Wat leeft er bij de zonnepaneeleigenaars ?

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

ddd schreef:wat was uw investering, hoeveel betaal je minder per jaar... dat is een berekening.
Dat je soms te veel produceert, is uw eigen schuld.

Je mag het net al gebruiken als batterij - nu tegen vergoeding, nu zou jij dat zelfs over de jaren nog willen opsparen?? :bang:
Niet rond de pot draaien of naast de kwestie klappen. Je wordt in de zak gezet en bij een meteropname ben je het teveel aan kw gewoon kwijt. Dat is geen "gevoel". En dat ik teveel produceer is niet mijn schuld. Ik heb geen invloed op de zon.
heist_175 schreef: Er zijn 2 manieren om met wijzigingen om te gaan:
- wenen en zien wat er niet kan
- vooruitgaan met wat er al wel kan
Dus een perfect werkende wasmachine vlug vlug gaan vervangen door eentje met timer? Of een vaatwasser van 2 jaar oud ook gaan vervangen?
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 14 jul 2020, 14:13, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Waar blijft de berekening?
Wat kost uw installatie?
Hoeveel betaal je per jaar minder?

Even mezelf quoten: "maar ik moet de eerste nog tegenkomen die een slechte zaak gedaan heeft met zijn zonnepanelen."
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Jack Daniels schreef:En dat ik teveel produceer is niet mijn schuld. Ik heb geen invloed op de zon.
Niemand spreekt over "schuld".
Uw huidige installatie produceert meer dan je momentaan kan verbruiken.
Waarom zou dat feit (overproductie op 14/7) u gratis energie (kern-, gasgestookte-, biomassa-, ...) geven in december, wanneer energie een eerder schaars goed is?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

heist_175 schreef:
Jack Daniels schreef:En dat ik teveel produceer is niet mijn schuld. Ik heb geen invloed op de zon.
Niemand spreekt over "schuld".
Uw huidige installatie produceert meer dan je momentaan kan verbruiken.
Waarom zou dat feit (overproductie op 14/7) u gratis energie (kern-, gasgestookte-, biomassa-, ...) geven in december, wanneer energie een eerder schaars goed is?
Hoe verzin je het toch telkens weer? Waar staat dat mijn installatie meer produceert dan dat ik verbruik?
Ow, enne... lees het bericht van ddd toch nog maar eens: daar staat dat als ik teveel produceer dat het mijn schuld is (of van de installateur). De echte oorzaak (zon) wordt hier netjes verzwegen.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 14 jul 2020, 14:18, in totaal 1 gewijzigd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

devilkin schreef:
cadsite schreef: Nu zijn ze opgegaan in rook.
Val jij daar nu echt zo hard over?
Bij de terugdraaiende teller heb je dan die 500kWh als 'buffer' en kan je dat perfect opgebruiken eer je extra verbruik hebt.

Ik zie 't probleem niet...
Neen, ik val daar niet over.
Ik corrigeer gewoon wat hier foutief verkondigd werd.

Mocht ik daar echt over vallen dan had ik al lang een elektrische bijverwarming geplaatst of had ik geen moeite gedaan om de gloeilampen versneld te vervangen door LED.
Vraag ook maar aan mijn kinderen hoe ik er op hamer om het licht uit te doen als ze ergens een kamer verlaten. :oops:
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Right, sorry, was niet duidelijk uit de post ;)

Ikzelf heb hier sensoren geplaatst + led panel in m'n berging waar het structureel werd vergeten.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

wimvl schreef:Hier ook net panelen besteld, puur omwille van het feit dat ik aan een bepaald E-peil moet komen voor mijn woning. (nieuwbouw)
Bank heeft een korting op het woonkrediet toegekend op voorwaarde dat we een lage energie woning bouwen met E peil< E30.

Hierdoor ga ik ook 5 jaar geen onroerende voorheffing betalen dus zijn de panelen quasi gratis.
Ik ben in hetzelfde geval. We willen huis kopen (nieuwbouw), en zonnepanelen zouden helpen het E-peil onder de 30 te krijgen.

Mag ik vragen welke bank jou deze korting heeft toegekend? Het lijkt wel of geen enkele bank er bij ons rekening mee houdt.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

heist_175 schreef:
devastator schreef:
heist_175 schreef: Net zoals mensen hun gedrag nu aanpassen aan het energietarief (nachtverbruik, weekendverbruik), zal iedereen zich aanpassen door energieverbruikers net overdag te laten draaien: wasmachine, vaatwasser, ...
Welke wasmachine, vaatwasser en droogkast heb je, die dat ondersteunt ?
Een wasmachine van 11 jaar oud, de functie heet "startuitstel".
Sorry, maar das echt BS. Wat heeft dat te maken met zonnepanelen? Of ga jij 's morgen eerst kijken hoe laat de zon gaat schijnen, om zo je startuitstel in te stellen. Bedoeling is dat die apparaten 'slim' genoeg gaan worden om dat zelf te doen, niet dat je zelf moet lopen kutten met timers.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

thomasv schreef:Mag ik vragen welke bank jou deze korting heeft toegekend? Het lijkt wel of geen enkele bank er bij ons rekening mee houdt.
Je gelooft toch niet dat dit een echte korting is wegens E-peil...
Bij een andere bank krijg je korting omdat je zo'n goede klant bent. Bij een andere omdat je goed kan zagen en bij nog een andere omdat je vrouw toch wel aangenaam is om naar te kijken.

Een bank geeft je een rente zo hoog als ze jou verkocht krijgen met de praatjes dat jij toch echt wel een uitzonderlijk lage krijgt wegens "vul zelf een verzinsel in".
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Misschien kan je wel iets maken dat je je wasmachine kan starten van op je werk…
...en dan ook nog iets waarmee je kan zien hoeveel je zonnepanelen opbrengen, ook vanop je werk…
waauw, revolutie in de technieken. Chriet Titulaer zou ervan opkijken… wahaant, je kan die systemen misschien wel met mekaar laten 'praten'..

Ja Jack, je wordt 'bestolen' bij de meteropname en dat is niet leuk, maar Jack, je steekt geen centjes toe aan je zonnepaneelinstallatie, in tegendeel.


En ja ddd, er is nog (bijna) niemand slechter geworden van zonnepanelen, maar er is ook nog geen enkele netbeheerder aan failliet gegaan door die vele extra stroom die door z'n net gaat..

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

devastator schreef:Sorry, maar das echt BS. Wat heeft dat te maken met zonnepanelen? Of ga jij 's morgen eerst kijken hoe laat de zon gaat schijnen, om zo je startuitstel in te stellen. Bedoeling is dat die apparaten 'slim' genoeg gaan worden om dat zelf te doen, niet dat je zelf moet lopen kutten met timers.
Bullshit is in the eye of the beholder :).

Het lijkt me catastrofaal veel werk om in een app te kijken wanneer er veel zon/instraling is, om uw wasmachine of vaatwasser op dat moment te (laten) starten.
Een collega heeft 2 jaar geleden al een POC getoond waarbij de PV-opbrengst het "opladen" van zijn boiler triggerde (al zou ik dat sowieso uitbesteden aan zonneboiler etc).

Misschien zijn er al apps die zoninstraling weergeven per uur, net zoals er apps zijn bvoor buien.
Met een batterijtje van 1-2-3kWh maakt zelfs dat dan niet meer zoveel uit. Laat uw wasmachine starten om 15u en de kans is wel heel groot dat uw ZP-installatie tegen dan uw 3kWh batterijtje al vol gekregen heeft.
wimvl
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 11 jul 2008, 22:36
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 1 keer

thomasv schreef:
Mag ik vragen welke bank jou deze korting heeft toegekend? Het lijkt wel of geen enkele bank er bij ons rekening mee houdt.
Google woonkrediet eco.

Op zich wel goede motivator om de zaken goed aan te pakken.
De bank zal er op één of andere manier wel baat bji hebben dat de woning waarvoor ze krediet geven energiezuinig wordt gebouwd.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

heist_175 schreef:Misschien zijn er al apps die zoninstraling weergeven per uur, net zoals er apps zijn bvoor buien.
Met een batterijtje van 1-2-3kWh maakt zelfs dat dan niet meer zoveel uit. Laat uw wasmachine starten om 15u en de kans is wel heel groot dat uw ZP-installatie tegen dan uw 3kWh batterijtje al vol gekregen heeft.
De zonneopbrengst is vaak heel veranderlijk.
het zou best kunnen dat de installatie op 100% draait en de wasmachine triggert. Een paar minuten erna begint die te verwarmen, en net dan is er een dikke wolk. :twisted:

Maar hetgeen je daar verder zegt heb ik nog niet gezien, maar vind ik wel interessant. Ik was enkel aan het kijken naar teslawall en konsoorten, maar waarom inderdaad niet werken met veel kleinere accu's. Daar zal misschien snel een markt voor komen zodra injecteren sterker afgestraft zal worden.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Als die wolk komt en uw accu heeft al iets van oplading, dan neemt die het wel over.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Jack Daniels schreef: Ow, enne... lees het bericht van ddd toch nog maar eens: daar staat dat als ik teveel produceer dat het mijn schuld is (of van de installateur). De echte oorzaak (zon) wordt hier netjes verzwegen.
Natuurlijk is dat uw schuld.
De zon weet niet hoeveel panelen jij gelegd hebt en wat je verbruik is...

Verkoop een paar panelen op tweedehands, probleem opgelost.
Of moet de zon dat ook doen :angel:
snarie
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 12 maa 2003, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Jack Daniels schreef:Batterijen zijn enkel interessant als je volledig off grid gaat. Zolang je nog aangesloten bent op het stroomnet, en je hebt batterijen betaal je nog altijd injectie, taksen,...
Off grid gaan is een illusie. Batterijen helpen je verbruik te spreiden over 24uur. No way om je energie van de zomertijd 's winters te gebruiken. En wees gerust, je redt het niet met enkel batterijen in december/januari.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6009
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het zou al een klein batterijenpark moeten zijn om dat te overbruggen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

cadsite schreef:
fendtje schreef:
cadsite schreef:Ik behoor tot de laatste groep, wat maakt dat ik jaarlijks zo'n 500kWh 'cadeau' doe aan de oh zo vriendelijke mensen van Gaselwest.
In ruil krijgen we het duurste prosumententarief van België.
Een panneeltje minder en probleem is opgelost.
Of anders nog een elec vuurtje bijplaatsen.
Een paneel minder zou esthetisch niet goed zijn. Nu is het netjes met 3 rijen van 8.
Opsmossen door een elektrisch vuur te zetten gaat in tegen mijn gevoel.
Een paneel afkoppelen te simpel zeker.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

fendtje schreef: Een paneel afkoppelen te simpel zeker.
Dit ene zinnetje zegt alles over wat je er vanaf weet. Helemaal niks.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6125
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

fendtje schreef:Een paneel afkoppelen te simpel zeker.
Goh...
Een reeks panelen die geïnstalleerd zijn op een dak met kroonlijsthoogte van 5,5m. Daar moet ik op kruipen, een paneel los maken van de constructie, ontkoppelen, overbruggen en terug installeren.
En dat enkel en alleen om geen stroom aan Gaselwest cadeau te doen.
Natuurlijk...

Simpel? wat of wie? :roll:
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Ik lees hier veel over apparaten zoals vaatwasser, wasmachine, droogkast, enz. automatisch overdag te laten aanschieten terwijl je niet thuis bent.

Al eens aan gedacht of dit wel veilig is? Dit zijn en blijven hoogrisico toestellen ivm brand. Onlangs bij mijn schoonouders nog mogen ondervinden. Ze zetten de vaatwasser aan, waren een half uurtje weg. Ze kwamen thuis en het huis zat onder de rook... Dik chance dat ze toen nog op tijd thuis gekomen waren...

Eerlijk: al die geautomatiseerde zaken klinken goed, heel goed zelfs. Maar de veiligheid wordt hiermee wel wat vergeten...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Vaganzza schreef:Eerlijk: al die geautomatiseerde zaken klinken goed, heel goed zelfs. Maar de veiligheid wordt hiermee wel wat vergeten...
Inderdaad, een belangrijk punt dat je hier aanhaalt. Deze toestellen staan hier namelijk ook altijd uit als we niet thuis zijn. Brand is 1 ding, maar je hebt ook nog waterschade bijvoorbeeld als een leiding springt als je niet thuis bent.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 16 keer

Je hebt een terecht punt, maar die toestellen worden nu ook al uitgesteld gestart 's nachts.
Dus het risico blijft hetzelfde, alleen op een ander moment van de dag.

Verder gaat het ook weer over een afweging van risico vs functionaliteit: hoeveel vaatwassers draaien er 's nachts en bij hoeveel loopt het mis?
De "mislopers" realiseren headlines in HLN etc, maar alle miljoenen vaatwasprogramma's die lopen, doen dat (evident) niet.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Ik heb zonnepanelen en een enkelvoudige teller, waarom zou ik die dingen uitgesteld starten ;-)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2382
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 165 keer

Het gaat hier al over de niet-terugdraaiende teller :wink:
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

devastator schreef:
Vaganzza schreef:Eerlijk: al die geautomatiseerde zaken klinken goed, heel goed zelfs. Maar de veiligheid wordt hiermee wel wat vergeten...
Inderdaad, een belangrijk punt dat je hier aanhaalt. Deze toestellen staan hier namelijk ook altijd uit als we niet thuis zijn. Brand is 1 ding, maar je hebt ook nog waterschade bijvoorbeeld als een leiding springt als je niet thuis bent.
Ik vraag me af hoe vaak dit dan eigenlijk voorkomt...
Doorgaans lijken me dat heel veilige apparaten. De wasdroger is de enige met zelfs de volksreputatie.

Maar om advocaat van de duivel te spelen. Liever dat mijn wasmachine + huis afbrand overdag als ik er niet ben en iedereen in de buurt de wolk ziet opstijgen (en dito hopelijk reageert) dan midden in de nacht en de rook mij verstikt :lol:

Verder is het heel interessant om te lezen dat jullie ook bewegen naar oplossingen waarbij je apparaten worden aangestuurd opv productie.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

gunmaster schreef:Maar om advocaat van de duivel te spelen. Liever dat mijn wasmachine + huis afbrand overdag als ik er niet ben en iedereen in de buurt de wolk ziet opstijgen (en dito hopelijk reageert) dan midden in de nacht en de rook mij verstikt :lol:
Nu ik rookmelders hangen heb (ja dat wordt nagekeken in nieuwbouw tegenwoordig door onze EPB...), zal dat mij eerder melden zodat ik er iets aan kan doen... Dus als je overdag niet thuis bent, zal de boel kunnen opfikken terwijl als je thuis bent met die rookmelder dat niet zo moet zijn.

Het is en blijft een risico (altijd al geweest) om zo'n toestellen alleen aan te laten. Ik zou het persoonlijk zo weinig mogelijk doen (ik zeg nooit nooit... maar is toch heel uitzonderlijk).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Baserius
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

devastator schreef: waterschade bijvoorbeeld als een leiding springt als je niet thuis bent.
Als u het huis verlaat sluit u de hoofdkraan af?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Baserius schreef:
devastator schreef: waterschade bijvoorbeeld als een leiding springt als je niet thuis bent.
Als u het huis verlaat sluit u de hoofdkraan af?
Op vakantie wel ja.
Baserius
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Dan zie ik dus geen verschil in risico bij:

‘programmeer uw vaatwas overdag en de leiding springt’

Of

‘‘programmeer uw vaatwas niet overdag en de leiding springt’

Want ik vermoed dat u, net zoals velen, vaker uit huis werken gaat dan u op vakantie bent...
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

zoals ik dus al eerder zei, die toestellen staan altijd uit als we niet thuis zijn.
Baserius
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ook als die uit staan kan er een leiding springen

dus tenzij u altijd de hoofdkraan afsluit, is er geen verschil in risico.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Baserius schreef:Ook als die uit staan kan er een leiding springen

dus tenzij u altijd de hoofdkraan afsluit, is er geen verschil in risico.
Daar lach ik eens mee 8)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Baserius schreef:Ook als die uit staan kan er een leiding springen

dus tenzij u altijd de hoofdkraan afsluit, is er geen verschil in risico.
Risico is even groot maar de gevolgen zijn dat niet. Het gaat hem in dit geval niet om het risico maar om het gevolg. Machine draait en leiding barst terwijl je thuis bent, je kan meteen de hoofdkraan dicht draaien waardoor de gevolgen beperkt blijven. Machine draait en leiding barst terwijl je uit werken bent, je kan de hoofdkraan na x aantal uren dicht draaien. De gevolgen, daar moet ik geen tekening bij maken zeker? Eerst even een onderscheid leren maken tussen risico en gevolgen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Baserius
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Machine draait niet en leiding barst.

Dan is het gevolg helemaal hetzelfde,
met of zonder tekening zal je kunnen dweilen
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Baserius schreef:Machine draait niet en leiding barst.

Dan is het gevolg helemaal hetzelfde,
met of zonder tekening zal je kunnen dweilen
Gevolg hetzelfde? Een gebarsten leiding meteen afsluiten of er eerst enkele uren overheen laten gaan? Jij weet niet wat voor onzin je uitkraamt. Na een paar uur in het water zijn je meubelen rijp voor het containerpark.
Ik ga werken om 8 uur en een half uur later barst een leiding. Om 17 uur, als ik weer thuis ben, kan ik de kraan dicht draaien. Ik ben thuis en de leiding barst. Binnen de minuut is de kraan dicht gedraaid. Een mens leest hier soms toch wel de grootste onzin.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Baserius
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Als je niet thuis bent en de leiding barst maakt het niet uit of de machine draait of niet

Dus als je bij eender welke afwezigheid niet altijd de hoofdkraan afsluit heb je hetzelfde gevolg!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Baserius schreef:Als je niet thuis bent en de leiding barst maakt het niet uit of de machine draait of niet

Dus als je bij eender welke afwezigheid niet altijd de hoofdkraan afsluit heb je hetzelfde gevolg!
Tja, lezen kunnen ze hier ook al niet. Voor de onbegrijpende lezer: het gaat hem over ingrijpen bij afwezigheid of aanwezigheid. Waarschijnlijk zijn mijn berichten te ingewikkeld om te begrijpen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Baserius
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 jul 2020, 19:53
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Neen meneer,
Het gaat erover dat sommige hun toestel niet willen programmeren om stroom te gebruiken op moment van piekproductie van de zonnepanelen

En de opgegeven reden daarvoor was waterlekkage

Hetgeen dus overduidelijk geen reden is!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Euh... Het ging over risico en gevolg. Gij draait nog erger dan de wind met je bijdragen. En jij kan geen verschil maken tussen ingrijpen bij gevolgen als je uit werken bent en ingrijpen bij gevolgen als je thuis bent.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”