Gaming toetsenbord/Laptop

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Al uren zit ik maar te kijken naar een gaming toetsenbord tot max 100 euro zeker niet meer (ik ben geene professionelen gamer dus superveel moet dat niet kosten).

Op mijnen laptop werkt dus de s knop niet meer naar behoren, ik vrees dat ik dat alleen zal kunnen oplossen als ik een nieuwe toetsenbord zou laten steken maar dat kost veel geld en ben je je laptop makkelijk 3 weken kwijt dat is dus not done. Zelfs nu bij het typen gebeurt het dat ik de s snel induw en soms 2 sen krijg en bij het gamen zoals eerder gezegd als ik wil vooruit lopen dan wil hem niet of zit hem te haperen als ik de s knop induw, ben het dus strontbeu. Ja, ik kan uiteraard een andere letter nemen om vooruit te lopen maar ik ben dat zo gewoon dat die s knop de ideale knop is voor mij om mee vooruit te lopen en daarboven de achteruit knop z staat enz...

Na uren zoeken op talloze sites ben ik er nog steeds niet aan uit welke te nemen: ik zie bv dat heel vele gamingtoetsenborden zo van die hoge toetsen heeft = wtf. Ik sta er wel voor open maar ervoor staan springen dat nu ook niet. Op mijn laptop zijn de toetsen mooi laag en dat heb ik heel graag.
Ook moet het toetsenbord verlicht zijn en moet ik de stand ervan kunnen aanpassen, bv dat ik de verlichting bv straffer en minder straf kan instellen.
Het moet ook een azerty toetsenbord zijn, zeker geene qwerty, dat haat ik.

Dit lijkt me op het 1ste zicht een toetsenbord met vrij vlakke toetsen en niet zo van die hele hoge toetsen?

https://www.bol.com/nl/p/cherry-kc-1000 ... oductTitle
Laatst gewijzigd door Unicorn1 03 jul 2020, 01:57, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zou het niet logischer zijn om je laptop keyboard zelf te vervangen? Is meestal niet bijzonder moeilijk, mits je het onderdeel kan kopen.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

devilkin schreef:Zou het niet logischer zijn om je laptop keyboard zelf te vervangen? Is meestal niet bijzonder moeilijk, mits je het onderdeel kan kopen.

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Ik ken daar werkelijk nikske van en ik heb eens het toetsenbord laten vervangen van mijne macbook van 2013 en dat heeft veel gekost toen.
Toen ik deze laptop had gekocht (msi) had ik eens voor te testen een toets eraf gehaald, dat brak meteen lol, bij de macbook breekt dat zo snel niet, als ik nu diene s knop zou willen afhalen is het bijna 99% zeker dat gaat afbreken.
In al die dingens ben ik een leek in en als ik ergens aan pruts dan gaat het kapot.

Een nieuwe laptop kopen daar heb ik helaas geen geld voor.
Tttsss
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Een ander toetsenbord steken in een laptop is normaal gezien niet zo moeilijk, zeker niet als je een technische handleiding van het toestel vindt. Een vervangtoetsenbord vinden is soms lastiger. Ik heb goeie ervaringen met ReplaceDirect (al is het nu wel al even geleden).
Computer(k)nul
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Sinna schreef:Een ander toetsenbord steken in een laptop is normaal gezien niet zo moeilijk, zeker niet als je een technische handleiding van het toestel vindt. Een vervangtoetsenbord vinden is soms lastiger. Ik heb goeie ervaringen met ReplaceDirect (al is het nu wel al even geleden).
Dit is mijnen laptop:

https://www.bol.com/nl/p/msi-gl62m-7rex ... 1666/?s2a=

Ben zo eens aan het kijken of ik dat vind zo'n toetsenbord vervangen maar ik zie voor de moment alleen maar externe toetsenborden.


Ik zie ook dat het externe toetsenbord die ik als voorbeeld gaf slechte review krijgt op alternate, je zou de toetsen hard moeten induwen, ook al iet hetgeen ik zoek voor een extern toetsenbord zijnde, gadver zeg. Het zit al tegen. Dan zeggen ze dat rijk zijn niet gelukkig maakt ppff. Kan je lekker een nieuwe kopen dan.


Heb deze gevonden nu, mss dat iets goeds is?

https://www.coolblue.be/nl/product/7595 ... 1462703661
Tttsss
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2966
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Volgens https://forum-en.msi.com/index.php?topic=295141.0 zou het een software-probleem kunnen zijn. Ik vind niet meteen een vervangkeyboard.
Computer(k)nul
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Sinna schreef:Volgens https://forum-en.msi.com/index.php?topic=295141.0 zou het een software-probleem kunnen zijn. Ik vind niet meteen een vervangkeyboard.
Ik heb het gelezen maar helaas werkelijk geen ene die de oplossing heeft.
Msi zal er nimmer inkomen hier.

Ik ga het rustig bekijken eerst, ik geraak er toch nog niet aan uit wat ik ga doen.
Ik ga eens tanden bijten doen en toch de q knop instellen of eventueel de z knop en zo eens veel uren spelen om proberen gewoon te worden, als dat echt niet lukt zal het toch een extern toetsenbord worden.

Wel vervelend, als ik iets typ krijg ik nu vaak 2 keer de s lol terwijl ik maar 1 keer op duw, ggrr.
Tttsss
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Geen idee hoe het bij andere merken zit maar bij Thinkpads heb je een nieuw toetsenbord voor €50 of minder en om het te vervangen is het gewoon de handleiding volgen.

Mocht je toch voor een extern gaan; al nagedacht over het soort switches dat je wilt? Rubber dome of mechanische.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Op https://www.replacementlaptopkeys.com/m ... oard-keys/ kan je losse keys bestellen, en er zit ook een video/photo handleiding bij hoe het te vervangen. Misschien te overwegen?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

devilkin schreef:Op https://www.replacementlaptopkeys.com/m ... oard-keys/ kan je losse keys bestellen, en er zit ook een video/photo handleiding bij hoe het te vervangen. Misschien te overwegen?
Dat kan mss de oplossing zijn.
Ik ga het eens bekijken.
Want alsk eraan pruts dan moetk een reserve hebben, die msi toetsen zijn rommel, ik was vorige keer voorzichtig en de key brak direct af.
Ook duimen dan maar dat het geen software probleem is anders mag je nog 20 keys bestellen maar op die topic las ik dat de meeste mensen last hadden met meerdere kdys, bij mij ist alleen den s knop omdatk die megaveel ingedrukt houd.

Er staat wel nog dit :

Please also verify the layout of the keyboard and as a reminder we only carry the US keyboard layout.

Belgie is natuurlijk azerty. Dus bedoelen ze daarmee de key afwerking bij hen anders us? Zoja, dan kan ik het niet bestellen omdat het er niet zal oppassen?
Tttsss
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 386
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Het is echt niet moeilijk om het plastic van een vlindertoetsenbord te vervangen, zeker als je een nieuwe toets hebt.
Ik heb een youtube video gevolgd die exact uitlegd in welke richting je dat plastic erop moet klikken, en dan erna duw je gewoon je toets erop en het is gedaan
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2084
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

Unicorn1 schreef: Er staat wel nog dit :

Please also verify the layout of the keyboard and as a reminder we only carry the US keyboard layout.

Belgie is natuurlijk azerty. Dus bedoelen ze daarmee de key afwerking bij hen anders us? Zoja, dan kan ik het niet bestellen omdat het er niet zal oppassen?
Belgisch azerty is een ISO layout en US qwerty is een ANSI layout.

Niet alleen zijn de letters en symbolen anders gepositioneerd voor azerty en qwerty, maar sommige toetsen zijn groter of kleiner (shift) of hebben een volledig andere vorm (enter). Voor gewone letters zoals uw 'S' zou het niet mogen uitmaken :)
Afbeelding
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Jullie zijn 100% zeker dat ik gewoon dit mag bestellen via diene site en gewoon de letter s aanduiden en dat ist?
$16.94 kost het.
https://www.replacementlaptopkeys.com/m ... oard-keys/


Ps: wie ook externe toetsenborden weet die verlicht zijn + azerty en met platte toetsen zoals bij een laptop, vuur maar af. :).
Mss ik het toch ook nog koop.
Tttsss
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Unicorn1 schreef:wie ook externe toetsenborden weet die verlicht zijn + azerty en met platte toetsen zoals bij een laptop, vuur maar af. :).
Mss ik het toch ook nog koop.
K800 https://www.logitech.com/nl-be/product/ ... board-k800
Tweakers.net
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

heist_175 schreef:
Unicorn1 schreef:wie ook externe toetsenborden weet die verlicht zijn + azerty en met platte toetsen zoals bij een laptop, vuur maar af. :).
Mss ik het toch ook nog koop.
K800 https://www.logitech.com/nl-be/product/ ... board-k800
Tweakers.net
:beerchug:
Zeker een mogelijkheid.
Ben ook eens de mini keyboarden aant bekijken.

Kan iemand me bevestigen of ik die s toets mag bestellen? Want tmoet wel op de mijnen passen.
Ik zou dan eerst mee dat beginnen en kijken of dat het probleem zou oplossen. Lukt dat niet dan tja, dan zal het sowieso een toetsenbord worden.
Tttsss
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik heb een meetion K9300 goedkoop oplichtend keyboardje liggen, Qwerty stijl.
Leuk en goed genoeg (ik heb dacht ik geen 20 euro betaald), maar momenteel niet leverbaar bij zowel amazon als bol).
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

ITnetadmin schreef:Ik heb een meetion K9300 goedkoop oplichtend keyboardje liggen, Qwerty stijl.
Leuk en goed genoeg (ik heb dacht ik geen 20 euro betaald), maar momenteel niet leverbaar bij zowel amazon als bol).
Qwerty komt er niet in, ik geraak dat niet gewoon :).
Maar sowieo leuk toetenbordje, net een gechekt, ik hou er rekening mee.
Tttsss
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Azerty gaming keyboards zijn niet makkelijk te vinden is mijn ervaring.
De meeste azerty modellen zijn van de franse variant (waar oa de @ bij de 0 staat ipv de 2).
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Wie kent er hier veel van gaming laptops en wat de beste is voor wow te spelen? Andere games doen er heel weinig toe, 99,9% gaat naar wow spelen.
Uiteraard weet ik ook wel dat hoe duurder je gaat hoe beter maarja, ik schijt geen geld en wil nu ook niet te zot gaan doen.
Mijn budget is max 1500 al zou ik mss toch liever naar de 1250-1350 blijven.
Ik heb nu al zeker 5 uren sites zitten checken en zitten vergelijken en noem maar op en dan zag ik veel filmpkes met games die ze vergelijken maar er zat bitter weinig wow tussen, vervelend dus want wow is niet hetzelfde als battlefield enz... Dus ik moet opletten natuurlijk.

Fps is heel belangrijk dat weten we maar het belangrijkste is in wow dat je enorm veel keren per dag moet laden, dat kan makkelijk 40 keren en meer zijn als ik 8-10 uren game. Ik heb nu een HQ7700 processor en 1050ti graka, settings staan op 7 wat nog meer dan oke is alleen de laadtijden is stilaan wat trager aan het worden zeker bij drukker gedoe merk je dat vaak nog meer. Hangt van moment tot moment af, den ene keer kan dat bv na 30sec zijn maar andere keren soms 1 minuut of nog (iets) langer.
Wat nog gebeurt is dat als ik ergens toe kom op een andere plaats dan gebeurt het soms ook heel wat keren dat die nog bv 10 maar ook hier soms nog 30sec nodig heeft om te laden, als ik meteen probeer te vliegen, of het gaat niet of het gaat wel maar zie ik niet eens waar ik vlieg ;), gewoon omdat de boel niet snel genoeg wil laden.

Sry voor de lange uitleg. ;).

Ik heb hier enkele laptops gevonden die mss dik oke zijn, veel verschillen zijn er denk ik niet. Ik heb ook nog naar bv een lagere graka gekeken die 1650 maar die zit flink achter op degene die ik hier zal posten + de 1650 graka heeft geen betere processor dusja, het zal een 1660ti worden denk ik of een 2060, voor een 2070 ligt de prijs helaas een stuk hoger, buiten mijn budget. Moet sowieso verlicht toetsenbord zijn en azerty en 120/144hz.


https://www.krefel.be/nl/p/TO131026-leg ... AUQAvD_BwE

https://www.coolblue.be/nl/product/8622 ... zerty.html

https://www.coolblue.be/nl/product/8581 ... zerty.html

https://www.coolblue.be/nl/product/8606 ... zerty.html

https://www.coolblue.be/nl/product/8599 ... zerty.html
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Je huidige setup is nog vrij recent dus ben je zeker dat die trage laadtijd niet aan andere factoren ligt? Ik speel het spel niet maar een snelle google toont dat trage laadtijden een gekend fenomeen zijn (voorbeeld). En gezien het een online multiplayer is, ligt het misschien [gedeeltelijk] aan de server of aan andere spelers waarop gewacht moet worden?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cptKangaroo schreef:Je huidige setup is nog vrij recent dus ben je zeker dat die trage laadtijd niet aan andere factoren ligt? Ik speel het spel niet maar een snelle google toont dat trage laadtijden een gekend fenomeen zijn (voorbeeld). En gezien het een online multiplayer is, ligt het misschien [gedeeltelijk] aan de server of aan andere spelers waarop gewacht moet worden?
Maat van mij heeft de HQ7700 en de 1050 graka, hem heeft ong hetzelfde voor. Vooral als er drukker dagen zijn, dus meer mensen op 1 zelfde plaats dan merk je het nog meer. Ook komt er een nieuwe grote patch aan, waarschijnlijk eind 2020 denk ik. Een nieuwe grote patch wil dus zeggen dat de graphics weer verhoogd zijn, dus de kans zit er goed in dat de boel nog beetje trager zal laden.

Andere maat van mij heeft de 1070ti graka, processor weetk niet vanbuiten en bij hem vliegt die laadbalk vooruit, alvast een pak sneller dan bij mij.

Mijne setup is sowieso midrange toen ik hem kocht, laptop is binnen aantal maanden toch ook al 3j oud.
Tttsss
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6012
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 829 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zit er al een ssd in? If not is dat misschien een goedkopere upgrade.

Sent from my IN2023 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

devilkin schreef:Zit er al een ssd in? If not is dat misschien een goedkopere upgrade.

Sent from my IN2023 using Tapatalk
Ssd ja zit erin maar wow die 90GB staat op de HDD omdat de ssd maar 128GB is, feen plaats voor om op de ssd te zetten.
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Vervang de SSD door een 512GB exemplaar en smijt die HDD eruit. All problems solved denk ik dan zo ... kost je 100 EUR
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Sasuke schreef:Vervang de SSD door een 512GB exemplaar en smijt die HDD eruit. All problems solved denk ik dan zo ... kost je 100 EUR
- Je kan toch niet bij eender welke laptop zoiets gaan aanpassen toch?

- Ik heb deze, geen flauw idee of je daar die boel kan aanpassen, ik ben een leek.
https://www.bol.com/nl/p/msi-gl62m-7rex ... 1666/?s2a=

- Maar er scheelt nog meer aan, letter s stottert , ook dat moet ik ook nog eens bekijken. 2 mogelijkheden; ik probeer die letter te vervangen en tis goedkoop opgelost of ik heb pech dat ik heel dat toetsenbord moet vervangen, dat zie ik niet zitten. - Dus ook hier vrees ik het ergste, ik heb hetzelfde voor gehad met de macbook, heeft me ook wat gekost toen.
- Als ik dat kan aanpassen dan ga ik dat mss nog doen en ga die als reserve gebruiken en/of mijne pa kan hem gebruiken want diene heeft nog geenen laptop, denk ik hem aan mijne ouwe zal schenken dan, tot ik hem mss eens nodig heb dan :).

- Ben toch van plan een nieuwe te kopen dus is mijn vraag nog eens: wie heeft er hier goeie kennis zeker met de game wow. Sowoeso een 512GB ssd deze keer dat sowieso, moet azerty zijn , 120/144hz en verlicht toetsenbord. Met goeie processor ook en graka.

1700€ kan ik (helaas) niet voor geven maar ik denk dat ik wel iets super kan vinden aan 1250-1350 eventueel 1500€ max. Ik heb een 5 tal gevonden die ik hier heb gepost maar tis verdomd moeilijk kiezen haha.

Over zoiets kan ik soms hoofdpijn van krijgen.
Ik wil niet een 2de zelfde fout maken als ik een game laptop koop, deze keer moet het er boenk op zijn :).
Tttsss
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tegenwoordig moet je daar echt wel mee beginnen opletten.
Laptops beginnen meer en meer black boxen te worden.
SSD: latje dat op het moederbord gesoldeerd is
RAM: vaker en vaker vastgesoldeerd
Batt: al een tijdje niet meer extern en snel wisselbaar
Luikjes om eraan te geraken? Vergeet het. Theeft toch geen nu want het is niet meer wisselbaar.
De tijd dat je een degelijke maar niet te dure laptop kocht, en zelf de drive en de ram upgrade deed, lijken langzaam voorbij te zijn.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

De handleiding verwijst naar een 'authorized dealer or service center' om hdd of sdd te vervangen dus waarschijnlijk kan je er zelf niet makkelijk aan.

Als je een echte gamer bent, dan kan ik je nog wat extra stress bezorgen door te vermelden dat je ook rekening kunt houden met de "toetsen-zones" van keyboards :twisted: Om te besparen, deelt men toetsenborden in in zones waarbinnen je dan een bepaald aantal toetsen tegelijk kan indrukken, en niet meer dan dat aantal. Als je toevallig graag met toetsencombinaties gamet die boven een zonelimiet zitten, heb je pech.

De indeling van die zones kan verschillen per model en is meestal geen publieke info dus 't is vooral afwachten/hopen, al ben ik zelf al eens tegen die lamp gelopen en het is niet leuk als je daar plots rekening mee moet houden (eerst toets opheffen voor je een andere kan indrukken).
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Oke.

Ik zal dan maar om de 3-4j een nieuwe kopen.
Ik gebruik voor de moment een klein gaming toetsenbordjen, is wel top maarja, ik speel het beste als ik het op de laptop zit , natuurlijk moet ik vaak den cooler opzetten haha anders mega heet.

Sowieso nieuwe laptop jong.
De vraag is: zit ik in de goei richting te zoeken? Ik veronderstel van wel dan. Volgende week heb ik hem, juist nog een keuze maken, heb nog 3-5 tal dagen.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 03 jul 2020, 21:00, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Eerlijk gezegd zou ik me aansluiten bij Sasuke en devilkin, en eerst een grotere/snellere SSD proberen. Als je moet laden vanaf een (mogelijk 5400RPM) harddisk is dat een serieuze bottleneck. Laptops hebben ook allerlei powersaving opties die mogelijk nog beperkend werken?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb een beslissing genomen, mijne ouwe laptop ga ik als reserve houden en aan mijn ouders geven.

Ik ga sowieso een nieuwe kopen; ondanks 20 yt filmpkes te hebben gekeken ben ik er slechts op 1 ding nog niet aan uit en dat is de 1660 ti of de 2060 nemen en welk merk, de msi dan of den acer.
IK ga eerst nog eens voorbeeld geven; ik heb een msi 1050ti graka, maat van mij 1050 graka mee dezelfde processor, op yt zie ik heel wat filmkes waarbij ze 20 games testen en die 1050ti graka wint praktisch altijd vd 1050 graka. Maar wat blijkt; bij wow staan ik en de maat op een zelfde plaats en die maat van me haalt mee zijn 1050 graka bijna constant 10fps meer dan bij, eender waar, uiteraard schommelt het soms eens naar 7 fps of zelfs 12/15fps maar ik geraak er dus niet met een graka die normaal beter zou moeten zijn dan de 1050.

Daarom dat ik nu mee hetzelfde dilemma zit; ik kan aan dezelfde prijs een 2060 graka kopen en een 17.3 scherm wat ik liever zou hebben, op 1 game na die ong gelijk eindigde blaast die 2060 graka diene 1660ti echt weg, ik zie echt soms verschillen van tussen 10/15 en zelfs 20fps verschil, wat echt wel veel is. Alleen ook hier zie ik bijna niks van vergelijkingen met wow.

Soit; Ik ga normaal tussen deze laptops mijn keuze maken;

Mijne nr 1 is de acer; 1299 euro, 2060 kaart, zelfde processor en 17.3 inch scherm.

https://www.artencraft.be/nl/acer-nitro ... ergelijker


Mijne nr 2 en mss miskijk ik me maar het enige verschil is de 15.6 scherm den deze heeft (als een laptop 1 usb minder heeft dan een andere dat boeit niet).
https://www.coolblue.be/nl/product/8622 ... zerty.html


NR 3 en 4 zijn er 2 met normaal dezelfde specs maar met een 1660ti graka en 15.6 scherm.
https://www.coolblue.be/nl/product/8581 ... zerty.html

https://www.coolblue.be/nl/product/8606 ... zerty.html


Ik ga nog paar uurkes verder checken. Zie ik bv iets over het hoofd of zijn al die laptops rond die prijsklasse ong hetzelfde?
Of is die acer megasnel bloedheet tegenover die msi enz.... Geen flauw idee van, soms vind je modelnummers niet op YouTube, vervelend.
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Zijn CPU en GPU kan wat hoger geklokt staan, of constanter een hogere clock halen ipv korte boosts, of ietsje beter gekoeld zijn, enz. (en uiteraard het SSD verschil). Dat hangt ook af van welke dingen een specifieke game graag heeft (snel geheugen, hoge clock op 1 core ipv multicore, etc.)

Hou er rekening mee dat laptop versies van grafische chips over het algemeen wat trager zijn dan de desktop versie door minder efficiënte warmte-afvoer( wat lagere clockspeeds noodzakelijk maakt). Bij de desktop versies zit er ongeveer 20% verschil tussen een 1660Ti en een 2060 maar de webshop links tonen niet welke clockspeeds de laptop versies hebben dus het is moeilijk in te schatten wat daar van overblijft. In jouw geval zijn de prijzen hetzelfde dus ik zou dan eerder voor de 2060 versie kiezen ondanks de onzekerheid over clocks.

Bij je nieuwe laptop keuze is het ene scherm 144Hz (17.3") en het andere 120Hz(15.6") -- bij zwaardere games ga je niet steeds aan 120FPS/144FPS geraken en dan krijg je licht gestotter in de frames, wat sommige mensen opvalt en anderen niet. 't Zijn alle twee IPS schermen en je kan niet in het echt vergelijken (tenzij je retourrecht truken uithaalt) dus weerom moeilijk in te schatten wat je beter gaat vinden.

Het gewicht is nog het grootste verschil: 3kg (17"Acer) of 1.86kg(15"MSI) -- ze zijn vrijwel identiek qua specs en zoveel grootteverschil is er nu ook weer niet, dus zou dat extra gewicht aan de heatsinks kunnen liggen?
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Bedankt voor de info.
Mja, zolang dat het maar een beetje future proof is ist oke ze.
Ik verander meestal binnen de 5-6j van laptop.
Nu uitzonderlijk sneller omdat de vorige keer mijn budget te laag lag en de laadtijden me te lang duren nu + lichte probleempjes ook aan. Daarmee deze keer een duurde nemen ;). Voor 1 keer dat dat mogelijk is.
Tttsss
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

Ja, er zijn te veel factoren waarop je kan blijven googlen en twijfelen, dus ik zou dan voor de gemoedsrust van de grootste cijferkes gaan :angel:

:: EDIT ::

'k Ga je toch nog eens ambeteren door te wijzen op de AMD Ryzen 4800H die normaal sterker presteert dan de laatste Intels, bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/p/asus-tuf-gamin ... oductTitle

https://www.notebookcheck.net/Amazon-ha ... 322.0.html
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cptKangaroo schreef:Ja, er zijn te veel factoren waarop je kan blijven googlen en twijfelen, dus ik zou dan voor de gemoedsrust van de grootste cijferkes gaan :angel:

:: EDIT ::

'k Ga je toch nog eens ambeteren door te wijzen op de AMD Ryzen 4800H die normaal sterker presteert dan de laatste Intels, bijvoorbeeld:

https://www.bol.com/nl/p/asus-tuf-gamin ... oductTitle

https://www.notebookcheck.net/Amazon-ha ... 322.0.html
Lap zeg, nu datte haha.

Blijkt dus dat dieje processor flink stuk beter is dan diene 9750h die in de meeste gaming laptops zit en zelfs beter is dan de 10750h.

Hm.

De vraag is: wat is beter : setup mee die processor maar met de 1660ti graka of de 9750h met de 2060 graka?

Jammer dat ik werkelijk nergens een goei filmpke zie vd vergelijking voor wow.
Ik vind er wel 1 maar mensen posten dat er iets niet klopt en daardoor geen juiste weergave heeft tusse de verschillende graka's.

In andere filmpkes 20 games, 19 keer was de 2060 overduidelijk beter ik spreek dus wel over beide de 9750h. De 1660ti moest toch duidelijk het onderspit delven. Maarja, wow is geene watch dogs 2 of battlefield
, hm, mss toch eens bekijken naar die 4800h processor.


Ik zit nu al zeker 3 dagen bijna na hele dag mee bezig lol, mag weer stuk opnieuw beginnen.
Ik wil niet weer een fout maken zoals bij mijne vorige laptop.


Ik lees wel bv dat het scherm niet zo goed is, 250nits, terwijl de meeste 300nits hebben.


Deze kerel heeft die laptop.
Scherm is dus blijkbaar niet goed.
OOk alst klopt hele hoge temperatuur, ppff, ja jongens, maak het me nog wat moeilijker :).
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik kan je anders de Lenovo Legion 5 met RTX2060 aanraden in dit segment. Qua CPU moet je tussen de AMD of Intel niet echt veel aantrekken, in dit segment is het vooral kwestie van een cpu te hebben die geen bottleneck gaat vormen, zowel de i7 9x of 10x zullen dat niet snel voorhebben, ook al is de AMD procentueel wat sneller.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

https://www.lasystems.be/nl/acer-nitro- ... paign=feed

Het zal hoogst waarschijnlijk den deze worden.
De hitte los ik eventueel op met een goeie coolingpad dan maar.
1299 euro voor een 2060 graka , 9750h , 16GB ram, 300nits 72 scherm enz... die specs lijken me allemaal in de goeie klasse te zitten.

Ben nog aant verder zien, bedoeling is als ik bv woensdag kan bestellen dat ik dan donderdag heb.

Ik had zoiets van mijne laptop is nog maar 2.5j oud, is toch onnozel datk ne nieuwe ga kopen.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 08 jul 2020, 15:34, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zie inderdaad dat je die hitte dan zeker kan aanpakken, want een laptop/CPU die te heet word gaat zowel op de CPU als de GPU terugklokken en dat voel je fameus !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb de knoop doorgehakt en ik ga dienen letter niet laten veranderen. Ze moeten de laptop volledig open gooien en er een nieuw paneel dan insteken (of wat het ook juist is) , kost minimum 150€ extra + werkkost nog bijrekenen dan. Ik heb gezegd laat maar zo, ik game verder met mijn extern steengoei toetsenbordjen.

De ssd wordt vervangen door 1 van 500GB. Dernet binnen gestoken binne kleine 3 uren mag ik er al achter gaan.
Ben benieuwd.
Tttsss
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dat lijkt me de meest verstandigste (en economisch verantwoorde) oplossing :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Sasuke schreef:Dat lijkt me de meest verstandigste (en economisch verantwoorde) oplossing :-)
Ja, ik had ook zoiets van als ne laptop nog maar zo oud is ist onnozel om voor zoiets alne nieuwen te gaan kopen. Had mijn laptop 5j geweest hadk ne nieuwen gekocht.

Binnen 90 min ist zover, ben benieuwd :).

Update: Goe leuk is het niet: ik zat constant aan 90-98 graden, nu aan 68-82 en normaal niet hoger dan dat.
Is natuurlijk geen 30 graden buiten maar toch, normaal zit ik sowieso aan die hoge graden, nu opeens tussen de 15- 25 graden minder, is echt wel veel ;). My happy.

Bedankt aan iedereen hier, juiste keuze en laptop vliegt en de laadtijden bij wow zijn echt wel een stuk snellerw vaak heel sneller, veel leuker gamen zo, alles meer snappy.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”