Streamzzz, downloaden van

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Als ik Streamz open op m'n pc zie ik geen downloadknop. In de gsm android app wel

vraagjes : kan je uberhaupt downloaden van Streamzzz op pc ?
Waar komt het gedownloade bestand terecht op de gsm? Ik vind het niet terug??
DiffieHM
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 jun 2020, 20:19
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 7 keer

Zoals met de meeste streaming apps is het niet echt een download, maar je moet het meer zien als een met DRM beveiligde offline cache (vaak ook nog beperkt in de tijd). Je zal geen DRM-vrije MP4 of zo verkrijgen als je dat moest denken.

En inderdaad in de browser wordt dit meestal niet aangeboden. Voor Netflix heb bv wel een app in de Windows store en daar heb je dan wel de download mogelijkheid. In je browser op Windows 10 dan weer niet.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Zonder DRM-free offline download optie zal ook deze service aan mij voorbijgaan.
Mag ik nog effe kopies voor eigen gebruik saven?
Netflix is in datzelfde bedje ziek: na x jaren verliezen ze hun license op serie A of B en zonder offline backup ben je eraan voor de moeite.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Berichten: 347
Lid geworden op: 16 jun 2012, 18:48
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

oei, jammer
dikke tegenvaller dit
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Seg gastjes...

Het is een STREAMING service. Daar hoort geen recht op download en/of kopie voor eigen gebruik bij.

De simpelste definitie is: "je mag dingen streamen zolang je abonnement loopt". En daarna is het afgelopen.
Dus: Geen recht op eigen kopie, geen eigendomsrecht, geen niks.

Maarja, voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten is nog altijd "in" hier zie ik.

Tip: Wil je een kopie voor jezelf, koop alles op dvd, blueray, vhs, cd of geprint in boekvorm.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

ITnetadmin schreef:Zonder DRM-free offline download optie zal ook deze service aan mij voorbijgaan.
Mag ik nog effe kopies voor eigen gebruik saven?
Had je dat écht gedacht? Als je een kopie voor eigen gebruik "saved" voor lange termijn backup zou je eigenlijk het item 'aankopen', en dat doe je hier expliciet niet. Het heet immers 'Streamz', niet 'Downloadz'. Je krijgt een licentie voor het bekijken van het actuele aanbod.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Zonder DRM-free offline download optie zal ook deze service aan mij voorbijgaan.
Mag ik nog effe kopies voor eigen gebruik saven?
Netflix is in datzelfde bedje ziek: na x jaren verliezen ze hun license op serie A of B en zonder offline backup ben je eraan voor de moeite.
Dat de een of andere mémé zoiets zegt versta ik nog, maar toch niet iemand die iets of wat van IT kent???

Je neemt een proefperiode en download gewoon de hele zwik en zegt op.
Voilà, entertainment voor de komende jaren aan €0. :roll:
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je hebt wettelijk het recht om een kopie te maken voor eigen gebruik.
Daarom dat bv videorecorders jaren lang legaal hebben bestaan.
Afleveringen van een streaming service downloaden en offline bewaren is niet anders dan dingen opnemen vanop tv en jaren bewaren.

De miserie is dat je recht een hol recht is, want het is geen afdwingbaar recht; je mag geen beveiliging omzeilen die je tegenhoudt om die eigen kopie te maken.
Maar het recht bestaat, dus ik blijf daarop insisteren.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Je hebt wettelijk het recht om een kopie te maken voor eigen gebruik.
Waar haal je dat?
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Een oude bepaling over gebruiksrecht van bewegende beelden, toen de kwaliteit nog ondermaats was en de hele markt nog niet volgroeid was.
Om daar in 2020 nu nog halsstarrig aan blijven vasthouden, mjah, dat lees je wel aan de comments hier.

Elke dienst die aangeboden wordt is commercieel, en binnen de bepalingen van de wet kan zo'n aanbieder voorwaarden en bepalingen stellen waar je mee akkoord dient te gaan als je van de dienst gebruik wilt maken. 't zijn allemaal speeltuinen met hun eigen spelregels. Kan je niet akkoord gaan met de spelregels, vertrek dan naar een andere speeltuin, maar om dan aan het hek van die ééne speeltuin moord en brand te staan roeptoeteren, pffffff, vermoeiend.

Het is bijna 2021, het leven wordt draaglijker als je gewoon een beetje mee evolueert en niet tot in den treure blijft vasthangen in het verleden. Probeer het eens, het is allemaal zo slecht niet hoor. Zoals hierboven al aangegeven, wil je het fysiek van jezelf? Koop dan een offline drager van je favoriete media, maar probeer één of ander "recht" niet af te dwingen door de regels van de speeltuin te omzeilen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Volgens mij is dat enkel als je het koopt.
Van een CD/DVD/... die je fysiek koopt, mag je inderdaad een reservekopie maken(of je daarbij DRM mag omzeilen is weer een ander juridisch vraagstuk).
Die wetgeving dateert weliswaar voor het streamingtijdperk, maar bij streaming koop je echter niks.
Je mag in de bioscoop ook geen reservekopie filmen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Technisch gezien is streamen ook downloaden, dus waar gaat het over :).
meon schreef:
ITnetadmin schreef:Mag ik nog effe kopies voor eigen gebruik saven?
Het heet immers 'Streamz', niet 'Downloadz'
Warez
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Wel grappig die dubbele bril.

Als ik van mijn neus maak dat FM van de kabel gaat moet ik maar mee evolueren. (FM is ontoereikend in Kortrijk -> ruis)
Als ik klaag dat FM uit de lucht gaat gehaald worden moet ik vanonder mijn steen kruipen en radio streamen. (niet elke radio heeft DAB en dat werkt traag en slecht)
Maar iets dat slechts een paar € kost om onbeperkt te kunnen kijken is niet goed bezig als je dat niet allemaal ook nog eens kan downloaden... :roll:
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 feb 2013, 19:39
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 19 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je toch echt een offline kopie will hebben, dan kan je ofwel screen capturing sofware gebruiken ofwel film je je scherm met een video camera. En probleem is opgelost.
:angel:

Maar zoals reeds vermeld door anderen in 2020 deze oude wetgeving nog willen gebruiken is zinloos
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1268
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Je kunt toch nog altijd een kopie nemen met een camera?

Het duurt wel effekes maar met een videorecorder duurde het ook even lang als de originele uitzending en zelf met je camera in je telefoon is de kwaliteit beter dan met een VCR.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

cadsite schreef:Wel grappig die dubbele bril.

Als ik van mijn neus maak dat FM van de kabel gaat moet ik maar mee evolueren. (FM is ontoereikend in Kortrijk -> ruis)
Als ik klaag dat FM uit de lucht gaat gehaald worden moet ik vanonder mijn steen kruipen en radio streamen. (niet elke radio heeft DAB en dat werkt traag en slecht)
Maar iets dat slechts een paar € kost om onbeperkt te kunnen kijken is niet goed bezig als je dat niet allemaal ook nog eens kan downloaden... :roll:
De vraag is waar de dubbele bril zit.
FM naar DAB is een andere technologie, maar het verdienmodel/gebruiksgemak voor de consument blijft wel behouden. Koop een auto met DAB-radio en/of koop een keukenradio met DAB en klaar. DAB bestaat al sinds de jaren '90, dus ofwel heb je bewust een auto zonder DAB gekocht, ofwel heb je een stokoude auto waar je als beleid geen rekening mee kan houden. Hoe het ook zij: het gaat over een éénmalige kost van een nieuw toestel.

Streamz is van een totaal andere orde:
- recurrent, wat natuurlijk de natte droom is van elke financiële directeur - op 10Y tijd betaal je dus ff €1500, vergelijk dat eens met een éénmalige aanschaf van een DAB die langer dan 10Y meegaat?
- betalende dienst: waar je tot voor kort enkel een TV abonnement bij het duopolie nodig had, heb je nu daar bovenop nog eens een apart abo nodig bij Streamz (€150/jaar), alleen Muyters en Telenet kunnen dat verkopen als een goeie oplossing voor de consument (los van het feit dat je ook een internetabo nodig hebt)
- het inpikken van media (wat nog moet verschijnen en wat al geproduceerd is) van de openbare omroep
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:FM naar DAB is een andere technologie, maar het verdienmodel/gebruiksgemak voor de consument blijft wel behouden. Koop een auto met DAB-radio en/of koop een keukenradio met DAB en klaar. DAB bestaat al sinds de jaren '90, dus ofwel heb je bewust een auto zonder DAB gekocht, ofwel heb je een stokoude auto waar je als beleid geen rekening mee kan houden. Hoe het ook zij: het gaat over een éénmalige kost van een nieuw toestel.
Niet iedereen krijgt een BMW 5-serie onder zijn gat geschoven van zijn werkgever...
Onze caddy is 6 jaar oud. Een autoradio met DAB ipv FM kostte meer dan €1.000 extra!
De caddy van mijn werk is iets jonger, is van een hogere serie radio (met gps, bluetooth, aux in) en ook zonder DAB. 5 jaar noem ik niet bepaald een stokoude wagen. :roll:
Mijn Up! is 1 jaar oud en DAB kostte me €100 extra, wat ik ook gedaan heb, maar ik luister er zelden naar, veel te traag en weg vallend signaal.

Steaming is ook een heel andere techniek met een totaal ander business model dan VHS/DVD.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Mijn Octavia van 2012 had al DAB en dat was "'maar" een Ambition-uitvoering, maar wel al 8 jaar geleden!
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

je kan nog altijd gebruik maken van videorecorder :lol: (of een modernere interpretatie)
Daar werd toen ook al over gevochten, zelfs voor audiocassettes en opnemen radioprogramma's. Dubbele decks met versneld copieren had ook geen enkel legaal nut (denk dat ze daar zelfs beetje een punt hadden :lol: ) In collectie van mijn vader zat ergens LP met een brein-achtige insert over de gevaren van de cassette en ook in oude tijdschriften kwam je dat wel tegen :p De verdediging was dat er voldoende kwaliteitsverlies was zodat het niet echt concurrentie was. Ook tv opnemen was altijd discussie hoe legaal dat was. Hadden thuis hele collectie met opgenomen films en zeker niet de enigen maar de markt voor koopfilms was nog zeer klein en videotheken voelden ook nog niet direct de concurrentie (films op tv waren al véél ouder). Het opnemen van films vanaf tv is echter ook nooit legaal geweest maar er was gewoon geen industrie die echt zeer fel naar de misdadigers ging zoeken. (de enige vervolgen waren eerder het copieren en doorverkopen van de lokale videotheek)

Nu ze eigenlijk gewoon al niet teveel kwaliteit uitzenden gaat er niks verloren dus is het wel concurrentie :lol: De copies en zeker de downloads zijn tegenwoordig soms gewoon van betere kwaliteit dan de uitzending en nog erger reclamevrij, bij streamz met zijn SBS/DPG roots verwacht ik niet dat dat gaat blijven. Geen streamz kijker maar uit de commentaren lijkt me dat je betere bronnen kan vinden om een permanent copie te krijgen.

Bij iplayer had je ook momenten (werkt meestal maar enkele versies) dat je de gedownloade files kon decrypten. Misschien is er ergens een programma zoals jack voor audio die toelaat om de grafische uitvoer van 1 prog naar invoer andere te sturen (virtuele videorecorder) maar twijfel dat de apps ooit zoiets gaan ondersteunen.

(en ja, VW staat hopeloos achter en zijn prijs niet waard :lol: )
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

De download is er ooit gekomen voor de momenten dat je geen Wifi hebt.
Wij gebruiken dit bijvoorbeeld voor langere ritten voor de kinderen.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 583
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 22 keer

Stroper schreef:Volgens mij is dat enkel als je het koopt.
Van een CD/DVD/... die je fysiek koopt, mag je inderdaad een reservekopie maken(of je daarbij DRM mag omzeilen is weer een ander juridisch vraagstuk).
Die wetgeving dateert weliswaar voor het streamingtijdperk, maar bij streaming koop je echter niks.
Je mag in de bioscoop ook geen reservekopie filmen.
Bij mijn weten betaal je ook nog steeds Auvibel bijdragen op je nieuwe sd-kaartjes, externe HDD,
Dus als de tendens idd streaming wordt, mogen ze die verouderde bijdragen ook afschaffen,
aangezien je geen content meer aankoopt en enkel nog streamt, kan en mag je dus geen thuiskopie maken.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Daar heb je inderdaad een punt.
Ik heb heel die taks nooit goed gevonden, maar nu is het nog meer van de pot gerukt.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Naast het juridische aspect, is er ook het praktische.
Ik gebruik graag mijn eigen players ipv vendor lock-in gewijs te moeten hopen op de juiste app, die dan bv na 2 jaar niet meer geupdate wordt op je tv.
Vandaar, raspberry met custom software op voor de tv, vlc op de laptop, custom (liefst open source) app op de tablet, streamen vanop een externe hdd naar de tablet of laptop (voor storage redenen), etc etc...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

You're preaching to the choir.

We snappen precies wat je bedoelt, maar deze oplossing is goed voor je privé "home movies", maar niet voor het huidige "huur-model".

Waar je vroeger 20 euro moest uitgeven voor een VHS-tape van 1 film heb je nu voor dat bedrag 2 maanden toegang tot letterlijk duizenden films en series. Er werd jaren geroepen dat de prijzen voor iets slechts enkele malen te bekijken véél te hoog lag en nu is er die legale oplossing om dit via streaming beschikbaar te stellen.
De economie heeft een shift ondergaan van "aankopen" naar "toegang krijgen tot".

De populariteit is tweeledig: enerzijds kan jij voor een laag bedrag zo veel je wilt een groot aanbod aan films en series onbeperkt kijken. Anderzijds heeft de rechthebbende een vast inkomen en heeft minder voor piraterij te vrezen.

Want piraterij is zelden omwille van prijs, maar wel omwille van convenience. Het is daarom dat ik vrees dat de "streaming wars" uiteindelijk terug gaan leiden tot meer piraterij. Niemand wilt 70 euro per maand uitgeven voor 5 verschillende streamingdiensten.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

meon schreef: Niemand wilt 70 euro per maand uitgeven voor 5 verschillende streamingdiensten.
Ik hoor dit argument heel vaak terug komen, maar vraag me dan af welke mensen zoveel tijd hebben dat ze niet toekomen met 1, of zelfs 2 diensten.

Ik heb voorlopig nog geen enkel abonnement en download niets. Toch heb ik nu al tijd te kort om alles te zien wat er beschikbaar is en me interesseert.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het probleem (zeker bij Film/Series, minder bij muziekstreaming), is dat er veel meer met exclusives gewekt wordt.

Uiteraard valt dit gemakkelijk op te lossen door elke maand te switchen van streamingsdienst, maar dat gaat dan weer ten koste van de gebruiksvriendelijkheid.
En als je meerdere personen in een gezin, kan het soms ook moeilijk zijn om tegen de kinderen te zeggen dat ze een maand geen Disney+ zullen kunnen kijken omdat de mama en papa een serie willen kijken op Streamz/Netflix.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

meon schrijft: ...Niemand wilt 70 euro per maand uitgeven voor 5 verschillende streamingdiensten...

Natuurlijk niet, daarom heb ik Disney+ besteld en meteen mijn Netflix abo naar "basic" teruggebracht (samen 15 €). Bedoeling is om Netflix te laten merken dat de concurrentie een rol speelt hier... (terwijl provider hoppen erg simpel is).
In 2014 hebben wij ons nationaal TV abo vervangen door Netflix om verlost te zijn van de reclame. Bijkomend voordeel is dat ons kijkgedrag erg veranderd werd meteen inzake opnemen van programma's. Heel af en toe wordt hier nog iets "opgenomen' dus :-)
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

cadsite schreef:Ik hoor dit argument heel vaak terug komen, maar vraag me dan af welke mensen zoveel tijd hebben dat ze niet toekomen met 1, of zelfs 2 diensten.
Het gaat mijn inziens niet om "veel tijd hebben" wel om bepaalde content te willen zien die op verschillende platformen staat. In een ideale wereld zou men, zoals bij muziek, op elke streamingservice alles moeten kunnen zien. Wie bv. Netflix heeft kan geen Disneyfilms kijken zonder ook daar een abo te nemen. Wil je ook The Grand Tour kijken moet je ook Amazon er bij nemen enz....
Oplossing als je geen meerdere abo's wil/kan nemen : om de x tijd wisselen van service, bepaalde content niet (meer) bekijken of back to the old days...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Is het dan zooooooo'n ramp dat je eens iets niet onmiddellijk kan zien?
Wij hebben niets van streaming en de kinderen vragen dat ook wel eens.
Als ze het zo belangrijk vinden moeten ze het maar zelf betalen. Plots is er toch genoeg te zien op reguliere TV.

"Ik wil alles, ik wil het altijd, ik wil er amper voor betalen en ik wil het nu!"

Dat is zowat het enige dat ik altijd weer hoor in dit soort discussies.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

cadsite schreef:"Ik wil alles, ik wil het altijd, ik wil er amper voor betalen en ik wil het nu!"
Net drie dingen die NIET in mijn post staan. :roll:

Wij hebben hier voldoende aan VRTnu en RTBf Auvio (LibreElec op Rpi 4) en Netflix.
Wie gewoon is van bv. Spotify te gebruiken heeft met 1 dienst genoeg, het wordt tijd dat ook videostreamingdiensten iets dergelijks doen. Zoals Spotify dan de rechten betaald per nummer kan een streamingdienst hetzelfde doen voor video.
Op die manier kunnen ze concurreren op prijs, gebruiksgemak, kwaliteit. Ten slotte kijk je x tijd naar tv en of je dan naar Casa de papel, Game of thrones of The Grand Tour kijkt maakt eigenlijk niet uit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Zal nooit gebeuren, want al die studio's worden geleid door mannen die "de grootste willen hebben"! Je gelooft toch niet echt dat de wereld logisch, eerlijk en efficient wordt georganiseerd!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

cadsite schreef:Is het dan zooooooo'n ramp dat je eens iets niet onmiddellijk kan zien?
"Ik wil alles, ik wil het altijd, ik wil er amper voor betalen en ik wil het nu!"
Dat is zowat het enige dat ik altijd weer hoor in dit soort discussies.
Het zou an sich geen ramp zijn als een show niet direct beschikbaar is, maar het internet is nog altijd globaal, en ik kijk de meeste reeksen graag zonder dat ik weet wat er gaat gebeuren.
Als je dan beseft dat sommige idioten op internet er geen graten in zien om spoilers te posten nog voor een aflevering 12u uit is in de US, en dat de meeste amerikanen 48u wachten om spoilers te posten en te bediscussieren "onmogelijk lang" vinden, dan zit je vast.
Want ik ben actief in dat soort groepen, en ik ga echt mij geen maanden afzonderen om geen spoiler risico te lopen.

Plus, ik vind het gewon uitermate respectloos naar de klant dat een bedrijf zegt "jullie zijn tweede/derderangsburgers, jullie krijgen onze nieuwe reeks pas binnen een jaar".

Kijk naar The Mandalorian, uit sinds november, nu in Belgie op Disney+ nog maar 2 afleveringen, want ook nu nog releasen ze deze a rato 1/week.
Dat is toch absoluut belachelijk?

Verder stoort die exclusiviteit me mateloos.
Wat mij betreft moest men met entertainment hetzelfde doen als met essentiele patenten, nl de eigenaars verplichten om aan een vaste en schappelijke prijs te licensen.
Exclusiviteit verbieden en laat ze maar concurreren op basis van user experience, prijs, etc...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

ITnetadmin schreef:Wat mij betreft moest men met entertainment hetzelfde doen als met essentiele patenten, nl de eigenaars verplichten om aan een vaste en schappelijke prijs te licensen.
Bon, laat ons stellen dat we elkaar hier compleet passeren.
Entertainment gelijk stellen met essentiële patenten? :roll:
Veel gekker moet het niet worden.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dat is geen puur entertainment meer.
Tv series en films (samen met muziek) vormen onze moderne cultuur.
We maken daar constant referenties naar, alluderen erop, maken er memes van, ...
Dat vormt dus een essentieel onderdeel van onze maatschappij.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Amerikaanse pulp gelijkstellen met iets essentieels zoals kankerbehandeling.
Hier stopt het toch echt voor mij.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Ja amai, dat is nogal fel doorgetrokken. It’s not real life op die schermen hé ;-)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Je zou je verbazen hoeveel uitdrukkingen je niet kan snappen als je de bijhorende films/series niet gezien hebt, ook de misquoted ones.

Een greep uit het klassieke redelijk gekende aanbod:
"I'm gonna make you an offer you can't refuse."
"Do or do not, there is no try."
"That's what I do, I drink and I know things."
En talloze anderen, waarvan je soms niet eens meer weet waar ze oorspronkelijk ontstaan zijn.

We hebben de inhoud van films en tv series nu eenmaal tot onderdeel van onze gezamenlijke cultuur verhoffen.

Hoeveel mensen kennen bv de naam van de kleine zeemeermin?
Wie weet er niet wat de relatie is tussen Luke en Darth Vader?

Je mag dat op cultureel vlak echt niet onderschatten.
Het is trouwens een false equivalence om een film te vergelijken met een kankerbehandeling; dat is intellectueel oneerlijk en kan je op letterlijk alle cultuur toepassen, ook pakweg de Mona Lisa.
Dat maakt die cultuur niet minder essentieel.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9750
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat is het probleem met de cloud en streaming. Met de cloud ben je altijd geklout. We bezitten niets meer maar mogen het enkel gebruiken zolang we betalen. We betalen ook meermaals als we hetzelfde gebruiken en zelfs dubbel want je betaalt je provider, de televisieaanbieders, de aanbieders van pakketten en nog eens dubbel voor wat je al betaalde aan de publieke zender via belastingen. Het kernwoord is duidelijk: betalen.

Dan de voorwaarden. Waar we vroeger konden opnemen wat we wilden en zo lang bewaren als je wilde kan je nu ofwel enkel nog op een beveiligde HD opnemen waarbij de inhoud telkens vervalt als het toestel het begeeft of uit de mode is. Je kan geen kopie meer lenen of uitlenen. Deze optie is het minst slechte wat momenteel nog rest. Je neemt gewoon alles op wat je interesseert en kijkt daar naar als anderen platgeslagen worden door de meest idiote reclameherhalingen. Opnemen werkt echter nog slechter dan de vroegere videorecorder en vaak staat uw programma er niet volledig op (net het einde uiteraard want wie is daar in geïnteresseerd?).

Dan het aanbod. Van concurrentie tussen televisiezenders om de beste programma's te maken is het nu een wedstrijd: hoe ver durf jij gaan om uw klanten weg te jagen? Herhalingen zonder einde van de platste pulp eerst. Marginalenbals die de schaamterecords telkens verleggen en tenenkrullende human interest en andere sensatiezever. Dan is men nog verbaasd dat mensen afhaken en kiezen voor 1 aanbieder met een groot aanbod ZONDER reclame. Televisie lijkt steeds meer op reclame met flarden pogingen tot inhoud tussen.

Het aanbod in muziek (Psotify, Apple,...) toont aan dat dit model niet alleen mogelijk is maar ook het best voldoet aan wat de klant wil. Een vast bedrag voor een ruim aanbod met gebruiksgemak. Opnemen kan op uw eigen toestel zodat offline gebruik mogelijk is. Met een dergelijk aanbod kan je piraterij het best bestrijden want het is de moeite niet meer en de dienst is - raar maar waar - zijn geld waard. Niemand vraagt achter 15 diensten die elk een stuk van de koek bieden en waarbij de dienst bepaalt welke koek jij zal vreten en tegen welke voorwaarden.

Heel het systeem van abo's is niet te houden omdat men uiteindelijk botst op een limiet. Je kan niet op alles een abo hebben. Ze hebben nu abo's op software (adobe oa), games, streaming TV, sport, sex,.... Ja, het leven is keuzes maken maar het gaat steeds meer van een ruim gevarieerd aanbod naar een beperkend, gesloten systeem met elk zijn eigen voorwaarden, decoders, tijdsloten,... Kortom, je betaalt steeds meer voor steeds minder. VRT-nu moet afgebouwd worden voor een privéinitiatief van enkele fantasten zonder visie. En de Vlaming betaalde verder.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Je maakt 1 grote fout in mijn ogen.
Het verheerlijken van een totaal onbelangrijke en hoogst tijdelijke subcultuur en dat gelijkstellen met Cultuur.

Die quotes, ik heb ze niet eens gelezen. I couldn't care less.

Als het echt zoveel waard is voor jou, betaal er dan voor en stop met jammeren...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1990
Lid geworden op: 30 okt 2004, 13:34
Uitgedeelde bedankjes: 305 keer
Bedankt: 107 keer

cadsite schreef:
ITnetadmin schreef:Je hebt wettelijk het recht om een kopie te maken voor eigen gebruik.
Waar haal je dat?
Hier wat er bij FOD economie staat over privekopie.
https://economie.fgov.be/nl/themas/inte ... eprografie
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”