Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Gesloten
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Het is al een tijdje stil in deze thread, waarschijnlijk omdat de dagelijkse stommiteiten van DT niet echt mee "nieuws" te noemen zijn.
De US lijkt met de dag meer op een bananenrepubliek. De coronapandemie is een ramp waarbij men na maanden een stijging ziet van de besmettingen zoals nooit tevoren, in verschillende staten is het business as usual waarbij de gezondheidszorg op de limieten afstevent.
"It's going away, we will have maybe 5 cases, maybe zero in a few weeks" is duidelijk fout gebleken.
De steun voor de protesten waarbij mensen gewapend(!) een state capitol bezetten om later BLM vreedzame protesten te veroordelen verdeelt ondertussen de US ook meer.
Ondertussen werd ook Stone vrijgelaten in ware vriendjespolitiek stijl.

Het lijkt er steeds meer op dat hoe lager de polls hoe meer Trump zich gedraagt als een duivel in een wijwatervat.
Modbreak:
Dit topic werd gesplitst van Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016
--> Amerikaanse presidentsverkiezingen 2016
Laatst gewijzigd door meon 06 nov 2020, 14:22, in totaal 2 gewijzigd.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Komt daar nog bij die belachelijke verheerlijking van standbeelden in de zuidelijke staten(die voor de slavernij waren) daarmee stookt men de boel langzaam,maar zeker op.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

...De US lijkt met de dag meer op een bananenrepubliek...

De US "is" een bananenrepubliek, al lange tijd: rijk vs arm, wit vs zwart, etc...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

wied schreef:...De US lijkt met de dag meer op een bananenrepubliek...

De US "is" een bananenrepubliek, al lange tijd: rijk vs arm, wit vs zwart, etc...
Gelukkig is ons land, dat al meer dan een jaar zonder regering zit, wel een voorbeeld van hoe het allemaal perfect kan lopen...

Maar Trump bashing blijft blijkbaar een populaire hobby in Europa terwijl die man veel heeft gedaan voor zijn mensen, en hij massale steun krijgt en zondermeer herverkozen raakt.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

680x0 schreef:Maar Trump bashing blijft blijkbaar een populaire hobby in Europa terwijl die man veel heeft gedaan voor zijn mensen, en hij massale steun krijgt en zondermeer herverkozen raakt.
Trump bashing?
Bedoel je dat hij corona goed aangepakt heeft?
Is een veroordeelde crimineel vrijlaten "normaal"?
Is het normaal dat hij gewapende burgers die een state capitol binnen vallen "bezorgde burgers die opkomen voor hun rechten" maar bij een BLM protest het over oproerkraaiers heeft en zo de zaken polariseert en de bevolking verdeelt?

Je hebt wel gelijk dat hij veel gedaan heeft voor ZIJN mensen. De rechtsgang bemoeilijken, de rijkste belastingverminderingen toegekend, zijn familie aan goedbetaalde jobs geholpen. Voor de meesten die hij voor zijn verkiezing beloofd had te helpen deed hij haast niets.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

680x0 schreef:
Maar Trump bashing blijft blijkbaar een populaire hobby in Europa terwijl die man veel heeft gedaan voor zijn mensen, en hij massale steun krijgt en zondermeer herverkozen raakt.
Misschien moet je je nieuwsgaring toch enigszins uitbreiden. De man heeft vooral veel schade aangebracht aan het imago van het land, aan de armsten in zijn bevolking, rijken nog rijker gemaakt, rechtsgang belemmert, meer polarisatie veroorzaakt dan enige andere (denk ik), meer schade (lange termijn) veroorzaakt aan het milieu, en door het constante doen alsof het virus gewoon weg zal gaan.. Is het ook daar America First.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

devilkin schreef:
680x0 schreef:
Maar Trump bashing blijft blijkbaar een populaire hobby in Europa terwijl die man veel heeft gedaan voor zijn mensen, en hij massale steun krijgt en zondermeer herverkozen raakt.
Misschien moet je je nieuwsgaring toch enigszins uitbreiden. De man heeft vooral veel schade aangebracht aan het imago van het land, aan de armsten in zijn bevolking, rijken nog rijker gemaakt, rechtsgang belemmert, meer polarisatie veroorzaakt dan enige andere (denk ik), meer schade (lange termijn) veroorzaakt aan het milieu, en door het constante doen alsof het virus gewoon weg zal gaan.. Is het ook daar America First.
Het lijkt er sterk op dat je het in jouw betoog over België hebt want alles wat je aanhaalt is hier ook van toepassing.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
680x0
Plus Member
Plus Member
Berichten: 144
Lid geworden op: 04 dec 2015, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 10 keer

on4bam schreef:
Trump bashing?
Bedoel je dat hij corona goed aangepakt heeft?
Is een veroordeelde crimineel vrijlaten "normaal"?
Is het normaal dat hij gewapende burgers die een state capitol binnen vallen "bezorgde burgers die opkomen voor hun rechten" maar bij een BLM protest het over oproerkraaiers heeft en zo de zaken polariseert en de bevolking verdeelt?

Je hebt wel gelijk dat hij veel gedaan heeft voor ZIJN mensen. De rechtsgang bemoeilijken, de rijkste belastingverminderingen toegekend, zijn familie aan goedbetaalde jobs geholpen. Voor de meesten die hij voor zijn verkiezing beloofd had te helpen deed hij haast niets.
Crimineel vrijlaten ? Trump heeft tot hiertoe 20 mensen vrijgelaten, Obama in heel zijn periode iets van een 1800. Terecht of niet, laat ik voor beiden in het midden, maar de cijfers zijn er wel.

En het is dat Belgie Corona zo goed heeft aangepakt en nu nog steeds de meest logische en juiste beslissingen neemt.

- USA 157.000 doden op 334 mlj inwoners.
- Belgie 9.800 doden op 11.5 mlj inwoners.

We zullen maar zwijgen over de Corona aanpak zeker ? Dat het ook ginder beter kan is zonder twijfel, maar de blunders van ons Maggie zijn nog erger lijkt me...

En gewapende burgers die tegen het marxistische BLM krapuul opkomen zijn voor u een groter probleem dan de moordende en vernielende BLM 'protesten' ? Knap als u zo redeneert.. Het is dat soort mentaliteit dat ondertussen ook in ons land voor ettelijke no-go area's en meer ghetto vorming in bepaalde wijken zorgt... Wegkijken voor de afbreek culturen...

Ik heb vorig jaar nog een mooie rondreis gemaakt in de States, en omdat in Europa zo graag de indruk wordt gewekt dat ook men in de US zelf massaal tegen Trump is, wel ik heb op veel plekken simpelweg de vraag gesteld aan de mensen ginder, en heel vreemd, op een uitzondering na waren ze allemaal heel enthousiast over hem. Werkloosheid enorm gedaald, lonen hoger, mensen gewoon tevreden. Yeah we like Trump !

Volgens mij zegt dat veel meer dan het links verdraaide nieuws dat ze ons hier dagelijks proberen voeren...
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Inderdaad, wat mij intrigeert is de mateloze EU bewondering voor een filmster als Obama terwijl er toch iets zinnigs moet te zeggen zijn voor het feit dat Trump wel degelijk verkozen werd daar. Misschien dat we beter orde scheppen in ons eigen EU boeltje :-(
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

on4bam schreef: De US lijkt met de dag meer op een bananenrepubliek. De coronapandemie is een ramp waarbij men na maanden een stijging ziet van de besmettingen zoals nooit tevoren, in verschillende staten is het business as usual waarbij de gezondheidszorg op de limieten afstevent.
Wel, Trump heeft echt geen keuze. Als de economie niet terug goed draait tegen november, mag hij een kruis maken over zijn herverkiezing. Er zijn uiteraard nog factoren waar dat van zal afhangen, maar de staat van de economie is IMHO de meest belangrijke. Hij kan dus niet anders dan de "reopen" narrative pushen, in de hoop dat het virus ASAP weer onder controle is met een economie die alweer goed draait. Het is een gok, en hij kan niet ander dan gokken. Hij kon ook voor de "Europese" aanpak kiezen, maar dan ben je quasi zeker dat je economie tegen november nog altijd een puinhoop is. Was dit jaar geen verkiezingsjaar geweest in de VS, het zou er IMHO helemaal anders uitgezien hebben...

Er gaat weer iemand zijn die gaat zeggen dat de mensen de doden meer gaan herinneren dan de economie in het stemhokje, maar daarmee ga ik niet akkoord. Amerikanen zijn individualisten, in de eerste plaats denken ze vooral aan zichzelf, en de doden stemmen niet.

Ik volg 680x0 erin dat de aanpak van de Coronacrisis in ons land ook zeer erbarmelijk gegaan is. Enige goede beslissingen die genomen zijn: scholen dicht+verplicht telewerk (weliswaar veel te vroeg afgezwakt), mondmaskers verplicht op OV, mondmaskers in winkels (weliswaar veel te laat genomen).We hebben voor de rest vooral geluk gehad met een periode van zeer uitzonderlijk en uitstekend "anti-virus" weer ipv goed beleid. Hadden we een typische Belgische lente gehad met regen en kou, dan waren de cijfers veel dramatischer. Het beleid heeft ons daarentegen wel met een schuld opgezadeld die decennia lang zal terugbetaald moeten worden bovenop de reeds bestaande schuld, als er al geen tweede golf komt. Wij zijn dus zeker geen goed voorbeeld. Al zeker niet voor wat er in de rusthuizen gebeurd is (waar het goede weer geen invloed op kon hebben).
on4bam schreef:De steun voor de protesten waarbij mensen gewapend(!) een state capitol bezetten om later BLM vreedzame protesten te veroordelen verdeelt ondertussen de US ook meer.
Pandering to the base. Hij verliest daar geen kiezers mee. Hij wint er ook geen mee. Inzake Roger Stone: daarmee ga ik akkoord, ik ben er ook geen voorstander van.
on4bam schreef:Voor de meesten die hij voor zijn verkiezing beloofd had te helpen deed hij haast niets.
En tóch zullen velen van hen opnieuw voor Trump stemmen, dat zal je zien.
on4bam schreef:Het lijkt er steeds meer op dat hoe lager de polls hoe meer Trump zich gedraagt als een duivel in een wijwatervat.
Hij moet vooral Biden uit zijn kelder kunnen zien te krijgen. Als de herverkiezing uitdraait op een referendum inzake Trump, wat momenteel het geval is, dan verliest Trump. Als de herverkiezing uitdraait op Trump vs Biden, wat Trump probeert te bereiken, dan maakt Trump een aanzienlijke kans om te winnen (uiteraard samen met de economie waarover ik hierboven schreef). Biden heeft een racistisch verleden en kon niet met zijn ongewenste handen van de vrouwtjes blijven* en is de meest zwakke figuur die de Democraten naar voren hebben kunnen schuiven (en het is niet alsof ze geen keuze hadden uit beter) en in 4 maanden kan er nog veel gebeuren. De vuilste was wordt traditioneel bewaard tot de laatste weken.

* Trump ook niet, maar raakt daar veel makkelijker mee weg bij zijn basis dan Biden
devilkin schreef:De man heeft vooral veel schade aangebracht aan het imago van het land, aan de armsten in zijn bevolking, rijken nog rijker gemaakt, rechtsgang belemmert, meer polarisatie veroorzaakt dan enige andere (denk ik), meer schade (lange termijn) veroorzaakt aan het milieu, en door het constante doen alsof het virus gewoon weg zal gaan.. Is het ook daar America First.
Als je denkt dat het onder Biden allemaal anders zal zijn, think again. Alles wat je opsomt zijn structurele problemen die al van voor Trump aan de orde zijn, en die Obama ook alleen maar erger gemaakt heeft ("You didn't build that"). Biden zal ook gewoon zijn elite bedienen, of dacht je dat zo'n establishment-figuur het plots zou gaan opnemen voor de armen? En als er een "landslide" is, duurt het maar max 2 jaar alvorens de Republikeinen het Huis en/of de Senaat terugnemen en dan zit alles weer muurvast. Hopelijk is Biden wat slimmer dan 44 en doet hij wat meer actie in de eerste 2 jaar ipv blabla als hij verkozen raakt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

https://tweakers.net/nieuws/169652/linu ... r_14613114

Dit snap ik niet. Ik snap dat je taal wil veranderen maar in dit geval snap ik dat totaal niet.

Computerprogrammas zijn voor iedereen toegankelijk zijn genderneutraal en racismeneutraal. Maar de termen zijn het niet.

Maar wat is het belangrijkste dat neutraal is?
Want racisme gaat in mijn ogen niet over de term maar waar en wanneer het gebruikt wordt.

Ik kan hier echt kwaad over worden.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

De volgende stap is het afschaffen van zwartharig, bruinharig...

Om te eindigen met afschaffen van de kleur zwart :bang:
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Het rare is dat ze het overal als negatief associeren maar umm als je consequent wil zijn vind ik dat je ook de zwarte cijfers bij een bedrijf moet schrappen als de context toch niet wordt begrepen.

Want of het nu rode cijfers of zwarte zijn dat maakt niet uit feit is zwart is slecht. En waarom idk want in bedrijven zijn zwarte cijfers juist goed maar dat is dan weer geen associatie met het probleem.

Dan kan je ook zeggen als iemand zegt tegen je ja zwarte tegels zijn mooier dan witte dan zou ik me dus ook gediscrimineerd voelen. Ik trek het hier echt niet scheef he maar zo denken wij nu he.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Zie k hier nu een andere thread (Burgeroorlog.....) in deze verder lopen?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9745
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

CCatalyst schreef:Wel, Trump heeft echt geen keuze. Als de economie niet terug goed draait tegen november, mag hij een kruis maken over zijn herverkiezing. Er zijn uiteraard nog factoren waar dat van zal afhangen, maar de staat van de economie is IMHO de meest belangrijke. Hij kan dus niet anders dan de "reopen" narrative pushen, in de hoop dat het virus ASAP weer onder controle is met een economie die alweer goed draait. Het is een gok, en hij kan niet ander dan gokken. Hij kon ook voor de "Europese" aanpak kiezen, maar dan ben je quasi zeker dat je economie tegen november nog altijd een puinhoop is. Was dit jaar geen verkiezingsjaar geweest in de VS, het zou er IMHO helemaal anders uitgezien hebben...

Er gaat weer iemand zijn die gaat zeggen dat de mensen de doden meer gaan herinneren dan de economie in het stemhokje, maar daarmee ga ik niet akkoord. Amerikanen zijn individualisten, in de eerste plaats denken ze vooral aan zichzelf, en de doden stemmen niet.
Hij heeft wel degelijk een keuze maar hij kiest gewoon voor zijn eigen herverkiezing en niet voor zijn bevolking die hij dus bewust inzet als kanonnenvoer voor zijn herverkiezing. Kort samengevat alles en iedereen opofferen voor zijn post.

De economie is belangrijk maar mensen zijn er niet voor de economie maar de economie voor de mensen. Een Trump denk inderdaad omgekeerd en veel mensen vinden hun job erg belangrijk maar niet zo belangrijk als hun gestorven partner, familie, vrienden,... Zeker als duidelijker wordt dat ze voor niets gestorven zijn buiten de post van the Donald. Dat het aantal doden al de oorlogen overtroffen heeft zegt genoeg dat het aantal wel degelijk significant is.

Je hebt wel gelijk over de aanpak hier. Die was zeker niet perfect en heeft een aantal problemen van onze staatsstructuur pijnlijk bloot gelegd naast de incompetentie die de talrijke posten aantoonden. Er is dus weinig reden om fier over te zijn MAAR dit maakt de problemen in de VS niet minder.

Hun systeem is immers nog een pak erger. Wie geen verzekering heeft is de klos en dat zijn er miljoenen. Mensen worden verplicht de economie te laten draaien en hun eigen leven te riskeren, dat lijkt me geen wenselijk scenario.

Het weer heeft een invloed maar dat is niet de belangrijkste factor. De maatregelen hebben gewerkt maar waren te laat genomen net omdat men dezelfde fout maakte dan Trump om eerst de belangen van de economie te kijken. Remember de uitspraak van BDW: doe normaal :bang:

Ja, er worden schulden gemaakt om de economie te ondersteunen maar deze niet maken zou ook heel veel kosten. Bovendien is de VS al helemaal niet beter op gebied van schulden.

Veel mensen zijn inderdaad dwaas en daarom zeg ik steeds dat men de politici krijgt die men verdient, dat is niet zo leuk voor de VS EN voor ons.

Trump is de laatste die over seksisme moet beginnen en veel vrienden bij de niet blanken heeft hij ook niet gemaakt de laatste tijd. Het klopt dat hij er beter mee wegkomt. Dat is ook zo bij financiële fraude bij een blauwe. Toch blijft het een punt dat een aantal mensen zal weerhouden om voor hem te stemmen.

Er moet toch iets beters zijn dan deze oranje clown. Dat een land als de VS met dergelijke kandidaten afkomt maar dat ze het ook nog halen is het echte drama en het echte teken dat de VS al lang niet meer great is.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

on4bam schreef: (Burgeroorlog.....) in deze verder lopen?
Kan je zeggen maar de reden waarom was omdat we over trump bezig waren en dat hij de situatie ook niet bepaald goed aanpakt. Daarom dat even erbij genomen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

De US is al lange tijd verworden tot een (half) industrieel kerkhof, DAAROM heeft iemand als Trump kans gezien dat hoogste zitje in te pikken. De zaken aub bekijken zoals ze zijn kan ons enkel maar verder helpen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9745
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Dat is het punt, we zitten nu met een oranje clown die niets bekijkt zoals het is maar zoals het - volgens hem - zou moeten zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dizzy schreef:Dat is het punt, we zitten nu met een oranje clown die niets bekijkt zoals het is maar zoals het - volgens hem - zou moeten zijn.
Biden of Trump, please, make my day.

Simpele vraag toch?
Tttsss
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Stilaan tijd voor een 2020 topic :D.

Ik houd wel mijn hart vast. Trump is al volop een sfeertje aan het creëren waarbij dat als hij de verkiezingen zou verliezen, het zou zijn omdat ze vervalst zijn. Op die manier is hij zijn aanhang al goed aan het opzwepen, en als het dan op een overwinning van Biden zou uitdraaien, gaat dit niet alleen de tweedracht in de US verder versterken, maar op een niveau brengen waarop er accidenten gaan gebeuren.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Op naar de volgende burgeroorlog.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Ik vind de manier van wat Trump nu doet ontoelaatbaar,er nu al van uit gaan dat de verkiezingen zouden vervalst zijn,als hij geen nieuwe termijn krijgt is er ferm over.Op een of ander manier zal men de man moeten stoppen (hallo zijn er nog Rep. met wat gezond verstand??).
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Mijn aanvoelen is dat we op 3 november (Amerikaanse tijd) nog niet gaan weten wie er op 20 januari 2021 de eed zal afleggen.

Ook op 4 november niet.

Ja, Biden mag nu wel voorop staan, maar dat zal veranderen naarmate hij meer naar buiten moet komen en de Amerikanen gaan zien dat opa toch geen 100% meer is daar vanboven. Trump ook niet, maar bij hem is het niet van die orde dat hij zijn zus voor zijn vrouw verwart.

Tegelijk zie je een economie die weer goed aan het aantrekken is (itt tot de EU) en een gezondheidscrisis die over haar hoogtepunt lijkt te zijn (voorlopig toch).

En dat zijn tegelijk de twee voorwaarden voor Trump's herverkiezing: de economie moet goed zijn of goed evolueren en het mag geen referendum over Trump worden (wel een keuze Trump-Biden). Het hoeft dus niet te verwonderen dat de laatste polls Trump weer vooruitgang zien maken.
devilkin schreef:Op naar de volgende burgeroorlog.
Daarvoor hebben de Amerikanen het - over het algemeen - veel te goed. Een burgeroorlog doe je pas als je niets of weinig te verliezen hebt, dat is niet het geval.

Zelfde reden dat de massa die zweerde naar Canada te verhuizen als Trump verkozen zou raken, nog altijd gewoon in de VS woont.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

En nu worden we verondersteld om op die onbekende links te klikken? Nee dank u.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Suggereer je nu dat omdat mensen sporadisch gewelddadig protesteren (verbaal/fysiek), de Amerikanen een corrupte president moeten blijven aanvaarden?
- veroordeelde (witteboord) criminelen vrijlaten én hoorzitting weigeren, DOJ inzetten voor eigen belang
- zelfverrijking & eigen familie postjes bezorgen
- China om gunsten vragen voor de eigen herverkiezing, ipv op te komen voor Amerikaanse belangen
Serieus blijven hé :).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9745
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

Trump zal verliezen van Trump. Hij botst gewoon tegen zijn eigen fouten aan. Er is niet alleen de compleet foute aanpak van Corona die naast de problemen in de zorg ook nog voor veel ontslagen zal blijven zorgen. Dit is niet opgelost tegen de verkiezingen maar begint nog maar.

Dan de ecologische problemen met opnieuw bosbranden enz... Een bosbrand maakt geen verschil tussen een republikein of democraat.

De man zijn beleid trekt gewoon op niets en dat kan je niet oneindig volhouden zonder dat zelfs de grootste idioten het door beginnen te krijgen. Uiteraard zullen er nog velen trager van begrip zijn maar of dat zal volstaan is de vraag. You can not fool all of the people all of the time.

Je kan wel beweren dat je vanalles gaat doen en dat problemen niet bestaan maar de problemen zullen daarbij niet verdwijnen, uiteindelijk zal je ze moeten aanpakken. Het kan zijn dat de kiezer het probleem Trump eerder aanpakt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ga er maar niet vanuit dat ie al verloren heeft.
Mensen willen bedrogen worden. Hij heeft - net als in elk dossier - gelogen, bedrogen, afgedreigd en mist gespuid, en toch zijn er mensen die zijn prietpraat - dat ie het goed gedaan heeft - willen geloven. Los van het feit dat je met die mensen medelijden zou moeten hebben, gaan zij wel zorgen dat hij aan stemmen raakt. Of het voldoende gaat zijn, weten we pas in november.

Berlusconi, een bedrieger langs deze kant van de oceaan, is ook keer op keer verkozen hé.
Of een leugenaar als BoJo of Farage. Telkens opnieuw liegen en bedriegen en toch telkens opnieuw mensen die masaal kiezen om bedrogen te worden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik ben al gestopt met klikken na de 3de link. Waren al 2 tweets van James Woods, notoire Hollywood Trump-dweper. Mja, daarmee kun je alles bewijzen, en sowieso, wat hebben die individuele gevallen nu te maken met bang zijn van Trump ?!
Maar ja, sommigen hier hebben een blinde adoratie voor Trump en hebben ook wel al bewezen eerder extreem dan gematigd rechts te zijn.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tomby schreef:Ik ben al gestopt met klikken na de 3de link. Waren al 2 tweets van James Woods, notoire Hollywood Trump-dweper. Mja, daarmee kun je alles bewijzen, en sowieso, wat hebben die individuele gevallen nu te maken met bang zijn van Trump ?!
Maar ja, sommigen hier hebben een blinde adoratie voor Trump en hebben ook wel al bewezen eerder extreem dan gematigd rechts te zijn.
Nee, het past niet in uw kraam, het zijn al twitter links en echte beelden ook, niks vervalst.
Dus als het van 1 komt die jij wel oke vindt dan ist geen probleem??

Alles wat die links tonen zijn recent en geen manipulatie, echte beelden, feiten en realiteit, we weten dat links en co daar veel problemen mee hebben met de feiten en de realiteit.

Dat ze daar heel de boel platbranden, onschuldige mensen hun wagen, hun zaak en dergelijke meer, ach nee ze, want het is door een Trump fan gepost dus nee, dat klopt allemaal niet.

Daar zitten echt ziekelijke beelden tussen van die BLM scum die gewoon overal mensen lastig vallen en bedreigen, ze gaan tot bij die mensen en wie zijn vuistje niet mee uitsteekt wordt er uitgescholden en bedreigd en draag vooral niks van maga of Trump of ze rammen u in elkaar.

En als dat nog niet alles is, niet ik maar jullie zouden zich hard moeten schamen dat een pedofiel president moet worden.
Tttsss
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Mja, we weten al langer hoe jij blindelings Trumps rethoriek volgt. Ja, met Biden gaat dit allemaal door de vingers gezien worden en gaan relschoppers, plunderaars, enz vrij spel krijgen. Oh ja, en extreem rechtsen en ultra-nationalisten zijn allemaal doetjes en doen geen vlieg kwaad.

Wat mij vooral verontrust is hoe Trump met al zijn leugens, onruststokerij, platvloerse beledigingen enz... toch nog op zo'n aanhang kan rekenen, ook internationaal. Zelfs als je het eens bent met zijn beleid, kon je toch niet anders dan je serieus vragen te stellen bij zijn methodiek ? Maar volgens mij is het uitgerekend zijn methodiek, en niet zijn beleid, die bij velen aanspreekt. Ik zie hem bvb perfect in staat om de grondwet te proberen wijzigen zodat hij een 3de, 4de... termijn zou kunnen doen (heeft hij dat al niet eens gesuggereerd ook ?) en zijn aanhang zou het nog geweldig vinden ook.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3933
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 64 keer

Het probleem in de US is ook wel dat er te weinig mensen zijn die bijv. kranten lezen,in de US is dat nog niet een op honderd,en dat is echt bijzonder weinig.
Mensen halen hun info uit de clips op TV,deze die af en toe een krant lezen zijn veel beter geinformeerd.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

@Unicorn1: een 17-jarige blanke snotaap schiet 2 betogers dood. Oei, moeten we nu toch bang zijn van Trump? Oef moeten we nu toch ineens pro Democraten zijn?
Ik wil gewoon maar aantonen dat zinloos geweld aan beide kanten gebeurt.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tomby schreef:@Unicorn1: een 17-jarige blanke snotaap schiet 2 betogers dood. Oei, moeten we nu toch bang zijn van Trump? Oef moeten we nu toch ineens pro Democraten zijn?
Ik wil gewoon maar aantonen dat zinloos geweld aan beide kanten gebeurt.
U hebt goed naar de Vrt of CNN gekeken, helaas voor u tonen ze niet de ware feiten.
De bewijzen zijn er dat het zelfverdediging was , ik heb heel wat bewijs ook op de smartphone staan.
Ik heb geen zin om hier links te gaan posten.
Diene kerel is in zijn recht.

Enige wat die wel in fout is denk ik is dat je 18 moet zijn.

Ik ben geene blindelings Trump volger.
Ik ben het bv niet met hem eens dat hem bepaalde de toestemming gaf om bv terug op beren en noem maar op te jagen, daar ben ik geen voorstander van.
Ik heb dat ook op zijne twitter gepost.
Ook toen hem een hele tenenenkronkelende uitleg gaf over dat gedoe ivm coronavirus had ik zoiets van zwijgt daar gewoon over en laat een ander maar die zever verkopen.

Walgelijker is hoe de media, mensen als Soenens , Democraten en ook hier Biden steunen en op zouden stemmen, is een racist maar nog veel erger , een pedofiel.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 27 aug 2020, 19:53, in totaal 2 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Bang zijn van Biden dat ie de snotaap geen vuurwapens meer toelaat te kopen.
Veel zotter moet het niet worden natuurlijk.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Op de beelden zie je hoe hij zelf gewoon bewapend naar de betoging toe gaat ‘om de politie te helpen’... En dan verwonderd zijn dat je belaagd wordt en zelfverdediging inroepen wanneer je maar in het rond begint te schieten. Hopeloos zijn ze, die Trump aanhangers, hopeloos. Meer kan ik er niet van zeggen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Denken dat Biden het tweede amendement zou kunnen afschaffen is naïef en gevaarlijk.

Gevaarlijk, want als dat gebeurt, verhuist alles ondergronds en is er hoegenaamd niets van controle meer over. Een beetje zoals hier waar er elke nacht geschoten wordt in Antwerpen in bepaalde milieus, maar dan nog veel erger.

Naïef, want wie wapens heeft zal ze gewoon niet afgeven, zelfs al is het verplicht. Maar in de eerste plaats zal het gewoon nooit zo ver komen, want Biden is een typische man van het establishment (een "creature of the Senate") die geen grote veranderingen zal uitvoeren en 95% van z'n beloftes niet zal nakomen. Dat zoveel mensen denken van wel, doet wenkbrauwen fronsen. Wishful thinking wellicht.

De reden waarom het tweede amendement bestaat, staat in de preambule van het amendement zelf, en is vandaag nog altijd even actueel als in 1789, zoals we zien in Belarus, Hong Kong, Venezuela, enz. Het tweede amendement is een garantie dat Trump, of iemand anders, nooit een dictator kan worden. Het is even belangrijk als het eerste amendment en alle andere, en het staat ver boven de agenda en waan van de dag.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Is er dan sprake van dat Biden dit zou willen afschaffen ? Want ja, dat zou wel zeer ingrijpend zijn, en volgens mij is sowieso de macht van de NRA gigantisch dat ook geen Democraat daarin zal slagen (mocht het al een goed idee zijn).
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tomby schreef:Op de beelden zie je hoe hij zelf gewoon bewapend naar de betoging toe gaat ‘om de politie te helpen’... En dan verwonderd zijn dat je belaagd wordt en zelfverdediging inroepen wanneer je maar in het rond begint te schieten. Hopeloos zijn ze, die Trump aanhangers, hopeloos. Meer kan ik er niet van zeggen.
Fout, alweer fout. Die is beginnen schieten omdat er een andere begon te schieten, naar het schijnt in de lucht maar dat heeft die niet gezien en ondertussen waren ze wel achter hem aan terwijl die niks had gedaan. En die dat achter hem zaten , de 1 gebruikte een skateboard , den andere die had een vuurwapen, den dienen is het die zijn arm zal kwijt zijn.

Nu steek je het op hem is naar daar gegaan.............
Wat met de honderden anderen die ze hebben aangevallen, die geen wapens hadden, die hun zaak wilde beschermen? Of die niks deden behalve ze te proberen overtuigen om hun zaak mee rust te laten en toch in elkaar werden gemept? Of al die wagens die ze in brand steken, mensen hun zaak volledig naar de vaantjes. Jij hebt geen flauw benul van van wat daar allemaal gebeurt, dat zijn zo'n mensen die niet verder geraken dan de vrt en de morgen hier.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Unicorn1 schreef:Jij hebt geen flauw benul van van wat daar allemaal gebeurt
Zelfkennis is het begin van de wijsheid.
Het heeft enkele dagen geduurd eer ze een jonge moordenaar opgepakt hebben.
Een zwarte wordt je afgeknald als je naar uw auro wandelt.
Als je niet doorhebt dat het daar scheef gaat, is er iets mis met uw beoordelingsvermogen, daar kan je u voor laten behandelen.
Gesloten

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”