Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

boonpwnz schreef: @flashblue niet alleen om het streng te doen maar ook om mensen perspectief te bieden. Als je het zo lang op slot houd dat we aan minder dan 100 besmettingen per dag zitten(liefst 50) en dan gedeeltelijk verlossen dan geraken we er misschien tot aan het vaccin in een soort semi lockdown.
Minimum termijnen (in maanden. niet in weken of dagen) met heel duidelijke verlengingsopties erbij. Geen perspectief bieden op eerder stoppen, geen "we kunnen misschien na X tijd al versoepelen". Neen. Keihard, tot datum X een volledige lockdown, ook staan de Lieven Annemansen en andere dwalers weer te roepen aan de zijlijn!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

FlashBlue schreef:
Minimum termijnen (in maanden. niet in weken of dagen) met heel duidelijke verlengingsopties erbij. Geen perspectief bieden op eerder stoppen, geen "we kunnen misschien na X tijd al versoepelen".
Precies zoals ik het zou voorstellen. We weten dat het vaccin in Maart komt. Misschien is bv lockdown zoals in Maart dit jaar houden tot minstens 1 februari. Zijn de besmettingen nog niet onder x aantal gezakt per dag dan blijft het een maand langer.

We moeten nu gewoon denken om vooral de zorg te ontlasten en een goede contacttracing op punt stellen die zorgt voor als we zouden de lockdown lossen dat er bronopsporing is.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Vaganzza schrijft: ...Ben ik de enige die dit een belachelijke capaciteit vindt voor een land zoals België?

Natuurlijk niet, heel Duitsland gaat akkoord met die stelling :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Vaganzza schreef:Ik heb eens zitten rekenen: vandaag zijn 5.924 bedden ingenomen door Covid patiënten. Dat wil zeggen op 11 miljoen Belgen dat 0,05% in het ziekenhuis ligt en dat het zorgsysteem op crashen staat.

Ben ik de enige die dit een belachelijke capaciteit vindt voor een land zoals België?
Er zijn +50.000 ziekenhuisbedden in België. Maar het probleem zit bij insentieve (2.000 bedden voor covid beschikbaar, 993 in gebruik).
Insentieve is dus iets meer dan 18 bedden per 100.000. Wel slechter dan Duitsland, maar niet de slechtste leerling vd klas.
(al weet ik ook niet af alle bedden uit onderstaande, voor Covid-patienten kunnen dienen)

Afbeelding
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

heist_175 schreef: Als een kind besmet is, dan werd de gans klas getest (incl alle deelnemers aan naschoolse activiteiten). Wat had je nog meer in gedachten?
Al het geen dat ik erboven heb geschreven over het vast leggen van patiënt 0. Heb je dat niet gelezen?
Ik weet dat dat onderzoek niet simpel is. Maar als je de impact van een epidemie wil bepalen op een groep mensen, in dit geval de scholen, dan moet je meer doen dan enkel de aanwezigheid van de pathogeen vast stellen. Dan moet je naar de afgelegde weg van de pathogeen gaan kijken. En zoals ik schreef kan dit door virus tellingen te doen in de testfase en de immunologische curve vast te leggen van een aantal mensen binnen eenzelfde besmettingshaard. Je kan dan vast leggen wanneer ze besmet zijn geweest. Door kruisbepaling kan zo de weg van het virus opgevolgd worden.

Maar dat wordt dus niet gedaan en het enige dat we dan kunnen doen is voortgaan op wat we echt vast stellen. Als er kinderen in het ziekenhuis opgenomen worden, of ze testen positief, dan is het te gek om te stellen dat kinderen en bij uitbreiding de scholen, geen invloed zouden hebben op het algemene reproductiegetal in deze epidemie. En nee, dat is geen deductief denken zoals jouw zwart/wit pinguin :beerchug:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Vaganzza

Niet vergeten aub dat het dodental in Duitsland nog steeds dramatisch lager ligt dan in ons eigen land!
Laatst gewijzigd door wied 29 okt 2020, 15:31, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

hu... Wat is het verband tot nu tussen het aantal doden en aantal bedden??

In absolute waarden heeft Duitsland meer doden, ook omdat we hier elke dode +80 jaar aan corona toewezen begin dit jaar.
Relatief gezien, is het hier natuurlijk erger.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Het verschil is dan mogelijk de kwaliteit/efficiency van de zorg!!!
Het tekort aan handen bij dat aantal bedden misschien?
Laatst gewijzigd door wied 29 okt 2020, 15:38, in totaal 1 gewijzigd.
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Simpel. Ze hebben gewoon minder Covid gevallen dan hier.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dat is dan omwille van de geografie in dat land! Hoe komt het dan toch dat U dit weet en onze talrijke regeringen niet?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Neen, ze pakken het daar beter aan, al zijn ze de laatste weken ook niet zo goed bezig.
Maar jij vuurt maar lukrake stellingen af... 8)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door ddd 29 okt 2020, 15:50, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

1207 schreef:ccatalyst beweert dat scholen ene grote motor zijnen jij beweert dat ze het niet zijn.

ik zeg dat we het neit weten en het voorzorgsprincipe moeten hanteren. Het is duidelijk dat het niet onderzocht mag worden en evidenties heir overboord gegooid dienen te worden. De maartse dokdown verbood verre verplaatsingen en wat doen universiteitsstudenten?

Maar zelfs nu nog pleiten om scholen open te houden is de waanzin ver voorbij. Jammer voor de psychologische klachten maar de prioriteit zijn de ziekenhuizen en daarvoor meot ge mensen uiteen halen, zonder enige uitzondering. stop de onzin dat een kalenderjaar geen of halve les blijkbaar een hele generatie zou verwoesten.

de zorg is ingestort en da is de prioriteit. Wij zeuren hier maar als gij, ik of iemand anders hier het virus vangt en zorg nodig hebt kunt ge het vergeten.
ga dan maar ineens uw doodsprentje kiezen (moet uw vrouw da ni doen).
Het is goed te zien/lezen dat er nu al wat meer mensen agressief passioneel over het volgen van de maatregelen praten/schrijven,
maar dat voorzorgsprincipe, hoe zie je dat juist :)?
- voorzorgsprincipe naar kinderen toe
- voorzorgsprincipe naar winkels toe
- voorzorgsprincipe naar politici toe (DeCrem en Coens dineren vrolijk met een F**YOU naar de rest van de bevolking)
- voorzorgsprincipe naar sjotterkes toe (zij mogen wel nog spelen - Brood En Spelen, weet je wel - de rest mag binnen tegeltjes tellen)
- voorzorgsprincipe naar zorgpersoneel toe (ziek moeten komen werken)
- ...
En vanaf wanneer is dat van toepassing? Enkel vanaf dat we zeker zijn dat de ziekenhuizen het niet meer redden (vorige week woensdag 20/10), of al vroeger, of pas sinds gisteren of vandaag?

@partiële lockdown
Gaan we echt de empirie van in juni negeren?
Er zijn hier kwieten die mij een verborgen agenda toewijzen, mij prima, zot zijn doet geen zeer. Maar zich laten leiden (om lijden te voorkomen) door cijfers vind ik niet bepaald een verborgen agenda.

Ik zou de vraag omdraaien:
Welke verborgen agenda hebben zij die op de scholen bashen sinds 1/9? Ondanks de cijfers van CLB's en van de ganse BE bevolking?
Welke verborgen agenda hebben zij die de scholen toe willen na de herfstvakantie, ondanks de cijfers van juni?

Laten we, gegen de uitslaande brand in BE:
- (verlengde) schoolvakantie
- juni-regeling voor lager & secundair

Maar laten we vooral hopen dat het zorgpersoneel het trekt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Niemand wil de scholen bashen, maar we mogen ook niet negeren dat er een probleem is. In plaats van contactonderzoek moet men dringend aan brononderzoek gaan doen.

Een studie van Geneeskunde Voor het Volk heeft onlangs dit gepubliceerd, door gebrek aan andere initiatieven :
Synthese_brononderzoek_GVHV.pdf
(341.96 KiB) 13 keer gedownload
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@ddd

Iedereen kan besmettingen tellen, mensen in leven houden is heel andere koek...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Dus, volgens u zijn er in de Belgische ziekenhuizen al Covid doden gevallen omdat de zorg niet op niveau is ???
Ze zullen het graag horen.

Maar we gaan het hierbij laten voor mijn part - België-bashing is uw hobby als ik zo door het topic eens lees. :lol:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

petrol242 schreef:Niemand wil de scholen bashen, maar we mogen ook niet negeren dat er een probleem is. In plaats van contactonderzoek moet men dringend aan brononderzoek gaan doen.

Een studie van Geneeskunde Voor het Volk heeft onlangs dit gepubliceerd, door gebrek aan andere initiatieven : Synthese_brononderzoek_GVHV.pdf
Nooit gedacht dat we ons tot PVDA-bronnen zouden moeten wenden om toch iets van data te krijgen :).
Let wel:
- 471 patiënten (niet slecht, geef toe)
Afbeelding

Maar dan komt er wat hocus pocus
- de synthese meldt dat 19,7% via/van het onderwijs komt
- de eigenlijk tekst vermeldt 53 patiënten (53/471 = 11%)
- waarbij ze - net als de "192-kinderen studie" - alle leeftijden op een hoopje gooien
Afbeelding

Dus die 11% besmettingen via "het onderwijs" moet nog opgesplitst worden in

Code: Selecteer alles

age	cases	%/total (471)
 3-12 	10	 2,1%
12-18	 22	 4,7%
18+   	18	 3,8%
Wetende dat die 18+ zowel hoger onderwijs als onderwijzend personeel bevat, is het toch vooral een sisser :).

Om dan te eindigen met Wallonië (Jambon draait zich om in zijn brandend huis, dat we voor data bij de Walen moeten zijn)
Afbeelding

Had ik al gezegd dat de cijfers de schoolbashers ongelijk geven?

Dat gezegd zijnde, hoop ik dat het onderwijs bezig is met draaiboeken voor na de herfstvakantie.
Niet om de scholen te sluiten - de natte droom van enkelen hier - wel om de veranderde context (uitslaande brand in de maatschappij) tóch verder aan de slag te kunnen blijven.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Allez hup, dochter van mijn vriendin mag ook 10 dagen in quarantaine. Hoogrisico contact gehad. Ofwel op stage ofwel op school want die ziet al weken niemand anders. Haar speelplein in de vakantie zal ook niet doorgaan.

Vermits ik daar elke dag mee samen eet... Dan mag je je nog zo opsluiten he...
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef: Maar laten we vooral hopen dat het zorgpersoneel het trekt.
het antwoord is neen

zelfs als je nu alles op slot gooit zal alles blijven doorstijgen tot binnen een week of 3. opnamecijfer loopt achter op cijfer besmettingen.
dus vandaag 750 betekent binnen 3 weken een verviervoudiging vh aantal dagelijkse opnames (verdubbeling om de 10 dagen)
2500 opnames per dag ligt in de lijn vd verwachtingen.

ik verwijt u geen verborgen agenda
Volgens mij heb je volstrekt geen idee wat er echt aan de hand is. Als da virus uw familie binnenraakt zal er minimaal 1 iemand medische zorgen nodig hebben, waarschijnlijk de bomma maar misschien uw vrouw. Dat is een statistisch feit (1 op de 5 zal medische zorg nodig hebben) .
de komende 3 maanden zal die persoon niet de zorg krijgen die ze nodig heeft, simpelweg omdat het niet meer mogelijk is.
beslist het ziekenhuis dat er criteria zijn waardoor uw vrouw neit aan de beademing mag dan kunt ge doodsprentjes bestellen.

Deze realiteit gaan families nu tegenkomen en dat is puur het gevolg van een falend beleid. bv weigeren te onderzoeken hoe het nu bij de scholen gesteld is.
als 95% asymptomatisch is, zoals iemand beweert, dan moet ge het aantal symptomatische besmettingen bijna x15 of meer doen om een heel grof idee te krijgen vh aantal besmette kinderen.


ddd
12u na de beroemde uitspraak dat het huis NIET in brand staat is er in Brussel iemand gestorven omdat er geen pomp meer was.
vandaag krijgen kankerpatiënten telefoon dat de operatie, tumorverwijdering, volgende week niet zal doorgaan.
Voor sommige een feitelijk doodvonnis

allemaal het gevolg van een falend beleid, eerder non-beleid
Laatst gewijzigd door 1207 29 okt 2020, 16:57, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Leerachterstand is een probleem maar laat het ons ook niet opblazen tot proporties die niet meer realistisch zijn.

Waarom?
- Leerachterstand bestond ook voor deze crisis maar toen kraaide er amper een haan naar.
- De leerachterstand is nu verschillend naargelang de school, bij een sluiting is deze er voor iedereen in redelijk gelijke mate, er is dus geen verschil met de situatie zonder sluiting qua "competitie" tussen de betere en mindere leerlingen.

De generatie zal er minder last van hebben omdat dit een zaak is van een hele generatie, iedereen van deze generatie zal een stuk verloren zijn. Het enige vervelende is dat voor sommigen dit meer zal spelen bvb de eerstejaars of laatstejaars.

Men kan ook nog (deels) inhalen, tenslotte dubbelen nu ook velen een jaar en die hun leven is daardoor ook niet verwoest. Net zoals het leven niet verwoest was na een militieplicht. What's another year zong Johny Logan :lol:

Voor wie is het leven wel verwoest? Voor de doden die onnodig besmet raakten met corona, ook deze op/via school dus.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

@Heist, niemand is aan het bashen. We proberen hier een debat te vormen.

De studie spreekt onder andere over het onderwijs. Moest elk deel in zijn detail uitgewerkt worden zouden er een pak meer patiënten moeten gevolgd worden. De 53 patiënten gaat over leerlingen. De overige 8,5 % is het overlappend gedeelte van leerkrachten waarvan het onderwijs ook werk gerelateerd is. Toegegeven, dat komt niet helemaal duidelijk over in de studie. Maar het geeft wel goed weer dat het weinig zin heeft de maatschappij in stukskes op te delen. Uiteindelijk gaat het wel over 6,8% 0-18 jaar waar we over spreken als het over de jonge leerlingen gaat. Een niet te onderschatten cijfer dus.

En dat "de scholen" dus ook meer dan alleen kinderen zijn. Dat zijn kinderen, jong volwassenen, volwassenen, eigenlijk vele generaties door elkaar. Net zoals "de werkvloer" meer is dan een enkele sector.

Ik geef toe dat de studie zijn gebreken heeft, maar het geeft ons wel een idee bij gebrek aan beter. En, de studie is nog lang niet afgerond.

@Dizzy: die leerachterstand die al bestond voor de coronacrisis had ik ook al aangehaald. Maar zoals dat met alle mankementen in onze maatschappij is, komen die vettigheden nu extra aan de oppervlakte.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

ddd schreef:Dus, volgens u zijn er in de Belgische ziekenhuizen al Covid doden gevallen omdat de zorg niet op niveau is ???
Ze zullen het graag horen.

Maar we gaan het hierbij laten voor mijn part - België-bashing is uw hobby als ik zo door het topic eens lees. :lol:
Onze zorg is beslist op niveau, maar schiet handen tekort. Dat is het gevolg van tientallen jaren bezuinigen op ons sociaal stelsel. Onze (onderbetaalde) zorgverleners werken zich te pletter om hieraan te verhelpen, terwijl (overbetaalde) fatcats 6 á 7 regeringen vullen, met inbegrip van hun eigen zakken. Als dat bashing is, dan pleit ik schuldig :evil:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

De kunstacademie groep van Noord Limburg schaft vanaf zaterdag 31/10 alle fysieke lessen af. Ze laten nog weten wat de plannen zijn voor na de herfstvakantie !

Dus geen hobby’s meer voor -12 bij ons
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dizzy schreef:Leerachterstand bestond ook voor deze crisis maar toen kraaide er amper een haan naar.
Dat zegt meer over de hanen waar jij naar luistert dan over de hanen tout-court. Ik bedoel maar: in de onderwijswereld die oplossingen zoekt (dus niet de minister), is die leerachterstand wel degelijk een probleem. Iedereen die begaan is met onze economie zou dat overigens beter ook zijn.
Dat gezegd zijnde: er is een verschil tussen een achterstand bij een subgroep van de bevolking (kansarmen in specifieke context) en de leerachterstand bij een ganse populatie van 1,2miljoen kinderen.

@kunstonderwijs
Wij hadden gisteren al bericht gekregen dat de academie van de kinderen stopt, tot nader order.

Gisteravond een wandeling gaan maken en het zijn terug maart/april achtige toestanden: compleet verlaten wegen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Sasuke schreef:Dus geen hobby’s meer voor -12 bij ons
Oei, dus omdat ze daar naar niet meer naar toe kunnen, kunnen ze thuis ook niets meer doen of wat ? Thuis hebben jullie bvb geen teken/schilder/kleur-materiaal ?
Ik vind dat sommigen echt wel overdrijven met hoe erg die (semi-)lockdown hun dagelijks leven wel niet impacteren... :roll:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Gezondheidseconoom Lieven Annemans maakt niet langer deel uit van adviesorgaan Celeval, dat het Overlegcomité moet bijstaan in de strijd tegen het coronavirus. Annemans neemt zelf ontslag na de aanhoudende kritiek op zijn mediaoptredens.
Das toch al 1 killerclown minder in Celeval.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3935
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind ook dat die Annemans grote schuld treft,hij heeft met zijn uitleg vele mensen doen twijfelen aan de maatregelen,en sommige cijfers/en noodzakelijke gedragingen zodanig afgezwakt dat ik even dacht dat het Trump was.
Ik pleit ervoor om van Ranst er terug bij te nemen,eigen stijl,maar wat die verteld klopt wel,zodanig dat hij buiten is gezet door vorige regering,mss. wel voor Annemans.
Laatst gewijzigd door fluppie 29 okt 2020, 18:10, in totaal 1 gewijzigd.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

fluppie schreef:sommige cijfers/en noodzakelijke gedragingen zodanig afgezwakt dat ik even dacht dat het Trump was.
En dat doet hij nog steeds hoor...
Afgelopen zondag was Annemans nog te gast in De zevende dag. Annemans insinueerde dat de regering-Wilmès de coronaregels in september niet versoepeld had. Dat standpunt werd fel bekritiseerd op sociale media.
Opsluiten wegens dood door schuld. Samen met de rest van de corona-ontkenners en "laat alles toch open" mensen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Tomby schreef:
Sasuke schreef:Dus geen hobby’s meer voor -12 bij ons
Oei, dus omdat ze daar naar niet meer naar toe kunnen, kunnen ze thuis ook niets meer doen of wat ? Thuis hebben jullie bvb geen teken/schilder/kleur-materiaal ?
Ik vind dat sommigen echt wel overdrijven met hoe erg die (semi-)lockdown hun dagelijks leven wel niet impacteren... :roll:
Kieken, lees de thread eens ... mijn kinderen krijgen thuisonderwijs :-) ik doelde gewoon op het feit dat ze, terecht, de -12 culturele en sport dingen ook stoppen.

Onze kinderen hebben thuis genoeg te doen hoor :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Het is niet de eerste keer dat er woorden verdraaid worden, anders geïnterpreteerd, uit context gehaald... nadeel van een forum zeker tov een echt gesprek. :bdaysmile:
Maar bon, een paar keer ademhalen en laten passeren. :beerchug:
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

wied schreef: Onze zorg is beslist op niveau, maar schiet handen tekort. Dat is het gevolg van tientallen jaren bezuinigen op ons sociaal stelsel.
Owja, vooral niet vergeten bij wie die besparingen allemaal begonnen zijn.. iets met guess who's back bitches, komt heel dicht in de buurt :angel:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De jarenlange besparingsronde is wel steeds het stokpaard geweest van de globaliseringsadepten. SPa hiervan beschuldigen is te veel eer voor deze neo-socialisten :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Bon, we zijn er achter geraakt over hoe en wat met de dochter. Die doet dus stage in een kinder creche. Daar is 1 van de personeelsleden ziek en nu moet iedereen in quarantaine omdat die tot vorige week nog allemaal gezellig samen aan tafel gingen lunchen. Echt? Dit snap ik niet meer. bij ons op het werk mag maar 25% van het personeel aanwezig zijn in de refter en dan nog telkens 2 stoelen tussen sinds MAART!

Niemand wist uiteindelijk of de stagairs ook in quarantaine moesten, ze gingen vanavond terugbellen van het school. Het is bijna 22u ik denk niet dat we nog iemand zullen horen dus moet ze morgen wel naar school en mag ze toch deelnemen aan het speelplein de week erop vermits er geen testings meer uitgevoerd worden zonder symptomen. Naar haar mening is dat zo want niemand zegt dat het niet mag. Zucht. Wat een soep allemaal.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

FlashBlue schreef:
fluppie schreef:sommige cijfers/en noodzakelijke gedragingen zodanig afgezwakt dat ik even dacht dat het Trump was.
En dat doet hij nog steeds hoor...
Afgelopen zondag was Annemans nog te gast in De zevende dag. Annemans insinueerde dat de regering-Wilmès de coronaregels in september niet versoepeld had. Dat standpunt werd fel bekritiseerd op sociale media.
Opsluiten wegens dood door schuld. Samen met de rest van de corona-ontkenners en "laat alles toch open" mensen.
Tja en helaas zie ik ze nog dagelijks voor mijn ogen bezig. Hier aan het station daarstraks welgeteld 9 kameraden + 1 vriendin in een kringetje - uiteraard zonder masker - en allen met het blikje bier uit de nabije "nacht"winkel. En de politie ... Manuel from Barcelona. They have seen nothing ...

We zijn echt goe bezig. Sommige reacties hier doen me huiveren maar als je het dan in het echt ziet allemaal.

Nogmaals een dringende oproep voor meer repressie. Helaas hebben onze politici daarvoor geen moed want ze weten dat ze bij de volgende verkiezing tout court allemaal gedoemd zijn tot verlies. Deze situatie is verder mede het gevolg van burgerlijke nonchalance - eigenlijk domheid en lompheid of brutaliteit - met daarbij voor het overige derde inderdaad: politiek non beleid.

De brave burger zal wel betalen, diegene met ongeluk wordt straks gewoon niet meer behandeld en kan hopen op een zachte dood, en de werkende man in de straat zal het economisch gelach wel betalen. Zoals het was, geweest is en zal blijven ...

Had de utopie dat corona mensen eens zou wakker schudden en doen bezinnen over de richting die we met deze maatschappij zijn ingeslagen ... Ik zou zelfs zeggen: au contraire ... Het failliet van onze samenleving neemt steeds concreter doch schrikwekkende gedaanten aan.

Inderdaad terecht de vraag zoals ook al in de media aangehaald: kan iemand met symptomen die toch nog gaat werken, bezoeken brengt aan een bewoner in ziekenhuizen, WZCentra edm. niet voor de rechter gesleept worden wegens vrijwillige slagen en verwondingen? Probleem is natuurlijk h et bewijs leveren van het verband tussen de symptomatologie van iemand, gevolgd door een Corona-diagnose en de besmetting van anderen ten gevolge daarvan. De gevangenis is immer een ideale lokatie voor enkele dagen isolatie van dergelijke individuen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

koenraaddeconinck schreef:Het failliet van onze samenleving neemt steeds concreter doch schrikwekkende gedaanten aan.
Dat is gewoon het begin van de ineenstorting van het West-Europese rijk.
De Romeinen zijn ons al voor gegaan. :lol: :lol:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

koenraaddeconinck schreef:Nogmaals een dringende oproep voor meer repressie.
Hoe? Politie valt bij bosjes uit door besmettingen, en wie snapt er in hemelsnaam nu nog welke regel van toepassing is waar (alhoewel dit probleem met een algemene lockdown wel weer van de baan is).

De politici moeten rekenen op het gezond verstand. Niet omdat ze willen, maar omdat ze niet anders meer kunnen. En dat hebben ze - ook weer - volledig aan zichzelf te danken.

Constructieve oplossingen zijn mogelijk, zo kan men - heel zorgvuldig en doordacht weliswaar - een geselecteerd gedeelte van de bevolking zonder politiemandaat toelaten om overtredingen inzake de coronamaatregelen vast te stellen, uiteraard onderworpen aan een strictere gerechtelijke controle achteraf dan het geval zou zijn als een politieagent dat doet. Maar uiteraard gaat dat niet gebeuren, want onze overheid neemt alleen maar meer macht, ze geeft niets af. Ze hebben dan ook geen excuses meer.
koenraaddeconinck schreef:Het failliet van onze samenleving neemt steeds concreter doch schrikwekkende gedaanten aan.
Dat is al enige tijd een feit. De curatoren grijpen wat ze kunnen grijpen, en steken het in eigen zak.

Nu, het goede nieuws is dat een samenleving niet zozeer verdwijnt, ze maakt eerder een doorstart. Iets wat we wel kunnen gebruiken.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Hopelijk komt het verbod op bankzitten nooit meer terug en nog zo van die andere dwaze maatregelen...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

Slafes schreef:Hopelijk komt het verbod op bankzitten nooit meer terug en nog zo van die andere dwaze maatregelen...
Idd, mensen mogen gerust buiten zijn, en moeten dat ook gewoon af en toe. Dat gaat niet tot meer besmettingen leiden. Samenscholingen moet je wel vermijden. En vanaf ze ergens binnenstappen moet het masker aan.

Natuurlijk, als de mensen buiten zijn, dan arbeiten ze niet en zitten ze niet op school, dus dat moet ten zeerste vermeden worden :roll:.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Slafes schreef:Hopelijk komt het verbod op bankzitten nooit meer terug en nog zo van die andere dwaze maatregelen...
Oei, ge zou zomaar aan de klap kunnen geraken met een andere bankzitter...wil je echt 10.000den doden op je geweten hebben ? Ik zou maar snel een paar shiften gaan meedraaien met Koenraad. :angel:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

't Ga toch niet voor te lachen zijn morgen, zo te lezen.
"Dit wordt een vergadering zonder taboes": dat hoort Wetstraatjournalist Bart Verhulst bij alle regeringen, in aanloop van de vergadering van het Overlegcomité van morgenmiddag. Momenteel is de coronacommissaris de laatste cijfers en adviezen van experten aan het verzamelen. "Deze adviezen zijn beenhard, horen we", zegt Verhulst in "Het Journaal".
Afin, alleman eens ne goeie winterslaap is ook niet slecht hé. :lol: :lol:
FlashBlue schreef:Direct goed aanpakken, geen versoepelingen onderweg, "Hard en Lang" ( :lol: ).
A dirty mind is a joy forever. 8)
Ge gaat u kunnen amuseren. :wink:
Laatst gewijzigd door Ordon 29 okt 2020, 23:12, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Ordon schreef:'t Ga toch niet voor te lachen zijn morgen, zo te lezen.:
na 8 maand heb ik er alle vertrouwen in dat er weer onzin uit komt
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”