Proximus Fiber

Discussies over glasvezel en fiber to the home horen hier thuis
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3234
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 242 keer

Vorige week ook een brief in de bus gekregen dat PX glasvezel op de gevels hier in de straat komt plakken. :beerchug:
Allemaal wel leuk enal, maar nu zie ik dat de brief gedateerd is op vandaag (28/9). :roll:

Hoe gaat dat technisch in zen werk eigenlijk, de distributiefiber plakt waarschijnlijk ter hoogte van het eerste of tweede verdiep, en van daar trekken ze een fiber over de gevel naar het 3e verdiep waar ik woon? En dan gaatje boren door de gevel, (naast de coax van onze gele vrienden) en dan wordt alle CPE daar geplaatst?

Ik ben benieuwd of de eigenaar van het gebouw er blij mee gaat zijn dat er extra gaatjes in de gevel geboord gaan worden. :?:

Alsook, zijn er ook internet only abonnementen op die fiber mogelijk? Ik heb net nl mijn pack laten omzetten naar internet only, omdat ik geen tv meer nodig heb.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Klopt.
Fiber over gevel. Bij op het 2de verdiep, en vandaar over de gevel naar gelijkvloers, naar de garage waar men zo een klein wit bakje plaatst om van fiber naar ethernet te gaan.

Geen idee of er internet only is bij PX, maar als ik goed gelezen heb hier op het forum, kan je PX de aansluiting laten doen en zou je nadien edpnet fiber kunnen nemen.
Dan heb je internet only.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Hier idem, voorbereidende werken in de wijk zijn al een tweetal weken bezig. Nu, in de brief spreken ze hier wel van een gratis aansluiting tot binnen, maar de kleine lettertjes zeggen wel dat dit enkel is als je een van de Proximus producten gaat afnemen: "Gratis installatie: geldig voor elke activering van een Tuttimus Fiber-, Familus Fiber-, Minimus Fiber-, of Epic combo Fiber-pack. Indien je opteert voor een ander Fiber-pack (Internet Fiber + TV, Internet Fiber + Telephony of Telephony + TV) of enkel Internet Fiber, worden € 59 installatiekosten aangerekend voor een nieuw installatie". Er is verder ook sprake in de brief dat de gratis installatie een normale waarde heeft van € 350. Dus wat is dan de goedkoopste manier om toch bij EDPnet fiber te nemen vraag ik me af? Of installeren ze per definitie toch alles tot binnen zonder kosten?
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

bollewolle schreef:Hier idem, voorbereidende werken in de wijk zijn al een tweetal weken bezig. Nu, in de brief spreken ze hier wel van een gratis aansluiting tot binnen, maar de kleine lettertjes zeggen wel dat dit enkel is als je een van de Proximus producten gaat afnemen: "Gratis installatie: geldig voor elke activering van een Tuttimus Fiber-, Familus Fiber-, Minimus Fiber-, of Epic combo Fiber-pack. Indien je opteert voor een ander Fiber-pack (Internet Fiber + TV, Internet Fiber + Telephony of Telephony + TV) of enkel Internet Fiber, worden € 59 installatiekosten aangerekend voor een nieuw installatie". Er is verder ook sprake in de brief dat de gratis installatie een normale waarde heeft van € 350. Dus wat is dan de goedkoopste manier om toch bij EDPnet fiber te nemen vraag ik me af? Of installeren ze per definitie toch alles tot binnen zonder kosten?
De goedkoopste abbo nemen (incl kortingen) bij Proximus en 6 maanden uitzweten. Dan naar EDPnet overschakelen?
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Heeft toevallig iemand "Internet fiber start" met theoretische max snelheid van 120 mbit down en 150 gb volume. Ervaren jullie dit in de praktijk ook?
Tuneboy2005
Pro Member
Pro Member
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 maa 2007, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 5 keer

Ik heb Epic combo fiber met 350/30 profiel. Dit haal ik met gemak en stabiel.
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Bedankt! Wilde eens vooral horen bij fiber start. Niemand?
simontwp
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 sep 2020, 15:51
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

ik denk niet dat je u zorgen moet maken over het halen van de geadverteerde snelheden van Fiber Start.
Zowat iedereen die ik ken haalt zijn geadverteerde snelheden (stabiel) en die zitten allemaal op een hoger niveau dan Fiber Start - terwijl het uiteindelijk gaat om hetzelfde medium...
Proximus Bizz Fiber (+boost + fixed ip)
USG Pro
UniFi Switches: 48 POE-500W + 24
UniFi AP HD (3)
media: Nvidia shield, Apple TV, proximus v7 decoders
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

Trojan schreef:Ik ben benieuwd of de eigenaar van het gebouw er blij mee gaat zijn dat er extra gaatjes in de gevel geboord gaan worden. :?:

Alsook, zijn er ook internet only abonnementen op die fiber mogelijk? Ik heb net nl mijn pack laten omzetten naar internet only, omdat ik geen tv meer nodig heb.
Proximus heeft gevelrecht. Het maakt niet uit wat de eigenaar wil.

Ik zit in dezelfde situatie. Wil Internet only, ik denk dan ook naar EDP te gaan binnenkort als de 6 maanden voorbij zijn.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ik heb de test nog eens gedaan en tot mijn verrassing kreeg ik ipv de helaas-boodschap dit:
Goed nieuws: binnenkort ligt er fiber tot in je woning!

De uitrol gebeurt in verschillende fasen en de aansluitingwerken zijn gepland in je buurt. Gelieve er rekening mee te houden dat het enkele weken kan duren vooraleer je woning effectief aangesloten is op ons fibernetwerk.

Wil je gecontacteerd worden zodra fiber beschikbaar is? Vul ons formulier in.
Toen ik echter mijn echte adres gebruikte kreeg ik een andere boodschap. Ik gebruik mijn echte adres niet uit privacyredenen maar neem een adres op de straat aangrenzend. Mijn straat is een nieuwe verkaveling doodlopend en dwars op die straat. Het lijkt me dus zeer vreemd dat de ene (weldra) straat aansluitbaar is en de andere niet. Ik heb trouwens bij de bouw al een wachtbuis laten leggen voor het geval dat fiber beschikbaar komt.

Misschien is de tool niet zo precies. De straat is ook lang onbekend geweest voor google.

Hoe kan ik te weten komen wanneer Proximus de werken in de straat zal aanvatten/beeindigen?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Dizzy schreef: Toen ik echter mijn echte adres gebruikte kreeg ik een andere boodschap. Ik gebruik mijn echte adres niet uit privacyredenen maar neem een adres op de straat aangrenzend. Mijn straat is een nieuwe verkaveling doodlopend en dwars op die straat. Het lijkt me dus zeer vreemd dat de ene (weldra) straat aansluitbaar is en de andere niet. Ik heb trouwens bij de bouw al een wachtbuis laten leggen voor het geval dat fiber beschikbaar komt.

Misschien is de tool niet zo precies. De straat is ook lang onbekend geweest voor google.

Hoe kan ik te weten komen wanneer Proximus de werken in de straat zal aanvatten/beeindigen?
Zucht.

Die tool is net heel precies, tot op huisnummer en zelfs busnummer niveau in geval van appartementen.
Een niet correct adres gebruiken, levert dus foute data en ijdele hoop op.

Het is overigens perfect normaal dat "de ene straat wel aansluitbaar is, en de andere niet". Het is zelfs doodnormaal dat de ene zijde van straat aansluitbaar kan zijn, en de andere niet, of dat de uitrolt tot in het midden van de straat loopt, en dan stopt...

En het planningsgebeuren is dezelfde data gelinkt aan de online tool, net zoals bij de aanvraagtool bij bv edpnet. Dus, valse data ingeven, is jezelf dingen wijsmaken....
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ik begrijp dat het altijd ergens stopt en dat dit vervelend kan zijn maar de info die je geeft kan je niet raden als je de tool gebruikt. Het adres dat ik opgaf is geen 100 meter van mijn deur en enige achterdocht bij het opgeven van een adres is niet onlogisch gezien de misbruiken van data.

De straat die positief resultaat oplevert is de hoofdstraat, op deze straat is een lus toegevoegd voor een nieuwbouwwijk. Heel het gebied is een woongebied dat erg dicht bebouwd is, de nieuwe wijk uiteraard nog dichter. Het zou me dus zeer onlogisch lijken dat als men werken doet men enkel de hoofdstraat zou doen en de wijken met de meeste klanten per m² zou laten liggen. Reken dan nog dat het in de nieuwe wijken de meeste jongeren wonen die sowieso al eerder voor fiber zouden kiezen dan de bejaarde bewoners in de oudere wijken.

Op een kaart kan ik zien dat het ganse gebied nog niet ingekleurd is, dat zal dus (binnenkort) gebeuren. Het is toch normaal dat mensen graag zouden weten wanneer deze werken gepland zijn. De tool zou bijvoorbeeld ook die info kunnen geven bvb werken gepland tegen... of opgave van welke fase men zit en in welke fase de aansluiting voorzien is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Goed nieuws: binnenkort ligt er fiber tot in je woning!
De uitrol gebeurt in verschillende fasen en de aansluitingwerken zijn gepland in je buurt. Gelieve er rekening mee te houden dat het enkele weken kan duren vooraleer je woning effectief aangesloten is op ons fibernetwerk.

"Binnenkort" is dat een jaar is dat 10 jaar... Hoe kan je weten wanneer het voor u gepland is?
Ik heb natuurlijk wel mijn gegevens achter gelaten ;-)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

TiTanium schreef:"Binnenkort" is dat een jaar is dat 10 jaar... Hoe kan je weten wanneer het voor u gepland is?
Op mijn vorig adres heb ik in 2017 document getekend voor proximus fiber. Begin 2020 toen we verhuisde lag het er nog niet :lol:

gelukkig op het nieuwe adres was het snel gefixt.
fibrbuzz1
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 04 sep 2016, 10:23
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 7 keer

https://www.proximus.be/en/id_cr_fiber_ ... check.html

De kaart is niet meer interactief, verwijst nu gewoon naar een static jpg: https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/i ... esktop.jpg

Nieuws/update op komst? :-D
Gebruikersavatar
Data technicus
Premium Member
Premium Member
Berichten: 689
Lid geworden op: 21 mei 2020, 14:39
Locatie: Spalbeek (Hasselt)
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 91 keer
Recent bedankt: 2 keer

fibrbuzz1 schreef:https://www.proximus.be/en/id_cr_fiber_ ... check.html

De kaart is niet meer interactief, verwijst nu gewoon naar een static jpg: https://www.proximus.be/dam/cdn/sites/i ... esktop.jpg

Nieuws/update op komst? :-D
Hier vind je wel nog de active kaarten.
https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... -stad.html
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Voor Leuven zit mijn straat in de eerstvolgende fase. Dat staat al maanden zo op hun kaart op hun website

https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... ity=leuven

Ik heb deze week gemaild naar [email protected] om te vragen wanneer die geplande fase zou worden uitgevoerd, vandaag antwoord...

2022

:lol:
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Ook in Leuven zeiden ze voor mijn straat eerst 2021, maar opeens in september werd de stoep opengebroken, begin november werd de fiber intro geplaatst en nu ben ik al een week aangesloten (via Edpnet).
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 7 keer

Netserv schreef:Ook in Leuven zeiden ze voor mijn straat eerst 2021, maar opeens in september werd de stoep opengebroken, begin november werd de fiber intro geplaatst en nu ben ik al een week aangesloten (via Edpnet).
Welke straat is dit? Zit die in de zone die op dit moment "gepland" staat? Of een zone die zogezegd al fiber had?
Douwinho
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2018, 03:00

Net nog eens de fiber check gedaan op de site van Proximus. Vorige maand was het nog niet beschikbaar. Nu, meer dan een jaar nadat er een briefje in de bus zat dat men binnenkort met de aansluiting ging beginnen in onze straat, nu ligt hij er eindelijk en dan zie je dit:

Afbeelding

Onbegrijpelijk! :bang:
Netserv
Member
Member
Berichten: 58
Lid geworden op: 04 feb 2016, 12:10
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

ozfunghi schreef:Welke straat is dit? Zit die in de zone die op dit moment "gepland" staat? Of een zone die zogezegd al fiber had?
Justus Lipsiusstraat, is in de zone die zogezegd al fiber had.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

bollegijs schreef:De goedkoopste abbo nemen (incl kortingen) bij Proximus en 6 maanden uitzweten. Dan naar EDPnet overschakelen?
Nexus1980 schreef:Ik zit in dezelfde situatie. Wil Internet only, ik denk dan ook naar EDP te gaan binnenkort als de 6 maanden voorbij zijn.
Waarom 6 maanden wachten? Uit liefde voor Proximus?
Particuliere abonnementen bij Proximus zijn altijd opzegbaar (onbepaalde duur).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2656
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 231 keer

Douwinho schreef:Net nog eens de fiber check gedaan op de site van Proximus. Vorige maand was het nog niet beschikbaar. Nu, meer dan een jaar nadat er een briefje in de bus zat dat men binnenkort met de aansluiting ging beginnen in onze straat, nu ligt hij er eindelijk en dan zie je dit:

Afbeelding

Onbegrijpelijk! :bang:
Aankaarten op de vme vergadering ? Normaal moet de syndicus dat voorleggen dat is een beslissing voor de eigenaars. Maar in een gebouw waar meerderheid verhuur is hoor ik het wel eens daar willen eigenaars zo weinig mogelijk kosten :(
Nexus1980
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 27 keer

philippe_d schreef:Waarom 6 maanden wachten? Uit liefde voor Proximus?
Particuliere abonnementen bij Proximus zijn altijd opzegbaar (onbepaalde duur).
Niet uit liefde. :lol: Hun promo was familus fiber voor 23 € / maand gedurende dus 6 maand. Nadien volle pot. Dus zolang mogelijk gebruik gemaakt van die promo. Nu zijn we een kleine maand bij Edp.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

In mijn straat zijn er nu nutswerken bezig. Maar ze gaan geen fiber leggen, zelfs nog geen wachtbuis. "Ja het zal terug moeten opgelegd worden binnen dit en 5 jaar"... Typisch dat ze niet vooruitziend zijn.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een vraag over een fiber aansluiting in een nieuwbouw appartementsgebouw dat momenteel in de laatste fase zit van de oplevering.

Op de website van Proximus waar je de snelheid van je (toekomstige) verbinding kan testen staat er voor het adres van de nieuwbouw waarover ik het heb: “ Op dit adres sluit Proximus de huizen aan met fibertechnologie.” Maar in de appartementen zelf is een koper kabel aangelegd.

Wat zijn de consequenties hiervan? Zal Proximus toch nog aansluiten op koper of zal Proximus helemaal niet mogelijk zijn in het nieuwbouw appartement omdat er koper is aangelegd ipv glasvezel?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Met "koper" bedoel je waarschijnlijk de "stijgleiding" tussen jouw appartement en de technische ruimte?
Dat zal dan wel een UTP kabel zijn?

In dat geval zal Proximus de Fibermodem installeren in de technische ruimte, en van daaruit de ethernet verbinding naar de B-box3 in jouw appartement.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Stiaan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 aug 2012, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb het inderdaad over de stijgleidingen, voor zo ver ik het goed herken dacht ik dat dit een koper kabel was. Maar misschien vergis ik me daarin. Ik dacht dat het een kabel wel met daarin een soort vlas en daarin 1 koper stukje draad (tenzij dat Telenet is?)

Het is wel nieuw voor mij om te horen dat Proximus de fibermodem ook in de technische ruimte kan plaatsen. Ik dacht altijd dat de glasvezel tot in het appartement moest liggen maar blijkbaar zijn er nog andere setups mogelijk. Dan leef ik op hoop dat glasvezel van Proximus toch nog zal lukken in het appartement.
Bedankt!
Grigri
Plus Member
Plus Member
Berichten: 214
Lid geworden op: 25 maa 2012, 20:07
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 33 keer

Misschien eens de mensen van Proximus contacteren. Meestal leggen ze inderdaad de glasvezel tot in elk appartement. Het zijn wel 2 verschillende ploegen: een ploeg legt een kast met meerdere vezels tot in de kelder van het appartement en een tweede ploeg trek doet dan een las in die kast en trekt voor elk appartement een aparte vezel (2 vezels eigenlijk) tot boven in elk appartement. Meestal gebeurt dit via de trappenhal met een stijgleiding maar als een aparte schacht aanwezig is in het appartementsgebouw kan dat ook langs daar gebeuren. Ze leggen soms ook enkel de kast tot in de kelder aan en dan wordt de aparte fiber tot in elk appartement alleen getrokken wanneer een aansluiting gevraagd wordt bij Proximus of Edpnet.

Heb hier recent in een appartementsgebouw fiber via een aparte schacht laten trekken tot in het appartement. In dit gebouw hebben ze enkel de fiberkast tot in de kelder binnengebracht, de aparte aansluitingen in de appartementen gebeuren enkel bij aanvraag van een fiberabo.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Iemand die weet over er momenteel een actie is voor nieuwe fiber aansluitingen? Sinds een week is de Proximus dekkingskaart voor fiber ge-update en is onze wijk ook aansluitbaar, maar hebben geen briefje in de bus gehad hier rond.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Bij ons in de gemeente is proximus de huizen aan het inventariseren voor glasvezel. Op de kaart van proximus is nog niets te zien. Eens benieuwd hoe snel proximus begint met uit te rollen.
Gebruikersavatar
Marsmillo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 178
Lid geworden op: 16 jul 2009, 15:06
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Op 07 januari zat hier ook een briefje in de bus, op adres, van Proximus om ons te informeren dat ze zullen starten met de aanleg van fiber in Brugge. Ik vermoed dat het hier om een standaard brief gaat. Verder niets meer van vernomen, maar kan uit de brief opmaken dat als we geen bezwaar hebben we niets moesten doen.

Afbeelding

Hoe gaat het dan meestal verder? Krijgen we nog informatie wanneer ze ons op fiber overschakelen? We hebben een Epic Combo hier, deze staat niet vermeld bij de 'gratis' installatie, wil dat dan zeggen dat we 59 euro moeten betalen?

Brief is niet geheel duidelijk
Kwam ook los in de brievenbus, wel op adres, maar niet in een envelop
-*-
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Wel, die brief hebben we in juli vorig jaar ook gekregen. De werken zijn gebeurd en sinds 2 weken dus ook de hele wijk op de kaart ingekleurd als zijnde beschikbaar, maar dus niets meer gehoord van mogelijke aansluiting via een kortingsactie ofzo (zie paar comments geleden mijn vraag daarrond). Ik had van anderen begrepen dat ze na de werken een brief in de bus hadden met een aanbod tot goedkoper aansluiten, maar voorlopig dus nog niets ontvangen.
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Marsmillo schreef:Hoe gaat het dan meestal verder? Krijgen we nog informatie wanneer ze ons op fiber overschakelen? We hebben een Epic Combo hier, deze staat niet vermeld bij de 'gratis' installatie, wil dat dan zeggen dat we 59 euro moeten betalen?
Installatie is altijd gratis voor alle (particuliere) producten bij omschakeling naar glasvezel in de steden.

Enkel voor corporate producten en op industrieterreinen kan de installatie betalend zijn, afhankelijk van situatie tot situatie.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Berichten: 402
Lid geworden op: 31 okt 2002, 12:12
Locatie: Blankenberge
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 38 keer

Ik lees online dat men in Brugge ook begint met de grotere uitrol van glasvezel! Eindelijk! Maar het zel nog lang duren voor iedere deelgemeente het heeft!
https://www.hln.be/brugge/proximus-bezo ... ~a8c09f72/

Weet iemand meer concretere plannen? Ik woon in Blankenberge en zie glasvezel in Knokke en Oostende, nu ook in Brugge, maar vraag me af wanneer de rest van de kust aan de beurt is!
Mobiel: iPhone 11 + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020 128 Gb
Home: Proximus Flex S - AndroidTV Picks
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

Modbreak:
<off topic
De marginalen komen altijd als laatste.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5755
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

ToMiKoN schreef:Ik lees online dat men in Brugge ook begint met de grotere uitrol van glasvezel!
oud nieuws
Marsmillo schreef:Op 07 januari zat hier ook een briefje in de bus, op adres, van Proximus om ons te informeren dat ze zullen starten met de aanleg van fiber in Brugge.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 429 keer
Bedankt: 28 keer

bollegijs schreef:Dus wat is dan de goedkoopste manier om toch bij EDPnet fiber te nemen vraag ik me af? Of installeren ze per definitie toch alles tot binnen zonder kosten?
Nexus1980 schreef:Ik zit in dezelfde situatie. Wil Internet only, ik denk dan ook naar EDP te gaan binnenkort als de 6 maanden voorbij zijn.
Ter info: ook bij EDPnet is de fiber installatie gratis, dus het is niet nodig om eerst internet bij Proximus te nemen. Wij hebben meteen EDPnet genomen en ze hebben de glasvezel binnengetrokken + binneninstallatie zonder extra kosten.
bollewolle schreef:Iemand die weet over er momenteel een actie is voor nieuwe fiber aansluitingen?
Jawel: €60/maand voor het eerste jaar. Vul hier je adres in, en klik op nieuwe klant:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_fiber_ ... e-toe.html
Adblockers en dergelijke best uitschakelen.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 815
Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 56 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook net een Fiber check gedaan.
Ik kan al begrijpen waarom: wonen hier met 20 huizen tesamen rond een gemeenschappelijke tuin.
Fiber ligt klaar achter ons in de straten, maar mag blijkbaar van onze syndicus niet tot hier komen. -_-

Waar ik vroeger woonde nog erger, want daar zit een koperpaar kastje van 20 paar en dan stijglijdingen naar de appartementen.
Dus 't zal Fiber tot dat intropunt zijn en niet verder...
Fiber.JPG
Plaats reactie

Terug naar “Glasvezel en FTTH”