Coronalert... wie gebruikt het (niet) ?

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

De app is sinds vandaag beschikbaar... wie gebruikt hem of niet (en waarom) ?
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb hem geïnstalleerd. Baat het niet dan schaadt het niet. En qua privacy zit ie goed, aangezien ie gebruik maakt van de Google/Apple API ipv. een custom oplossing.
Het enige idiote is dat hij (nog) niet kan samenwerken met de Nederlandse, Duitse, Deense, Finse, Italiaanse,... app die allemaal dezelfde technologie gebruiken. (Frankrijk heeft een app gemaakt zonder de Exposure Notification API en kan dus sowieso niet meewerken en telt niet mee).
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Geinstalleerd. Er is niks dat je verplicht om identificatie te geven - het is wel fijn voor de anderen als je wel je positieve tests laat registreren ermee, maar ok.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Hier ook geïnstalleerd. Ik was wel wat in de war met hoe hij komt vragen of je verschijnselen hebt, en dat dan blijkbaar al als een 'test' registreerde, terwijl ik natuurlijk niet getest ben. Ik was wel wat afgeleid, dus misschien heb ik het verkeerd geïnterpreteerd/begrepen. Ik kon die test overigens daarna gewoon verwijderen, maar moet nog eens beter kijken wat ik nu verkeerd deed.
EDIT: het is onder "Ontvang uw testresultaat" dat het allemaal toch precies wat onduidelijk wordt. Ik denk dat het de bedoeling is dat je alleen 'Genereer de code' gebruikt als je effectief een Corona-test ondergaan hebt, maar als je daar verder klikt, gaat de app ook vragen of je symptomen hebt en wanneer, maar ik denk nu dat het enkel de bedoeling is dat je die beantwoordt als je effectief getest wordt.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik zat al in de testfase en nog geen problemen gehad met deze app. Ook mijn batterij lijdt daar niet onder, waar ik het meeste schrik van had.

De samenwerking met de andere databases was toch de reden waarom de lancering van deze app uitgesteld was met 2 weken? Ik denk dat die functie er dus al in zit, maar nog niet open staat. Kwestie van tijd lijkt me.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Geïnstalleerd. Wel veel te veel tekst en knopkes om de installatie te doen. Geen idee wat ik allemaal heb weggeschonken al klikken :-)
En inderdaad ook zo'n testresultaat geklikt dus
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Niet geïnstalleerd.
Mijn oud dingetje is nu al voor geen meter vooruit te branden en mijn batterij gaat al snel genoeg plat.
johann
Pro Member
Pro Member
Berichten: 230
Lid geworden op: 18 nov 2011, 00:44
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 35 keer

Die app ga ik zeker niet installeren. Big Brother is al meer dan 'big' genoeg.
Sinds de avondklok in Antwerpen moet geen overheid trouwens nog op mijn medewerking rekenen. Dat was de druppel. Zolang ik geen pistool tegen mijn voorhoofd krijg gedrukt, doe ik niets meer en leg ik alle geboden en verboden naast mij neer. Het is genoeg geweest.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mensen die beweren dat hun privacy gevaar loopt mogen altijd het probleem in de code aanwijzen, das veel productiever dan erover klagen op het internet.
De broncode van de apps & backend: https://github.com/covid-be-app
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Geïnstalleerd, al verwacht ik er niet veel van. Kom amper in contact met andere mensen langer dan 15 minuten. :-)
robokat
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 27 aug 2017, 21:55
Bedankt: 20 keer

De ontwikkelaars van bluetooth hebben al gewaarschuwd: bluetooth is nooit ontworpen om afstanden mee in te schatten. Via signaalsterkte probeert men te raden welke afstand er is tussen twee toestellen, maar dat is enorm onnauwkeurig.

Twee toestellen op 1 meter kunnen denken dat ze 8 meter van elkaar verwijderd zijn. Maar erger is dat het omgekeerde ook kan: wie op 8 meter staat, kan nog altijd gedetecteerd worden als een nauw contact. Signaalsterkte is een complexe materie met vele rare effecten.

De kans op false positives is dus erg groot. Misschien krijg je een alarm omdat iemand zich aan de andere kant van een (gyproc) muur bevond. Ofwel heeft men de app erg ongevoelig gemaakt om dat te vermijden, maar dan zal die ook niet erg effectief meer zijn.

Ik begin er dus niet aan, teveel kans op een nodeloos alarm.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Of 0,5meter achter plexiglas, de app pikt dat logischer wijs op en toch is er niets aan de hand...
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Stroper schreef:Mensen die beweren dat hun privacy gevaar loopt mogen altijd het probleem in de code aanwijzen, das veel productiever dan erover klagen op het internet.
De broncode van de apps & backend: https://github.com/covid-be-app
Wel interessant dit. Snap alleen niet wie op het idee komt om een server applicatie in java te maken :-)
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Alle beetjes helpen om levens (of de gezondheid) te redden: geïnstalleerd.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

devastator schreef:
Stroper schreef:Mensen die beweren dat hun privacy gevaar loopt mogen altijd het probleem in de code aanwijzen, das veel productiever dan erover klagen op het internet.
De broncode van de apps & backend: https://github.com/covid-be-app
Wel interessant dit. Snap alleen niet wie op het idee komt om een server applicatie in java te maken :-)
Java op server komt nog juist heel veel voor. De java applets zijn gelukkig dood, maar op server gebied en desktop niet. Veel grote webservices draaien java, en client is bijvoorbeeld Minecraft heel bekend.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hier geïnstalleerd. Ik heb heel de privacy verklaring gelezen. Het is eigenlijk best goed uitgedokterd en ik vermoed dat je niet beter kan doen dan pseudo-anonimisatie in dit geval.
simontwp
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 sep 2020, 15:51
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 3 keer

Installed.

De bron code beschikbaar stellen heeft natuurlijk géén enkel belang naar bewijs van privacy toe. Hoe weet jij dat dit de code is die effectief gebruikt wordt?
Mijn (wankel) vertrouwen komt eerder van de onderliggende API die de app gebruikt, in combinatie met een eerder goede naleving van bescherming persoonlijke levensfeer in B.
Proximus Bizz Fiber (+boost + fixed ip)
USG Pro
UniFi Switches: 48 POE-500W + 24
UniFi AP HD (3)
media: Nvidia shield, Apple TV, proximus v7 decoders
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Simon en daarnaast zeggen ze(al dan niet met belofte) dat als de overheid beslist om de corona app op te zeggen dat ook alle data wordt verwijderd. Dus het is misschien met wankel vertrouwen maar ik denk dat dit best een goede privacy poging is van de overheid.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

simontwp schreef: Mijn (wankel) vertrouwen komt eerder van de onderliggende API die de app gebruikt
Ik heb juist veel meer vertrouwen in apps die de ExposureNotificationAPI gebruiken dan in apps van landen, die het van scratch willen doen(eg. Frankrijk).
De code die Google en Apple achter de API hebben gezet is inderdaad niet beschikbaar, maar ze hebben toch zeer sterke beloftes gedaan:
https://covid19-static.cdn-apple.com/ap ... AQv1.0.pdf
5. How will the system protect user privacy and security?
Google and Apple put user privacy at the forefront of this exposure notification technology’s
design and have established strict guidelines to ensure that privacy is safeguarded:
• Each user will have to make an explicit choice to turn on the technology. It can also be
turned off by the user at any time.
• This system does not collect location data from your device, and does not share the
identities of other users to each other, Google or Apple. The user controls all data they want
to share, and the decision to share it.
• Random Bluetooth identifiers rotate every 10-20 minutes, to help prevent tracking.
• Exposure notification is only done on device and under the user's control. In addition
people who test positive are not identified by the system to other users, or to Apple or
Google.
• The system is only used for contact tracing by public health authorities apps.
• Google and Apple will disable the exposure notification system on a regional basis when it
is no longer needed.
freggy
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 09 sep 2011, 14:22
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 20 keer

De code van de implementatie van de API door Google en Apple is wel beschikbaar:
https://github.com/google/exposure-noti ... -internals
https://developer.apple.com/exposure-notification/
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1605
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 149 keer

Ik kan hem niet eens installeren als ik al zou willen, heb hier een Huawei zonder google play services...en app store :)
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik probeer de app te installeren .... ja...dat gaat geen succes worden zo. Kan het enkel installeren op mijn Chromebook. En dat is niet echt zinvol (als het al zinvol is in het algemeen).
Schermafdruk_2020-09-30_17-37-50.png
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als je Bluetooth op een smartphone aanzet kunnen andere apps wel je privacy schenden. Bijvoorbeeld de KBC-app die Bluetooth beacons heeft geïnstalleerd in KBC-kantoren. https://datanews.knack.be/ict/nieuws/kb ... 63871.html
ben144
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 9 keer

Welke beveiliging zit er in de APP tegen grappenmakers ?
Stel, ik duid aan dat ik besmet ben (zogezegd) en ga dan dicht langs iedereen lopen van het station naar het shoppingcentrum ?
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Je moet toch een 17-cijferige code ingeven van een positieve test. Denk niet dat je zo maar ad random een code kan ingeven die werkt...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je moet die code aan een testcentrum geven waar het gelinked wordt. Je kan dat zelf niet (voor zover ik weet)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat code-gedoe is gewoon heel slecht gedocumenteerd, vind ik. Op de homepage staat 'Ontvang uw testresultaat' en een knop 'Genereer de code'. Maar de eerste keer interpreteerde ik dat gewoon dat je een code kunt aanmaken voor het geval je ooit getest zou worden. Vooral ook omdat de pagina erop weer helemaal niet expliciet zegt dat JIJ ook moet getest zijn om in dit deel van de app te zijn. De eerste bullet zegt immers 'ALS u een diagnose heeft gekregen...' en de tweede bullet heeft het gewoon over symptomen die iedereen kan vaststellen zonder dat je je laat testen, wat je dan ook nog eens moet bevestigen als je op 'Volgende' klikt.
Ze zetten er overigens ook een datum van besmettelijkheid bij die 2 dagen in het verleden ligt. Geen idee op wat dat gebaseerd is.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mijn bluetooth staat nooit aan, tenzij efkes, oa omwille van batterij issues, maar ook omwille van security en privacy issues.
Dat maakt handsfree bellen ook altijd een miserie, want dan moet ik eerst in de gsm een pulldown doen om die aan te zetten, en dan te pairen (en intussen opnemen, speaker opzetten, en roepen dat ik ze niet kan verstaan en dat ze effe geduld moeten hebben; niet meteen wat de bedoeling is ;-)
Ik vraag me dus af of het de moeite zou zijn, want ik ben alvast niet van plan om mijn bluetooth ineens constant aan te hebben staan.

Ik heb ook een artikel gezien dat de code geedit is van de Duitse variant, en daarom minder secure zou zijn, maar er was een paywall en dus heb ik het niet kunnen lezen (je zou denken dat artikels van nationaal belang nooit achter paywalls gezet zouden worden); dus daarmee houd ik ook de boot af.

Op technisch vlak is de app ook superslecht geschreven.
Je kan bv al geen taal instellen, de app neemt de taal van de gsm over.
Als zo'n simpele functie al verknoeid wordt, dan vrees ik voor de rest.
ben144
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 9 keer

ITnetadmin schreef:..., maar er was een paywall en dus heb ik het niet kunnen lezen (je zou denken dat artikels van nationaal belang nooit achter paywalls gezet zouden worden); ....
Kijk eens of de krant of magazine hier tussen staat : https://github.com/iamadamdev/bypass-paywalls-chrome
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Moeten ze daarvoor zo lang een app ontwikkelen voor zo iets brak te zijn...
Had er meer van verwacht :lol:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

honda4life schreef:voor zo iets brak te zijn...
En die uitspraak kan je natuurlijk perfect staven :roll:
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Ik heb dit ook dadelijk geïnstalleerd. Is een hulpmiddel maar zeker geen echte 100% zekerheid.

Heb wel enorme schrik om corona te krijgen.

Iedereen die een beetje gezond verstand heeft zou dit toch moeten gebruiken daar dit toch een beetje helpt om de contacten te weten die je hebt gehad. Beter dan op te schrijven wie je allemaal ontmoet hebt.

Vooral in winkels is dit zeker handig daar ontmoet je iemand die corona heeft zonder dat je het weet en die persoon ken je ook waarschijnlijk niet
Dus dan kan contact tracking via telefoon niet werken.


Alleen spijtig dat dit niet Europees werkt. :bang:
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6008
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

DarkV schreef:
honda4life schreef:voor zo iets brak te zijn...
En die uitspraak kan je natuurlijk perfect staven :roll:
Ben geen tegenstander hoor, in tegendeel!
Qua layout en vormgeving had ik toch wel beter verwacht, ik denk dat je zo iets mede van de grond krijgt door een "fancy" layout, het lijkt alsof de app niks doet zo.
Een beetje grafiekjes hoe veel contacten je gehad hebt, hoe dicht, ... werkt toch motiverend beter te worden in social distancing (ookal is Bluetooth hier niet 100% voor gemaakt).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

stefke schreef:Vooral in winkels is dit zeker handig daar ontmoet je iemand die corona heeft zonder dat je het weet en die persoon ken je ook waarschijnlijk niet
Ik vermoed dat de kans om Corona te krijgen in een winkel net veel kleiner is (korte contacten) dan van je collega's (waar je de ganse dag mee samen zit).

Maar ik begrijp dat het krijgen van een melding van zo'n app zonder enige context een "raar" gevoel kan geven (je zal je toch steeds gaan afvragen waar en wanneer om het risico zelf in te schatten).
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Ik gebruik het al enkele weken als beta-tester.
Voor de creatie van de app heb ik ook een webinar met Bart Preneel bijgewoond waarin de architectuur en de maatregelen rond privacy besproken werden.

Wat bluetooth betreft: bluetooth detecteert inderdaad geen plexiglas etc; het gaat om een extra middel om contracttracing te verbeteren.
Het zal dus false positives opleveren, maar beter dat dan geïnfecteerd te zijn zonder symptonen en onbewust het virus verder te verspreiden.

@hondalife: uit grafiekjes etc zou je kunnen gaan afleiden wie de app ook geinstalleerd heeft. Als je dan een melding binnenkrijgt dat je een besmet persoon ontmoet hebt, zou je kunnen achterhalen wie dat was. Dit kan de privacy in gedrang brengen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik vraag me af wat de volgende stap gaat zijn ?
Verplicht spuit in uw gat of "Wer plündert, wird erschossen"
Ik vrees dat het het eerste zal worden, maar het tweede is ook niet ver meer af (maar wel al warm aanbevolen in A'pen)
Angst, angst, angst...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

We moeten idd opletten met zowel deze app als met het vaccin, dat niet-gevaccinneerden (of zij die de app niet geïnstalleerd hebben) geen paria's worden of verplicht worden zich kenbaar te maken.
Iemand had het in een ander topic al gepost: een gele ster ter identificatie... :|
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Beetje erover, niet? Deze app (waar deze thread over gaat!) is uiteindelijk niet-privacy invasief, ook al willen de tegenhangers het tegendeel beweren. Het enige moment dat een link kan gemaakt worden naar wie erachter zit is als er (vrijwillig) een positieve test wordt opgeladen in het systeem.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Erover ? Die app dient niet om u tegen het virus te beschermen hé, die app dient om u op te sporen als je in " contact" bent geweest met een positieve.
Gij 14 dagen thuis, uw vrouw 14 dagen thuis, uw kinderen 14dagen thuis en allemaal een oorstokske in hulle neus ( en dat mag je deze keer vrij letterlijk opvatten)
We zullen in maart nog eens spreken of het zo'n goed idee was om die app op je smartphone te hebben.
(En ondertussen worden de labo's slapend rijk...iets met terugbetalingen enzo)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Die app geeft u een waarschuwing. Als je ze negeert is dat uw volledig recht. Meer niet.

Wat een hoop poeha weer hier.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”