Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

devilkin schreef:Google is your friend... http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
In het nationale MB staat de avondklok niet. Het staat in een provinciale politieverordening. Komt rechtstreeks van de gouverneur (moet zelfs niet langs provincieraad etc). Net zoals een burgemeester ook rechtstreeks zo'n besluiten kan nemen voor een gemeente.

Dus kijken bij de gouverneur: https://www.cathyberx.be/content/dam/ca ... 202020.pdf
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Intussen zijn en blijven de Antwerpenaars creatief in het omzeilen van de nieuwe regels. Shoppen doen ze over de grens, uitgaan in buurgemeentes en fitnessen in andere provincies :-D

Basic-Fit-vestigingen buiten Antwerpen krijgen plots verdacht veel Antwerpenaars over de vloer. In Sint-Niklaas moest de politie zelfs even tussenbeide komen, toen er zich te veel sportievelingen tegelijk aanboden.
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Tuurlijk - dat iets niet verboden volgens de regeltjes... :bang:

Ach ja, puur gebrek aan GBV.

Zoals ik al zei, 'we zijn er nog niet'
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9754
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 385 keer
Bedankt: 592 keer
Recent bedankt: 39 keer

1207 schreef:
Dizzy schreef:Iets wat niet strafbaar is, is niet noodzakelijk verstandig. Wat begrijp je niet van voorgaande zin? .
klopt en ik begrijp alles
maar opnieuw leg je jouw setje aan strengere regels op aan anderen. De burger moet dan maar zelf, leek zijnde, inzien dat de geldende regels niet verstandig zijn en moet de jouwe volgen. Wil men niet veroordeelt worden door jou.
Leuke poging om dat stuk weg te knippen dat uw interpretatie weerlegt :lol:
De 3 basisregels gelden praktisch wereldwijd en is overal te vinden, wie dat nu nog niet begrepen heeft is inderdaad een complete debiel of van slechte wil, men mag vrij kiezen van mij. Het zijn dus mijn regels helemaal niet. De regels zijn verstandig maar mensen zoeken uitvluchten om ze niet zelf te moeten toepassen. De voorbeelden hierboven over Antwerpen tonen dit nogmaals aan. Nadien klagen als ze een lockdown aan hun been hebben.

De politieke situatie in België is niet ideaal en er zitten zeker fouten in het systeem maar we worden nog altijd niet gedwongen om op een kalf te stemmen. Wie echt niet wil, kan nog altijd ongeldig stemmen. Mijn punt was dat deze clowns een pak bolletjes achter hun naam gekleurd kregen en wie heeft dat gedaan? De Block was zelfs lang de populairste politicus. Bovendien zijn onze politici ook gewoon Belgen en hun fouten zijn onze fouten, het voorstellen alsof het volk een aparte groep vormt die onschuldig gebruikt wordt is wat te vleiend. Welk volk aanvaard al decennia dat wij een onbetaalbaar systeem van -tig regeringen hebben en betaalt deze nergens ter wereld geziene waanzin? Dit dwaze systeem heeft ervoor gezorgd dat we slecht op de crisis gereageerd hebben en dat er nog altijd problemen zijn. Door gebrek aan het nodige eenheid van commando moet nu elke burgemeester gaan beslissen voor zijn zakdoek. :bang:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

CCatalyst schreef: In het nationale MB staat de avondklok niet. Het staat in een provinciale politieverordening. Komt rechtstreeks van de gouverneur (moet zelfs niet langs provincieraad etc). Net zoals een burgemeester ook rechtstreeks zo'n besluiten kan nemen voor een gemeente.
Die zijn in strijd met de grondwet:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/30 ... chtsstaat/
Modbreak:
Schending forumregels: aanval
CCatalyst schreef: Dus kijken bij de gouverneur: https://www.cathyberx.be/content/dam/ca ... 202020.pdf
BilderBerx noem ik ze tegenwoordig, gezien deelname aan de niet al te democratische Bilderberg conference waar landsverrader Michel ook al aan deelnam, we zijn Marrakesh nog niet vergeten:

https://pnws.be/berx-woonde-omstreden-g ... ering-bij/

Dit soort clubjes staat boven de wet, je moet maar eens kijken hoeveel politievertoon er is tijdens deze niet zo democratische conferenties, en hoe tegenstanders op afstand worden gehouden. Zij die aan de touwtjes trekken blijven buiten vizier. Alle sleutelfiguren die ze kunnen manipuleren worden uitgenodigd op de conference. chatham house rules zijn van toepassing, dus omerta zoals bij de maffia en 1% moterclubjes: zwijgplicht dus.

Vermoedelijk is Antwerpen nu een testcase voor de machtskakkerlakken hun endgame, kijken hoe ver ze de bevolking kunnen krijgen en hoe de makke bange schapen er in mee gaan, want oei een boete of een gevangenisstraf dat wil niemand.

Fear is the currency of control.
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 909
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
Bedankt: 43 keer

:lol: :lol: :lol:
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

:angel:
Bijlagen
IMG-20200728-WA0001.jpg
IMG-20200728-WA0000.jpg
IMG-20200731-WA0000.jpg
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

ub4b schreef:
CCatalyst schreef: In het nationale MB staat de avondklok niet. Het staat in een provinciale politieverordening. Komt rechtstreeks van de gouverneur (moet zelfs niet langs provincieraad etc). Net zoals een burgemeester ook rechtstreeks zo'n besluiten kan nemen voor een gemeente.
Die zijn in strijd met de grondwet:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07/30 ... chtsstaat/
De avondklok is al, een aantal postings geleden met veel ontzetting door me vermeld geweest. Toch vindt schijnbaar niemand het erg en ondergaat zonder protesteren toe wat alleen in bananerepublieken kan... Je zou voor minder de wereldpers halen.

Hoe vreemd... Niemand in Antwerpen heeft een probleem met vrijheidsberoving oftewel huisarrest zonder meer, en laat die Berx maar begaan.
Ik vraag me af hoelang het duurt tot één van die intelligente wereldburgers uit Antwerpen deze ongrondwettelijke uitgevaardigde regel gaat aanvechten, tenslotte is dit een regelrechte aanslag op onze grondwet en de basisprincipes ervan, zelfs in Coronatijden.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Gelukkig woon jij niet in China hé.

Of Frankrijk. Daar mochten ze tijdens het hoogtepunt van corona enkel met een attest buiten. In delen van Spanje mochten kinderen zelfs 3 maanden niet buiten komen.

En toch is daar niemand naar de rechtbank gestapt. Raar volkje, die Belgen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

timmermc schreef: Hoe vreemd... Niemand in Antwerpen heeft een probleem met vrijheidsberoving oftewel huisarrest zonder meer, en laat die Berx maar begaan.
Ik vraag me af hoelang het duurt tot één van die intelligente wereldburgers uit Antwerpen deze ongrondwettelijke uitgevaardigde regel gaat aanvechten, tenslotte is dit een regelrechte aanslag op onze grondwet en de basisprincipes ervan, zelfs in Coronatijden.
Modbreak:
Schending forumregels: aanval
Het feit dat ze de Bilderberg conf bezocht, een uiterst ondemocratische club die ver van uw dagelijks nieuws wordt weggehouden, spreekt boekdelen.
't ja waar haalt ze de mosterd
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

phil48 schreef:Gelukkig woon jij niet in China hé.

Of Frankrijk. Daar mochten ze tijdens het hoogtepunt van corona enkel met een attest buiten. In delen van Spanje mochten kinderen zelfs 3 maanden niet buiten komen.

En toch is daar niemand naar de rechtbank gestapt. Raar volkje, die Belgen.
Daar mocht je wel nog je hondje effe, weliswaar niet ver van je woning vandaan uitlaten. Dat was een beperking van je vrijheid.
In de provincie Antwerpen kun je zelfs geen stap buiten je deur zetten, of je krijgt een boete.
Is het niet duidelijk genoeg dat je hoe dan ook tegen 23.30u binnen moet zijn? Of ze die regel daadwerkelijk toepassen als je om 23.35u nog op 100 m van je huis bent, doet er niet toe. Zo staat het op papier. Is dat dan geen beroving van je doen en laten?

Niemand houd je tegen om akkoord te zijn met Chinese regels , of wil je dat niet duidelijk maken. Zeg dat maar tegen de inwoners van HongKong.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

phil48 schreef: En toch is daar niemand naar de rechtbank gestapt. Raar volkje, die Belgen.
En heeft dat geholpen of is het daar ook nog miserie, miserie, miserie.....???
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

iceke schreef:
phil48 schreef: En toch is daar niemand naar de rechtbank gestapt. Raar volkje, die Belgen.
En heeft dat geholpen of is het daar ook nog miserie, miserie, miserie.....???
vandaag het reisdocument, heerlijk
vrt kan weer heel zijn avond vullen :)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1637
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 52 keer

timmermc schreef: Ik vraag me af hoelang het duurt tot één van die intelligente wereldburgers uit Antwerpen deze ongrondwettelijke uitgevaardigde regel gaat aanvechten, tenslotte is dit een regelrechte aanslag op onze grondwet en de basisprincipes ervan, zelfs in Coronatijden.
T heeft niet zo heel lang geduurd:
https://m.hln.be/in-de-buurt/antwerpen/ ... ~aa9f486b/
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

timmermc schreef: In de provincie Antwerpen kun je zelfs geen stap buiten je deur zetten, of je krijgt een boete.
timmermc schreef:Beter iedereen naar huis sturen, gisteren zijn er in mijn dichte omgeving nog tweede verblijvers uit Borgerhout aangekomen. Hoe onverantwoord van hen, maar wat doe je ertegen.

Ik had liever die gouverneur van Antwerpe hier, die heeft tenminste wat ballen.

Misschien eens kijken naar de corona cijfers in Antwerpen. Wél klagen dat je buurman 2de verblijver uit Borgerhout in zijn flat komt logeren, maar tégen de beperkende maatregelen in hotspot Antwerpen zijn, lekker hypocriet hé.

Een alternatief is gewoon de hele horeca in Antwerpen sluiten, dan hoef je geen avondklok. Welke maatregel zou jij als inwoner van Antwerpen verkiezen? Want iets moeten ze natuurlijk doen :-D
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bijna 100 pagina's deze thread, al zes maanden corona-alarm in België ...

... en nog zijn er calimero's die de regels niet snappen en ze blijven maar door memmen over onterechte boetes :roll:

Maggie heeft het nochtans met heel simpele woorden uitgelegd

"Blijf in uw kot"

dat wil zeggen verlaat je woning zo weinig mogelijk
en vanaf kort de tweede bijkomende regel

"zet een masker op als je toch uit uw kot komt"

Echt moeilijk hé, maar nee nog altijd lapzwansen met "ik verstaan het niet hoor"
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tiens, tiens, tiens
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 42409.html
Modbreak:
Schending forumregels: racisme
1 partij heeft DE oplossing :
FB_IMG_1596217981336.jpg
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8274
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 527 keer
Recent bedankt: 13 keer

ub4b schreef: Die zijn in strijd met de grondwet
Uiteraard, en tevens is het MB van 30 juni. Helaas maakt dat de arm der wet niets uit, en gezien zij wapens hebben en wij niet zijn we dan snel einde discussie.

Je mag hiervoor naar de Raad van State gaan. Je zal wel in je gelijk gesteld worden, maar eenmaal er een uitspraak is, zal de avondklok wellicht al voorbij zijn. Tenzij je met succes de hoogdringendheid kan inroepen.

En als het toch vernietigd wordt alvorens men het wilt, publiceert men de dag zelf wel een nieuw MB of nieuwe Provincieverordening met hier en daar een paar woordjes aangepast en begint het spelletje weer van voor af aan. Die tekstjes zijn doodeenvoudig om te publiceren, er komt niets van parlementaire controle aan te pas. Men schrijft het zelf, ondertekent het zelf, en de avond zelf nog staat het in het Staatsblad en is het al van toepassing. Daarom dat ze ook vaak een warboel zijn.

Scheiding der machten betekent niets meer in dit land. De wetgevende macht moet zwijgen, de uitvoerende macht is vandaag ook de wetgevende macht, en trekt zich niets meer aan van de rechterlijke macht (dat is enkel voor de "gewone mensen"). Montesquieu draait zich om in zijn graf.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

iceke schreef:Tiens, tiens, tiens
https://www.tijd.be/dossiers/coronaviru ... 42409.html

1 partij heeft DE oplossing :
FB_IMG_1596217981336.jpg
Borgerhout kan toch een hotspot zijn, zonder dat iemand een regel heeft overtreden?
Als je 15 personen per week mag zien, en elke week nieuwe mensen... tuurlijk gaat het dan snel rond als er grote families dicht bij elkaar wonen.
Dit mag sinds 1 juli, en de cases gaan omhoog vanaf 11-12-13 juli.

Ik wens ze ook een heel fijn Offerfeest (in hun bubbel) in deze moeilijke tijden. Niks mis mee toch? Of gaan we Kerstmis 2020 ook afschaffen?
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

duizend schreef: "zet een masker op als je toch uit uw kot komt"

Echt moeilijk hé, maar nee nog altijd lapzwansen met "ik verstaan het niet hoor"
Dus mensen die zich terecht vragen stellen zijn niet welkom?

Ik zou eerder zeggen dat veel mensen die mondmaskers verheerlijken hun oogkleppen moeten afzetten.

In Nederland staan de experten bvb niet achter mondmaskers. 200.000 mensen om 1 besmetting te vermijden koppen ze daar.

Het is maar wat je wil zien en de waarheid? Zullen we die ooit weten?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

ddd schreef: Borgerhout kan toch een hotspot zijn, zonder dat iemand een regel heeft overtreden?
Alsof "de regels" dit virus gaan stoppen :bang: :bang:
Bij elkaar wegblijven is de boodschap, gaan feesten niet echt.
Maar swat, er hebben er blijkbaar nog niet veel door dat die bubbel ons offerfeest is. Die 5 of 10 of 15 man zijn diegene die we opofferen hé, dat zijn diegene die we ziek mogen maken, met of zonder masker...dat maakt niet veel uit.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ddd schreef: Ik wens ze ook een heel fijn Offerfeest (in hun bubbel) in deze moeilijke tijden. Niks mis mee toch? Of gaan we Kerstmis 2020 ook afschaffen?
Waarom zou Kerstmis afgeschaft moeten worden? Het offerfeest wordt toch ook niet afgeschaft?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

That's my point... :roll:
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Jack Daniels schreef:
ddd schreef: Ik wens ze ook een heel fijn Offerfeest (in hun bubbel) in deze moeilijke tijden. Niks mis mee toch? Of gaan we Kerstmis 2020 ook afschaffen?
Waarom zou Kerstmis afgeschaft moeten worden? Het offerfeest wordt toch ook niet afgeschaft?
Kerstmis en Nieuwjaar zullen inderdaad niet afgeschaft worden maar het is nog altijd mogelijk dat de kerstmarkten niet zullen doorgaan ofwel met beperking dus bvb zonder mogelijkheid van eten en drinken en zeker als er ook een verplichting is van mondmaskers te dragen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Er zijn toch ook al geen maanden rommelmarkten meer?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tja, waarom zouden we afstand houden, mondmaskers dragen of heel den boel sluiten als 99.9% gewoon gezond is ?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Slafes schreef: Dus mensen die zich terecht vragen stellen zijn niet welkom?

Ik zou eerder zeggen dat veel mensen die mondmaskers verheerlijken hun oogkleppen moeten afzetten.

In Nederland staan de experten bvb niet achter mondmaskers. 200.000 mensen om 1 besmetting te vermijden koppen ze daar.

Het is maar wat je wil zien en de waarheid? Zullen we die ooit weten?
Ik doe geen uitspraak over het nut van maskers.
Persoonlijk denk ik dat een masker niets uitmaakt als je alle andere regels volgt.
Maar zolang men het verplicht draag ik er dus eentje en vraag ik me niet af waar wel en waar niet...

Het gaat erover dat er weer gezeverd wordt dat je onterecht een boete krijgt omdat het onduidelijk is
“ uit uw kot is masker op” en dan krijg je geen boetes, simpel toch
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5082
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ja maar de overheids is toch ook volksvertegenwoordiger.

Dus je maakt je eigen regels voor corona maar niet ovor de rest zeg je nu?

Want anders volg je braaf de overheid. Wij willen de overheid volgen maar de overheid wil ons volgen. Dat is een heel andere aanpak tov vroeger.

Er zijn veel mensen die deze stap niet kennen van trek u plan we hebben een basis maar in feite denk je beter nog verder.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

phil48 schreef:...tégen de beperkende maatregelen in hotspot Antwerpen zijn, lekker hypocriet hé.
Je snapt dus duidelijk niet de verschillen tussen beperken in je vrijheid of het beroven ervan. Lees dan ook eens CCatalyst zijn bijdrage, heel verhelderend over de scheiding der machten en een mooi toonbeeld van hoe het er vandaag in dit land aan toe gaat.
...Welke maatregel zou jij als inwoner van Antwerpen verkiezen? Want iets moeten ze natuurlijk doen
Liefst geen natuurlijk, dat iedereen in die ganse provincie en andere provincies hun verstand gebruiken...
Maar als dat niet lukt, leg dan een eerder beperkende maatregel op, net zoals ze in enkele andere EU landen hebben gedaan.

Een avondklok instellen is niet zo onschuldig, politiek van een totaal andere orde dan een mondmaskertje.
75 Jaar na datum kan je hiermee een doos van pandora openen en bij de minste miserie dan terug ingeroepen worden.
Is Corona nu echt zo een gevaar dat we er zelfs onze vrijheden en grondrechten er zouden moeten voor opofferen, dat zou kort door de bocht zijn. Er zullen zeker andere manieren zijn om deze besmetting te bestrijden en wellicht efficiënter.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

iceke schreef: 1 partij heeft DE oplossing :
De partij die oproept om met 1000-den naar zee te gaan en opeengepakt in het station naar de trein te gaan?

Het offerfeest kan ook gewoon thuis hoor. Zullen er inbreuken zijn, ja, waarschijnlijk wel maar aan de kust was het duidelijk een andere bevolkingsgroep die het nog niet door heeft.

M.a.w. Er is niet één bevolkingsgroep die je kan aanwijzen als "de schuldige".
Bye, Maurice
https://on4bam.com
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

timmermc schreef: Je snapt dus duidelijk niet de verschillen tussen beperken in je vrijheid of het beroven ervan.
timmermc schreef:Beter iedereen naar huis sturen, gisteren zijn er in mijn dichte omgeving nog tweede verblijvers uit Borgerhout aangekomen.
Nogmaals, jij mag dus wel andere mensen hun vrijheid beperken, maar niet de overheid ?

Alsof alle mensen uit Borgerhout plots corona-patiënten zijn ?? Dus wél hypocriet.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

de nmbs voelde zich blijkbaar verwaarloost dus laten ze de terugritten vanuit de kust maar in het 100 lopen.
morgen iemand vd nmbs op terzake om uit te leggen dat iemand anders schuld is
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

We horen zo vaak over mondkapjes: "baat het niet, dan schaadt het niet".

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200730_95739024

Ik deed vandaag een FFP2 aan (nauw verwant met N95) en merkte veel meer luchtweerstand, maar geen zere keel zoals bij die rommel blauwe maskertjes. Maar deze zijn niet bedoeld om ze een hele dag op te hebben.

Bij sommige 3M maskers staat letterlijk in de handleiding:
mondkapje-dodelijk.png
https://hr.umich.edu/sites/default/file ... ng-n95.pdf
This respirator helps protect against certain particulate contaminants but does not eliminate exposure to or risk of contracting disease or infection. Misuse may result insickness or death.
Modbreak:
Mogelijke desinformatie: De waarschuwing geldt voor situaties waarbij FFP2/KN95 niet voldoende bescherming biedt.
Et voila, het eerste vermoedelijke slachtoffer door de maatregelen is er.

En bijkomend: Hoeveel mensen overwegen geen zelfmoord door het missen van menselijk contact? Bvb het verhaal van die judoka die er uitgestapt is.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Alle overheden hebben gefaald tijdens de eerste golf. Dan geef je ze nog de twijfel van het onbekende, hoewel toen al de juiste maatregelen van de daken werden geschreeuwd. Mits wat vertraging en ettelijke doden later werd er dan een lockdown ingevoerd die bijna voor iedereen gold en die een zeker positief effect heeft gehad, maar nog steeds zonder doortastende maatregelen. De 'good news roadshow' begon en het begon te kriebelen onder druk van de ene na de andere lobby om toch maar de teugels wat te lossen, zonder wederom de juiste maatregelen te treffen.

Men wist dat er een tweede golf ging komen en die is heel goed voorbereid om vooral de captains of industry uit de storm te houden en mogelijks nog wat tweedracht te zaaien want het gepeupel begint te morren. De horeca MOET open blijven want als ze gedwongen worden te sluiten hangt er compensatie in de lucht. In plaats daarvan worden die mensen extra regels opgelegd, verliezen ze massaal hun klanten en als ze dan toch wegens niet rendabel sluiten is het voor eigen rekening.

Het sociale weefsel moet er dan aan geloven, waarschijnlijk zinnig, maar tegelijk zorgt een dubbele moraliteit ervoor dat alle andere contacten nog altijd mogelijk zijn. We mogen blijven werken onafhankelijk van uwen boebel, de koopjes komen terug op tafel te liggen, de voetbalcompetitie en de businees as usual liggen nog steeds te lonken terwijl er ongelooflijk veel kostbare tijd verloren gaat. De groot industrie draait lekker door alsook de niet-essentiële sectoren want er is officieel geen lockdown...

De dreiging wordt dan erger en men wil een 'strenge indruk' maken en er wordt gegrepen naar middelen die ab-so-luut nutteloos zijn in het stoppen van een virus, maar de maskerade doet haar werk en de demagogie van het volk is kompleet. Op de sociale media wordt de zwarte piet aan mekaar door geschoven en er zijn zelfs idioten die op straat liggen te tellen hoeveel mensen al dan niet een mombakkes op hebben of die of die regel overtreden. Een avondklok moet een sterke vuist tonen maar is grondwettelijk heel bedenkelijk en het fascisme begint er af te druipen zeker als er geen enkel nut aan verbonden kan worden en de klikmentaliteit zijn intrede gedaan heeft. Gelijkaardige taferelen waren er te zien in de jaren '30 en '40 van de vorige eeuw.

En dan het debacle van de mondmaskers...
Mondmaskers zijn gevaarlijk als de basisregels van afstand en hygiëne niet gerespecteerd worden, maar het wordt wel tot in het absurde als een basisregel gehanteerd. Het is ook heel visueel om zogezegde sociale controle te kunnen toepassen. Zeg maar het mekaar beloeren en te be(ver)oordelen.

Velen vragen na dit betoog zich af welke maatregelen er dan wel werken bij een virus zonder vaccin en waar wordt er dan zodanig in gefaald?

SARS-Cov-2 is een blijver. Dit subtype van SARS heeft nu al varianten en alleen een cocktail van die varianten (die er nog niet genoeg zijn) kan vanuit een basisvaccin gebaseerd op het basiseiwit tot een misschien werkend vaccin leiden voor een korte tijd. Dat zien we bij influenza ook. Misschien kan er heil komen in medicatie die de ergste symptomen bestrijden en heel misschien kan kruis immuniteit ons een duuwtje in de rug geven.

In tussentijd moeten we mensen zo ver mogelijk uit elkaar houden, ook op de werkvloer die desnoods maar moet buigen en vooral het TOI principe toepassen. Testen Opsporen en isoleren en laat het nu net die dingen zijn waarop mateloos gefaald wordt, erger nog, waar criminele beslissingen worden genomen om lokale overheden te verbieden het heft in eigen handen te willen nemen.
Modbreak:
Schending forumregels: racisme
En ondertussen gaat de boven vernoemde demagogie lekker door en is het de schuld van de Chinezen, de Turken en Marokanen, de moslims, de Joden, de feestvarkenstjes, de toeristen, de terugkerende reizigers,...
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Avondklok is not done en zeker niet als je het nog eens over heel Antwerpen trekt.
Pas op: in Duitsland hebben ze nog veel verder gegaan door een hele blok volledig af te sluiten, zoals ratten in een val of een gevangenis, noem het maar zoals je zelf wil.

De politici in Antwerpen zijn sowieso ook verantwoordelijk omdat ze de moslimgemeenschap niet in de gaten hebben gehouden of mss nog beter gezegd, ze durven er niet tegen in te gaan, mooie bewijs is dat men dat offerfeest liet doorgaan en wat zie ik: niet iedereen droeg een masker en geen 1.5m afstand, ze vegen er hunne slets aan jong, ze moeten 24/24 7/7 het handje worden vast gehouden. 275 besmettingen in Borgerhout, dan weet je weldegelijk genoeg.
Er zijn bewijzen ook dat ze eind juni samentroepten en met meer dan 15 waren enz... Het zou dus ook in Limburg en Brussel zo zijn. Ze zijn sowieso daar voor een enorm groot deel verantwoordelijk.

Maar alles op de moslimgemeenschap steken is ook niet correct, blame deze incompetente regering hier en ook die virologen. Je kan eens een keertje uw mening herzien maar toch geen 10 keren en meer.

Ook wil men ondanks dat er geen publiek is hier de competitie nog niet laten doorgaan? Ik snap daar niks van want wij , wij gewone mensen met een vaak schamelloontjen moeten wel 5/7 gaan werken, soms met 20 of 100 anderen of waar je mee in contact komt.
Die voetballers worden trouwens iedere 2 dagen meende ik getest ook. Wij mogen risico lopen en gaan werken maar anderen niet?

Ook dat mondmasker gedoe is echt zielig en triest, zie ik daar dan die mensen mee aanlopen, tja... alleen al naar te kijken voel ik me er slecht door, het is gewoon niet correct.

Sinds al die maatregelen nu ga ik werkelijk nergens meer. Geene cinema, geene zeedijk, geen terrasken meer, geen pretpark wat ik sowieso al zelden nog doe , geen winkelen meer, gedaan ermee.
Alles online besteld. En 1 keer per week voor een hele week eten en dergelijke meer mee en een andere gaat erachter voor mij.
Tttsss
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

ub4b schreef: Bij sommige 3M maskers staat letterlijk in de handleiding:

mondkapje-dodelijk.png

https://hr.umich.edu/sites/default/file ... ng-n95.pdf
This respirator helps protect against certain particulate contaminants but does not eliminate exposure to or risk of contracting disease or infection. Misuse may result insickness or death.
Echt ? zowat elke handleiding begint met een gelijkaardig zinnetje: als je het verkeerd gebruikt ga je dood...
Naamloos.png
Voor de rest is alles quatsch wat 'ze' zeggen, maar als het in uw kraam past is't ineens wetenschap.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Corona, de kip met de gouden eieren
Lokale politie int 11.500 euro aan boetes voor overtreden coronamaatregelen
https://m.hln.be/in-de-buurt/dendermond ... ~a28fcd0e/
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

En terecht!
"Er werden onder meer 25 personen op een feest geverbaliseerd" :bang:
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1058
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Jack Daniels schreef:Corona, de kip met de gouden eieren
Lokale politie int 11.500 euro aan boetes voor overtreden coronamaatregelen
https://m.hln.be/in-de-buurt/dendermond ... ~a28fcd0e/
zonder masker op het openbaar veroer
25 man op een feest
Dan heb je toch ook onder een steen geleefd?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ddd schreef:En terecht!
"Er werden onder meer 25 personen op een feest geverbaliseerd" :bang:
Goed dat je er zo over denkt. Dadelijk maar even de wijk inspecteur contacteren als het offerfeest hier in de straat straks in volle gang is. We zullen weer over de koppen kunnen lopen. Maar dan heb ik in elk geval mijn burgerplicht gedaan. Iemand moet die mensen tegen zichzelf beschermen, nietwaar?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”