Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Nog minstens tot woensdag wachten op de nieuwe wagen van men vrouw, door een fout in transport.
Dus bijna een halve maand (met wat geluk, ik verwacht meer) omnium betalen voor een wagen die we niet hebben.
Foutjes gebeuren en alle begrip voor, dat is het niet. En onze contactpersoon was er zelf niet happy mee. Niettemin een frustratie.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Al eens met de bank gaan praten of ze die niet kunnen opschorten voor de periode?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

MClaeys schreef:Nog minstens tot woensdag wachten op de nieuwe wagen van men vrouw, door een fout in transport.
Dus bijna een halve maand (met wat geluk, ik verwacht meer) omnium betalen voor een wagen die we niet hebben.
Foutjes gebeuren en alle begrip voor, dat is het niet. En onze contactpersoon was er zelf niet happy mee. Niettemin een frustratie.
De verzekering loopt toch pas wanneer de wagen ingeschreven is? Of heb je de wagen reeds op nummerplaat gezet voor hij aangekomen is? Misschien eens praten met de verzekeraar en kijken of zij eventueel een compensatie kunnen uitvoeren a.d.h.v. bewijs dat de auto er nog niet is?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

De wagen is in filiaal 1 toegekomen en moest ingeschreven worden van de garage (plaat huidige wagen blijft behouden). De bank heeft ons gebeld om te bevestigen en gemeld aan de garage dat de wagen dan spoedig moet uitgeleverd worden net omwille van dit te vermijden. Wagen moet nog naar filiaal 2 komen voor uitlevering (en dan is het blijkbaar nog 2 dagen voor ophaling mogelijk is).
Voorgesteld in filiaal 1 er om te gaan, voor ons nie echt verschil, maar blijkbaar organisatorisch niet mogelijk.
Bon, dat was het nieuws vrijdag, dus nog geen tijd gehad om verzekering te contacteren (maar dat is niet de verzekering hun probleem tbh maar de garage).
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

De BA blijft doorlopen met huidige nummerplaat van oude naar nieuwe wagen.
De nieuw opgestarte omnium zal pro rata verrekend worden tot aan vervaldag van de polis BA maar dat is nu ook geen zo'n financiële ramp, iets van 1,5€/dag. Daarvoor gaan ze die niet onderbreken, administratieve kost om dat te doen is veel hoger.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 123 keer
Recent bedankt: 5 keer

devilkin schreef:Je kan toch perfect een harde limiet stellen op vrijwel elke Android? Geen idee voor ios.
Bij iOS kan je per app instellen of je data wil gebruiken.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

bruma schreef:maar dat is nu ook geen zo'n financiële ramp, iets van 1,5€/dag.
Het is iets meer dan dat, maar inderdaad geen financiële ramp. Dat is ook niet echt het punt, de frustratie is het geheel. Betalen voor iets wat je niet hebt, en zelf nog moeten informeren waarom je het niet hebt want zelf effe bellen van hey tzal iets langer duren zat er niet bij.
Dus is het een ramp, nee, is het een frustratie, ja (en met dit weer in de wagen zonder airco al helemaal, maar dan komt de wagen van het werk nog tot redding).
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

woutervh schreef:Grmbl. Bende mobiele data maffia...!?
Gisteren heeft m'n madam (Scarlet Red) op haar gsm wat vtm go gekeken. Maar blijkbaar net te ver van het accespoint zodat er dus een goeie 2Gb mobiele data verstookt is. Resultaat 600Mb over haar limiet van 1.5GB. Extra bundel activeren kan, maar toch wordt data die origineel buiten bundel zat aangerekend aan 0.05€/MB -> €30. Bovendien kwamen hun meldingen te laat. Gisteravond inderdaad die van 80% en vannacht om 4u (sliepen al lang) dat we erover zaten. Maar intussen is het kwaad geschied. Andere schuldige is Vtm go. Geen optie dat je enkel via wifi wil kijken
Als je vrouw een gsm heeft met Android valt zoiets in te stellen in de instellingen, een datacap en eventueel geweigerde toegang via mobiele data. Een combinatie van die twee daar ben ik helaas niet zeker van.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

In de jaren '80 had mijn nonkel eens een tweedehands wagen gekocht die nog even bij de dealer bleef staan, en in die periode werd de wagen aangereden. Ik weet wel niet meer hoe het toen zat met de verzekeringen en zo, maar ik zat te denken dat het een soortgelijke situatie zou zijn indien er nu iets met je wagen zou gebeuren. Je hebt 'm nog niet maar hij is wel al van jou.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 971
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

Dfrog schreef:mijn frustratie: ik krijg de melding dat er een nieuwe versie van Citrix (20.6.0.38) is (huidige versie 20.2.0.25). Na de download kan ik de installatie opstarten maar krijg daarna een foutmelding dat de installatie mislukt is. Al enkele malen geprobeerd, vreemd..
Hah die ellendige Citrix updates (op Mac?). Heb dat maanden gehad, heb de update uiteindelijke manueel gedownload van hun site en zo geïnstalleerd. Sindsdien lijken de updates weer te werken.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

De airco die het niet meer doet, krijg geen koeling meer. Deze is 13 jaar oud en komt van Einhell. Deze firma maakt geen airco's meer. dus ook geen lokale installateur voor dit merk.

Even rond gebeld en de meeste zeggen dat ze alleen hun merk repareren. Het probleem volgens mij is dat het koelmiddel R407C al lange tijd niet meer is bijgevuld en dat dit moet gebeuren om terug een werkende airco te hebben. Dus echt veel werk zal het niet zijn (hoop ik)

Alleen vind maar iemand die nu tijd heeft met dit warme weer. :bang: iemand een suggestie rond Tremelo??
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Vandaag 3 keer naar de garage gebeld waar de wagen blijft... De eerste ging het navragen en terugbellen (dus ge voelt het al komen). Den tweede net voor sluitingstijd van t zelfde, deze keer wel telefoon terug gehad. Normaal is hij morgen in de garage maar dan is hij nog nie in orde, dus morgen ophalen kan nog niet. Maar normaal deze week (ik ben t normaal verhaaltje al beu, twas eerst normaal vorige week, dan normaal maandag, normaal woensdag, normaal deze week,...). Om de wagen van filiaal 1 naar 2 te brengen 12km verder...
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Relax man, drink ne cola, ne belgische, ne ritchie

Van één euro vijfenvijftig cent voor een fleske
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Ik ben gestopt met cola ;) tzijn allemaal geen rampen, maar wel de frustrarie van de dag, daar gaat het topic nu eenmaal over. Vandaag opnieuw trouwens :).
Vandaag weer naar de garage gebeld (want ze lieten zelf weer niet van zich horen). Hoera, de wagen is er, ze zijn hem s'ochtends zelf gaan halen in het andere filiaal. Volgende week komt er een firma om de sensoren te plaatsen want oeps, die is in verlof...
Bon, na wat vijven en zessen, we gaan hem morgen ophalen en volgende week terug binnen steken voor de sensoren (waarom dat niet van in t fabriek is, geen idee). Vrouw blij, ik blij. Happy wife happy life of hoe zeggen ze dat.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

stefke schreef:Het probleem volgens mij is dat het koelmiddel R407C al lange tijd niet meer is bijgevuld en dat dit moet gebeuren om terug een werkende airco te hebben. Dus echt veel werk zal het niet zijn
Een airco (mobiel, split unit, in de auto) waar gas bijgevuld moet worden heeft een lek in het circuit. Misschien dan maar best even vervangen? Want een lek van een 13 jaar oud toestel laten herstellen, dat zijn kosten op het sterfhuis. Bovendien zijn die toestellen in die 13 jaar wel serieus geëvolueerd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hoeveel problemen mensen maken van iets dat totaal geen probleem is/hoeft te zijn...
Product A veranderd van naar naar B, niemand geeft er om. Maar omdat de krantenkop tikt "wegens racistische ondertoon" vind iedereen het plots nodig om zen gal uit te spuwen. Who The f*** Cares, tis de naam van een saus ffs. Tis precies of ze in het diepste van hun ziel geraakt zijn daardoor.
Twas van 't zelfde met dat wel bekende gezeldschapspel en die fabrikant met zen zakskes rijst.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 245 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik maak daar geen probleem van, maar ik zag ook geen noodzaak om het te veranderen.
Wat is er mis met Zigeunersaus? Voor mij is "zigeuner" geen scheldwoord, maar blijkbaar bekijk ik het fout.
Een kolonist is zelden welgekomen, maar het is een spelleke, een deel van de strategie is elkaar ne kl**t afdraaien. Dus ook hier, waarom?
Bij de rijst zag ik ook geen probleem, maar na de uitleg gelezen te hebben kan ik wel volgen.
Misschien kan iemand me het probleem voor de andere twee ook bijbrengen?
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Het woord zigeuner heeft wel al langer een negatieve connotatie, niet als scheldwoord maar ze worden vaak gezien als volk van dieven en moordenaars enzo. Meer in Duitsland dan hier, alhoewel als er hier ergens van die woonwagens staan dat ze ook niet bepaald welgekomen zijn.
De kolonisten van Catan vond ik zelf ook een rare, dat klonk bij mij eerder als "zo zijn we eens in het nieuws". Maar tegelijk, geen idee hoeveel klachten er over de naam binnenkwamen. Mensen klagen wel voor minder.
De vraag kan andersom ook natuurlijk, waarom niet? Wat boeit het nu dat een product met een andere naam door het leven gaat? Als ze gewoon de naam hadden veranderd van "Hey, vanaf nu heet het Hongaarse saus, dat past meer bij de roots" of whatever ging er geen haan naar kraaien. Er veranderen zo vaak producten van naam, nu hangen ze er gewoon een reden aan.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

De uitleg van Catan weet ik. Hun spelgamma was zodanig uitgebreid dat het niet meer enkel kolonisten waren. Er zijn nu ook kooplieden, zeevaarders, piraten, ... van Catan. Dus logischerwijs dekt "Catan" meer de lading dan "De kolonisten van Catan" (wat het originele basisspel was).
Media en sommige partijen hebben dit dan gewoon opgeklopt om er hun gram uit te halen.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

En dat de media uit zo iets hun gram kan halen is dus eigenlijk de frustratie. Op al die non-nieuws posts is de commentaar toch de grootste bagger.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Woonwagenbewonersaus?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1336
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Jack Daniels schreef:Woonwagenbewonersaus?
paprikasaus op hongaarse wijze :beerchug:

Is blijkbaar ook geen vraag van de zigeunergemeenschap, die hebben grotere problemen...
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

Saus en zigeuners... het was een synoniem voor lekkere saus... nemen ze die mensen dat respect ook nog af :bang:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

mhkjl
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:36, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Hoe moet je dat dan noemen in Duitsland waar zigeunerstick wel nog populair is.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

mjk
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:36, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

ub4b schreef:zigeneurstick
Just, die zal nog wel volgen waarschijnlijk. Maar in de frituur zult ge da toch altijd met die naam kunnen bestellen. Die bepaalde naam van mellocakes is ook nog lang blijven hangen nadat het in principe niet meer mocht.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

wacht maar tot ze er in Duitsland op uit komen dat er in Nederland "Jodenkoeken" verkocht worden....dan breekt de hel zeker los!!!
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

De onzin in het grote COVID topic.
Mensen zonder enige kennis van zaken die plots allerlei statements maken die kant nog wal raken.

Helaas kan ik zelf niet openbaar reageren omwille van mijn rol in het hele EMEA testing gebeuren. Misschien is dat nog wel de grootste frustratie.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2625
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 94 keer

Per PB is ook OK. :wink:
We leren graag bij.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

tien schreef:Is blijkbaar ook geen vraag van de zigeunergemeenschap, die hebben grotere problemen...
Nee, het is een absolute minderheid die hierachter zit en totaal niet geeft om racisme maar een andere agenda heeft.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Sinds gisteren hebben wij een Albert Heijn filiaal in Dendermonde. Op een steenworp hebben we hier Delhaize, Colruyt, AH, aldi en Carrefour. Ik vraag mij echt af wat de meerwaarde is van zo een verschrikkelijk dure winkel als AH.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

AH is toch niet de duurste in je rijtje... maar prijs is slechts een deel van het concept (product aanbod is een ander).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

DarkV schreef:
tien schreef:Is blijkbaar ook geen vraag van de zigeunergemeenschap, die hebben grotere problemen...
Nee, het is een absolute minderheid die hierachter zit en totaal niet geeft om racisme maar een andere agenda heeft.
Mia Doornaert verwijst daar in haar columns ook altijd naar: een kleine minderheid.
Dat klinkt als "het joodse complot" van lang geleden. Denk je nu echt dat bol.com (ZwartePiet), Bosto met de rijst, ... luisteren naar "een kleine minderheid"? Zet uw alo-hoedje maar af hoor.
Dat heet "voortschrijdend inzicht" en daar zijn nog niet al teveel mensen van dood gegaan.

Blijf maar zoeken naar complotten van een "minderheid" :).
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Die "minderheid" is eerder een teken van de beperkte bubble waar men in zit dan op de omvang van de geviseerde groep. Waarom is er geen geloof in de kracht van verandering?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3724
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:47
Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
Bedankt: 154 keer
Recent bedankt: 3 keer

heist_175 schreef:Dat klinkt als "het joodse complot" van lang geleden. Denk je nu echt dat bol.com (ZwartePiet), Bosto met de rijst, ... luisteren naar "een kleine minderheid"? Zet uw alo-hoedje maar af hoor.
Denk je nu echt dat Bol, Bosto, ... meer gaan verkopen na deze aanpassing ?
heist_175 schreef:Dat heet "voortschrijdend inzicht" en daar zijn nog niet al teveel mensen van dood gegaan.
Dit is gewoon "politiek correct"... heeft niets met inzicht te maken maar alles met window dressing en hypocrisie.

Ik denk zelfs dat dergelijke maatregelen een negatieve impact hebben op het racisme.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

DarkV schreef:Ik denk zelfs dat dergelijke maatregelen een negatieve impact hebben op het racisme.
De maatregel niet, merken/producenten veranderen constant van label, foto's, ....
Het is de framing die er in de media van gemaakt wordt, die mensen met lange tenen blijkbaar persoonlijk nemen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Bedrijven zijn bezig met imago want dat speelt wel degelijk een rol, anders zouden ze er niet zoveel geld in steken. Ook bedrijven hebben dus voortschrijdend inzicht al is het onder een financiële/commerciële impuls. De vraag binnen de bedrijven zal eerder zijn gaan we meer verkopen als we deze voorbijgestreefde naam behouden of gaan we meer verkopen als we met een cleaner imago tonen dat we mee zijn met de tijdsgeest. De stemmen voor het tweede halen het blijkbaar. Logisch want hoe zou je meer verkopen door een deel van uw klanten te schofferen?

Wat ik niet begrijp is waarom mensen die niet racistisch zeggen te zijn, zo'n problemen hebben met iets triviaals als een merknaam. Ik veronderstel dat niemand uncle bens als tatoo heeft al sluit ik niets uit :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Juist omdat het iets niet triviaals is is er een vergote veralgemening van het 'probleem' terwijl het jaren ook een probleem was maar nu pas moet alles veranderd worden?

Dat vind ik incorrect. Ik heb trouwens nooit die merknaam met iets anders geassocieerd dan rijst en daar zit dus het probleem. Alles wat nu iets van kwade ondertoon is moet wijzigen. En dan vind ik nog het ergste dat zelfs ons volk daarin word aangepast. Maar dat wil ik niet. Noem ons wit of blank of bleekscheet of whatever dat is het probleem niet. Ik heb daar ook persoonlijk geen problemen mee noem mij wat je wil.

Het probleem Racisme heeft niets met het bovenstaande te maken. Het heeft met machtsonderdrukking, oneerlijkheid etc te maken en zolang heel de wereld dit niet aanpakt blijven we maar geloven in lap middeltjes. Iedereen is gelijk maar vele overheden slagen daar niet in.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9755
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 38 keer

Ofwel onderken je een probleem en doe je er iets aan ofwel doe je gewoon alsof er geen probleem is. Niet alles moet veranderd worden, enkel de dingen die voorbijgestreefd zijn. Niets doen omdat we niet alles en overal aanpakken is een te gemakkelijk excuus.

Natuurlijk zijn de meeste mensen van geen kwaad bewust maar dat maakt het nog niet koosjer. Ik kan me best inbeelden dat in een klas een nieuwe Belg het sinterklaasfeest anders bekijkt. Als we willen dat mensen die hier een leven willen opbouwen echt integreren dan zal er toch ook rekening dienen gehouden te worden met deze groep Belgen. De term "ons volk" doet alsof er een verschil is met ander volk. Feit is dat veel nieuwkomers ook ons volk zijn. Iemand die hier geboren is, wiens volk is dat anders?

Gebruiken en gewoontes worden continu aangepast, daar is niets mis mee noch is het nodig dit als een verlies te kaderen. Persoonlijk heb ik liever een kinderfeest voor alle kinderen en rijst voor iedereen. Ik zie dat als win/win.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”