Orange QOS? of gewoon dikke pech?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
fuserke
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:05
Bedankt: 10 keer

Hi all

Dit is mijn speedtest van een paar minuten geleden. Wat mij vooral opvalt is dat ik die speedtests al een paar dagen achter elkaar op verschillende tijdstippen doe en dat het 's avonds altijd naar 18mbit terugvalt.

Overdag haal ik zonder probleem 100Mbit. Maar 's avonds is het altijd boem nog geen 5e van de snelheid.

mijn setup: Modem -> OpnSense (dmz) -> wired naar pc.

Ik heb mijn pc ook eens rechtstreeks aan de modem gehangen en ook daar is het maar een kleine 20Mbit.

Iemand een idee? Qos?

greetz
Bijlagen
speedtest
speedtest
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Met utp?
Of wifi getest?
Alst met wifi is, test op dat moment ook eens met utp. Ben benieuwd.
Tttsss
fuserke
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:05
Bedankt: 10 keer

Met utp getest. Nu heb het eens in de gaten gehouden zn kop om 24 uur had k weer full speed internet aan 100mbit.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Die dip merk ik ook maar bij mij is die kortstondig. Dan gaat opeens de snelheid 30 Mbps lager en de ping naar 90-100
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Wat zegt Orange? Hoor daar eerst eens?
Misschien in de avond zeer druk op de node vandaar de drop in speed misschien.
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 98
Lid geworden op: 13 apr 2020, 14:03
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 12 keer

2 maanden geleden was 20/2 alleszins exact de snelheid die je kreeg als je als grootverbruiker werd opgemerkt bij Telenet (meer dan 750 GB tijdens piekuren), want een vriendin had het vlaggen.
Door corona 20/2 i.p.v. 10/1, geen idee of dat ook voor Orange geldt en of Telenet nog altijd 'coronavoordelen' geeft.

Misschien een domme input, maar ik kon het maar even meegegeven aangezien het duidelijk een cap lijkt op 20/2.

EDIT: vooral als je zegt dat om 24 uur de snelheid ineens terug omhoog gaat. Opnieuw, ik weet niet of de 'voordelen' nog gelden bij Telenet (Orange wordt waarschijnlijk op dezelfde manier behandeld?), maar door de crisis waren de piek- en daluren ook gewijzigd naar 00:00 - 12:00 en 12:00 - 00:00.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

@ hierboven:
Telenet heeft deze verlengt tot zeker eind oktober:
https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... n-er-door/

Orange website is niet up-to-date. Daar spreken ze over tot 3/5/2020:
Blijft de Fair Use Policy van kracht op het Telenet-netwerk?
Ook voor onze klanten met vast internet (Love DUO/Love TRIO) hebben we goed nieuws.

Ook al blijft onze Fair Use Policy van kracht, zal er wel een positieve aanpassing te merken vallen. De klanten die tijdens deze toch wel speciale periode toch de 750GB overschrijden zullen niet op de standaard smallband (verminderde snelheid) terechtkomen, maar op een aangepaste versie die het dubbele van deze snelheid bedraagt (20Mbps download en 2Mbps upload in plaats van een snelheid van 10Mbps download en 1Mbps upload).

Deze aanpassing zal voorlopig tot 03/05/2020 van kracht zijn.

Enkele belangrijke nota’s:

- Klanten met Boost hebben dit voordeel al in hun profiel, en voor hen zal er niets veranderen.
- Deze snelheden zijn enkel tijdens de piekmomenten van kracht (van 17 uur tot middernacht), vanaf middernacht tot 17 uur kan de klant genieten van zijn volledige snelheid.
https://www.orange.be/nl/hulp-tijdens-coronacrisis
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
fuserke
Member
Member
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:05
Bedankt: 10 keer

Vandaag tot 20 uur normale snelheid vanaf 20 uur weer reduced en mit k nergens een zicht heb op mijn verbruik.(niet op factuur, niet in modem en niet op klantzone). Hoe kan een mens nu weten hoeveel hij gebruikt heeft?
Gebruikersavatar
TheCeet
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 03 apr 2018, 12:16
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 1 keer

Spijtig genoeg hun klantendienst spammen en het vragen. Zij kunnen dat wel zien.
Het ‘gekend probleem’ sleept al zéér lang aan...
iPhone 13 Pro: Proximus Business Unlimited
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 2TB
ISP: Afbeelding Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
giolovin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 311
Lid geworden op: 25 jun 2013, 20:16
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 18 keer

fuserke schreef:Vandaag tot 20 uur normale snelheid vanaf 20 uur weer reduced en mit k nergens een zicht heb op mijn verbruik.(niet op factuur, niet in modem en niet op klantzone). Hoe kan een mens nu weten hoeveel hij gebruikt heeft?
Kun je wel zien in de klantenzone.

Gewoon rechts tv aanduiden uit de dropdown list

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Orange (Mobistar)”