving ik dat risico wil nemen of niet.
Sasuke schreef:Of indien cruciaal, maar toch enkel nood aan standaard features dan zou ik, eerlijk, toch bij analoge telefonie blijven. Dat is nog altijd stabieler dan VOIP ...
Vandaag de dag is het ISDN maar dat gaat eruit... ik betwijfel ook of men 100 lijnen nog wil overzetten naar analoge telefonie.

Trouwens Fonzer is niet bereikbaar/down... toeval of niet maar dat had me nu al m'n kop gekost.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ja, maar dat bedoel ik net ... géén enkele partner voor VOIP waar we al mee samen hebben gewerkt (zowel voor kleine als grote omgevingen) is nooit down. (e.g. nog niet zo lang geleden, 1u downtime op telefonie bij een klant met meer dan 2000 werknemers).

Om dan nog niet te spreken over de Teams outages (2 al sinds dit jaar, weliswaar kort). Een andere klant heeft Skype2019 OnPrem met eigen SBC's voor de routering (GTT/Orange), dan is het retestabiel :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Werk bij nieuw bedrijf, die heeft Skype voor bedrijven (binnenkort MS Teams).
Ik maak al 10 keer groepen aan met mensen in, en regelmatig verdwijnen die contacten in de groep. Echt zeer frustrerend.

Iemand oplossing? Ook al gezien gekend probleem. Hopelijk lost dit in MS teams zichzelf op, en ben ik mijn groepen niet kwijt.
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”