Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Werk 100% thuis sinds maart, en om 16.30 gaat mijn laptop dicht, einde werkdag. Niet moeilijk hoor... :-)
Je hebt er altijd die nog mailen na 22.00 ofzo, of in't weekend, maar dat zoek je dan zelf.

Daarna nog tijd genoeg om te ontspannen. Voor sommigen is dat wandelen door Brussel, en met een mondmasker op de trein zitten, ieder zijn ding. :-D
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Ik werk zelf ook 99,99% thuis sinds 12 maart al... Ben 1 dag op kantoor geweest, uit absolute noodzaak.

Daarvoor was ik ook al een van de meer fervente thuiswerkers van mijn afdeling, zelfs met een directe manager die daar niet heel positief tegenover stond.

Maar er zijn me intussen toch een aantal mindere punten aan het opvallen.

En dan niet zozeer het thuiswerken op zich, maar de communcation breakdowns met mensen die nièt kunnen omgaan met thuiswerk en beduidend minder communiceren sinds ze van thuis werken, en de "watercooler" informatie die je anders binnenkrijgt via via van/over andere teams die hoewel niet levensbelangrijk, toch heel handig kunnen zijn.

En persoonlijk gezien mijn grootste probleem, ik kan mensen niet meer persoonlijk een uitbrander geven als iets te vaak of te serieus misgaat. Via mail, webex, teams, of telefoon is dat toch net iets minder efficient èn lastiger om correct over te brengen dan persoonlijk. Ook voor ad-hoc iets te beslissen is het minder handig dan persoonlijke communicatie. Iets dat anders letterlijk op 5 minuten besproken en beslist is in een F2F of korte standup meeting, verzand nu in mail conversaties van dagen, of webex meetings die niet tot besluiten leiden.

Daar staat tegenover dat ik het dagelijkse op en af rijden echt niet mis, dat een uurtje rust en/of concentratie bestaat uit het op DND zetten van een telefoon, waar dat anders toch elke 5minuten iemand aan uw bureau staat of om te klagen over iemand anders, of vragen te stellen die overbodig zijn, noem maar op.
Het zelf bepalen van start/einde werkdag is ook een groot pluspunt, net als het feit dat je heel gemakkelijk je dag even kan onderbreken voor iets te regelen, wandeling naar bakker, of noem maar op.


Voorlopig mag het zo doorgaan voor mij persoonlijk, maar er duiken op lange termijn toch minpunten op.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

ddd schreef:Werk 100% thuis sinds maart, en om 16.30 gaat mijn laptop dicht, einde werkdag. Niet moeilijk hoor... :-)
Je hebt er altijd die nog mailen na 22.00 ofzo, of in't weekend, maar dat zoek je dan zelf.
nog niet voor op je donder gekregen?
die verhalen hoor je wel vaker, thuiswerken ok maar als er geen afspraken zijn ben je op den duur 10u bezig en constant bereikbaar.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

1207 bij ons is het zelfs heel onduidelijk.

Aan ene kant moet je maar tussen bepaalde uren telefonisch bereikbaar zijn maar ik werk halftijds(3 dagen per week) en ik moet toch zeker eens de vrijdag op mijn mail kijken of ik mis belangrijke dingen voor wanneer ik start met werken.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

1207 schreef:
ddd schreef:Werk 100% thuis sinds maart, en om 16.30 gaat mijn laptop dicht, einde werkdag. Niet moeilijk hoor... :-)
Je hebt er altijd die nog mailen na 22.00 ofzo, of in't weekend, maar dat zoek je dan zelf.
nog niet voor op je donder gekregen?
die verhalen hoor je wel vaker, thuiswerken ok maar als er geen afspraken zijn ben je op den duur 10u bezig en constant bereikbaar.
Donder gekregen? Waarom zou ik langer moeten werken omdat ik thuis werk?
Vroeger vertrok ik om 16.30 op kantoor, en was ik toch ook "weg". Bereikbaar zijn ligt aan jezelf... Ik ga om 19.00 echt geen telefoon van't werk opnemen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

FlashBlue schreef: Het zelf bepalen van start/einde werkdag is ook een groot pluspunt, net als het feit dat je heel gemakkelijk je dag even kan onderbreken voor iets te regelen, wandeling naar bakker, of noem maar op.


.
Dat vind ik ook wel ideaal maar dat is eigenlijk voor mijzelf an sich niet ideaal. Daarnaast in mijn situatie ik werk 3 dagen per week en eigenlijk is de werkdruk nooit het probleem momenteel maar vooral de losse benadering van het werk.

Ik heb voor mijzelf eigenlijk een aantal minpunten en positieve maar de minpunten wegen op tegen de positieve.

Positieve:
Treinrit van 1u35 minuten enkele rit vermijd ik voor 3 dagen.
Zelf eens kunnen een pauze inlassen zonder dat dit veel effect heeft op wat je doet die dag.

Negatieve:

Verwerking van post/archief moet gebeuren in 1 dag ipv gespreid over 3 dagen(brieven opsturen is voor mij altijd een vat vol frustratie vraag me niet waarom)
Dossiers komen dagelijks met verschillend aantal binnen. Wat ik vroeger op een dag afvlakte moet ik nu op een week afvlakken dit zorgt voor soms enorme werk/prestatie verschillen.
Doordat ik in feite in een studio woon eet ik, slaap ik, werk ik, speel ik in 1 en dezelfde ruimte --> maw heel de week denk je aan je werk.
Ritme van de dag is bij mij omzeep en ik heb eigenlijk de structuur nodig.
Ik merk dat ik mentaal nog minder stabiel rondloop als van voordat ik begon te thuiswerken en dit ook minder onder controle krijg.
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wij mogen van onze regering maar met 1 persoon nauw contact hebben maar sporters mogen blijkbaar meer en dan geven ze het ook nog uit op tv. Krijgen zij dan nu ook een boete van 250 euro?
Screenshot_20201020-210729_HLN.jpg
Screenshot_20201020-210510_HLN.jpg
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Data technicus schreef:Wij mogen van onze regering maar met 1 persoon nauw contact hebben maar sporters mogen blijkbaar meer en dan geven ze het ook nog uit op tv. Krijgen zij dan nu ook een boete van 250 euro?
Screenshot_20201020-210729_HLN.jpg
Screenshot_20201020-210510_HLN.jpg
neen en voetbalclubs staan tevens boven de wet
sluiten contracten af met labo's om voorrang te krijgen bij de testen en kunnen dus onbeperkt getest worden + uitslag binnen de 24u
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

1207 schreef:neen en voetbalclubs staan tevens boven de wet
sluiten contracten af met labo's om voorrang te krijgen bij de testen en kunnen dus onbeperkt getest worden + uitslag binnen de 24u
ik ben geen voetballiefhebber, maar dat van testen is niets abnormaals hoor.

Als jij naar een commercieel labo stapt en zegt "ik wil mij vanaf nu 3x per week laten testen op covid-19, en wil elke keer binnen de 24 de uitslag kennen", dan kan dat, die gaan u met veel plezier een offerte bezorgen. Je gaat alleen een smak geld mogen neertellen en 0 terugbetaling mogen verwachten. Maar dat is voor die clubs evengoed zo...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Data technicus schreef:Wij mogen van onze regering maar met 1 persoon nauw contact hebben maar sporters mogen blijkbaar meer en dan geven ze het ook nog uit op tv. Krijgen zij dan nu ook een boete van 250 euro?
Screenshot_20201020-210729_HLN.jpg
Screenshot_20201020-210510_HLN.jpg
Er zijn ergere dingen in't leven
122117102_3192609107514331_4967780353035126732_o.jpg
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Bij ons is het bedrijfsrestaurant ook nog gewoon open...
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

ddd schreef:Bij ons is het bedrijfsrestaurant ook nog gewoon open...
Waarom zou dat ook niet zo zijn.... Was vorige lockdown ook gewoon zo...

https://www.vlaanderen.be/gezondheid-en ... ndelszaken
De horeca (cafés en restaurants) sluit verplicht vier weken lang de deuren. Er komt een evaluatie na 14 dagen. Het gaat om alle drank- en eetgelegenheden, met uitzondering van:

-logiezen die hun restaurant (maar niet hun bar) voor verblijvende gasten mogen openhouden
-grootkeukens in scholen, leefgemeenschappen, werkomgevingen (dus bedrijfsrestaurants, refters in scholen, ..).
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

FlashBlue schreef:Waarom zou dat ook niet zo zijn.... Was vorige lockdown ook gewoon zo...
Bij ons was alles dicht... geen idee hoe het nu eigenlijk is (al even niet meer op het bureau geweest).

Maar je moet mij toch eens uitleggen waarom dit "zelfbedieningsrestaurant" veiliger zou zijn dat een ander restaurant in de HORECA ?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Data technicus schreef:Wij mogen van onze regering maar met 1 persoon nauw contact hebben maar sporters mogen blijkbaar meer en dan geven ze het ook nog uit op tv. Krijgen zij dan nu ook een boete van 250 euro?
Ik denk niet dat de maatregelen gelden voor het professioneel voetbal hoor (wel voor amateur natuurlijk) en evenmin voor de politici zelf. De basisregel in België is dat wie een regel uitvaardigt, er zelf niet door gebonden is.

Nochtans zou men dat beter wel doen, een van de redenen waarom er bv naar iemand als Merkel geluisterd wordt is omdat zij de regels die ze geeft ook zelf toepast, je zal haar niet betrappen op iets anders.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

FlashBlue schreef: Als jij naar een commercieel labo stapt en zegt "ik wil mij vanaf nu 3x per week laten testen op covid-19,
zolang er genoeg testcapaciteit is hoor je mij niet

maar vandaag werd de teststrategie aangepasten teruggeschroefd omdat labo's niet kunnen volgen, gebrek testmateriaal is gewoon een kwestie van tijd, en toch slaagt er weer een lobby in om zichzelf een uitzonderingspositie te geven.

als de overheid echt wil is het morgen gedaan met die duizenden luxetestjes per maand.
ok, geen voetbal, tennis of koers meer.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Ik ben net met heel het gezin en hun lieven binnen de week voor een tweede keer getest en verwacht de uitslag vanavond en in het slechtste geval morgenvroeg. Ik heb met de dokteres er nog even op nagepraat. Zoals ik eerder schreef is er nog voldoende capaciteit maar zit ze niet goed verdeeld. Vooral de centrale labo's en in combinatie daarmee de 'teststraten' vormen een groot probleem.

Het nadeel van zo'n teststraat en testcentra is dat er enorm veel stalen tegelijk verwerkt moeten worden, meestal door een paar grote centrale labo's en dan komt men al snel in de problemen. Met name in de grote steden treffen we dat aan en net daar vormt zich de grootste problemen uiteraard met testcapaciteit.

Elk deftig ziekenhuis heeft zelf een klinisch labo waar vooral testen worden uitgevoerd voor mensen die opgenomen dienen te worden. Als je het geluk hebt zoals ik en een dokter hebt die zelf testen uitvoert en ze kan laten analyseren zonder te veel poespas in zo'n labo, zijn er weinig problemen met capaciteit en vooral met tijdig resultaat.

Maar er zijn weinig huisartsen die de tests zelf afnemen en dan begint de miserie. Men wordt doorverwezen naar zo'n testcentrum en hoe het dan verloopt is al veel minder duidelijk.

Ook mijn dokteres vindt de de nieuwe test regels echt heel slecht en zelfs onverantwoord. Op die manier gaan we er echt niet komen. Elke broeihaard hoe groot of hoe klein moet met de nodige precisie aangepakt worden en met de nodige isolatie. Meer testen gaat trouwens ook de quarantaine druk doen afnemen.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

Het is een beetje "trumpiaans".


hoe kunnen we het aantal positief geteste mensen doen dalen?
door minder mensen te testen.
Test nul mensen, en je hebt nul positieve testen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Alle kritiek afdoen als bullshit is dat ook...
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... unmEsSOimG
Laatst gewijzigd door iceke 21 okt 2020, 11:03, in totaal 1 gewijzigd.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

profke schreef:Het is een beetje "trumpiaans".
hoe kunnen we het aantal positief geteste mensen doen dalen?
door minder mensen te testen.
Test nul mensen, en je hebt nul positieve testen.
het is geen keuze het is van moeten
die econoom gisteren (afspraak) zegt eigenlijk alles waarom het hier zo rampzalig loopt
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

1207 schrijft: ...en voetbalclubs staan tevens boven de wet...

Net zoals airlines en kerkgemeenschappen (in NL)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Oostenrijk Corona vrij... volgens de wintersporters
https://www.hln.be/buitenland/welke-cor ... ~aa2d0d16/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 jul 2010, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 209 keer
Bedankt: 118 keer

iceke schreef:Alle kritiek afdoen als bullshit is dat ook...
https://www.google.com/url?sa=t&source= ... unmEsSOimG

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201020_95471290

Bij deze enkele getuigenissen van zorgverleners ... Misschien ook maar bullshit maar wat mij betreft, toch eens het lezen waard.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Wow, Van Gucht erkent nu plots het bestaan van de studie van augustus waaruit bleek dat kinderen even besmettelijk zijn als volwassenen. Tot nu toe ontkende Sciensano deze studie steeds selectief.

Ik vermoed dat een lockdown van de scholen dan toch weer op tafel ligt?
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

Hij zegt ook dat kinderen niet de motor van deze epidemie zijn en ook niet van deze golf.

Dus ik zou niet teveel hopen dat uw natte droom uitkomt.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

quovadis schreef:Hij zegt ook dat kinderen niet de motor van deze epidemie zijn en ook niet van deze golf.
Dus ik zou niet teveel hopen dat uw natte droom uitkomt.
Het is niet of of hé
Liefst scholen open natuurlijk

Je hebt bewijs, of gebrek eraan en je hebt de duidelijke empirie

Veel opties maar de rede moet heersen. Niet politek irrationeel “ ik wil mijn zin doordrijven”
Je kutn binnen de school ook een dag uitsmeren. Een keertje tot 8u ‘s avonds les? Waarom niet?

Ierland heeft alles dicht gesmeten voor de scholen, ook een optie

Nu, op deze moment, zie ik het wel gebueren dat we qua ic in de buurt vd 2000 gaan komen binnen een maand.
Wat dan?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

quovadis schreef:Hij zegt ook dat kinderen niet de motor van deze epidemie zijn en ook niet van deze golf.
Kinderen zijn geen motor, scholen zijn de motor. De manier waarop is al lang gekend.

Besmetting wordt opgelopen in de klas, het gaat naar huis waar de gezinsleden aangestoken worden, die nemen het mee naar de werkvloer, de sportclub, het rusthuis, en even later heb je - op schaal natuurlijk - 12000 gevallen per dag met bijhorende doden en hospitalisaties. Een evolutie die begonnen is op 1 september.

Hou kinderen uit die school en je vermijdt die ene besmetting in de klas die alles in gang zet.

Er zal wel iets zitten aan te komen, anders zou Van Gucht hier niet plots mee afkomen na het maandelang te hebben geminimaliseerd. Wallonie dringt aan op een sluiting van de scholen. We gaan niet alles opgeven en dichtsmijten voor die scholen, er is ergens een grens aan hoever we moeten gaan daarvoor. Zeker wetende dat dat het virus niet zal stoppen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Wallonië heeft ook andere cijfers dan de rest van België.
Of meer specifiek: het is perfect te verantwoorden om Luik "op slot te doen", zodat het daar niet nog meer uit de hand loopt. Inclusief de scholen.

Maar in de rest van het land? Ach kom.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

heist_175 schreef: Maar in de rest van het land? Ach kom.
Jan Jambon zou dit opnieuw mee kunnen goedkeuren voor Vlaanderen (zoals bij de horeca) om achteraf, wanneer de camera's erbij komen, zijn onvrede met deze maatregelen uit te drukken (zoals bij de horeca).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:
heist_175 schreef: Maar in de rest van het land? Ach kom.
Jan Jambon zou dit opnieuw mee kunnen goedkeuren voor Vlaanderen (zoals bij de horeca) om achteraf, wanneer de camera's erbij komen, zijn onvrede met deze maatregelen uit te drukken (zoals bij de horeca).
Hij was vergeten dat hij mee in de vergadering zat.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

CCatalyst schreef: Kinderen zijn geen motor, scholen zijn de motor. De manier waarop is al lang gekend.
ahja?


En in Vlaanderen veel beter? Klik maar is op quasi eender welke gemeente (Noord, Oost, Zuid of West): http://www.coronafacts.be/

Op die kleurenkaart van Belgie, lijkt het of Vlaanderen idd veel beter bezig is. Maar dat komt daar de uitschieters in Wallonië, en ook hoe de opschaling qua kleuren gebeurt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ddd schreef: Op die kleurenkaart van Belgie, lijkt het of Vlaanderen idd veel beter bezig is. Maar dat komt daar de uitschieters in Wallonië, en ook hoe de opschaling qua kleuren gebeurt.
En straks is Wallonie weer veel beter bezig. Ik snap dat argument niet goed.

FWIW, Wallonie is eerder herbegonnen met het hoger onderwijs, en het zou mogelijks daaraan kunnen liggen. In dat geval lopen wij gewoon wat achter.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

CCatalyst schreef: FWIW, Wallonie is eerder herbegonnen met het hoger onderwijs, en het zou mogelijks daaraan kunnen liggen. In dat geval lopen wij gewoon wat achter.
hoe dan ook
binnen 10 dagen verdubbelen de huidige cijfers, dat staat vast
ziekenhuisopnames is een cijfer dat achterloopt op het cijfer vd besmettingen dus dat loopt nog door (ook als de cijfers vd besmettingen beginnen dalen).

dat cijfer zal binnen een week of 4 nog eens serieus toenemen(ik vrees dat je daar neit eens omheen kunt)

kijk ierland
300 besmettingen per 100 000 en alles dicht

Belgie?
800 en nog steeds het discours dat het de schuld vd burgers is en in Vlaanderen wat lachen met Luik
Laatst gewijzigd door 1207 21 okt 2020, 20:29, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

CCatalyst schreef:FWIW, Wallonie is eerder herbegonnen met het hoger onderwijs, en het zou mogelijks daaraan kunnen liggen. In dat geval lopen wij gewoon wat achter.
Hoger onderwijs is 18+ en valt niet onder "scholen".
Het is duidelijk dat de studenten in het hoger onderwijs zich onaantastbaar waanden en nog steeds wanen.
1207 schreef: ziekenhuisopnames is een cijfer dat achterloopt op het cijfer vd besmettingen dus dat loopt nog door (ook als de cijfers vd besmettingen beginnen dalen).

dat cijfer zal binnen een week of 4 nog eens serieus toenemen(ik vrees dat je daar neit eens omheen kunt)
Er zit een vertraging van 2-3 weken op, dus de ziekenhuisopnames gaan nog even verder stijgen, dat is zeker. En aan een gigantische snelheid.
Herinner u de versoepeling eind september, al mocht het geen versoepeling genoemd worden. Het resultaat van dat beleid zien we nu in de ziekenhuizen.
En ik blijf herhalen: Lieven Annemans van de UGent (die in de 2de helft van september nog geen 2de golf zag) en de Franstalige artsen en proffen, die hoor ik nu niet meer hé? Luik is wereldnieuws. Goed bezig mannen!

Terzake vandaag:
https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/terzake/20 ... d20201021/
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef:[
Er zit een vertraging van 2-3 weken op, dus de ziekenhuisopnames gaan nog even verder stijgen, dat is zeker.

3 weken is 20 dagen en we verdubbelen om de 10 dagen.
doe de wiskunde zelf maar

dat komt op ons af vooraleer de maatregelen grijpen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Een van de ziekenhuizen van die Franstalige artsenkliek heeft vandaag publiekelijk afstand van gedaan van hun mening en verzocht dat ze de naam van dat ziekenhuis niet meer vermelden bij de handtekeningen.

Jammer genoeg zullen ze wel weer terug komen vanaf de cijfers goed beginnen dalen, wanneer dat ook moge zijn. Hetzelfde voor Annemans.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

1207 schreef:dat komt op ons af vooraleer de maatregelen grijpen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201021_95257822

Code: Selecteer alles

Microbioloog Emmanuel André: ‘Nieuwe lockdown is noodzakelijk, de enige optie die ons nog rest’
‘We moeten onszelf niet langer de vraag stellen wat we moeten sluiten. We moeten onszelf afvragen wat we open moeten laten. We stevenen recht op een muur af, een nieuwe lockdown is de enige optie die ons nog rest.’ Dat heeft microbioloog Emmanuel André woensdagmiddag verklaard tijdens het journaal op RTBF.
@afstand nemen van uitspraken
https://www.standaard.be/cnt/dmf20201021_95445710
Ziekenhuis Saint-Luc neemt afstand van standpunten van diensthoofd Jean-Luc Gala
Het ziekenhuis Saint-Luc in Brussel noemt de standpunten van infectioloog Jean-Luc Gala ‘contraproductief’. Via Twitter laat het ziekenhuis weten zich ‘ondubbelzinnig te distantiëren’ van zijn uitspraken. ‘Het is heel uitzonderlijk dat een ziekenhuis zich distantieert van een arts.’
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

hebt ge den dokter die wa komt hoesten in de studio
"het is mijn jaarlijkse verkoudheid", test volgt nog

1 straf dat hij er komt zitten
2 straf dat schols hem niet wandelen stuurt

maar als ge echt wilt weten waarom het hier zo dramatisch is
echt iedereen faalt en blijft minimaliseren
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

petrol242 schreef:Ik ben net met heel het gezin en hun lieven binnen de week voor een tweede keer getest en verwacht de uitslag vanavond en in het slechtste geval morgenvroeg.
Welgeteld 12 uur tussen test en resultaat. Het kan dus wel degelijk.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

1207 schreef: echt iedereen faalt en blijft minimaliseren
Alle kom. Ge hebt de goei, die zijn zoals gewoonlijk altijd goed bezig. En ge hebt de slechte en die zijn wel, zoals gewoonlijk, het echte probleem.
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 810
Lid geworden op: 28 sep 2003, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 39 keer
Recent bedankt: 1 keer

1207 schreef:hebt ge den dokter die wa komt hoesten in de studio
"het is mijn jaarlijkse verkoudheid", test volgt nog

1 straf dat hij er komt zitten
2 straf dat schols hem niet wandelen stuurt

maar als ge echt wilt weten waarom het hier zo dramatisch is
echt iedereen faalt en blijft minimaliseren
Ik viel bijna van mijne stoel als ik hem bezig hoorde. ZOIETS BEGRIJPT GE TOCH NIET? Wat voor een achterlijke idioot moet ge zijn om dit te doen? En dat is dan nota bene een CEO van een ziekenhuis?!! Echt komaan, is dit allemaal één grote grap of wat? Zit ik in een real life candit camera show ofzo?

Staat ook op HLN: https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~aa9c8f2d/

Ik ga even men hoofd tegen de muur slaan ofzo, in de hoop dat ik wakker wordt uit deze hele nare droom.
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”