tv mediaspeler

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Hoi allemaal

Ik ben wat opzoek geweest naar een android tv doos voor mijn oude niet smart tv (een oude Full HD), die nu verplaatst is naar de slaapkamer.
Zelf heb ik wat gezocht op Amazon, bol en coolblue maar sommige van die dozen zien er wat louche uit.
De Nvidea Shield is natuurlijk de beste, maar is tamelijk overkill.

Zijn er onder jullie die een goedkope android mediaspeler kunnen aanbevelen voor onder andere Netflix, Prime, Disney+, Kodi.
De enigste voorwaarde is dat het een ethernet verbinding moet hebben, want ben niet zo'n fan van Wifi.

Bedankt
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Best een Google Certified boxje en niet zoiets van €20 van china laten komen.

Mogelijke opties (er zijn er wel meer):
- Nvidia shield
- Xiaomi mi box S, of stick
- Google Chromecast met Google TV
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

- Nvidia shield (uiteraard de beste, maar overkill voor mijn situatie)
- Xiaomi mi box S, of stick, Google Chromecast met Google TV ( (Wifi only, liever ethernet)

Xiaomi mi box is wel nog diegene waar ik over twijfel
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik heb zelf een Mi box S, met USB->Ethernet kabeltje.
Gebruikersavatar
edon
Member
Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 01 jul 2011, 23:27
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 10 keer

8balljunkie schreef: Google Chromecast met Google TV ( (Wifi only, liever ethernet)
Binnenkort ethernet adapter te verkrijgen... Reeds in Frankrijk en Duitsland beschikbaar, maar nog niet hier :|

https://store.google.com/fr/product/chr ... pter_gen_2
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Hier bevalt de Mi Stick goed. Is wel wifi.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Wat ik wel gelezen heb is dat Netflix zelf bepaald welke toestellen toegang hebben tot de HD content wat wel onozel is
Apple TV
Google Chromecast
Roku
Amazon Fire TV
Google Nexus Player
NVIDIA Shield TV
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Hoezo, Netflix laat toch toe om zelf je keuze te maken: SD, HD... (zie playback settings)!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Neen, als het geen Netflix certified android box is, kom je niet hoger dan 480p.
Zoals die Android dingetjes van €20 van China.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

waar kan je die info vinden ? als ik op de site van netflix kijk vind ik van die beperking geen spoor
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Alles wat niet netflix certified is wordt beschouwd als tablet, is het niet gelocked naar 720p of is dat nog altijd 480p?
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Van het Kodi-forum op https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=252916
Android (TV):
Best Google certified - Android TV OS media player, that can also do 4K HDR + HD Audio - Android Kodi = 2019 NVIDIA Shield TV Pro
Runner up is the powerful 2019 Amazon Fire TV Cube, that runs Amazon's optimised FireOS, based on Android v9.0.

Other (non HD audio) options are the:
NEW Google Chromecast (Android TV) dongle running Android TV v10.0, the Android TV Pie 9.0 devices such as Ematic Jetstream 4K Ultra HD (USA only at the moment), the Engel EN1015K (click) (Europe) & the Vodafone TV with TV tuner (Australia only)
The Android TV Pie 9.0 - Verizon Stream TV (click) the Air TV Mini (click) or the TiVo Stream 4K (click) is the latest generation of budget AMLogic Chipsets and faster vs the Mi Boxes, Jetstream, Engel and VTV. The new TiVo Stream 4K currently has buggy HDR / DolbyVision.

Legit Google Certified - Android TV devices
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik ben ook een ethernet man zeker als ik game op de laptop en dergelijke meer. Ook bij de shield ethernet kabel in en in de tv enz...

Maar.... ik heb ook een chromecast stick en gebruik (uiteraard) wifi en dat is geen enkel probleem.
De verbinding gaat goed, valt niet weg ofzo, zolang uw internet de x tal mbps behaald voor bv netflix zit je er gewoon goed mee.
Nog een voordeel aan de chromecast en shield is dat die of je moet al alle pech vd wereld hebben maar soit, zijn toch ook de betrouwbaarste toestellen, voor mij persoonlijk speelt zoiets ook mee.

Ben je 100% zeker dat je bv geen usb ingang nodig hebt ofzo? Want ook dat is 1 vd redenen wrm ik de shield pro 2019 heb gekocht. Ik had dat niet bij de chromecast stick daarmee dat ik steeds een mediaplar kocht.
Tttsss
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Heb al paar jaar mibox3 - die doet netflix in fhd zonder problemen.
Maar merk nu wel met disney+ dat die het wat lastiger heeft met de interface. Met plex soms ook niet de snelste.

Tevens met Youtube is het soms niet zo stabiel - maar echt afhankelijk van de video dat je bekijkt.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Ramaht schreef:Heb al paar jaar mibox3 - die doet netflix in fhd zonder problemen.
Maar merk nu wel met disney+ dat die het wat lastiger heeft met de interface. Met plex soms ook niet de snelste.

Tevens met Youtube is het soms niet zo stabiel - maar echt afhankelijk van de video dat je bekijkt.
Even verder breien op jou post, blijkbaar zijn Xiaomi Mi Box'jes ook toegelaten voor Netflix HD en zelfs ultraHD.
https://help.netflix.com/nl/node/110375
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Je moet vooral zien dat de box die je koopt androidTV heeft en niet de gewone android.
En daar zit dikwijls het probleem met die goedkopere.

Of dat was toch de info die ik een paar jaar geleden gevonden had, wanneer ik aan't zoeken was voor een beetje een betaalbare mediaspeler.
8balljunkie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 361
Lid geworden op: 30 mei 2012, 10:31
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 29 keer

Op deze pagina kan je het zien als er het Netflix logo bijstaat.
https://sites.google.com/view/droid-tv/streaming-gaming
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

@Ramaht

Heel juist, in vergelijking met de interface van Disney+ voelt Netflix echt "quick & snappy" aan! Zowel via PC/firefox als via TV Stick...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
karine
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1233
Lid geworden op: 04 aug 2006, 09:44
Locatie: Geel (Antwerpen)
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 22 keer

Hier sinds vorige week de Mi stick voor Netflix. Ding doet het perfect voor €40.
Ook via Yelo gewoon tv kijken werkt perfect.
joriz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 13 mei 2006, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 48 keer

Even meelezen hier.

Niet echt ervaring met Android IPTV spelers. Voorwaarden die ik voornamelijk zoek is gebruiksvriendelijk (voor iemand 60+ die Telenet gewend is) en overweg kan met de TV Vlaanderen App (de speler dan).
Edpnet VDSL XL + Voip @ 100/35Mbit / Fritzbox 7490
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb en gebruik de Xiaomi mi box S maar ik zou die niet meer kopen.

Het is soms moeilijk om die 'wakker' te krijgen. Meestal ga ik dan even de stroomkabel uittrekken in plaats van op de knoppen van de afstandsbediening te blijven duwen. Vaak valt ook de livestream via Kodi uit. Al valt dat de laatste tijd goed mee.

Ook de Youtube-app geeft kuren. Ik start Youtube op, kies een video, krijg een zwart scherm en dan na lang wachten dat er iets is misgelopen en dat ik een melding naar Youtube kan sturen.

Ik heb nu de gewoonte om telkens voor ik het toestel gebruik het te herstarten. Ook ethernet werkt vaak niet. Ik kijk nu via wifi en dat werkt wel goed ivm met het netwerk.

Uiteindelijk gebruik ik nu nog heel vaak de apps van mijn niet zo slimme smartTV. Die werken zeer betrouwbaar. Maar live-tv streamen daarmee gaat niet.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik weet niet of het bij de Box hetzelfde is als bij de stick, maar twee keer aanduwen helpt, één keer om de BT aan te zwengelen, één keer om 'm op te zetten. en na een SW upgrade was het op de stick ook beter.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik meen ergens te hebben gelezen dat de remote van de stick dezelfde is als deze van de box...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
jollito
Pro Member
Pro Member
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jan 2008, 15:28
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 7 keer

WalterB1 schreef:Ik heb en gebruik de Xiaomi mi box S maar ik zou die niet meer kopen.

Het is soms moeilijk om die 'wakker' te krijgen. Meestal ga ik dan even de stroomkabel uittrekken in plaats van op de knoppen van de afstandsbediening te blijven duwen. Vaak valt ook de livestream via Kodi uit. Al valt dat de laatste tijd goed mee.

Ook de Youtube-app geeft kuren. Ik start Youtube op, kies een video, krijg een zwart scherm en dan na lang wachten dat er iets is misgelopen en dat ik een melding naar Youtube kan sturen.

Ik heb nu de gewoonte om telkens voor ik het toestel gebruik het te herstarten. Ook ethernet werkt vaak niet. Ik kijk nu via wifi en dat werkt wel goed ivm met het netwerk.

Uiteindelijk gebruik ik nu nog heel vaak de apps van mijn niet zo slimme smartTV. Die werken zeer betrouwbaar. Maar live-tv streamen daarmee gaat niet.

Heb ook de Xiaomi Mi Box gehad, is goedkoop en je kan de meeste app's die ik nodig heb (Kodi, Netflix,...) wel installeren, maar er zijn toch veel dingen die wat irriteren. Bv. de sleepmodus, Bluetooth headset die niet altijd verbindt,... Ik heb nu de (toegegeven, wel een pak duurdere) Shield gekocht, maar dat werkt echt veel beter.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Ik zet mijn Mi Box S gewoon nooit af.
Die vebruikt idle 2-3Watt. (=€5/jaar) De moeite niet.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 898
Lid geworden op: 26 jan 2011, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Recent overzicht van Android TV en Fire OS mediaspelers:
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”