Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

TPlink Omada is zo slecht nog niet, zeker niet op geval van stabiliteit. Nu al een jaar niet meer naar gekeken en rente stabiel. Performance doet echt niet onder voor Unifi.

Een collega is dan weer enorm positief over de Netgear Orbi reeks, maar die kost dan ook wel redelijk wat. (Rbk50 of hoger).
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik lees veel goeds over de Cisco Small Business line. Prijzen gelijkaardig aan Unifi, en voor kleine deployments zou je zelfs geen licenties nodig hebben voor de controller (tot 15 netwerk devices).
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Nu ik sinds kort het fijn stof (2.5 en 10 µm) kan meten en uitzetten over de tijd ben ik niet gelukkiger geworden. De waarden zijn hier veel te hoog en pieken (ver boven max grenzen) op momenten dat mensen hun vuurtjes aansteken. Triestig dat men deze praktijken niet aan banden durft leggen. Ze vervuilen (en verzieken) meer dan de voertuigen die men zo hard aanpakt.
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 8 keer

Een goed gestookte kachel stoot veel minder uit dan een slecht gestookte kachel.

Het probleem is dat mensen;

- Nat hout verbranden
- Andere dingen dan hout verbranden
- Hun vuur 'smoren' omdat het anders te warm wordt
- Hun kachel niet bovenaan aansteken

Een moderne kachel met naverbranding zou je in principe (buiten de eerste minuten) niet mogen ruiken.
Ik heb niets tegen houtkachels, wel iets tegen mensen die slecht stoken of stoken wanneer het windstil is.

Groetjes

Een persoon die zich ook frustreert aan zijn stokende buren en op het punt staat om een brief te sturen aan alle buren met kachels.

Edit: Wij zijn een van de enigen zonder kachel in deze wijk. Kzal me niet populair maken denk ik :lol:
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9741
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 40 keer

Hier ook van dat. Als ik de filters van de ventilatie bekijk zijn die pikzwart als men de haarden begint aan te steken. Ook de geur komt binnen. Vermits heel de wijk dezelfde installatie heeft zal het overal dus van dat zijn. Misschien eens wat rondhoren wat de anderen ervan vinden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5494
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 234 keer
Recent bedankt: 4 keer

Tip voor bij de brief ;)
https://www.vmm.be/lucht/infografieken/ ... fullscreen
https://www.bmj.com/content/350/bmj.h2757/rr-1

Het erge is dat ik hier ook de CO2 meet in de slaapkamers/living en dat maakt duidelijk dat we veel moeten verluchten, maar ja, het wordt soms kiezen tussen te hoge CO2 concentraties of fijn stof :(
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 8 keer

NuKeM schreef:Tip voor bij de brief ;)
https://www.vmm.be/lucht/infografieken/ ... fullscreen
Die had ik ook al staan :)

Op zich mag iedereen z'n kachel aansteken in mijn ogen.
Maar het zou toch algemeen geweten moeten zijn dat je dat niet doet wanneer het windstil is.

Ik zou vooral een opsomming van die 4 puntjes in m'n vorig bericht in briefvorm geven aan mijn buren en rekenen op welwillendheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Krulwilg schreef: Ik heb niets tegen houtkachels, wel iets tegen mensen die slecht stoken of stoken wanneer het windstil is.
(...)
Een persoon die zich ook frustreert aan zijn stokende buren en op het punt staat om een brief te sturen aan alle buren met kachels.
Waarom zou je een brief sturen?
Je weet dat
- uw buren boos gaan worden (dat gebeurt wel vaker als je mensen op hun gedrag wijst)
- uw buren het toch gaan negeren, want waarom zouden ze rekening houden met u?

Er moeten gewoon richtlijnen komen & vooral controle op "viezigheid" stoken.

Een UB'er met een nieuwe kachel (2016) die enkel zuiver, lang gedroogd (4-6 jaar) hout stookt, waarbij de PM2,5 en PM10 niet detecteerbaar omhoog gaat.

@hout stoken
Choose your battles. Als je het gevecht gaat voeren tegen "kachels" of "hout stoken" in het algemeen, ga je sowieso in het zand bijten.
De overheid zou moeten communiceren over op een slechte manier hout stoken én met oude kachels. De grafiek van VITO/VMM zal wel kloppen, maar in hun vergelijking zitten natuurlijk ook allerlei slechte houtkachels.
Zorg dat mensen hun oude kachel buitengooien en een nieuwe steken, die voldoet aan alle regelgeving. Zo ga je veel meer fijn stof vermijden, dan wanneer je een strijd aangaat met "hout stoken", want die ga je nooit winnen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ach, een extra belasting erbij in navolging van alle andere milieuheffingen en het probleem is meteen opgelost.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Jack Daniels schreef:Ach, een extra belasting erbij in navolging van alle andere milieuheffingen en het probleem is meteen opgelost.
Ik wil wel €10 betalen voor een vergunning om met mijn splinternieuwe ECO+++++++++ kachel te mogen stoken.
Als dat maakt dat de vuile stoven, die geen vergunning kunnen scoren, eruit gaan: waarom niet?

Of zonder belastingen/vergunning:
Iets gelijkaardigs had je al met mazouttanken: enkel tanken met een groene dop mochten gevuld worden.
Wel: enkel bij kachels met een label x mag er hout geleverd worden.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Zelf met aanhanger hout gaan halen en probleem opgelost
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Krulwilg
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 16 feb 2015, 12:18
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 8 keer

heist_175 schreef:
Krulwilg schreef: Ik heb niets tegen houtkachels, wel iets tegen mensen die slecht stoken of stoken wanneer het windstil is.
(...)
Een persoon die zich ook frustreert aan zijn stokende buren en op het punt staat om een brief te sturen aan alle buren met kachels.
Waarom zou je een brief sturen?
Je weet dat
- uw buren boos gaan worden (dat gebeurt wel vaker als je mensen op hun gedrag wijst)
- uw buren het toch gaan negeren, want waarom zouden ze rekening houden met u?
...
Ik heb een goeie band met mijn buren.
Het is helemaal niet mijn bedoeling om met een vingertje te wijzen.
Mijn bedoeling is om een bewustzijn te creëren. Wat ze ermee doen is hun zaak.
Misschien kent de helft van mijn buren de Zwitserse methode nog niet.
Ik hoop gewoon dat ze er eens bij stilstaan wat er uit hun schouw komt.

Ik ga helemaal geen gevecht aan tegen de houtkachels, ik hoop gewoon dat ons plaatselijk fijnstofprobleem wat minder erg wordt.
Als astmapatiënt is een wandelingetje maken in de winter soms genoeg om de rest van de avond te hoesten.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Na een paar uur elektriciteitsonderbreking verleden week een dag later weer een korte (niet-aangekondigde) onderbreking. Geen UPS hier dus PC's/NAS/modem uitgevallen en videomeeting van de zoon weg.
Vanmorgen om 8 uur idem, 5 minuten onderbreking maar weer met dezelfde gevolgen. Geen idee van de oorzaak van de uitval. Vorige week was de onderbreking wel te zien op de kaart van de elek mij, vandaag niet.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

De hopeloze IT van de overheid.
Kan iemand op https://mijndossier.rrn.fgov.be inloggen? Om je rijksregister te checken? Ik heb dat maanden geleden nog eens geprobeerd en toen kreeg ik dezelfde foutmeldingen. "ERR_BAD_SSL_CLIENT_AUTH_CERT". Werkt op geen enkele browser bij mij.
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Gezien de fout zal niemand kunnen inloggen.
Er is iets mis met het certificaat en er worden geen onveilige verbindingen toegestaan. Het is wachten tot ze dit fixen.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

powaq schreef:Kan iemand op https://mijndossier.rrn.fgov.be inloggen?
Werkt prima hier.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

en eid lezer gebruiken.. (blijkbaar gene itsme mogelijk hier..)
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Je moet je cliënt certificaten eerst importeren door je EID in te lezen met de EID Belgium software en kaartlezer.

RTFM !!
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Sasuke schreef:Je moet je cliënt certificaten eerst importeren door je EID in te lezen met de EID Belgium software en kaartlezer.

RTFM !!
Hopeloos systeem. eID steekt erin en als ik nu de link volg redirect hij mij gewoon naar een pagina om de eID software te installeren (welke al jaar en dag op m'n computer geïnstalleerd staat...). Ik heb het doen werken door met de eID viewer applicatie op m'n computer m'n kaart eens uit te lezen. Browser herstart en DAN naar die pagina gaan en dan kan ik inloggen. Dat is toch de meest absurde manier van werken die je kan bedenken?

En waarom moet die procedure in godsnaam anders zijn dan eender welke andere site van de overheid?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

powaq schreef: En waarom moet die procedure in godsnaam anders zijn dan eender welke andere site van de overheid?
Dit is omdat het KB dat de consultatie van het dossier regelt dit oplegt. "Elke houder van een elektronische identiteitskaart waarvan de handtekenings- en identiteitscertificaten geactiveerd zijn, kan steeds kennisnemen ... door middel van een met een computer, aangesloten op Internet, verbonden leestoestel en met behulp van de Internetsite van het Rijksregister."

Een consultatie van het persoonlijk dossier in het Rijksregister met itsme authenticatie zou dus niet wettig zijn, en is bijgevolg niet toegestaan.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Sasuke schreef:RTFM !!
heerlijk toch, die zeikende users die eigenlijk niet goed weten wat ze zeggen...
powaq schreef:En waarom moet die procedure in godsnaam anders zijn dan eender welke andere site van de overheid?
ik heb op linux, met mijn eid en firefox, nog nooit problemen gehad met die (of eender welke andere) site van de overheid.
ook nu werkt het gewoon.
het zal dus echt niet aan hun liggen dat het niet werkt hoor :)

bovendien werken alle sites van de overheid met de eid, dus deze is niet "anders dan de andere", de andere hebben gewoon een extraatje.
een dat ik persoonlijk niet gebruik gezien dat een PRIVE initiatief is van de BEDRIJFSWERELD.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 735
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

updaten van de middleware kan ook helpen. Zeker als je een nieuwe(re) EID hebt... Heb ik meermaals voorgehad op mijn werk..
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Splitter schreef: heerlijk toch, die zeikende users die eigenlijk niet goed weten wat ze zeggen...
Serieus? Hoe boertig kunt ge zijn.
Splitter schreef: ik heb op linux, met mijn eid en firefox, nog nooit problemen gehad met die (of eender welke andere) site van de overheid.
ook nu werkt het gewoon.
het zal dus echt niet aan hun liggen dat het niet werkt hoor :)

bovendien werken alle sites van de overheid met de eid, dus deze is niet "anders dan de andere", de andere hebben gewoon een extraatje.
een dat ik persoonlijk niet gebruik gezien dat een PRIVE initiatief is van de BEDRIJFSWERELD.
Ik gebruik mijn eID constant om in te loggen op overheidssites. Dat werkt probleemloos. Deze niet.

De manier van inloggen werkt op een of ander manier anders dan de andere websites, dus ja, deze site is wel "anders dan de andere". Het feit is dat het gewoon niet werkt als ik de "f*** manual" volg maar wel via een bizarre omweg en dat is dus perfect normaal en gebruiksvriendelijk? Dan zit er toch ergens een probleem?

De enige verklaring dat ik kan hebben is dat ik op Mac werk en dat daar ergens een issue zit. Who knows.
tdemeyer schreef:updaten van de middleware kan ook helpen. Zeker als je een nieuwe(re) EID hebt... Heb ik meermaals voorgehad op mijn werk..
Alles volledig up to date hoor. Maar dat geeft idd soms problemen als het niet up to date is (logisch ook lijkt mij).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

powaq schreef: De manier van inloggen werkt op een of ander manier anders dan de andere websites, dus ja, deze site is wel "anders dan de andere". Het feit is dat het gewoon niet werkt als ik de "f*** manual" volg maar wel via een bizarre omweg en dat is dus perfect normaal en gebruiksvriendelijk?
again, wat voor omweg zou er zijn? wat zou er niet werken zoals op de andere?
het enige wat anders is dat ik kan zien waarover je het hebt is dat je hier de stap niet hebt waarbij je nog moet bevestigen voor je gaat inloggen,
en je dus eigenlijk nog een tussenstap hebt tussen het willen inloggen en effectief inloggen waarin je specifiek nog een herinnering krijgt van je eid in te steken.
heb je je eid insteken en je gaat naar de link krijg je gelijk de pincode-popup.

if anything is dat zelfs handiger eigenlijk.
zeker als je, zoals jij zegt, "constant op overheidssites inlogt" en dus vanzelfsprekend je eid ook in de lezer laat steken, toch? :P
en als je dan toch de reminder wil van eerst de id kaart in te steken en dan pas in te loggen, kan je gewoon via deze link altijd passeren:
https://www.ibz.rrn.fgov.be/nl/rijksreg ... n-dossier/

laat me ook nog even tussendoor zeggen dat als je op eender welke van de andere overheidssites rechtstreeks de sso link volgt (waar je naar geredirect bent bij het klikken op de inlogknop) exact dezelfde melding gaat krijgen als je eid niet insteekt.
powaq schreef:Splitter schreef:
heerlijk toch, die zeikende users die eigenlijk niet goed weten wat ze zeggen...

Serieus? Hoe boertig kunt ge zijn.
dat ligt eraan hoe hoog dat iemand het in zijn hoofd lijkt te hebben :)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Eindelijk een mistlamp gevonden voor onze oldtimer. Wordt verstuur uit Spanje. Komt aan, verpakt in wat noppenfolie, een dun karton er rond en dan nog een plastiek folie. Resultaat = glas mistlamp gebroken :evil:
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Iets veranderd in youtube? Krijg terug reclame... en het valt daarbij direct op hoe irritant ze dat intussen gemaakt hebben...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

tien schreef:Iets veranderd in youtube? Krijg terug reclame... en het valt daarbij direct op hoe irritant ze dat intussen gemaakt hebben...
ja, heb ik ook gemerkt.
alleen krijg ik gewoon een wit vak "advertentie"... dus de eigenlijke reclame komt er niet door, maar je video start er wel niet dadelijk door.
dat, en hun "video onderbroken, wil je verderkijken" gedoe als je youtube op de achtergrond open hebt staan.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

MaT schreef:Gezien de fout zal niemand kunnen inloggen.
Er is iets mis met het certificaat en er worden geen onveilige verbindingen toegestaan. Het is wachten tot ze dit fixen.
Bij mij werkt het weer. Misschien kan je nog eens testen?
tien schreef:Iets veranderd in youtube? Krijg terug reclame... en het valt daarbij direct op hoe irritant ze dat intussen gemaakt hebben...
Ik merk sowieso dat Twitch ook veel aggresiever is geworden met reclame. Dus ik denk dat dit een tegenreactie is van youtube.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

tien schreef:Iets veranderd in youtube? Krijg terug reclame... en het valt daarbij direct op hoe irritant ze dat intussen gemaakt hebben...
Vertel mij wat. Vaak 2 réclame boodschappen aan het begin van een video. Een video die wat langer duurt wordt ook onderbroken door reclame. Ben je naar een video aan het kijken verschijnt er onderaan een balk met reclame. Al die reclame, of het nu op YouTube of elders is, het komt mij gewoon de strot uit.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Als het dan spot is van paar seconden is het gewoon irritant. Thuis ben ik ze nog niet tegen gekomen maar op vrijwilligerswerk kwam er regelmatig één of andere spot door die 7 minuten duurde. Was vooral voor muziek dus langer dan de meeste films...

Ben al blij dat het dan niet ergens (enkel) aan mijn setup ligt maar op deze manier is youtube voor mij terug totaal onbruikbaar.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9741
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 40 keer

Jack Daniels schreef:Al die reclame, of het nu op YouTube of elders is, het komt mij gewoon de strot uit.
Het werkt dus want dit is exact de bedoeling :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Eigenlijk is dit net waar ze op aansturen: ofwel ga je die reclame door je strot geramd krijgen, ofwel ga je betalen om het niet meer te willen zien.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Ofwel gebruik je extensies die de reclame blokkeert.
Ik merk pas hoeveel reclame YT aanbiedt (door uw strot ramt) in een incognito-browser-sessie: bij de start 2 ads en dan om de 10 minuten ofzo nog eens. Jakkes.
En dan - ondanks hun data hoarding - nog compleet irrelevant: ik drink zelden of nooit koffie en een auto "krijg" ik van de firma en net besteld.

Ik ben wel nieuwsgierig of de US gaat doorzetten met het opsplitsen van Big Tech.
YT zou een dikke concurrent zijn voor Google/Alphabet, qua ads. Dan zou je 3 ad-platformen hebben: Google, YT & Facebook.
Hoe een zelfstandig Whatsapp kan overleven, is me een raadsel.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Welke extensies gebruik je juist? Probleem is dat ik die had maar niet meer werken (nu ja, zal wel update komen).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Ik heb nu adblocker ultimate ontdekt en toegevoegd aan Firefox. Verrek, dat werkt toch wel zeker? Gratis maar ontwikkelaar vraagt een donatie. Ga ik zeker doen
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Jack Daniels schreef: Al die reclame, of het nu op YouTube of elders is, het komt mij gewoon de strot uit.
Op de laptop via chrome extensie adbocker youtube en je hebt geen last meer van die klote reclames.

Op de s20 lukt het me niet.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 15 nov 2020, 15:34, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Man man ... en dan verschieten ze dat ‘lokaal’ niet meer zo aantrekkelijk is. Elektricien ging vandaag langskomen, heb er 3 weken op moeten wachten ... en is niet komen opdagen, zonder enkel bericht.

Tuinman belooft al sinds Juli om af te werken ... ondertussen liggen mijn kiezels vooraan er nog niet en vermoed ik dat ze dit jaar niet meer mijn bosgoed zullen planten ... en steeds zonder communicatie. Als ge zelf ni blijft bellen weet je nooit niks. Enige lichtpunt is dat de grondwerken en gazon zaaien al wel een tijd geleden gedaan is, en ik nog altijd niks van factuur heb ontvangen
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Jack Daniels schreef:Ik heb nu adblocker ultimate ontdekt en toegevoegd aan Firefox. Verrek, dat werkt toch wel zeker? Gratis maar ontwikkelaar vraagt een donatie. Ga ik zeker doen
Gebruik liever de opensource en gratis/vrije uBlock Origin. Die zit trouwens ook gebundeld in de nieuwe Firefox voor Android omdat die de beste adblocker is.
Splitter schreef: bovendien werken alle sites van de overheid met de eid, dus deze is niet "anders dan de andere", de andere hebben gewoon een extraatje.
een dat ik persoonlijk niet gebruik gezien dat een PRIVE initiatief is van de BEDRIJFSWERELD.
Wat veel mensen niet beseffen is dat je een alternatieve manier hebt: een account aanmaken en daaraan een geheim gekoppeld dat je kan ingeven in eender welke OTP-generator. Dat werkt dus prima, ik kan dus zonder eID inloggen, maar in de plaats daarvan met een username+pw+OTP (dat ik effe vanop mijn GSM aflees en overtyp).
Unicorn1 schreef: Op de s20 lukt het me niet.
Op Android kan je de nieuwe Firefox for Android installeren, die gebruikt dezelfde uBlock Origin add-on als de desktopversie van Firefox, dus je krijgt daar dezelfde adblockPOWAAH als op desktop.

Los daarvan, als het puur over YouTube op Android gaat, kan je beter een alternatieve YouTube client installeren, zoals bijvoorbeeld NewPipe. Daar krijg je sowieso geen reclame te zien.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

mkH
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:33, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik krijg het op mijn systeem van die wildgroei aan regels, al dan niet lokaal en vooral last-minute aangekondigd via het nieuws.

Als je eens een dag geen TV kijkt of radio luistert ben je zo goed als zeker wel ergens niet in regel. :evil:

Mondmaskerplicht binnen 'kleine ring van Kortrijk', het merendeel van de Kortrijkse burgers weet niet eens wat die 'ring' is, laat staan bezoekers.
In Hove is er mondmaskerplicht "tijdens opening winkels". Iedereen kent natuurlijk de lokale openingsuren.
Nu de melding dat tegen de dag erna de kippen vast moeten zitten...
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”