Chromecast met Google TV

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Slafes schreef:2 personen toch al, waaronder ik net een mini review schreef. :)

Wat wil je specifiek weten?
Bv de snelheid om door de menu's te gaan.
De mogelijkheden.
Of de afstandsbediening goed werk en handig is.
Hoe het zit met het bv 4K streamen of je bv niet teveel haperingen hebt of een cirkel die opeens verschijnt en ga zo maar door.
Tttsss
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
gerardje
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 dec 2010, 14:46

Iemand een idee wanneer de Proximus Pickx app beschikbaar komt voor de chromecast met Android TV?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Unicorn1 schreef: Bv de snelheid om door de menu's te gaan.
De mogelijkheden.
Of de afstandsbediening goed werk en handig is.
Hoe het zit met het bv 4K streamen of je bv niet teveel haperingen hebt of een cirkel die opeens verschijnt en ga zo maar door.
Zoals ik al schreef, de menu snelheid is heel vlot, even vlot als mijn reguliere android tv, en zelfs dit ziet er nog net iets gelikter uit.
De mogelijkheden zijn eigenlijk hetzelfde als mijn android tv. Heb er ook kodi op gezet, dus vrt nu kan er op, verschillende andere apps zitten ook in de play store en installeren vlot. Momenteel staat er Disney+ op, Streamz, Netflix, VTM GO, Prime, Youtube,...
Ik heb de aansluiting gedaan op een powerbank dus in principe heb je niet echt een stopcontact nodig, nog geen idee hoe lang dit op de powerbank gaat draaien.
De afstandsbediening heeft me nog het meest verrast, ligt goed in de hand, weegt ook voldoen en een aangenaam soort plastic. De knoppen zijn sumier maar het werkt, ook de speech optie werkt cava. Je drukt op de knop, zegt Netflix en de app start instant op. Al zijn er ook twee rechtstreekse knoppen naar Netflix en Youtube.
Ik heb als test 1 stream in 4k gekeken, dat werkte, maar dat werkt ook op mijn android tv zelf dus van de stick had ik niet anders verwacht. Het Netflix beeld was echter de eerste 2 seconden wat blokkerig en was daarna weer perfect.

In alle geval, het vertrekt morgen naar een tv die geen 4k aan kan. Dat gaan pas een verademing zijn om die smart tv met Philips software echt smart te maken.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

Nu maar hopen dat telenet ook eens een app maakt die draait op android TV, zodat we van de tv in de camper ook een android tv kunnen maken.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

Telenet heeft enkel Yugo.
Inderdaad wel spijtig dat de gewone "yelo" niet bestaat.. zou praktischer zijn dan een allerhandje van apps om te compenseren.
Ik zal het van Orange maar niet verwachten, aangezien er nog niet eens terugkijktv beschikbaar is.

ik sluit me aan bij Slafes zijn opmerkingen, alles vlot en praktisch. Tevreden van de aankoop.
Heb nog geen 4K of smart-tv, dus voor mij een verademing om niet telkens te moeten teruggrijpen naar gsm om te casten.
Google Assistant (voice)knop kan ook gebruikt worden om verlichting te regelen of thermostaat of camera's op te roepen of allerhande andere vragen.. Zo goed als alle Google home integratie.
Om je eigen impressie te krijgen, kan je gewoon op youtube eens zoeken, dan zie je zelf de snelheid etc ipv ons op ons woord te moeten geloven.

Als die TV Vlaanderen getest moet worden, dan zal er tijdelijk een account moeten doorgegeven worden en de vragen die je beantwoord wil zien.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Thx voor de reacties.
Tttsss
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Is google tv backwards compatible? Kan elke android tv app op Google tv afgespeeld worden? Zou de power/usb/lan adaptor van de chromecast ultra hier ook werken?
Beetje sneller+ aangenamere afstandsbediening versus mi-box? Kastje van mi-box vind ik nogal bedenkelijke kwaliteit.
deman
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 18 jul 2008, 17:00
Locatie: Olen
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 5 keer

Kun je er ook films mee afspelen via DLNA?
Zo ja, toont hij de ondertitels ingesloten in een MKV?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

deman schreef:Kun je er ook films mee afspelen via DLNA?
Zo ja, toont hij de ondertitels ingesloten in een MKV?
Je kan er VLC op installeren en alles afspelen wat je wil :-D Ook andere apps zijn beschikbaar of kan je sideloaden.

Hier op 9/10 besteld bij Fnac Frankrijk, en op 18/10 binnen gehad. Had er 4 besteld waarvan 2 voor mij en 2 voor een klant.
Echter zag een andere klant dat ik er bij had in m'n auto en de mijne dan ook maar doorverkocht, doch niet zonder er even ene uit te proberen op m'n eigen TV...

De afstandsbediening is zalig, werkt perfect, ook op een oude Sony LCD TV van 10-12 jaar oud met 1080i resolutie, aan/uit + volume,...
De originele afstandsbediening was kapot, en deze TV dus nieuw leven ingeblazen met de Chromecast afstandsbediening. Klant tevreden. :beerchug:
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

Ik heb er vandaag ook een aangekocht, gewoonweg prachtig.
Buiten de gekende Netflix, Youtube (Kids/Music), Disney+, Prime Video, Spotify, kan je ook volgende apps perfect installeren en gebruiken: VTM Go, Telenet Yugo TV, Streamz, Tadaam, NPO
Echt zijn geld waard.
Snel tussen de apps switchen en gebruiken en werkt perfect met mijn AC-WiFi netwerk
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Ik dacht ook Chromecast te kopen.
Op de verkoper webside staat "Chromecast met Google TV US-Version"
Kan die hier gebruikt worden? Beperkingen ? Bestaat een Eu version ?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Is de US versie niet met een andere stekker?
LoewieKatorz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 17 nov 2011, 11:57
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer

De stekker van de voeding is geen probleem, aangezien dit toch via USB gevoed word, maar de wifi in de US werkt op minder of andere kanalen dan Europa en dat kan, indien je wifi-router op automatische kanaal-selectie staat, soms wel problemen geven.
Alsook dat er misschien geen Nederlandse taal in te stellen is.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

US edition werkt hier gewoon hoor, no worries.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

LoewieKatorz schreef:De stekker van de voeding is geen probleem, aangezien dit toch via USB gevoed word.
Er zit wel degelijk een stekker bij voor in het stopcontact hoor. De US versie ga je hier dus niet ingestoken krijgen. De werking zelf is geen probleem. Als deze in België aangekocht wordt zal dat geen probleem zijn, maar in het buitenland zou ik hier toch mee oppassen.

Die van mij is de Franse versie die ik via Fnac kreeg.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Vandaag ook de chromecast binnen gekregen. Helaas krijg ik de nederlandse app ziggo go niet hier op geinstalleerd :( heb een account via mijn ouders in nederland). Niet compatible in uw land.
heb een vpn lopen maar zal dus waarschijnlijk via gps oid zien dat iki niet in nederland zit. iemand een oplossing toevallig?
Wel vreemd dat ik hem op mijn gsm wel kan installeren en kan streamen
Live life to the Max
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Apk bestand van Ziggo Go downloaden en op die manier installeren.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Dat is juist het probleem. Op de een of andere manier lukt dit niet. Normaal via mijn android smartphone installeerde ik aptoide oid maar dit is niet mogelijk :roll:
Live life to the Max
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1991
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

Apk bestand downloaden via apkmirror site en dan installeren.
https://www.gadgethacks.com/how-to/side ... n-0342732/

Of waar gaat het mis ?
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

regeri schreef:Vandaag ook de chromecast binnen gekregen. Helaas krijg ik de nederlandse app ziggo go niet hier op geinstalleerd :( heb een account via mijn ouders in nederland). Niet compatible in uw land.
heb een vpn lopen maar zal dus waarschijnlijk via gps oid zien dat iki niet in nederland zit. iemand een oplossing toevallig?
Wel vreemd dat ik hem op mijn gsm wel kan installeren en kan streamen
Geen idee of het werkt, en nog behoorlijk omslachtig ook, maar is het niet mogelijk om de chromecast eens mee te nemen naar je ouders en daar de app erop te zetten?
Of even een vpn gebruiken?
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Vpn gebruik ik al :-( en het lijkt er op dat google een heleboel apps blokkeert. Mijn google account is natuurlijk gekoppeld aan deze, misschien dat deze op nederland heb staan?

Ik zal hem anders een keer idd meenemen naar mijn ouders en daar trachten te installeren. maar wel vreemd dat ik deze app wel op mijn gsm of tablet thuis krijg geinstalleerd en niet op de chromecast
Live life to the Max
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Sommige apps zijn niet compatibel met een afstandsbediening en enkel touch 'able' voor tablets/smartphones, vandaar dat ze er heel wat blokkeren want ze zouden toch niet werken met de afstandsbediening, er bestaan wel andere types afstandsbedieningen die 'touch' simuleren, zoals o.a. de airmouse die vele chinese fabrikanten verkopen, mmaar die zijn niet zo super handig...

Het is dus voornamelijk aan de developers van hun apps te updaten en compatibel te maken voor GoogleTV.
Google vereist ook van sommige apps dat ze ook kunnen aantonen dat de content wel legaal is en dat ze ook een fee aan Google betalen zoals bv. Netflix, Disney, Amazon al deden enz...
I.v.m. Netflix werd er in de andere richting ook een deal gemaakt zodat hun logo zichtbaar zou zijn op de afstandsbediening, wat de Chromecast dan extra bekendheid heeft en qua marketing meer in het oog springt.

Ik zou bv. dolgraag m'n camera's kunnen afbeelden met de app van de camera fabrikant, maar die lopen daarmee ferm achter... Zelfs casten zou leuk zijn (zonder effectief te screencasten/mirroring).
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Hakki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 12 dec 2011, 15:33
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 25 keer

Ken schreef: Ik zou bv. dolgraag m'n camera's kunnen afbeelden met de app van de camera fabrikant, maar die lopen daarmee ferm achter... Zelfs casten zou leuk zijn (zonder effectief te screencasten/mirroring).
Dat kan met Tinycam als ze een rechtstreeks IP hebben. Geen idee hoe het zit als er een hub tussen zit (Arlo type)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”