Plots extra profiel Netflix

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Gisteren kreeg ik toen ik niet thuis was een bericht van mijn vrouw met een foto van Netflix op onze televisie waarop een nieuw profiel stond. Ik heb een Ultra HD abonnement waarop vier gebruikers gelijktijdig kunnen kijken. Die vier gebruikers zijn mijn vrouw, mezelf (want wie wil er alle series van de vrouw meekijken of omgekeerd? :lol: ), mijn vrouw haar ouders en een goeie vriend van mezelf.

Dit nieuwe profiel had als naam het mailadres van die persoon ([email protected]) en het is een Belg. Je kunt hem gewoon terugvinden op Facebook en Linkedin, waardoor ik zijn woonplaats en gegevens van de werkgever heb.

Om de veiligheid van het account te kaderen:
[*]Bij de schoonouders is het ingesteld op hun twee Proximus-decoders, gebruiken het enkel daarop
[*]Goeie vriend gebruikt het enkel op zijn PS4
[*]Vrouw thuis gebruikt het enkel via de tv
[*]Ik gebruik het via de desktop of de tv

Eens je bent aangemeld zit je safe. Wij moeten nooit de decoders van de schoonouders opnieuw inloggen, mijne maat moet nooit zijn PS4 opnieuw inloggen en ik moet thuis nooit de TV of de desktop opnieuw inloggen. Los daarvan gebruik ik voor alles een uniek wachtwoord, zo ook Netflix. Een wachtwoord van het type als de maat of schoonouders het zien ze al beginnen zuchten want hoofdletters, kleine letters, cijfers, speciale tekens en vooral lang.

Ondertussen heb ik het profiel verwijderd, het wachtwoord gewijzigd en alle devices afgemeld.

Wat is er dan eigenaardig? Iedere keer als iemand zich aanmeldt krijg ik een mail van Netflix. Vandaag, nadat ik thuis overal aan het aanmelden ben krijg ik een hoop mails daarvan. Nooit een mail gekregen over die andere sign in van dit nieuwe profiel. Het toeval wil dat mijn schoonouders een paar maanden geleden nieuwe decoders hebben ontvangen van Proximus. De technieker (geen idee wie dat was) heeft op dat moment de oude decoders meegenomen. De naam gekoppeld aan het nieuwe profiel werkt ook toevallig bij Proximus.

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat deze persoon de decoder heeft opgestart, gezien heeft dat Netflix aangemeld stond en dacht tiens, interessant, gratis Netflix. Los daarvan kan ik me niet inbeelden dat iemand anders het wachtwoord heeft, er was geen melding van een inlog. Het lijkt me wel enorm straf dat een Proximus-medewerker even een Netflix-account vindt op een decoder en beslist om daar gebruik van te maken... Ook al geen snuggere gast die zijn mailadres met volledige naam als profielnaam gebruikt.

Niet dat het veel zou uithalen, maar ik heb enerzijds goesting om contact op te nemen met die persoon en anderzijds om contact op te nemen. Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bedankt voor de post. Is een goede herinnering om aan zo'n zaken te denken wanneer oude toestellen het huis verlaten.

Als die gebruiker gewoon een bestaand profiel had gebruikt, en zeker dat van een minder technisch ingesteld persoon, had je dat waarschijnlijk niet eens opgemerkt.

Het lijkt logisch dat die technieker het was. Maar helemaal zeker ben je niet natuurlijk. Al is het wel zo dat als via de informatie van LinkedIn /Facebook duidelijk is die een Proximus installateur is, al dan niet in, onderaanneming, lijkt dat wel buitengewoon onwaarschijnlijk dat het niet langst daar komt.

Dat maakt dat je in de positie zit dat een klacht/melding hierover zeer ernstige gevolgen zou kunnen hebben voor die persoon. Mogelijk zelfs ontslag op staande voet. - Hoe je daar mee omgaat moet je zelf weten. - Het is een vertrouwensbreuk tussen bedrijf en de klant door een medewerker.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou met dit verhaal direct naar Proximus stappen. Het is duidelijk dat je heel goed nagedacht hebt over waar het mogelijk 'verkeerd' kan gelopen zijn, en je uitleg lijkt de enige plausibele, met voldoende indicaties.
Ik zou echter dat e-mail adres zelf niet contacteren. Voor hetzelfde geld is het het adres van een collega bij wie ze een kloot willen afdraaien. Proximus moet zelf perfect zien wie die box komen afhalen is, maar het kan even goed dat die dan intern bij iemand anders terecht gekomen bent. Niet aan jou om dit uit te vissen.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Flying schreef:Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
Omdat je eigenlijk zelf de voorwaarden van Netflix geschonden hebt, zou ik zeker niets officieels tegen Proximus of die onbekende doen.
Eigenlijk ben je bij zulke account-sharing zelf verantwoordelijk voor het eventuele verlies van je account, persoonsgegevens of wachtwoord.

Ik zou eerder tegen je schoonouders en je goede vriend vertellen dat er een zekere ... je Netflix-account misbruikt heeft. Vragen of ze die persoon kennen. Dat je de kleine lettertjes eens nagelezen hebt en dat je je Netflix-account eigenlijk niet mag delen met personen buiten je eigen huishouden.
Afhankelijk van hun reactie zou ik toch zeker overwegen om te stoppen met account-sharing en al zeker op dichtgetimmerde huurdecoders waar Proximus-medewerkers mogelijks op allerlei manieren toegang toe hebben.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Iedereen beseft toch dat het delen van het account enkel voor binnen het gezin is? Toch deelt iedereen die ik ken dat met vrienden of familie. Daar zal ik me weinig van aantrekken om te beslissen wel of niet iets te ondernemen. Daarover ging het ook helemaal niet.

Niemand waarmee ik het deel kent die persoon. Een zekere terughoudendheid aannemen omdat je zelf een regel overtreed, daar houd ik me niet mee bezig. Tegen een verkeerd geparkeerde auto rijden is ook geen reden om als eigenaar het stil te houden, de veroorzaker van het ongeval is nog steeds in de fout.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 155 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik weet niet of al die decoders gewist worden nadat ze naar een nieuwe klant gaan, goed mogelijk dus dat de technicus van Proximus onschuldig is. Zelfs al vind je iemand bij Proximus met dezelfde naam, kan het nog altijd iemand met dezelfde naam zijn.
Aangezien je zelf ook niet onschuldig bent, zou ik het voorval gewoon vergeten, en in het achterhoofd houden om alles te wissen als je apparatuur wegdoet/terugbrengt(en dit ook eisen van mensen met wie je accounts/wachtwoorden deelt).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

TS schrijft: ...Ondertussen heb ik het profiel verwijderd, het wachtwoord gewijzigd en alle devices afgemeld...

Dat is meer dan voldoende om dit euvel te herstellen, en een verwittigd man te zijn intussen :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1099
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Ik zie toch een duidelijk onderscheid tussen:
1) Netflix account sharing waarmee je de voorwaarden van Netflix schendt, wat een contractuele fout is waarvoor ze in het slechtste geval je account kunnen afsluiten.
2) Een mogelijk geval van informaticabedrog, een strafbaar vergrijp waar tot 5 jaar celstraf op staat.
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1294
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Flying schreef:Iedereen beseft toch dat het delen van het account enkel voor binnen het gezin is? Toch deelt iedereen die ik ken dat met vrienden of familie. Daar zal ik me weinig van aantrekken om te beslissen wel of niet .
Toch grappig hoe menig persoon zijn wangedrag verdedigt met “de anderen doen dat ook”.
Wat leer je je kleuter? Juist ja, dat dat geen geldig excuus is om te doen wat niet mag.
Gebruikersavatar
sandbert
Plus Member
Plus Member
Berichten: 161
Lid geworden op: 16 feb 2020, 21:10
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 27 keer

Begrijpelijk, de reactie van de TS?
Ik kan me alleen maar vinden in de reactie van raf1, Stroper en wied.
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Volledig off-topic maar door dit voorval vraag ik mij af, met alle apps die tegenwoordig op smart-TV's staan heb je dikwijls niet alleen Netflix maar ook andere zaken waarbij de TV de login/pass onthoudt. Als er dan iets scheelt gaat zo'n TV dikwijls naar een containerpark of, als die nog wat deftig werkt naar iemand anders (familie/vrienden/2e hands).
Op hoe veel TV's zouden nog accounts blijven staan nadat de originele eigenaar er geen toegang meer toe heeft?
Een werkende TV kan je terugzetten naar fabrieksinstellingen maar een kapotte kan door een handige Harry weer tot leven gewekt worden ("gered" uit het containerpark of aan verkoper van de nieuwe TV meegegeven bv.)
Bye, Maurice
https://on4bam.com
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

on4bam schreef: Een werkende TV kan je terugzetten naar fabrieksinstellingen maar een kapotte kan door een handige Harry weer tot leven gewekt worden ("gered" uit het containerpark of aan verkoper van de nieuwe TV meegegeven bv.)
Idd. De oplossing is dan om de sessie op afstand te invalideren, bij voorkeur via de "sign out on all devices" optie van de streamingdienst(en) in kwestie, of bij gebreke daaraan het veranderen van het wachtwoord.

Dat laatste zou ook de sessies moeten resetten maar zou me niet verbazen dat sommige apps zodanig slecht gemaakt zijn dat sessies een nieuw paswoord kunnen overleven.
Flying
Pro Member
Pro Member
Berichten: 410
Lid geworden op: 22 apr 2014, 16:31
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 48 keer

Alle sessies werden gelukkig beëindigd en dit topic had enkel als bedoeling te vragen wat iemand anders zou doen in deze plaats los van het delen van een account. Het resetten of op zijn minst afmelden van een afgedankt toestel is belangrijk!
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 251
Lid geworden op: 02 jun 2009, 18:32
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 69 keer

De techniekers die een decoder komen vervangen nemen de oude idd mee. Bij een swap decoder worden die unassigned.
De oude decoders worden gelabeld met een returnsticker en gaan in een container.

Indien die decoder niet unassigned is en je de decoder op een andere lijn(op een ander adres) zet is het onmogelijk dat het Netflix account nog aanwezig is.Een technieker gaat echt niet zich daarmee bezighouden. Dit is een erecode.

Ik zou perfect kunnen uitzoeken waar die login zit maar dit ga ik natuurlijk niet doen :)
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6309
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dit is volgens mij een soort scam.
Ik heb geen netflix maar kreeg ook plots emails dat er iets was met mijn @outlook.com account. Als ik ging kijken in het account kon ik niet inloggen.
Als je dan je password probeert te resetten, kom je uiteindelijk op de mogelijkheid om een SMS te sturen en dat nummer is een indisch nummer ofzo... ik heb de boel afgesloten.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

technieker schreef:Dit is een erecode.
Oh, goed. Nu ben ik 100% gerust gesteld. :roll:
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Didymus schreef:Ik zie toch een duidelijk onderscheid tussen:
1) Netflix account sharing waarmee je de voorwaarden van Netflix schendt, wat een contractuele fout is waarvoor ze in het slechtste geval je account kunnen afsluiten.
2) Een mogelijk geval van informaticabedrog, een strafbaar vergrijp waar tot 5 jaar celstraf op staat.
Over 1) deed de topicstarter een bekentenis en dit is een duidelijke schending van de auteurswet én artikel 236 van het Vlaams Mediadecreet, allebei tot 5 jaar cel. (Lees het Blaalu-vonnis, zij deden een identieke schending, maar dan op grotere schaal)
2) is gefaciliteerd door 1) en nog niet bewezen.

Topicstarter moet zelf maar weten wat hij dan moet doen.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

cadsite schreef:
technieker schreef:Dit is een erecode.
Oh, goed. Nu ben ik 100% gerust gesteld. :roll:
Serieus?

Alsof iemand zijn job gaat riskeren om even (want iedereen weet dat netflix logins doorgeeft) gratis netflix te kijken.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6126
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 10 keer

phil48 schreef:
cadsite schreef:
technieker schreef:Dit is een erecode.
Oh, goed. Nu ben ik 100% gerust gesteld. :roll:
Serieus?

Alsof iemand zijn job gaat riskeren om even (want iedereen weet dat netflix logins doorgeeft) gratis netflix te kijken.
Je maakt een kapitale fout door te denken dat iedereen minimaal jouw intelligentie heeft.

Weet je hoeveel mensen er vast zitten voor roofmoord met een buit van <€50?
Inbreken in auto's om er gedateerde GPS'sen uit te stelen.
Personeel in supermarkt dat flessen sterke drank achterover slaat.
Personeel van expeditiebedrijven die pakketjes doen verdwijnen.
...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Wat een geleuter over account sharen. Ja, ik vind het ook not done, maar dit is hier totaal irrelevant temeer daar het niet over een Netflix abonnement gaat dat geresold is door Proximus (als die dat überhaupt doen). De schoonouders hebben geen Netflix abonnement en dus al zeker niet via Proximus. Voor Proximus is dat gewoon een box waar een Netflix app op staat en waarop een ingelogde account staat. Dat dan na het inleveren bij Proximus duidelijk via die box geprutst werd met dat account, vind ik eerlijk gezegd schandalig. Proximus heeft er ook geen zaken mee dat dat niet een account is van de Proximus-klant maar van hun schoonzoon. En het is ook niet dat die account sharing de oorzaak is van dat misbruik, het een heeft niets met het ander te maken.
Yazin
Starter
Starter
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 jun 2020, 21:27
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hoe geloofwaardig is die Voorval?

Als Login en paswoord zou gestolen hebben,
kan die toch zonder extra profiel gebruik van maken, zou minder opvallen

Hoe dom zou technieker zijn om zijne job te verliezen door dan zijne zelf naam te zetten?
Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 849
Lid geworden op: 07 mei 2011, 14:46
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 111 keer

Misschien al eens aan gedacht dat er een probleem kan zijn in de database van Netflix en ge zo tijdelijk een andere klant zijn gegevens zou kunnen zien?

Ik heb dit al verschillende malen meegemaakt met andere bedrijven, waaronder mijn bank en de nationale lotterij, waarbij ik tussen mijn gegevens opeens gegevens van iemand anders zag staan (was voornaam en familienaam, meer kon ik er niet van zien). Gemeld en paar dagen later mail met excuses en f*** na een update.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

raf1 schreef:Omdat je eigenlijk zelf de voorwaarden van Netflix geschonden hebt, zou ik zeker niets officieels tegen Proximus of die onbekende doen.
Eigenlijk ben je bij zulke account-sharing zelf verantwoordelijk voor het eventuele verlies van je account, persoonsgegevens of wachtwoord.
Ik vind ook de account-sharing issue hier niet relevant, en waarschijnlijk zelfs niet de oorzaak van het probleem.
Ik heb ook een Netflix account die ik (legaal) deel met de leden van mijn gezin (max. 2 schermen gelijktijdig), en 5 profielen.
Na een tijdje staan die login gegevens natuurlijk wel op héél veel apparaten (tv's, decoders, laptops, smartphones, tablets, ...), en zelfs devices die al lang niet meer gebruikt worden ....

Zo'n incident leert ons wel dat het nuttig is om regelmatig eens je paswoord te wijzigen (en obsolete devices af te melden?).
Kan een ingelogde gebruiker zomaar via de Netflix App op de decoder profielen aanmaken (zonder de login en paswoord te kennen)?
Flying schreef:Niet dat het veel zou uithalen, maar ik heb enerzijds goesting om contact op te nemen met die persoon en anderzijds om contact op te nemen. Wat zouden jullie doen in mijn plaats?
Waarom niet? Contacteer hem, en vraag welke uitleg hij hiervoor heeft?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

phil48 schreef:
cadsite schreef:
technieker schreef:Dit is een erecode.
Oh, goed. Nu ben ik 100% gerust gesteld. :roll:
Alsof iemand zijn job gaat riskeren om even (want iedereen weet dat netflix logins doorgeeft) gratis netflix te kijken.
Niet iedereen denkt er verder over na.
Er worden wel vaker mensen buitengestampt omdat ze kleine diefstallen plegen: met de tankkaart wat naft tanken voor de auto van de partner, een sealed pak papier meepakken van de printer op 't werk, ...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn vader vertelde eens dat bij hem op het werk, Kredietbank, eens iemand was buitengevolgen omdat die WC-papier steelde van het werk. En bij mij op het werk is eens ene buitengevolgen omdat zij WC-papier in de airco had gestoken. - Mensen doen rare zaken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Er zijn enkele ontslagen gevallen wegens het "lenen" van desinfecterende gel, midden maart.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Wanneer gaat een moderator dit topic nu eens eindelijk afsluiten op basis van de forumregels:
zijn niet toegelaten:
"berichten die verband houden met licentie of copyright schendende zaken of in verband met criminele praktijken."

Topic starter geeft duidelijk in zijn eerste bericht aan dat hij zijn netflix account op illegale wijze gebruikt door deze met derden te delen...toch wordt er niet ingegrepen door een moderator; anderzijds heb ik hier al vele malen moderators zien ingrijpen waar het weliswaar veel minder "erg" was, of er zelfs geen echte sprake was van het overtreden van de forumregels...iedereen gelijk voor de wet lijkt met het best verdedigbaar en eerlijkst!
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Amai, en ik dacht dat ik al gevoelig was voor copyright schendingen e.d. :P

We geraken enigszins off-topic, maar ik vind niet dat een thread die gaat over een issue dat op zich niets te maken heeft met een verboden topic o.i.d. op slot moet. En als die op slot gaat, kan TS even goed een nieuwe thread starten en alles zodanig verwoorden dat er van een schending van de Netflix T&C geen sprake meer is. Nogmaals, het issue heeft niets te maken met account-sharing. Dus laat ons niet heiliger zijn dan de paus.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1818
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 25 keer

Voor de rest van ons zou het interessant zijn om te weten hoe de vork nu precies aan de steel zat.

Was de persoon in kwestie nu een P-medewerker of iemand die de box in handen kreeg? Of nog iemand anders?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Wat het (niet) ontvangen van controlemails vanuit netflix betreft: het lijkt me normaal dat er geen mail verzonden is bij aanmaken van een nieuw profiel onder een bestaande account. Ik ontving daarover ook geen mail. Je ontvangt normaal wel mails als er vanop een nog onbekend toestel ingelogd werd op je netflix account.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Ik vraag me af of deze mails nog wel verstuurd worden, want sinds lange tijd blijft alles wel erg stil hier vanwege Netflix...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ik heb vorige week (op 26 juni) voor het eerst ingelogd op Netflix op een nieuw toestel en de desbetreffende "heads up" mail inzake is meteen gekomen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Dank voor de nuttige info! Mijn (3) kleinkinderen zijn minder Netflix minded geworden dus :-D
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
rtl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 22 maa 2004, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 33 keer

Toch niet te geloven wat voor reacties hier geplaatst worden omdat iemand zijn account shared :roll: Daar gaat het toch totaal niet over? Jeezes...
Ontopic, ik had meteen klacht ingediend bij Proximus. Indien de persoon in kwestie een technieker blijkt te zijn kan die naar alle waarschijnlijkheid meteen op zoek naar een nieuwe job. Zoals hier reeds vermeld wordt past dit absoluut niet bij het profiel van een technieker, dus je bewijst zowel Proximus als de goede installateurs een grote dienst door dit soort rotte appels er uit te halen.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

@RTL
ik zal eens een vergelijkend voorbeeld geven van wat hier allemaal aan het gebeuren is:

- topicstarter deelt illegaal zijn netflix->schenden van de voorwaarden van zijn contract met netflix, diefstal copyright schending
- hierdoor wordt er door een illegale gebruiker nonchalant omgesprongen door een decoder met daarop de inloggegevens mee te geven aan een technieker-> volgens de wet aanleiding geven tot diefstal
- de technieker maakt hier inderdaad misbruik van... -> misbruik van vertrouwen/diefstal/copyright schending; maar alles onder verzachtende omstandigheden wegens voorgaand punt

vergelijk dit met het volgende:
- ik leen mijn auto van het werk uit aan een vriend alhoewel ik dit volgens de mij opgelegde gebruiksvoorwaarden niet mag doen...
- deze vriend laat de wagen met de sleutel erop en niet afgesloten achter op de openbare weg
- iemand maakt van de gelegenheid gebruik en gaat er vandoor met de wagen...

Wat denk je dat er gaat gebeuren als je naar de politie stapt!!

Maw. wat volgens jou "onschuldig" sharen is van een netflix acount gaat echter veel verder dan dat en bovendien kunnen de gevolgen ook zeer ernstig zijn!!
luukske
Pro Member
Pro Member
Berichten: 238
Lid geworden op: 10 mei 2020, 12:33
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 32 keer

Dat is wel een heel overdreven reactie. Ik wil het niet goedpraten, maar als Netflix echt een probleem heeft met dat accountdelen, dan hoeven ze alleen maar naar het public IP adres te kijken om te zien welke gebruiker dit doet en dan de passende maatregelen te nemen. Door het feit dat ze dat niet doen, geven ze eigenlijk al aan dat ze het niet zo erg vinden.
Overigens deel ik mijn account niet, omdat ik er zelf wel een probleem mee heb dat te doen. Maar wat anderen doen, dat moeten ze zelf weten.
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

luukske schreef:maar als Netflix echt een probleem heeft met dat accountdelen, dan hoeven ze alleen maar naar het public IP adres te kijken om te zien welke gebruiker dit doet en dan de passende maatregelen te nemen.
Zo simpel is het niet. Als je alleen naar het IP-adres kijkt, ga je véél onschuldige mensen onterecht afsluiten van Netflix. Mijn inziens is er een veel ingewikkelder algoritme nodig om account-sharers op een betrouwbare manier te kunnen detecteren.

Wat wel simpel is, is het feit dat account-sharing illegaal is (zie mediadecreet én auteurswet). Elke benadeelde partij, zowel de auteursrechtenhouder als de dienstenaanbieder Netflix of zelfs Proximus, kan dus een individuele overtreder voor de rechtbank dagen, bijvoorbeeld om een voorbeeld te stellen. Als jij nu tegen Proximus gaat vertellen dat jij je account sharet moet je wel beseffen dat je een illegale activiteit hebt bekend waarvoor celstraffen tot 5 jaar kunnen uitgesproken worden.
murdock447
Pro Member
Pro Member
Berichten: 353
Lid geworden op: 28 sep 2008, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 25 keer

Als jij nu tegen Proximus gaat vertellen dat jij je account sharet moet je wel beseffen dat je een illegale activiteit hebt bekend waarvoor celstraffen tot 5 jaar kunnen uitgesproken worden.

en toch blijven velen dit blijkbaar minimaliseren...ik denk dus niet dat ik overdrijf met mijn uitleg....

ik ga er hier verder geen woorden aan vuil maken maar wou hier toch eens op wijzen!
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ben je 200% zeker dat je familie (ongeacht of het illegaal delen is of niet :) ) nooit eens ergens anders ingelogd heeft? Niet iedereen gaat even handig/slim om met de login's van Netflix.

Wij huren 2 à 3 keer per jaar een vakantiehuisje (met het gezin of de volledige familie). Altijd een smart-tv aanwezig. Ik heb nog maar 1 keer de voorbije jaren mijn eigen login moeten gebruiken (die ik uiteraard uitlogde als we het huisje verlieten). Stond altijd nog wel een bestaande gebruiker in ...

Houd er rekening mee dat je (héél) misschien iemand onterecht aan het beschuldigen bent. Het is een zéér serieuse beschuldiging die zéér grote impact op iemands leven kan hebben. Voor mij zijn mensen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.

Ben je ervan overtuigd dat het toch de technieker is: trek je conclusie en vertrek bij die provider ...
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 5341
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
Bedankt: 493 keer
Recent bedankt: 11 keer

Onafgezien van account sharen. Wat als je de enige gebruiker bent van je Netfix account en je ruilt je decoder in waarna je een extra profiel ziet verschijnen? Het had dus even goed de decoder van de TS kunnen zijn dan van zijn familie.
De grootste fout zit toch bij diegene die het extra profiel heeft aangemaakt.

De decoder "nonchalant meegeven met accountgegevens er op" is nogal kort door de bocht. Misschien werd de decoder wel vervangen omdat er dingen niet meer werken en was het onmogelijk om de accountgegevens te wissen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”