Welk internetpakket voor zelfstandige?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Ik zoek een internetpakket, met eventueel digitale tv, en eventueel mobiele telefonie (maar liever apart). Het moet op een BTW-factuur komen voor mijn zaak, en daar knelt het schoentje.

Nieuwbouwwijk met fiber en coax

Scarlet: fiber niet mogelijk, gewone telefoon ligt niet in deze wijk (jammer)
Orange Flybox: lukt voor 16 euro ex BTW (voldoet voor mijn doeleinden, alleen is de ping te hoog voor videobellen)
Telenet: All-in internet besteld, maar ze weigeren dit te leveren. Na telefonisch contact: "onze policy is om enkel BTW-factuur te geven voor All-in Business"; wat ongeveer 30% duurder is!
Orange Trio Pro is duurder dan de gewone Orange Trio (ongeveer 20%). Hetzelfde trucje als Telenet dus: kan ik hier als zelfstandige het gewone pakket kiezen of niet?
Edpnet heeft een business fiber abbo dat duurder is dan voor consumenten: is dit verplicht?
Tadaam: tevreden over, maar ik kan geen reglementaire BTW-factuur krijgen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

je kan altijd eens horen bij fastic.
werken samen met edpnet (als in: het is via edpnet dat de aansluiting e.d. verloopt, maar je route loopt over hun (rootsecurity) netwerk.)
bieden fiber aan en geven een vast ip voor een normale prijs.
en denk niet dat btw factuur een issue is.
Laatst gewijzigd door Splitter 14 mei 2020, 17:46, in totaal 1 gewijzigd.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Ik heb zelf op de firma internet via edpnet (gewone VDSL XL, geen pro abo) en GSM via Orange (Go Plus).

Vind dat toch allemaal wel straf dat men dat weigert bij Telenet om je een consumer abo te verkopen. Door dat soort praktijken zal men mij daar nooit of te nimmer als klant zien, en hun product is gewoon te duur.

Proximus levert ook wel de gewone residentiële abonnementen op factuur. Heb dat jaren gehad.
Mijn abo bij Orange is trouwens ook gewoon een consumer abo. Dus ik denk dat je een gewone Trio ook wel kan krijgen op de firma? Trio gewoon een Trio Pro kosten toch ook gewoon exact hetzelfde? Of mis ik iets?
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Bababa schreef:Telenet: All-in internet besteld, maar ze weigeren dit te leveren. Na telefonisch contact: "onze policy is om enkel BTW-factuur te geven voor All-in Business"; wat ongeveer 30% duurder is!
Ik zou voor aparte componenten gaan, kwestie van "best of breed" te hebben (prijzen excl. BTW):
- Telenet Business Fibernet: 52€ (snel en écht onbeperkt) of EDPnet Fiber Pro: 65€
- Telenet Digitale TV met aangekochte Digicorder: 15€, uiteraard wel eenmalige investering van een dikke 200€
- Voor mobiel heb je te veel opties om iets "best of breed" aan te bevelen, maar denk al zeker niet Telenet... Mobile Vikings (Unlimited 24€) als je veel moet hebben, Proximus (Bizz M 23€ of ook Unlimited 40€) als het kwaliteit moet zijn.

Samen dus ongeveer tussen de 90€ en 120€, met eenmalige investering van zo'n 200€ (excl. installatie/activatiekosten). Da's niet de goedkoopste oplossing, maar wel de beste.
ooh. shiny.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2266
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Als je edpnet wil, kijk dan eens bij mixtus.be. Ze hebben fiber en kunnen zeker ook een zakelijk abonnement geven. Zeer persoonlijke en directe klantendienst (sneller dan edpnet zelf, hoewel ze bepaalde dingen niet meteen kunnen oplossen en achterliggend edpnet moeten raadplegen, maar dat is bij fastic enz ook het geval).

edit voor de edpnet fanclub: ik heb geen aandelen van mixtus, heb ook geen voordeel /referral bij nieuwe klanten, ik vind het gewoon fijn om te tonen dat er alternatieven zijn. De eigenaar van Mixtus is intussen wel een goeie kennis geworden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Bababa schreef:Ik zoek een internetpakket, met eventueel digitale tv, en eventueel mobiele telefonie (maar liever apart). Het moet op een BTW-factuur komen voor mijn zaak, en daar knelt het schoentje.
Ik begrijp helemaal niet waarom een btw plichtig bedrijf u zou weigeren om een factuur te bezorgen?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bababa schreef:Het moet op een BTW-factuur komen voor mijn zaak, en daar knelt het schoentje.
???

Ik ben zelfstandige in bijberoep en kan onze particuliere facturen gewoon inbrengen.

Op mijn werk (KMO +40 mederwerkers) worden ook allerhande facturen en klassieke rekeningen ingebracht. Ik zie het probleem niet.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

cadsite schreef:
Bababa schreef:Het moet op een BTW-factuur komen voor mijn zaak, en daar knelt het schoentje.
???

Ik ben zelfstandige in bijberoep en kan onze particuliere facturen gewoon inbrengen.

Op mijn werk (KMO +40 mederwerkers) worden ook allerhande facturen en klassieke rekeningen ingebracht. Ik zie het probleem niet.
Maar dan kan je de btw niet apart recupereren dus de prijs met btw = de prijs ex btw dan wordt het plots 21% duurder voor de TS ;-)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja maar dan is de BTW niet aftrekbaar zeker ? Allicht niet zo voordelig.
edit: iemand was me voor.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
jimghw
Member
Member
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 apr 2004, 11:31
Bedankt: 12 keer

Bij Orange kan je gewoon hun consumentenpaketten aanvragen hoor, ook voor facturatie doen ze niet moeilijk dat je een btw nummer hebt.

Gewoon meegeven tijdens het bestelproces.

Bij sommige partijen betaal je inderdaad wat meer voor de extra service die ze aan bedrijven leveren, maar dit is zeker geen verplichting.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

jimghw schreef:Bij Orange kan je gewoon hun consumentenpaketten aanvragen hoor, ook voor facturatie doen ze niet moeilijk dat je een btw nummer hebt. Gewoon meegeven tijdens het bestelproces. Bij sommige partijen betaal je inderdaad wat meer voor de extra service die ze aan bedrijven leveren, maar dit is zeker geen verplichting.
Een factuur opstellen met BTW is niet verplicht als het abo voor particulieren is.
https://www.nn.be/nl/kapitalevragen/wan ... -opstellen

M'n ervaring met bedrijfsabonnementen (Orange, Telenet) is dat ze gewoon x% duurder zijn (misschien toevallig het BTW%?), met de drogreden dat je extra service krijgt. En de eerste keer dat je naar die dedicated helpdesk belt... dan blijkt dat tijdens de kantooruren te moeten gebeuren.
Ah ja, want je bent immers een bedrijf.

Ik werk dus met doodgewone abonnementen. Krijg ik een BTW factuur zoals bij EDPnet... des te beter. We gaan geen abonnement nemen dat 30 euro per maand duurder is, om dan 20 euro te kunnen recupereren via de BTW. Dan ben je nog duurder af.

Kort gezegd: ik zou om het even welk abo nemen kijk gewoon naar échte prijs, ook al kan je de BTW niet in mindering brengen.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Jack Daniels schreef:
Bababa schreef:Ik zoek een internetpakket, met eventueel digitale tv, en eventueel mobiele telefonie (maar liever apart). Het moet op een BTW-factuur komen voor mijn zaak, en daar knelt het schoentje.
Ik begrijp helemaal niet waarom een btw plichtig bedrijf u zou weigeren om een factuur te bezorgen?
Ze zijn niet verplicht blijkbaar. Ze zijn hier tamelijk arrogant in en willen je enkel een factuur geven bij het pakket dat 30% duurder is voor quasi hetzelfde.
Basic Internet voor particulieren +-29 per maand inc BTW
Basic Internet voor zelfstandigen 32 euro exc. BTW.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Hallo,

Ik heb alvast een abo bij orange voor particulieren op de zaak en dat was totaal geen probleem ...

Daarvoor had ik een abo voor particulieren van telenet en dat was ook gewoon op de zaak ... dit stond voorheen trouwens op naam van de vriendin en heb gewoon gebeld om dit aan te passen (overname van abo eigenlijk) en heb ik zonder problemen op de zaak kunnen zetten...

Tenzij ze de laatste 2 jaar plots hun beleid hebben aangepast.

Groetjes
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Dit zegt de FOD
https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... en-factuur

Maar een andere site schrijft het volgende:
Het opstellen van een factuur is verplicht indien het gaat om de betaling van prestaties voor beroepsdoeleinden
https://www.nn.be/nl/kapitalevragen/wan ... -opstellen

Nog info
Niet onbelangrijk op deze site
Let op! Al uw professionele klanten, maar ook bv. vzw’s, openbare instellingen, ... hebben recht op een factuur. U kunt het dus niet weigeren, zelfs niet als het gaat om een kleine aankoop. U mag daar dan bovendien geen kost voor aanrekenen
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 01/related

Als ik mij niet vergis maakt OVH (weliswaar in FR gevestigd) mij een maandelijkse factuur van 1,21 euro voor mijn voip abonnement.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Op een factuur van EDPnet voor particulieren staat duidelijk prijzen ex btw en onderaan de factuur een overzicht.
Gaat hier over VDSL XL.
Lijkt me perfect te kunnen boeken?
Afbeelding
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Jack Daniels schreef:Dit zegt de FOD
https://economie.fgov.be/nl/themas/cons ... en-factuur

Maar een andere site schrijft het volgende:
Het opstellen van een factuur is verplicht indien het gaat om de betaling van prestaties voor beroepsdoeleinden
https://www.nn.be/nl/kapitalevragen/wan ... -opstellen

Nog info
Niet onbelangrijk op deze site
Let op! Al uw professionele klanten, maar ook bv. vzw’s, openbare instellingen, ... hebben recht op een factuur. U kunt het dus niet weigeren, zelfs niet als het gaat om een kleine aankoop. U mag daar dan bovendien geen kost voor aanrekenen
https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 01/related

Als ik mij niet vergis maakt OVH (weliswaar in FR gevestigd) mij een maandelijkse factuur van 1,21 euro voor mijn voip abonnement.
Als iemand ooit zin heeft tegen telenet ben benieuwd, zij argumenteren we weigeren u het product te verkopen. Blijkbaar kan dat wel. :(
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Een factuur is verplicht als je het vraagt, maar Telenet verkoopt je niet als je een factuur wilt. Blijkbaar werkt het zo.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Bababa schreef:Een factuur is verplicht als je het vraagt, maar Telenet verkoopt je niet als je een factuur wilt. Blijkbaar werkt het zo.
Inderdaad dat is de loophole, men moet een factuur leveren, maar er is geen verplichting dat je elke product mag kopen. Net zoals sommige bedrijven enkel aan zakelijke klanten willen verkopen. Of het netjes is tja.

Ik zou ook naar Telenet overstappen van orange maar zit met hetzelfde probleem in de residentiële paketten vind ik een combinatie die net gaat. Met klik is het veel te duur en veel te veel dingen die ik niet nodig heb.
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik ben sinds oktober jl. met pensioen, maar heb daarvoor gedurende jaren Scarlet Trio gehad en laten factureren op mijn zaak. Nooit een probleem mee gehad. Ik vermoed dus dat Proximus hetzelfde zal doen.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

rolandvc schreef:Ik ben sinds oktober jl. met pensioen, maar heb daarvoor gedurende jaren Scarlet Trio gehad en laten factureren op mijn zaak. Nooit een probleem mee gehad. Ik vermoed dus dat Proximus hetzelfde zal doen.
Tot op heden niet, ze pushen naar de bizz packs maar tutimus en familus factureren ze ook op btw nummers. Ze proberen u wel te overtuigen dat een bizz oplossing beter is, en dat is hun recht naar mijn mening maar ze weigeren niet.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Klopt ik had ook contact met Proximus en de gewone privéabonnementen kan je ook (zonder meerprijs) op een BTW-factuur zetten. Duidelijk verschil met Telenet
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Bababa schreef:Klopt ik had ook contact met Proximus en de gewone privéabonnementen kan je ook (zonder meerprijs) op een BTW-factuur zetten. Duidelijk verschil met Telenet
Ik snap sommigen hun redenering niet. Ik krijg, als particulier, een factuur van Orange. Op die factuur staat een nummer (wettelijk verplicht) en er staat een bedrag exclusief btw, daaronder het btw bedrag en dan netjes opgeteld het totaalbedrag van de factuur. Wat is dan het verschil met diezelfde factuur voor een professioneel iemand?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Dat het BTW-nummer van de klant er ook op moet staan, anders krijg je geen BTW-aftrek. Dit werd ook al vermeld in het topic.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Bababa schreef:Dat het BTW-nummer van de klant er ook op moet staan, anders krijg je geen BTW-aftrek. Dit werd ook al vermeld in het topic.
Ja en ? Voor de verkoper maakt dat toch niks uit of die klant wel of geen btw nummer heeft? Elke factuur vermeldt altijd bedrag ex btw, btw bedrag en totaal bedrag Inc. Btw.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Er is geen enkele meerkost voor hen, het is pure hebzucht van Telenet. Als zelfstandige moet je een product nemen dat +-30% duurder is, anders verkopen ze het je niet. Dat heet winstmaximalisatie
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Conclusie: je kan overal gewoon een factuur krijgen op eender welk pakket (zoals het hoort) behalve bij Telenet. :)
kippewit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 3 keer

En om het helemaal compleet te maken: ik had vroeger tv, internet en telefoon vita Telenet met business account (want btw nummer nodig voor internet). Daarna heb ik internet en telefoon opgezegd. Heb dus enkel nog tv maar die facturen breng ik uiteraard niet binnen. Om de zoveel tijd krijgen wij op onze "tv met een kaartje" tv de melding dat we naar Telenet moeten bellen om de dienst opnieuw te activeren. Want blijkbaar wordt dat gedeactiveerd als je 2-3 weken niet op een toestel kijkt. En elke keer bel ik naar het nummer van de helpdesk, krijg ik te horen dat ik naar de business helpdesk moet bellen (want btw nummer), die dan gesloten is (want weekend). Als ik gewoon een "consumenten" tv abonnement wil (wat wel evenveel kost), dan gaat me dat volgens Telenet terug 50 euro activatiekosten opleveren :roll:
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

kippewit schreef:En elke keer bel ik naar het nummer van de helpdesk, krijg ik te horen dat ik naar de business helpdesk moet bellen (want btw nummer), die dan gesloten is (want weekend).
Inderdaad. So far de zogenaamde A-desk van Telenet.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... ontvangen/
Hoeveel zelfstandigen zou Telenet op die manier niet oplichten? Allemaal een pakket van 20-30% duurder, puur voor de factuur.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
driesp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 17 jan 2014, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Ik heb al jaren bij telenet basic internet voor 23,39 excl btw / maand op factuur.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Inderdaad heb hetzelfde voor gehad, ik wou een factuur ik bestelde een normaal abbo ( werkt perfect ) en dan telefoon we kunnen niet leveren blabla.

Maar in het professionele aanbod zit er geen alternatief ( internet + tv ) of het is veel veel duurder voor hetzelfde.

Orange is nu dezelfde tour aan het opgaan maar veel beperkter ( zij pushen extra upload om korting te krijgen ).

Soit enkel proximus geeft voor alles een factuur.

Hoe wettelijk het is is mij een raadsel, maar soit als telenet niet wil verkopen met factuur kan je ze moeilijk verplichten denk ik.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Kan iemand bevestigen dat Scarlet nog altijd 40 euro inc. BTW aanbiedt voor bedrijven met een BTW-factuur?
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Bababa schreef:Ik zoek een internetpakket, met eventueel digitale tv, en eventueel mobiele telefonie (maar liever apart). Het moet op een BTW-factuur komen voor mijn zaak, en daar knelt het schoentje.
Is de 'zaak' op je privé adres?
Indien ja, gewoon Telenet Klik Buro nemen. Gewoon volledig onbepert internet en aparte business support en alles erop en eraan.
Je zal immers toch privé VAA moeten betalen en is toch aftrekbaar, dus best ineens het zwaarste abonnement nemen.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Lees eens de rest van het topic; ik wil niet zo'n duur abonnement. Aftrekbaar van de kosten betekent niet dat het gratis is, je betaalt het nog altijd zelf.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Bababa schreef:Ik wil niet zo'n duur abonnement. Aftrekbaar van de kosten betekent niet dat het gratis is, je betaalt het nog altijd zelf.
Voor een zaak is dat Telenet Buro abonnement helemaal niet duur.
Dus ik neem aan dat je 'zaak' op je thuis adres is? Ik vermoed dat je gewoon een startende zelfstandige bent? De info van de VAA waarop je privé belastingen zal op moeten betalen vind je op https://overheid.vlaanderen.be/voordele ... trustingen

Als je 'zaak' niet veel budget heeft, zou ik aanraden om een Proximus mobiel onbeperkt 5G abonnement te nemen met een 2de sim-kaart voor een 4G/5G modem. TV kan je tegenwoordig gratis verkrijgen via de verschillende websites en apps of of via het abonnement van bv je ouders. Dan spaar je wat uit.
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Orange love trio kost toch exact evenveel voor particulieren als zelfstandigen?
57.02€/maand excl btw met go intense gsm abo tgo 69€/maand als particulier. Dit is hetzelfde als 57.02+21% btw..

Promo’s niet meegerekend.
Tibo
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 nov 2020, 10:24
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 5 keer

kippewit schreef:Om de zoveel tijd krijgen wij op onze "tv met een kaartje" tv de melding dat we naar Telenet moeten bellen om de dienst opnieuw te activeren. Want blijkbaar wordt dat gedeactiveerd als je 2-3 weken niet op een toestel kijkt.
Telenet kan toch niet weten of je al dan niet naar je 'tv met een kaartje' kijkt.
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Edpnet Fiber XL (dus de consumer versie, niet de Pro versie) krijg je gewoon een factuur van en kan je perfect inbrengen. Dan heb je 500/100 ongelimiteerd voor 45 euro/m met een telefoonlijn inbegrepen. Je hebt enkel een opstartkost van 50 euro (en eventueel kosten voor een Fritzbox, kan ook eventueel tweedehands).
Paperclip
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2021, 07:58

Love Duo van Organge is echt een goede deal als je geen TV-aansluiting wilt en alles gewoon streamt.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 649
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Orange rekent idd dezelfde prijs voor zelfstandigen als particulieren; dat is ander dan in 2020 toen het topic werd opgestart. Telenet blijft hardnekkig weigeren.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”