amazon nu ook met .nl domein

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik kan twitch prime niet verbinden met nl hij gaat altijd terug naar DE maar daar is men prime cancelled... bizar dit.

Weet iemand hoe dat op te lossen? :bang:

EDIT 19:00u het is opgelost. Wel mooie oplossing. Volledige bedrag amazon prime .de wordt teruggestort en betaling via nl is in orde.

Had gewoon een probleem met betaalmethode. Revolut blokkeerde die transactie.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn katteneten is nu ook opgedoken op Amazon NL. Slechts een fractie duurder dan bij DE.

Maar Amazon DE heeft de functie om abonnementen te nemen op een artikel. Automatisch dat artikel bestellen elke X maand. En dan krijg je korting. Dan kan blijkbaar (nog) niet op Amazon NL. Hierdoor is Amazon DE toch nog goedkoper.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Weet iemand trouwens waarom iets bij checkout ineens duurder kan zijn ? Ik bestel iets van €17.99 met Prime. Op het moment dat ik naar de kassa ga, is het ineens €18.30, terwijl het nog altijd gratis verzending is omwille van Prime. Het is ook niet dat er ergens expliciet 31c bijgeteld wordt, gewoon ineens is het item €18.30 terwijl het in het begin van checkout nog €17.99 staat...
(Dit is overigens op .de ).
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Dit is omdat de btw in Duitsland 19% is en in België 21%
Gebruikersavatar
antutu
Pro Member
Pro Member
Berichten: 376
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:17
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 37 keer

Off-topic even maar ehhhh.... ik heb zo een klein voorgevoel dat de verzekeraar met het .BE domein binnenkort op pensioen kan gaan met een goedgevulde portefeuille. :lol:
There's something strange and you can't reboot. Who you gonna call? Joost Prutsers.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

antutu schreef:Off-topic even maar ehhhh.... ik heb zo een klein voorgevoel dat de verzekeraar met het .BE domein binnenkort op pensioen kan gaan met een goedgevulde portefeuille. :lol:
Hoop eerlijk gezegd van niet want eigenlijk hebben wij toch wel heel veel geluk dat wij nu van 3 sites gratis verzending kunnen krijgen op dit ogenblik, en zelfs Prime als je wil. Dus we kunnen gewoon bestellen waar het het goedkoopste is. En dan heb je ook nog de .co.uk waarbij de verzendprijzen niet zo duur zijn, en ook de .com waar de verzendprijzen niet hoog liggen dankzij Landmark dat een dochterbedrijf van onze eigen bpost is.

Als er een .be komt zal het wel gedaan zijn met die gratis verzending op andere sites.
Gebruikersavatar
jutuiz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
Locatie: West-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 53 keer

antutu schreef:Off-topic even maar ehhhh.... ik heb zo een klein voorgevoel dat de verzekeraar met het .BE domein binnenkort op pensioen kan gaan met een goedgevulde portefeuille. :lol:
Die verzekeraar is Baloise, die Volvo verzekert onder die naam. Weet niet of ze daar zo van wakker liggen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

dragonflo schreef:Dit is omdat de btw in Duitsland 19% is en in België 21%
Blijkbaar klopt dit toch niet helemaal. Net iets gekocht van €9.99 en bij het uitchecken bleef het gewoon hetzelfde bedrag. Wellicht hangt het dus af van verkoper tot verkoper, en heb je er die dan maar het extra verlies van 2% extra BTW zelf slikken.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

De BTW van het land van de koper moet alleen toegepast worden als het totaal verkochte bedrag van die verkoper naar dat land op jaarbasis boven een bepaalde grens ligt. Anders mag de BTW van het land van de verkoper blijven gelden.
Bij spullen die verkocht worden door Amazon, zou ik dus verwachten dat de BE BTW altijd geldt: 21%
Bij spullen van resellers kan het BTW tarief van DE blijven gelden.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 85 keer

Ze hebben zelf producten die ze niet leveren in België. You’ve got to love amazon.
Crazy2
Member
Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 09 maa 2008, 15:34
Locatie: Heusden-Zolder, België
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

heist_175 schreef:
Crazy2 schreef:Door de snellere levering van bol ben ik geneigd om te bestellen bij bol.
Tot je iets voor hebt. Bij Coolblue en Bol.com is het altijd gezever, bij Amazon is het vlot & snel geregeld.
Ik heb met alle vernoemde partijen al positieve als negatieve ervaringen gehad en enkel Coolblue heeft een negatief einde gehad.
Bij Amazon 5 keer iets moeten terug sturen omdat ze elke keer een blauwe wekker stuurden ipv. een roze wekker.
Bij Bol duurt de afhandeling soms wat langer maar ze sturen dan wel super lekkere brownie cake.
Less is more
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6010
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb bij coolblue alleen nog maar goede ervaringen gehad. Amazon nog nooit iets groots besteld, bol is het altijd een beetje gissen of ze meewillen...

Sent from my ONEPLUS A6003 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Crazy2 schreef: Bij Amazon 5 keer iets moeten terug sturen omdat ze elke keer een blauwe wekker stuurden ipv. een roze wekker.
Da's zo een typische toestand bij Amazon he, daarom dus dat je moet op UPC zoeken daar. In de titel gaat er "roze" gestaan hebben, maar als je de UPC opzocht in een externe databank gaat er wellicht "blauw" gestaan hebben. En dan moet je dus de UPC van de roze wekker opzoeken, dat ingeven in het zoekveld van Amazon, en dat bestellen. Zelfs al staat er in de titel dan "blauw", je gaat wel een roze krijgen.

Reden waarom dit zo is, is omdat voor het merendeel van de waren de mensen in het warenhuis het bestelde item uit een bin nemen, en dan de UPC scannen om te checken of het correct is. Ze zien niet de titel van het product dat je besteld hebt. Dus als je de UPC van de roze wekker bestelt, en ze nemen die wekker uit de bin, en ze scannen die, zal de scanner zeggen "OK", ook al staat er in de Amazon-listing dat het "blauw" is.

Nu soit ik neem het u niet kwalijk ofzo want een consument zou niet moeten zoeken op UPC nummer om het juiste item te krijgen. In dit geval van 5 keer het verkeerde item zal de listing wellicht geflagd zijn voor manuele controle om te zien of er iets mis mee is, dat is sowieso automatisch het geval vanaf een bepaald item x keer teruggestuurd wordt omwille van "verkeerd product ontvangen". Dan gaat er iemand het product uit de bin nemen om na te kijken of het wel volledig overeenkomt met de beschrijving en zo worden die fouten altijd wel gecorrigeerd uiteindelijk.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

2,5 maand later: mensen die overgestapt zijn en positieve/negatieve ervaringen hebben ?

Ik heb een duitse prime en overweeg de Nederlandse aangezien die goedkoper is per maand.

De spullen die ik de laatste maanden besteld heb, verschilden amper in prijs op beide versies.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Ik heb een duitse prime en overweeg de Nederlandse aangezien die goedkoper is per maand.
De spullen die ik de laatste maanden besteld heb, verschilden amper in prijs op beide versies.
Ben ook onlangs overgestapt naar prime op amazon.nl. Tot nog toe geen verschil behalve de prijs dan.
Vind wel spijtig dat prime niet voor alle sites is. En op de nl site vind je toch nog minder dan op de duitse site.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Spullen die je op de nederlandse site besteld komen evenzeer uit Duitsland of Frankrijk. Laats nog een bandschuurmachine op nl besteld die uit Duitsland kwam.
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

mailracer schreef:Spullen die je op de nederlandse site besteld komen evenzeer uit Duitsland of Frankrijk. Laats nog een bandschuurmachine op nl besteld die uit Duitsland kwam.
Ik vul aan met Polen en UK :banana:
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

jphermans schreef:
Ik heb een duitse prime en overweeg de Nederlandse aangezien die goedkoper is per maand.
De spullen die ik de laatste maanden besteld heb, verschilden amper in prijs op beide versies.
Ben ook onlangs overgestapt naar prime op amazon.nl. Tot nog toe geen verschil behalve de prijs dan.
Vind wel spijtig dat prime niet voor alle sites is. En op de nl site vind je toch nog minder dan op de duitse site.
Hoe bedoel je: "behalve de prijs dan"?
Goedkoper per maand tov Prime DE?
Of producten duurder dan Prime DE?
Of allebei ...
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Betaal nu voor prime iets minder dan dat ik betaalde op de Duitse site. Hoe het komt weet ik niet.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Is prime op amazon.nl met NL ondertitels? Was dat op de Duitse prime ook al?
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 231 keer
Bedankt: 80 keer
Recent bedankt: 1 keer

Prime Video is universeel, enkel de rechten per land bepalen de limitaties aan content. Dus indien Amazon NL subs heeft zijn die ook via Prime FR/DE/US te kijken in België.
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

had ook Prime genomen op NL. 2.95 voor de eerste 6 maanden.
Ook met ondertitels. Ik kom wel veel films tegen waar er geen NL maar wel FR ondertiteling is...
Had hiervoor wel al Prime gehad maar nooit Prime Video gekeken, kan dus niet vergelijken met andere Prime's qua aangeboden films.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb nu prime via Amazon NL. Voor zijn prijs kan ik niet ontevreden zijn.

Maar dat neemt niet weg dat er diverse zaken zijn die Amazon doet die mij ergeren en die ze eenvoudig zouden kunnen oplossen.

Het zijn dan wel verschillende websites (NL, DE, FR, UK, etc) maar als je een bestelling plaatst is daar geen lijn in te trekken vanwaar die zending gaat komen. Dat komt van overal. Ook als je meerdere keren hetzelfde artikel meerdere keren gaat bestellen tegelijk. Met andere levertijden en andere vervoerders soms. Dat is irritant. 5 stuks bestellen en 3 keer moeten zien een pakket in ontvangst te kunnen nemen is niet handig.

Op de Duitse heb je de functie om automatische bestellingen te plaatsen met een bepaalde regelmaat. Je krijgt dan ook korting. Heb je niet op NL. En natuurlijk ook de uwe prime niet geldig is op DE als die van NL is terwijl het toch allemaal één enkel platform is logistieke puzzel is.

Prime Video is voor mij uiteindelijk nog het belangrijkste. Dat is geen Netflix maar met 3 euro goede waarde. Zeer irritant is dat daar Amerikaanse films tussen zitten die in het Frans zijn gedubd zonder originele versie. Zelfde met de beschikbare ondertitels. Dat Nederlandstalige ondertitels niet overal beschikbaar zijn is 'normaal'. Maar dat de Engelstalige er niet bij zitten is dat niet.

Ik weet dat het een rechtenkwestie is maar ze zouden toch beter hun best moeten doen om die rechten te kopen. Of toch minstens de optie aanbieden om filters in te stellen bij uw voorkeuren. Zodat video dat niet in de gewenste minimale taal beschikbaar is verborgen kan blijven. Het is pas als je een video effectief wil gaan bekijken dat je ontdekt in welke talen/ondertitels die beschikbaar is. En zo blijft Amazon nodeloos haar klanten teleurstellen.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5081
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik zie soms zeker bij smartphones dat er een verzendingoptie is fullfilled ofzo by amazon.

Gebruikt iemand die optie vaak?

Lijkt me eigenlijk nog veiliger dan gewoon via een andere verkoper en ook soms goedkoper.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 890
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 28 keer

Fulfillment wil zeggen dat de verkoper de logistiek van Amazon gebruikt. Dus Amazon verkoopt voetbal a en nog 3 andere partijen verkopen ook voetbal a. Mochten deze 3 andere partijen de logistiek over laten aan Amazon dan zenden ze hun voetbal op naar het magazijn van Amazon. Amazon smijt die allemaal op een stapel. Of je nu koopt bij Amazon of een andere verkoper je krijgt een voetbal van die stapelt. Wanneer dan een voetbal verkocht wordt, wordt er een voetbal van de stapelgenomen en verzonden. De verkoper heeft dan 1 voetbal minder.

Voordeel voor de koper is dat die geen magazijn moet voorzien, geen personeel nodig heeft, relatief goedkope verzending.

Voordeel voor Amazon, ze krijgen een percentage, kunnen zien waar de handelaar inkoopt en kunnen makkelijker je product kopiëren of ook aanbieden, hun personeel en magazijn wordt optimaal benut. Een handelaar kan hier trouwens ook van gebruik maken zonder te verkopen op Amazon.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

dragonflo schreef:Amazon smijt die allemaal op een stapel. Of je nu koopt bij Amazon of een andere verkoper je krijgt een voetbal van die stapelt.
Afaik zijn ze met die praktijk gestopt, dit omdat er verkopers FBA waren die soms fake/counterfeit zaken instuurden en die lagen dan in dezelfde stapel als het echte materiaal, en begin dan - als de klachten binnenkomen - maar eens uit te zoeken wat er echt is en wat er fake is in die stapel. Enfin, Amazon beweert dat ze ermee gestopt zijn en dat een SKU nu dus ook apart per verkoper gestockeerd wordt.

IME zou dit wel kunnen kloppen, je moet maar eens hetzelfde item toevoegen van een verkoper FBA en een andere verkoper FBA en de kans is groot dat de twee items verschillende leverdata gaan hebben, wat bovenstaand toch lijkt te bevestigen. Ik denk dat er hier ook iemand op het forum zit die FBA doet, die dit misschien kan bevestigen of ontkennen.

Vroeger was dit iig wel zo dat alles op 1 stapel lag.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Tot nu toe toch al redelijk wat op amazon.nl gevonden dat net iets goedkoper was dan op .de of .fr. Wel nog maar heel weinig commentaren, wat logisch is natuurlijk.
fred_be9300
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 30 nov 2005, 20:42
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 12 keer

Onlangs pampers gekocht op de UK site aan bijna halve prijs tov DE of FR.

Het fluctueren vd productprijzen, en de verschillen tussen de Europese sites, is een vd grote frustraties... Maar ook een vd opportuniteiten. Ik gebruik Keepa om dat een beetje in het oog te houden, maar het kost wel meer tijd dan me lief is
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Berichten: 640
Lid geworden op: 12 mei 2011, 20:02
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 66 keer
Recent bedankt: 3 keer

Vandaag iets bizar ontdekt op amazon.nl. Ik wil een product bestellen op amazon.nl, maar dat gaat niet want die leverancier verzendt niet naar Belgie.

Op amazon.de gekeken (op zoek naar een alternatief) en daar ontdekt dat hetzelfde product aan (ongeveer) dezelfde prijs door dezelfde leverancier wél naar Belgie verstuurd kan worden. Maar aangezien ik prime op de .nl heb en niet op de .de, ben ik eraan voor de verzendingskosten ...

wie begrijpt het nog ...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

pfuhu schreef: wie begrijpt het nog ...
Is een keuze die de verkoper opgegeven heeft, niet Amazon.

En het is helaas niet de enige verkoper. Voor veel "wordt niet verzonden naar Belgie" items kan je ahv de ASIN en eens op alle Europese sites rond te hoppen meestal wel een site vinden die het dan toch stuurt. Maar soms is het toch consistent, en in dat geval kan een forwarderdienst nog altijd een oplossing zijn.

Hier is het wellicht wel een vergissing gezien ze het op .de wel toestaan. Je kan de verkoper evt contacteren en vragen of ze dit niet kunnen aanpassen.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

pfuhu schreef:wie begrijpt het nog ...
Zou het beter vinden mocht prime gelden in alle Amazon stores. Nu heb ik ook prime op nl store maar koop toch ook nog op DE store omdat die dan een product wel hebben en versturen.
Internet via Mobile Vikings
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Ik heb al hetzelfde gehad in de andere richting: DE verzendt niet naar BE en via de NL site dan weer wel, het was de 3rd party verkoper die dat koos.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

Amazon loopt in de Benelux achter qua marktaandeel en is vastbesloten daar iets aan te veranderen. Ze gaan volop de strijd aan met Bol.com, Coolblue en MediaMarkt.

Onafhankelijk onderzoek bevestigt dat, Amazon.nl is gemiddeld 7-9% goedkoper dan bol.com en MediaMarkt en maar liefst 18% goedkoper dan Coolblue. Het positieve gevolg is dat die andere spelers ook beginnen kijken naar Amazon en hun prijzen aanpassen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Dat wordt een gemakkelijk spelletje: bol.com en Coolblue waren in het verleden zowat altijd duurder dan Amazon.de :)

Amazon moet wel opletten de klanten niet te pesten door op de DE website allerhande mogelijkheden voor BE/NL klanten terug te schroeven (telefoon/email in NL, NL vertaling producten, ...).
Gebruikersavatar
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2302
Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer
Recent bedankt: 1 keer

Support is daar nu al een ellende.
Ik dien mijn tickets altijd in het Engels in.
Om een of andere reden veel sneller geholpen.
VOiD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2493
Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
Locatie: Herent
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 221 keer

Support een ellende bij Amazon ? Amaai, hier een totaal andere ervaring. Die hun support is top ! Ik heb ook ervaring met Coolblue en Bol enz. maar Amazon is ua support veel sneller en flexibeler.
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

heist_175 schreef:Dat wordt een gemakkelijk spelletje: bol.com en Coolblue waren in het verleden zowat altijd duurder dan Amazon.de :)

Amazon moet wel opletten de klanten niet te pesten door op de DE website allerhande mogelijkheden voor BE/NL klanten terug te schroeven (telefoon/email in NL, NL vertaling producten, ...).
Amazon De meestal goedkoper dan Nl hoor.
Ten zij het nu gaat veranderen.
Gebruikersavatar
silentkiller
Pro Member
Pro Member
Berichten: 429
Lid geworden op: 24 jun 2008, 15:36
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 53 keer
Recent bedankt: 6 keer

VOiD schreef:Support een ellende bij Amazon ? Amaai, hier een totaal andere ervaring. Die hun support is top ! Ik heb ook ervaring met Coolblue en Bol enz. maar Amazon is ua support veel sneller en flexibeler.
Hier net dezelfde ervaring.
Iets geleverd wat defect was (mechanisch). Een foto van genomen en doorgestuurd. Ze stuurden alvast een nieuwe op en ondertussen kon ik mijn exemplaar retour sturen. (wel met de voorwaarde dat ik het binnen de twee weken moest terug sturen)
ben144
Member
Member
Berichten: 78
Lid geworden op: 30 mei 2020, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 9 keer

Ja, maar er is een groot verschil tussen de eerste 30 dagen en daarna. (De eerste 30 dagen kan je gewoon terugsturen zonder gedoe)
Ik had eens een monitor kapot binnen de 2j garantie, maar Amazon wou er niets van weten, ik moest de garantie zelf met de fabrikant van de monitor afhandelen. Volgens mij niet juist, en is de verkoper (amazon) verplicht de garantie af te handelen.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8269
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

CCatalyst schreef:Als ze hier gaan beginnen met zelf te gaan bezorgen via Amazon Logistics zal 't wel snel gedaan zijn daarmee.
Deze oude topic opgerakeld omdat de discussie te veel terug komt voor de frustratie topic.

Maar Amazon Logistics heeft nu ook een distributiecentrum in Antwerpen geopend. En dat betekent dat het grootste deel van de provincie Antwerpen en Vlaams-Brabant nu AMZL als bezorgoptie kunnen krijgen, wellicht geleidelijk meer en meer.

Jammer genoeg is het een watered-down versie van de Amerikaanse AMZL. Wellicht wegens GDPR zie je (nog) geen kaart van waar de chauffeur zich bevindt, en ook geen foto van het pakket dat afgeleverd is. Laat staan dat de Amerikaanse opties van leveren in garage/box/deur/wagen hier mogelijk zouden kunnen zijn.

Nu, bij de tracking gebeurt er wel een call naar een API waarin de precieze locatie van de chaffeur als antwoord gestuurd wordt, ook al wordt dat dan niet getoond in de browser. Zo heb ik hem kunnen onderscheppen en hem kunnen uitleggen waar hij precies moet leveren want het is nogal complex. Niet dat het veel zin heeft, want het zullen elke dag anderen zijn zei hij. Weer een hele nieuwe generatie bezorgers dus die nog moet leren hoe en wat. Onder andere dat je niet moet proberen te leveren aan de meeste bedrijven na 17u :roll:.

Tip misschien om het je adres in je Amazon-voorkeuren eens te "wijzigen". Ttz niet echt wijzigen, maar als je op wijzigen klikt krijg je nu heel wat meer opties die je kan configureren en die wellicht vooral voor AMZL gebruikt worden (oa welke uren, waar ze het mogen achterlaten, etc). OTOH, als je dat doet ga je misschien nog sneller AMZL toegewezen krijgen, op eigen risico dus :-)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”