TransIP STACK: Dataloss en einde gratis opslag

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ouch. Hopelijk niks belangrijk kwijt, maar gratis is dikwijls duurkoop...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

staat nog op nas
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik heb daar ook een gratis account, maar er staat niets op. :lol:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Trans-IP stopt met gratis STACk-accounts :cry: :cry:
Beste klant,

In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.

De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.

/ Stopzetten van gratis STACK-accounts
Beste klant,

In september en oktober zijn we opgeschrikt door een tweetal incidenten met STACK. Door het tegelijk defect raken van meerdere harde schijven, is een deel van de data van enkele gratis STACK-accounts aangetast. Van de gratis STACKs worden geen back-ups gemaakt, wat ertoe heeft geleid dat er bestanden verloren zijn gegaan. Dat betreuren we zeer.

De STACK-infrastructuur is zo opgezet dat een kapotte harde schijf automatisch wordt overgenomen door een reserveschijf. Data wordt zodanig verdeeld dat bij een defect deze data hersteld wordt. Sinds de start van STACK heeft dat nooit tot problemen geleid, tot afgelopen september. Door het tegelijk kapotgaan van meerdere harde schijven op één storageserver zijn STACKs aangetast. Een kleiner, maar vergelijkbaar incident heeft zich vervolgens voorgedaan in oktober.

Daaruit blijkt dat wij de data-integriteit van gratis STACK niet meer kunnen garanderen, wat niet past bij de kwaliteitseisen die we stellen aan onze producten. Daarom hebben we de moeilijke keuze moeten maken om op korte termijn te stoppen met de gratis 1TB STACK-accounts.

Wat betekent dit voor jou?
Binnen drie maanden zullen alle gratis STACK-accounts worden stopgezet. We geven je in deze periode graag meerdere opties om je data veilig op te slaan. Dit zijn:
  1. Je gratis STACK upgraden naar een betaalde STACK. Hierbij wordt er dagelijks een back-up gemaakt van je volledige STACK. Je krijgt dan meteen 50% korting voor de eerste 12 maanden.
  2. Je gratis STACK-account opzeggen. Je data wordt dan direct door ons verwijderd.
  3. Wil je wel je data behouden dan kan je nu alvast beginnen met downloaden. Op 10 februari wordt je data door ons verwijderd.
We vinden het vervelend dat we deze keuze hebben moeten maken. Gratis STACK heeft ons en vele gebruikers veel plezier gebracht. In dit artikel vertellen we je meer over de geschiedenis van STACK en hoe we tot dit besluit zijn gekomen.

Heb je naar aanleiding van deze mail nog vragen? Hier vind je meer details terug, geven we een dagelijkse statusupdate en staan de antwoorden op de meestgestelde vragen. Vind je daar niet het antwoord dat je zoekt? Dan is onze supportafdeling eveneens maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 24:00 uur beschikbaar voor je vragen.

Met vriendelijke groet,

Frank Schreuder
Managing Director TransIP



FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Heeft nog lang geduurd.

Zoiets kan je niet blijven gratis aanbieden in the end...
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Wat een flauw excuus om van de gratis accounts af te geraken. Betalend lukt het uiteraard wel...

De gratis accounts stopzetten is één ding, in ons gezicht liegen is echt een heel ander verhaal. :evil:
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

-etienne- schreef:Wat een flauw excuus om van de gratis accounts af te geraken. Betalend lukt het uiteraard wel...

De gratis accounts stopzetten is één ding, in ons gezicht liegen is echt een heel ander verhaal. :evil:
inderdaad zever. Iemand goede alternatieven?
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Jammer dit. Begrijp het opzich wel. Zal hun wel een hoop geld kosten om dit te onderhouden. De reden is opzich wel vreemd voor dergelijk bedrijf. En ook of je daar je data wil laten staan, ook al is het betalend.

Voornamelijk in gebruik voor offsite backup via Duplicati / Webdav hier.
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Zal ik het eens vertalen, voor de "wij willen alles gratis" mensen hier.

-Ze hebben een probleem gehad met storage. Daarbij is dataloss geweest.
-Voor betalenden klanten geen probleem, daar liepen namelijk backups.
-Gratis klanten hebben lopen zeiken dat dit niet kon, en dat ze hun data kwijtwaren en noem maar op. bij een GRATIS service.

En dan is het logisch dat een bedrijf zegt "we zijn dat gezeur beu, smijt die freeloaders gewoon buiten".

Et voila :)

Het staat jullie vrij om naar de volgende gratis partij te gaan, die over een paar weken/maanden/jaren ook weer ermee stopt. Of om te betalen bij een gezonde commerciele partij....
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

FlashBlue schreef:Zal ik het eens vertalen, voor de "wij willen alles gratis" mensen hier.
Back in the days hebben zij de "wij willen alles gratis" mensen ook wel aardig gebruikt voor gratis promotie te voeren. De eindgebruiker heeft deze formule niet uitgevonden he, die is enkel op het LEVENSLANGE aanbod in gegaan. Ik vind het heel laf om eerst promo te voeren, mensen te lokken en ze dan simpelweg op straat te zetten. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt hun voor dit gedrag te belonen. Ik betaal nog liever extra om naar de concurrentie te gaan.

Hoe wettelijk is dit zelfs?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Hahahaha, oh my god...

Hoe kan iemand zo op zijn pik getrapt zijn over een GRATIS aanbod. :lol:


Het is thans bijna altijd hetzelfde scenario...
-Gratis of goed aanbod
-populair maar niet overdreven
-Mensen gaan misbruik maken of het anders gebruiken dan intended.
-Bedrijf beslist om het af te schaffen.

Zie naar Crashplan die hun consumer product afschafte omdat mensen via allerlei omwegen terrabyes aan nassen backupten terwijl het op pc markt gericht was. Backblaze die nassen wegduwt naar andere solution omwv misbruik van "onlimited backup" die ze op pc markt hadden, enz enz enz...

In dit geval is stack van in het begin gemarkted als een backup solution, gratis, zonder backups van de gratis variant. Mensen zijn het echter gaan gebruiken als cloud solution, en gaan dan klagen als er data los is door een incident (wat altijd kan), en denken dat ze "rechten" kunnen claimen daaruit?

Ik snap transip volledig... en de butthurt people, tsja... :bang:
Laatst gewijzigd door FlashBlue 10 nov 2020, 14:19, in totaal 1 gewijzigd.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Vrees inderdaad reactie op geklaag bij gratis dienst. Geen probleem als je dan zelf zorgt voor backup... (zelfs bij de betalende raad ik ook aan om toch ook af en toe een lokale backup te nemen).

Spijtig voor de gratis gebruikers waar ze geen miserie mee hadden maar kan me indenken hoeveel gedreig met advokaten ze gehad hebben en mogelijk is het niet bij dreigen gebleven.
Er zijn echt wel veel gratis beschikbare diensten maar over het algemeen willen die wel zeggen dat je je plan moet kunnen trekken.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

FlashBlue schreef:Hahahaha, oh my god...

Hoe kan iemand zo op zijn pik getrapt zijn over een GRATIS aanbod. :lol:
ik vind het ook maar triestig dat ze plots ermee stoppen. Soit ze mogen natuurlijk doen wat ze willen, maar volgens hen zullen er dus tegen februari 250000 mensen die klant waren bij hen sterven :lol:



En alle mensen die geklaagd hebben over het feit dat er geen backups waren, die hebben volkomen ongelijk. Er was duidelijke communicatie hieromtrent door TransIP dat er geen backup voorzien was op de gratis accounts.
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Dat TransIP ondertussen deel is van een unicorn, gebouwd met geld van een investeringsfondsen heeft zeker ook wel "een" rol gespeeld. Die fondsen zitten daar niet in voor the long haul.
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ik wil wel upgraden maar ik kan niet wegens
Internal Server Error

The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.

Please contact the server administrator at [email protected] to inform them of the time this error occurred, and the actions you performed just before this error.

More information about this error may be available in the server error log.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9746
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Het bedrijf wil gewoon af van een hoop kosten en verzint dan een leuk excuus om dat te verantwoorden. Het lokkertje met de gratis accounts is uitgewerkt en nu moet er gedokt worden. Dat verhaaltje komt steeds terug en mensen die erover klagen zijn niet realistisch. Voor niets gaat de zon op.

We hebben hetzelfde al gezien met andere gratis aanbiedingen zoals bij Flicr en ook Google zou zijn fotodienst nu ook deels betalend willen maken. Dat is één van de redenen waarom ik niet voor heel dat cloudgedoe ben. Men lokt klanten met lage of geen prijs om nadien de rekening te presenteren. Opslag is niet duur meer dus maak zelf backups en bewaar deze op verschillende plaatsen, klaar.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Ik pas vooral op voor gratis diensten als hetzelfde bedrijf ook een betalende variant heeft. Als de gratis versie te populair wordt maar te weinig betalers krijg je dit ongetwijfeld. Dan heb ik liever dat ze het eerlijk verkopen als demo. Vooral bij soft kom je dat wel veel tegen maar vb gpl en niet-gpl versie wil voor mij al zeggen dat ze toch niet helemaal achter de gpl principes staan en krijgt bij mij dan direct de "gratis demo" stempel (pak dan direct BSD, daar is dat een ingecalculeerd risico, maak je later een betalende 'based on ....' en heb ik er iets minder problemen mee :lol: ).
ben144
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 9 keer

Jammer, maar we mogen niet klagen. We hebben er 3 of 4 jaar van kunnen profiteren en krijgen nog tijd genoeg om onze data er terug te halen.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

Vreemd dat dit onder het topic “webhosting” terechtgekomen is. Stack is toch iets anders.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

R2D2 schreef:Vreemd dat dit onder het topic “webhosting” terechtgekomen is. Stack is toch iets anders.
Dat begrijp ik ook niet zo goed. Trouwens als iemand op zoek is naar een alternatief zoals ik deze morgen deed. https://cloud.degoo.com is wel een aanrader. t'is natuurlijk geen 1TB maar toch al wel 100GB.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Logisch gevolg.
Ik heb er een account, maar heb er nooit iets mee gedaan omdat ik het niet vertrouwde als stabiele partner.

De data werd niet gemined en er was geen advertentie voor externe dingen. Dus niks aan inkomsten, enkel kosten.
Zoiets blijft niet gratis.

Al is het natuurlijk wel compleet verkeerd om eerst te roeptoeteren dat het levenslang gratis zou blijven en nu komen zeuren dat er 2 discs stuk zijn, dus is het niet meer mogelijk om verder te doen. :roll:
Ik zal dus klant blijven bij iDrive en niet overstappen naar Stack.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Ik kan degoo sterk afraden, heb eens als test hun 10TB getest 14dagen, het wou zou goed als niks uploaden via pc app(alleen als je abbo kocht ofz beschikbaar*), mobiel was dan weer oke voor de prijs

Aan te raden:
Pcloud ( heb lifetime al 2j en zeer snel en goed - hier 2TB )
Idrive ( destijdes lifetime voor 5mobiele toestellen gehaald voor 19.99 - werkt al 4j en denk dat er FUP 1TB op staat )
Jottacloud
backblaze
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
tizzen33
Member
Member
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 maa 2017, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer

Ondertussen ook al 5 jaar tevreden STACK gebruiker, maar ik ben er mij toch altijd van bewust geweest dat ik ooit zou moeten betalen. Ik heb het ook nooit zo begrepen dat dit levenslang gratis zou blijven?

Nu toch even nadenken of ik STACK ga behouden of mijn iCloud Drive dan maar ga uitbreiden die ik toch al heb voor alle iDevices in het gezin.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

-etienne- schreef:Wat een flauw excuus om van de gratis accounts af te geraken. Betalend lukt het uiteraard wel...

De gratis accounts stopzetten is één ding, in ons gezicht liegen is echt een heel ander verhaal. :evil:
ik vind dat ze verdomd duidelijk en transparant zijn....
-> je krijgt van ons een gratis account
-> gratis accounts maken we geen backups van (ja duh, het is gratis, waarom zouden ze er nog extra geld insteken)
-> door een falen van een storage-component (krijg je als je schijven in batch tegelijk koopt natuurlijk) is er data kwijt
-> die data is foetsjie
-> das k*t en zelfs een groot deel van mensen dat iets gratis krijgt gaat nu lopen zeiken (want zo zijn mensen nu eenmaal, niks betalen maar SLA willen)
-> dus het voldoet niet aan de kwaliteit dat we willen leveren (en we zijn die k*tzeikerds beu lees je ongetwijfeld tusen de lijntjes)
-> hier zijn de opties op een rijtje

zeg jij me nou een keer waar ze liegen?
en dan nog 50% korting aanbieden als je de betalende optie neemt, dat is ook geen verplichting om aan te bieden.

dus ik vind het best mooi.
en een alternatief is duidelijk: betalende optie nemen of verhuizen naar bv backblaze.
-etienne- schreef: Hoe wettelijk is dit zelfs?
levenslang: voor de levensduur van het product (as is always the case, bij quasi alles... daarom bestaat EOL)
en wettelijk: perfect... sterker nog, eigenlijk mag je niet met verlies verkopen dus mag je blij zijn dat ze het gratis hebben aangeboden :)
(nouja, iets geven is nu ook niet dadelijk verkopen dus dan zal het ook wel met verlies mogen)
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Ik gebruik ook de gratis Stack. Gemakkelijk om bestanden te synchroniseren tussen verschillende pc's op verschillende locaties. Vind het jammer dat het stop, maar begrijp het wel. Blij dat ik het gehad heb. Hun Android App heeft wel nooit echt goed gewerkt, was gemakkelijk om foto's direct in de juist map te uploaden. Dus opzoek naar iets anders met een goeie app en 20GB opslag.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Is een dienst die jou fully serviced en backed up storage kan bieden aan 1 EUR/maand per 100 GB Iets wat interesse zou opwekken ? Support inbegrepen.

Features:
- max. 1Gbit transfer speeds
- auto daily snapshot backup
- redundant copy
- S3 / CIFS / WEBDAV / NFS / FTP
- PC Synch cliënt
- Nas Backups allowed
- 9x7 SLA
- Pay per 100GB increments up to 20TB (counted as raw storage)

Ik zou dit professioneel kunnen opstarten moest dit interessant blijken te zijn.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Sasuke schreef:Is een dienst die jou fully serviced en backed up storage kan bieden aan 1 EUR/maand per 100 GB Iets wat interesse zou opwekken ? Support inbegrepen.

Ik zou dit professioneel kunnen opstarten moest dit interessant blijken te zijn.
Onder 1TB lijkt me dit heel concurrentieel.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Nexus1980 schreef:
Sasuke schreef:Is een dienst die jou fully serviced en backed up storage kan bieden aan 1 EUR/maand per 100 GB Iets wat interesse zou opwekken ? Support inbegrepen.

Ik zou dit professioneel kunnen opstarten moest dit interessant blijken te zijn.
Onder 1TB lijkt me dit heel concurrentieel.
Boven de TB kan pricing aangepast worden natuurlijk. Ik laat het nog ff bezinken, maar loop al iets langer met het idee rond om dit te starten.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Sasuke schreef:Is een dienst die jou fully serviced en backed up storage kan bieden aan 1 EUR/maand per 100 GB Iets wat interesse zou opwekken ? Support inbegrepen.
...
Ik zou dit professioneel kunnen opstarten moest dit interessant blijken te zijn.
ik denk dat er voor velen wel een bepaalde interesse hiervoor is, en ik denk dat de gemiddelde mens misschien rond 500gb zou zitten.
heb je dan echter 10 irritante mensen ben je support aan het spelen voor 50 euro / maand...
natuurlijk als je tussendoor tijd hebt, zou zeggen enkel ticket support, en je hebt de resources achterliggend toch vrij (want voor diezelfde mensen zou je dan al 5tb storage + 5tb backup (veronderstellende dat het fully used is en 1 backup)), dan is het misschien een interessant iets.

om het commercieel "in het wild" te gaan aanbieden aan die voorwaarden, misschien beter niet :)
maar je kan doen zoals tim: het product effectief wel lanceren, aan iets hogere prijzen, en voor UB leden een korting incalculeren naar die 1e/100gb ?

nu, los daarvan, dat is natuurlijk mijn mening erover en niet jouw kost/batenanalyse - als rechtstreeks antwoord denk ik wel dat er vraag naar is.
en misschien kan je de mailinglist van transip even vragen voor je eerste klanten van die dienst :P

concurrentie zou voornamelijk icloud, onedrive, en stack zijn denk ik... en dan komt het een beetje op reclame en gebruiksvriendelijkheid (zoals met een goede app) aan
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hier ook stack gebruiker.
Ik heb is naar die backblaze gekeken en voor 60 euro per jaar kan ik een hele computer backuppen.
Ik heb een schijf van 2TB in mijn pc zitten, daarvan is 1,6 TB in gebruik. Kan ik dit syncen met backblaze ? Ik zie nergens dat het niet kan.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Hier geopteerd voor pCloud.
350 euro voor lifetime, als ik vergelijk met andere aanbieders heb ik het er na 3 jaar terug uit (doorsnee prijs overal is 10 euro/maand/TB).

En nu het harde werk: alles van Stack transfereren.
Daar zat alles mooi in verscheidene subaccounts, nu worden het folders in de root.

Moet wel al direct zeggen: de compabiliteit met linux systemen is al beter dan wat ik van Stack gewoon was (ok, van een gratis product verwachtte ik ook niets, dus echt vergelijken kan ik niet).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Had ik nog niet van gehoord, van pCloud. Hoe is de snelheid?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

De vraag is natuurlijk hoe lang 'lifetime' is. Ik heb pas op Facebook een reclame zien passeren voor 150GB (of was het TB?) voor $150, lifetime, via mashable.com (kan de aanbieding daar niet vinden, maar het gaat over het concept).

Het is algemeen geweten dat die aanbiedingen voor een 'lifetime VPN' lopen van een paar weken (bedrijf verdwijnt) en een paar jaar. Ik heb een lifetime VPN die spoedig gaat vervallen, zal 5 jaar gelopen hebben. Op zich wel tevreden van en zeker van de prijs. Maar ik heb posts gelezen van andere gebruikers wiens lifetime veel korter was. Het punt is dat het valse reclame is. En je weet niet wat je gaat krijgen.

En met VPN is dat een ongemak als het plots niet meer werkt. Dataopslag is toch iets iets anders. Daarvan wil je zeker zijn dat het blijft werken. Of touch minimaal zoals nu met Stack redelijke waarschuwing.
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Als ze het langer volhouden dan 4 jaar, is het goedkoper dan alternatieven geweest.
En momenteel houden ze het toch al een aantal jaar vol, zo'n 7 jaar al.

Snelheid, qua upload haal ik het maximum dat ik kan halen over mijn lijn (haal zo'n 95Mbps van de 100Mbps internetlijn).
Download moet ik nog testen.
Download gaat hier aan zo'n 280Mbps. Ook zowat het maximale dat mijn internetlijn aan kan dus.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2278
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Met Pcloud haal ik de max snelheid up als down 300/20mbps hier, in buitenland eens hoop foto's laten syncen, ging aan 1Gbit op de smartphone :banana:

bonusje voor beiden
refje: https://www.pcloud.com/welcome-to-pclou ... cationid=1
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

2,5 € gedurende 12 maanden , wie doet beter. 1000gb.
Daarna waarschijnlijk 5 € per maand 1000 gb.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

voor?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Bij STACK zelf. Exclusief BTW weliswaar.
3,03 euro voor 1250 GB. Da's dus € 0.002424 / GB. Da's de helft van Amazon S3 Glacier voor direct storage. Niet slecht lijkt me.

Bij veel van die cloud-drive-oplossingen ben je verplicht om met hun eigen api's en apps te werken. STACK is een variant van owncloud/nextcloud dacht ik, met WebDAV en SFTP-support. Dat maakt het veel flexibeler lijkt me? (Maar je boet wellicht in op security/privacy).

Wat ik echter precies nergens zie of STACK ook aan file-level versioning doet in de betalende versie? Want hun backup-oplossing klinkt vooral als een eigen disaster recovery-oplossing en niet iets waar je als eindgebruiker gebruik van kan maken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

-etienne- schreef:Wat een flauw excuus om van de gratis accounts af te geraken. Betalend lukt het uiteraard wel...
De gratis accounts stopzetten is één ding, in ons gezicht liegen is echt een heel ander verhaal. :evil:
Flauw excuus idd.
Kans gegrepen om ervan af te geraken.
Plaats reactie

Terug naar “Development”