Corona en ongelimiteerd download

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Misverstand rechtzetten misschien: ik heb enkel internet start waarbij de bbox via ethernetkabel verbonden is met mijn smartTV. Netflix streams worden wel degelijk verrekend tov mijn 100GB maandvolume...

https://www.theverge.com/2020/3/19/2118 ... oronavirus
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Mogen we verwachten dat de ongelimiteerde download terug zal komen?
Proximus?
Telenet?
Orange?
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Bij telenet is het nog niet weg geweest denk ik(?) : https://www2.telenet.be/content/www-tel ... en-er-door

"Het is inmiddels duidelijk dat Corona ons leven er nog even anders uit zal laten zien. Zo is telewerken sinds 19 oktober opnieuw verplicht waar mogelijk. Maar Telenet staat voor je klaar, elke dag opnieuw! We voorzien je nog steeds van extra vast internet, en dat doen we al zeker tot het einde van het jaar. "
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 19 apr 2015, 11:50
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

@ordon de providers zijn niet verplicht om jou extraatjes te geven bovenop wat afgesproken is toen je de dienst aflsoot he.. zij zijn u niks verschuldigd
Vriendelijk glimlachen en nemen wat je kan krijgen..

zou jij gratis werken of voor halve prijs voor je werkgever, zou hem of haar misschien ook beter uitkomen in deze tijd, maar denk niet dat veel dat gaan doen :p

ben wel benieuwd óf de andere providers een geste gaan doen, maar neen.. we mogen dat niet echt " verwachten " nee
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Een "Nee" hebben we, een "Ja" kunnen we eventueel krijgen. :lol:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ordon schreef:Mogen we verwachten dat de ongelimiteerde download terug zal komen?
Proximus?
Telenet?
Orange?
stop met janken en neem EDPNET. ALTIJD ONBEPERKT. :-o
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

In de eerste paar dagen in de lockdown kan ik me nog voorstellen dat het leuk is dat een ISP een geste doet.
Vanaf 1/4 is het toch gewoon de klant zelf die moet kiezen?

Ik zou ook wel willen dat alles gratis is, maar dat is niet bepaald realistisch hé. Als de prijszetting en/of het productaanbod u niet aanstaat, ga dan op een ander ipv te hopen dat uw huidige ISP Sinterklaas speelt. Als je bij het klassieke duopolie blijft, weet je trouwens dat je elk jaar genaaid wordt met hogere prijzen.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Bij Telenet en Orange is dat nog steeds van toepassing.
Leuk voor die het nodig hebben, hier is het niet echt nodig. Ons maandelijks gebruik (HW en privé) ligt tussen de 200 a 300 Gb.
Databverbruik tijdens HW valt heel goed mee (1 a 2Gb / dag). De eerste dag HW was wel even schrikken, toen zat ik aan een 40 Gb. Outlook had blijkbaar zitten synchroniseren. Ondertussen is er ook een 35 EUR tussenkomst van de werkgever wat dan ineens de doorslag gaf om de speedboost erbij te nemen. 8)
Laatst gewijzigd door decat 25 okt 2020, 14:56, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Ordon schreef:Mogen we verwachten dat de ongelimiteerde download terug zal komen?
Proximus?
Telenet?
Orange?
Op basis van wat? De kinderen zitten op school, de mensen gaan werken, telewerk is een keuze en geen plicht. Er is geen enkele reden voor een verhoogd residentieel datagebruik.

Als je abo niet voldoende is, kan je je baas vragen om het verschil te vergoeden. Je kan ook weer op kantoor gaan werken.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Bij Telenet zijn de maatregelen verlengd tot eind december.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heist_175 schrijft: ...dat je elk jaar genaaid wordt met hogere prijzen...

Sinds sept. 2014 werd mijn PX Internet Start abo slechts 1X verhoogd naar 27,50€/maand...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

CCatalyst schreef:
Ordon schreef:Mogen we verwachten dat de ongelimiteerde download terug zal komen?
Proximus?
Telenet?
Orange?
Op basis van wat? De kinderen zitten op school, de mensen gaan werken, telewerk is een keuze en geen plicht. Er is geen enkele reden voor een verhoogd residentieel datagebruik.

Als je abo niet voldoende is, kan je je baas vragen om het verschil te vergoeden. Je kan ook weer op kantoor gaan werken.
Telewerk is ondertussen opnieuw geen keuze, maar een verplichting.
Bedrijven die hun personeel nog laten afkomen om een functie uit te voeren die je perfect van thuis kan uitvoeren, zijn in overtreding.
Of kijk naar Brussel, zoals het gecommuniceerd is, zullen bedrijven die werknemers hebben die niet aan telewerk kunnen doen, terug moeten sluiten (uitgezonderd de cruciale domeinen, iets dat normaal ook in 1 of ander MB opgenomen is ondertussen).

Ik ken ondertussen persoonlijk meer kinderen die niet naar school gaan dan wel.
De ene school na de andere moet sluiten wegens besmettingen. Dus die vlieger gaat ook niet meer op.

Wel akkoord met het laatste: het is niet aan de provider om voor Sinterklaas te spelen.
Maar er zijn dus wel (opnieuw) voldoende redenen waarom het dataverbruik terug aan het stijgen is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

blaatpraat schreef: Telewerk is ondertussen opnieuw geen keuze, maar een verplichting.
Wat?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

https://vrtnws.be/p.LN4j89JRE
in Brussel, welkom op planeet aarde. :eek:
IMG-20201025-WA0000.jpg
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

satsurfer schreef:in Brussel
Blaatpraat haalde aan dat het in het algemeen verplicht is. Daarna pas ging hij specifiek in op de situatie in Brussel.

Soit, de beslissing van Brussel wil niet zeggen dat je niet op een satellietkantoor kan gaan werken. Of in Diegem, of in Machelen, of in Vilvoorde, of Groot-Bijgaarden, allemaal mensen die van zichzelf nog zouden kunnen zeggen dat ze in "Brussel" werken. En wie buiten Brussel werkt, nog altijd de meerderheid, hoeft niet thuis te werken, dus geen nood aan extra data.

Bovendien is dit allemaal nog niet gepubliceerd in het Staatsblad, dus als het zover is zullen we nog wel zien hoe heet de soep opgediend wordt en welke uitzonderingen er allemaal voorzien worden. Als het niet geldt voor "cruciale domeinen", kan elk bedrijf eenvoudigweg een motivering bepalen waarom zij een cruciale functie vervullen. Dat is altijd het gevolg als je toelaat dat er uitzonderingen gemaakt mogen worden.

In dat verband kan Jack Daniels eventueel komen toelichten welke uitzondering hij bedongen heeft.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 okt 2020, 14:06, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Gezellig als ze ons verplichten om thuis te werken dan heb ik zin om een diepe GDPR claim in te schakelen...

Dat hebben ze eerder gedaan dat verplichten maar is eigenlijk een totaal grijze zone. Wij mogen in feite geen documenten meenemen naar huis vanwege GDPR.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tja, da's niet willen snappen en kantjes ervan aflopen.
Zolang niet gepubliceerd, doen we het niet. :cry:
https://crisiscentrum.be/nl/news/crisis ... cultuur-en
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

satsurfer schreef:Tja, da's niet willen snappen en kantjes ervan aflopen.
Zolang niet gepubliceerd, doen we het niet. :cry:
Of het is de Grondwet, het hoogste wetgevend document, respecteren he. Geen straf dan degene die bij wet bepaald wordt.

Ze zullen het wel vanavond om 23u59 publiceren - ja, het Staatsblad kan een editie uitbrengen op zondag om 23u59 - en dan zullen we wel zien hoe het zit met de uitzonderingen om dan (om het weer on-topic te maken) de eventuele motivering voor commerciele gestes te kunnen beoordelen.
DiffieHM
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef:
Ordon schreef:Mogen we verwachten dat de ongelimiteerde download terug zal komen?
Proximus?
Telenet?
Orange?
Op basis van wat? De kinderen zitten op school, de mensen gaan werken, telewerk is een keuze en geen plicht. Er is geen enkele reden voor een verhoogd residentieel datagebruik.

Als je abo niet voldoende is, kan je je baas vragen om het verschil te vergoeden. Je kan ook weer op kantoor gaan werken.
Het is gewoon een commerciële geste die hen quasi niets kost. Meer moet je er toch niet achter zoeken?
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ivm het nationale: het MB van 18 oktober.

Art. 2. § 1. Telethuiswerk is de regel bij alle ondernemingen, verenigingen en diensten voor alle personeelsleden wiens functie zich ertoe leent, in de mate dat de continuïteit van de bedrijfsvoering, de activiteiten en de dienstverlening dit toelaat.

Dus: thuiswerk is terug een verplichting, zoals ik al aangaf.
Bedrijven worden nog niet gesloten als het niet kan (itt in Brussel allicht).

Bij het MB is ook een lijst van de cruciale domeinen opgenomen. Zo weet ik dat er in mijn geval geen verplichting is van de wetgever uit, maar wel eentje van mijn werkgever uit.
DiffieHM
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

blaatpraat schreef:Ivm het nationale: het MB van 18 oktober.

Art. 2. § 1. Telethuiswerk is de regel bij alle ondernemingen, verenigingen en diensten voor alle personeelsleden wiens functie zich ertoe leent, in de mate dat de continuïteit van de bedrijfsvoering, de activiteiten en de dienstverlening dit toelaat.

Dus: thuiswerk is terug een verplichting, zoals ik al aangaf.
Bedrijven worden nog niet gesloten als het niet kan (itt in Brussel allicht).

Bij het MB is ook een lijst van de cruciale domeinen opgenomen. Zo weet ik dat er in mijn geval geen verplichting is van de wetgever uit, maar wel eentje van mijn werkgever uit.
Hierdoor creëren ze zoveel ruimte voor interpretatie dat iedere werkgever dit kan invullen zoals hij wil. Ik zie in de praktijk rondom mij toch nog velen die naar kantoor gaan waar het anders zou kunnen.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

DiffieHM schreef:Ik zie in de praktijk rondom mij toch nog velen die naar kantoor gaan waar het anders zou kunnen.
tja, daarom zit mijn lijn oostende-eupen maar op +/- 25% bezetting van vóór corona :eek:

Dus morgen nog lager
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

satsurfer schreef:tja, daarom zit mijn lijn oostende-eupen maar op 25% bezetting van voor corona :eek:
Zou dit niet komen omdat de NMBS "ontdubbelingstreinen" inzet, toevallig op die specifieke lijn?

Elke trein wordt 3 minuten later gevolgd door een tweede, weliswaar enkel op het drukkere Vlaamse segment. Hij stopt in Leuven om dan weer in tandem met de eerstvolgende trein terug naar Oostende te sporen. Die treinen staan niet in de dienstregeling btw.

Afbeelding
blaatpraat schreef: Dus: thuiswerk is terug een verplichting, zoals ik al aangaf.
Neen, "de regel" is geen verplichting. Hetzelfde met "de norm". Dat zijn aanbevelingen. Dat is een manier om te communiceren wat je wil, zonder zover te gaan om het te verplichten.

Ter herinnering: in maart was het wel verplicht, de tekst was toen:

"Art. 2. Telethuiswerk is verplicht bij alle niet essentiële bedrijven, welke grootte zij ook hebben, voor alle personeelsleden wiens functie zich ertoe leent." Dat van die "in de mate dat de continuïteit dit toelaat" stond er toen ook niet in.

Als het verplicht wordt, dan schrijft men dat het verplicht wordt. Dat lijkt men ook van plan te zijn als de cijfers niet beteren. Om de affiniteit met de topic niet te verliezen: in dat geval is er opnieuw een business case voor ongelimiteerde download. Voorlopig is dat niet het geval.

Het feit dat ook de scholen in theorie open blijven, ook al zijn er veel gesloten, motiveert verder dat er geen nood is hieraan.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 25 okt 2020, 15:16, in totaal 1 gewijzigd.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

DiffieHM schreef: Hierdoor creëren ze zoveel ruimte voor interpretatie dat iedere werkgever dit kan invullen zoals hij wil. Ik zie in de praktijk rondom mij toch nog velen die naar kantoor gaan waar het anders zou kunnen.
Hoewel Twitter niet rechtsgeldig is, is het wel handig om politieke duidelijkheid te hebben.
Deze tweet van Hilde Crevits(geretweet door Jan Jambon)

Zegt duidelijk:
Opnieuw meer telewerken, het wordt de regel waar het kan. Maar het is heel belangrijk dat mensen op bepaalde tijdstippen ook naar de werkvloer terug kunnen keren.
Het is dus (voor mij gelukkig) niet verplicht.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Stroper schreef: Deze tweet van Hilde Crevits(geretweet door Jan Jambon)
tweet van voor het overlegcomité van 22/10 :cry:

https://www.hln.be/brussel/brussel-gaat ... 0getuigen.
Laatst gewijzigd door satsurfer 25 okt 2020, 15:22, in totaal 1 gewijzigd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

De realiteit is inderdaad dat velen nog elke dag naar hun werk blijven gaan, ook al kunnen zij thuiswerken. Morgen gaan dat er wat minder zijn, maar onvoldoende voor een business case van ongelimiteerde download.

Zoals ik al zei, wie zegt dat hij "gaat werken in Brussel" kan evengoed Diegem of Vilvoorde bedoelen, gemeentes waar er ook morgen geen verbod is en niet snel zal komen. Jan Jambon heeft vandaag in de "Zevende Dag" immers verklaard dat hij een moratorium op nieuwe Vlaamse maatregelen heeft ingesteld. Let wel: de federale regering kan telewerk wel weer verplichten, en dat is dan ook in Vlaanderen het geval.
satsurfer schreef:tweet van voor het overlegcomité van 22/10 :cry:
Deze tweet blijft van toepassing wat betreft het grondgebied buiten het Brussels gewest.
DiffieHM
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

satsurfer schreef:
DiffieHM schreef:Ik zie in de praktijk rondom mij toch nog velen die naar kantoor gaan waar het anders zou kunnen.
tja, daarom zit mijn lijn oostende-eupen maar op +/- 25% bezetting van vóór corona :eek:

Dus morgen nog lager
Toch nog een redelijke hoeveelheid. En reken ook erbij dat vele mensen nu de auto/fiets verkiezen ten nadele van openbaar vervoer.

En als ik alleen maar naar mijn persoonlijke situatie kijk: ik werk permanent thuis, mijn vrouw moet nog steeds fulltime naar kantoor ook al zou ze perfect kunnen telewerken. Dat is dus 50%.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:Zoals ik al zei, wie zegt dat hij "gaat werken in Brussel" kan evengoed Diegem of Vilvoorde bedoelen, gemeentes waar er ook morgen geen verbod is en niet snel zal komen.
gaat over 'Verantwoordelijkheid opnemen'

https://www.bruzz.be/samenleving/burgem ... 2020-10-25
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

satsurfer schreef: gaat over 'Verantwoordelijkheid opnemen'

https://www.bruzz.be/samenleving/burgem ... 2020-10-25
Wel, hij heeft gelijk natuurlijk. Maar dan zal hij dat wel nog in de praktijk moeten omzetten. In zijn gemeente hebben overigens alle scholen ondertussen al te maken met uitbraken en quarantaines.

Grappig toch (in triestige zin) hoe we weer eens aan het evolueren zijn naar een lappendenken van maatregelen, terwijl het net de bedoeling was om een eensgezinder beleid te krijgen oa met die barometer die er nog steeds niet is.

Het is ook daarom dat er geen business case is voor ongelimiteerde download. De situatie is en blijft erg verschillend met die van maart. De nationale "norm" bepaald door het MB - voor zover er dus geen specifieke andere lokale restrictie is - is vandaag nog steeds dat scholen open zijn en dat telewerk niet verplicht is, ook al blijven de cijfers maar stijgen. In maart was het volledig omgekeerd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:In zijn gemeente hebben overigens alle scholen ondertussen al te maken met uitbraken en quarantaines.
Tja, niet alleen hij....

Als je dit ziet: :cry:
https://www.focus-wtv.be/nieuws/wantoes ... estaurants

soit, is off-topic. Moeten ze dan bii MB bepalen dat thuiswerkers onbeperkt volume krijgen? :-D

Ik kies mijn ISP volgens MIJN behoeftes, niet omgekeerd. :wink:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Interessant opiniestuk van een advocaat die aangeeft dat de ganse "telethuiswerk"-regeling juridisch geen waarde heeft. Werkgevers kunnen hun mensen verder blijven verplichten om naar kantoor te komen. Ongeacht "de norm".

Voor telewerk geldt dat een individuele of collectieve overeenkomst tussen partijen de basis blijft voor tele(thuis)werk, als uitzondering op de basisregel dat werk op kantoor of de werkplaats wordt uitgevoerd. Door nu de indruk te wekken dat telewerk als norm en regel een absoluut individueel recht is, geeft de overheid niet de juiste boodschap.

Bovendien bestaat er niet zoiets als "telethuiswerk", waar het MB naar verwijst. Telewerk en thuiswerk zijn twee verschillend geregelde regimes. "Telethuiswerk" bestaat niet. De advocaat geeft aan dat er al lang een vraag is om telewerk en thuiswerk te uniformiseren, maar dit is vooralsnog niet het geval (de regering reageerde altijd met "who cares?" volgens de advocaat). En nee een MB inzake coronamaatregelen kan en zal telewerk en thuiswerk niet uniformiseren, daarvoor heb je overleg met werkgevers en vakbonden nodig.

Tenslotte geeft de advocaat nog aan dat de "norm" van telethuiswerk niet geldt voor essentiele/vitale bedrijven, en dat zijn er heel veel: het betreft zo’n 80 paritaire comités uit de privésector en ongeveer alle overheidsdiensten. Daarom dat het OV zo vol blijft zitten?

https://www.tijd.be/opinie/algemeen/tel ... 60213.html

Om een case voor ongelimiteerde download te hebben, zal er dus minstens weer een nieuw MB nodig zijn. Tenzij de ISP's nog een grotere geste willen geven dan in maart.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Waarom zou het moeilijk zijn om klanten zelf te laten kiezen?
Heb je meer volume nodig, verander dan naar een abonnement met meer/ongelimiteerd volume, zo moeilijk is dat toch niet?

Al zijn er UB'ers die "ongelimiteerd" een verloedering van zeden vinden :banana:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

+1 zoals ik zaterdag ook al zei. :-D
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

wied schreef:heist_175 schrijft: ...dat je elk jaar genaaid wordt met hogere prijzen...

Sinds sept. 2014 werd mijn PX Internet Start abo slechts 1X verhoogd naar 27,50€/maand...
Dat was omdat je reeds genaaid was met zo'n hoge prijs voor zo'n beperkt abo. :twisted:
blaatpraat schreef:het is niet aan de provider om voor Sinterklaas te spelen.
heist_175 schreef: Als de prijszetting en/of het productaanbod u niet aanstaat, ga dan op een ander ipv te hopen dat uw huidige ISP Sinterklaas speelt. Als je bij het klassieke duopolie blijft, weet je trouwens dat je elk jaar genaaid wordt met hogere prijzen.
Dat is net de bedoeling van de duopolisten, ze weten best dat de plotse extra druk op het internetabo de mensen kunnen laten twijfelen waardoor er ineens meer mensen begrijpen dat indien ze genoeg comfort voor een schappelijke prijs willen, ze vaak beter af zijn bij een goedkopere provider. Door sinterklaas te spelen, schaven de duopolisten de scherpste kantjes van hun nadelen eraf en kweken ze goodwill bij hun huidig clienteel. Ze doen het dus niet voor onze schone ogen, maar puur als defensieve tactiek.

Wat consumenten daarmee doen moeten ze natuurlijk zelf weten, maar zoals Heist zegt: weet goed dat je veel extra geld kwijt bent voor iets wat je eigenlijk niet echt zou missen, vergeleken met een goedkopere provider. En neen, duurkoop is geen betere kwaliteit zoals bijvoorbeeld bij gebruiksvoorwerpen, het is zakkenvullerij voor de top en de aandeelhouders.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Voor die prijs voel ik me slechts half-genaaid :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Plots lijken een deel mensen voor datalimieten.
Erg bijzonder. :think:
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ordon schreef:Plots lijken een deel mensen voor datalimieten.
Erg bijzonder. :think:
Niet voor datalimieten. Tegen mensen die alles gratis willen krijgen.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Iedereen betaalt toch een abonnement?
En jaarlijks gaan er bovendien honderden miljoenen naar de aandeelhouders van Px en Tn.
Gerekend over de twee voorbije decennia hadden alle gezinnen al een glasvezelverbinding in huis.
Tenminste: daar hebben ze in de voorbije tijd ruim voldoende abonnementsgeld voor betaald...
Dus nee: niet gratis zoals je het voorstelt.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Kom kom, je wilt gewoon voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, en omdat het niet uitdraait zoals je wilt ga je dan verkondigen dat het "bijzonder" is dat mensen "voor datalimieten zijn".

Uitleggen en peetjes tekenen zeggen ze hier daarover.

Wil je geen datalimiet, dan betaal je er maar voor, en geen cadotjes eisen.
Dat de isp's in het begin van deze crisis een geste deden was mooi (ook al was het eerder uit marketing oogpunt).
Nu verwachten dat ze er zomaar mee verder gaan, omdat jij dat leuk vind, terwijl je intussen ruim de tijd hebt gehad om zelf de nodige stappen te nemen, dat is gewoon dingen gratis willen, punt.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Dan gaan we in België toch gewoon verder op de weg van de afgelopen decennia.
Geen probleem voor mij.
Tn Business Fibernet is toch onbeperkt. Niet.

Maatschappelijk is dit een ander verhaal.
Daar is men inderdaad nog aan het uitleggen en peetjes aan het tekenen om het met jouw woorden te zeggen.

Misschien moet je toch eens de Pano uitzending in verband met de lockdown van maart-april bekijken...
De digitale kloof aanzwengelen of willen behouden is geen optie, mijn inziens.

Maar goed, je lijkt het in dit geval meer opportuun te vinden om op de man te spelen.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”