GTA V uit Epic Store spelen via Steam Remote Play

Voor de gamers. Hier kan je met al je opmerkingen, vragen, problemen terecht.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Je kan deze week gratis GTA V downloaden in de Epic Games store.

Ook ik heb gebruik gemaakt van die mogelijkheid. Behalve het uberhaupt kunnen 'kopen' en downloaden vind ik dat er nog wel een aantal zaken zijn die niet helemaal lekker lopen vind ik en ik was benieuwd of jullie oplossingen of workarounds kennen.

1) Wat een garbage fire is Rockstar Social Club. Ik heb daar een account voor sinds ik GTA V op PS3 heb gekocht, maar om daar op ingelogd te raken moet je meer captcha's invullen dan dat de gemiddelde chinese clickfarm voor z'n kiezen krijgt bij een spam-aanval.

2) Rockstar Social Club eist dat deze als administrator gestart wordt. Allemaal goed en wel, maar ik vind dat een risico én verhindert remote acties.

3) Zo wilde ik deze GTA V op TV spelen via m'n Steam Link en Steam Controller. Geen probleem dacht ik, ik voeg 'Rockstar-Games-Epic.exe' toe als non-steam game en start deze in Big Picture mode.
Helaas krijg ik op die manier een UAC-prompt en daarna gebeurt er niets meer. Bummer.

4) Dan maar Rockstar-Games-Launcher.exe toegevoegd als non-steam game. Ok, dat start inderdaad die launcher op, argh weer UAC waar ik remote niet op kan klikken én geen Steam Controller-support. Niet zo erg, de steam controller emuleert gewoon muis en ik kan GTA V starten... via Epic. Dus Steam starten om Social Club te launchen om Epic te starten om Social Club te gebruiken om GTA V te starten. ARGH. En nog altijd geen Steam Controller-support.

Misschien had ik gewoon de gepirateerde versie moeten installeren... :(
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

gevonden op: https://www.steamgifts.com/discussion/X ... ler-solved
You actually can launch EGS games directly from Steam! I figured out how to do it and can confirm it works with both Borderlands 3 and The Outer Worlds, and probably every other game as well.

BEFORE YOU START: Install the game via EGS with “create shortcut” enabled.

1. Open Steam
2. Click Games > Add Non-Steam game
3. Add the EpicGamesLauncher. You will probably need to browse to the EpicGamesLauncher.exe in the Win64 directory (have not tested if the win32 one works)
4. On your desktop, right-click the game icon and choose properties
5. Copy the URL field (highlight & press CTRL+C)
6. in Steam, right-click the EpicGamesLauncher and choose Properies
7. click SET LAUNCH OPTIONS...
8. Pasts the URL you copied in step 5 and click OK
9. Rename the link to the name of the game
10. (optional) click CHOOSE ICON and browse to the actual game exe to get the right icon
11. click Close

Repeat the above steps for each EGS game you want to launch via Steam!
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Toevallig dezelfde tekst gevonden op https://www.resetera.com/threads/psa-th ... t-21169485

En inderdaad het werkt! Zelfs UAC kan ik remote bedienen.

Alleen klopt de mapping niet helemaal voor de Steam Controller en ook het spel zelf is precies niet "controller-aware" (alle on screen hints verwijzen naar keyboard/mouse).
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

Dat is minder.
Heb je de mogelijkheid om een profiel te gebruiken / kopiëren van de steam versie?
Ik lees bij de steam versie ook veel verhalen over problemen om de steam controller config "goed" te krijgen
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
matx5
Plus Member
Plus Member
Berichten: 105
Lid geworden op: 22 mei 2005, 23:02
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Probeer Parsec eens voor remote play: https://parsecgaming.com/features/

Ik zit momenteel vast in Kuala Lumpur met een surface pro, dus om te gamen tijdens de lockdown heb ik een server met GPU in Singapore gehuurd en gebruikt parsec om te verbinden.
Er is ook een android client, een raspberry pi client en controller support maar dit heb ik nog niet getest.
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik speel via maximumsettings. Server in Canada maar voor GTA goed bruikbaar. En je krijgt 100 uur gratis, daarna is hun goedkoopste server 24 eurocent (de prijzen op de website zijn canadese dollars) per uur.

Het is gewoon een remote windows bak, ik kan er ook netflix op kijken (Canadees aanbod, veel series zijn dan verder).
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

Ik heb Parsec ook al eens geprobeerd, ervaring was teleurstellend, wellicht wegens slechte wifi. Maar het remote spelen is ondertussen geen issue meer. (Toch niet via de steam link, alles wired).

Enkel de analoge joystick op de Steam Controller krijg ik niet aan de praat, die blijft de smartphone bedienen (ik kan dus effectief niet rondlopen in het spel).
tien
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
Locatie: Attenhoven (Landen)
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 66 keer

meon schreef: Misschien had ik gewoon de gepirateerde versie moeten installeren... :(
Back to the 90s :) We leverden bij enkele programma's zelfs de gekraakte versie bij omdat dongles teveel miserie gaven :lol:
marzman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 dec 2015, 14:52
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 18 keer
Recent bedankt: 1 keer

meon schreef:Ik heb Parsec ook al eens geprobeerd, ervaring was teleurstellend, wellicht wegens slechte wifi. Maar het remote spelen is ondertussen geen issue meer. (Toch niet via de steam link, alles wired).

Enkel de analoge joystick op de Steam Controller krijg ik niet aan de praat, die blijft de smartphone bedienen (ik kan dus effectief niet rondlopen in het spel).
Parsec werkt bij mij goed (wired). Ik heb ongeveer 10 uur nu zo GTA V gespeeld. Netflix kijken kan ook (ik heb dan meer content). Via de wifi van mijn laptop is het bij mij ook niet te doen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5526
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 467 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ik gebruik zelf ook Parsec ... geweldige software die super goed werkt. Bij mij thuis steekt de GPU in mijn home server (Ryzen 5 3600 / 48GB RAM) en heb ik de GPU toegewezen aan een Win10 VM. Op deze manier kan ik van overal eigenlijk vrij goed gamen en kan ik alles doen met mijn ultrabook.

Parsec4theWin. Moest hun Enterprise/Teams kost niet zo hoog liggen had ik dat zelfs als een remote office oplossing willen exploiteren.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Games”