Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

En terwijl er door de 'beleidsmakers' constant geklaagd wordt over Pfizer is het aantal vaccins in voorraad alweer gestegen tot bijna 250.000!
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boulder schreef:En terwijl er door de 'beleidsmakers' constant geklaagd wordt over Pfizer is het aantal vaccins in voorraad alweer gestegen tot bijna 250.000!
De diensten waren gisteren wel bezig om een nieuz bureaucratisch systeem uit de grond te stampen genaamd knipperlicht systeem

Zaarschijnlijk ontwikkeld door een taskforce die het toch weer druk had om een niuez briefhoofd te ontwikkelen en bijgevoegde powerpoint om het goed uit te leggen aan de ziekenhuizen.

Dat ge ziekenhuispersoneel nog maanden nodig hebt is moeilijk te vatten voor de bureaucratie.
Moest mijn lief nu gepakt worden en in een uz werken zou ik haar aanraden om haar congeé van vorig jaar op te pakken of/en zich ziek te laten schrijven.

Als er gneoeg dat doen zal de frank bij de bureaucraten rap vallen denk ik

Pfizer gaat geen 20% vaccins gratis uitdelen en heeft dus herberekeningen gemaakt, Belgie heeft dus tot nu toe meer gekregen als concrractueel was afgesproken
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Ik lees ondertussen dat Ben Weyts het plan van de Gems naast zich neerlegt, geen mondmaskerplicht voor leerlingen in het vijfde en zesde leerjaar.
Triestig, denkt hij nu werkelijk dat je een virus met dogmatisch denken te lijf kunt gaan?
En waarom zijn die zo tegen mondmaskers op die leeftijd?
Vindt hij dan ook een fietshelm voor kinderen niet geschikt?
Of veiligheidsgordels?
Kunnen die tere lijfjes dat niet aan?
Soms zijn die kleuters meer volwassen dan de volwassenen die erover beslissen...

Ik lees ook dat de R waarde weer boven de 1 zit (1,03).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

absurd...
Mondmaskers moeten in 5 & 6 enkel als het te laat is.
Doe het dan niet é.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Zo kennen we Weyts, to fail great, again and again :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik begrijp niet (maar ben intussen wel al gewoon) dat dit nu al opgevoerd wordt. Het is een plan, maar moet nog overlegd en bekrachtigd worden. Wacht dan met verkondigen hé, zo wordt alles alleen maar waziger
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

@Dizzy en @Petrol242

Pfizer rekent “zesde, gratis dosis” ook mee bij leveringen: minder vaccin voor evenveel geld

Bron: Het Nieuwsblad
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

boulder schreef:Ik lees ondertussen dat Ben Weyts het plan van de Gems naast zich neerlegt, geen mondmaskerplicht voor leerlingen in het vijfde en zesde leerjaar.
Geen verrassingen daar. Die man denkt dus echt dat hij veel stemmen gaat winnen en Vlaanderens populairste politicus gaat worden door alles tegen te houden en te blokkeren. Ook al lijkt geen enkele poll dat ook maar enigszins te bevestigen (VDB zal met die eer gaan lopen).

Soit, ik ben al blij met die extra week sluitingafkoeling met afstandsonderwijs in het middelbaar (hij wil niet dat je sluiting zegt). Hij had twee weken geleden nog gezegd dat hij onder geen beding de scholen zou sluiten, want algemene lineaire maatregelen zouden onzinnig zijn.

Ik moest wel zuur lachen met wat Lieven Boeve zei in zijn zoveelste poging om te doen alsof de netten hier zelf over beslist hebben ipv Ben Weyts: "een week extra dicht, dat is onze belangrijke bijdrage om de epidemie te helpen in te dijken". Wat moet de horeca dan niet zeggen :???:
boulder schreef:En waarom zijn die zo tegen mondmaskers op die leeftijd?
Hij zegt dat kinderen angstig gaan worden/nachtmerries gaan krijgen van mondmaskers te dragen, maar dan weer niet van hun leerkrachten met zo'n maskers te zien. En ze zouden ook niet angstig worden van zo'n wisser in hun neus te krijgen omdat het coronabeest in de school zit, maar dan weer wel als je het woord coronavirus zegt in de kleuterschool. De kinderen mogen dus alleen angstig worden als Ben het zegt.
boulder schreef:Ik lees ook dat de R waarde weer boven de 1 zit (1,03).
Klopt, de cijfers evolueren ronduit slecht op dit ogenblik. We zijn nu week 3 na de heropening van de scholen, maw zoals verwacht gaat het aantal hospitalisaties vanaf nu weer in stijgende lijn, waardoor de R waarde idd positief geworden is vandaag. De daling van de positiviteitsratio is vandaag verder afgenomen met -0.1% tot 5.3%. Ter herinnering, vorige week was de afname nog -1.5%. Uiteindelijk zullen we dus de WHO benchmark van minder dan 5% nooit gehaald hebben, jammer want dankzij de kerstvakantie waren we zo goed op in die richting.

Wat niet te ontkennen valt is dat de verslechtering van de evoluties van de cijfers vorige week is begonnen, exact 2 weken na heropening van de scholen dus. Beter bewijs dat het aan de scholen ligt (in de brede context) ga je niet vinden denk ik.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef:
boulder schreef:En waarom zijn die zo tegen mondmaskers op die leeftijd?
Hij zegt dat kinderen angstig gaan worden/nachtmerries gaan krijgen van mondmaskers te dragen, maar dan weer niet van hun leerkrachten met zo'n maskers te zien. En ze zouden ook niet angstig worden van zo'n wisser in hun neus te krijgen omdat het coronabeest in de school zit (hij wil niet dat je "coronavirus" zegt in de kleuterschool, daar zouden ze wel nachtmerries van krijgen). De kinderen mogen dus alleen angstig worden als Ben het zegt.
Ja, ik snap dat ook niet. Kijk naar Spanje: verplicht vanaf 6j. Kennissen van ons hun kinderen maken daar geen punt van - sterker, ze vragen hulp als ze het niet aankrijgen of herinneren de ouders eraan als het niet aan is.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik volg dit topic af en toe en heb al lang niet meer gereageerd,maar nu ga ik het wel nog eens doen.

In gans die mondmasersaga: wat hebben we allemaal al niet gehad... Eerst was het totaal onnuttig, daarna wordt het verplicht op vele plaatsen (soms zelfs compleet nutteloze plaatsen zoals buiten in bepaalde stadscentra waar geen kat rondloopt).

Nu zie je toch gewoon zelf wat er aan het gebeuren is: opbod van maatregelen. Dat zie je in alle landen, zoals bv in de UK waar ze nu naar 3 meter afstand willen gaan :lol:

Wat gaan we straks uitvinden als 5e en 6e leerjaar verplicht mondmasker moeten dragen? Afzakken tot bij de peuterklas??

Eerlijk gezegd heb ik nog altijd niemand in mijn direct omgeving gehad die met corona besmet is. De realiteit is dat als je je aan de regels houdt van de contactbeperking het risico zo goed als nihil is dat je besmet bent. Mijn vrouw staat in het basisonderwijs en mijn 2 kinderen lopen school in basisonderwijs. Mijn vrouw loopt in feite het grootste gevaar om besmet te geraken en het dan in ons gezin binnen te brengen.

Ik ben dan ook van overtuigd van volgende zaken:
1. mondmaskers buiten compleet absurd zijn, maar binnen uiteraard wel heel nuttig (lijkt me evident)
2. de besmettingen vooral plaatsvinden in de vriendenkringen die de regels aan hun laars lappen
3. bepaalde bevolkingsgroepen die het minder nauw nemen met de regels en de rest van de bevolking mee straffen. Dat mag gezegd worden of denk je dat de politie van Antwerpen bv zo graag die beelden van de Joden wou laten zien? Ik denk dat het de politie daar zeer hoog zat.
4. de mensen die het onnodig kunnen laten om nog te reizen. Altijd maar diezelfde zever dat ze zich in die andere landen veiliger voelen dan hier, terwijl ze opeengepakt in een luchthaven gaan staan... Ik kan er nog inkomen dat wanneer je met de auto naar een afgelegen plek rijdt zonder extra nodige contacten dat dit ok is, maar het blijft wel altijd een groter risico om andere varianten binnen te brengen...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

koenraaddeconinck schreef:@Dizzy en @Petrol242
Pfizer rekent “zesde, gratis dosis” ook mee bij leveringen: minder vaccin voor evenveel geld
Bron: Het Nieuwsblad
Neen ze rekenen per dosis
Een bureaucratenteam is afgekomen met 5 dosissen per flacon en die info was fout.

Pfizer levert de afgesproken dosissen
100 flacons zijn 60O dosisse en geen 500, zoals de bureaucraten ons in het begin wijsmaakten

Maar het blijft een bullshit excuus en een paraplu om eigen falen te verdoezlen
Er mogen geen 200 000 dosissen s in ijskasten liggen. Elke week ziekenhuizen pesten en vooral met excellfiles bezig zijn is niet de essentie vandaag.
Straks zijn de ijskasten vol en moet ge beginnen wegsmijten

Ik lig in een revacentrum tussen de covids. Nu pas wordt me de impact duidelijk. Mensen uit de 1e golf die nog in elektrische rolstoelen rondrijden.
5 dertigers en veertigers die nooit nog zullen werken
Wat. In enkomt moet binnen de 48u uitgedeeld zijn
Eigenlijk moeten ze niet eens diepgevroren in puurs vertrekken, van puurs raakt ge in belgie overal binnen de 3 à 4u.
Al die barriers en tussenstappen zoals die hubs is onzin en tijdverlies volgens mij. Maar dat houdt ambtenaren bureaucraten bezig en geefft een rede; om stempels en handtekeningen te verzamelen en om nodeloos papier te verschuiven

MAar op zondag werken de bureaucraten niet en haalt men een maximum van 500 inent8ngen. De bureaucraten hebben dus onderhandeld dat het virus op zondag blijkbaar niet werkt
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

woutervh schreef:Ik begrijp niet (maar ben intussen wel al gewoon) dat dit nu al opgevoerd wordt. Het is een plan, maar moet nog overlegd en bekrachtigd worden. Wacht dan met verkondigen hé, zo wordt alles alleen maar waziger
Jij redeneert als een normaal mens.
Hoe redeneert een politicus (in dit geval Ben Weyts)?
"Als ik keihard blijf vasthouden aan het verdedigen van het openhouden van de scholen, en het draait goed uit, dan gaan veel ouders mij dankbaar zijn, en krijg ik extra stemmen."
Valt het tegen, dan zal hij de schuld wel schuiven op een paar ouders die de regels niet gevolgd hebben.
CCatalyst schreef:Geen verrassingen daar. Die man denkt dus echt dat hij veel stemmen gaat winnen en Vlaanderens populairste politicus gaat worden door alles tegen te houden en te blokkeren. Ook al lijkt geen enkele poll dat ook maar enigszins te bevestigen (VDB zal met die eer gaan lopen).
Die populariteitspolls zijn zinloos, want daar zie je dan Franstaligen tussen staan, waar je als Vlaming toch niet voor kunt stemmen.
Je kunt misschien wel de populariteit vergelijken tussen Ben Weyts en Frank Vandenbroucke, maar als de ene federaal opkomt en de andere Vlaams kunnen ze elkaar 0 stemmen afnemen.
CCatalyst schreef:Hij zegt dat kinderen angstig gaan worden/nachtmerries gaan krijgen van mondmaskers te dragen, maar dan weer niet van hun leerkrachten met zo'n maskers te zien. En ze zouden ook niet angstig worden van zo'n wisser in hun neus te krijgen omdat het coronabeest in de school zit, maar dan weer wel als je het woord coronavirus zegt in de kleuterschool. De kinderen mogen dus alleen angstig worden als Ben het zegt.
Inderdaad, die "logica" slaat nergens op.
Kinderen worden vaak ook angstig als 's nachts het licht uitgedaan wordt.
Ik dacht dat het de bedoeling was dat je kinderen dan geruststelt, en dat die angsten dan niet blijven duren.
Een kind dat zelf een mondmasker moet opzetten, zal het dan ook niet meer raar vinden als de leraar/es er eentje opzet.
En als andere landen het wel kunnen, dan weet je dat je reinste bullshit is...
Vaganzza schreef:Wat gaan we straks uitvinden als 5e en 6e leerjaar verplicht mondmasker moeten dragen? Afzakken tot bij de peuterklas??
Maar wat is het probleem daarmee?
De veiligheidsgordel in de auto is toch ook begonnen met de volwassenen, daarna kinderen, en uiteindelijk hebben ze voor de allerkleinsten beslist dat die in zo'n kinderstoel moeten, die dan goed vastgemaakt wordt.
Dat noem je toch ook niet "een opbod van maatregelen"?
Het gaat gewoon om de veiligheid.
Ik zeg dat als je kind kan leren fietsen en dan wel 20 keer kan vallen, dat dat mondmaskertje bijlange niet de horror is die sommigen ervan maken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Eens voor kinderen verplicht rolt k3 wel een heel gamma uit.
Dan is da rap cool en ge redt de bomma

Da krijgt zelfs in de kleuterklas verkocht en voor ge het weet wijst een 4 jarige u in den delhaize na als da masker erkeerd opzit
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Vaganzza schreef: Eerlijk gezegd heb ik nog altijd niemand in mijn direct omgeving gehad die met corona besmet is. De realiteit is dat als je je aan de regels houdt van de contactbeperking het risico zo goed als nihil is dat je besmet bent. Mijn vrouw staat in het basisonderwijs en mijn 2 kinderen lopen school in basisonderwijs. Mijn vrouw loopt in feite het grootste gevaar om besmet te geraken en het dan in ons gezin binnen te brengen.
Prijs je gelukkig.
Ik heb in mijn omgeving al verschillende mensen gezien die besmet geweest zijn en/of getest moesten worden omdat ze contact hadden met besmette mensen. De omgeving was meestal het (lagere) onderwijs. WZC bij mijn moeder, 17 overlijdens in de eerste golf, serviceflat bij mijn schoonmoeder, verschillende besmettingen + overlijdens. Kennissenkring, enkele besmettingen en helaas ook een recent overlijden (waarschijnlijk in besmet bij tijdelijk verblijf in een WZC). En dan zijn er nog een aantal net buiten de kennissenkring "van horen zeggen".
Het besmettingsgevaar mag dan meestal laag zijn, er is niet veel nodig, zelfs als je overal voorzichtig bent, om besmet te geraken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

De reacties tonen aan dat mensen de ernst pas inzien als ze ze zelf voelen of als het dicht genoeg komt. Wie wel slachtoffers kent of zelf betrokken was, piept heel anders dan de toeschouwers aan de zijlijn. Dat is maar menselijk en dus geen verwijt, eerder een vaststelling.

Anderzijds lees je toch onvoorstelbare onzin. Iemand die op een reva-afdeling ligt, loopt te zeiken over de vaccinatiestrategie en verkoopt daarbij foutieve info à volonté. De bijsluiter van Pfizer spreekt van 5 dosis per flacon of is dat ook door een "bureaucratenteam" opgesteld :roll:

Het is ook niet zo dat in elk flacon 6 dosissen zitten, dat is enkel zo als er wat teveel in zit EN de gebruiker goed opgeleid is EN het juiste materiaal heeft. Pfizer heeft gewoon ineens bang gekregen dat hun enorme winst wat zou kunnen in gevaar komen als men teveel dosissen zou winnen. Hun enig belang is dus financieel. Tegen de mensen die een vaccin nodig hebben (iedereen dus) zeggen ze f*** you en ondertussen chanteren ze de overheid door de levering te saboteren. Ook grappig dat een patiënt big-farma komt verdedigen, want iedereen weet toch dat zij alles doen voor de schone ogen van de patiënten :roll:

Vertel eens in het rev-centrum wat voor een oenen het daar zijn omdat ze niet sneller vaccineren? Je zal direct zeer populair zijn :roll:

Om te vaccineren moet je ook mensen hebben om dat te doen. Hebben wij personeel teveel dan? Zijn het niet net die mensen die al 2 golven ons proberen te helpen tot het hopeloze toe? Neen, lekker op hun kap maar wat zeveren over zelfbedachte theorieën die zo lek zijn als een zeef.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

boulder schreef:En terwijl er door de 'beleidsmakers' constant geklaagd wordt over Pfizer is het aantal vaccins in voorraad alweer gestegen tot bijna 250.000!
Kan men straks de ziekenhuizen verwijten dat ze te weinig capaciteit in hun frigo's hebben voorzien :bang:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

boulder schreef:
Vaganzza schreef:Wat gaan we straks uitvinden als 5e en 6e leerjaar verplicht mondmasker moeten dragen? Afzakken tot bij de peuterklas??
Maar wat is het probleem daarmee?
De veiligheidsgordel in de auto is toch ook begonnen met de volwassenen, daarna kinderen, en uiteindelijk hebben ze voor de allerkleinsten beslist dat die in zo'n kinderstoel moeten, die dan goed vastgemaakt wordt.
Dat noem je toch ook niet "een opbod van maatregelen"?
Het gaat gewoon om de veiligheid.
Ik zeg dat als je kind kan leren fietsen en dan wel 20 keer kan vallen, dat dat mondmaskertje bijlange niet de horror is die sommigen ervan maken.
Weet je wat, draag altijd en overal een mondmasker. En het liefste een FFP3-mondmasker, dan loop je geen risico. Veel succes om je te douchen.

Snap je nu niet dat mensen onnodig bang gemaakt worden om dat overal en altijd dat mondmasker nutteloos te dragen?? We zitten al 10 maanden hierin en er zijn in de school van mijn vrouw nog maar een 5tal besmettingen geweest, geen 1 ervan is opgelopen op school maar in privé sfeer of op reis. We spreken hier over een school met een kleine 500tal leerlingen in het basis en kleuteronderwijs samen.

Trouwens je vergelijking met de autogordel: dat is leeftijd onafhankelijk. Bij een ongeval is de kans dat je dood bent tig keer groter dan als je dit virus zou hebben. Meer dan de helft van de doden komt uit de WZC (80+ over het algemeen). Je hebt nog altijd veel meer kans om te sterven in het verkeer dan van dit virus als je nog onder de actieve bevolking gerekend mag worden.

Maar het grote probleem zit hem er in dat er nog steeds velen de kruisbestuiving tussen de generaties maar blijven goedkeuren. Hoe vaak zie ik nog altijd grootouders met hun kleinkinderen in een auto zitten? Ongelofelijk. Dat je besmettingen in je omgeving ziet, is vooral omdat er niet aan de algemene regels gehouden wordt. Punt uit. Geen excuses.
Dizzy schreef:De reacties tonen aan dat mensen de ernst pas inzien als ze ze zelf voelen of als het dicht genoeg komt. Wie wel slachtoffers kent of zelf betrokken was, piept heel anders dan de toeschouwers aan de zijlijn. Dat is maar menselijk en dus geen verwijt, eerder een vaststelling.
Da's dikke zever. Ik weet goed genoeg dat ik dit niet wil vastkrijgen, laat staan mijn ouders. Dat bewijzen ik, mijn gezin, familie en vrienden door ons zeer strikt aan die maatregelen te houden. Diegene die het krijgen, is vaak een link met losse teugels te vinden. Dus ja dat is spijtig genoeg de groep die eerst moet voelen vooraleer ze geloven. Maar dat was ook de tendens in de maatschappij die al langer bezig is. Alles moet eerst bewezen zijn voor ze het geloven en liefst ook alles een stempel geven.

Awel daarmee vaar ik al langer tegen de stroom in. Ik weet nog goed dat ik meer dan een jaar geleden al aan het zeggen was in mijn omgeving waarom de reizen niet verboden worden, vooral naar China toen. Net voor de krokusvakantie hoorde ik Van Ranst op TV zeggen dat het risico met die skivakanties zo goed als nihil was, terwijl ik toen zei: verbied die reizen gewoon. Ga daar niet naartoe. En wat blijkt kort daarna: we zitten met de eerste golf die uitbreekt.

Ik pleit vooral voor gezond boerenverstand, dat meer en meer verloren is. Maar dat is meer en meer een taboe. Stop met dat paniekvoetbal en maak realistische regels voor die mondmaskers.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Het lijkt (maar nog niet bevestigd) dat er in de EU weinig animo bestaat voor De Croo's voorstel om plezierreizen aan banden te leggen. Duitsland zou onder andere dwars liggen.

Wat ik niet begrijp is waarom De Croo zijn pijlen 3 weken na de kerstvakantie nog altijd op die reizen richt terwijl de interne mobiliteit, de mobiliteit binnen ons land zelf, sinds 4 januari alweer veel te hoog is, zoals de cijfers van de mobiele operatoren aantonen? Waarom pakt hij dat dan niet aan? Ja, de reizigers brengen het virus/de variant binnen, dat klopt natuurlijk, maar eenmaal binnen verspreidt het zich wel onder ons via die interne mobiliteit. Hopelijk legt Duitsland dat eens goed aan hem uit, zij kunnen er immers over meepraten.

Eerder vandaag is het zoveelste ongeval gebeurd met vrachtwagens in de Kennedytunnel. Gevolg was een grote verkeerschaos in en rond Antwerpen. Foto's van de files tonen massa's personenwagens, ook velen van het typische merk van bedrijfswagen. Ik kan niet beweren dat dat allemaal mensen zijn die regels rond telewerk aan hun laars lappen, maar ik meen dat het wel realistisch is om te opperen dat er daar wagens staan die er volgens het MB niet zouden mogen staan. Ik hoed me voor een overdaad aan whataboutism, maar waarom pakken we dat nu toch niet aan? Plezierreizen gaan pas in de krokusvakantie grotendeels terugkomen; de interne mobiliteit draait vandaag als een tierelier.

Lof voor de aanpak van de "flitscontroles", maar het blijkt dat dat weinig tot geen indruk maakt. Er is dus nood aan een andere aanpak, en liever vandaag dan morgen.
Dizzy schreef:Het is ook niet zo dat in elk flacon 6 dosissen zitten, dat is enkel zo als er wat teveel in zit EN de gebruiker goed opgeleid is EN het juiste materiaal heeft. Pfizer heeft gewoon ineens bang gekregen dat hun enorme winst wat zou kunnen in gevaar komen als men teveel dosissen zou winnen. Hun enig belang is dus financieel.
Dat klopt. En zoals ik al uitgelegd heb, is dat normaal voor een for-profit. De overheid had de keuze, ze kon evengoed met een vereniging in zee gaan die niet for-profit is, Maar de overheid wou snel een vaccin, en dan is for-profit de enige optie. Ik vind niet dat het klagen daarover terecht is, de overheid heeft een contract getekend en moet dat naleven, net zoals Pfizer dat moet doen. Een contract strekt beide partijen tot wet.

Nu, los van het contractgedoe ben ik er op zich wel niet tegen dat de overheid dat doet, maar ze hadden het moeten stilhouden dat ze contractbreuk plegen, hier zie je duidelijk hoe het gebrek aan de ervaring van een echte job de politici parten speelt. Er is ook een andere reden: denk aan het signaal dat de overheid stuurt naar de mensen als ze zo triomfantelijk deed: "het is perfect ok als je meer uit je geneesmiddel puurt dan de fabrikant voorschrijft". Dat is bijzonder gevaarlijk. Als mensen dit zouden volgen, zouden ze soms te weinig effectieve stof van hun geneesmiddel kunnen krijgen, met mogelijks negatieve gevolgen.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 21 jan 2021, 14:31, in totaal 1 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik geef je gelijk CCatalyst ivm die mobiliteit. Natuurlijk is het de bedoeling van De Croo met zijn EU voorstellen om net die plezierreizen in de krokus aan te pakken, dat is ook nog maar een 3tal weken van ons verwijderd! Dus die logica snap ik wel waarom hij dat nu bepleit.

Ik vond het ook wel om te lachen toen ze bezig waren over de controles van de inspecteurs van Sociale Zaken op het telewerk. Er ging een camera ploeg mee en wat filmden ze... De Audi fabriek in Vorst waar de arbeiders bezig zijn :roll: :lol: Lachwekkend noem ik dat...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

CCatalyst schreef:Het lijkt (maar nog niet bevestigd) dat er in de EU weinig animo bestaat voor De Croo's voorstel om plezierreizen aan banden te leggen. Duitsland zou onder andere dwars liggen.
Staaltje van hypocriet denken van de Duitsers dus. In eigen land mag je volgens hen dus niet vrij rondreizen, maar wel naar het buitenland.

Mensen die wonen in gebieden waar gedurende een week meer dan 200 besmettingen per 100.000 inwoners worden vastgesteld, mogen niet verder dan 15 kilometer van huis gaan.

Reizigers uit vrijwel alle landen die in Duitsland uit risicogebieden aankomen, moeten twee keer een coronatest ondergaan. Ook al is de eerste test negatief, toch is een quarantaine van vijf dagen verplicht.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Faits-divers: 5 scholen gingen enkel vandaag al dicht. Who cares?

Minder faits-divers: het aantal besmettingen op de scholen die een uitbraak ontdekken groeit elke dag exponentieel.
Maandag: 2 kinderen positief
Dinsdag: 3 kinderen positief
Woensdag: 18 kinderen positief
Vandaag: 36 kinderen positief (Kortemark), 54 kinderen positief (Sint-Truiden). :!:
phil48 schreef: Staaltje van hypocriet denken van de Duitsers dus. In eigen land mag je volgens hen dus niet vrij rondreizen, maar wel naar het buitenland.
Ja en nee, je mag idd Duitsland binnen maar verplichte testen en quarantaine (en ja, het wordt daar gecontroleerd!!). Maar ik ga niet ontkennen dat het feit dat TUI een Duitse firma is ook een rol zal spelen bij de Duitsers, en Merkel zal het stilaan wel beu raken om massaal belastingsgeld in TUI te moeten pompen. Desondanks treft het verbod van De Croo ook de reissector in ons land natuurlijk.

Het is wel de waarheid: reizigers brengen het virus binnen, klopt, maar eenmaal binnen verspreidt het zich via interne mobiliteit. Je kan dus niet opperen om het ene te sluiten als je het andere ongemoeid gaat (toch eenmaal bewezen is dat de variant binnen zit, wat het geval is bij ons).
Laatst gewijzigd door CCatalyst 21 jan 2021, 14:55, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

https://www.meldpuntsocialefraude.belgi ... index.html
Hier kan je (niet anoniem) melding maken van het niet naleven van de coronamaatregelen.
Op mijn werk geen probleem (daar gaan ze erg ver). Maar, mijn vrouw (semi-overheid en essentiële sector) wordt gevraagd toch terug één dag in de week te komen werken... uit solidariteit, want nodig is het absoluut niet... die vraag viel toch niet bij iedereen in goede aarde, terwijl anderen er dan weer geen probleem in zagen :roll: Ze verwachten dan ook geen controles..
Er zijn genoeg mensen en bedrijven/instellingen waar het nog steeds niet goed begrepen wordt helaas. En dat zijn dan veelal mensen (die beslissen) met een hogere academische opleiding, wat dus weeral duidelijk niet veel zegt over de intelligentie.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Bij ons zal er ook terug om de week aanwezigheid zijn al is dat nog niet zeker gezien de communicatie hier rond en de controles. Er is ook al controle geweest bij ons en dat was redelijk streng.
Dat klopt. En zoals ik al uitgelegd heb, is dat normaal voor een for-profit. De overheid had de keuze, ze kon evengoed met een vereniging in zee gaan die niet for-profit is, Maar de overheid wou snel een vaccin, en dan is for-profit de enige optie. Ik vind niet dat het klagen daarover terecht is, de overheid heeft een contract getekend en moet dat naleven, net zoals Pfizer dat moet doen. Een contract strekt beide partijen tot wet.

Nu, los van het contractgedoe ben ik er op zich wel niet tegen dat de overheid dat doet, maar ze hadden het moeten stilhouden dat ze contractbreuk plegen, hier zie je duidelijk hoe het gebrek aan de ervaring van een echte job de politici parten speelt. Er is ook een andere reden: denk aan het signaal dat de overheid stuurt naar de mensen als ze zo triomfantelijk deed: "het is perfect ok als je meer uit je geneesmiddel puurt dan de fabrikant voorschrijft". Dat is bijzonder gevaarlijk. Als mensen dit zouden volgen, zouden ze soms te weinig effectieve stof van hun geneesmiddel kunnen krijgen, met mogelijks negatieve gevolgen.
Alle begrip dat een bedrijf naar winst streeft maar ik denk niet dat hun winstgevendheid in het gedrang komt om het zacht uit te drukken. Naast winst mag een bedrijf ook een minimum aan menselijkheid/integriteit tonen, zeker in een crisis die hen geen windeieren zal leggen. Neen, het is pure hebzucht en alles voor ons en de gemeenschap de pot op. Walgelijk.

De overheid moest wel op verschillende paarden wedden omdat men niet zeker was van welk vaccin eerst ging klaar zijn en goed werkte. Ik zou de klagers hier eens willen gezien hebben als ze op 1 middel gewed hadden dat dan als laatste op de markt kwam en maar half zo goed werkte. Veel zijn maar goed in 1 zaak en dat is klagen en betweten.

Trouwens Pfizer moet het contract OOK naleven en niet leveren volgens afspraak is OOK contractbreuk. Ik merk dat andere landen een proces beginnen en zich minder laten doen door deze maffiosi. Soit, er is nadien nog tijd om deze boeven aan te pakken.

Men is misschien te eerlijk geweest maar anderzijds staat men hier wel te janken dat er een perspectief nodig is. De aankondiging van de vaccins IS een perspectief en dat toont de reacties erop ook aan. Iedereen, buiten enkele gekken, wil een vaccin. Dan moet je als bedrijf daarvoor zorgen ipv eerst uw dikke winstmarges staan te verdedigen tegen volksgezondheid in.

Ook de opmerking dat het gevaarlijk zou zijn is onzin. De vaccins zijn niet vrij beschikbaar en je moet al een goede pro zijn om er meer dan 5 doses uit te halen. Totaal naast de kwestie dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bij ons is het 1 dag tot 2 dagen per week afhankelijk van de taken.

Wij kunnen niet anders dan 1 dag per week aanwezig zijn voor postafhandeling, archiveren van dossiers en nieuwe dossiers meenemen. Dat is een proces die op korte termijn gewoonweg niet digitaal kan.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

CCatalyst schreef: Ja en nee, je mag idd Duitsland binnen maar verplichte testen en quarantaine (en ja, het wordt daar gecontroleerd!!). Maar ik ga niet ontkennen dat het feit dat TUI een Duitse firma is ook een rol zal spelen bij de Duitsers, en Merkel zal het stilaan wel beu raken om massaal belastingsgeld in TUI te moeten pompen. Desondanks treft het verbod van De Croo ook de reissector in ons land natuurlijk.

Het blijft nochtans hypocriet, want volgens nrc wil ze toch de buitengrenzen sluiten.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/21/me ... n-a4028558
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

CCatalyst schreef:
Minder faits-divers: het aantal besmettingen op de scholen die een uitbraak ontdekken groeit elke dag exponentieel.
Maandag: 2 kinderen positief
Dinsdag: 3 kinderen positief
Woensdag: 18 kinderen positief
Vandaag: 36 kinderen positief (Kortemark), 54 kinderen positief (Sint-Truiden). :!:
als er zo'n uitbraak is moet je idd tijdelijk sluiten. Maar daarom moet je nog geen scholen in pakweg Geraardsbergen gaan sluiten lijkt me?
MichelJ
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1078
Lid geworden op: 10 maa 2010, 13:32
Locatie: Kapellen
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 2 keer

Best grappig, bij de eerste lockdown, een hoop gezaag omdat de buurlanden het beter doen met minder strenge regels maar blijkbaar effectievere.

Die voorbeeldlanden nemen nu veel strengere maatregelen, en nu zien we niet meer naar daar.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

NuKeM schreef: Er zijn genoeg mensen en bedrijven/instellingen waar het nog steeds niet goed begrepen wordt helaas.
.
Daarnet ging het over die scholen
Is 14 besmettingen op 1500 leerlingen veel? Uiteraard niet maar als ge een week geleden 3 besmettingen had zit ge op een week tijd wel aan een vervijfvoudiging.
Is da veel en snel? Moet iedereen maar zelf uitmaken

Ik zie dat frank nu het concept dode stock uitgevonden heeft. War betekent dat?
200 O000 vaccins waarvan er sommige blijkbaar al voor eind februari gereserveerd zijn. De volgende onzin dient zich aan
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Das voor de 2de spuit.
Maar VDB is goe bezig met nieuwe woorden voor de Van Dale uit te vinden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

svermassen schreef:Das voor de 2de spuit.
Maar VDB is goe bezig met nieuwe woorden voor de Van Dale uit te vinden.
Hij heeft geen goede beurt gemaakt vandaag blijkbaar


Vaccins voor de 2e spuit?
De 2e groep qua inenting is ca 2,5 miljoen man (+. 65, chronisch zieken en aandoeningen)
Als je voor elke gegeven spuit de 2e opzij wil leggen zitten de ijskasten na 3 dagen stampvol en zijt nog ni eens aan 15% van die groep
Wat dan?

Groep 3 is de rest en da is de resterende 6 miljoen man
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Het is alleszins wel zo dat van de reeds geleverde vaccins een deel moet "gereserveerd" worden voor zij die al 1 dosis gekregen hebben omdat er geen zekerheid is over de levertermijnen. Men mag niet het risico lopen dat mensen die een eerste dosis kregen niet binnen de juiste termijn hun tweede inenting krijgen. Ook voor wie in de planning zit om een eerste spuit te krijgen binnenkort moet er zekerheid zijn dat hun 2e spuit voorradig is.
Als de uitleg van Pfizer klopt zouden we vanaf februari een inhaalbeweging kunnen maken.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Zo kan je elke stock weglachen hé.
Er zijn nog miljoenen mensen te vaccineren. Dus kan je zelfs miljoenen vaccins in je vriezer liggen hebben en zeggen dat ze niet 'dood' zijn, maar ingepland.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ik zou de reacties willen zien mocht men gewoon verder vaccineren en dan toch een tekort hebben voor een tweede prik. Dan waren het weer incompetente politici die weer kortzichtig niets voorzien hebben.
Commentaar zal er altijd zijn.

Achteraf zal blijken of terugschakelen de juiste keuze was omdat er toch te weinig vaccins waren op korte termijn of dat de levering toch op tijd op kruissnelheid komen en men gewoon de planning had moeten volgen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

1207 schreef:
svermassen schreef:Das voor de 2de spuit.
Maar VDB is goe bezig met nieuwe woorden voor de Van Dale uit te vinden.
Vaccins voor de 2e spuit?
Je moet 2 spuiten krijgen en sinds deze week zijn die ook gestart, de eerste was het rustoord van den Jos.
Stel dat ze daar nu geen rekening mee houden en die van diepvries gebruiken voor de eerste spuit van de volgende groep en Pfizzer een week niets levert, dan heb je in theorie een probleem.
Ik zeg in theorie, want ze beweren dat de 2de spuitn na 3 weken moet bij Pfizzer.
Dat kon ik toch ook ergens uit een artikel halen, paniek dus.
Maar hoe hij dat dan weer overbrengt :bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:Faits-divers: 5 scholen gingen enkel vandaag al dicht. Who cares?
Minder faits-divers: het aantal besmettingen op de scholen die een uitbraak ontdekken groeit elke dag exponentieel.
Maandag: 2 kinderen positief
Dinsdag: 3 kinderen positief
Woensdag: 18 kinderen positief
Vandaag: 36 kinderen positief (Kortemark), 54 kinderen positief (Sint-Truiden). :!:
Ja, das duidelijk!
Alle scholen meteen toe!

Die 2000 andere besmettingen per dag, hoeveel bedrijven zouden we daarvoor moeten sluiten :)?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:Die 2000 andere besmettingen per dag, hoeveel bedrijven zouden we daarvoor moeten sluiten :)?
Hoeveel bedrijven zijn er al niet dicht of werkt iedereen van thuis uit zonder dat er besmetting waren ?

We kunnen dan ook gewoon de HORECA en bedrijven openen en reageren als de besmettingen er zijn... maar ergens zijn we daar wel proactief ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

In hoeveel scholen schenken ze alcohol en lallen de leerlingen tegen elkaar?
Onder het toeziend oog van de barman, netjes per 24 klanten :lol: ?

@bedrijven
Niemand gelooft toch dat alle bedrijven met personeel op de werkvloer geen besmettingen creëeren? Uit een analyse begin januari bleek dat 40% van de besmettingen op de werkvloer gebeurde.
Gelukkig pleit niemand om alle bedrijven terug te sluiten...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Dizzy schreef:Alle begrip dat een bedrijf naar winst streeft maar ik denk niet dat hun winstgevendheid in het gedrang komt om het zacht uit te drukken.
Maar zo werkt het niet he. "Winst" is geen tastbaar begrip. Er worden op voorhand winstdoelen gezet, eenmaal die bereikt worden wil dat niet zeggen dat men meteen moet stoppen met winst te maken in een for-profit. En wie zegt dat Pfizer zijn doelen al bereikt heeft? Wacht tot de volgende IR call. Alsof de ganse ontwikkeling en testing van dat vaccin al terugbetaald zou zijn.
Dizzy schreef:Naast winst mag een bedrijf ook een minimum aan menselijkheid/integriteit tonen, zeker in een crisis die hen geen windeieren zal leggen.
Ik veronderstel dat ze ook wel aan "social responsibility" zullen doen, Google zal je wel helpen. Maar ze moeten niet doen wat de Belgische overheid wilt op dat vlak, ze mogen en zullen dat zelf wel bepalen. Ik zou veel liever zien dat ze gratis vaccins aan echt arme landen zouden doneren ipv dat ze het hachje van de Belgische politici zouden moeten redden als "social responsibility", wat jij eigenlijk vraagt.

Het is de keuze van de Belgische overheid geweest om met zo'n firma in zee te gaan. Je oogst wat je zaait. Ze moesten niet met Pfizer in zee gaan. Dat ze op verschillende paarden gewed hebben neemt niet weg en doet er niets vanaf dat ze nog steeds bewust op for-profit(s) gewed hebben. Het is net dat for-profit status dat Pfizer geholpen heeft om zo snel te zijn, en net dat val jij aan?
Dizzy schreef:Trouwens Pfizer moet het contract OOK naleven en niet leveren volgens afspraak is OOK contractbreuk.
Uiteraard, en dan kan men grijpen naar de sancties in het contract of de rechtbank om het contract te laten ontbinden. Het laat je nog niet toe om zelf het contract te schenden.

Ik ben er overigens vrij zeker van dat de leverdata van Pfizer slechts een middelenverbintenis zijn en dat de politici larie en apekool verkondigen om hun zoveelste eigen falen te verbergen. Het is altijd de schuld van een ander, zij doen nooit iets verkeerd, is het niet? Vraag het eens in de WZC...
Dizzy schreef:Men is misschien te eerlijk geweest maar anderzijds staat men hier wel te janken dat er een perspectief nodig is.
We hebben altijd gezegd dat de planning van de overheid totaal onrealistisch was, omdat het uitging van geen enkele kink in de kabel bij de logistiek. Ook hieruit blijkt weer dat het gebrek aan echte werkervaring onze wereldvreemde politici zwaar parten speelt.

Het is onder meer daarom dat ik bijna gesmeekt heb dat zij niet hun "verantwoordelijkheid" zouden nemen om dan via nepotisme de verdeling van het vaccin te regelen, wel om het over te laten aan de apotheken en de evenementensector die dat contract zo goed had kunnen gebruiken. Helaas niet gedaan, het voorspelbare gevolg is dat het weer in het honderd loopt. Alsof iemand zelfs gedacht had dat zo'n complexe opdracht enigszins goed zou kunnen lopen als de overheid - die veel simpelere opdrachten al niet aankan - het zou doen.
Dizzy schreef:Ook de opmerking dat het gevaarlijk zou zijn is onzin. De vaccins zijn niet vrij beschikbaar en je moet al een goede pro zijn om er meer dan 5 doses uit te halen. Totaal naast de kwestie dus.
Zeker niet, het gaat over de boodschap in het algemeen: dat je uit geneesmiddelen meer mag puren dan voorgeschreven. Welk geneesmiddel het ook is.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 21 jan 2021, 18:35, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5198
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 265 keer
Bedankt: 226 keer

Dizzy schreef:Anderzijds lees je toch onvoorstelbare onzin. Iemand die op een reva-afdeling ligt, loopt te zeiken over de vaccinatiestrategie en verkoopt daarbij foutieve info à volonté.
Moet jij nu iedere keer mensen persoonlijk aanvallen?
We kunnen het ook eens zijn zonder te schieten naar elkaar!
Dizzy schreef:De bijsluiter van Pfizer spreekt van 5 dosis per flacon of is dat ook door een "bureaucratenteam" opgesteld
De oorspronkelijke bijsluiter, maar die is ondertussen aangepast.
Men heeft indertijd op safe gespeeld, er zat dus wel een marge op die 5 dosissen, nu blijkt dat (bijna) iedereen er 6 dosissen uitkrijgt, is het logisch dat ze dat aanpassen, vermits hun contracten van dosissen spreken en niet van flacons.
Dizzy schreef:Het is ook niet zo dat in elk flacon 6 dosissen zitten, dat is enkel zo als er wat teveel in zit EN de gebruiker goed opgeleid is EN het juiste materiaal heeft.
Dan hadden ze er beter aan gedaan om te zeggen dat ze met de meest ouderwetse spuiten werken, die kregen er maar 5 uit.
Maar ja, ze wilden weer eens een goed nieuws show brengen...
Dizzy schreef:Tegen de mensen die een vaccin nodig hebben (iedereen dus) zeggen ze f*** you en ondertussen chanteren ze de overheid door de levering te saboteren.
Er liggen er 250.000 in de diepvries, dus neen, dit is gewoon een leugen van onze regering.
Vandaag hebben ze er weer eens +/- 8.000 ingeënt, alle gewesten samen.
Aan dat tempo blijven er meer bijkomen dan dat er weggaan, dus moet men niet op Pfizer schieten.
De waarheid is dat ze gewoon niet klaar zijn, hun vaccinatiecentra zijn er niet, en dus proberen ze die eerste fase wat langer te laten duren en daarbij de schuld dan maar op een ander te schuiven.
En Pfizer beschuldigen van f*** you vind ik echt wel goedkoop, wie denk je dat er iedere week minstens 40.000 dosissen levert?
Dizzy schreef:Ook grappig dat een patiënt big-farma komt verdedigen, want iedereen weet toch dat zij alles doen voor de schone ogen van de patiënten
Moet jij altijd polariseren?
Is het altijd een boksmatch van "de goeie" tegen "de slechte"?
Natuurlijk is Pfizer geen filantropisch instituut dat voor niets werkt, maar dat wil niet zeggen dat onze regeringen dan plots heilig zijn, en die werken ook niet voor niets...
Dizzy schreef:Vertel eens in het rev-centrum wat voor een oenen het daar zijn omdat ze niet sneller vaccineren? Je zal direct zeer populair zijn.
Populair zijn is niet belangrijk in een discussie.
Als je alleen maar mag zeggen wat populair is, dan moet je de mensen heel de tijd naar de mond praten.
Dizzy schreef:Om te vaccineren moet je ook mensen hebben om dat te doen. Hebben wij personeel teveel dan?
Maar in het buitenland hebben ze wel personeel teveel?
En de kritiek gaat in de eerste plaats naar de regering, maar jij probeert met je stroman truuk weer te doen alsof de kritiek op het zorgpersoneel is.

Vaganzza schreef:Weet je wat, draag altijd en overal een mondmasker. En het liefste een FFP3-mondmasker, dan loop je geen risico. Veel succes om je te douchen.
Je kunt zo alles in het belachelijke trekken.
Je mondmasker draag je als je in contact komt met anderen, niet als je alleen in je douche staat.
Vaganzza schreef:We zitten al 10 maanden hierin en er zijn in de school van mijn vrouw nog maar een 5tal besmettingen geweest, geen 1 ervan is opgelopen op school maar in privé sfeer of op reis.
Terwijl de virologen heel de tijd zeggen dat er weinig zekerheid is waar de besmettingen opgelopen worden, weet jij het plots heel precies, met grote zekerheid.
Dat geloof ik niet.
Je doet ook alsof die nieuwe varianten geen enkel verschil maken, terwijl al is aangetoond dat ze veel besmettelijker zijn, en ook kinderen vaker besmet raken.
Als je natuurlijk de informatie die je wél hebt gewoon negeert, dan geraak je nergens.
Vaganzza schreef:Trouwens je vergelijking met de autogordel: dat is leeftijd onafhankelijk.
Neen, want bij te kleine kinderen zouden die kunnen versmachten, vandaar ook die kinderzitjes.
Feit is dat we dan niet zeggen van "ocharme die kleine, we gaan die toch niet lastigvallen met zo'n gordel, daar gaat ie bang van zijn."
Vaganzza schreef:Bij een ongeval is de kans dat je dood bent tig keer groter dan als je dit virus zou hebben.
En de kans dat je opgelicht wordt is ook veel kleiner.
Conclusie: we zijn totaal niet meer voorzichtig, en we trekken ons van niets nog iets aan.
Dat zijn van die non-argumenten.
Vaganzza schreef:Meer dan de helft van de doden komt uit de WZC (80+ over het algemeen).
En die tellen dus niet mee voor jou?
Mijn oom is gestorven in een WZC op 24/12 laatstleden.
Het verdriet bij de familie was er niet minder om, hoor.
En op zo'n moment, dan besef je dat wat vroeger inenten wel degelijk een verschil kan maken.
Vaganzza schreef:Je hebt nog altijd veel meer kans om te sterven in het verkeer dan van dit virus als je nog onder de actieve bevolking gerekend mag worden.
Trek u dan van niets nog iets aan, hee, want er is altijd iets met nog groter risico.
Dat zijn non-argumenten.
Vaganzza schreef:Maar het grote probleem zit hem er in dat er nog steeds velen de kruisbestuiving tussen de generaties maar blijven goedkeuren. Hoe vaak zie ik nog altijd grootouders met hun kleinkinderen in een auto zitten? Ongelofelijk. Dat je besmettingen in je omgeving ziet, is vooral omdat er niet aan de algemene regels gehouden wordt. Punt uit. Geen excuses.
Of anders gezegd: er zijn massa's zaken waar jij je voeten aan veegt, maar je gaat dan wel anderen met de vinger wijzen.
Vaganzza schreef:Da's dikke zever. Ik weet goed genoeg dat ik dit niet wil vastkrijgen, laat staan mijn ouders. Dat bewijzen ik, mijn gezin, familie en vrienden door ons zeer strikt aan die maatregelen te houden. Diegene die het krijgen, is vaak een link met losse teugels te vinden. Dus ja dat is spijtig genoeg de groep die eerst moet voelen vooraleer ze geloven.
Dat spreekt toch alles tegen wat je erboven schrijft, waarin je het allemaal maar bangmakerij vindt?
Vaganzza schreef:Ik pleit vooral voor gezond boerenverstand, dat meer en meer verloren is. Maar dat is meer en meer een taboe. Stop met dat paniekvoetbal en maak realistische regels voor die mondmaskers.
Die bestaan toch?
Alleen, jij wilt ze niet volgen, zeg je.
Laatst gewijzigd door boulder 21 jan 2021, 18:48, in totaal 1 gewijzigd.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

phil48 schreef: Het blijft nochtans hypocriet, want volgens nrc wil ze toch de buitengrenzen sluiten.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/21/me ... n-a4028558
Neen, ze wil het niet, ze beschouwt het als een last-resort. Maar dank voor dit artikel, want nu snap ik waar het misverstand eigenlijk van komt.

De Croo's idee van grenzen sluiten: we sluiten de grenzen voor plezierreizen, we nodigen de nieuwsmedia uit die de politie op een gepland moment komen filmen waarbij ze "grenscontroles" doen, en wanneer de camera's weg zijn maken we geen middelen meer vrij voor grenscontroles, maar aan niemand zeggen he!

Merkel's idee van grenzen sluiten: dat moet 24/7 enforced worden anders gaan de mensen het negeren, dus dat zal ons zoveel kosten, wij zullen zoveel politiemannen moeten inplannen daarvoor, de files zullen dan zolang zijn, en dat zou onze economie zoveel schade toebrengen. Allermaal perfect uitgerekend.

Merkel heeft gelijk: Belgie moet eerst zelf strengere maatregelen nemen ipv te komen vragen om de grenzen te sluiten, de maatregelen van Belgie zijn de minst strenge van de EU. De meeste besmettingen die nu in Belgie opgelopen worden hebben vandaag geen rechtstreeks verband meer met een terugkeerder gezien de kerstvakantie al meer dan 2 weken achter ons ligt en ze dus niet meer besmettelijk zijn.

Terug naar af, Alexander. Ik zou zeggen, kijk eerst eens naar de Duitse maatregelen en spiegel ons beleid daaraan. Het "geluk" dat je de tweede golf zolang hebt laten uitdijnen is nog van korte duur.
heist_175 schreef: Gelukkig pleit niemand om alle bedrijven terug te sluiten...
Pleit je nu om bv elektriciteitscentrales te sluiten waardoor ziekenhuizen op noodgeneratoren moeten werken, en om bedrijven die de toelevering van de zorgsector doen te sluiten? Scholen staan dan wel behoorlijk lager op het lijstje van kritieke diensten denk ik.

Scholen sluiten is geen "last resort", de zorgsector die onderuit gaat, dat is de last resort. Als scholen dat kunnen voorkomen moeten ze gesloten worden. Zo "degelijk" is ons onderwijs trouwens niet.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 21 jan 2021, 18:51, in totaal 3 gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”