(Heel) Leuven krijgt 1 jaar gratis giga speedboost

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ChelloExtremer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 557
Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
Locatie: Leuven (016)
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 30 keer

Omdat we de Europese Innovatie-hoofdstad zijn blijkbaar.
Niet voor basic, en je moet natuurlijk 1 v/d de nieuwe modems hebben en in regio Leuven wonen (3000, 3001, 3010, 3012, 3018). Ook voor business abos.
https://telenet.be/leuven

Wel opletten, abo stopt niet automatisch na 1 jaar, dus op tijd opzeggen als je niet wil betalen.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ow ik woon in Leuven , allé Wilsele-Dorp maar dat is ook Leuven :-).

Edit: besteld, dikke merci om dit te melden hé man :-)

Edit2: Had ik dit eerder geweten, ben nu assasin's creed Valhalla aan het downloaden aan 300Mbps en dit had 1Gbps kunnen geweest zijn, dan was ik nu al aan het spelen :p.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Is dat ook een reden om een nieuwe modem te krijgen? Ik heb nu zo'n witte 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS). Ik wil liever een modem-only, maar eigenlijk weet ik niet of dat in de praktijk enig verschil gaat maken. Ik heb er een mesh-netwerk achter liggen.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Je kan een e-router vragen en dan je eigen router aanduiden in de mac passthrough (in bridging plaatsen). In de veronderstelling dat je een eigen router hebt.
Laatst gewijzigd door mailracer 30 nov 2020, 15:57, in totaal 1 gewijzigd.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Opgepast: het lijkt me dat je op een nieuw abbo gezet wordt als je nog grandfathered bent.
Ik heb bv nog whoppa met een koopdigicorder, dus ik riskeer het niet, want bij de nieuwe wigos is de huurprijs verplicht en ben ik eraan voor de moeite.
hendrake
Pro Member
Pro Member
Berichten: 282
Lid geworden op: 19 sep 2012, 16:45
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 13 keer

Welke snelheid mogen we daar mee verwachten? Ik heb nu nog een 200mbps abonnement en haal daar maar zelden die snelheid mee, op wifi ligt dat tussen de 40 en 160, soms eens meer. Waarschijnlijk verlies ik snelheid door de wifi (maximum is 189), maar ga ik wel veel meer binnen krijgen? Ik zit in het centrum van Leuven in een straat waar veel thuiswerkers en studenten online zitten.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Zolang je met WiFi werkt, zal je die snelheid niet halen. Je hebt ook alleen maar 1 Gbit met de juiste modem van Telenet. Volgens mij is dit een project van Telenet om hun gigabit verbinding op grote schaal te testen en verwacht dat de oorspronkelijke snelheid lager zal zijn. Zelf heb ik al gigabit vanaf het begin en heb de volledige snelheid ter beschikking met een e-router en en eigen router in bridge. Enige probleem dat ik ervaring is dat de ipv4 verbinding er uitgaat als ik de lijn dicht trek. IPv6 blijf wel werken. Ik had een tijd geleden problemen bij het restoren van een backup en merkte in mijn router dat ipv4 zijn connectie had verloren. Het is gemeld bij Telenet en hoop dat ze het onderzoeken.
https://www.netweters.be/t5/Instellinge ... d-p/108642
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

hendrake schreef:Is dat ook een reden om een nieuwe modem te krijgen? Ik heb nu zo'n witte 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS). Ik wil liever een modem-only, maar eigenlijk weet ik niet of dat in de praktijk enig verschil gaat maken. Ik heb er een mesh-netwerk achter liggen.
Een 100 an 150Mbit/s verschil met een 3.1 modem.
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

Eigenlijk wel een leuk initiatief! Ik ben stiekem wel een beetje nieuwsgierig om te zien welke snelheden gehaald kunnen worden tijdens de absolute piekmomenten.

Ik heb wel een vermoeden dat een groot deel van de kabelaansluitingen in Leuven Basic Internet zullen zijn, en/of een vervangproduct van KotNet (als dat bestaat).
ITnetadmin schreef:Opgepast: het lijkt me dat je op een nieuw abbo gezet wordt als je nog grandfathered bent.
Denk je? Ik denk dat bij een Whoppa elk onderdeel apart verrekend wordt, i.t.t. een WIGO, bijvoorbeeld. Je hebt namelijk 'All-Internet' bij een Whoppa, en dat komt in aanmerking voor deze promotie.
Mijn ouders hebben maanden terug ook even de Gigaboost-optie gehad, uit nieuwsgierigheid, en zijn daarna perfect teruggeplaatst op hun oude snelheid.
Hoewel wat jij zegt me nu ook niet zou verbazen van een bedrijf als Telenet. :p
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

pluim schreef: Je hebt namelijk 'All-Internet' bij een Whoppa
Dat is een Fiber200, geen All-Internet. Je kan nagaan als je de optie Giga Speedboost via Mijn Telenet kan toevoegen. Als deze optie er is, is er normaal geen abo wijziging nodig.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik ben over, helaas haalt mijn oude mikrotik niet de volledige snelheid :-). Maar toch mooie kado van telenet .
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Heb je nog altijd die RB2011 van een tijdje terug?

Die zou toch normaalgezien Gbit moeten aankunnen tenzij je echt hopen connecties opzet zou ik denken? Of een hoop firewall rules.

Als je een VPN instelt steelt dat wel een hoop CPU cycles, dat heb ik wel al gemerkt maar dat is te verwachten eigenlijk gezien de encryptie (op mijn RB750r3 heb je wel IPSEC hardware accell maar het blijft best zwaar).

Ik heb hier "maar" een 100/35 conn over DSL, laat m'n RB750 "inbellen" en haal als ik de connectie voltrek, zelfs met P2P achtige connections ik nog geen 10% CPU usage haal.
Tenzij ik de VPN aanslinger, dan wel ineens 30+%.

Hmm, de RB750Gr3 is qua hardware wel een stuk "beefier" dan de RB2011 eigenlijk nudat ik het nog eens deftig bekijk :P.

RB2011 : 1c MIPSBE 600Mhz 256MB RAM
RB750Gr3 : 2c4t MMIPS 880Mhz 256MB RAM
Alleen heeft de RB2011 wel een hogere RouterOS license level.
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

crapiecorn schreef:Dat is een Fiber200
Mijn excuses, I stand corrected! (ik dacht dat het iets in de aard van een 'All-Internet 200' heette :oops:)

Dan vrees ik dat ITnetadmin met Whoppa tòch uit de boot valt, volgens de voorwaarden. :(
Als je voor de optie betaalt, is de voorwaarde (of was toch, tot enkele maanden terug) enkel een abonnementssnelheid van minimum 200 Mbps, en riskeerde je niet om de - in mijn ogen interessantere - Whoppa-formule kwijt te raken.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

mailracer schreef:Zolang je met WiFi werkt, zal je die snelheid niet halen.
Als je zorgt voor een goede wifi-router (AC Wave 2 of AX), dan kan je wel perfect hoge snelheden via wifi halen.
Zelf haal ik de maximum snelheid van mijn modem (+- 300 Mbit) via wifi (en heb zelfs veel interferentie van naburige wifi's)...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door LoewieKatorz 01 dec 2020, 21:51, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

LoewieKatorz schreef:
mailracer schreef:Zolang je met WiFi werkt, zal je die snelheid niet halen.
Als je zorgt voor een goede wifi-router (AC Wave 2 of AX), dan kan je wel perfect hoge snelheden via wifi halen.
Zelf haal ik de maximum snelheid van mijn modem (+- 300 Mbit) via wifi (en heb zelfs veel interferentie van naburige wifi's)...
Je moet al goed zot doen om 1 Gbit over wifi te verzenden (hier gaat het nmlk over). 300 Mbit met AC is natuurlijk geen probleem.
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

mailracer schreef: Je moet al goed zot doen om 1 Gbit over wifi te verzenden (hier gaat het nmlk over). 300 Mbit met AC is natuurlijk geen probleem.
Technisch moet het lukken denk ik, maar zie het nut of noodzaak er ook niet van in (tenzij om mooie speedtest resultaten te laten zien :-D )
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

speedboost is idd een niche produkt om mooie speedtest resultaten te posten op tinternet. Maar als je een backup wil terughalen van 1 TB, dan kan dat perfect op 1 nacht. Anders op een paar dagen.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

GuntherDW schreef:Heb je nog altijd die RB2011 van een tijdje terug?
Ja idd een RB2011. Heel tevreden van ze, verbruikt 5W en is heel stabiel. Alleen max download is 80 - 85MB/s dus zon 700 Mb/s schat ik.
Maar is meer dan snel genoeg. Ik ben aan het kijken om een nieuwe mikrotik te kopen maar nog niet direct.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Als je in dezelfde form factor en stijl wil blijven heb je de RB3011.

Al is de architectuur hier anders (ARM vs MIPS) is de rest basically hetzelfde maar dan betere/modernere specs natuurlijk.

Als je van Metarouter echter gebruik maakt blijf je best op de 2011 gezien die feature nogal met haken en ogen aan elkaar hangt en op bijna geen enkele (modernere) RB draait.
~80-85MiB/s is best snel genoeg inderdaad. Weinig dingen die echt meer slikken. Tenzij je dag in dag uit steam games zit te installeren e.d. natuurlijk.
IvoDeMeyer
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 okt 2017, 18:35
Bedankt: 6 keer

Je kunt wel degelijk een Whoppa combineren met de optie Giga Speedboost. Je moet niet overschakelen naar een Wigo.

Ik vind een Whoppa ook interessanter en heb hem daarom behouden.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Ja, Er zijn 2 pagina's die verschillende info geven :

https://www2.telenet.be/nl/producten/in ... ost-1gbps/

en

https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... bestellen/

De laatste is de pagina voor de oude Speedboost die eerder ook voor Giga Speedboost werd toegepast.

De vraag is, als dit nog mogelijk is. Sinds de nieuwe pagina er is. Die eigenlijk alleen spreekt over abo's vanaf 300Mbit/s.

EDIT : ik kan ondertussen bevestigen dat de losstaande Giga Speedboost optie nog beschikbaar is bij een FIber200
Laatst gewijzigd door crapiecorn 02 dec 2020, 14:11, in totaal 1 gewijzigd.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 179
Lid geworden op: 30 dec 2008, 09:56
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Ik heb 1gbit abbonement telenet in Dilbeek.
Vind het niet veel beter als de 500mbit van vroeger.

Van 9u tot 18u 800mbit gemiddeld.
Van 18u tot 24u 500 gemiddeld
Van 0u tot 9u 1gbit
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

IvoDeMeyer schreef:Je kunt wel degelijk een Whoppa combineren met de optie Giga Speedboost. Je moet niet overschakelen naar een Wigo.
Klopt, dat heb ik zelf uitgeprobeerd en zowel aanvragen, gebruiken als opzeggen ging prima was mogelijk.
De vraag is alleen of je met een Whoppa nu ook in aanmerking komt om te genieten van de promo waar je een jaar lang gratis de optie Speedboost krijgt, als je in het Leuvense woont.
De voorwaarden laten op het eerste zicht uitschijnen van niet...

Voor de Speedboost-optie geldt (of gold, een paar maanden terug) dat je een abonnementssnelheid van minstens 200 Mbps moest hebben. Whoppa dus inbegrepen.
Voor de gratis promo (enkel voor klanten in het Leuvense), zijn de voorwaarden, volgens de website van Telenet, dat je moet beschikken over: All-Internet (300/20), de bundel All-Internet + TV, WIGO of WIGO Home, of YUGO 30 GB. Eigenlijk dus iets met een internetpakket van minstens 300 Mbps.

Ze geven hier dus de indruk dat Whoppa niet gratis mag meegenieten, maar het zou evengoed kunnen van wel, aangezien het maar iets administratiefs is. Langs de andere kant zou het niemand verbazen als Telenet de voorwaarden hier een beetje aanpassen om klanten (die graag eens iets gratis willen proberen, en misschien ook wel eens een impulsieve keuze maken) weg te krijgen van een formule als Whoppa, dat in mijn ogen qua prijs/kwaliteit eigenlijk beter is dan hun huidig aanbod. (Het is natuurlijk een gratis promo, en ze zijn hun klanten ook niets verplicht, uiteraard.)
Maar voorwaarden zijn natuurlijk niet altijd helemaal correct of compleet... Als het lukt, des te beter! Zeker van genieten, in dat geval! :D
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bij mij ging het niet toen ik online probeerde om te schakelen.

Maar ik heb nu toch een snellere (300 minimaal) na tussenkomst technieker en nieuwe modem.

Dus heel bizar.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”