Unifi app

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Sinds de nieuwe versie van de unifi controller die ik draai op mijn cloud key (unifi v6.0.23) kan ik de wifi van mijn buitenverblijf aan de kust niet meer op en af zetten via de app. Vroeger in de vorige versie van unifi V5.... lukte perfect. De reden dat ik wifi aan en af wil zetten is omdat het appartement aan zee soms verhuurd wordt en soms ga ik zelf. Daarom heb ik een gastnetwerk en gewoon netwerk gemaakt. Maar als ik niet op het buitenverblijf ben schakel ik steeds beide wifi netwerken uit.

Het rare is op een iPad kan ik onder het tabblad wifi de netwerken wel terug vinden ( kan deze aan of uitzetten). Iemand enig idee hoe dit komt?
Screenshot_20201031-152540.jpg
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

In de app rechts onderaan op instellingen, WiFi, op de ‘i’ klikken. Daar kan je WiFi uitschakelen
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Dat is wat ik doe en dan krijg ik het scherm dat je kan zien als de afbeelding in mijn begin post.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

En zie je je AP bij je devices?
Hier in de app zie ik het alleszins wel. Wel controller op RPi en connecteer ik via vpn langs buiten.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

sky schreef:In de app rechts onderaan op instellingen, WiFi, op de ‘i’ klikken. Daar kan je WiFi uitschakelen
Het probleem is dat hij z'n WIFI netwerken niet kan zien... kan dus ook niet op de "i" klikken.

Normaal is het daarna de toggle "Dit draadloos netwerk inschakelen".

Misschien de controller eens updaten naar 6.0.33 (is beta).
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 537
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Laatste stable versie is de 0.28. Misschien moet je eerst eens updaten tot die?
De 0.23, die jij nu draait, had last van verschillende bugs.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Als het op de iOS app wel allemaal probleemloos werkt zou ik inderdaad eerst proberen om de Android app up te daten. Indien nog steeds geen succes: de app en data verwijderen en opnieuw installeren.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Heb deze app er eens afgegooit en alle gegevens gewist. Maar dat brengt geen verandering. Al de rest van de instellingen kan ik zien enkel als ik Wifi kies staat er niks.
Screenshot_20201101-195917.jpg
Screenshot_20201101-195905.jpg
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Wuter schreef:Heb deze app er eens afgegooit en alle gegevens gewist. Maar dat brengt geen verandering. Al de rest van de instellingen kan ik zien enkel als ik Wifi kies staat er niks.
Als ik de release notes van 6.0.20 neem zie ik in de comments mensen die exact hetzelfde beschrijven als jij met Android

In de comments van 6.0.23 staat het (nog) niet, maar tegelijk staat dit ook niet vermeld als fix in die release.

In de comments van 6.0.20 staat dat het WiFi-paneel wel werkt als je een directe verbinding maakt met de controller (obv het private IP dus) ipv via de Unifi Cloud te gaan.
Wuter
Plus Member
Plus Member
Berichten: 218
Lid geworden op: 23 mei 2012, 20:18
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 12 keer

Heb inderdaad ook dat idee als ik thuis hetzelfde probeer geraak kan via wifi inderdaad de lokale wifi netwerken zien. Als ik hetzelfde via 4G probeer dan krijg ik inderdaad terug het probleem. Hopelijk wordt dit snel opgelost.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

CCatalyst schreef:In de comments van 6.0.20 staat dat het WiFi-paneel wel werkt als je een directe verbinding maakt met de controller (obv het private IP dus) ipv via de Unifi Cloud te gaan.
Totaal geen verschil tussen rechtstreeks of cloud... maar ik zit dan ook al op 6.0.33
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”