Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

iceke schreef:
Dat zullen dan waarschijnlijk diezelfde apothekers zijn waar de helft van hun winkel volstaat met homeopathische zalfjes en kruidenthee's.. ik zie dat verschijnsel hier nu ook in mijn apotheek...de mensen zijn bang en de apotheek is precies een halve kwakzalverij geworden :angel:
Elke anderhalve meter een wachtvakje op de vloer, net naast de eilandjes met kwakzalvers producten natuurlijk :angel: een goudmijn is het geworden mijnheer, heel dat covid gedrocht, angst doet kopen en geloven .
En voor alle duidelijkheid, ik laat me daar ook aan vangen hoor... ik moet hier van mijn madam ook elke ochtend een shotje vitamine braaksel innemen, schaad het niet dan baat het niet :beerchug: 't geld dat naar de cafebaas ging gaat nu naar den Apotheker blijkbaar :angel: (ik voelde me veel gelukkiger toen het andersom was, but hey, nu voel ik me veel gezonder, depressief, maar véééél gezonder)

'k Moet u weer teleurstellen Iceke. Naast onze eigen apotheker - die allesbehalve voorstander is van alternatieve producten en kruidengeneeskunde - zijn het ziekenhuisapothekers en een 4- tal biotechnologen die ik ken vanuit mijn dagelijkse werksetting. En om u gerust te stellen, ja: het zijn er niet enkel van het ziekenhuis waar ik werk maar van meerder Vlaamse universitaire ziekenhuizen ...

Enfin soit. Deze morgen artikel gelezen in Het NIeuwsblad dat er nog meer vaccins op komst zijn op heel korte termijn.https://www.nieuwsblad.be/krant/publica ... /optimized, gebaseerd op een interview met Bruno Holthof, CEO van de Oxford University Hospitals. Bij deze enkele citaten uit dit artikel:

"Wat garandeert dat we over vijf jaar niet met bijwerkingen zitten? In de jaren 50 was Softenon het wondermiddel tegen misselijkheid. Later bleek dat daardoor meer dan tienduizend kinderen misvormd geboren werden.
“In het geval van Oxford hebben we al jaren vrijwilligers rondlopen die gevaccineerd zijn met een gelijkaardig coronavaccin waarop dit gebaseerd is. Die worden nog steeds opgevolgd. Intussen staat ons gezondheidssysteem ook tientallen jaren verder. De regels omtrent medicatie zijn vandaag veel strenger dan toen.”

In België zal het vaccin wellicht vrijwillig worden ingeënt. 50 procent ziet dat zitten, 30 procent twijfelt en de rest bedankt vriendelijk. Maar experts denken dat minstens 70 procent gevaccineerd moet zijn voor de brede verspreiding van het virus stopt. De sleutel tot succes ligt dus bij de twijfelaars.
“Ja, en die mensen moeten we duidelijk maken dat je met een vaccin niet alleen jezelf beschermt, maar ook anderen.



En de knaller, eens te meer illustratief voor ons beleid:


Experts en politici in België waarschuwen voor de logistieke moeilijkheid.
“Het is ook een ongelooflijke logistieke inspanning. In het VK zijn ze daar sinds de zomer mee bezig. Intussen heeft de overheid verschillende actoren gevraagd om klaar te zijn tegen 1 december, zodat we eventueel kunnen beginnen te vaccineren met het Pfizer/BioNTech- en het AstraZeneca/Oxford-vaccin. Ook het leger wordt ingezet om de logistiek te organiseren. Maar de effectieve vaccinatiestart hangt af van de goedkeuringsdatum van de MHRA.”

Kan iemand me zeggen waar onze politici deze zomer mee bezig waren: bekvechten, posten claimen (hetgeen men hier regeringsvorming noemt) met alle hieraan gekoppeld achterhoede gevechten (niet waar mijnheer Calvo, gebeten door een andere gifslang van eigen soort), nadenken hoe men er zich ging uitlullen over de vernietigde maskers, etc. etc.

Nu denk ik dat ze aan het nadenken zijn over het feit hoe ze de bevolking gaan uitleggen dat er gewoon te weinig geld is om vaccins aan te kopen en dat de logistiek, weliswaar en huzarenstuk, een mooi drogreden is om aan te manen tot afwachten.

Nu dit keer gaan ze het opperste gelul moeten zien uit te kramen want de nieuwe vaccins waarvan melding in dit artikel, kunnen gewoon in de koelkast bewaard worden ...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Wie begrijpt dit nog? Zag deze meme passeren, en dan doen we even een fact check, want ik share nooit memes zonder eigen fact check.

In België zijn er 14000 doden per jaar door roken
https://www.allesoverkanker.be/cijfers- ... n-meeroken

en volgens de laatste statistieken zijn er al 14.303 corona doden in België (google "corona doden belgië") - het moet weer lukken dat deze twee getallen zo dicht bij mekaar zitten, danku matrix.

Waarom liggen rookwaren dan nog steeds in de essentiële winkels? Waarom is die rotzooi niet afgeschermd met plasticfolie zoals in bvb den Action waar tevens niet essentiële producten niet toegankelijk zijn. Waarom is tabak een essentieel product als het even veel doden oplevert als de corona doden.
123506356_3563493607073698_4231562176322431935_n.jpg
En dan mag je in de straat ook je masker dan nog afzetten om te roken. Zeker voor uw gezondheid. Ik stel het beleid kritisch in vraag.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Rare kronkels maak jij toch..
Laat ons dan ook al het (rode) vlees afschaffen, alcohol... en nu we bezig zijn ook autorijden. :-D

Niet zo heel lang geleden mocht je nog roken op cafe en restaurant. En je moet niet heel ver terug gaan om nog te mogen roken in een vliegtuig of op de werkvloer (gewoon aan jouw bureau). Er is dus al heel veel gebeurd, en voor mij persoonlijk mogen ze het afschaffen, maar dan krijg je gewoon een enorme zwarte markt ( = waar de staat niets aan verdient).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ddd schreef:Laat ons dan ook al het (rode) vlees afschaffen, alcohol... en nu we bezig zijn ook autorijden. :-D
Auto, alcohol en rookwaren zijn een fiscale melkkoe.

Verkeersdoden zijn maar een kleine fractie ivg roken, enkele honderden slechts:
https://www.statistiekvlaanderen.be/nl/ ... htoffers-0

Alcohol is al een groter probleem, ongeveer 6K:
https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 1605433337

en tabak is volgens deze bron 20K per jaar

Dus roken + alco is nu al 2x zo groot als corona. Er worden geen draconische maatregelen genomen tegen een probleem wat dus groter is dan corona.

Het corona beleid is eerder om te kijken hoe ver ze kunnen gaan met uw rechten afnemen, en dan de foute keuzes maken door de scholen weer open te doen, en iedereen er voor te straffen. De beleidsmakers mochten van mijn part vervolgd worden in een internationaal tribunaal voor misdaden tegen de mensheid.

Want in sommige landen zoals Zweden en Zwitserland is er geen lockdown, en daar lukt het wel.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

En hoe link je corona doden met roken? Wat is de "matrix"?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

ddd schreef:En hoe link je corona doden met roken?
Corona doodsoorzaak is nu 14K cases, terwijl alco + roken is een 2x zo groot probleem, 26K cases per jaar:

https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 74375.html

Het volledig afnemen van uw vrijheden staat niet in verhouding als ze alco & rookwaren gewoon in de rekken laten liggen.

Ze geven dus niet om uw gezondheid op lange termijn, want het brengt flink wat geld in de overheidskas
Ze geven enkel om een korte termijns probleem, en dat is de overbelasting van de ziekenhuizen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Even de stelling bijtreden dat apotheken gewoon commerciële winkels geworden zijn.
Op dit moment is er een apotheek (deel van een keten) die reclame maakt Black Friday acties... Veel commerciëler kan niet meer denk ik.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door R2D2 15 nov 2020, 11:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dus je kronkel is dat, omdat er toch al 26k doden sterven door een andere doodsoorzaak, je de regels eigenlijk niet moet volgen omdat er door Corona minder doden sterven dan die andere doodsoorzaak waar we niet(s) (genoeg) tegen doen ?

Chance dat we niet allemaal zo 'doordenken' ...
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Sasuke schreef:Dus je kronkel is dat, omdat er toch al 26k doden sterven door een andere doodsoorzaak, je de regels eigenlijk niet moet volgen omdat er door Corona minder doden sterven dan die andere doodsoorzaak waar we niet(s) (genoeg) tegen doen ?
Dat schrijf ik nergens, ik schrijf wel dat de regels disproportioneel zijn.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Ja, roken ... rare kronkel.

Ik snap sommige dingen op dit forum totaal niet. Is het nu de bedoeling voor ALLE mogelijke aandoeningen te gaan vergelijken hoeveel doden ze veroorzaken in vergelijking met corona om te besluiten dat ..... ??? :bang: :bang: :bang: :bang:

Ik vind hier veel (pseudo-)academische discussies terug die m.i. totaal irrelevant zijn.

Kijk gewoon rondom u: de ziekenhuizen konden het bijna niet meer bolwerken, onze economie ligt grotendeels plat, besmette mensen hervallen, pyscho-sociale implicaties legio, etc. etc.

Is dit nog niet genoeg om over een ernstig probleem te spreken en is niet elke dode er één te veel ????

Sommigen proberen echt een stolp rondom zich te bouwen door cijfers te analyseren en allerhande discussies op te starten. Kom van onder die stolp aub en zie gewoon de realiteit onder ogen.

What the f*** draagt een conclusie dat er evenveel of nog meer doden vallen door pathologie X, Y of Z of een bepaald gedrag (roken, drinken, ...) dan corona.

Wat wil men hier bewijzen? Dat corona nog banaler is dan een verstuikte enkel? :bang: :bang: :bang:
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

ub4b schreef: Dat schrijf ik nergens, ik schrijf wel dat de regels disproportioneel zijn.
Hoeveel Corona doden zouden we hebben zonder deze regels? 100k? Meer?
Ook doden met eenvoudige/behandelbare aandoeningen, omdat de zorg vol zou zitten.

En neen, wij zijn geen Zweden.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

Nog wat gratis luisterboeken gevonden: https://www.eenhoorn.be/nl/luisterpunt-audio
Hier zijn ze er alvast verzot op!
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

statistiek.png
Dit zegt toch veel meer dan al dat cijfergegoochel sinds maanden :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8275
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Oostenrijk gaat opnieuw in lockdown. Scholen, winkels en dienstenbedrijven gaan dicht en er komt een avondklok.

"Ook al wil niemand een tweede lockdown, toch is het het enige middel waarvan we zeker weten dat het werkt," zegt de Kanselier. Hij gaf meteen ook hoop: "Het is de enige manier om Kerstmis te redden'".

Ter info volgende grafiek van de positieve testratio, in Oostenrijk is die nu iets hoger dan bij ons. Maar: Oostenrijk gaat morgen in lockdown en sluit de scholen, de Belgische politici daarentegen menen dat de cijfers al meer dan voldoende gezakt zijn om morgen al over te gaan tot de eerste versoepelingen van de lockdown. Ik heb daarom ook Frankrijk aangeklikt, een land dat op 2 november de scholen heropend heeft en nu opnieuw tegen een stijging van de positieve testratio aankijkt, ondanks voortdurende lockdownmaatregelen in horeca, fitness, enz.

Vermoedelijk zal Kerstmis in België dus niet gered worden.

Afbeelding
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

koenraaddeconinck schreef: Ik snap sommige dingen op dit forum totaal niet.
Dat is ook niet nodig. Dit is een Forum, waar iedereen - inclusief jezelf - zijn mening heeft en mag verkondigen (en proberen te verdedigen).
Jij bent emotioneel heel erg betrokken met dit onderwerp, maar aanvaard (en respecteer) dat anderen niet altijd jouw mening delen ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

philippe_d schreef: Dat is ook niet nodig. Dit is een Forum, waar iedereen - inclusief jezelf - zijn mening heeft en mag verkondigen (en proberen te verdedigen).
Jij bent emotioneel heel erg betrokken met dit onderwerp, maar aanvaard dat anderen niet altijd jouw mening delen ...
Offtopic:
Je lijkt te vergeten dat er indertijd duidelijk opmerkingen zijn gemaakt tegen bepaalde personen dat ze hun samenzweringstheorieen voor zichzelf moeten houden en geen onzin verkopen in gewone topics. (Stralingzotheid, kankergeneeskunde, need i go on? Je weet verdomd goed wie ik bedoel.)
Maar blijkbaar zijn jullie dit weer vergeten en zijn alle mogelijke samenzweringstheorrien (hoe meer van de put gerukt hoe liever precies?) rond corona daar een uitzondering op.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

ub4b schreef:Wie begrijpt dit nog? Zag deze meme passeren, en dan doen we even een fact check, want ik share nooit memes zonder eigen fact check.

In België zijn er 14000 doden per jaar door roken
https://www.allesoverkanker.be/cijfers- ... n-meeroken
Volgens uw eigen gegevens zijn het 40 doden per dag door roken én meeroken.
Elk jaar zijn er in België 14.000 vroegtijdige overlijdens te wijten aan roken. Dat zijn er ongeveer 40 per dag.
ub4b schreef: en volgens de laatste statistieken zijn er al 14.303 corona doden in België (google "corona doden belgië") - het moet weer lukken dat deze twee getallen zo dicht bij mekaar zitten, danku matrix.
Ge zijt iedereen doelbewust een rad voor de ogen aan het draaien. Puur manipulatie!
Gisteren waren er 200 bevestigde doden door Covid-19 in België, mét ingrijpen door middel van maatregelen.
ub4b schreef: Waarom liggen rookwaren dan nog steeds in de essentiële winkels? Waarom is die rotzooi niet afgeschermd met plasticfolie zoals in bvb den Action waar tevens niet essentiële producten niet toegankelijk zijn. Waarom is tabak een essentieel product als het even veel doden oplevert als de corona doden.
  • 40 doden per dag door roken, zonder maatregelen
  • Vandaag 200 doden per dag door Covid-19. Met een potentieel tot een veelvoud per dag, zonder maatregelen
Jouw vergelijking, jouw hersenspinsel, loopt dus stevig mank.
Roken is ongezond en 40 mensen per dag sterven eraan in België: dat heb je alvast goed begrepen.
Covid-19 is dodelijker dan roken naar aantal mensen die eraan sterven per dag, zonder maatregelen.
Dat heb je duidelijk niet begrepen...
ub4b schreef:En dan mag je in de straat ook je masker dan nog afzetten om te roken. Zeker voor uw gezondheid. Ik stel het beleid kritisch in vraag.
Laat dat kritisch toch maar uit uw zin.
Effe verder nadenken alvorens random wat gegevens bij elkaar te gooien én aansluitend een niet samenhangend bericht posten zou je sieren.
Zou het je volgende keer lukken?
Dat zou getuigen van een intellectuele vooruitgang. :wink:
ub4b schreef:
ddd schreef:En hoe link je corona doden met roken?
Corona doodsoorzaak is nu 14K cases, terwijl alco + roken is een 2x zo groot probleem, 26K cases per jaar:

https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 74375.html
Oeps, maak je opnieuw dezelfde fout. Neen, erger, je probeert doelbewust te manipuleren!
Covid-19 is dodelijker dan roken en alcohol tezamen, zonder dat er maatregelen genomen worden.
ub4b schreef: Het volledig afnemen van uw vrijheden staat niet in verhouding als ze alco & rookwaren gewoon in de rekken laten liggen.

Ze geven dus niet om uw gezondheid op lange termijn, want het brengt flink wat geld in de roverheidskas
Ze geven enkel om een korte termijns probleem, en dat is de overbelasting van de ziekenhuizen.
Aha, je bent dus tegen de genomen maatregelen om het aantal doden door Covid-19 te beperken!!
En maakt er zelfs van "volledig afnemen van uw vrijheden"...
En dan probeer je maar argumenten te fabriceren om je gelijk te halen...
Zielig ub4b, echt zielig hoe je je gedraagt op dit forum.
Zo'n doorzichtige, maar erg storende manipulatie.
Get the facts straight and the sick wrinkles out of your brain. 8)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Hij zit er nochtans boenk oep deze keer... ik heb geen goesting om de cijfers van sciensano op te zoeken..ze staan in 1 van mijn vorige posts.. covid is doodsoorzaak nr3 in ons land atm na kanker en hart & vaatziekten, ver na kanker en hart en vaatziekten trouwens.
Dus ja, ik snap hulle kroekel niet dat alles moet wijken voor covid..
Maar waarschijnlijk mogen we die cijfers op het einde van de rit ook weer met een fermerpe schep zout nemen(Net zoals er niemand aan de griep gaat sterven dit jaar, gaan er waarschijnlijk ook een pak minder sterven aan doodsoorzaak nr. 1 en 2.)
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

De vraag die ook mag gesteld worden of het hier gaat om 14 000 doden door covid of door 14 000 doden mét covid ??

Vooral in de eerste golf waren er veel mensen die mét covid stierven, maar een zware onderliggende aandoening hadden, of is dat een fabel ?
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

philippe_d schreef:Dat is ook niet nodig. Dit is een Forum, waar iedereen - inclusief jezelf - zijn mening heeft en mag verkondigen (en proberen te verdedigen).
Als ik zeg dat ik bepaalde dingen niet snap, dan wil dit niet zeggen dat ik vind dat niet iedereen recht heeft op zijn mening. Het zou er nogal aan mankeren ... Hetgeen ik bedoelde is dat ik de logica niet snap. Dit wil geenszins zeggen dat ik geen andere standpunten kan hebben ...
Wel ben ik ervan overtuigd dat velen een andere partituur zouden spelen, Philippe, moesten ze gewoon nog maar eens op een covid-afdeling een kijkje gaan nemen (en dan spreek ik nog niet over IZ en doden die daar vallen).

Anderzijds vind ik het positieve ook aan dit forum dat in topics waarin ik met sommigen diametraal qua visie tegenover hen sta, deze ook weer met raad en daad advies geven waar ik het vraag. Zeer veel appreciatie hiervoor ook en ik wil me in deze o.m. zeker tot "Iceke" richten.
philippe_d schreef: Je bent emotioneel heel erg betrokken met dit onderwerp, maar aanvaard (en respecteer) dat anderen niet altijd jouw mening delen ...
Ook dat zou er nogal aan mankeren. Ik sta immers in de zorg. En de - in jullie ogen misschien soms radicale - standpunten die ik inneen zijn het gevolg van het feit dat ik dagelijks aanschouw welk onnoemelijk menselijk leed covid aanricht.
Als het gaat over "de maatregelen" ben ik niet de enige in de zorg die misnoegd loopt over het gedrag van zovelen die deze regels aan hun voeten lappen.
Herinner u de uitspraak van een verpleegster uit een ziekenhuis in Antwerpen op TV nav de koopzondagen: "Binnen 14 dagen mogen jullie eens de gekocht waar aan ons komen tonen op intensieve".
Verder heb ik er als zovelen in de zorg, geen enkele behoefte en laat staan interesse voor het feit of men ons nu beschouwd als helden of niet. Dat er gekant zijn tegen de premie die we zullen ontvangen, ook hiervoor alle begrip. Maar als zorgverleners hoeven we ook niet het vuil van de straat te zijn toch?

En ik ga zelfs zo ver dat ik principieel vindt dat iedereen deze regels aan zijn laars mag lappen tot zo lang men anderen niet in gevaar brengt ... M.a.w. , iemand anders zijn vrijheid eindigt waar deze van een andere in het gedrang gebracht wordt.

Zeker no bad feelings tav. om het even wie. Eigenlijk zou ik het zelfs tof vinden om mekaar eens "in het echt" te zien. Misschien eens een debat met geïnteresseerden via skype of zo ... ?

En tot slot wat samenzweringstheorieën betreft: ik denk dat iemand ook het recht heeft op de visie / mening dat in onze samenleving - en dat is enorm te betreuren - niet altijd alles koosjer verloopt. En ik durf persoonlijk stellen dat ik ook mijn twijfels heb over het feit of dit virus er niet accidenteel gekomen is door een menselijke fout in één of ander labo.
Biochemische oorlogsvoering is de complete horror in deze. Daar ga ik niet van uit tenzij het wit op zwart ooit zou bewezen worden. Maar nogmaals, als je ziet welke richting we met onze samenleving uitgaan, kan ik me wel voorstellen dat mensen op den duur dergelijke scenario's niet onwaarschijnlijk achten, nogmaals, alhoewel ik persoonlijk niet direct in deze richting denk. Ik meen dat het ook deze mensen hun recht is om er dergelijke visie / perceptie op na te houden.
Laatst gewijzigd door koenraaddeconinck 15 nov 2020, 17:33, in totaal 2 gewijzigd.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

@ iceke
Omdat het ook bij jou ook niet daagt hoe het exponentieel gedrag van een pandemie werkt.
En dan ga je nu even een "tussenstand" maken (jouw "atm") goed wetende dat het aantal doden door Covid-19 exponentieel zal toenemen indien er geen maatregelen genomen worden.

Vandaag kan men toevallig de twee getallen van 14000 vergelijken.
Ja, vandaag zit hij er met zijn 14000 "boenk oep".
Volgende week gaat deze vergelijking al niet meer op...

En dan gaan jij beiden, zoals Lieven Annemans, in een stil hoekje kruipen alsof er niets gezegd is?
Maar intussen al maanden flink tegengas geven?
Zonder gedegen argumenten!
Zielig.

Van je hele lijst aan hoegenaamd vergelijkbare doodsoorzaken (naar aantallen): dewelke heeft op slechts 250 dagen vanuit het niets al quasi de top bereikt?
Juist, geen enkele...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Wel ik respecteer iedereen zijn mening Ordon :wink: maar nogmaals, corona is geen gewoon griepje. Ik weet niet waarom dit virus hier soms zo "gebanaliseerd wordt" en nogmaals, iedereen het recht op zijn mening maar als mensen ook hun gedrag gaan afstemmen op een onderschatting van het gevaar, wordt het pas voor hen ook erg gevaarlijk ...

Er zijn o.m. al meerdere gevallen gekend van gezondheidswerkers die een 2° en zelfs 3° besmetting opgelopen hebben ... Da's toch allemaal niet niks.

Echt waar, als je dagelijks het lijden ziet, ook van de omgeving van patiënten die met hun zieke moeder / vader / boer / zus / vriend of noem maar op geen contact hebben dan staat de wanhoop vaak dichterbij dan het lachen.

Ik heb letterlijk van een collega vernomen dat hij zijn 62- jarige moeder op minder dan 24 u dermate zien desatureren heeft door covid dat ze naar intensieve moest. Dit vertrek op de kamer is de laatste ontmoeting met zijn moeder geweest. Hij zei letterlijk: "de volgende ontmoeting was deze bij haar urne". En deze man is niet alleen in dergelijk situatie ...

Dus nogmaals: don't underestimate this enemy ...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

koenraaddeconinck schreef:En ik durf persoonlijk stellen dat ik ook mijn twijfels heb over het feit of dit virus er niet accidenteel gekomen is door een menselijke fout in één of ander labo.
Biochemische oorlogsvoering is de complete horror in deze. Daar ga ik niet van uit tenzij het wit op zwart ooit zou bewezen worden.
Dit is de cognitieve dissonantie. Mensen geloven liever in het verhaaltje dat dit virus toevallig onder de mensen gekomen is, dan dat er iets achter zou zitten, en dat de pandemie een plandemie is. Mensen willen zich niet inbeelden dat er zulke slechte zielen op de aarde lopen, die de wereldpopulatie zouden willen decimeren. Daar kom ik nog op terug.

Het is ook opmerkelijk dat er nu mensen dik betaald worden om alle tegenstanders van de officiële covid lezing te debunken. Ik heb het dan over de fact checking business, zie een recente pano aflevering hoe dit te werk gaat.

Al wie beweert dat het man made is, wordt door de betaalde fact checkers met de grond gelijk gemaakt. Ze doen dan aan cherry picking door wetenschappers te zoeken die het omgekeerde willen getuigen dan wat een andere wetenschapper beweert.

Doet me een beetje denken aan studies rond straling: voor elke onafhankelijke studie die gevaar ontdekt, wordt door de industrie een tegenstudie gesponserd om het toch maar in twijfel te trekken.

Bizar trouwens dat de fact checkers zich niet richten op belief systems waarvoor er geen enkel bewijs is, waarom valt geen enkele fact checkers bvb de katholieke kerk aan?

Ze zijn enkel geïnteresseerd in een bepaald soort (in hun ogen) onzin om te debunken, net omdat ze betaald worden door partijen die liever onzichtbaar blijven.

koenraaddeconinck schreef: Maar nogmaals, als je ziet welke richting we met onze samenleving uitgaan, kan ik me wel voorstellen dat mensen op den duur dergelijke scenario's niet onwaarschijnlijk achten, nogmaals, alhoewel ik persoonlijk niet direct in deze richting denk. Ik meen dat het ook deze mensen hun recht is om er dergelijke visie / perceptie op na te houden.
Ik ben er wel van overtuigd dat "evil" mensen rondlopen die vinden dat we met te veel zijn.
georgiaguidestone-2.jpg
Waarom zou iemand hier een enorm bedrag spenderen, iemand die anoniem wil blijven, om dit soort intenties te wereld in te sturen?

Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@ub4b

De wereldbevolking beperken tot 500 miljoen zielen lijkt mij echt een mission impossible, en dit zowel voor Tom Cruise als voor SPECTRE (Bond's gezworen vijanden)...
Een veel eenvoudiger scenario wordt geboden door te denken aan de 'Green Deal' ridders die het geweer van schouder veranderen omdat de realiteit plots veel heftiger is dan de fictie. Thunberg & Co staan nog met open mond te kijken naar het onverwachte uitkomen van hun natte dromen: de hele wereld lijkt immers wel plotseling stil te staan, althans de meeste vliegtuigen dan toch! De snelle jongens&meisjes van het grote geld ruiken hun kans om hun plannen erdoor te drukken en de wereld groener te maken :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

phil48 schreef:De vraag die ook mag gesteld worden of het hier gaat om 14 000 doden door covid of door 14 000 doden mét covid ??

Vooral in de eerste golf waren er veel mensen die mét covid stierven, maar een zware onderliggende aandoening hadden, of is dat een fabel ?
In principe maakt dat niet veel uit, dood is dood. MAAR, als je het dagelijks leven zo intens gaat veranderen zoals nu, mag daar best een hééél groot vergrootglas op gericht worden.
En dan zie je rare dingen natuurlijk, dingen waar ik niet bij kan, maar ook reacties van mensen die ik in de verste verte niet voor mogelijk hield.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat er in China (of ergens anders) een "biochemisch ongeluk" gebeurd is. Daar ben ik zeker van.

Kwaad opzet sluit ik voorlopig uit. Indien daar ooit bewijs voor gelverd wordt dan hebben we een heel groot probleem. Dan spreken we over biochemische oorlog en volkerenmoord ... Vraag is of dit ooit aan het icht zal komen indien dit het geval zou zijn. Wij zullen het niet meer vernemen denk omdat dit een diep verborgen geheim zal zijn.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

ub4b schreef: Ik ben er wel van overtuigd dat "evil" mensen rondlopen die vinden dat we met te veel zijn.
Obviously. Of toch met onze huidige way of living. Earth cut-off day rings a bell?
Met de manier waarop en de hoeveelheid volk kunnen we niet blijven rondlopen op deze aardbol. Somethings gotta give.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Etienne Vermeersch maakte er geen geheim van dat geboortebeperking moest gepredict worden, en hij was zeker geen "evil" mens!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

wied schreef:Etienne Vermeersch maakte er geen geheim van dat geboortebeperking moest gepredict worden, en hij was zeker geen "evil" mens!
Integendeel, hij was ontegensprekelijk op meerder vlakken visionair ...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

ub4b schreef:
Corona doodsoorzaak is nu 14K cases, terwijl alco + roken is een 2x zo groot probleem, 26K cases per jaar:

https://www.knack.be/nieuws/factcheck/f ... 74375.html

Het volledig afnemen van uw vrijheden staat niet in verhouding als ze alco & rookwaren gewoon in de rekken laten liggen.

Ze geven dus niet om uw gezondheid op lange termijn, want het brengt flink wat geld in de overheidskas
Ze geven enkel om een korte termijns probleem, en dat is de overbelasting van de ziekenhuizen.
WTF, mooier kunnen we het niet maken ...

Iedereen beslist ZELF of hij sterft aan roken of niet ... je mag enkel nog roken waar je niemand stoort
Niemand beslist ZELF of hij corona krijgt en er van sterft of niet

Dus ja zware maatregelen tegen corona en dus geen maatregelen tegen roken, hoe meer er gerookt wordt hoe beter.
Maar je moet uiteraard een dommerik zijn om nu nog te roken.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8275
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

De cijfers zijn wat gedaald en volgens de politici is dat al ruim voldoende om weer te gaan versoepelen, waarvan vandaag ook de eerste fase al zal plaatsvinden. Weyts Ben is opnieuw bereid om heldhaftig het risico te nemen, zoals hij in september gedaan heeft. Ook al is dat toen slecht uitgedraaid, hij is ervan overtuigd dat dat nu niet het geval zal zijn. Mogelijks komen dan ook verdere versoepelingen al snel weer op tafel, tenzij voor de horeca en de fitness die volgens onze regering de bewezen grote broeihaarden zijn.

Een interessante grafiek in dit verband is het gevolg van de nieuwe teststrategie van de regering op het aantal testen, dat al bijna gehalveerd is tov de piek van nog geen maand geleden, en blijft dalen. Deze strategie zal toelaten om eventuele gevolgen van de versoepelingen van vandaag in ieder geval niet snel te detecteren, waardoor het wachten zal zijn op een ombuiging van de bezetting van de ziekenhuizen + de gekende "afwachtperiode" van ongeveer 4 weken die onze regering steeds hanteert als de cijfers weer stijgen (als de cijfers dalen is die periode veel korter). Alles samen zou men dan pas tegen de week voor Kerstmis moeten verstrengen, tenzij het natuurlijk nog veel harder zou gaan dan vorige maand. De positieve testratio zal de waarheid natuurlijk veel sneller verklappen dan sommigen willen.

Het lijkt er dus op gericht te zijn om de scholen net lang genoeg open te kunnen houden tot de volgende vakantieperiode (met weliswaar individuele sluitingen in december), waarna wij Kerstmis en Nieuwjaar in lockdown mogen vieren, het zorgpersoneel in de ziekenhuizen, en de onfortuinlijken die opgeofferd werden voor de scholen vieren het in hun kist onder de grond.

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

duizend schreef:
Iedereen beslist ZELF of hij sterft aan roken of niet ... je mag enkel nog roken waar je niemand stoort
Niemand beslist ZELF of hij corona krijgt en er van sterft of niet.
Nee, je beslist nog altijd zelf hoeveel risico je wil lopen.
Niemand verplicht je om op cafe of restaurant te gaan, niemand verplicht je om te gaan fitnessen, niemand verplicht je om op 21 juli op den dijk in Blankenberge te gaan lopen...
Anders is het gesteld als jij morgen zorg nodig hebt, uw zorgverlener in het WZC, de thuisverpleging of het AZ is 9/10 niet recent getest en moest dat wel het geval zijn werkt hij gewoon door.
We zetten dus atm compleet gezonde mensen voor wie dit virus maar een griepje is gewoon binnen of beperken hun vrijheden , maar laten zorgverleners die dagelijks met verschillende zwakkere personen in contact komen gewoon hun ding doen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Toch ook even zeggen dat naast de scholen, ook de hobbies weer worden opgestart voor < 12 jaar.
Voor onze dochter van 9, start zaterdag de tekenschool weer.
Ook van haar volleybal hebben we bericht gehad dat ze volgende week weer gaan starten.

Voor mijn zoon die in het eerste middelbaar zit is dit niet zo, alles nog on-hold.

Er start dus weer heel wat meer op dan alleen school.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

@1/9
De vergelijking loopt wel op meerdere fronten mank:
- geen massa's terugkerende toeristen (die eerst in een buitenlandse rode zone in elkaars gezicht hebben gehoest in de lokale horeca, of samen enkele uren in een vliegtuig opeengepakt zitten)
- geen "alles mag terug" gevoel in de brede samenleving, waardoor de regels misschien wel eens gevolgd zouden worden
- veel meer besmettingen nog in de brede samenleving (1/9: 400 <> 16/11: 5200 - met een aangepaste teststrategie)
- niet alle hobby's starten terug op
- nog veel restricties op allerlei mogelijke samentroepingen (sport, café, ...)

@hobby's
Hier blijft alles toe: tekenles, zwemles, chiro.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

https://www.standaard.be/cnt/dmf20201115_98029486
Zover is het dus gekomen, de derde wereld naast uw deur....
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8275
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Ook de -12 jarigen in de wachtzaal van de huisdokter, uiteraard zonder mondmasker, zijn weer opgestart!
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 14 keer

koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

iceke schreef:Nee, je beslist nog altijd zelf hoeveel risico je wil lopen.
Niemand verplicht je om op cafe of restaurant te gaan, niemand verplicht je om te gaan fitnessen, niemand verplicht je om op 21 juli op den dijk in Blankenberge te gaan lopen...
Anders is het gesteld als jij morgen zorg nodig hebt, uw zorgverlener in het WZC, de thuisverpleging of het AZ is 9/10 niet recent getest en moest dat wel het geval zijn werkt hij gewoon door.
We zetten dus atm compleet gezonde mensen voor wie dit virus maar een griepje is gewoon binnen of beperken hun vrijheden , maar laten zorgverleners die dagelijks met verschillende zwakkere personen in contact komen gewoon hun ding doen.
Hier verschillen we dus fundamenteel van mening. Sommigen stellen gedrag met ernstige gevolgen voor anderen.

Als je gedrag stelt waardoor er extra-risico op infectie is en als je zelf al besmet wordt, kun je het doorgeven zonder dat je er zelf last van hebt. Maar voor hetzelfde geld besmet je tijdens een incubatieperiode bv. anderen omdat je je van niets bewust bent en het kan die en/of iemand uit zijn omgeving haar leven kosten.

Uw stelling gaat op indien covid niet overdraagbaar is van mens op mens. Dan heb je hetzelfde met bv. alcoholisme. Als iemand kost wast kost dagelijks thuis 3 flessen cognac achterover wil kappen tegen alle adviezen van artsen in en wetende dat hij vroeg of laat daar een prijs zal voor betalen dan is dat inderdaad zijn vrije keuze. Als hij dit doet tussen zijn vier muren en niemand lastig valt, dan is dat m.i. zijn / haar goed recht. Het lijkt me ook logisch als zo een persoon op de lijst komt te staan voor levertransplantatie, dat dit eindigt op een "njet".

Bij onverantwoord gedrag zoals deze zomer op de treinen, aan de kust, de parties in de stad hier na de vorige lockdown waarbij er tot laat in de nacht op de markt gedanst en gefuifd werd etc etc etc hebben altijd gevolgen voor iemand. Is het enkel voor de persoon in kwestie die besmet raakt, dan zijn zorgverleners nog altijd de dupe én de maatschappij - dus ook iedereen hier op dit forum - die voor dat gedrag finaal toch een rekening zal gepresenteerd krijgen via diverse belastingsverhogingen.

Dus ... Aangezien we geen beroep kunnen op het gezond verstand van te veel burgers, dwingende maatregelen en dit ja om zwakkeren én de maatschappij te beschermen finaal.

En ja, ik ben ook al meermaals op restaurant geweest en ja, in september heb ik ook aan de kust een terras gedaan maar dat was op plaatsen waar
er én glazen panelen stonden tussen elke tafel én je voor, achter, links en rechts, een afstand had van meer dan 2 meter. In de stad deze zomer, zijn we veel terrassen gepasseerd waar ze bijna op mekaars schoten zaten. Onverantwoord. Ook al waren daar plaatsen vrij en had ik nog zo veel zin in een goede pint of een gezellige babbel, het was mij de miserie niet waar en anderen mochten gerust voorgaan.

En gezond verstand bezigen wil niet zeggen: niets meer doen en u tussen uw vier muren opsluiten. Dan ga je psychologisch onder door. Maar ook hier geldt dat er ook nog grijs is tussen het wit en het zwart. Had men dit meer en beter beseft tijdens de periode na de lockdown en er zich ook naar gedragen, dan was er geen nieuw probleem geweest maar men dacht dat the sky the limit was.

M.a.w. er was in de zomermaanden al veel mogelijk, maar voor velen was het nog niet niet genoeg. En dan komen we weer bij het attitude probleem dat maatschappelijk aanvaard is geworden van de alles-moet-kunnen mentaliteit. Neen, de spankracht van elke elastiek is beperkt en die heeft men eens te meer overschreden. Dan is men nog verwondert dat die elastiek het op een bepaald moment begeeft ... Laat ons ernstig blijven toch?

En voorgaande artikels illustreren wat mij betreft alleen maar wat ik hier poneer ... Helaas, helaas, helaas, ...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

heist_175 schreef:@1/9
De vergelijking loopt wel op meerdere fronten mank:
- geen massa's terugkerende toeristen (die eerst in een buitenlandse rode zone in elkaars gezicht hebben gehoest in de lokale horeca, of samen enkele uren in een vliegtuig opeengepakt zitten)
- geen "alles mag terug" gevoel in de brede samenleving, waardoor de regels misschien wel eens gevolgd zouden worden
- veel meer besmettingen nog in de brede samenleving (1/9: 400 <> 16/11: 5200 - met een aangepaste teststrategie)
- niet alle hobby's starten terug op
- nog veel restricties op allerlei mogelijke samentroepingen (sport, café, ...)

@hobby's
Hier blijft alles toe: tekenles, zwemles, chiro.
hier (regio Kortrijk) zijn bepaalde zaken blijven doorgaan voor -12j zoals buitensporten en jeugdbeweging en vanaf deze week starten alles voor -12j terug op (indoorsporten, muziekschool, tekenschool,...)

Dan kijk je 100m verder (regio Menen-Wevelgem) en daar mag er niets doorgaan -12j.

Dus mijn kinderen mogen nog alles doen, de neefjes die 100m verder wonen mogen niets meer doen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

koenraaddeconinck schreef: Als je gedrag stelt waardoor er extra-risico op infectie is en als je zelf al besmet wordt, kun je het doorgeven zonder dat je er zelf last van hebt. Maar voor hetzelfde geld besmet je tijdens een incubatieperiode bv. anderen omdat je je van niets bewust bent en het kan die en/of iemand uit zijn omgeving haar leven kosten.
Raar maar waar, je moet daar altijd nog met 2 voor zijn...
Ik hou niemand tegen om met vakantie te gaan, in een vol café te gaan zitten of een home party te organiseren.
Laat gvd iedereen zelf beslissen wat hij risicovol vind en wat niet..; zo doen we het al jaren en zo gaan we het voor mijn part nog jaren doen.
Ik ga niet wakker liggen van wat iemand gisterenavond of vorige week heeft gedaan, ik zal zelf wel zorgen dat MIJN risico miniem is.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”