Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hoe lang gaat het duren voor AliExpress een legertje Chinezen gaat invliegen om leveringen binnen Europa te doen. Dan kunnen onze posterijen weer een potje wenen
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1379
Lid geworden op: 15 okt 2017, 22:24
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Aliexpress: bij mij staat er tussen bv 7 juni en 18 juli.

Terwijl ik bv mijn muize op dezelfde moment heb besteld en die heb ik al ontvangen. Kan een tijd duren. Het ene is sneller dan het andere.
Mijn muismatteke is ook al even in Belgie nu.
Tttsss
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 438
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 20 keer

Ik heb gisteren het snelste pakket ooit gehad van ali.... Van november vorig jaar onderweg en nu pas geleverd. Heb zelfs al de refund gehad...Goe bezig zou ik denken :bang: Het waren tyraps dus niet echt duur en belangrijk genoeg om douane problemen gehad te hebben.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Derde keer op 16 dagen dat Telenet er hier minstens een half uur uit ligt (regio Ninove). Als telewerker is dat om helemaal blij van te worden natuurlijk.
To download or not to download, that's the question.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Maandag een nieuwe CPU cooler besteld en een iets duurdere webshop gekozen omdat ze de dag erna leveren, maar nu krijg ik een mail van PostNL dat de verzending een dag vertraging oploopt... :evil:

En nog eentje: heeft er nog niemand een alternatief ontwikkeld voor de koelpasta? En kom eens overeen wat de beste methode is...
Me is totally konfjoesd :oops:
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor koelpasta is het motto: "zo dun mogelijk" omdat die pasta enkel dient om de krasjes in de metalen oppervlakken op te vullen -- of beter gezegd: om te vermijden dat er luchtbelletjes ingesloten worden die isolerend werken ipv de warmte te laten wegstromen.

Over de aanbrengmethode ga je geen conclusie vinden, denk ik. De "dot in het midden" methode is vooral om lucht weg te duwen. Maar je hebt dan weinig controle over hoe goed de pasta verdeeld wordt -- als de oppervlakken wat hol staan, gaat die dot misschien niet tot aan de randen platgedrukt worden, of kwakt er juist een deel over de rand.

Ik strijk de pasta altijd zelf uit op beide oppervlakken ipv de dot methode. Met het plastic tubeke van een wattenstaafje kan je een 'hockeystick' vorm maken en daarmee de pasta rondduwen (wel scherpe randjes vermijden zodat je niet krast). Met een wattenstaafje kan je ook de isopropyl of aceton aanbrengen om oude pasta te verwijderen. Met aceton wel goed opletten dat je niks anders aanraakt dan de metalen heatspreaders, en kamer verluchten (ondanks kleine hoeveelheden). En pasta goed van je huid wassen want 't is meestal geen vriendelijke stof.

Er bestaan ook thermal pads (een velletje dat je ertussen legt), maar die zijn dikker en dus minder efficiënt qua warmte-afvoer. Er staan op internet ook genoeg experimentjes met eigen pastas, zoals tandpasta bijvoorbeeld, en bij sommige koelers zit er al een laagje paste/pad op vanuit de fabriek maar ik zou het eerder houden bij reguliere pastas.

Als het slecht is aangebracht of de koeler sluit niet goed aan, dan zal je dat wel merken in de koelprestaties. Vergelijk dus achteraf altijd eens met een paar reviews maar hou er rekening mee dat sommige pastas enkele weken nodig hebben om zichzelf te optimaliseren. Moderne CPUs hebben beveiligingen tegen oververhitting dus dat is niet meer zo stresserend als vroeger.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

cptKangaroo schreef: Ik strijk de pasta altijd zelf uit op beide oppervlakken ipv de dot methode. Met het plastic tubeke van een wattenstaafje kan je een 'hockeystick' vorm maken en daarmee de pasta rondduwen (wel scherpe randjes vermijden zodat je niet krast).
Zelf gebruik ik de 'oude bankkaart' methode om de koelpasta in een dunne laag uit te spreiden, maar eigenlijk identiek aan cptKangaroo.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kijk, dat bedoel ik precies. 8)
Ik lees anderen dan weer zeggen om de pasta zeker niet open te smeren omdat er dan luchtbellen zouden ontstaan.
profke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 aug 2010, 23:42
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 24 keer

tenzij je wil gaan overclocken is heel de koelpasta-discussie eerder een "gemorrel in de marge".
omzeggens elke methode die je vindt is "goed genoeg" voor standaardwerk.
En: als het "niet goed genoeg" is, dan is het veel evidenter & logischer om een beter koelvin te kopen dan je heil te zoeken in die 1°C marge die betere koelpasta brengt.

eventjes zonder de exacte temperaturen op te zoeken:
* je CPU is "ok" zolang de temperatuur tussen de pakweg -10°C en de +85°C zit.
* vanaf ~80°C zal hij mogelijs beginnen throttlen. (trager werken om niet te overhitten).
Als je "op de grens" zit dan zal je een verschil merken
* met methode A (druppel) draait ie misschien op 79 °C en methode B op 80°C (smeren); Waarbij dan 80°C slecht is , want throtteling.
* maar in feite zou hij op 60°C moeten zitten... oftewel: een punt waar die ene °C niets uitmaakt.

zolang je niet in de buurt van de grenswaarden komt gaat hij niet throttlen, en is die °C fetish niet meer dan dat.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Hier gewoon 4 kleine bolletjes gezet, neem iets minder als een cm van de hoeken.
Na het mounten van de cooler was er geen excess te zien.
Idle draait de 9700k op 33 a 35°, under load gaat die naar 60 a 70 max.
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

zoiets :)
cooling.jpg
2lan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 17 mei 2012, 13:31
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 4 keer

Splitter schreef:het antwoord is keystones! (desnoods rj45-rj45 keystones)
Het is een kabel zonder stekker wat de patchpanel moet worden zodat ze niet verder kunnen kapot gaan.
Strippen en ontwarren is het probleem.

Ivm koelpasta.[youtube] [/youtube]
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Ik had eerst een te grote koeler besteld, kieken...
Ondertussen is de kleinere toegekomen en geïnstalleerd.
Nu versta ik waarom er zoveel commentaar is op die push pins. Wat een geklooi... Langs de andere kant, wel content dat ik het mobo niet uit de kist hoefde te halen.
Ondertussen werkt alles terug als een zonnetje en de t° is aanzienlijk lager dan bij de stock cooler.
Afbeelding
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2322
Lid geworden op: 09 mei 2007, 11:44
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kunnen we allemaal eens wat normaal gaan doen ipv op elke hetze te springen?
Ophef nu in het F1 omdat enkele coureurs niet knielen ifv black life matters. Ik vind het uberhaubt al straf dat ze daar aan de startlijn een pose willen innemen, ver van dat ze zouden eisen dat iedereen eraan mee doet... In 1968 waren tijden anders, het black power salute van Tommie Smith en John Carlos waren echte statements, van 2 zwarten, tegen de toen heersende rassenscheiding. Maar nu draait alles om zoveel mogelijk hashtags/retweets/...
Wat is het volgende? Een collectieve moonshot om de homo-gemeenschap te steunen?
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

woutervh schreef: Een collectieve moonshot om de homo-gemeenschap te steunen?
Mannelijke pitspoezen? (maar denk dat pitskaters andere beelden oproepen)
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Grrr.. Nieuwe EDPNET aansluiting vragen in een nieuwbouwwijk (waar alles reeds klaarligt, tot zelfs de NTP op de muur)

Krijg je netjes te horen dat PX laswerken moet uitvoeren, en of we akkoord zijn met 580€ extra kosten die PX aanrekent...

Even inside info gekregen: Die laswerken blijken dus gewoon het aansluiten van de kabel op de klemmen in de straatkast te zijn...

EDP vzekoopt dus 1 abonnement minder nu ... (niet dat ze daardoor failliet gaan gaan, maar toch, het steekt een beetje). En ergens mist EDP op die manier toch potentieel 100+ aansluitingen in de wijk (want ik kan nu moeilijk gaan opscheppen met de EDP voordelen)... Slim bekeken van Px..
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

Kan je niet voor een jaar px klant worden?
Die kost zullen ze wel laten vallen als je bij hen gaat.
Zodra je contract afloopt verkassen naar edp.
tdemeyer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 736
Lid geworden op: 19 jan 2013, 23:15
Locatie: Ronse
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 43 keer

Ik ga daarvoor geen jaar wachten.. 1 maand is al te lang :) (ttz: easy transfer..).

Want die kost betaal je idd niet als PX de aansluiting zelf doet..

't Zou een mooie commerciële geste zijn van EDP als ze me dan geen activatiekost zouden aanrekenen bij de switch.. (hint hint)
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is er nu echt niks te doen aan alle idioten op de weg?
- Chauffeurs die aan uw gat komen plakken dat je bijna hun neushaar kan zien in je achteruitkijkspiegel. Graag enige afstand, als ik kort moet remmen voor eender welke reden ...
- Chauffeurs die dan daarentegen aan zo een slakkentempo blijven rijden, en liefst zeker niet optrekken op de oprit van de e40, wat vlot invoegen bemoeilijkt
- Geen gebruik van richtingsaanwijzers. Je moet niet bijbetalen per gebruik, idiots.
- Zitten spelen op de gsm tijdens het verkeer.. Je vraagt je dan af waarom iemand echt zwalpt/niet meegaat met de rest vh verkeer, en als je voorbij rijdt, zie je dat ze druk aan het tokkelen zijn, liefst nog met beide handen (knieën aan het stuur).

Ik ga niet verkondigen dat ik de perfecte chauffeur ben, maar bovenstaande... zucht.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

Misschien was het geen spel maar een app tegen stress in het verkeer :idea:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zaterdag besteld bij coolblue, netjes versturd en dus voorzien voor levering zondag door dynalogistics van bpost. Over zaterdag en zondag 3 sms'jes en 2 mails gekregen om de levertijd steeds exacter te krijgen. Dan plots om 18u "u was niet thuis dus zullen we het pakje opnieuw aanbieden". Natuurlijk de ganse dag thuis geweest (met 2en).
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5250
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

tdemeyer schreef:Ik ga daarvoor geen jaar wachten.. 1 maand is al te lang :) (ttz: easy transfer..).

Want die kost betaal je idd niet als PX de aansluiting zelf doet..
normaal als je bij de bouw vooraanleg aanvraagt bij pxm (90 euro) moet je die SNA-kosten toch ook niet betalen,
gezien je dan reeds aangesloten bent op het netwerk bij een aanvraag, ongeacht operator?
dus waarschijnlijk bij de bouw iets vergeten :)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

mkj
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:37, in totaal 1 gewijzigd.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

heist_175 schreef:De regels gelden wél voor iedereen, ik denk dat het triggerpunt ligt bij een omzet van 50miljoen ligt.
Logisch dus dat Facebook wél in beeld is en Userbase niet :).
Ik wou hier even nog inpikken omdat Youtube waarschijnlijk binnen een jaar dus zal moeten ingrijpen maar nu nog niet. Maar wat met discord? ik denk echt dat discord een heel groot issue gaat hebben met linktaks(niet zozeer met upload filter)
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Goztow schreef:Dan plots om 18u "u was niet thuis dus zullen we het pakje opnieuw aanbieden". Natuurlijk de ganse dag thuis geweest (met 2en).
Been there :-( Deze pagina zegt eigenlijk voldoende : https://nl-be.trustpilot.com/review/dynalogic.eu
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Hoe MeDirect hun mobiel bankieren lanceert.
Een mail om het groot aan te kondigen om de app te downloaden. Je kan de app downloaden in de store zonder problemen. Bij eerste opstart zegt hij log in op de site, ga naar profiel en selecteer mobiel bankieren.
Daar krijg je dan dit:
2020-07-17 07_12_55-Mozilla Firefox.png
Ik gebruik hun site niet graag op gsm dus was blij dat er een app was :(. Nog maar wat geduld dan.
Op de site staat ook nergens dat het niet zou werken, er staat gewoon alle info van de app en reclame voor de app...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Verbazingwekkend dat sommige besturingssystemen - macos, Windows - nog steeds een eeuwigheid nodig hebben om patches te installeren. Ik zit hier nu al 10 minuten te koekeloeren naar een leuk apple logo, op een macbook Pro van 2019. Niet te snappen. Live patching en dan reboot, ffs.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

devilkin schreef:Verbazingwekkend dat sommige besturingssystemen - macos, Windows - nog steeds een eeuwigheid nodig hebben om patches te installeren. Ik zit hier nu al 10 minuten te koekeloeren naar een leuk apple logo, op een macbook Pro van 2019. Niet te snappen. Live patching en dan reboot, ffs.
Goed nieuws van het macOS front: https://9to5mac.com/2020/07/02/apple-pr ... s-big-sur/

Geen vooruitgang voor Windows daarentegen.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dat zou ik toch ook niet zeggen. Het gaat op Windows ook al een pak rapper dan vroeger.

Allez, ik hoop dat het ook zo zal zijn op macos. Maar aan Big Sur zijn we nog niet, en op het bedrijf duurt het wel even eer ze een nieuwe major van OSX vrijgeven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Goztow schreef:Zaterdag besteld bij coolblue, netjes versturd en dus voorzien voor levering zondag door dynalogistics van bpost. Over zaterdag en zondag 3 sms'jes en 2 mails gekregen om de levertijd steeds exacter te krijgen. Dan plots om 18u "u was niet thuis dus zullen we het pakje opnieuw aanbieden". Natuurlijk de ganse dag thuis geweest (met 2en).
Zelfde meegemaakt, maar was het goed aan het opvolgen. Meteen gebeld en ze hebben de chauffeur laten terugkeren. Disclaimer: normaal doen ze dat niet. De reden ervoor was dat de chauffeur had opgegeven "niet thuis", maar de echte reden was dat hij het niet gevonden had en dan maar was doorgereden.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bij mij was al vanaf 13u30 "de communicatie met de tablet van de besteller verloren". Dus ik had het al in het snuitje. Waarschijnlijk had de besteller tegen dan al hopeloos veel vertraging en heeft hij dan maar zijn 4G afgezet?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8271
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ze moeten doen zoals bij UPS, de software zo programmeren dat "niet thuis" enkel gemarkeerd kan worden als de chauffeur volgens de GPS in de unit effectief aan het adres staat (met wat marge uiteraard).

Niet dat dat de oorzaak van het probleem oplost (veel te veel pakjes), als ze geen tijd meer hebben gaat het gewoon terug naar het depot voor de volgende dag, maar je hebt tenminste die fake "niet thuis" meldingen niet meer waardoor het nog zogezegd uw schuld zou zijn.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

mkjkjkjm
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 08 aug 2021, 09:37, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
frodo
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 08 maa 2007, 14:48
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 18 keer

Al gans de dag server van Garmin connect er uit. Je kan niets doen met de app en alle gegevens zijn onzichtbaar.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2126
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

frodo schreef:Al gans de dag server van Garmin connect er uit. Je kan niets doen met de app en alle gegevens zijn onzichtbaar.
Idd al enkele uren. Ook de garmin conect IQ

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Op een ander forum gelezen dat het om ransomware zou gaan (ik heb geen broncheck gedaan).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

devilkin schreef:Verbazingwekkend dat sommige besturingssystemen - macos, Windows - nog steeds een eeuwigheid nodig hebben om patches te installeren. Ik zit hier nu al 10 minuten te koekeloeren naar een leuk apple logo, op een macbook Pro van 2019. Niet te snappen. Live patching en dan reboot, ffs.
Hier nam dat afhankelijk van de machine wel wat tijd in beslag. Zowel in High Sierra als Mojave en Catalina. De snelste thuis was de hackintosh, denk een 20 min ofzo.

Op mijne maat zijne 2019 MBP duurde dat toch een dik half uur. Komt dat niet door een soort beveiliging van een folder die niet zomaar kan kan worden beschreven / aangepast? (systeemfolder ofzo, ken er het fijne niet van)

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Uiteindelijk heeft ie er 40 mins over gedaan...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 980
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 37 keer

devilkin schreef:Verbazingwekkend dat sommige besturingssystemen - macos, Windows - nog steeds een eeuwigheid nodig hebben om patches te installeren. Ik zit hier nu al 10 minuten te koekeloeren naar een leuk apple logo, op een macbook Pro van 2019. Niet te snappen. Live patching en dan reboot, ffs.
Hier valt al een hele tijd High Sierra niet meer te updaten. Installeer ik die getoonde patch duurt het uren en uiteindelijk 'foutmelding'.
Reboot en meteen 'foutmelding', zit niks anders op dan OS herinstalleren dan maar en patch laten voor wat het is.
Steve is er niet meer...
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”