Streamz: Vlaamse Netflix

Ander nieuws dat te maken heeft met topics die op userbase kunnen besproken worden
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Klopt helemaal. La Une, La Deux en La Trois zijn nog wel gratis te bekijken via dvb-t.

Zo hoort het.
Joni
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2020, 20:21

1207 schreef:
Joni schreef:Nu illegaal downloaden van vrt
waarom is downloaden van vrt.nu illegaal?
ik denk dat je als burger, of je ouders, voor al dat materiaal betaald hebt
Illegaal omdat het de voorwaarden schendt?

Ik ben het eens dat het publiekelijk beschikbaar moet zijn, maar aanzetten tot illegaal downloaden?
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Joni schreef: Illegaal omdat het de voorwaarden schend?
Ik ben het eens dat het publiekelijk beschikbaar moet zijn, maar aanzetten tot illegaal downloaden?
welke voorwaarden?
ik heb er via belastingen, reclame kijken en mijn data afgeven (registratie vrtnu) al meermaals voor betaald.


downloaden staat niet gelijk aan illegaal hé
Acemath
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 11 feb 2010, 14:19
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

welke streamz is er eigenlijk inbegrepen bij Play More? Blijkbaar heb je 2 keuzes, de gewone streamz en streamz+ ?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

1207 schreef:
Joni schreef: Illegaal omdat het de voorwaarden schend?
Ik ben het eens dat het publiekelijk beschikbaar moet zijn, maar aanzetten tot illegaal downloaden?
welke voorwaarden?
4.1
https://www.vrt.be/nl/info/gebruiksvoorwaarden/
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1301
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

WalterB1 schreef:Wel geen verassing. - Ik beschouw de televisie-arm van de VRT sinds 1 december 2018 niet meer als 'openbare televisie'. Dit omdat het tv-signaal niet meer openbaar is sinds dan. Een betaalabonnement bij een andere dienstverlener is noodzakelijk. Er is een structurele kost. - Dat ging voorbij zonder veel aandacht. Een paar interventies in een commissie van het Vlaams Parlement, een paar krantenartikels.
Offtopic in dit topic, maar hier sla je de bal mis.
Middelen genoeg om zonder maandelijkse kosten te kijken (tenzij je elektriciteit en dergelijke mee telt natuurlijk).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

blaatpraat schreef:Middelen genoeg om zonder maandelijkse kosten te kijken.
Echt niet, elke distributeur stort een klein deel van de abonnementsvergoeding door naar de VRT. Alles te samen gaat dat over een geldstroom van tientallen miljoenen euro's per jaar die de VRT ontvangt van de distributeurs. Dat kan je nakijken in de jaarverslagen van VRT.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

blaatpraat schreef:
WalterB1 schreef:Wel geen verassing. - Ik beschouw de televisie-arm van de VRT sinds 1 december 2018 niet meer als 'openbare televisie'. Dit omdat het tv-signaal niet meer openbaar is sinds dan. Een betaalabonnement bij een andere dienstverlener is noodzakelijk. Er is een structurele kost. - Dat ging voorbij zonder veel aandacht. Een paar interventies in een commissie van het Vlaams Parlement, een paar krantenartikels.
Offtopic in dit topic, maar hier sla je de bal mis.
Middelen genoeg om zonder maandelijkse kosten te kijken (tenzij je elektriciteit en dergelijke mee telt natuurlijk).
Niet helemaal correct.
Mijn vader bijvoorbeeld keek enkel via een dvb-t antenne en had geen internet.
Door het lucht signaal te laten wegvallen was hij verplicht een internet abonnement te nemen of een tv-abonnement om hetzelfde te kunnen blijven doen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Acemath schreef:welke streamz is er eigenlijk inbegrepen bij Play More? Blijkbaar heb je 2 keuzes, de gewone streamz en streamz+ ?
- Play wordt gewoon Streamz.

- Play More blijft behouden (24.95€ pm). Hierin is inbegrepen:
  • Streamz+ (Vlaamse fictie + internationale series en films).
  • De themazenders die verhuizen van Play naar Play More.
  • 7 dagen terugkijk-tv.
  • kijken via digicorder/TV-box en resp apps (Yelo of Telenet-TV App).
  • toegang tot de Streams website en app.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

cadsite schreef: Mijn vader bijvoorbeeld keek enkel via een dvb-t antenne en had geen internet.
Door het lucht signaal te laten wegvallen was hij verplicht een internet abonnement te nemen of een tv-abonnement om hetzelfde te kunnen blijven doen.
maar het is juridisch geleuter
om tv te kijken had je een tv nodig, elektriciteit en antenne (eenmalige kosten)
nu hebben ze in dat lijstje een internet abonnement gestoken om hun gratisverhaal te kunnen blijven verkopen
dat internet een vaste regelmatige kost is moet je negeren

net zoals je moet negeren dat via vrtnu de vrt jouw kijkgedrag en gegevens verkoopt, ook dat was via dvb-t onmogelijk

van mij mag de vrat in haar' voorwaarden zetten wat ze wil
ik betaal via belastingen ook voor alle rechten natuurlijk.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

philippe_d schreef:
Acemath schreef:welke streamz is er eigenlijk inbegrepen bij Play More? Blijkbaar heb je 2 keuzes, de gewone streamz en streamz+ ?
- Play wordt gewoon Streamz.

- Play More blijft behouden (24.95€ pm). Hierin is inbegrepen:
  • Streamz+ (Vlaamse fictie + internationale series en films).
  • De themazenders die verhuizen van Play naar Play More.
  • 7 dagen terugkijk-tv.
  • kijken via digicorder/TV-box en resp apps (Yelo of Telenet-TV App).
  • toegang tot de Streams website en app.
Allee, ik ga goed zitten doordat mijn ouwkes play more hebben.
Al zie ik Vlaamse fictie niet zo graag.

Eigen kweek en de rodenburgs, wittekerke en matroesjka's dat nog wel maar veel andere njah.
Tttsss
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2083
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

blaatpraat schreef: Offtopic in dit topic, maar hier sla je de bal mis.
Middelen genoeg om zonder maandelijkse kosten te kijken (tenzij je elektriciteit en dergelijke mee telt natuurlijk).
En wat mogen die middelen dan wezen?
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

1207 schreef:
wied schreef:[
Natuurlijk, want de goede streamingdiensten zijn zodanig opgezet dat enkele muisklikken volstaan om je abo stop te zetten, tijdelijk te onderbreken, enz...
dit blijft natuurlijk eigendom vd Vlaamse bedrijven
die staan ni echt bekend om gebruiksgemak, dienstverlening, transparantie, klantvriendelijkheid, ...
Hoe Vlaams is Telenet?
Vlaams genoeg om politici te betalen om voor hun winkel te rijden om zo hun winsten te vrijwaren,
maar toch ook gewoon een agentschap van een Amerikaans bedrijf, waar alle winsten naartoe gaan.
WalterB1 schreef:Maar er zit wel iets in. Een organisatie (VRT) die met belastingmiddelen werkt gaat content aanmaken en die eerst verdelen via een betalende streamingdienst. En pas daarna via de gewone televisiekanalen uitzenden. Content dus waar men als burger reeds voor betaalde.
Dat is niet correct.
Dat is zeker niet correct, maar de Vlaamse machthebbers - de echte elite - die momenteel aan de knoppen zit, wil de VRT - als breed geconsulteerde onafhankelijke media - kapot maken. Elke stap dichter bij "kapot" is gewonnen.
Om FC De Kampioenen laat ik geen traan, maar als alles achter een paywall verdwijnt, op Het Journaal na, zijn we wel dubbel bedrogen.
De kracht van geld te verdienen op de kap van de VRT, gecombineerd met het toedekken van corruptie door CDV+OVLD.
Wel geen verassing. - Ik beschouw de televisie-arm van de VRT sinds 1 december 2018 niet meer als 'openbare televisie'. Dit omdat het tv-signaal niet meer openbaar is sinds dan. Een betaalabonnement bij een andere dienstverlener is noodzakelijk. Er is een structurele kost. - Dat ging voorbij zonder veel aandacht. Een paar interventies in een commissie van het Vlaams Parlement, een paar krantenartikels.
Je hebt altijd al "meer" nodig gehad: vroeger enkel elektriciteit en nu elek+internet.
Internet is ondertussen zo algemeen beschikbaar en toegankelijk dat het begrijpelijk is.
Maar nu wordt datzelfde platform dat toen naar voren geschoven werd als alternatief voor DVB-T, wel behoorlijk ondergraven.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef:
1207 schreef:
wied schreef:[
Natuurlijk, want de goede streamingdiensten zijn zodanig opgezet dat enkele muisklikken volstaan om je abo stop te zetten, tijdelijk te onderbreken, enz...
Je hebt altijd al "meer" nodig gehad: vroeger enkel elektriciteit en nu elek+internet.
waar trek je de grens hé :)

laat telen"et doen en je hebt ook nog een tv aansluiting, een decoder en een ci+ kaartje nodig waar je maandelijks voor moet betalen + uw kijkgedrag gratis weggeven zodat zet die info kunnen doorverkopen.
zelfs dan kun je blijven volhouden dat VRT eigenlijk gratis is.

op dezelfde manier is een dame blanche ook gratis
je moet achteraf alleen nog bij betalen voor ijs, slagroom en saus
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vandaag een brief ontvangen van Telenet.
Ik onthou vooral: De themakanalen zoals NGC WIld. Gelukkig krijg je er wel heel wat voor in de plaats.

Kleine letters: De themakanalen; Discovery world, ID, Science, History, NGC wild, E!, Boomerang, Nick Toons, Nick Music en een heel hoop muziekkanalen...

Het is toch heel wat, dat er verdwijnt :|
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Joni
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 sep 2020, 20:21

https://m.standaard.be/cnt/dmf20200907_94379851
VRT.Nu, het echte slachtoffer van Streamz

Het nieuwe Vlaamse streamingplatform Streamz is nog niet actief en de meningen vliegen al in het rond. ‘Misbruik van belastinggeld!’ ‘De kijker is weer de pineut!’ Er worden nogal wat dingen door elkaar gehaspeld, maar een ding staat vast: de pineut heet VRT.Nu
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De vraag is hoe dit evolueert. Dat de VRT verplicht (Delaplace zegt: enthousiast) meewerkt aan Streamz, is het resultaat van politiek lobbywerk van DPG Media. DPG-baas Christian Van Thillo was volgens een stakeholderbevraging van de VUB en de UGent, begin dit jaar, als enige vragende partij voor die samenwerking, en toch stond de eis in het Vlaamse regeerakkoord. Misschien probeert Delaplace in de aanloop naar de nieuwe beheersovereenkomst goodwill te creëren bij de Vlaamse regering door die eis in te willigen. Als het lobbywerk van DPG er nu toe leidt dat ook de eis om VRT.Nu af te bouwen in die nieuwe beheersovereenkomst komt te staan, dan is de strategie van Delaplace grandioos mislukt.
VTM vraagt dus aan de CDV om alstublieft de VRT wat te pesten, waarop CDV dat gewoon doet. Makkelijk toch, winsten binnenrijven door de politiek voor uw kar te spannen.
Owja, je wist toch al wel dat Dalle ervoor gekozen heeft op een ex-DPG medewerker aan te nemen op zijn kabinet? Als een journalist daar een vraag over durft te stellen, antwoordt hij als door een wesp hoornaar gestoken.
Leve de corruptie in Vlaanderen. Palermo aan de Schelde: DeWever zorgt dat de granaten als paaseieren uit de lucht vallen en de CDV zorgt voor het corrupte sausje!
danibell
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2018, 15:09

Vrt heeft hier weinig te maken. Vermits maar een kleine 4000 mensen de petitie heeft ondertekend en de oppositie in de Vlaamse kamer niks heeft bekomen, kan men nog lang zagen. Het is begonnen met het afschaffen van het kijk en luistergeld, en toen zijn de remmen gelost.
Wat betreft Streamz en de brief: Ik heb geen probleem dat men zoiets als Streams opzet, dat is net hetzelfde als Netflix of Eleven sports. Ik hoef daar niet naar te kijken en zou zeggen ook niet te betalen. Echter, als men de mensen verplicht die Telenet Play hebben Streamz te nemen is dit een andere zaak.
Waarom heb ik PLay: 90% om iets te kijken dat voorbij is, gemist dus. Of anders: op het moment zijn er wel 5 programma's die ik wil zien maar kan ze niet opnemen hoewel ik 2 digicorders heb.
Film in Play; outdated. Rommel die 10 jaar geleden al zijn vertoond geweest en geen succes waren, er staat af en toe een film op die wat niveau heeft. Betalen voor een film is al even erg. Trouwens Mulan staat al op internet en de bende van Jan de lichte ook. Vergeet niet dat Telenet groot is geworden met het illegaal downloaden mogelijk te maken, zegt u soms "Bommanews" nog iets.
Het is de laatste jaren al iets beter gegaan met de series, er staat daar voor elk wel wat wils maar het is daarmee ook gezegd. Niet iedereen heeft dezelfde smaak. Ik zie niet graag naar horror maar lach wel eens graag. Hoeveel procent ervan is dan voor mij geschikt? Heb in al die tijd dat play bestaat een 10-tal series uitgekeken. De kampioenen spelen ze al voor de twintigste keer op VRT, ik voel mij niet geroepen om dat straks nog eens op Streamz te zien.
En de zenders waar nog eens iets te zien is, de themakanalen gaan uit Play en dus ook uit Streamz of ik moet Play more nemen. Met andere woorden: ook de Play abonnee betaalt extra. Natuurlijk zijn die 400.000 play abonnees niet allemaal zoals ik en zullen er wellicht blije mensen tussen zijn, maar of die doelgroep van Streamz bij de Play abonnees zitten lijkt mij sterk overdreven. Ik denk niet dat die zitten te wachten op "Den Bompa" of op "Bompa Lawijt".
De kers op de taart komt nog: Nu ziet men eens serie op Play zonder reclame, hoe lang denk je dat nog te doen? Ga een adverteerder maar eens vertellen dat een serie eerst al zot is bekeken via een betaalkanaal en probeer dan maar eens de advertentie ruimte te verkopen.
Misschien zouden we beter burgerlijk ongehoorzaam zijn en Play gewoon opzeggen, weg 400.000 starters.
En er is beloofd op 4 schermen te gelijk. Ik heb al dikwijls naar een draaiend cirkeltje moeten kijken op PLay terwijl VRTnu perfect speelt op dat moment.

En als Netflix morgen met een nieuwe reeks komt, genre "Casa de Papel", Nee ik ga dat niet zien want ik steun eigen volk? Streamz buiten en Netflix in.
Het laatste plezierke van de gewone man wordt hem niet meer gegund. Wat is er mis met de kwaliteit van de VRT? Dat ze teveel kijkers hebben en de politiekers hun zakken niet gevuld raken, maar vergeet niet: Ik kan mijn Euro maar 1 keer uitgeven, als jij anders weet laat het me dan direct weten.
yaris
Premium Member
Premium Member
Berichten: 564
Lid geworden op: 14 mei 2004, 00:16
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer

heist_175 schreef:
De vraag is hoe dit evolueert. Dat de VRT verplicht (Delaplace zegt: enthousiast) meewerkt aan Streamz, is het resultaat van politiek lobbywerk van DPG Media. DPG-baas Christian Van Thillo was volgens een stakeholderbevraging van de VUB en de UGent, begin dit jaar, als enige vragende partij voor die samenwerking, en toch stond de eis in het Vlaamse regeerakkoord. Misschien probeert Delaplace in de aanloop naar de nieuwe beheersovereenkomst goodwill te creëren bij de Vlaamse regering door die eis in te willigen. Als het lobbywerk van DPG er nu toe leidt dat ook de eis om VRT.Nu af te bouwen in die nieuwe beheersovereenkomst komt te staan, dan is de strategie van Delaplace grandioos mislukt.
VTM vraagt dus aan de CDV om alstublieft de VRT wat te pesten, waarop CDV dat gewoon doet. Makkelijk toch, winsten binnenrijven door de politiek voor uw kar te spannen.
Owja, je wist toch al wel dat Dalle ervoor gekozen heeft op een ex-DPG medewerker aan te nemen op zijn kabinet? Als een journalist daar een vraag over durft te stellen, antwoordt hij als door een wesp hoornaar gestoken.
Leve de corruptie in Vlaanderen. Palermo aan de Schelde: DeWever zorgt dat de granaten als paaseieren uit de lucht vallen en de CDV zorgt voor het corrupte sausje!
Tis een kwestie van overleven voor het Vlaamse medialandschap. Langs alle kanten wordt er op hun ingebeukt. Youtube, disney +, prime, netflix etc... . Meer en meer cord cutters , zoals ik , en de winsten zijn aan het verdampen.
De content en de kwaliteit van de VRT is een enorme meerwaarde voor deze streamingsdienst. Zo hopen ze de cord cutters terug geld te laten uitgeven aan Vlaamse producties ipv dat het geld naar netflix en consoorten gaat.
Maar indien ze vrt nu 2de klasse gaan laten spelen en streamz 1ste klasse gaan ze wel problemen krijgen.
We zullen wel zien, vrt nu maakt wel deel uit van mijn media consumptie dus ik ga het wel in het oog houden.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Vorig jaar kon je Over Water in 1 ruk op vrtnu zien. Die tijden zullen dus helaas voorbij zijn. :cry:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

heist_175 schreef: VTM vraagt dus aan de CDV om alstublieft de VRT wat te pesten, waarop CDV dat gewoon doet. Makkelijk toch, winsten binnenrijven door de politiek voor uw kar te spannen.
Dat zal wel eerder via de liberale partijen gegaan zijn zoals Open VLD of N-VA.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Vaganzza schreef:
heist_175 schreef: VTM vraagt dus aan de CDV om alstublieft de VRT wat te pesten, waarop CDV dat gewoon doet. Makkelijk toch, winsten binnenrijven door de politiek voor uw kar te spannen.
Dat zal wel eerder via de liberale partijen gegaan zijn zoals Open VLD of N-VA.
Die zitten mee in de regering, dus ze vinden het vast allemaal dolletjes.
Maar het is op een CDV kabinet (Dalle) dat de DPG-topper aangenomen is, niet op een NVA of OVLD kabinet. Dus de blaam treft in eerste plaats CDV.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Voor die "eeuwige" iconen (lees zenders) is het pompen of verzuipen! Als onze jonge generatie internationale content verkiest, wordt het moeilijk opboksen voor de makers van vlaams boerendrama, mijn gedacht :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
booker
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07
Bedankt: 2 keer

Op de facebook website van telenet zijn er al boven de 500 opmerkingen van klanten die het schandalig vinden dat telenet zonder gene hun themakanalen zoals history en discovery overhevelen naar het 14 euro duurdere play more aanbod. Velen daarvan gaan hun play abonnement opzeggen en dreigen er mee telenet volledig op te zeggen. Sommige starten een petitie, leggen klacht neer bij testaankoop en overwegen een advocaat te nelen. Ik heb als telenet play klant nog nooit zulke brutaliteit gezien waar klanten enkel worden beschouwd als melkkoe voor de aandeelhouders. Op,geen enkel moment werd er een marktonderzoek gedaan om te weten wat de klant wil :bang:
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

booker schreef:Op de facebook
(...)
melkkoe
(...)
Op,geen enkel moment werd er een marktonderzoek gedaan om te weten wat de klant wil :bang:
@Facebook
Er zijn wel meer mensen die grove taal gebruiken op Facebook (ea), maar de realiteit?
Ik wil nog zien of het aantal Telenet opzeggers hoger ligt dan "normaal".

@wat de klant wil
Dat maakt toch niet uit? De vraag is niet wat de klant wil, maar wel tot welk niveau je de prijs kan verhogen zonder dat de klanten massaal weglopen en/of de winst daalt.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

booker schreef:Op de facebook website van telenet zijn er al boven de 500 opmerkingen van klanten die het schandalig vinden dat telenet zonder gene hun themakanalen zoals history en discovery overhevelen naar het 14 euro duurdere play more aanbod.
Dat is ook een gevolg van de contracten die afgesloten moeten worden met onder andere Discovery. De hogere prijs die Discovery bijvoorbeeld is gaan hanteren willen sommige TV aanbieders niet meer dragen zoals TV Vlaanderen of anderen die het in een duurder pakket steken zoals Telenet.

Dat is de oorlog die momenteel gevoerd wordt waarbij producenten ook aanbieders worden en aanbieders ook producenten. Hoe geraakt de (eigen) content zo goedkoop mogelijk bij de kijker en hoe kan de winst gemaximaliseerd worden. Zo simpel is het in een complex medialandschap. Discovery rolt zijn eigen platform DPlay uit, net goedkoper dan de extra kost bij Telenet en pikt kijkers van TV Vlaanderen in die Discovery niet meer in zijn aanbod heeft. Daar zit een strategie achter.

Nog even en velen zitten met meerdere stream abonnementen opgezadeld (DPlay, Streamz, Netflix, Disney, Hulu,...ok, nog niet allemaal in Belgie maar dat komt) als er geen bewuste kijkkeuzes gemaakt worden. En geloof me, dat zijn een pak mensen die in die val trappen hoor.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 921
Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 27 keer

phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Afgelopen weekend stonden wat interviews ivm Streamz in diverse kranten.

Feit is dat ze beginnen met de 400 000 play klanten (tenzij er daarvan een deel vanwege de themakanalen afhaken natuurlijk).

De vraag die niet beantwoord is vanaf welk aantal klanten Streamz winstgevend wordt, met andere woorden - hoeveel klanten moeten ze hebben om er hun broek niet aan te scheuren. Ter vergelijking, het goedkopere Netflix zou bij ons rond de 900 000 klanten tellen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

is dit al lang dat die themakanalen bij play zitten ?
Want toen ik bij telenet zat moest ik daar al appart voor betalen en dan nog eens 24.99 voor play more.

dus is infeite dan iets dat ze erbij gaven die nu terug weg is.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

heist schrijft: ...Ik wil nog zien of het aantal Telenet opzeggers hoger ligt dan "normaal".

Opzeggen hoeft niet, want die vlotte betalers sterven uit! Langzaam weliswaar :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7191
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
Bedankt: 374 keer
Recent bedankt: 1 keer

MrBlueSky schreef:
bollegijs schreef:Maar er wordt verwacht dat HBO er niet zal op blijven...
'Er wordt verwacht' betekent helemaal niet 'er is bevestigd'. Streamz nu, is met HBO :wink:

De dag dat HBO er effectief uitstapt, liggen de kaarten anders. Misschien zakt de prijs, misschien ook niet en komt er een vervanger.
Het voordeel van die streamingdiensten is dat je zo kan beginnen kijken, maar evengoed zo kan stopzetten.
Net omdat het zo vrijblijvend is, snap ik niet waarom sommigen zich hierin zo druk maken :-)

HBO zit zeker nog tem 31/12/2021 bij telenet streamz . Daarna zullen we wel zien hé.
iphone 8+ : orange xtreme
iphone 13 : max 512gb orange xtreme
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile + fiber in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb extra surf
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

phil48 schreef:Ter vergelijking, het goedkopere Netflix zou bij ons rond de 900 000 klanten tellen.
Ik zag in een interview ergens dat ze mikken op 1 miljoen klanten. Volgens mij lijkt dat wat te hoog gegrepen, maar dat zullen we later wel zien zeker?

Ik wacht af, eerst eens zien welke content en als het enkel dat is wat te zien valt op de reguliere zenders hoeft het voor mij niet. Zal serie x wel opnemen als het uit komt. Of als het op VRT Nu en VTM Go komt te staan... Nog niets gemist.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Slafes schreef: Ik zag in een interview ergens dat ze mikken op 1 miljoen klanten.
Als ze daar die van TN Play & Play More bijtellen ...
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Nee, alles samen... Dus de 400.000 klanten dat er nu al zijn, en 600.000 extra.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Slafes schreef:Of als het op VRT Nu en VTM Go komt te staan... Nog niets gemist.
Belletje naar de baas de slippendrager van de VRT en er staat plots niets meer op VRTnu. Zo geregeld, in deze tijden.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

heist_175 schreef:
Slafes schreef:Of als het op VRT Nu en VTM Go komt te staan... Nog niets gemist.
Belletje naar de baas de slippendrager van de VRT en er staat plots niets meer op VRTnu. Zo geregeld, in deze tijden.
Volgende week wordt dit ding uitgerold, kan ik ergens zien wat ze aanbieden? allé, misschien overtuigd da me om het eens te bezien
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1156
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Vanaf morgen kan iedereen de dienst in gebruik nemen. Je hebt 2 weken gratis proefperiode, dus dan kan je ontdekken wat het aanbod bevat.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

jnsvr schreef:Vanaf morgen kan iedereen de dienst in gebruik nemen. Je hebt 2 weken gratis proefperiode, dus dan kan je ontdekken wat het aanbod bevat.
vanavond eens kijken hoeveel hbo ze hebben
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

De LG app getest van streamz en instelmogelijkheden zijn er haast niet. De app werkt ook erg traag maar misschien ligt dat aan mijn tv.

Ik kan geen resolutie instellen of dergelijke.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

boonpwnz schreef:De LG app getest van streamz en instelmogelijkheden zijn er haast niet. De app werkt ook erg traag maar misschien ligt dat aan mijn tv.
Ik kan geen resolutie instellen of dergelijke.
net gedownload en er is nog wat werk aan.
als excuus, ook de app van netflix is na al die jaren nog steeds redelijk ondermaats

traagheid heb ik enkel op de laptop, via ATV redelijk vlot (op 1e zicht)
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”