Mobile Vikings - GSM nummer overzetten

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
Peekewee
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2020, 08:50

Ik heb een aantal GSM nummers op mijn naam staan. Daarbij horen ook de nummers van mijn (toen nog) thuiswonende kinderen.
Maar er komt een tijd dat deze uit het huis vertrekken ik ik dus dit GSM nummer door hen zelf wil laten beheren.
Nu blijkt dat ik dit nummer bij Mobile Vikings niet kan overzetten van mijn naam naar hun naam.
Dit is iets wat Mobile Vikings (momenteel) niet ondersteunt. Hoe is zoiets mogelijk?
De enige optie is om het GSM nummer over te zetten naar een andere provider en dan terug te keren naar Mobile Vikings en het direct op naam van mijn kind te zetten.
Wat een gedoe....
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1926
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Toen ik belde omdat ik met hetzelfde probleem zit. Alle drie de gsm-nummers staan op mijn naam. Hadden ze die vraag nog nooit meegemaakt.

Wij zijn te oud om MV te zijn Peekewee :lol: :lol:

Mobile Vikings en gezinsabo's daar laten ze toch mogelijkheden vallen in my humble opinion.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Peekewee
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2020, 08:50

Ik heb dit ondertussen ook gemeld aan de ombudsdienst telecommunicatie.
De feedback die ik via hen teruggekregen heb is volgende:

Het bedrijf heeft mij zijn standpunt medegedeeld in het kader van uw dossier. Mag ik u vragen hiervan kennis te
nemen ?

Standpunt van Unleashed (Mobile Vikings):

Bedankt voor de mail.

Jammer genoeg is het inderdaad zo dat we geen nummer kunnen overzetten op een andere account in ons
systeem.
We zwoegen al met deze beperking sinds de overschakeling naar een ander backend systeem. We hebben al
verschillende pogingen gedaan om dit op te lossen en hebben nu eindelijk een project lopen waarmee dit in
de toekomst mogelijk zal worden. We verwachten dat dit er in de loop van 2021 zal zijn, maar voorlopig
kunnen we dit type aanvraag dus niet behandelen. Hoe eenvoudig en basic het concept ook lijkt, het was
jammer genoeg niet voorzien in de nieuwe infrastrucrtuur die gebouwd werd voor ons.

Hopelijk geeft dit genoeg perspectief, zodat xxxx deze aanpassing kan uitvoeren van zodra de optie klaar is
in ons systeem.

Dus we zullen nog een beetje geduld moeten hebben he.
Man, man, man... niet voorzien in hun nieuwe infrastuctuur.... hebben we hier met een kleine KMO te doen die zijn boekhouding in excel doet misschien....
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

of ze willen misschien niet teveel aanpassen tot ze verkocht zijn en het een ander zijn probleem is
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Dit is inderdaad een item dat volgens mijn communicatie met Unleashed geen prioriteit heeft. Het meest merkwaardige is dat je wel een overzet naar Jimmobile kan vragen (via de website van Jimmobile)! Heb ik op die manier opgelost om mijn dochter aan een eigen account te helpen.
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Peekewee schreef:Maar er komt een tijd dat deze uit het huis vertrekken ik ik dus dit GSM nummer door hen zelf wil laten beheren.
Je kan toch je kinderen "beheerder" maken, elk van hun SIM kaart?

Misschien is dat recent gewijzigd, maar ik het vroeger nog zo gedaan:
  • - Stel: je hebt 2 nummers op één MV account.
    - Maak een nieuwe MV gebruiker aan via de website.
    - Open "My Vikings" op de account van de eerste gebruiker.
    - Selecteer de SIM kaart die je wilt overzetten.
    - Ga naar Instellingen > Beheersrechten > Voeg hier 2de gebruiker toe als "(mede) beheerder" van de 2de SIM kaart.
    - Open "My Vikings" op de account van de tweede gebruiker. Hij zal de 2de SIM in zijn account zien.
    - Nu kan hij de eerste gebruiker als beheerder van deze 2de SIM verwijderen.
Op die manier zag ik deze SIM niet meer tussen "Mijn SiMs" maar de 2de gebruiker nu wel.

Tenzij dit met het nieuwe platform niet meer mogelijk is?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Typisch geval van "computer says no". Ik zie het telkens weer gebeuren: Van bovenaf (CEO, CTO,...) worden er strategische beslissingen genomen "om nog beter en productiever te kunnen werken". Voor de uitvoering wordt gebruik gemaakt van zeer duur betaalde consultants en externe leveranciers zonder de interne knowhow daarin te kennen. De uitrol loopt vervolgens vertraging op en enkele zwarte schapen worden gevonden om de schuld op af te schuiven en tegen dat de implementatie rond is en er nog meer lijken uit de kast vallen zijn management en consultant al lang gevlogen en zitten op nieuwe "uitdagende" en vooral winstgevende posities.
Peekewee
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 okt 2020, 08:50

philippe_d schreef: Misschien is dat recent gewijzigd, maar ik het vroeger nog zo gedaan:
  • - Stel: je hebt 2 nummers op één MV account.
    - Maak een nieuwe MV gebruiker aan via de website.
    - Open "My Vikings" op de account van de eerste gebruiker.
    - Selecteer de SIM kaart die je wilt overzetten.
    - Ga naar Instellingen > Beheersrechten > Voeg hier 2de gebruiker toe als "(mede) beheerder" van de 2de SIM kaart.
    - Open "My Vikings" op de account van de tweede gebruiker. Hij zal de 2de SIM in zijn account zien.
    - Nu kan hij de eerste gebruiker als beheerder van deze 2de SIM verwijderen.
Op die manier zag ik deze SIM niet meer tussen "Mijn SiMs" maar de 2de gebruiker nu wel.

Tenzij dit met het nieuwe platform niet meer mogelijk is?
Dit gaat niet (meer):
Wie beheersrechten heeft op jouw simkaart, heeft de volgende rechten:
Je bundels, instellingen, gegevens, herladingen, en verbruik checken

De betalingsgegevens aanpassen kan dus niet.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gewoon even overzetten naar JimMobile , prepaid naam van je kinderen.
Dat is hier al gezegd. Kost 5 € of zelfs niets als ze even zonder communicatie willen zitten (sim is gratis).

Edit:
En als je kinderen een nieuwe pre-paid sim vragen bij MV, op hun naam, ipv bij Jim ?
Kunnen ze dan het oud nummer niet overnemen ? Misschien moet de omweg via JIM niet !
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
petervm
Member
Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 09 dec 2010, 20:39
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 12 keer

Tsja, een nieuwe sim aanvragen bij MV zelf en nummer laten 'porteren'! :eek: Misschien is dat inderdaad ook een optie! :-D
Edpnet (90/30) - Mobile Vikings - Netflix - Amazon Prime Video - Streamz
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”