Digitale TV beste kwaliteit

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
Jacodaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 nov 2012, 20:48

Hoi,

Is er betere kwaliteit van digitale TV mogelijk dan de tvbox van Telenet?

Zou liefst EDPNet fiber nemen als Internet en dus geen pakket meer via Telenet. De TV-Vlaanderen app heb ik geprobeerd, maar kwaliteit is minder goed dan die van de tvbox. IPTV is precies ook altijd minder goed.

We zappen graag nog TV en laten hem ook dikwijls op de achtergrond spelen ipv alles on demand. Kwaliteit moet top zijn, want is zo zonde anders op een 65" OLED.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Vermoedelijk is Telenet met kaartje (zonder hun box dus) het best verkrijgbare signaal in Vlaanderen. Het signaal moet immers niet langs de box passeren.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

FTA satellietzenders (zie onderschrift) geven hier het beste signaal via Sony Bravia TV met DVB-S2 tuner...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Jacodaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 nov 2012, 20:48

Zijn er ook FTA's met Vlaamse en Belgisch Franstalige zenders? Zie deze niet bij de Astra's.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

@Jacodaf kort weg en bondig, neen, dat is niet mogelijk wegens uitzendrechten.
dan kies je beter voor een CI Module van telenet en de kabel.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Jacodaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 nov 2012, 20:48

Bedankt voor de replies. Men vertelt natuurlijk vanalles...

- Orange zegt idem of iets beter te zijn dan Telenet gezien ze over dezelfde kabel gaan maar beter decoder zouden hebben dan telenet (volgens hen zelf he)?
- IPTV trekt op niks in vergelijking met Telenet. Ik zou het zonde vinden om zo TV te kijken op een OLED.
- TV Vlaanderen APP only is goed maar is ook duidelijk minder in kwaliteit dan Telenet. Antwoord van hen, nadat ik zei dat de kwaliteit minder is, is dat het via schotel beter is dan Telenet decoder.

Is de CI+ module beter qua kwaliteit of zou dit echt marginaal zijn, want er zijn ook voordelen aan een tvbox natuurlijk (terugkijken/opnemen, ...)?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

CI+ module kopen en 2 weken uitproberen: proof of the cake is in the eating :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jacodaf schreef:- Orange zegt idem of iets beter te zijn dan Telenet gezien ze over dezelfde kabel gaan maar beter decoder zouden hebben dan telenet (volgens hen zelf he)?
Het binnenkomende tv-signaal van Telenet en Orange is inderdaad identiek. Kwaliteitsverschillen kan je nagaan door de hardware van de decoder te vergelijken. Maar als je een recente 4K-tv uit het duurdere segment hebt, dan is die hardware sowieso beter. Dan kies je een CI-module van Telenet, want Orange biedt die niet aan.
Je kan trouwens nu al testen met Eén HD en Canvas HD op je tv-toestel door een coaxkabel rechtstreeks aan te sluiten en te scannen op 290 MHz en netwerk ID 32. Deze twee HD-kanalen zijn voor iedereen met een eenvoudig kabelabonnement van 18,22 euro/maand te ontvangen.
Jacodaf schreef:Antwoord van hen, nadat ik zei dat de kwaliteit minder is, is dat het via schotel beter is dan Telenet decoder.
De kwaliteit zal ongeveer dezelfde zijn voor Eén HD, Canvas HD, VTM HD, Q2 HD en Vier HD. De meeste andere Vlaamse zenders worden via TV Vlaanderen nog steeds aangeboden in SD-kwaliteit, dan is de kwaliteit duidelijk slechter. BBC One HD en BBC Two HD is dan weer superieure kwaliteit als je rechtstreeks op het Britse Freesat afstemt met je schotelantenne. Zo ook met de Duitse openbare zenders en een reeks gratis 4K-kanalen op satelliet.
Jacodaf schreef:Is de CI+ module beter qua kwaliteit of zou dit echt marginaal zijn
Afhankelijk van de beeldprocessor in je tv is de kwaliteit soms duidelijk zichtbaar beter. Met een Telenet tv-box gebruik je een goedkopere beeldprocessor en dat is soms zichtbaar.
Jacodaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 nov 2012, 20:48

Bedankt voor de toffe en uitgebreide responses! Tv is LG OLED65E9.


Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

raf1 schreef:
Jacodaf schreef:- Orange zegt idem of iets beter te zijn dan Telenet gezien ze over dezelfde kabel gaan maar beter decoder zouden hebben dan telenet (volgens hen zelf he)?
Het binnenkomende tv-signaal van Telenet en Orange is inderdaad identiek. Kwaliteitsverschillen kan je nagaan door de hardware van de decoder te vergelijken. Maar als je een recente 4K-tv uit het duurdere segment hebt, dan is die hardware sowieso beter. Dan kies je een CI-module van Telenet, want Orange biedt die niet aan.
Je kan trouwens nu al testen met Eén HD en Canvas HD op je tv-toestel door een coaxkabel rechtstreeks aan te sluiten en te scannen op 290 MHz en netwerk ID 32. Deze twee HD-kanalen zijn voor iedereen met een eenvoudig kabelabonnement van 18,22 euro/maand te ontvangen.
Jacodaf schreef:Antwoord van hen, nadat ik zei dat de kwaliteit minder is, is dat het via schotel beter is dan Telenet decoder.
De kwaliteit zal ongeveer dezelfde zijn voor Eén HD, Canvas HD, VTM HD, Q2 HD en Vier HD. De meeste andere Vlaamse zenders worden via TV Vlaanderen nog steeds aangeboden in SD-kwaliteit, dan is de kwaliteit duidelijk slechter. BBC One HD en BBC Two HD is dan weer superieure kwaliteit als je rechtstreeks op het Britse Freesat afstemt met je schotelantenne. Zo ook met de Duitse openbare zenders en een reeks gratis 4K-kanalen op satelliet.
Jacodaf schreef:Is de CI+ module beter qua kwaliteit of zou dit echt marginaal zijn
Afhankelijk van de beeldprocessor in je tv is de kwaliteit soms duidelijk zichtbaar beter. Met een Telenet tv-box gebruik je een goedkopere beeldprocessor en dat is soms zichtbaar.
de ontvanger van orange kan je nu vergelijken met de telenet tv box, beide in bezit gehad en op dezelfde tv dezelfde kwaliteit gehad, de tv box is zelf ietsje beter door ietsje nieuwer dan de orange decoder.
enige probleem bij telenet is hun cloud die soms niet goed werkt, met resultaat opnames dat niet openen en afspelen, om na paar dagen opeens de opnames dat niet werkten weer te kunnen openen, de laatste dagen is dit zelf op terug kijk tv,
de cloud word gedeeld met Nederland dus is dat misschien het probleem, te overbelast????

Tv Vlaanderen heeft een iets minder goed HD beeld dan telenet, heb dit getest met dezelfde 4K ontvanger voor satelliet en kabel voor bv de VRT zenders.

de beste beeldkwaliteit krijg je met de CI module daar er geen andere toestellen tussen zitten en je een rechtstreeks beeld verkrijgt uit de kabel op je tv.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

Jacodaf schreef:Hoi,

Is er betere kwaliteit van digitale TV mogelijk dan de tvbox van Telenet?

Zou liefst EDPNet fiber nemen als Internet en dus geen pakket meer via Telenet. De TV-Vlaanderen app heb ik geprobeerd, maar kwaliteit is minder goed dan die van de tvbox. IPTV is precies ook altijd minder goed.

We zappen graag nog TV en laten hem ook dikwijls op de achtergrond spelen ipv alles on demand. Kwaliteit moet top zijn, want is zo zonde anders op een 65" OLED.
U heeft pb , info via forum verboden.
dejean
Pro Member
Pro Member
Berichten: 400
Lid geworden op: 25 jan 2006, 22:23
Locatie: Kapelle op den Bos
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 12 keer

Zijn die verschillen echt zichtbaar ? Zolang de meeste uitzendingen in 720P of 1080i formaat zijn, en afhankelijk van een aantal andere factoren is de beeldkwaliteit goed, maar op grotere schermen ondermaats. En ik zie echt geen verschillen tussen telenet, proximus, scarlet ....
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

dejean schreef:Zijn die verschillen echt zichtbaar ? Zolang de meeste uitzendingen in 720P of 1080i formaat zijn, en afhankelijk van een aantal andere factoren is de beeldkwaliteit goed, maar op grotere schermen ondermaats. En ik zie echt geen verschillen tussen telenet, proximus, scarlet ....
de ene ziet het, de andere niet, de ogen van de mensen zijn niet allemaal dezelfde, ik zie het bv heel erg goed, heb scherpe ogen, ook speelt de tv een rol,
ik zie bv bij samsung tv's 4K dat die een blauwe schijn hebben in het beeld (een actie van telenet vorig jaar geweest met een 4K tv van samsung had dit probleem).
en bij verschillende mensen gezien al.
de ene ziet het en de andere niet vrees ik.
zo ook de beeldkwaliteit van Tv kanalen via verschillende aanbieders.

de iptv beelden hangen ook af van hoe sterk de compressie is en de kwaliteit van de stream zelf of de bron van waar ze het krijgen, ook zal de stream afhankelijk zijn van de snelheid van je internet, als dat snel genoeg is kan dat sneller bufferen en sneller een goed beeld geven.
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Samsung als Oled of 4K kopen = niet doen.

Er zijn 2 merken die echt top zijn en dat is LG en Sony voor mij. Die 2 blijven mijn grote voorkeur genieten, ik koop Sony nog steeds voor de warmere kleuren maar als ik dan naar mijne maat zijne weliswaar 400€ duurdere LG
4K zie dan is het bij hem minder warm maar wel nog mooier de kwaliteit, is een keuze die je moet maken, ik heb graag warmere kleuren.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 31 jul 2020, 18:01, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
master-magic
Pro Member
Pro Member
Berichten: 377
Lid geworden op: 03 dec 2005, 12:44
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 20 keer

idd Sony geeft een mooie kwaliteit af, zou eerder ook een Sony kopen want heb nu ook al jaren een Sony Bravia,
en wie beetje zoekt kan ook schone prijzen slaan met andere merken dan samsung ;)
greets
master-magic
MV Fiber 930/504 snelheid ;)
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Jacodaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 nov 2012, 20:48

Telenet CI+ module is een optie.
Alleen belachelijk dat ik Telenet internet moet nemen om dan via de Telenet app tv te kunnen casten naar de tv's in de slaapkamer :(

Ik ga naar een nieuwbouw met fiber aansluiting en zou hier echt graag gebruik van maken. Maar ik wil ook topkwaliteit van tv inclusief Franstalige zenders voor m'n vriendin en deze kunnen casten naar de slaapkamers. IPTV lijkt me zonde op een OLED.

Gsm abonnement kan lijkt nog de makkelijkste keuze.
1207
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3443
Lid geworden op: 11 jun 2009, 11:02
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Unicorn1 schreef:Samsung als Oled of 4K kopen = niet doen.

Er zijn 2 merken die echt top zijn en dat is LG en Sony voor mij. Die 2 blijven mijn grote voorkeur genieten, ik koop Sony nog steeds voor de warmere kleuren maar als ik dan naar mijne maat zijne weliswaar 400€ duurdere LG
4K zie dan is het bij hem minder warm maar wel nog mooier de kwaliteit, is een keuze die je moet maken, ik heb graag warmere kleuren.
Je kutn toch elk beeld warmer instellen
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jacodaf schreef:Alleen belachelijk dat ik Telenet internet moet nemen om dan via de Telenet app tv te kunnen casten naar de tv's in de slaapkamer :(
Ja, da's dan 28,31 euro/maand (Basic Internet) extra om te kunnen casten. Dan is App TV Plus van TV Vlaanderen voor 19,95 euro/maand goedkoper: https://www.tv-vlaanderen.be/tv-via-int ... p-tv-plus/

Een alternatieve mogelijkheid is een Telenet-login "lenen" van iemand die internet+tv heeft bij Telenet.

Een andere alternatieve mogelijkheid is een tweede CI+ module nemen die in een tweede tv-toestel past voor in de slaapkamer.
Als je iets van Linux kent, zijn er ook mogelijkheden om het tv-signaal van een CI+-module te decrypteren in software (OSCam) en te streamen over je thuisnetwerk. Maar dat vergt wat doorzettingsvermogen.
Jacodaf
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 27
Lid geworden op: 14 nov 2012, 20:48

Ja, maar met basic internet kom ik niet toe qua volume alleszins.
Denk voorlopig aan EDPnet fiber.
Telenet login lenen lijkt wel nog een plan, want beide ouders zitten bij Telenet. Zou ik dus gewoon de Telenet app kunnen starten met Telenet login van iemand op EDPnet wifi en zo toch Telenet tv kunnen casten?
Linux heb ik ooit eens sumir geprobeerd, dus dat zal geen optie worden... :)
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Jacodaf schreef:Ja, maar met basic internet kom ik niet toe qua volume alleszins.
Je gebruikt EDPnet natuurlijk, maar je neemt Basic Internet voor 28,31 euro/maand bij om een Telenet-login te hebben om te kunnen casten vanaf je EDPnet-verbinding.
Jacodaf schreef:. Zou ik dus gewoon de Telenet app kunnen starten met Telenet login van iemand op EDPnet wifi en zo toch Telenet tv kunnen casten?
Ja, de Telenet-login voor de tv-apps werkt via elke internetverbinding, mits strikte gebruiksbeperkingen voor de Vlaamse zenders: https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... eloplaybe/
guido4096
Plus Member
Plus Member
Berichten: 175
Lid geworden op: 03 sep 2017, 11:13
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 26 keer

Jacodaf schreef: Alleen belachelijk dat ik Telenet internet moet nemen om dan via de Telenet app tv te kunnen casten naar de tv's in de slaapkamer :(
Weet het niet zeker; ik dacht dat je een digibox op hetzelfde netwerk kunt zetten als de digicorder en dan kun je opnames op je digicorder naar je digibox streamen, zelfs zonder telenet internet abonnment... ? Indien ja, dan kun je 2dehands digibox kopen en integreren, beter dan iedere maand weer extra betalen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Opnames van een TN Digicorder delen via je thuisnetwerk kan inderdaad op elk toestel dat DLNA met DTCP-IP-beveiliging ondersteunt: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=46947
skindred
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 19 dec 2005, 14:32
Bedankt: 6 keer

fendtje schreef:
Jacodaf schreef:Hoi,

Is er betere kwaliteit van digitale TV mogelijk dan de tvbox van Telenet?

Zou liefst EDPNet fiber nemen als Internet en dus geen pakket meer via Telenet. De TV-Vlaanderen app heb ik geprobeerd, maar kwaliteit is minder goed dan die van de tvbox. IPTV is precies ook altijd minder goed.

We zappen graag nog TV en laten hem ook dikwijls op de achtergrond spelen ipv alles on demand. Kwaliteit moet top zijn, want is zo zonde anders op een 65" OLED.
U heeft pb , info via forum verboden.
Je mag mij ook gerust een pb'tje sturen, ook benieuwd naar alle opties.
Gebruikersavatar
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1236
Lid geworden op: 27 feb 2007, 22:07
Locatie: Beerse
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

skindred schreef:Je mag mij ook gerust een pb'tje sturen, ook benieuwd naar alle opties.
idem, ook steeds benieuwd..

Ik moet helaas wel erkennen dat voetbal kijken (Champions League-finale bv) 'suboptimaal' is bij Tv Vlaanderen. Zaten wel eens wat glitches in! :?
Tomovich
Member
Member
Berichten: 96
Lid geworden op: 12 dec 2005, 21:19
Locatie: West-Vlaanderen

Ik zou die eigenlijk ook wel willen.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”